انواع رژیم های لاغری که می تواند به شما کمک کند تا کاهش وزن داشته باشید.

 

هر ساله، زنان و مردان بسیاری عزمشان را جزم می‌کنند تا وزنشان را کاهش دهند و اندام متناسب‌تری پیدا کنند

اما این روزها رژیم‌های بسیار زیادی ابداع شده و باعث سردرگمی و عدم‌اطمینان مردم نسبت به آنها شده است و مردم نمی‌دانند که کدامیک از آنها رژیم سالم و مناسبی است و کدامیک به کاهش وزنشان کمک می‌کند. علت کندی متابولیسم بدن می تواند چیزهای مختلفی باشد اما شما با یک رژیم لاغری درست می توانید به کاهش وزن برسید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع رژیم لاغری همراه باشید.

رژیم شوک 15 روزه

رژیم شوک 15 روزه یک نوع برنامه غذایی سریع و کوتاه مدت است که مناسب کسانی است که قصد دارند در مدت زمان کمی وزن کم کنند، برای مثال کسانی که قرار است به مناسبتی از نظر جسمی بسیار زیباتر به نظر بیایند. این نوع رژیم یا هر نوعی که باعث کاهش وزن سریع شود چندان سالم نیست و برای شرایط خاصی طراحی شده است.

این برنامه غذایی باعث می شود که در بدن شوک ایجاد شده و کالری و چربی سوزانده شود. گفته می شود که با این برنامه، فردی که دارای اضافه وزن است می تواند در عرض دو هفته در حدود 15 کیلوگرم وزن کم کند.

رژیم کانادایی 7 روزه

در رژیم کانادایی 7 روزه بر عکس بقیه رژیم ها هیچ جایگزینی وجود ندارد میان وعده هیچ چیزی جز آب نیست فقط فقط آب مجاز است و تنها در ساعات گشنگی می توان فقط آب خورد و حتی کوچکترین جابجایی هم نمیتوان انجام داد و باید مطابق برنامه اجرا شود. بر اساس تحقیقات انجام شده کاهش وزن در این دوره 15 روزه بین 7 تا 11 کیلو است و در طی این مدت 10 تا 15 سانت سایز کم می کنید.

بعد از 13 روز سوخت و ساز بدن بالا رفته و بازگشت وزن وجود ندارد و حتی اگر به روال قبل غذا خوردن را شروع کنید باز اضافه وزن پیدا نخواهید کرد. اگر در طول این 15 روز حتی کوچکترین شیرینی یا آبنباتی خورده شود باید رژیم را متوقف کرده و بعد از چند ماه رژیم را دوباره شروع کنیم. در این رژیم باید حتما آب فراوان مصرف شود.

رژیم کتوژنیک

برای دانلود رایگان رژیم کتوژنیک، بر اساس اطلاعات جمع شده و محاسبات پزشکان تغذیه  به دست آمده است. البته برای گرفتن نتیجه بهتر و داشتن رژیم غذایی متناسب با وضعیت جسمانی خود، بهتر است که با متخصص مشورت کنید.

نکته: در برخی از دستورهای غذایی روزهای هفته، میزان تعیین شده‌ای وجود ندارد، به این معنی که فرد می‌تواند نسبت موردعلاقه خود را استفاده کند؛ اما هیچ ماده غذایی حذف یا اضافه نشود. در روزهای دیگر نیز، دقیقاً همان نسبت ذکر شده رعایت شود.

منبع: https://www.sira.fit/

آیا با خدمات اصلاح طرح لبخند دندان آشنایی دارید؟

 

اصلاح لبخند فرآیند بهبود ظاهر لبخند از طریق یک یا چند روش دندانپزشکی زیبایی است، مانند:

·         روکش های دندانی مثل لمینت دندان

·         پیوند کامپوزیت دندان

·         ایمپلنت دندان

·         سفید کردن دندان

برخی از مولفه هایی که در نظر گرفته می شوند عبارتند از : ظاهر صورت، رنگ پوست، رنگ مو، دندان ها (رنگ، ​​عرض، طول، شکل و نمایش دندان)، بافت لثه و لب ها. اصلاح لبخند به دلایل زیادی انجام می شود و با توجه به ملاحظات منحصر به فرد شما قابل تغییر است.

ایمپلنت فوری

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که ایمپلنت فوری چیست؟ ایمپلنت یک روزه چیست؟ ایمپلنت فوری دندان در تهران همان طور که از نام آن پیداست روشی سریع و کوتاه مدت برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته می‌باشد. در واقع برای انجام این روش در ابتدا بایستی پایه‌هایی از جنس تیتانیوم که کاملا با بدن انسان سازگاری دارند در داخل استخوان فک جاگذاری شوند و سپس بر روی آن پروتز دندان و یا همان تاج دندان قرار می‌گیرد.

به عبارتی دیگر می‌توان گفت که، ایمپلنت فوری همان ایمپلنت دندان ساده است که از سرعت و طول درمان کوتاه‌تری برای جوش خوردن پایه فک و در نهایت قرار دادن تاج دندان بر روی آن برخوردار است.

لمینت دندان

لمینت دندان برای افرادی توصیه می شود که نیاز به لبخند زیبا و دندان های براق و شفاف دارند. هر چه دندان ها زیباتر و شفاف تر و ردیف تر باشند، زیبایی چهره نیز افزایش پیدا می کند. هزینه لمینت دندان از سوالات رایج متقاضیان دریافت لمینت است. لازم است بدانید که هزینه لمینت با توجه به عواملی نظیر برند لمینت، مهارت دندانپزشک، تعداد دندان های تحت درمان، کلینیک یا مطب دندانپزشکی و ... متغیر است. به طور کلی هزینه لمینت بر حسب واحد دندانی محاسبه می شود یعنی تعرفه ای که بابت لمینت به شما اعلام می شود، به ازای لمینت یک دندان است. بدیهی است که هر چه تعداد دندان های تحت درمان شما بیشتر باشد، هزینه نهایی لمینت نیز بالاتر خواهد بود.

کامپوزیت دندان

یکی از بهترین، آسانترین و ارزانترین روش‌ها برای بازسازی فرم ظاهری دندان‌ها و داشتن لبخند زیبا، کامپوزیت دندان است. کامپوزیت، نوعی رزین است که با درجات مختلفی از استحکام، پولیش پذیری و ضریب شکست نوری ساخته می‌شود. در این تکنیک می‌توان دندان را متناسب با سلیقه هر فرد به رنگ سفید یا دقیقا مشابه دندان‌های طبیعی هر فرد ساخت، مشکلات ظاهری دندان را رفع نمود و به آن زیبایی بخشید.

پیاده سازی این تکنیک به تخصص و مهارت دندانپزشک و همچنین نوع و کیفیت جنس کامپوزیت بستگی دارد، در صورت نصب غیر اصولی، مشکلات جدی مانند بیماری‌های لثه‌ای، پوسیدگی دندان و ریشه را به دنبال خواهد داشت.

انواع مختلف رژیم لاغری و تاثیر آن ها بر لاغری شما

 

وقتی شخصی قصد دارد تا با پیروی از رژیم غذایی کاهش وزن داشته باشد، سعی می کند با وارد کردن مقدار مشخص از خوراکی های خاصی در سبد غذایی روزانه‌اش میزان کالری بدن را محدود کرده و از این طریق به کاهش وزن دست پیدا کند.

یک رژیم غذایی سالم معمولاً شامل گزینه‌های غذایی مثل میوه‌ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی و غلات کامل است. در حالی که می توان محصولات قندی و پرکالری را در موارد نادر مصرف کرد، به طور کلی بهتر است در یک رژیم غذایی خوب از مصرف آنها خودداری شود. مقدار طبیعی کالری در روز برای کاهش وزن شامل ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ کالری است.

رژیم شوک یک روزه برای استپ وزن

رژیم شوک یک روزه برای استپ وزن واژه ای با معنی کاملا اشتباه که بین افراد رایج شده است.رژیم شوک فقط رژیم های سخت و کم کالری نیست گاهی واقعا برای شکستن استپ وزنی باید بیشتر بخورید تا کمی متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدنتان بالا رود ، خیلی از مواقع شما عزیزان به علت کم خوری های شدید درگیر استپ وزنی میشوید گاهی هم بدلیل اجرا نکردن دقیق و داشتن ریزه خواری و یا شاید ورزش نکردن دلیل اصلی وزن کم نکردن شماست.

لاغری با فستینگ

لاغری با فستینگ طی چند سال گذشته به‌طور عجیب‌و‌غریبی محبوب شده‌اند. پیروی از این روش‌ها به کاهش وزن موفق بسیاری از افراد کمک کرده است. سازگاری با فستینگ ساده است و نسبتاً سریع لاغر می‌شوید. حتی مطالعاتی نشان داده است که رژیم لاغری فستینگ، غیر از کاهش وزن، فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد. البته این روش‌ها در کوتاه‌مدت موثر هستند، اما اگر برای مدت طولانی انجام شوند، پیامدهای منفی را به دنبال خواهند داشت از جمله: کاهش سرعت متابولیسم، استپ وزن، کاهش انرژی، کاهش توانایی ذهن، سردرد، افت قند خون و افزایش نوسانات خلقی. در انتخاب مدل رژیم فستینگ بسیار دقت کنید تا گرفتار عوارض آن نشوید.

رژیم لاغری رایگان

قبل از این که راجع به رژیم لاغری رایگان صحبت کنیم، بهتر است بدانید رژیمی مناسب است که در آن هیچ ماده‌ غذایی حذف نشده و تمام گروه‌های مواد غذایی مورد نیاز بدن تأمین گردد. چون هر یک از گروه‌های مواد غذایی نقش بسیار مهمی در سلامت و زیبایی شما دارند‌. اگر رژیم غذایی اصولی داشته‌ باشید، درهر هفته نیم تا یک کیلوگرم کاهش‌وزن را تجربه خواهید کرد. این میزان درواقع کاهش‌ وزن استاندارد محسوب می‌شود.‌ اگر بیشتر از این میزان در هفته وزن کم کنید، عوارض آن به شکل‌های گوناگون خود را نشان‌ می‌دهد. در چنین رژیم‌های لاغری بدن یکباره با کمبود مواد غذایی مواجه شده و فرد دچار مشکلاتی نظیر تهوع، سردرد، قاعدگی‌های نامنظم در بانوان، ریزش مو، چروکیدگی پوست و غیره می‌شود. در دراز مدت نیز تشکیل سنگ صفرا  و مواردی مانند آن مشکلات حادتر را برای افراد به وجود می‌آورد.

منبع: https://www.sira.fit/

 

پلیسه معده به چه صورت انجام می شود؟

 

امروزه چاقی به عنوان منشاء بیماری های گوناگون شناخته شده و تلاش های زیادی برای یافتن درمان آن از سوی دانشمندان در حال انجام است. از آنجایی که تاکنون مکانیزم سیری شناخته نشده، تلاش برای یافتن داروی موثر برای درمان چاقی به نتیجه نرسیده و هنوز موثرترین درمان چاقی به ویژه در بیماران سوپر چاق، جراحی لاغری است.

روش جراحی پلیسه معده

جراحی پلیسه معده یا ایجاد چند برش کوچک در شکم بیمار انجام می شود و جراحی باز نیست. مدت زمان جراحی پلیسه معده ۴۰ دقیقه تا ۲ ساعت طول می کشد و جراحان بخشی از معده را به داخل چین دده و می دوزند و به این ترتیب حجم معده را کاهش می دهند. اندازه معده در این روش ۷۵ درصد کاهش پیدا می کند.

بیمار برای نتیجه گرفتن از این جراحی نیاز به تغییر در شیوه زندگی از جمله رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم دارد.

دوره نقاهت بعد از جراحی کاهش وزن پلیسه معده

این روش جراحی چون به شیوه لاپاراسکوپی انجام می شود بنابراین زخم ها سریعتر بهبود پیدا می کنند و معمولا ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از جراحی از بیمارستان مرخص می شود و معمولا ۷ تا ۱۰ روز بعد از جراحی می توانید به فعالیت طبیعی خود بازگردید.

جراحی پلیسه معده چه مزایایی دارد؟

·         این عمل لاغری قابل برگشت به حالت قبل بوده و در صورت بروز مشکلی به راحتی معده به شکل قبلی خود باز خواهد گشت.

·         زنانی که قصد کاهش وزن برای بارداری دارند می توانند از این روش استفاده کنند.

·         به دلیل استفاده از روش لاپاراسکوپی بیمار متحمل درد شدیدی نمی شود.

·         تغیراتی در ساختار معده نخواهیم داشت.

·         نیاز بیمار به مکل ها بر خلاف بای پس معده بسیار ناچیز است.

·         نسبته به سایر جراحی های معده ارزان تر است.

·         پس از یک هفته می توانید فعالیت های عادی زندگیتان را از سر گیرید.

·         پلیسه یک روش دائمی بوده و مشکلی از نظر ماندگاری وضعیت معده نخواهید داشت.

تغییر عادات غذایی زیر می تواند به کاهش وزن سریع تر بیمار و تثبیت وزن او کمک کند:

         به آرامی غذا بخورید تا مزه غذا را حس کنید و لذت ببرید.

         غذا را به خوبی بجوید تا غذا در دهان شما به خوبی خرد شود و نیاز به آب برای بلعیدن غذا نباشد.

         از خوردن نوشابه های گازدار، شیرینی جات و تنقلات پرکالری به شدت پرهیز کنید.

         فقط در 3 وعده اصلی غذا میل کنید.

         نیم ساعت قبل و نیم ساعت بعد از غذا آب ننوشید.

         4 ساعت قبل از خواب چیزی نخورید

جراحی اسلیو معده چگونه به لاغر شدن شما می کند؟

 

عمل اسلیو معده در واقع نوعی جراحی به منظور کاهش وزن و لاغری می‌باشد. طی این عمل لاغری از طریق ورود به بدن با لاپاراسکوپی، حجم زیادی از بخش قابل ارتجاع معده برداشته می‌شود. همچنین قسمتی از معده که ترشح کننده هورمون گرلین (هورمونی که نقش ایجاد حس گرسنگی و ایجاد اشتها) را دارد طی عمل برداشت می‌شود. با بردن و جدا نمودن حدود ۸۰ درصد معده و منگنه زدن و بخیه باقی معده جراحی به اتمام می‌رسد.

فرد تا یکسال اول کاهش وزن محسوس و بسیار زیادی را تجربه خواهد کرد. این کاهش وزن به واسطه‌ عدم اشتها و همچنین توان فرد در حجم زیاد غذا خوردن می‌باشد.

اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟

قیل از پرداختن به سوال اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟  ابتدا جراحی اسلیو معده را بررسی کنیم. در جراحی اسلیو معده، معده افراد کوچک تر شده و افراد تمایل کمتری به خوردن غذاهای مختلف پیدا می کنند. معده کوچکتر به این معنی است که غذای کمتری دریافت می کنید. بدن شما کالری و مواد مغذی کمتری جذب می کند.

اشتها ممکن است به دلیل تغییر سیگنال های گرسنگی در مغز کاهش یابد. در حقیقت این نوع جراحی بیشتر در افراد چاق شایع است که تمایل به لاغر کردن خود دارند.

آیا جراحی اسلیو معده مؤثر است؟

تا اینجای مقاله یاد گرفتیم که عمل اسلیو معده چیست اما سوال اینجاست که آیا جراحی اسلیو معده مؤثر است و تجربه کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده‌اند چیست؟ همانطور که گفته شد در جراحی اسلیو معده، معده فرد به اندازه قابل توجهی کوچک می‌شود. این موضوع موجب می‌شود تا فرد اکثر مواقع احساس سیری کند و میلی به غذا خوردن نداشته باشد. به همین دلیل دریافت کالری کمتر موجب می‌شود تا لاغری و تناسب اندام خیلی زود اتفاق بیفتد.

نکته مهمی که در مورد جراحی اسلیو معده وجود دارد، این است که در این پروسه بخشی از معده که مسئول تولید «گرلین» با همان هورمون مرتبط با گرسنگی است برداشته می‌شود. از همین رو فرد اصلاً احساس گرسنگی نمی‌کند. انجمن جراحی متابولیک و چاقی آمریکا اظهار می‌کند که هر فرد بعد از جراحی حداقل ۵۰ درصد از وزن اضافی خود را طی ۱۸ تا ۲۴ ماه از دست می‌دهد. برخی افراد نیز بعد از جراحی اسلیو معده از ۶۰ تا ۷۰ درصد وزن خود را از دست می‌دهند.

مزایای اسلیو معده

·         کاهش حس گرسنگی و بی اشتهایی که در نتیجه باعث حجم کمتر مصرف غذا می شود.

·         زمان کوتاه جراحی

·         عدم ایجاد مشکلات گوارشی

·         درصد موفقیت بالای جراحی

·         حفظ روده در مسیر گوارش

·         کاهش وزن در زمان اندک

·         افزایش اعتماد به نفس با رسیدن به وزن ایده آل

معایب اسلیو معده

خطرات و مضرات اسلیومعده در مقایسه با سایر روش‌های جراحی کمتر می‌باشد. اما هرگونه جراحی و تغییر در بدن می‌تواند مضرات و مشکلاتی را نیز به همرا داشته باشد.

·         سوزش سر دل (با مصرف دارو کنترل می شود)

·         بروز یبوست

·         احساس خستگی و کم توانی در یکماه اول پس از جراحی

·         ریفلاکس معده

هر آنچه که لازم است درباره شاخص توده بدنی بدانید.

 

شاخص توده بدنی یا BMI عددی ست که میزان چاقی و لاغری افراد را با استفاده از داده های وزن و قد محاسبه می کند. محاسبه bmi  میزان چربی بدن را بطور مستقیم اندازه گیری نمی کند، اما تحقیقات نشان داده اند که مقدار BMI با سنجش مستقیم میزان چربی بدن مرتبط است. مقدار BMI به ما نشان می دهد که آیا در محدوده وزنی نرمال و سلامتی قرار داریم یا نه. البته بر کسی پوشیده نیست که هر شخص با توجه به سن، جنس، میزان فعالیت، اندازه جثه و عوامل دیگر می بایست دارای وزن ایده آل خود باشد، اما از آنجا که محاسبه وزن ایده آل نیاز به محاسبه دقیق و تخصصی دارد، لذا از بی ام آی به عنوان شاخص عمومی برای افراد بالای 18 سال استفاده می شود. نحوه محاسبه آن بسیار ساده است و در بسیاری جاها برای مشخص کردن اضافه وزن و کسر وزن استفاده می‌شود.شاخص توده بدنی از طریق تقسیم وزن فرد به کیلوگرم بر توان دوم (x²) قدش به متر بدست می آید.

آیا شاخص خوبی برای سلامتی است؟

علی‌رغم نگرانی‌ها مبنی بر اینکه BMI به درستی تشخیص نمی‌دهد که آیا یک فرد سالم است، بیشتر مطالعات نشان می‌دهند که خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن و مرگ زودرس در افراد با BMI کمتر از 18.5 (“کم وزن”) یا 30.0 یا بیشتر (“چاق” افزایش می‌یابد. ).به عنوان مثال، یک مطالعه گذشته نگر در سال 2017 بر روی 103218 مرگ نشان داد افرادی که BMI 30.0 یا بیشتر داشتند (“چاق”) 1.5 تا 2.7 برابر بیشتر در معرض خطر مرگ پس از یک پیگیری 30 ساله قرار داشتند.مطالعه دیگری بر روی 16868 نفر نشان داد که افرادی که در رده BMI “چاق” قرار داشتند، در مقایسه با افرادی که در رده BMI “عادی” قرار داشتند، 20٪ بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از همه علل و بیماری های قلبی بودند.

محققان همچنین دریافتند افرادی که در رده «کم وزن» و «به شدت چاق» یا «بسیار چاق» قرار داشتند به ترتیب به طور متوسط ​​6.7 سال و 3.7 سال زودتر از افراد در رده BMI «عادی» جان خود را از دست دادند (6Trusted). منبع).مطالعات دیگر نشان داده اند که BMI بیش از 30.0 به طور قابل توجهی خطر ابتلا به مشکلات مزمن سلامتی مانند دیابت نوع 2، بیماری قلبی، مشکلات تنفسی، بیماری کلیوی، بیماری کبد چرب غیر الکلی و مشکلات حرکتی را افزایش می دهد.

علاوه بر این، کاهش 5 تا 10 درصدی در BMI یک فرد با کاهش نرخ سندرم متابولیک، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است.با توجه به بیشتر تحقیقاتی که نشان می دهد خطر ابتلا به بیماری های مزمن در میان افراد چاق افزایش می یابد، بسیاری از متخصصان سلامت می توانند از BMI به عنوان یک تصویر کلی از خطر یک فرد استفاده کنند. با این حال، نباید تنها ابزار تشخیصی مورد استفاده باشد.

عوارض شاخص توده بدنی بالا

در ادامه به برخی از مشکلات ناشی از چاقی اشاره می شود.

·         ناباروری: اگر در سن باروری هستید، BMI بالا می تواند منجر به ناباروری شود. اگر قصد بچه دارشدن دارید باید با تغییر در سبک زندگی تان، شاخص توده بدنی تان را کاهش دهید.

·         دیابت نوع ۲: BMI بالا می تواند شما را در معرض ریسک دیابت نوع ۲ قرار دهد. می توان با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و ورزش دیابت خود را کنترل کنید.

·         فشارخون بالا: این عارضه عمدتا با BMI بالا مرتبط است. فشارخون بالا می تواند منجر به مشکلات جدی قلبی-عروقی شود. می توان با پیروی از رژیم غذایی کم سدیم و ورزش این شرایط را کنترل کرد.

·         آرتروز: BMI بالای ۲۵ می تواند با مشکل آرتروز هم همراه باشد. آرتروز موجب درد مفاصل شده و بر توانایی حرکت تاثیر می گذارد.

·         اختلال خواب: BMI بالا می تواند منجر به آپنه خواب شده و ریسک کم خوابی شدیدی را به همراه داشته باشد. آپنه یا اختلال خواب می تواند منجر به مشکلات قلبی-عروقی و کوتاه شدن طول عمر شود.

·         شاخص توده بدنی مقیاسی برای اندازه گیری میزان تناسب وزن نسبت به قد است. این شاخص از طریق حاصل تقسیم وزن بر مجذور قد فرد محاسبه می شود.

آیا با روش های مختلف جراحی لاغری آشنایی دارید؟

 

جراحی لاغری در چند وقت اخیر به یکی از محبوب‌ترین جراحی‌ها بین زنان و مردان تبدیل شده است. این جراحی برای افرادی که در ناحیه شکم چربی و پوست اضافه دارند یک جراحی مناسب محسوب می‏شود، زیرا به بهبود ساختار کلی بدن و همچنین زیبایی ناحیه شکم کمک می‌کند. جراحی شکم انواع مختلفی دارد و متخصص با توجه به شرایط فرد یکی از روش‌ها را انتخاب خواهد کرد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

جراحی لاغری چیست؟

جراحی چاقی برای همه افرادی که دارای اضافه وزن شدید هستند مناسب نیست. ممکن است برای واجد شرایط بودن برای جراحی کاهش وزن، نیاز به رعایت دستورالعمل‌های پزشکی خاصی داشته باشید. شما احتمالاً یک فرآیند غربالگری گسترده خواهید داشت تا ببینید آیا واجد شرایط هستید یا خیر. همچنین باید مایل به ایجاد تغییرات دائمی برای داشتن یک سبک زندگی سالم باشید. ممکن است از شما خواسته شود در برنامه ‌های پیگیری طولانی‌ مدت شرکت کنید که شامل نظارت بر تغذیه، سبک زندگی و رفتار و شرایط پزشکی شما می‌شود. و به خاطر داشته باشید که جراحی چاقی گران است.

عمل اسلیو معده یا گاسترکتومی

این روش از انواع جراحی چاقی کم تهاجمی ترین روش است، عمل اسلیو معده به منظور کوچک کردن معده انجام می شود که در طی آن می توان، تا 80 درصد اضافه وزن افرادی که چاقی بیش از اندازه دارند را کاهش داد.

در این روش معده از اندام های اطراف خود آزاد می شود. و از منگنه های جراحی برای حذف 80 درصد از معده استفاده می شود و معده بسیار کوچکتر می شود. این عمل کمتر از 2 ساعت انجام می شود.

بوتاکس معده

بوتاکس معده یک روش جدید به منظور لاغری می باشد. بوتاکس معده از طریق آندوسکوپی انجام می شود که در این روش سمی به نام بوتولینوم به عضلات معده تزریق می شود. این کار موجب کاهش انقباضات ماهیچه های معده و طولانی شدن زمان تخلیه غذا از معده می شود. در نتیجه، بیمار به سرعت سیر می شود، سطح گرسنگی کاهش می یابد و به مرور زمان کاهش وزن جزئی مشاهده می شود. لازم به ذکر است که بوتاکس معده روش دائمی جهت کاهش وزن نیست و کاملا موقتی می باشد و افرادی که نمی خواهند جراحی بای پس معده را انجام دهند از آن استفاده می کنند.

عمل لاغری بای پس معده

این عمل از روش های قدیمی اما در عین حال رایج است که جزو شناخته شده ترین عمل های لاغری می باشد که به دو صورت انجام می شود. در روش اول که روشی بدون بازگشت است، بخش بالای معده بریده می شود و مری به باقی مانده معده متصل می شود.

بدیهی است که در این روش حجم زیادی از معده کم می شود؛ به طوری که فقط قادر به جای دادن 28 گرم غذا در خود خواهد بود. معده با این اندازه، نه تنها نمی تواند غذای زیادی را در خود جای دهد، بلکه نمی تواند به اندازه گذشته نیز جذب کند.

ضمن اینکه در این روش بخش ابتدایی روده نیز بریده می شود و به معده متصل می گردد؛ کم شدن بخش زیادی از معده و روده منجر به کم شدن میزان هضم و جذب غذا می شود.

این عمل دارای برخی عوارض از جمله سوء تغذیه در نتیجه کاهش جذب ویتامین ها و همینطور ایجاد فتق، سنگ صفراوی، سندروم دامپینگ و … است.

در روش دوم عمل بای پس معده، 80 درصد معده حذف می شود، ضمن اینکه بخش زیادی از روده نیز بریده می شود. از همین رو بخش زیادی از دستگاه گوارش حذف می شود که نتیجه آن کم شدن غذای مصرفی و محدود شدن جذب غذا در بدن است.

رژیم لاغری های روز دنیا را بشناسید

 

همه افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، به این فکر می‌کنند که بهترین روش لاغری کدام است؟ بهترین روش، از نظر افراد مختلف معانی متفاوت دارد. مثلا بعضی از افراد بهترین روش لاغری را سریع‌ترین روش لاغری می‌دانند و برخی دیگر در پی روشی هستند که ماندگار باشد یا سالم‌ به حساب آید و هیچ آسیبی به بدن وارد نکند. در ادامه با انواع رژیم غذایی رایگان آشنا خواهید شد.

رژیم کانادایی

رژیم کانادایی یکی از معروف ترین رژیم های لاغری شامل یک برنامه غذایی 15 یا 13 روزه، شامل غذاهای غنی از پروتئین و کم چرب است که در کوتاه مدت ده کیلو از وزن را کاهش می دهد. گرچه بسیاری از پزشکان رژیم های سریع کاهش وزن را توصیه نمی کنند اما برخی افراد علاقمندند این رژیم را امتحان کرده و در کوتاه مدت وزن کم کنند.

رژیم جنرال موتورز

این رژیم غذایی در سال ۱۹۸۵ برای کارمندان شرکت جنرال موتورز طراحی شده بود که چنین ادعایی تا حدودی رد شده است و گفته می شود شایعه است و منشا اصلی رژیم غذایی جنرال موتورز همچنان ناشناخته است. رژیم جنرال موتورز به هفت روز تقسیم شده است و هر کدام از این روزها قوانین محدود کننده ای درباره گروه غذایی که استفاده می کنید، دارد. برای مثال در روز دوم این رژیم تنها سبزیجات استفاده می کنید و در روز پنجم از شما خواسته می شود تعدادی گوجه فرنگی به همراه مقدار زیادی گوشت بخورید. این رژیم ظاهرا کمک می کند: تنها در یک هفته ۶٫۸ کیلوگرم وزن کم کنید از سموم و ناخالصی های درون بدن خلاص شوید سیستم گوارش را بهبود ببخشید قابلیت چربی سوزی بدن را افزایش دهید طرفداران رژیم غذایی جنرال موتورز می گویند بسیاری از غذاهای موجود در رژیم مانند میوه ها و سبزیجات کم کالری هستند، پس این رژیم کار می کند. رژیم جنرال موتورز با به وجود آوردن کمبود کالری موجب کاهش وزن می شود، یعنی از آنچه در طول روز می سوزانید کالری کمتری دریافت می کنید.

رژیم سم زدایی

رژیم سم زدایی به طور کلی مداخلات غذایی کوتاه مدتی است که برای حذف سموم از بدن طراحی شده است. چنین رژیمی شامل یک دوره روزه داری و به دنبال آن یک رژیم غذایی سخت از میوه ها، سبزیجات، آب میوه ها و آب است. گاهی اوقات سم زدایی شامل گیاهان، چای، مکمل ها و پاکسازی روده یا تنقیه می شود.

کسانی که از این نوع رژیم دفاع می کنند، اطمینان می دهند که با روزه گرفتن به اندام ها آرامش می دهد. کبد را تحریک می کند تا از شر سموم خلاص شود. باعث دفع سموم از طریق مدفوع، ادرار و عرق می شود. گردش خون را بهبود می بخشد و مواد مغذی سالمی را برای بدن فراهم می کند.

منبع: https://www.sira.fit/

مراقبت های لازم بعد از عمل اسلیو معده شامل چه مواردی می شود؟

 

امروزه به دلیل گسترش زندگی ماشینی، مصرف بیش از حد غذاهای فست فودی و عدم تحرک، چاقی و اضافه وزن به یکی از بزرگ ترین مشکلات جوامع تبدیل شده است. به همین دلیل روش های زیادی برای کاهش وزن به وجود آمده است، اما بهترین روش لاغری چیست؟ یکی از روش های رایج برای کاهش وزن، انجام جراحی است که به نسبت داشتن رژیم غذایی و ورزش کردن، سرعت بیشتری برای کاهش وزن دارد. عمل اسلیو معده رایج ترین جراحی لاغری است که امروزه طرفداران زیادی دارد. اما با انجام این جراحی، کار شما تمام نمی شود؛ بلکه باید یک سری نکات و مراقبت های بعد از اسلیو معده را رعایت کنید تا به هدف لاغری خود برسید.

جراحی اسلیو معده چیست؟

لازم می دانیم تا قبل از پرداختن به موضوع مراقبت های بعد از عمل اسلیو، توضیح کوتاها درباره خود جراحی اسلیو بدهیم. اسلیو معده تحت بیهوشی عمومی و به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. در طول عمل، جراح لاغری 80% از حجم معده را برش داده و از بدن خارج می کند. در نتیجه این عمل و کم شدن حجم معده، غذای مصرفی فرد و میزان کالری دریافتی وی کاهش یافته و بعد از مدتی کاهش وزن اتفاق می افتد.

مهم ترین مراقبت های بعد از اسلیو معده  

بعد از جراحی اسلیو معده باید سبک جدیدی در زندگی خود پیش بگیرید. برخی از مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی اسلیو معده را در ادامه توضیح می دهیم:

مراقبت از زخم ها

مراقبت از زخم ها را می توان به عنوان اولین مراقبت بعد از اسلیو معده به حساب آورد. بعد از برش دادن معده، جراح لاغری معده را بخیه می زند. برای اینکه احتمال عفونت در محل بخیه به صفر برسد، باید نکاتی مثل شستن و خشک کردن زخم و تعویض پانسمان را رعایت کرد.

تغذیه بعد از عمل اسلیو معده

رعایت رژیم غذایی بعد از اسلیو معده در مراقبت های بعد از اسلیو نقش بسزایی دارد. در هفت روز اول عمل شما باید مایعات فراوانی میل کنید. باید در هفته دوم هم مانند هفته اول مصرف مایعات داشته باشید با این تفاوت که می توانید مایعات پروتئینی را هم به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

در هفت روز سوم و چهارم بعد از عمل شما می توانید در کنار مایعات، غذاهای جامد نرم و پوره شده استفاده کنید. فقط حواستان باشد که حجم غذایتان باید بسیار کم باشد و به مرور حجم آن را کمی افزایش دهید. با پایان هفته چهارم شما می توانید از غذاهای جامد استفاده کنید.

منبع: weightlossurgery.ir

آیا با وظایف یک متخصص اورولوژی آشنایی دارید؟

 اورولوژیست یک پزشک است که متخصص بیماری های دستگاه ادراری و سیستم تولید مثل است.

بیمار ممکن است به این دلیل به یک اورولوژیست ارجاع داده شود که مشکوک به بیماری های مربوط به مثانه، مجرای ادرار، اوره، کلیه و غدد باشد و لازم باشد که آن ها را درمان کند.

در مردان، متخصصین ارولوژی، اختلالات مربوط به اپیدیدیم، آلت تناسلی، پروستات، حنجره بذر و .. را درمان می کنند. اگر به دنبال بهترین متخصص اورولوژیست در تهران هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین قرص برای دفع سنگ کلیه

دفع سنگ کلیه همراه با درد بسیار می باشد. شما می توانید برای احساس درد کمتر در این دوران از بهترین قرص برای دفع سنگ کلیه استفاده کنید. پیش از دفع سنگ تمامی موارد ذکر شده را رعایت کنید و برای اطلاع دقیق از وضعیت خود نزد بهترین متخصص اورولوژی روید. پس از دفع سنگ، آن را نزد پزشک خود ببرید تا با توجه به شناسایی نوع سنگ، مراقبت و تجویزهای بعدی را به شما ارائه دهد. داروهای مورد استفاده برای درمان و دفع سنگ کلیه را می توان بر اساس نقشی که در درمان سنگ کلیه دارند طبقه بندی کرد.

داروهایی که علائمی مانند درد و استفراغ یا حالت تهوع ناشی از سنگ کلیه را تسکین می دهند عبارتند از:

·         مسکن ها

·         ضد استفراغ ها

عمل PCNL توسط متخصص اورولوژی چگونه انجام می شود؟

عمل PCNL یا خروج سنگ های کلیه بدون برش در جراحی -مروزه PCNL درمان طلائی سنگ های بزرگ کلیه و سنگ هایی که به سنگ شکنی جواب نمی دهند، می باشد. PCNL یا خروج سنگ های کلیه بدون برش در جراحی -مروزه PCNL درمان طلائی سنگ های بزرگ کلیه و سنگ هایی که به سنگ شکنی جواب نمی دهند، می باشد.

در چه مواردی باید از روش PCNL برای خارج کردن سنگ های کلیه استفاده کرد

·         سنگ های بزرگ و شاخ گوزنی

·         سنگ های بالای ۵/۱ سانت که در لگنچه هستند

·         سنگ هایی که به سنگ شکنی جواب نمی دهند

·         سنگ هایی که محل اتصال لوله حالب به لگنچه کلیه را می بندند.

چه کارهایی قبل از عمل PCNL باید انجام شود

·         قبل از عمل PCNL شما باید آسپرین و پلاویکس و داروهای رقیق کننده خون را از یک هفته قبل قطع کنید.

·         حتماً انجام یک عکس رنگی یا IVP و یا سی تی اسکن با و بدون تزریق قبل از عمل جهت کمک به خارج کردن بهتر سنگ انجام دهید.

·         قبل از عمل آزمایشات خون کامل از شما انجام می شود.

·         صبح روز عمل در بیمارستان بستری می شوید و ظهر تحت عمل PCNL قرار می گیرید و فردای روز عمل با خروج سوندها مرخص می شوید.

مراقبت های لازم بعد از عمل PCNL

برای بهبودی سریع و جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه باید مراقبت های زیر را به خوبی رعایت کرد:

·         بیمار بعد از عمل، بعد دو یا سه روز در بیمارستان بستری می شود.

·         باید از محل جراحی به خوبی مراقبت کرد و پانسمان آن را به موقع تعویض کرد، با این کار از بروز عفونت در محل برش جلوگیری می شود.

·         برای کاهش درد و پیشگیری از بروز عفونت مصرف داروی مسکن و آنتی بیوتیک الزامی است.

·         پیروی از رژیم غذایی سالم برای پیشگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه و بهبودی سریع توصه می شود.

·         بیمار باید بعد از عمل PCNL استراحت کافی داشته باشد و مایعات فراوان مصرف کند.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/

صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->