معرفی جدیدترین مدل اپتیما با نام K5

 در این مقاله از استار پارتس نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای قصد داریم شما را با جدید ترین مدل کیا اپتیما آشنا  کنیم پس اگر علاقه مند به محصولات کمپانی کیا هستید در ادامه همراه باشید.

K5 GT بالا ترین مدل این خودرو است که دارای یک موتور 2.5 لیتری توربو شارژ خطی می باشد که توان 290 اسب بخار را تولید می کند و این قدرت توسط یک جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته کنترل می شود.

یکی از مهم ترین پکیج ها، پکیج GT1 به قیمت 4 هزار دلار است که هدلایت های تمام LED، صندلی های مجهز به سیستم تهویه، سیستم گرمایشی فرمان، نمایشگر 10.25 اینچ برای اطلاعات و سرگرمی و مسیریابی و اسپیکر استریو از ویژگی های این پکیج هستند.

سیستم تعلیق اسپرت و چرخ های 19 اینچ، فرمان اسپرت با پدال شیفتر، پورت USB برای شارژ در کنسول مرکزی و چراغ های داخلی LED از دیگر ویژگی های GT هستند.

تجهیزات دیگری نیز از قبیل قلاب حمل بار، توری حمل بار، قفل چرخ، سپر عقب فلزی، محافظ گل و لای، سیستم مدیریت بار و چندین مورد دیگر با قیمت های مختلف، قابل ارائه هستند.

بیشتر بخوانید : کیا ریو

کیا  اپتیما K5  جدید ترین محصول کمپانی کیا می باشد

در صورتی که تمامی آپشن های موجود را بخواهید سفارش بدهید باید 38915 دلار پول خرخ کنید تا خودرو به درب منزل شما آید.

مدل پایه K5 مدل LX می باشد که قیمت آن 23 هزار و 490 دلار است، برای مدل LXS نیز باید هزار دلار بیشتر هزینه کنید.

منبع : استار پارتس

نحوه انتخاب حلقه عروسی؛ چگونه حلقه عروسی بخریم؟

 انتخاب حلقه عروسی

هنوز هم این چالش وجود دارد که آیا برای خرید طلا حلقه‌ی عروسی، باید با هم به بازار رفت یا خیر؟ برخی خانم‌ها در این زمینه نظرات متفاوتی دارند؛ بعضی از عروس‌خانم‌ها دوست دارند تا کاملاً سورپرایز شوند، بعضی دیگر نشانه‌هایی می‌دهند (و یک سری ایده ارائه می‌کنند). بعضی دیگر هم از شریک زندگی خود می‌خواهند تا یک حلقه‌ی کامل و مناسب را خود، برای آن‌ها بخرد. در نهایت انتخاب حلقه عروسی، هم می‌تواند سخت باشد و هم آسان و این تنها بستگی به عروس‌ها دارد.

1. شکل‌ها و مدل‌های مورد نظر خود را محدود کنید

نکته‌ی اول: اگر شما می‌دانید که همسر آینده شما چه چیزی را از نظر شکل الماس حلقه دوست دارد، این کار خیلی به شما کمک می‌کند تا بر روی یک مدل حقله‌های خاص تمرکز کنید. مدل‌های مختلف الماس و سنگ قیمتی روی حلقه قیمت‌های متفاوتی دارند و قیمت هر کدام از این‌ها به ازای نوع و بزرگی آن، با هم فرق می‌کند. درباره نحوه تشخیص تقلبی و اصل بودن الماس نیز بیشتر اطلاعات کسب کنید.

تراش‌های گرد، گران‌ترین مدل‌ها هستند و مدل‌های گلابی‌شکل و سایبانی ارزان‌تر هستند. اگر اندازه‌ی حلقه برای شما اهمیت دارد، می‌توانید الماس یا برلیانی غیر از تراش‌های گرد کلاسیک انتخاب کنید. با این کار، می‌توانید حلقه‌ای با قیمت مناسب‌تر انتخاب کنید. پیش از آن‌که برای خرید حلقه‌ی ازدواج به مغازه‌ها سر بزنید، در خصوص تراش الماس و برلیان مطالبی را مطالعه کنید و یک (یا دو) مدل مورد پسند خود را به ذهن داشته باشید.

2. فلزی را برای حلقه‌ی خود در نظر بگیرید

از قدیم، حلقه‌ طلا ازدواج را از طلای زرد، طلای سفید، نقره یا پلاتین می‌ساخته‌اند -هر چند که در سال‌های اخیر، استفاده از طلای رزگلد نیز به عنوان یک گزینه‌ی جدید و نوین مطرح شده است. هر چند ظاهر پلاتین به نقره شباهت دارد، اما حلقه‌های پلاتینی خیلی گران‌تر هستند و دلیل این گران‌تر بودن هم آن است که پلاتین بسیار متراکم‌تر است .

3. یک اندازه عیار مشخص را در نظر داشته باشید

همان سؤال قدیمی و همیشگی کیفیت در برابر کمیت، برای حلقه‌های ازدواج هم همیشه کاربرد داشته است؛ بعضی از مردم ترجیح می‌دهند که به جای آن‌که حلقه‌ی آن‌ها سفیدتر باشد، سنگ‌های بزرگ‌تری داشته باشد؛ اما بعضی دیگر از افراد دوست دارند تا حلقه‌ی آن‌ها فارغ از هر عیاری که دارد، کاملاً شفاف باشد و برق بزند.

4. اندازه‌ی درست و مناسب خود را بدانید

این مسأله ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما مطمئن باشید که هر دوی شما، اندازه‌ی درست و مناسب انگشتان خود را می‌دانید. قطعاً شما دوست ندارید که حلقه‌ی شما، انگشت شما را اذیت کند و ببرد یا بدتر از آن، مرتب از انگشت شما بیرون بیاید. حلقه باید در انگشت شما کیپ، اما در عین حال راحت باشد.

5. ببینید که حلقه‌ی نامزدی شما چقدر با حلقه‌ی عروسی شما همخوانی دارد و سِت است

ازدواج و نمادهای آن به دو قسمت تقسیم می‌شود. یکی از آنها حلقه ازدواج و دیگری حلقه نامزدی است. جالب است بدانید که معمولا بیشتر افراد هنگام خرید حلقه ازدواج به هیچ عنوان اهمیتی به ست شدن این دو حلقه نمی‌دهند. اما این موضوع واقعا مهم است و باید به آن توجه کرد، چرا که ممکن است روزی آنها را در کنار هم دست کنید.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا

 

پمپ سوخت یا پمپ بنزین خودرو چیست؟

 پمپ بنزین قطعه ای مکانیکی یا برقی است که معمولا در درون باک خودرو قرار می گیرد. نصب پمپ بنزین در داخل باک موجب کاهش دمای ناشی از فعالیت آن از طریق تماس با بنزین می شود و به عملکرد روان این قطعه نیز کمک می کند.

در خودروهای قدیمی از پمپ های مکانیکی استفاده می شد اما با ظهور خودروهای انژکتوری به دلیل نیاز به فشار بالاتر سوخت، پمپ های برقی جایگزین مدل های پیشین شدند. پمپ های برقی انرژی خود را از باتری خودرو تامین می کنند.

پمپ بنزین خودرو از قطعات مختلفی تشکیل می شود که از جمله آنها می توان به فیلتر بنزین، رگولاتور فشار، سوکت های اتصالی برق و گیج سوخت داخل باک اشاره کرد.

در ادامه این مقاله با استار پارتس نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید تا این قطعه در خودرو بشتر اشنا شوید.

فشار مناسب برای عملکرد پمپ بنزین خودرو

گفتنی است که زمانی که فنی خودرو سالم باشد و همچنین عملکردی مثبت از خود نشان دهد، در حالت معمولی به فشاری در حدود 4 – 6 بار نیاز دارد.

پایین آمدن فشار

در مواقعی که فشار در خودرو پایین آید موتور نمی تواند کار خود را به خوبی انجام دهد زیرا این کاهش فشار موجب می‌شود تا در رسیدن بنزین به موتور اختلال ایجاد شود و به طور کامل بنزین به موتور نرسد.

بالا رفتن بیش از اندازه فشار

همانطورکه فشار باعث ایجاد اختلال در کارکرد موتور می‌شود بالا رفتن بیش از اندازه فشار نیز به موتور آسیب وارد می‌کند زیرا فشار بسیار بالا ممکن است به قطعاتی که در میان موتور و پمپ قرار گرفته است صدمه بزند و باعث تحلیل رفتن آنها شود، لازم به ذکر است که در این مواقع نشانه‌های فشار بالا را می‌توانید از خراب شدن فشار شکن بنزین خودرو متوجه شوید.

گفتنی است که امروزه طراحان حرفه ای خودرو پمپ سوخت خودروها را به صورت الکتریکی ساخته اند که همین الکتریکی شدن آنها موجب شنیده شدن صدای عملکرد پمپ سوخت در حد فاصل زمان چرخاندن سوییچ تا روشن کردن آن شده است.

بیشتر بخوانید :

 

دلایل خرابی پمپ بنزین خودرو

یکی از مهمترین دلایل خرابی پمپ بنزین وجود ناخالصی و آلودگی در بنزین وارد شده به باک خودرو است. البته به توجه شرایط جایگاه های سوخت کشور و شیوه غیر استاندارد نگهداری از مخازن سوخت آنها، این موضوع چندان جدید نیست.

اما آنچه احتمال خرابی پمپ بنزین را افزایش می دهد رانندگی با سطح بنزین بسیار کم در باک خودرو است به طوری که چراغ بنزین خودرو روشن باشد. به طور کلی توصیه می شود که همواره حجم بنزین خودرو را بیش از یک چهارم باک نگه دارید

در واقع پایین بودن سطح سوخت سبب می شود تا پمپ بنزین خودرو برای تامین سوخت مورد نیاز موتور فشار بیشتری را تحمل کند و از سوی دیگر ناخالصی های ته نشین شده در باک خودرو نیز وارد پمپ می شود و احتمال خرابی آن را افزایش می دهند.

بخشی از این ناخالصی ها توسط فیلتر بنزین گرفته می شود اما اگر این شیوه بارها تکرار شود به مرور موجب خرابی فیلتر بنزین و رسوب ناخالصی ها در لوله های بنزین و گرفتگی انژکتورها نیز خواهد شد.

افزون بر این، پمپ بنزین های غیراستاندارد و تقلبی نیز به دلیل تحمل فشار و دمای کاری پایین تر زودتر از مدل های مرغوب خراب می شوند. بنابراین توصیه می کنیم در هنگام خرید فیلتر بنزین و پمپ بنزین به کیفیت و استانداردهای ساخت آنها توجه کنید.

منبع 

طلای رزگلد یا روسی چیست و چه تفاوتی با طلای زرد دارد؟

 طلای رزگلدیا طلای روسی مد جدیدی نیست اما تاریخچه آن هم نامعلوم است و مشخص نیست دقیقا از چه تاریخ و چه سالی ساخته و عرضه شده است. هر چه که باشد، در حال حاضر برترین برندهای طلا و جواهر در سراسر جهان سعی در عرضه‌ی مصنوعاتی به رنگ صورتی دارند؛ از کارتیه، و پیاژه، گرفته تا دیور و مونیکا وینادر، سعی می‌کنند بیشترین زیورآلات تولیدی‌شان به رنگ رزگلد باشد.

در ادامه این مقاله با طلا فروشی آنلاین کیش طلا همراه باشید تا با این نوع از طلا بیشتر آشنا شوید.

طلای رزگلد چیست؟

رزگلد نوعی آلیاژ است که از ترکیب طلای خالص با مس و مقدار کمی نقره ساخته می‌شود. طلای خالص بسیار نرم است و به همین خاطر به آن فلزات دیگری اضافه می‌کنند که قابلیت شکل‌گرفتن پیدا کند و بتوان از آن استفاده کرد. ترکیب فلزات در این آلیاژ متفاوت است. اما به صورت استاندارد، ۷۵ درصد طلای خالص (به رنگ زرد)، ۲۱ درصد مس (قرمز) و ۴ درصد نقره (نقره‌ای) با هم ترکیب می‌شوند تا در نهایت طلای رزگلد ساخته شود.

انواع طلای رزگلد یا روسی چگونه ساخته می‌شوند؟

اول بگوییم که طلای روسی یک نام تجاری است که به رز گلد داده شده است. دلیلش هم این است که مس رزگلد را نخستین بار در قرن ۱۹ میلادی مردم روسیه استفاده می‌کردند. پس از آن به این فلز «طلا روسی» گفته شد.

انواع رزگلد هم به ترکیب مس با طلا مربوط است و از صورتی تا قرمز تنوع دارد. در بالا هم توضیح دادیم، هر چه رنگ صورتی طلا پررنگ‌تر و محسوس‌تر باشد، یعنی مس بیشتری در ساخت آن استفاده شده است. مثلا در طلای صورتی از ۷۵ درصد طلای زرد، بعلاوه‌ی ۲۰ درصد مس و ۵ درصد نقره استفاده می‌شود تا زیورالات طلا رنگ صورتی ملیحی پیدا کنند. اما اگر قرار باشد طلا قرمز شود، درصد بیشتری از مس به طلا آلیاژ می‌شود.

تفاوت طلای زرد و رزگلد چیست؟

طلای 18 عیار زرد به طور معمول از ترکیب ۷۵ درصد فلز طلا + ۱۵ درصد فلز مس + ۱۰ درصد فلز نقره ساخته می‌شود. اما در طلای رزگلد، میزان مس مصرفی بیشتر است و در نتیجه طلا رنگ رزگلد به خود می‌گیرد.

یعنی تفاوت طلای زرد و رزگلد در میزان مس موجود در هر کدام از مصنوعات طلاست.

طلای تاج (Crown) به چه معنی است؟

به طلایی رزگلدی که ۲۲ عیار باشد طلای تاج (Crown) هم گفته می‌شود. درصد خلوص این مصنوعات طلا بیش از ۹۱ درصد است.  در گذشته برای ساخت انواع سکه‌های رایج در کشور انگلستان از طلای تاج استفاده می‌شد.

بیشتر بخوانید :

فیوز خودرو چیست؟

فیوزها (Fuse) اتصالات ساده‌ای هستند که در مواقع لزوم جریان برق را قطع کرده تا تجهیزات برقی آسیب نبینند. به عبارت دیگر فیوز خودرو قطعه ایست که وظیفه تنظیم برق ورودی به دستگاه مورد نظر در خودرو را داشته و در صورت ایجاد بار اضافی، اتصال جریان برق را قطع کرده و باعث می شود دستگاه مصرف کننده، آسیب نبیند.

نوسانات جریان برق در خودرو می‌تواند آسیب زیادی به مصرف‌کننده‌ها و تجهیزات الکتریکی وارد کند. اما وجود فیوز سبب می‌شود تا این نوسانات با عبور از پلی به نام فیوز کنترل شوند.

در ادامه این مقاله با استارپارتس نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید تا با عمکرد این قطعه در خودرو خو آشنا شوید.

نقش و عملکرد فیوز در ماشین

وقتی جریان برق در خودرو بیش از حد مورد‌ نظر شود فیوز که اتصال فلزی با آلیاژ خاصی است آب شده و مانع از انتقال این جریان به مصرف‌کننده می‌شود.

عنصر اصلی ساخت فیوز، یک نوار فلزی است که در یک محفظه غیر رسانا قرار دارد. با عبور جریان بیش از حد مجاز، نوار فلزی ذوب می‌شود و مدار الکتریکی قطع می‌شود.

هرگاه یکی از تجهیزات برقی کار نمی‌کند ممکن است فیوز محافظ آن سوخته باشد. در شکل زیر چند فیوز سالم را مشاهده می‌کنید. اما در فیوز سوخته قسمت هشتی وسط فیوز آب شده و جریان را انتقال نمی‌دهد.

اما اگر فیوزی سوخته باشد برای عوض کردن آن باید مراحل ساده‌ای را رعایت کرده تا بتوانید آن را به راحتی عوض کنید.

بیشتر بخوانید :

محل قرار گرفتن فیوز در خودرو

در بسیاری از خودروها دو پنل فیوز وجود دارد: یکی در قسمت موتور که فیوزهای مربوط به فن های رادیاتور، پمپ ترمز ضد قفل و ECU در آن قرار گرفته‌اند، و دیگری داخل داشبورد و نزدیک زانوی راننده قرار گرفته است و فیوزهای مربوط به سوئیچ ها و وسایل داخل کابین را در خود جای داده است.

معنای رنگ های مختلف فیوز خودرو

این مورد که بیان می کند هر رنگ دارای معنایی خاص است با توجه به برخی عوامل صحیح است ولی نوعی از فیوزها هم هستند که شماره روی آن ها به رنگ پلاستیک خود بوده و دارای رنگ متفاوتی نیستند.

مکان جعبه فیوز هم مهم است که به طور عمده در بخش های تیره در زیر داشبورد جاسازی می شود و این که ما بخواهیم اعداد روی آن ها را مطالعه کنیم قطعا کاری دشوار است.

در واقع همین عوامل هستند که سبب اهمیت بالای فهمیدن رنگ و استاندارد فیوز می شوند. در زیر هم می توانید با استفاده از تصویر زیر با استاندارد رنگ بندی فیوزها به طور کامل آشنا شوید.

منبع : فروشگاه لوازم یدکی خودرو استارپارتس

لوازم طلافروشی چیست؟

 لوازم طلافروشی یکی از دغدغه‌هایی برای تاسیس یک مغازه طلافروشی به شمار می‌رود. از آن جایی که طلافروشی یک حرفه حساس به شمار می‌آید نکات امنیتی باید به صورت تمام و کمال در این مغازه‌ها رعایت شود.

در ادامه این مقاله از طلا فروشی اینترنتی کیش طلا شما را با برخی لوازم ضروری طلافروشی ها اشنا می کنیم.

برخی از لوازم طلافروشی لازم هستند به شرح زیر هستند:

شیشه‌های ضد سرقت

دزدگیر

سنسورهای امنیتی

پدال دزدگیر

گاوصندوق

ترازوهای وزن طلا

ماشین حساب مخصوص طلافروشی

ریموت در

برای یک طلافروشی چه وسایلی نیاز است؟

اگر قصد شروع حرفه طلافروشی را دارید قطعا به تجهیزات و وسایل خاصی نیاز دارید که ممکن است در مشاغل دیگر کمتر با آنها برخورد کنید. در زیر این تجهیزات را معرفی کرده‌ایم.

۱. شیشه ضد سرقت طلافروشی

اولین گزینه‌ای که یک طلافروش باید برای مغازه تهیه کند، شیشه ضد سرقت و ضد گلوله است. پیش از اینکه شیشه ضد سرقت سفارش داده شود، باید نصب قالب و قاب دکور طراحی انجام گرفته باشد. در مرحله بعدی به وسیله کارخانه سازنده شیشه ضد سرقت، شخصی برای مغازه شما فرستاده می‌شود.

۲. سیستم های امنیتی هوشمند طلافروشی

آنچه که در اولویت قرار دارد، تهیه سیستم‌های امنیتی هوشمند و یا همان دزدگیرها برای مغازه‌هایی است که در زمینه فروش اجناس گران‌قیمت کار می‌کنند. نمونه‌هایی از این مغازه‌ها عبارت‌اند از صرافی‌ها، بانک‌ها و طلافروشی‌ها.

دزدگیر و سنسورهای ضد سرقت

سنسورها و دزدگیرهای طلافروشی معمولا سنسورهایی هستند که ویژگی‌های زیر را دارند.

آنها در طول شب روشن می‌شوند.

اگر هر نور و حرکتی را حس کنند روشن می‌شوند.

آگاه سازی افراد را به وسیله تلفن همراه، انجام می‌دهند.

3. پدال‌های دزدگیر

تنها در شب هنگام است که دزدگیرها و سنسورهای چشمی کار می‌کنند. به این دلیل که در روز افراد زیادی در مغازه تردد می‌کنند عملکرد آنها متوقف می‌شود و دیگر فعالیتی نخواهند داشت. بنابراین برای کارکرد آنها باید چاره پیدا می‌شد که این امر با استفاده از پدال‌های دزدگیر میسر شد. پدال‌های دزدگیر دو نوع دارند:

بی‌سیم

با سیم

بیشتر بخوانید :

 بهترین زمان خرید طلا

۳. دستگاه مه ساز دزدگیر

دستگاه مه ساز دزدگیر دارای قابلیت‌های زیادی است به عنوان مثال قادر است با تجهیزات دیگر مانند انواع چشم‌گیر دزد، آژیرهای دزدگیر، تلفن‌کننده‌های سیم کارتی یا ثابت، بلندگوهای بیرونی و سایر متعلقات به پنل مرکزی در نقش یک مکمل ظاهر شود و به آنها متصل شود.

بعد از اتصال به آنها قادر خواهد بود با فرمان دستگاه مرکزی دزدگیر فعال سازی شود. اگر به صورت دقیق‌تر نحوه عملکرد این دستگاه را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که اگر این دستگاه در مود فعال قرار داشته باشد، بعد از اینکه پالسی از پنل مرکزی اعلام سرقت دریافت کرد، خروج مه را انجام می‌دهد.

۴. طلا فروشی‌ها باید قابلیت اتصال به مراکز ۱۱۰ را داشته باشند.

یکی از ضرورت‌هایی که باید انجام گیرد، اتصال طلافروشی‌ها به سیستم هوشمند مرکزی ۱۱۰ است. یکی از هشدارهای جدی که توسط نیروی انتظامی صورت گرفته است همین مسئله است. آنها تاکید دارند که همه طلافروشی‌ها می‌بایست به این سیستم مجهز باشند. چنان چه طلافروشی وجود دارد که به این سیستم مجهز نیست باید فورا برای این امر اقدام کند.

۵. درهایی که به قفل ریموت دار مجهز هستند.

قفل‌های ریموت دار که به قفل‌های مدیر معروف هستند، برای شرکت‌ها، صرافی‌ها و طلافروشی‌ها بسیار مناسب است. این فروشی‌ها مزایای زیادی دارند که به شرح زیر هستند.

در طلا فروشی با ریموت کنترل می‌شود.

در از دور با ریموت کنترل می‌شود.

نگهداری ارباب رجوع در داخل یا خارج مغازه را کنترل می‌کند.

منبع : https://www.kishtala.com/

 

سیستم امنیتی خودرو چیست؟

 سیستم امنیتی خودرو در واقع به تمامی تمهیداتی که برای در امان ماندن خودرو از سرقت به کار برده می شود گفته می شود. این سیستم ها امروزه در ماشین های مدرن و لوکس بسیار فراتر از بحث دزدیده شدن خودرو عمل می کنند به همین دلیل در ادامه این مقاله از استار پارتس نمایدگی فروش قطعات هیوندا و کیا می خواهیم در مورد انواع سیستم های امنیتی و دزدگیرهای خودرو صحبت کنیم.

سیستم های امنیتی ماشین از زمانی به عنوان یک موضوع که در مراحل اولیه تولید خودرو مطرح شد که تعداد خودروهای سرقت شده به آماری بیش از حد معقول رسیدند.

شکایت صاحبین خودرو، شرکت های خودروسازی را به فکر فرو برد که به فکر طراحی یک سری تمهیدات امنیتی باشند. در اوایل این تمهیدات تنها به قفل کردن درب های خودرو، قفل فرمان و … خلاصه می شد که سارقین به راحتی می توانستند از این فیلترهای ساده برای دستیابی به هدف خود عبور کنند.

اما بعدها این سیستم با طی کردن فرایند تکامل خود هر روز پیشرفته تر گشته و امروزه ما شاهد سیستم های امنیتی بسیار قوی متصل به اینترنت و شبکه می باشیم که در ادامه به آنها می پردازیم.

البته لازم به توضیح است، همانطور که امروزه سیستم صوتی و تصویری خودروها از یک پخش ساده به بسیاری از امکانات جانبی دیگر مانند وای فای، دوربین دنده عقب و … نیز مجهز شده اند، در سیستم های امنیتی خودرو نیز این اتفاق افتاده است و علاوه بر بحث امنیتی این سیستم ها یک سری ویژگی های خاص دیگری نیز دارند .

بیشتر بخوانید :

انواع دزدگیر در سیستم های امنیتی خودرو

سیستم امنیتی و دزدگیر خودروها در مدل ها و آپشن های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می شوند که در واقع وظایف همه آنها حفظ امنیت خودرو در برابر هرگونه سرقت و تجاوز ناخواسته به خودروی ماست.

  • دزدگیر ساده
  • دزدگیر سیم کارتی
  • دزدگیر تصویری

منبع

دلایل سیاه شدن طلا چیست؟

 طلا از جمله فلزاتی است که در برابر انواع مختلف مواد شیمیایی واکنش‌های کمی از خود نشان می‌دهد. همین باعث شده تا طلا ارزش و قیمت بالایی پیدا کند. این فلز به راحتی با اکسیژن هوا ترکیب نمی‌شود و به همین خاطر برای مدت طولانی می‌تواند درخشش خود را حفظ کند، پوسیده و سیاه هم نمی‌شود. اما همه این موارد مربوط به طلای «خالص» است. در ادامه این مقاله این مقاله با طلا فروشی اینترنتی کیش طلا همراه باشید تا با دلایل ساه شدن طلا آشنا شوید.

کدر و سیاه شدن طلا در نتیجه خورده شدن تدریجی سطح طلا ایجاد می‌شود و از بین رفتن و کدر شدن رنگ که روی مصنوعات و جواهرات طلا دیده می‌شود را اصطلاحا «پوسته‌ی سیاه» می‌نامند.

حالا چرا طلای اصل باید سیاه شود؟ دلیل اول به «عیار» زیورآلات طلا مربوط است. طلای خالص بسیار نرم است و نمی‌توان با آن جواهر و مصنوعات زینتی ساخت. به همین خاطر طلا را با فلزهای دیگری مثل مس و نقره ترکیب می‌کنند تا استحکام بیشتری پیدا کند. اگر فلز مس به کار رفته در ساخت طلا، کیفیت پایینی داشته باشد یا درصد مس بیشتر از نقره باشد، احتمال اینکه طلا سیاه شود زیاد است.

این امر در فصل‌های گرم سال بیشتر مشاهده می‌شود. چون بدن انسان عرق می‌کند و نمک موجود در آن با مس موجود در طلا واکنش نشان می‌دهد و رد سیاه یا سبز از خود بر جا می‌گذارد.

حواستان باشد که همه زیورآلات طلای ۱۸ عیار آلیاژی از طلا و دیگر فلزات هستند. یعنی وجود مس و نقره از ارزش و عیار طلای شما کم نمی‌کند. پس نگران این موضوع نباشید.

دلیل دوم سیاه شدن طلا، «آبکاری» آن است. تقریبا همه زیورآلات طلا برای اینکه درخشان و براق شوند با یک لایه طلا یا رودیوم آبکاری می‌شوند. اگر کیفیت آبکاری خوب نباشد می‌تواند منجر به سیاه شدن طلای اصل شود. چاره این کار این است که دوباره طلای خود را آبکاری کنید تا مثل روز اول درخشان و براق شود.

آیا طلای واقعی سیاه می‌شود؟

در بالا توضیح دادیم که طلا به راحتی با اکسیژن هوا ترکیب نمی‌شود. اما این مشخصات در مورد «طلای خالص» مصداق دارد. از آنجا که تقریبا همه‌ی مصنوعات طلا و جواهرات طلا از طلای خالص درست نشده‌اند پس ممکن است جواهرات سیاه شوند.

طلای ۲۴ عیار که همان طلای خالص است، بسیار نرم است و نمی‌توان به راحتی از آن مصنوعات ساخت. به همین خاطر، طلای ۲۴ عیار را با فلزات ارزشمند دیگری همچون مس و نقره ترکیب می‌کنند تا به سختی موردنظر برسد تا بتوان از آن جواهر یا هر مصنوعی از جنس طلا ساخت.

اینکه برخی از طلاها سیاه می‌شوند به خاطر وجود همین فلزات است. به جز طلای خالص موجود در جواهرات، بقیه فلزها با اکسیژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واکنش شیمیایی می‌شوند و این باعث می‌شود تا طلای شما بعد از مدتی سیاه و کدر شود.

بیشتر بخوانید :

 

شاسی خودرو چیست؟

 شاسی خودرو یکی از مهم ترین قطعات تشکیل دهنده خودرو می باشد. در واقع همان اسکلت بندی خودرو است که وظیفه بسیار مهمی را بر عهده دارد. شاسی خودرو باید توانایی تحمل وزن خودرو، موتور و دیگر متعلقات را داشته باشد. در ادامه با استارپارتس نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید تا در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید.

از زمان پیدایش نخستین خودروها همواره شاسی ماشین ها در حال تغییر بوده اند و خودروسازان تلاش کرده اند تا با ترکیب مواد جدیدتر شاسی های پیشرفته تری طراحی کنند.

شاسى یا فریم در اصل یک چارچوب و ساختار است که معمولاً از فولاد سخت به شکل ناودانى ساخته مى شود. بر روى این فولاد سخت، بخشهایى مانند موتور، سیستم انتقال قدرت، سیستم فنربندی و سیستم ترمز و فرمان نصب مى شود.

از این رو، تاکنون شاسی های مختلفی در صنعت خودروسازی مورد استفاده قراره گرفته اند که هر یک از ساختار و ظاهر متفاوتی برخوردارند. این شاسی ها عبارتند از:

شاسی ماشین نردبانی

این نو در دسته شاسی های مستقل قرار می گیرد. شاسی ماشین های سواری قدیمی معمولا از این نوع بودند اما امروزه به دلیل مقاومت پیچشی بسیار پایین کمتر خودروی سواری را می توان یافت که از شاسی نردبانی استفاده می کند.

در حال حاضر، از این نوع شاسی بیشتر در خودروهای سنگین نظیر کامیون و اتوبوس استفاده می شود. شاسی نردبانی وزنی زیاد، حجمی بالا و توانایی کمی در جذب لرزش ها دارد.

شاسی ماشین صفحه ای

این شاسی خودرو نیز نوع دیگری از شاسی مستقل است که هم فضای کمتری را اشغال می کند و هم توانایی بیشتری در جذب ضربات را دارد. اما از سوی دیگر مقاومت پیچشی و قابلیت تحمل وزن پایین این نوع شاسی نیز موجب شده تا استفاده زیادی از آن نشود.

شاسی های صفحه ای معمولا تعمیر و بازسازی سخت تر و پرهزینه تری نسبت به شاسی های نردبانی دارند.

بیشتر بخوانید :

شاسی ماشین لوله ای

این نوع شاسی ماشین به شاسی سه بعدی یا فضایی هم معروف است. در واقع شاسی لوله ای نخستین مدلی بود که هم به صورت طولی و هم عرضی ساخته می شد و تمام قسمت های اتاقک خودرو را در بر می گرفت.

با توجه به مقاومت پیچشی بالا، شاسی ماشین های اسپرت از این نوع ساخته می شوند. شاسی لوله ای به دلیل ساختار فضایی خود حفاظت خوبی از سرنشینان خودروهای مسابقه ای می کند اما معایبی نیز با خود به همراه دارند که از جمله آنها می توان به فضای زیاد اشغال شده اشاره کرد. قیمت و حجم بالای این نوع شاسی سبب شده تا نتوان از آنها در خودروهای سواری استفاده کرد.

 شاسی مونوکوک

شاسی پراید تا پیشرفته ترین خودروهای سواری در این دسته قرار می گیرند. شاسی مونوکوک یک نوع شاسی غیر مستقل است که از وزن کم، استحکام بالا و مقاومت زیاد در برابر ارتعاشات برخوردارست.

شاسی ماشین های سواری به دلیل نیاز به فضای زیاد و امکان نصب قطعات بیشتر معمولا از این نوع انتخاب می شود. البته شاسی مونوکوک چندان بی عیب و نقص هم نیست چراکه مقاومت کمی در برابر ضربات دارد و تعمیر اساسی آن پس از تصادفات سخت چندان امکان پذیر نیست.

منبع

طلای سبک را چگونه تشخیص دهیم؟

 طلای سبک در میان افراد جوان و پیر بسیار محبوب شده‌است. یکی از دلایل محبوبیت طلای سبک، وزن پایین آن است. این سبکی وزن باعث استفاده راحت‌تر از آن به‌صورت روزمره و حتی در مراسم‌ها و مهمانی‌های ویژه می‌شود.

طلای کم وزن ترکیبی از سبک‌های مدرن و کلاسیک است. این ویژگی طلای کم وزن را برای استفاده با انواع استایل‌ها مناسب کرده است. این ترکیب همچنین باعث استفاده راحت‌تر از آن برای افراد سخت‌پسند شده‌است. هزینه پایین طلای کم وزن، به افراد قدرت خرید بالا‌تری می‌دهد. تنوع بالای این نوع از جواهرات امکان ترکیب قطعات یک سرویس طلا با سرویس دیگر را فراهم می‌کند. در ادامه با طلا فروشی انلاین کیش طلا همراه باشید تا با راه های تشخیص طلای ارزان آشنا شوید.

شناسایی طلای سبک

در تشخیص طلای سبک از انواع دیگر طلا، موارد متعددی باید بررسی شود.

وزن طلا

بررسی وزن، یک نحوه تشخیص طلای سبک است. برای مثال یک قطعه دست‌بند از جنس طلای کم وزن نسبت‌به دست‌بندی با حجم مشابه از جنس طلای سنگین، وزن بسیار پایین‌تری دارد. دلیل این امر، توخالی بودن قطعات طلای کم وزن است. با‌این‌وجود، جواهرات تقلبی با روکش طلا نیز از وزن بسیار کم‌تری نسبت‌به طلای سنگین برخوردار هستند.

قیمت طلای سبک

طلای کم وزن به‌دلیل تو‌خالی بودن نسبت‌به قطعه‌ای طلای تو‌پر با حجم یکسان، ارزان‌تر است. با‌این وجود، اطلاع از قیمت روز طلا بسیار مهم است.

رنگ

هنگام خرید طلای سبک، توجه به رنگ آن بسیار مهم است. رنگ طلای کم وزن با طلای سنگین هیچ تفاوتی ندارد. در برخی موارد، قطعاتی از جنس پلاستیک یا مواد دیگر را با روکش طلایی رنگ می‌پوشانند. این جواهرات معمولاً بسیار کم‌وزن و تشخیص تفاوت آن‌ها با طلای سبک کمی دشوار است.

ظرافت طلای سبک

در خرید طلای سبک، تنها وزن آن مطرح نیست. این نوع از طلا علاوه‌بر سبک بودن، بسیار ظریف است. معمولاً قطعات طلای سنگین با ظرافت کم‌تری ساخته شده‌اند. یکی دیگر از تفاوت‌های میان طلای کم وزن و سنگین، در ظرافت به‌کار رفته در ساخت طلای کم وزن است. این نوع از طلا معمولاً مینیمال و ساده‌تر است.

مقاومت طلا

یک نحوه تشخیص طلای سبک، بررسی مقاومت آن است. در ساخت قطعات طلای سنگین میزان بیشتری از طلا استفاده شده‌است. به‌همین دلیل مقاومت بالاتری در برابر تورفتگی یا خم‌شدن دارد.

طلای سبک مقاومت پایین‌تری دارد و راحت‌تر از طلای سنگین خم می‌شود. برای مثال: یک دست‌بند با حجم بالا و ساخته شده از طلای سبک، اگر تحت ضربه قرار گیرد یا به‌خوبی مراقبت نشود؛ دچار آسیب و تورفتگی می‌شود.

طلای زرد

طلای زرد مورد استفاده در ساخت طلای سبک غالباً با آلیاژی دیگر مخلوط می‌شود. ترکیب فلزات دیگر با طلا باعث دوام بالا‌تر طلای سبک می‌شود. میزان این فلزات در کیفیت طلای سبک موثر است. در طلای ۱۸ عیار، ۲۵ درصد آلیاژ به‌کار رفته است. بنابراین هنگام خرید طلای سبک، باید به عیار آن توجه ویژه کرد. عیار طلای کم وزن نباید از ۱۸ پایین‌تر باشد.

طلای سفید

یکی از فلزات مورد استفاده در ساخت طلای کم وزن، طلای سفید است. این نوع از طلا، ترکیبی از آلیاژ‌های سفید رنگ با طلای زرد است. برای تشخیص طلای سفید سبک، باید به سطح آن توجه کرد. فلز نقره گاهی به‌عنوان طلای سفید فروخته می‌شود.


 

صفحه قبل 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->