هیوندا ورنا 1383 – 1389 و بررسی فنی این خودرو

 هیوندا ورنا

قطعا هیوندا موتورز یکی از بهترین شرکت های تولید کننده خودرو برای خانواده ها است که ماشین های محبوبی تولید کرده . اما گاهی هم ماشین هایی تولید کرده که در کشور ما فروش زیادی نداشتند مثل هیوندا ورنا که سه نسل از آن تولید شد و اکنون نسل چهارم و پنجم آن با نام هیوندا اکسنت به فروش می رسد در ادامه به مشخصات این خودرو خواهیم پرداخت

حضور در ایران

هیوندا ورنا با ورود به ایران از نسل دوم متاسفانه نتوانست فروش خوبی به دست بیاورد و ماشین هایی مثل ریو که مونتاژ آن به سایپا واگذار شده بود فروش نسبتا بهتری نسبت به ورنا داشت .

بیشتر بدانیم :

طراحی ظاهر هیوندا ورنا

اینجا باید گفت طراحی ظاهر هیوندا ورنا بسیار شبیه به کیا ریو است . هیوندا برای طراحی ورنا از خطوطی تیز و زاویه دار استفاده کرده . چراغ های جلو کمی برآمده است و سطح کاپوت از آن ها بالا تر است . این طراحی در بخش عقب ماشین قابل مشاهده است .

چراغ های عقب کاملا ساده و عمودی طراحی شده و همینطور روی سپر عقب در قسمت پایینی یک مه شکن طراحی شده که ظاهر پشتی را کمی بد ساخته .

آپشن ها داخل کابین

در بخش آپشن های داخل کابین نیز باید به این موضوع اشاره کرد که تفاوت چندانی بین ورنا و ریو وجود ندارد در حدی که کیفیت ساخت و مواد اولیه اتاق هر دو ماشین یکی است . البته امکانات در هیوندا ورنا از کیا ریو بیشتر است . در داشبورد این خودرو شما خط های شکسته یا زاویه دار نمی بینید کا ظاهر داشبورد را چشم نواز تر کرده . همچنین برای سرنشینان پشتی فضای کافی جای پا وجود دارد . در سیستم ترمز هم با ترمز های ABS و EBD مجهز شده که ایمنی بیشتری برای سرنشینان ایجاد می کند .

مشخصات فنی هیوندا ورنا

باز هم اینجا باید گفت که تفاوت چندان زیادی با کیا ریو در بخش فنی و موتور هم وجود ندارد . هیوندا ورنا از یک موتور 1500 سی سی با 4 سیلندر استفاده می کند . البته باید گفت که ریو چند اسب بخار بیشتر تولید می کند که چیز زیاد مهمی نیست . همچنین ریو نزدیک 100 کیلو گرم سنگین تر است که در نتیجه شتاب هیوندا ورنا نسبت به ریو بالاتر می باشد . هیوندا ورنا با دو مدل گیربکس اتوماتیک و دستی عرضه شد . در نسخه اتوماتیک هیوندا ورنا 4 دنده دارد و یک دنده مجازی که به آن اوور درایو گفته می شود و جهت کم کردن دور موتور که مزیت آن کاهش مصرف سوخت و کم کردن استهلاک موثر است . مثلا در سرعت 80 کیلومتر بر ساعت , دنده روی 4 , دور موتور روی 3000 است . اوور درایو یک دنده مجازی ایجاد می کند که دور موتور را روی 2000 می آورد .

ار کجا قطعات هیوندای را خریداری کنیم ؟

فروشگاه لوازم یدکی خودرو استارپارتس اقدام به فروش قطعات هیوندای و کیا کرده است و این این امکان را به شما می دهد که در سریع ترین زمان ممکن قطعات هیوندای و کیا را خریداری کنید.

 

کدام یک کمیاب‌تر است: طلا یا الماس؟

 الماس یک سنگ همیشگی است اما طلا بسیار ارزشمند و گرانبها. اما این سوال پیش می‌آید که کدام یک نایاب‌تر است؟ و آیا این نادر بودن در قیمت طلا و جواهراتی که در فروشگاه‌ها مشاهده می‌کنید تاثیری دارد؟ خرید طلا بهتر است یا خرید الماس؟ برای پاسخ به تمامی این سوالات با فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا همراه باشید.

طلا

«آلریچ فاول»، دانشمند زمین‌شناسی و استاد دانشکده‌ی تکنولوژی ماساچوست اعتقاد دارد: طلا، یک فلز سنگین و از جمله نادرترین عناصر جهان است که در نتیجه انفجار ستاره‌های نوترونی پدید آمده است.

طلا در نزدیکی سطح زمین با تراکم و چگالی اندکی یافت می‌شود. اما در صخره‌های جورواجور و متنوع می‌توان رگه‌های طلا را کشف کرد. اما به منظور استخراج طلا باید حتما معدنی را پیدا کرد که تراکم طلا در آن زیاد است تا مراحل کشف و استخراج این فلز گرانبها به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

به گفته‌ی پروفسور فدورتچاک، میانگین تراکم و چگالی طلا در نزدیکی پوسته زمین بسیار کم است. به طوری که می‌توان گفت ۴ واحد در هر یک میلیارد است.

برای اینکه بتوان مکانی را معدن طلا دانست و این فلز را از آن استخراج کرد باید حتما میزان تراکم و حجم موجود طلا در محل ۱۲۵۰ بار بیشتر از رقم بالا باشد.

الماس

در مقایسه با طلا، الماس فرم فشرده‌سازی شده از عناصر بسیار رایجی همچون کربن است. در حالت غیر فشرده، الماس را گرافیت می‌نامند. همان ماده‌ای که مغز مداد را تشکیل می‌دهد.

اگر بخواهیم میزان وجود الماس در جهان را با طلا مقایسه کنیم باید بدانید الماس در حدود ۲۰۰ هزار واحد در هر میلیارد در سطج زمین است.

بنابراین، به خاطر نادر بودن الماس‌ها نمی‌توان استفاده خیلی زیادی از آنها داشت. بعلاوه، روند طبیعی تبدیل شدن کربن به الماس بسیار پرمشقت و سخت است و خیلی کم پیش می‌آید که موفقیت‌آمیز باشد.

پروفسور «یانا فدورتچاک» در مورد الماس‌ها گفته: «الماس فقط می‌تواند در لایه‌ی میان پوسته و هسته کره زمین شکل بگیرد و سپس به روش‌های مختلفی به سطج زمین بیاید. یا ممکن است تحت اثر شهاب سنگ شکل بگیرد. اما این الماس‌ها بسیار ریز هستند و جواهر بشمار نمی‌روند.»

الماس‌هایی که در لایه‌ی عمیق‌تری در زیر پوسته و نرسیده به هسته قرار دارند اغلب توسط ماگماها به سطح زمین رانده می‌شوند. یا در نتیجه‌ی روند بسیار کُندِ برجسته شدن صخره‌ها و شکل‌گیری کوه‌ها از زیر زمین به سطح آن می‌آیند.

 

 

کیا تلوراید 2020 رونمایی شد

 کیا تلوراید 2020 شهریور امسال با تصمیم خود برای نشان دادن Telluride به‌جای معرفی شاسی‌بلند پرچم‌دار خود در نمایشگاه خودرو نیویورک، همگان را شگفت‌زده کرد.

درحالی‌که کیا تلـوراید 2020 مفهومی پیش‌نمایش خوبی از مدل جاده‌ای بود، به‌لطف ویژگی‌های فنی مناسب و جذابیت‌های بصری الهام‌ گرفته از طراحی برندون ماکسول (طراح مد) توانست خود را برجسته کند.

حدود یک‌ ماه بعد این شاسی ‌بلند در قالب خودروی مفهومی کیا تلوراید 2020 به نمایشگاه سما SEMA در لاس‌وگاس رفت. حالا با برپایی نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۹، درنهایت مدل تولیدی و نهایی کیا تلوراید ۲۰۲۰ به‌صورت رسمی رونمایی شد.

روشن است که شرکت کیا برای معرفی این خودرو نیاز به مراسمی پر زرق و برق و باشکوه داشته که حالا چنین فرصتی فراهم شده است.

بیشتر بدانیم :

 

مشخصات ظاهری کیا تلوراید 2020

رنگ سبز سفارشی که برای پوشش بدنه مدل حاضر در نمایش مد انتخاب شده را می‌توان الهام گرفته از زمینه رنگ مجموعه بهار/تابستان 2019 برند Brandon Maxwell دانست که البته به نظر می‌رسد رنگ مناسبی برای خودرویی همچون تلوراید باشد که قرار است برای مبارزه با مسیرهای ناهموار روانه طبیعت شود.

نسخه کانسپت این خودرو که دو سال پیش عرضه شد نیز تقریبا با رنگی مشابه به نمایش درآمد. ریل سقفی سفارشی ساخته شده از آلومینیوم و چوب را میتوان یکی دیگر از نکات مهم در نمای ظاهری این خودرو دانست.

مشخصات فنی کیا تلوراید 2020

مشخصات برجسته‌ی فنی که به ‌طور کامل در دسترس قرار دارد متمرکز می‌شویم.

در قلب شاسی‌بلند کیا تلوراید با ظرفیت حمل هشت سرنشین، پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری خورجینی ۶ سیلندر (با سیکل اتکینسون و سیستم پاشش سوخت مستقیم) با قدرت ۲۹۱ اسب‌بخار (در ۶۰۰۰ دوردردقیقه) و گشتاور ۳۵۵ نیوتن‌متر (در ۲۲۰۰ دوردردقیقه) قرار دارد.

قدرت خروجی

پیشرانه‌ی V6 منحصراً ازطریق جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک هشت سرعته به محور جلو یا سیستم تمام چرخ محرک (آپشن) هدایت می‌شود.

از جمله دیگر موارد می‌توان به تعلیق مستقل برای چهار چرخ و ساختار بدنه مونوکوک با ۶۰ درصد مقاومت بیشتر اشاره کرد.

تعلیق عقب خودتنظیم در تریم‌های EX و SX این امکان را فراهم می‌کند تا ارتفاع سواری شاسی‌بلند کیا تلوراید باتوجه‌به بار خودرو، بهینه‌سازی و کنترل شود.

از کجا قطعات کیا را خریداری کنیم ؟

فروشگاه لوازم یدکی خودرو استارپارتس اقدام به فروش قطعات کیا و هیوندای کرده است ، و تمام قطعات هیوندای و کیا در سریع ترین زمان ممکن به صورت اورجینال در اختیار کاربر قرار می دهد.

چند سوال مهم که پیش از خرید گردنبند باید از خود بپرسید

 اگر تصمیم گرفته‌اید یک گردنبند طلا جدید برای خود خریداری کنید باید بدانید که چندین فاکتور مهم برای خرید گردنبند وجود دارد که حتما باید به آنها توجه داشته باشید. برای آشنایی با این فاکتورها تا انتهای این مطلب با گالری طلا وجواهر کیش طلا  باشید

نکات خرید گردنبند طلا

۱- زنجیر از چه نوعی است؟

اولین مورد از نکات خرید طلا و شاید مهم‌ترین مساله در مورد گردنبند، فرم و نوع زنجیر است. باید زنجیری خریداری کنید که به راحتی تاب نمی‌خورد، در خود گره نمی‌خورد و در هم گوریده نمی‌شود. برخی از زنجیرها بشدت مستعد گره خوردن هستند در نتیجه سریع‌تر هم شکسته و پاره می‌شوند. به طور مثال، زنجیر امگا، زنجیر تیغ ماهی و زنجیر ماری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آسان‌تر از بقیه مدل‌ها خمیده شده و در خود می‌پیچند.

۲- آیا گردنبند از طلا ساخته شده یا آبکاری شده

توجه داشته باشید که طلاهای آبکاری شده از فلزات گرانبهای دیگری ساخته می‌شوند و در نهایت یک لایه نازک طلای خالص روی آنها آبکاری می‌شود. این آبکاری به مرور زمان خورده شده و از بین می‌رود و رنگ فلز زیرین نمایان می‌شود. این نوع گردنبندها با اینکه قیمت مناسبی دارند اما لازم است چندین ماه یک بار دوباره آبکاری شوند تا شفافیت و رنگ خود را حفظ کنند.

۳- قفل زنجیر از چه نوعی است؟

سومین نکته از نکات خرید گردنبند طلا، قفل زنجیر آن است. حتما هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید. بیشتر زنجیرهای طلا با قفل‌های کلیپسی گرد عرضه می‌شوند که با یک فنر باز و بسته می‌شوند. این قفل‌ها اغلب ارزان هستند اما دوام و پایداری مناسبی ندارند. به این صورت که اگر ناخواسته یا به هر دلیلی فشار بیشتر از معمول به آنها وارد کنید، ممکن است قفل بشکند.

4- آیا زنجیر تو خالی است یا پر؟

پنجمین نکته از نکات خرید گردنبند طلا نوع زنجیر است. فارغ از قیمت بسیار ارزان‌تر، گردنبندهایی که زنجیرهای تو خالی دارند سبک‌تر هم هستند. عیب این نوع زنجیرها این است که خیلی راحت ضربه می‌بینند و احتمال پاره شدنشان زیاد است. اگر قصد دارید زنجیر ارزان و توخالی بخرید حتما توجه داشته باشید که باید خیلی مراقب آنها باشید به این خاطر که اگر به جایی گیر کنند ممکن است خیلی سریع پاره شوند.

5- ضخامت زنجیر چقدر است؟

ضخامت زنجیر فقط به دوام و عمر طولانی آن بستگی ندارد. زنجیرهایی که باریک هستند خیلی راحت پیچ می‌خورند، گره می‌خورند و در نتیجه راحت‌تر پاره می‌شوند.

 

اسپورتیج 2020 خودروی جذاب کیاموتورز

 شرکت خودروسازی KIA کیا فیس لیفتی از اسپورتیج 2020 را در نمایشگاه خودروهای به روز در  شیکاگو 2019 به صورت رسمی رونمایی کرد . این فیس لیفت از نیمه اول امسال وارد بازارهای جهانی خواهد شد و برای اولین بار تریم S به تریپ های قبلی LX،EX،SX اضافه شده است که اشاره به اسپرت بودن این خودرو دارد.

کیا اسپورتیج2020 مانند هر فیس لیفت دیگر تغییراتی جالب در نمای بیرونی و طراحی داخلی خود دارد که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

طراحی بیرونی اسپورتیج 2020

درنمای جلوی  این خودرو  یک نوار کرومی براق قرار دارد که سر تا سر سپر جلو امتداد یافته و نهایتا از میان چراغ های مه شکن عبور میکند.چراغ های جلوی این خودرو طراحی به روزتری دارند و خریداران میتوانند جراغ های LED را برای خودروی خود از همان ابتدا سفارش دهند.

بزرگترین تغییرات در بدنه اسپورتیج در سپر جلو آن اعمال شده است و در نمای عقب هم با طراحی به روز شده چراغ ها، سپر و خروجی اگزوز روبرو هستیم.

در نمای جانبی نیز رینگ های جدیدی با رنگ خاکستری به طراحی ظاهری این خودرو اضافه شده است.

 

طراحی داخلی

داخل کابین این خودرو تغییرات چندانی نکرده . یک نمایشگر 8 اینچی به صورت استاندارد در جلوی آن قرارداده شده است که این نمایشگر از اپل و اندروید پشتیبانی میکند.فرمان این خودرو طراحی متفاوت تری دارد و همچنین دریچه های ورودی هوا نیز به روز شده اند .

اضافه شدن شارژر بدون سیم گوشی هوشمند، هشدار توجه راننده ، دستیار حفظ حرکت خودرو بین خطوط و کروز کنترل هوشمند از دیگر امکانات اسپورتیج میباشد.

مشخصات فنی اسپورتیج 2020

موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر با 181 اسب بخار قدرت و 237 نیوتن متر گشتاور به صورت استاندارد در این خودرو قراردارد.

اگر دنبال قدرت بیشتری در این خودرو هستید ، میتوانید سراغ موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو بروید که این موتور 240 اسب بخار قدرت در نسخه دیفرانسیل جلو و 237 اسب بخار قدرت در نسخه چرخ های متحرک و 353 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک نیز برای انتقال قدرت در نظر گرفته شده است.

از کجا قطعات کیا را خریداری کنیم ؟

فروشگاه  رسمی لوازم یدکی خودرو استار پارتس اقدام به فروش قطعات کیا و هیوندای به صورت اوجینال کرده است و هم چنین این امکان را به شما می دهد که تمامی قطعات کیا و هیوندای را در سریع ترین زمان ممکن به صورت انلاین خریداری کنید.

 

روش های کاربردی برای تشخیص طلای اصل از بَدَل

 هنگام خرید طلا تشخیص طلا اصل یکی از کارهایی که حتما باید در مورد آن اطلاع داشته باشید.پیش می‌آید که برخی از فروشنده‌ها طلای تقلبی یا بدل را به مردم می‌فروشند. به‌طور مثال، نقره را به جای طلای سفید ارائه می‌کنند یا مواردی مشابه به آن. این اتفاق فقط در صورتی ممکن است پیش آید که خریدار ، اطلاعات کمی در مورد مصنوعات طلا و جواهر داشته باشد. پس در این مقاله با طلا فروشی اینترنتی کیش طلا همراه باشید تا با روش های تشخیص طلای اصل از تقلبی آشنا شوید.

فلزات

کد

یکی از ساده‌ترین و بارزترین روش‌های چک کردن اصل یا بدل بودن طلا، چک کردن کد آن است. برای اینکه مطمئن شوید کدی که روی آن حک شده درست و واقعی است، فقط کافیست اطلاعات آن را در اینترنت‌جست‌وجو کنید.

عدد کد باید خوانا و واضح باشد. برای اینکه از ارزش و قیمت اصلی فلزی که خریداری می‌کنید مطمئن شوید، یک ویرگول بعد از رقم دوم عدد حک شده روی آن بگذارید. عدد بدست آمده، درصد فلز به کار رفته در آن را نشان می‌دهد. به طور مثال، اگر روی طلا عدد ۹۲۵ حک شده باشد یعنی ۹۲٫۵ درصد از طلای خالص (طلای 18 عیار ) ساخته شده است.

تشخیص طلا اصل با آسیب دیدن

نقره و پلاتین بسیار شبیه هم هستند و به‌راحتی می‌توان نقره را به جای طلای سفید به مشتری عرضه کرد. اما نقره به مرور زمان تیره و سیاه می‌شود و انعطاف‌پذیری زیادی دارد. این در حالیست که طلای سفید چنین خاصیتی ندارد.

طلای خالص روی سرامیک بدون لعاب رد طلایی بر جا می‌گذارد. اما رد نقره توسی یا سیاه خواهد بود.

روکش طلا یا نقره

گچ

یکی دیگر از روش‌های تشخیص اصل یا بدل بودن نقره استفاده از گچ است. نقره را روی گچ بکشید اگر رد تیره بر جا گذاشت یعنی اصل است.

تشخیص طلا با سرکه

طلای تقلبی و بدل خیلی سریع در سرکه سیاه می‌شود. برای چک کردن زیورآلات خود می‌توانید آنها را درون سرکه بیندازید و بعد از ۵ دقیقه نتیجه را بررسی کنید

تشخیص طلا با آمونیاک

آمونیاک سطح همه فلزات را تیره می‌کند به غیر از پلاتین. یعنی این ماده روی پلاتین اثری ندارد و می‌توانید اصل یا فیک بودن طلای سفید را به این روش چک کنید.

 

کیا کادنزا 2020 و تغییراتی بی نظیر در طراحی این خودروی جذاب

 کیا کادنزا 2020 به عنوان یک سدان فول سایز است که شرکت از سال 2017 شروع به فروش آن کرده است. شرکت های خودروسازی به طور معمول برای اینکه مدل هایشان تکراری نشود آنها را ارتقا می دهند تا علاوه بر ظاهر آنها مجبور به صرف میلیون ها دلار برای یک بازطراحی کامل نشوند.

نسخه فیس لیفت کیا کادنزا 2020

کمپانی کیا به تازگی، نسخه فیس لیفت کادنزا را معرفی کرده است که تغییرات چشم‌گیری نسبت به نسخه قبل دارد.

کادنزا در کشور کره جنوبی با نام نK7 شناخته میشود و این نسخه جدید 3 سال بعد از ارائه نسخه اصلی معرفی شد و K7 premier نام گذاری شده است و پیش بینی می شود به عنوان کادنزای 2020 راهی بازار جهانی می شود.

بیشتر بدانیم :

تغییرات ظاهری کادنزا 2020

مهم‌ترین تغییر در کادنزا 2020 در نمای جلویی در قسمت چراغ‌ها و جلو پنجره مشاهده می‌شود و همچنین در بخش زیرین سپر جلو شاهد شکل جدیدی هستیم که با تریم کروم همراه شده است و در نمای عقب چراغ‌های جدیدی دیده می‌شود که به صورت یکسره به یکدیگر متصل هستند .

طراحی داخلی کادنزا 2020

در ادامه این تغییرات، کابین فیس لیفت جدید کادنزا به روز رسانی شده و قسمت مرکزی کابین کاملا بازنگری شده است. دسته دنده و دکمه های کنسول مرکزی آن نیز طراحی امروزی‌تری به خود گرفته است. داخل کابین نمایشگر دیجیتالی صفحه آمپر و نمایشگر بزرگ در مرکز داشبورد هم از ویژگی های مهم آن است.

ابعاد نمایشگر مرکزی برای سیستم اطلاعاتی و سرگرمی، کاملا بزرگتر شده و با جابجایی ورودی های هوا از کنار به زیر نمایشگر ابعاد هر دو نمایشگر را به 12.3 اینچ رسانده است.

این نمایشگر لمسی که جایگزین مدل کوچکتر نسل قبل شده است. با توجه به عکس هایی که از طراحی داخلی کیا کادنزا  منتشر شده است به وضوح می توان دید که کیا کادنزا 2020 با فناوری پیشرفته تر ارائه خواهد گردید، هنوز هیچ اطلاعاتی از فناوری مورد استفاده داخل خودرو  اعلام نشده است. اما غیر ممکن خواهد بود کهKIA بخواهد آن را با موتور مشابه ارائه کند .

کادنزا قرار بوده است که سدان لاکچری محسوب شود و به نظر می رسد KIA در این راستا تمام تلاش خود را کرده است.

از کجا قطعات کیا را خریداری کنیم؟

بدون شک در بازار امروز کشور ایران خرید قطعات کیا کار آسانی نیست ، در چنین شرایطی فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استار پارتس اقدام به فروش قطعات کیا و هیوندا در سریع ترین زمان ممکن کرده است .

هر آنچه باید در مورد خرید زنجیر طلا بدانید

 پیش از خرید زنجیر طلا  باید چندین نکته مهم را در نظر بگیرید: آیا زنجیر از جنس طلای جامد است؟ عیار طلای به‌کار رفته در آن چقدر است؟ از چه حلقه‌ها یا دانه‌هایی برای ساخت زنجیر استفاده شده است؟ برای آگاهی کامل از این موارد از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه مطلب با طلا فروشی آنلاین کیش طلا همراه باشید.

آیا زنجیر از جنس طلای جامد، روکش طلا یا تو توخالی است؟

یکی از پرسش‌هایی که پیش از انتخاب و خرید زنجیر طلا باید از خود بپرسید، این است که آیا محصول منتخب شما از جنس طلای کامل است، یا با فلزی دیگر ساخته شده و با طلا روکش شده است.

زنجیر با روکش طلا قیمت ارزان‌تری دارد اما در عوض، پس از مدتی، روکش طلای آن از بین رفته و فلز زیرین آن نمایان می‌شود. در این شرایط باید دوباره به طلافروشی مراجعه کرده و از متخصصان این امر بخواهید تا دوباره روی زنجیر روکش طلا بزنند.

با توجه به چنین مشکلاتی، اگر جزو کسانی هستید که همیشه گردنبند به گردن دارند، پیشنهاد ما این است که طلای جامد بخرید زیرا عمر آن همیشگی است و لازم نیست هر چند ماه یک‌بار، آن را آبکاری کنید.

عیار زنجیر طلای موردنظرتان چند است؟

هنگام خرید طلا باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چه عیار محصول بالاتر باشد، نرم‌تر خواهد بود و عمر کوتاه‌تری نسبت به عیارهای پایین‌تر دارد.

اگر در نظر دارید که گردبند را هر روز استفاده کنید، بهتر است از طلاهای ۲۰ یا ۲۲ عیار چشم‌پوشی کنید زیرا این مصنوعات خیلی راحت خراش برمی‌دارند و در برابر ضربه مقاومت چندانی ندارند. این در حالیست که مثلا طلای ۱۰ یا ۱۴ عیار به این خاطر که فلز طلای کمتری در خود دارند، مقاومت و سختی بیشتری خواهند داشت.

البته، باید بدانید طلای کم‌عیار شاید مقاومت بالایی داشته باشد، اما بدون شک ارزش و بهای کمتری دارد. همچنین برای اشخاصی که به نیکل حساسیت دارند، به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. میزان حساسیت‌زا بودن طلاهای کم‌عیار، بسیار بیشتر از طلاهای خالص‌تر است.

به قفل زنجیر توجه کنید

پیش از خرید زنجیر گردنبند، حتما قفل آن را امتحان کنید و مطمئن شوید از آن مدل‌هایی نیست که خیلی راحت باز یا شکسته شود. قفل لابستر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای زنجیر طلاست زیرا بشدت محکم است و به‌راحتی باز نمی‌شود.

نرم بودن زنجیر را امتحان کنید

یکی از مسایلی که حتما پیش از خرید زنجیر باید به آن توجه کنید، نرم بودن سطح آن است. شاید تصور کنید این موضوع چندان جدی نیست. اما همین‌قدر بدانید که وقتی سطح زنجیر زبر است، پس از چند ساعت استفاده پوستِ گردن و سینه شما بشدت آزرده و قرمز خواهد شد.

 

سوناتا 2020

 نسل جدید هیوندای سوناتا به‌عنوان یکی از موفق‌ترین خودروهای کره‌ای بازار در سال ۲۰۲۰ به بازار آمده است. هیوندای اطلاعات اولیه‌ی سوناتا هیبریدی 2020 را منتشر کرده است.

چندی پیش، تصاویر واضحی از نمای بیرونی و داخلی این خودرو منتشر شد و حالا نوبت به اطلاعات فنی و مشخصات، رسیده است.

مشخصات فنی سوناتا 2020

سوناتا 2020 به سیستم‌های کمکی رانندگی جدیدی نیز مجهز شده است. پیشرانه هیوندای سوناتا هیبریدی نمونه‌ای 4 سیلندر و 2 لیتری بوده که 150 اسب‌بخار قدرت و 188 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

اگر درباره قدرت موتور برقی این خودرو سوال دارید، باید بگوییم که قدرت خروجی آن 51 اسب‌بخار و گشتاور تولید شده نیز 250 نیوتن‌متر خواهد بود. درنتیجه این سدان هیبریدی مجموعاً نیرویی برابر با 192 اسب‌بخار در اختیار دارد که از طریق جعبه‌دنده شش سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

برای هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ دو نوع قوای فنی در نظر گرفته شده است که هر دوی آن‌ها از سری موتورهای Smartstream هستند. اولین پیشرانه با ۱.۶ لیتر حجم و ۴ سیلندر دارای کد T-GDi است. این موتور توربو می‌تواند ۱۷۹ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.

خریدارانی که به پیشرانه‌های توربو علاقه ندارند، هم می‌توانند نوع تنفس طبیعی انتخاب کنند. این مدل نیز با آنکه دارای ۴ سیلندر است؛ ۲.۵ لیتر حجم دارد و با کد GDi عرضه می‌شود.

این موتور به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است و می‌تواند ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. هر دو موتوری که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد، به‌همراه یک جعبه‌دنده‌ی ۸ دنده‌ای خودکار به‌صورت استاندارد عرضه شد.

بیشتر بدانیم :

هیوندای توسان

طراحی بیرونی سوناتا 2020

آقای سانگ لی (Sang Yup Lee) مدیر مرکز طراحی و معاون طراح ارشد هیوندای نیز با اشاره به استایل کوپه‌مانند سوناتای 2020، معتقد است که اورهنگ‌های کوتاه جلو، شیب سقف و صندوق عقب کم‌عرض، سه ویژگی مهمی هستند که طراحی سوناتای 2020 را متحول کرده‌اند.

همچنین زه‌های کرومی روی سپر و جلوپنجره نیز باعث شده تا ظاهر سوناتای جدید، کشیده‌تر از گذشته به نظر برسد.

البته سوناتا به لحاظ طولی، واقعا بزرگتر شده؛ طول کلی خودرو 45 میلی‌متر، فاصله محوری 35 میلی‌متر و عرض خودرو نیز 25 میلی‌متر بزرگتر شده و فقط ارتفاع خودرو 30 میلی‌متر کاهش یافته است.

از کجا قطعات هیوندای را خریداری کنیم ؟

بدون شک در بازار امروز کشور ایران خزید قطعات و لوازم یدکی هیوندای کار آسانی نیست، فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو استارپارتس این مشکل را حل کرده و تمتم قطعات هیوندای را در سریع ترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می دهد.

4 اشتباه رایج آقایان در استفاده از دستبند طلا سنگی مردانه

 خرید طلا و استفاده از دستبند طلا سنگی مردانه یا دستبندهای مهره‌دار برای آقایان می‌تواند زیبا و جذاب باشد، البته اگر رنگ و طرح دستبند به درستی انتخاب شود.

از آنجایی که ممکن است مردان در پوشیدن دستبندهای مهره‌ای اشتباهاتی انجام دهند که به تیپ و استایل آنها لطمه وارد کند طلا فروشی اینترنتی کیش طلا در ادامه 4 اشتباه رایج آقایان در استفاده از دستبند طلا سنگی مردانه را آماده کرده‌است تا با پرهیز از آنها مطمئن شوید که این اکسسوری، موجب زیبایی تیپ ظاهری شما می‌شود

رنگ‌ دستبند اهمیت زیادی ندارد

دستبندهای مردانه در رنگ‌های بسیار متنوعی در بازار موجود هستند از سیاه گرفته تا سبز، آبی، قهوه‌ای و …. اینکه شما با هر تیپی مثلا دستبند مشکی به دست کنید چندان جالب نخواهد بود. درست است که رنگ مشکی را تقریبا با همه رنگ‌ها می‌توان ست کرد اما به این توجه داشته باشید که اکسسوری‌ای که انتخاب می‌کنید باید با رنگ لباس‌هایتان هم جور باشد. بنابراین برعکس تصور برخی از آقایان رنگ دستبند نکته بسیار مهمی برای تیپ و استایل بشمار می‌رود.

اندازه بودن یا نبودن دستبند خیلی دیده نمی‌شود

درست برعکس تصور شما باید بگوییم که دستبند مردانه هم باید دقیقا اندازه مچ دست انتخاب شود. وقتی دستبند بیش از حد بزرگ باشد در دست جابه‌جا می‌شود و مثل این است که شما لباسی بزرگ‌تر از اندازه تن خود پوشیده‌اید.

وقتی دستبند خیلی تنگ باشد و در مچ هیچ حرکتی نداشته باشد نیز ظاهر زشتی ایجاد خواهد کرد. حتی جریان خون دست را مسدود می‌کند و باعث اذیت شدن دست فرد هم خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که هنگام خرید دستبند مهره‌دار باید به آن توجه داشته باشید، اندازه بودن آن است؛ نه تنگ باشد نه خیلی گشاد.

استفاده از دستبند طلا سنگی مردانه بدون توجه به استایل

سنگ‌های تزئینی و مهره‌هایی که برای دستبندها مردانه استفاده می‌شوند در شکل‌های حیوانات همچون شیر، فیل، جغد و حتی اسکلت طراحی و عرضه می‌شوند. البته طرح‌های دیگری همچون کلاه‌خود، اسپایدرمن یا بتمن هم وجود دارند. به همین خاطر بسیار مهم است گزینه‌ای را انتخاب کنید که کلاس و شخصیت شما را حفظ کند. توصیه ما این است که سراغ طرح حیوانات نروید اما اگر خیلی به این کار اصرار دارید دست‌کم سراغ مهره‌هایی به شکل شیر بروید که خیلی ظریف و ریز روی مهره حک شده است.

از مهره‌های آویزان استفاده کردن

برخی از دستبندهای مردانه در بازار موجود هستند که مهره یا تزئیناتی از آنها آویزان شده است. سعی کنید تا حد امکان سراغ این تیپ از اکسسوری‌ها نروید. اگر خیلی اشتیاق دارید از این مدل‌های آویزان دستبند استفاده کنید، ترجیحا در این کار زیاده‌روی نکنید زیرا این طرح برای مردان مناسب نیست و زنانه است.


 

صفحه قبل 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 صفحه بعد
<-blogads->