ست کردن سایز درست گردنبند با لباس

 خرید طلا آن هم  گردنبند به آن آسانی که تصور می‌کنید نیست. شما باید سایز درست گردنبند را برای خود انتخاب کنید. با اینکه ۵ اندازه‌ی استاندارد برای گردنبند زنانه و ۴ سایز استاندارد برای گردنبند مردانه وجود دارد، اما برای اینکه مطمئن باشید این اکسسوری دقیقا اندازه گردن شما و متناسب با فرم صورت و اندامتان است باید یک‌سری نکات را در نظر داشته باشید

ست کردن لباس با سایز درست گردنبند

با توجه به لباسی که پوشیده‌اید شاید لازم باشد زنجیر را دو لایه استفاده کنید. برخی از گردنبندها در اندازه‌های بسیار بلند و غیر استاندارد عرضه می‌شوند. اگر شما عاشق یکی از این زنجیرهای طلا بلند شده‌اید و آن را خریداری کرده‌اید، می‌توانید با توجه به لباس‌های متنوعی که دارید از زیبایی آن لذت ببرید. اما استفاده از این گردنبند اصول و نکاتی دارد که ما برایتان توضیح می‌دهیم. زیرا گاهی لازم است یک گردنبند را یک، دو یا سه بار دور گردن خود بتابانید تا جلوه زیبایی داشته باشد و منطبق بر اصول و قواعد خوش‌پوشی باشد.

 سایز و قد گردنبند را با توجه به لباس‌هایی که برای مناسب‌های مختلف می‌پوشید، انتخاب کنید. بارها این جمله را به شما گفته‌ایم که طلا، جواهر و زیورآلات، تکمیل کننده تیپ و استایل شما هستند؛ باز هم تکرار می‌کنیم که با کمک زیور آلات می‌توانید تیپ خود را کامل کنید.

برای استفاده از گردنبند مروارید حتما اندازه کوتاه این زیور را انتخاب کنید. گردنبند مروارید بهتر است اندازه چوکر نباشد، خیلی بلند و دراز هم نباشد. بهترین و ایده‌آل‌ترین اندازه برای گردنبند مروارید، سایز پرنسس است که بالای یقه قرار می‌گیرد: یعنی زیر گردن و بالای خطی که یقه لباس جا دارد. از نظر عدد، اندازه ایده‌آل گردنبند مروارید ۱۸ اینچ معادل ۴۶ سانتی‌متر است.

این را در خاطر داشته باشید که مدال یا آویز باعث بلندتر دیده شدن گردنبند می‌شود. آویزها و مدال‌های گردنبند نه تنها به اندازه و قد آن اضافه می‌کنند، بلکه وزن گردنبند را هم سنگین‌تر می‌کنند. به این معنی که سنگینی آویز، باعث می‌شود تا زنجیر گردنبند پایین‌تر از جایی قرار بگیرد که زنجیر گردنبند را به تنهایی و بدون مدال استفاده می‌کنید. یعنی اگر یک آویز ۵ سانتی‌متری (۲ اینچ) را در یک گردنبند ۴۵ سانتی‌متری (۱۸ اینچی) آویزان کنید، این گردنبند حدود ۵ سانتی‌متر (۲ اینچ) پایین‌تر از یقه لباس قرار می‌گیرد.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید اینترنتی طلا

فیلتر بنزین

 یکی دیگر از قطعات مصرفی خودرو محسوب می‌شود که باید به صورت دوره‌ای بازبینی شود و در صورتی که نیاز باشد، تعویض گردد. به دلیل کیفیت پایین بنزین مصرفی در خودروها، معمولا فیلتر بنزین کثیف شده و دیگر کارایی اولیه خود را ندارد.

در ادامه با این مقاله از استارپارتس نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید تا با این قطعه حیاتی در خودرو بیشتر اشنا شوید .

فیلتر بنزین چیست و چه وظیفه‌ای در خودرو دارد؟

یک موتور برای این که بتواند به درستی کار کند نیاز به سوخت و هوای کافی جهت انجام فرآیند احتراق دارد.

به همین خاطر اطمینان از اینکه هر یک از اجزای سیستم سوخت‌رسانی از جمله فیلتر بنزین به درستی کار می‌کنند بسیار مهم است.

در مدل‌های قدیمی‌تر، فیلتر سوخت بین باک و موتور قرار دارد. در این خودروها ساده‌ترین راه برای پیدا کردن آن، دنبال کردن مسیر انتقال سوخت است.

اغلب فیلتر سوخت به محفظه موتور در وسیله نقلیه متصل می‌شود و یا اینکه پائین پشت خودرو، نزدیک به مخزن سوخت است. خودروهای جدید معمولاً دارای فیلتر بنزین داخل مخزن سوخت هستند و جایگزینی آن سخت‌تر است.

وظیفه‌ی این فیلتر تصفیه کردن سوخت از رطوبت و آلودگی‌هایی است که ممکن است وارد سیستم سوخت‌رسانی خودرو شوند. همچنین فیلتر بنزین در این میان باعث حفاظت از سیستم پاشش سوخت (انژکتور) می‌شود.

فیلتر بنزین از زمان استارت موتور تا پایان استفاده شما از خودرو درحال فعالیت است و از این رو اهمیت بسیاری دارد.

بیشتر بدانید:

راهنمای تشخیص اصالت قطعات خودرو

نشانه وجود مشکل در فیلتر بنزین

اکنون که دلایل مهم بودن فیلتر بنزین در اتومبیل را برای شما بیان کردیم، وقت آن است که لیستی از علائمی که نشان‌دهنده وجود مشکل در فیلتر بنزین اتومبیل است را به شما ارائه دهیم.

با این حال، هیچ نشانه واضح و مشخصی برای تشخیص این مشکل وجود نخواهد داشت.

بنابراین، در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر، حتما باید کل موتور اتومبیل خود را مورد بررسی قرار دهید.

  • کاهش قدرت موتور ماشین
  • چراغ بررسی موتور روشن می‌شود
  • مشکلات متداول موتور اتومبیل
  • خراب شدن پمپ سوخت اتومبیل
  • عدم افزایش سرعت موتور
  • عدم روشن شدن موتور

بیشتر بدانید : راهنمای خرید قطعات هیوندای

نیم ست طلا چیست و با سرویس طلا چه فرقی دارد؟

نیم ست طلا

نیم ست طلا از نامش مشخص است، ست ناکامل است که یک یا دو عضو اصلی آن کم هستند. سرویس طلا در اغلب مواقع شامل گردنبند، یک جفت گوشواره و دستبند است. گاهی انگشتر طلا هم دارد. اما وقتی یکی از این گزینه‌ها در سرویس وجود نداشته باشد، به آن نیم ست می‌گویند.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید طلای ارزان

نیم ست طلا شامل چه اقلامی است؟

نیم‌ست طلا تقریبا همیشه دو عضو اصلی دارد. حالا می‌تواند یک جفت گوشواره طلا با یک گردنبند باشد، یا یک انگشتر با دستبند یا گردنبند و دستبند طلا.

در بالا گفتیم که سرویس طلا شامل گوشواره، گردنبند، دستبند و در برخی موارد شامل انگشتر است. این موارد زمانی با هم یک سرویس طلا را تشکیل می‌دهند که طرح مشترکی داشته باشند، از متریال و نگین‌های مشابه هم ساخته شده باشند. یعنی همه‌ی اقلام سرویس مثلا باید از طلای زرد با نگین یاقوت سرخ ساخته شده باشند. اگر طلا طرح خاصی دارد باید در تمام اعضای سرویس همان طرح استفاده شده باشد.

نیم ست طلا با سرویس طلا چه فرقی دارد؟

در بالا توضیح دئادیم که نیم‌ست طلا معمولا شامل یک جفت گوشواره و یک گردنبند است که گاهی ممکن است یک عدد انگشتر نیز همراه داشته باشد. اما سرویس طلا معمولا شامل گردنبند، دستبند، گوشواره و انگشتر است. سرویس طلا عموما برای مراسم‌های تشریفاتی همچون عروسی کاربرد دارند. سرویس‌ها همچنین پر زرق‌وبرق‌تر هستند و اغلب با سنگ‌های قیمتی تزیین می‌شوند.

اما نیم‌ست‌های طلا، فقط به گردنبند و گوشواره یا نهایتا دو تکه طلا محدود می‌شود و ممکن است زرق و برق آن‌ها به اندازه سرویس‌های طلا نباشد.

به طور کلی، نیم‌ست‌ها معمولا حالتی اسپرت نسبت به سرویس‌های طلا دارند و برای استفاده روزانه و مهمانی‌های دوستانه مناسب‌تر هستند.

 قبل از خرید نیم ست طلا به این موارد توجه کنید

برای اینکه خرید طلا هوشمندانه‌ای داشته باشید و مطمئن باشید که طلا اصل با قیمت مناسب خریداری می‌کنید باید یک‌سری اصول را حتما مدنظر داشته باشید. ما در زیر به طور خلاصه این اصول را برایتان یادآور شده‌ایم:

حتما عیار نیم‌ستی که می‌خواهید بخرید را کنترل کنید: در کشور ما تقریبا همه سرویس‌ها و نیم‌ست‌های طلا از طلای ۱۸ عیار ساخته شده‌اند. طلای ۱۸ عیار یعنی ۱۸ بخش از ۲۴ بخش یک قطعه طلا از این فلز گرانبها تهیه شده است و ۶ بخش دیگر آن از فلزات دیگر ساخته شده است

دلیل خرید نیم‌ست طلا را برای خودتان مشخص کنید: پیش از خرید برای خودتان مشخص کنید که نیم‌ست را برای استفاده روزمره، برای استفاده در مراسم خاص یا صرفا برای سرمایه‌گذاری خریداری می‌کنید! اگر برای استفاده روزمره است مدل‌هایی را انتخاب کنید که دوام و استحکام زیادی دارند.

به کد طلا توجه کنید: توجه داشته باشید که “GP” روی کد طلا نشان‌دهنده این است که آن قطعه از جنس طلا نیست و فقط روکش طلا دارد.

هنگام داغ کردن موتور یا بالا رفتن آمپر آب چه کنیم؟

 داغ کردن موتور یا بالا رفتن آمپر آب اتفاقی است که هر سال با شروع فصل گرما رانندگان بسیاری را آزار داده و باعث نگرانی آنها می‌شود. داغ کردن موتور می‌تواند دلایلی بسیار ساده و یا متعدد و دور از انتظار داشته باشد. برای آشنایی با این دلایل، با  استارپارتس نمایندگی فروش لوازم یدکی هیوندای و کیا همراه باشید.  

مهمترین دلایل بالا رفتن آمپر آب خودرو و داغ کردن موتور

اشکال در ترموستات

فن رادیاتور

عملکرد نادرست واتر پمپ

عملکرد نادرست رادیاتور

مسدود بودن خروجی اگزوز

کم بودن خلاصی سوپاپ‌ها (سفت بودن سوپاپ‌ها)

کثیف بودن بیش از حد بدنه موتور

پایین بودن سطح و کیفیت روغن موتور

تنظیم نبودن موتور

بالا رفتن آمپر آب در سربالایی و سرپایینی

هنگام حرکت در سرپایینی ممکن است آمپر آب مقداری پایینتر از حد معمول باشد یا هنگام حرکت در سربالایی با کولر روشن اندکی بالاتر از نرمال باشد که مشکلی ایجاد نمی‌کند.

پیشگیری از جوش آوردن موتور

هنگام رانندگی به آمپر دمای موتور دقت کنید و هنگامی که دما اندکی از حد نرمال بالاتر رفت اقدامات لازم برای پیشگیری از جوش آوردن را اجرا کنید.

بیشتر بدانید:

خرید ترموستات ماشین کیا

نحوه برخورد ما با بالا رفتن آمپر آب

قدم اول

ابتدا ماشین را متوقف کنید و کاپوت را بالا دهید تا گرمای آن خارج گردد. هیچگاه درِ رادیاتور و مخزن را باز نکنید؛ زیرا فشار سیستم بالاست و ممکن است در اثر پاشیدن آب بسوزید.

قدم دوم

فن‌ها را بررسی کنید و از عملکرد درست آن ها اطلاع یابید.

اگر فن‌ها خاموش بودند کولر را روشن کنید تا دور تند فن‌ها وارد مدار شوند.

اگر هنوز فن‌ها درست عمل نکردند روی پره‌های رادیاتور آب بریزید و وقتی دما نرمال شد موتور را خاموش و در به دنبال مشکل عدم کار کرد فن‌ها بگردید.

قدم سوم

اگر عملکرد فن‌ها درست بود ولی همچنان دمای موتور بالا بود احتمال کم بودن آب در سیستم وجود دارد.

برای خنک کردن موتور، در این صورت موتور را خاموش کنید و هر چند ثانیه یکبار یک استارت کوچک (تک استارت) بزنید طوری که ماشین روشن نشود و پیستون ها بالا و پایین شود. بعد از اینکه دمای موتور کاهش یافت در رادیاتور را باز کنید و در آن آب بریزید. گاهی داغ شدن موتور به علت نشتی در سیستم خنک کننده و کم شدن آب است که باید آن را بررسی و رفع کنید.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید قطعات کیا

گردنبند با زنجیر تیغ ماهی چیست؟

 آیا می‌دانید زنجیر طلا تیغ ماهی چیست و آیا تا کنون برای خرید این مدل گردنبند وسوسه شده‌اید؟ اگر نمی‌دانید از این زنجیرها چگونه می‌توان استفاده کرد و چگونه باید از آنها مراقبت کرد در ادامه این مطلب با طلا فروشی اینترنتی کیش طلا همراه باشید.

احتمالا از روی نام این زنجیر حدس زده‌اید که چه شکلی می‌تواند داشته باشد؛ یک زنجیر فلزی پهن و مسطح که بخش‌های چسبیده به هم دارد. تکه‌های کوچک فلز به شکل هفتی در کنار یکدیگر چیده شده‌اند تا شکلی شبیه به تیغ ماهی را تداعی کنند.

بزرگ‌ترین مشکل و عیبی که این زنجیر دارد این است که به راحتی پیچ می‌خورد. از آنجا که همه بخش‌های زنجیر صاف و نازک هستند، اگر زنجیر را کمی محکم‌تر از معمول بکشید ممکن است خم و دفرمه شود.

با زنجیر تیغ ماهی مدال یا آویز استفاده نمی‌کنند!

یکی از اشتباهات رایج مردم هنگام استفاده از زنجیر تیغ ماهی این است که سعی دارند از آن مدال آویزان کنند. این کار به هیچ وجه درست نیست؛ اول به این دلیل که این زنجیر بسیار ظریف است و هر نوع فشاری سبب خم شدن یا شکستن آن می‌شود. دوم اینکه این زنجیر به خودی خود زیباست و به آویز یا مدالی برای نمای بیشتر نیاز ندارد.

زنجیر تیغ ماهی مناسب هر موقعیتی نیست

همان طور که بارها در بالا اشاره کردیم، گردنبند تیغ ماهی بسیار شکننده است. به همین خاطر هنگام استفاده از آن باید حواستان جمع باشد که پیچ نخورد یا به موها یا لباستان گیر نکند.

به طور کلی توصیه ما این است که این گردنبند را فقط برای مناسبت‌های خاص بپوشید و پس از بازگشت به خانه فورا آن را از گردن باز کرده و در جعبه‌اش بگذارید تا سالم باقی بماند.

آیا آسیب‌های گردنبند تیغ ماهی قابل تعمیر است؟

این موضوع به نوع ضربه‌ای که به گردنبند وارد شده بستگی دارد. اما باید بدانید که جای تعمیر در گردنبند دیده می‌شود و زنجیر هرگز شبیه روز اولش نخواهد شد.

البته اگر زنجیر فقط خم شده باشد، می‌توان آن را صاف و دوباره مسطح کرد بدون اینکه جای خمیدگی دیده شود. اما محل خمیدگی ضعیف شده و ممکن است پس از مدتی دوباره از همان جا دچار آسیب بشود. حتی ممکن است دفعه بعدی از همان محل بشکند.

منبع " گالری طلا و جواهر کیش طلا  www.kishtala.com

 

جلوبندی خودرو و ایرادات رایج آن

 اگر در زمینه خودرو کمی اطلاعات داشته و یا مدت کوتاهی است که به رانندگی مشغول هستید، حتما عبارت جلوبندی خودرو را شنیده‌اید.

اهمیت این بخش از خودرو زمانی افزایش پیدا می‌کند که بدانید معمولا خودروهایی که از ناحیه جلوبندی دچار مشکل می‌شوند مشتری چندانی ندارند و این قسمت از خودرو آنقدر مهم است که حتی مراکزی برای تعمیر تخصصی آن به نام جلوبندی سازی نیز وجود دارد. در ادامه این مقاله از استار پارتی نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید تا اطلاعات شما را در این بار تکمیل کنید.

جلوبندی خودرو چیست و به کدام قسمت خودرو اشاره دارد؟

جلوبندی خودرو به قسمت جلو و زیرین خودرو گفته می‌شود که یکی از وظایف آن ایجاد راحتی در رانندگی و تعلیق خودرو در هنگام حرکت و رد شدن از سطوح ناهموار می‌باشد.

تفاوت سیستم تعلیق خودرو با جلوبندی خودرو در این است که سیستم تعلیق شامل کمک فنرها و چرخ‌های عقب خودرو نیز می‌شود اما جلوبندی تنها به قسمت جلوی خودرو اشاره داشته و شامل فرمان و میل فرمان نیز می‌گردد.

از آنجا که چرخ‌های جلو، نقش هدایت خودرو را به طرفین نیز بازی می کنند، در نتیجه اهمیت سیستم تعلیق خودرو در جلو بسیار بیشتر از عقب خودرو می باشد. از این رو به این قسمت که شامل سیستم فرمان خودرو نیز می شود، به طور جداگانه، جلوبندی خودرو گفته می شود.

در تصویر زیر، جلوبندی خودرو و متعلقات آن مشاهده می‌شود و می‌توان به طور دقیق قسمتی از خودرو را که به آن جلوبندی گفته می‌شود را مشاهده نمود.

بیشتر بدانید:

اجزای تشکیل دهنده جلوبندی خودرو

جلوبندی خودرو از قطعات مختلف و بسیاری تشکیل می‌شود که عدم هماهنگی و یا ایجاد خرابی در هر کدام از این قطعات موجب ایجاد اشکالاتی در حین رانندگی خواهد شد. این قطعات عبارتند از:

• سیستم فرمان

• سیستم تعلیق در جلو

• سیستم چرخ‌ها

• میل تعادل و میل موجگیر

• بلبرینگ و توپی چرخ‌ها

• فنر و کمک فنرهای جلو

• سیبک‌ها

• اکسل

• سگ دست و شغال دست

• طبق

• رام

بیشتر بدانید : راهنمای خرید لوازم یدکی هیوندای

تعیین سایز انگشتر و روش‌های تغییر سایز انگشتر

 دقیق‌ترین روش برای تعیین سایز انگشتر مراجعه به یک مغازه یا گالری طلا و جواهر نزدیک محل زندگی‌تان است. شما در طلافروشی می‌توانید با چندین ابزار مختلف و خاص برای تعیین اندازه حلقه و انگشتر آشنا شوید.

اگر انگشتر طلا شما به خوبی اندازه دستتان است و می‌خواهید بدانید سایز آن چند است، بهتر است بدانید طلافروشان از یک قالب استیل حلقه برای این کار استفاده می‌کنند. حلقه قبلی شما روی قالب حلقه طلافروش قرار داده می‌شود و شماره‌ای که پایین قالب حلقه حک شده درست هم‌اندازه سایز حلقه شماست. در پایین، می‌توانید تصویر قالب حلقه را مشاهده کنید.

تعیین سایز انگشتر با کمک اندازه‌گیرهایِ قابل چاپ

در تصویر پایین، یک نمودار سایز حلقه که قابل چاپ است را مشاهده می‌کنید که می‌توان از آن برای تعیین اندازه حلقه استفاده کرد. برای مشخص کردن دقیق‌ترین اندازه، حلقه باید دایره را پوشش دهد به طوری که دایره سیاه مماس با داخل حلقه باشد.

لطفا توجه داشته باشید که احتمال دارد از این اندازه‌گیرهای حلقه برای تعیین اندازه «نسبتا» دقیق انگشتر طلا استفاده کنید. بنابراین، همیشه توصیه می‌شود که اندازه حلقه را توسط طلا و جواهرفروش حرفه‌ای و با وسایلی که در بالا گفته و نشان داده شد، یعنی قالب حلقه و اندازه‌گیر فلزی حلقه اندازه بگیرید تا سایز دقیق انگشتر طلا مشخص شود.

تعیین اندازه انگشتر با کمک نمودار اندازه حلقه

آن چه در قسمت پایین مشاهده می کنید، جدول اندازه انگشتر است که قطر انگشتر (اندازه سرتاسر حلقه) و محیط انگشتر (اندازه دور تا دور حلقه) را برای هر اندازه می سنجد. این ابعاد هم به واحد اینچ هستند و هم میلی‌متر. با این حال، استفاده از سیستم متریک به میلی‌متر با خط‌کش استاندارد خیلی آسان‌تر خواهد بود. تفاوت در قطر بین هر اندازه سوراخ حلقه ۰٫۸ میلی‌متر و هر نصف اندازه حلقه ۰٫۴ میلی‌متر است.

عوامل تاثیرگذار در نحوه اندازه‌گیری سایز حلقه طلا

عوامل بسیار زیادی در تعیین سایز انگشتر طلا تاثیرگذار هستند. این عوامل که می‌تواند از شب به روز و از فصلی به فصل دیگر تغییر کند عبارت‌اند از:

دما: انگشتان در هوای سرد قطر کمتر و در هوای گرم قطر بیشتری دارند

رطوبت: باعث تورم انگشتان می‌شود

رژیم غذایی: نمک و دیگر مواد غذایی می‌توانند منجر به حبس مایعات بدن و تورم شوند

کاهش یا افزایش وزن

ورزش

بارداری

زمان روز: انگشتان صبح‌ها قطر کمتر و شب‌ها قطر بیشتری دارند.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید اینترنتی طلا

فیلتر روغن هیوندای چیست؟

 فیلتر روغن هیوندای از یک واشر فلزی سوراخ‌دار به همراه یک واشر آب‌بندی و یک سوراخ که در وسط بلوک سیلندر پیچ می‌شود و به همراه یک کاسه فلزی محتوی کاغذ فیلتردار جهت تصویه روغن تشکیل شده است.

در ادامه این مقاله با استار پارتس نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید تا با این قطعه حیاتی در خودرو هیوندای خود بیشتر آشنا شوید.

روغن از سوراخ‌های روی واشر وارد فیلتر شده و پس از عبور از کاغذ صافی روغن از وسط فیلتر و سوراخ وسط وارد موتور می‌شود. روغن کثیف به وسیله فشار پمپ روغن وارد فیلتر شده و با عبور از صافی تصفیه می‌گردد.

انواع فیلتر روغن هیوندای

معمولا فیلترهای روغن هیوندای شامل دو نوع می‌باشند،فیلتر روغن اولیه و ثانویه.

فیلتر روغن اولیه می‌تواند ذرات به اندازه ۲۵ _۳۰میکرون (موی انسان ۶۵_ ۷۰ میکرون است) را متوقف کند. در فیلترهای جریان کامل تنها از نوع اولیه استفاده می‌شود که قادرند ۲۵ الی ۳۰ میکرون را در خود متوقف نمایند.

فیلترهای ثانویه می‌توانند ذرات ۵ تا ۱۰ میکرون را متوقف کنند. فیلترهای ثانویه (جریان فرعی) کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در موتورهای دارای دوفیلتر روغن اولیه و ثانویه، یک قسمت کوچک روغن حدود ۱ الی ۱۰ درصد وارد فیلتر ثانویه می‌شود و بقیه از محل فیلتر اولیه عبور می‌کند.

هر چقدر فیلتر بیشتری در موتور استفاده شود ذرات معلق بیشتری از روغن جذب می‌شوند.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید روغن گیبرکس هیوندای

فیلتر مرغوب:

یک فیلتر روغن هیوندای مرغوب دارای مشخصات و قابلیت‌هایی است ازجمله:

¤ عدم مقاومت در برابر ورود روغن

¤ جداسازی مطلوب ذرات از روغن

¤ قدرت جذب بیشتر آلودگی‌ها

¤ مقاومت در برابر پارگی

¤ محفظه کارآمد با قابلیت تحمل فشار بالا

¤ آب‌بندی مناسب

¤ دارای سوپاپ اطمینان

در ساخت انواع فیلترهای مرغوب، ‌علاوه بر استفاده از کاغذهای مناسب به موارد دیگر نیز توجه می‌شود، ‌از جمله می‌توان به عدم وجود نشتی در مدیا فیلتر، ‌قرارگیری (جا نمایی) صحیح فیلتر در پوسته، ‌انتخاب نوع آلیاژ مصرفی در محفظه و پوشش مطلوب رنگی اشاره نمود.

اطمینان از استاندارد بودن فیلتر روغن هیوندای

هنگام خرید و نصب فیلتر حتما به استاندارد بودن آن باید توجه نماییم.

امروزه متاسفانه شاهد هستیم که فیلترهایی در تعویض روغنی ها و اتوسرویس‌ها وجود دارند که بسیار ارزان خریداری شده و با حذف قسمت‌های حیاتی در فیلترها نظیر سوپاپ اطمینان و استفاده از مواد نامرغوب باعث آسیب به موتور خودروها و کم شدن طول عمر موتور و تحمیل هزینه های سرسام‌آور به صاحبان خودروها می‌گردد‌.

منبع:  star.parts

راهنمای خرید حلقه طلا برای زنان پر مشغله و فعال

 خرید حلقه نامزدی

خرید حلقه طلا  شاید در ظاهر کار آسانی باشد اما اصولی دارد که اگر رعایت کنید، بهترین خرید را خواهید داشت. به همین خاطر، گالری کیش طلا در این مطلب ترفندهای خرید انگشترِ نشان نامزدی را آموزش داده. همراهمان باشید.

ترفندهای خرید حلقه نامزدی

در حالی­که طراحان جواهرات برای طراحی حلقه­‌ها به این موضوع توجه می‌کنند که ظاهر آن به گونه­‌ای باشد که هم برای حلقه و هم فردی که می‌پوشد هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، اما باز هم استفاده روزمره به دلیل فعالیت­‌هایی که فرد انجام می‌دهد، چالش­‌هایی برای انگشتر طلا ایجاد می‌کند. مشکلاتی که ممکن است به حلقه آسیب برساند.

عاقلانه­‌ترین تصمیم هنگام خرید حلقه نامزدی ، انتخاب انگشترهای ساده‌ای است که صرفا برای استفاده روزمره طراحی شده‌­اند. هنگام خرید به  شکل، ظاهر و ارتفاع حلقه ، همچنین مدل سنگ و نگین‌­ها و همچنین اندازه و برش آنها توجه کنید.

درواقع تمام جنبه­‌های طراحی و ساخت حلقه مثل نوع برش سنگِ روی آن بسیار مهم است و به زیبایی و دوام آن می­‌افزاید.

در این مقاله به پنج ویژگی ضروری اشاره خواهیم کرد که در خرید حلقه نامزدی بسیار حائز اهمیت هستند.

اگر اولین فاکتور شما برای خرید طلا ، مبلغ آن است باید بدانید که نکات زیر می‌توانند راهنمای خوبی در خرید شما باشند.

راهنمای خرید حلقه نامزدی

۱- به‌دنبال نگین‌های کوچک و کم‌ارتفاع باشید

۲- انگشترهایی که نگین کمتر با پایه‌های محکم دارند را انتخاب کنید

۳- جنس حلقه را از طلا یا پلاتین انتخاب کنید

۴- به بُرش سنگ‌­های حلقه توجه کنید

بیشتر بدانید : خرید طلا اینترنتی

شمع موتور

 یکی از قطعات اصلی موتور هر خودرو، شمع موتور آن می‌باشد که وظیفه جرقه‌زنی و به نوعی روشن نمودن خودرو را دارد.  در ادامه این مقاله با استارپارتس نماینگی رسمی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید.

شمع خودرو چیست؟؟؟

شمع خودرو قطعه کوچکی است که داخل سیلندر موتور قرار می‌گیرد و از یک سمت ولتاژ بالا به آن اعمال می‌شود و در سمت دیگر که داخل سیلندر قرار می‌گیرد جرقه ایجاد می‌شود. این جرقه باعث انفجار مخلوط هوا و بنزین در داخل سیلندر موتور می‌شود که این انفجار در نهایت نیروی لازم را برای موتور فراهم می‌کند.

بیشتر بدانید: راهنمای تعویض شمع هیوندای جنسیس و کوپه

نحوه عملکرد شمع خودرو چگونه است؟؟؟

موتور خودرو‌های درونسوز با سوخت (بنزین) کار می‌کند، اما عملکرد موتور بدون الکتریسیته ممکن نخواهد بود.

بسیاری از قطعات خودرو با الکتریسیته کار می‌کنند، حتی در هنگام روشن شدن موتور هم نیاز به آن ضروری است. شمع‌ها توسط وایر شمع به سیستم احتراق خودرو متصل می‌شوند.

الکتریسیته توسط دینام در موتور تولید می‌شود و به شمع‌ها انتقال می‌یابد، جایی که شمع با ایجاد قوس الکتریکی در داخل سیلندر عامل جابجایی پیستون و تولید نیرو خواهد شد.

شمع‌ها جزء حیاتی سیستم تولید نیرو در اتومبیل شما می‌باشند.

شمع موتور سرد

که برای عملکرد در موتورهای با دمای بالا طراحی شده‌اند و دارای پایه‌های کوتاه می‌باشند تا سریعا بتوانند گرمای ایجاد شده در اثر جرقه‌زنی را کاهش دهند.

شمع موتور گرم

که برای عملکرد در موتورهای با دمای پایین طراحی شده‌اند و دارای پایه‌های بلندتری می‌باشند تا گرمای خود را دیرتر از دست داده و در نتیجه بتوانند رسوبات باقی مانده حاصل از احتراق را در روی خود شمع بسوزانند.

شمع نیکلی:

که جنس الکترودهای آن از آلیاژ نیکل می‌باشد و دارای طول عمر کوتاهی می‌باشند.

شمع پلاتینیومی:

که جنس الکترودهای شمع از آلیاژ پلاتینیوم بوده و دارای طول عمر بسیار بالایی هستند. اینگونه شمع‌ها توانایی تحمل دمایی تا ۲۵۰۰ درجه سانتیگراد را داشته و قادرند تا ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد مفید داشته باشند.

شمع ایریدیومی:

اینگونه از شمع نیز که الکترود مثبت آن از جنس ایریدیوم است، دارای طول عمر بالاتری نسبت به شمع‌های پلاتینیومی می‌باشد.

شمع موتور چند الکترودی:

این گونه از شمع موتور از چند الکترود منفی برخوردار هستند که باعث طول عمر بسیار بالاتر می‌شود. به علت اینکه هربار جرقه‌زنی باعث خوردگی قطب منفی می‌گردد، هر الکترود پس از خورده شدن، جای خود را با الکترود نزدیکتر به قطب مثبت عوش کرده و در نتیجه طول عمر بالاتری برای شمع ایجاد می نمایند.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید قطعات کیا

صفحه قبل 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->