بررسی کیا ریو 2022 و مقایسه با مدل قبلی

کیا ریو خودروی کوچک تولید شده توسط شرکت کیا موتورز است که تولید آن در سال 2000 شروع شد و نسل چهارم آن در حال تولید است. نسل اول این خودرو در ایران از ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱ توسط سایپا مونتاژ می ‌شد. این خودرو یکی از محصولات معروف و خوب شرکت کیا موتورز کره جنوبی است و نسل های مختلف آن فروش خوبی در بازار ایالات متحده آمریکا داشته ‌است. کمپانی کیا در سال 2022 نسخه جدید خودروی ریو خود را رونمایی کرد.

ویژگی های کیا ریو 2022

کیا ریو 2022 که به صورت سدان یا هاچ بک طراحی شده، نسبت به مدل قبل خود مصرف سوخت کمتری دارد. از جمله تجهیزات استاندارد کیا ریو 2022 می توان به اپل کارپلی و اتو اندروید اشاره کرد. در حال حاضر که بسیاری از رقبا مثل شورت سونیک، تویوتا یاریس و هوندا فیت دیگر تولید نمی شوند، ریو یکی از آخرین ماشین های جدید ارزان باقی مانده است.

این خودرو به سیستم امنیت ضد سرقت مجهز است که مانع از روشن شدن خودرو با هر چیزی غیر از کلید آن می شود. ریو 2022 یک موتور 1.6 لیتری چهار خطی با قدرت 120 اسب بخار دارد و گیربکس آن اتوماتیک CVT می باشد. این خودرو در 8.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد. فضای صندلی های جلوی این خودرو مناسب است اما فضای زیادی در صندلی عقب یا قسمت بار آن تعبیه نشده است.

میزان مصرف سوخت نسل جدید کیا ریو بسیار پایین است و باعث شده است که این خودرو به عنوان یک خودروی دوستدار طبیعت شناخته شود. از نظر تولید گازهای گلخانه ای نیز گفته شده که بی خطر است و کمترین میزان گازهای گلخانه ای را تولید می کند.

ویژگی های ظاهری کیا ریو 2022

قابل توجه ترین ویژگی های ظاهری این خودرو عبارتند از:

·         وجود رینگ های زیبای 16 اینچی به صورت اسپورت در نمای جانبی خودرو

·         وجود یک نمایشگر نسبتا بزرگ 8 اینچی در داخل کابین ماشین

·         جلوی پنجره کشیده و استاندارد است

·         وجود چراغ های اسپرت در نمای جلو

تجهیزات رفاهی و ایمنی کیا ریو 2022

یکی از مهم ترین ویژگی های کیا ریو 2022 مجهز بودن به سیستم تشخیص عابرین پیاده است که وجود هر عابری را هم در رو به رو و هم در اطراف خودرو را تشخیص می دهد و مانع از برخورد به او می شود. این خودرو از سیستم ترمز استاندارد و اتوماتیک هشدار نقاط کور برخوردار است و از همه مهمتر یک دوربین 360 درجه نیز دارد. برای تهیه قطعات کیا ریو باید به نمایندگی های معتبر مراجعه کرد.

طرز تهیه انواع غذای رژیمی با کدو

یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین مواد غذایی که افراد هنگام لاغری و کاهش وزن آن را انتخاب می کنند، کدو است که ارزش غذایی بالایی دارد. لازم به ذکر است که هر 100 گرم کدو سبز دارای 25 کالری است و میزان زیادی از حجم کدوسبز را آب تشکیل داده است.

فواید کدو سبز

کدو سبز مزایای بسیاری دارد که به همین دلیل افراد زیادی غذای رژیمی با کدو را در رژیم لاغری خود قرار می دهند. در ادامه به معرفی این مزایا می پردازیم:

·         کمک به کاهش وزن

·         بهبود سلامت قلب

·         موثر در کنترل دیابت

·         بهبود سلامت چشم و بینایی

·         کمک به کاهش کلسترول

·         محافظت در برابر سرطان روده بزرگ

طرز تهیه انواع غذاهای رژیمی با کدو

خیلی وقت ها از افرادی که به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند می شنویم که غذاهای رژیمی با کدو و کدوی آب پز می تواند برای لاغری بسیار مفید باشد و به آنها در رسیدن به وزن دلخواهشان کمک کند.

خوراک کدو و قارچ

این خوراک خوشمزه یکی از غذاهای رژیمی با کدو است که می توان آن را در وعده ناهار و شام  به همراه نان و یا برنج مصرف کرد. به دلیل پروتئین بالای قارچ و چربی کم آن، غذای رژیمی با قارچ یکی محبوب ترین غذاهای رژیمی است. مواد اولیه این خوراک لذیذ و ساده هویج، کدو سبز، قارچ، پیاز، روغن زیتون و آبغوره است. طرز تهیه این غذا در فر به شرح زیر است:

·         ابتدا کدو، هویج و قارچ را حلقه ای خرد کرده و کف ظرفی پیرکس در در برابر گرما مقاوم است می چینیم.

·         نمک، فلفل و روغن زیتون را روی مواد می ریزیم.

·         سپس در فری که از قبل روی حرارت 200 درجه تنظیم شده است قرار می دهیم.

·         اجازه می دهیم غذا 20 الی 30 دقیقه در فر پخته شود.

·         در آخر به مواد آبغوره اضافه کرده و سرو می کنیم.

غذای رژیمی با کدو و بادمجان

خوراک کدو سبز و بادمجان جزو یکی از غذاهای کم کالری محسوب می شود که بسیار خوشمزه است. مواد اولیه این غذا شامل بادمجان، کدو سبز، پیاز، گوجه گیلاسی، غوره و ادویه های دلخواه است. طرز تهیه:

·         پوست کدو و بادمجان را جدا کرده و به صورت ورقه ای (به درازا) خرد می کنیم.

·         ورقه های کدو و بادمجان را به همراه نمک درون تابه با مقدار کمی روغن سرخ می کنیم.

·         پیاز را نگینی خرد کرده و درون تابه ای تفت می دهیم و به کدو و بادمجان اضافه می کنیم.

·         در ادامه پس از اضافه کردن غوره ها، ادویه ها را درون تابه میریزیم.

·         در آخر پس از اضافه کردن آب جوش به خوراک کدو و بادمجان اجازه می دهیم که بطور کامل بپزد.

·         ۱۰ دقیقه قبل از پخت کامل غذا، گوجه های گیلاسی را اضافه میکنیم.

منبع: https://www.sira.fit/

هزینه کشیدن دندان در سال 1401

کشیدن دندان یکی از رایج ترین خدمات ارائه شده در کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی است که به دلایل مختلفی انجام می شود و هزینه آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. اصولا کمترین هزینه کشیدن دندان برای دندان های جلو و بیشترین قیمت هم مربوط به دندان های نهفته مانند دندان عقل به وسیله جراحی و لیزر است.

عوامل تاثیرگذار در هزینه کشیدن دندان

·         نوع دندان

·         موقعیت دندان مورد نظر

·         روش کشیدن دندان

·         موقعیت جغرافیایی مطب دندانپزشکی

هزینه کشیدن دندان در سال 1401

لازم به ذکر است این هزینه هایی که در ادامه به ارائه آن ها می پردازیم، برای کشیدن دندان توسط دندانپزشک عمومی و متخصص می تواند متفاوت باشد.

هزینه کشیدن دندان جلو

300 هزار تومان

هزینه کشیدن دندان آسیاب

400 هزار تومان

هزینه کشیدن دندان عقل

800 هزار تومان

هزینه کشیدن دندان عقل نهفته

2.5 میلیون تومان

هزینه کشیدن دندان شیری

300 هزار تومان

 

دلایل مختلف کشیدن دندان

ارتودنسی دندان: ارتودنسی دندان یکی از رایج ترین خدماتی است که برای درمان ناهنجاری ها و مشکلات دندان و فک ها استفاده می شود. گاهی نیاز است برای درمان ارتودنسی برخی از دندان ها خارج شوند. در صورتی که به دلایل شلوغی دندان ها و نامرتبی آن ها فضای کافی برای صاف و مرتب شدن دندان ها وجود نداشته باشد، ممکن است متخصص ارتودنسی یک یا چند دندان که اهمیت کمتری دارند را از دهان بیمار خارج کند تا جا برای سایر دندان ها باز شود.

عفونت دندان: در صورتی که پوسیدگی دندان شدید باشد و به پالپ دندان و عصب دندان برسد در حالی که عفونت ایجاد شده با عصب کشی دندان قابل درمان نباشد در این صورت کشیدن دندان تجویز می شود.

عفونت لثه: در صورت وجود عفونت لثه، این عفونت می تواند باعث تخریب استخوان و بافت های اطراف شود، که در این صورت دندان لق شده و معمولا به توصیه پزشک دندان کشیده می شود.

خطر ایجاد عفونت: صرفا همیشه این طور نیست که به دلیل عفونت نیاز باشد تا دندان کشیده شود. بلکه در شرایط خاصی که فرد به دلایل مختلفی مانند شیمی درمانی و یا عمل یوند عضو، سیستم ایمنی ضعیفی دارد نیز ترجیح دندانپزشک این است که دندان از دهان بیمار خارج شود تا مشکلات جدی تری را برای فرد به وجود نیاورد.

هزینه کشیدن دندان با لیزر

در کشیدن دندان با لیزر، به جای استفاده از تیغ جراحی برای برش لثه از لیزر استفاده می شود و هزینه کشیدن دندان با لیزر به نسبت روش معمول و جراحی بیشتر است و دلیل گران بودن این روش هم بهبودی سریع و خونریزی بسیار کم است.

منبع: https://www.implantdr.ir/

مراحل ارتودنسی اینویزیلاین چگونه است؟

ارتودنسی به عنوان یکی از اصلی ترین رشته های دندانپزشکی معرفی می شود. این شاخه مربوط به مشکلات و ناهنجاری های موجود در دهان و دندان می پردازد. ارتودنسی انواع مختلفی دارد که یکی از جدیدترین انواع آن ارتودنسی اینویزیلاین است که یک ارتودنسی متحرک است.

در ارتودنسی نامرئی متحرک یا اینویزیلاین به منظور تراز کردن دندان ها از تعدادی پلاک دندانی استفاده می شود.

مراحل و روش کار ارتودنسی اینویزیلاین

در این روش در جلسه اول متخصص ارتودنسی دندان ها را بررسی کرده و از آنها قالب گیری می کند. طراحی این الاینرهای بی رنگ با کمک تصاویر سه بعدی و نرم افزارهای تخصصی انجام می شود. در جلسه بعدی ارتودنتیست تعدادی الاینر در اختیار شما قرار می دهد که هر کدام با یکدیگر کمی متفاوت هستند و با گذشت زمان باعث صاف و مرتب شدن دندان های شما می شوند.

این الاینرها از پلاستیک های بی رنگ محکمی ساخته می شوند که با فشار ملایمی که بر روی دندان ها اعمال می کنند، باعث مرتب شدن دندان ها می شوند. تقریبا هر یک از این ترازکننده های پلاستیکی به مدت یک هفته استفاده می شوند. در این روش درمان، اصولا بیماران هر 4 الی 6 هفته یک بار باید توسط پزشک متخصص خود معاینه شوند تا میزان پیشرفت پروسه درمان آنها مورد بررسی قرار گیرند و هرگونه تغییراتی که لازم است، در حین درمان اعمال شود.

مزایای ارتودنسی اینویزیلاین

·         یکی از مهم ترین مزایای این نوع ارتودنسی متحرک بودن آن است. اما باید این نکته را در نظر داشت که تنها به مدت 2 الی 3 ساعت (هنگام صرف غذا، آشامیدن و تمیز کردن دندان ها) می توان این الاینرها را از دهان خارج کرد. در صورت زیاد درآوردن این الاینر ها، طول درمان افزایش پیدا می کند.

·         این الاینرهای پلاستیکی برخلاف براکت های فلزی، تیزی ندارند و باعث آسیب و زخم شدن دهان نمی شوند.

·         چون این الاینرها نامرئی هستند از نظز زیبایی برای شما مشکلی پیش نمی آورند.

·         نگهداری و مراقبت از بریس های نامرئی بسیار راحت تر از بریس های ثابت و فلزی است.

معایب ارتودنسی اینویزیلاین

·         این ارتودنسی برای درمان مشکلات و ناهنجاری های خفیف تا متوسط دندانی کاربرد دارند.

·         قیمت ارتودنسی متحرک نامرئی به دلیل استفاده از فناوری های مدرن، بالاتر از ارتودنسی های فلزی سنتی است.

·         اگر هنگام درآوردن الاینرها، گذاشتن دوباره آنها در دهان را فراموش کنید باعث طولانی شدن دوره درمان و عدم به نتیجه رسیدن آن می شود.

پمپ سوخت خودرو: نشانه های خرابی پمپ سوخت خودرو چیست؟

می دانیم که موتور عامل حرکت خودرو است و این موتور نیز برای حرکت خود نیاز به سوخت و انرژی دارد. سوخت خودروهای احتراق داخلی معمولا بنزین است که این انرژی برای حرکت خودرو، از انفجار درون سیلندرها تامین می شود. از آنجایی که این قطعه در خودرو بسیار حائز اهمیت است، ما در این مقاله قصد داریم درباره خرابی پمپ سوخت خودرو و نشانه های آن صحبت کنیم.

پمپ خودرو چیست؟

سوخت خودرو در باک آن ذخیره می شود و برای اینکه بتواند برای احتراق و حرکت خودرو به موتور برسد، لز پمپ خودرو عبور می کند. این پمپ بنزین خودروهای بنزین ‌سوز، قطعه ‌ای مکانیکی و برقی است که چند وظیفه‌ را به صورت همزمان انجام می ‌دهد: ایجاد فشار در جریان سوخت، فیلتر کردن سوخت و ارسال سوخت.

در صورتی که خودروی شما سالم باشد، فشاری که برای عملکرد درست پمپ سوخت خودرو نیاز است، حدود 4 الی 6 بار است. دانستن این نکته مهم است که در صورت پائین بودن و یا بالا بودن فشار ماشین، موتور خودرو قادر نیست به خوبی وظیفه خود را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اویل پمپ چیست؟

اجزای تشکیل دهنده پمپ سوخت خودرو

·         فیلتر سوخت و یا بنزین

·         رگولاتور فشار

·         سوکت های اتصالی برق

·         گیج سوخت داخل باک

·         لوله برگشت سوخت

·         کانکتور

·         فنر

·         لوله برگشت از رگولاتور

دلیل خرابی پمپ بنزین خودرو

یکی از اصلی ترین دلایل خرابی پمپ سوخت خودرو، وجود ناخالصی در سوخت وارد شده با باک خودرو است. یکی دیگر از علل خرابی خودرو، رانندگی با سطح بنزین کم است در حالی که چراغ بنزین خودرو روشن شده باشد. زیرا در صورت کم بودن سوخت در باک، پمپ فشار بیشتری را برای رساندن همان حجم کم بنزین به کار می گیرید و همچنین ناخالصی های ته نشین شده نیز وارد پمپ می شوند که در این صورت احتمال خرابی آن افزایش پیدا می کند.

استفاده از پمپ خودرو و یا سایر قطعات کیا و هیوندای و سایر خودروهای دیگر که اصل نیستند و تقلبی هستند نیز می تواند باعث زود خراب شدن پمپ خودرو شود.

نشانه های خرابی پمپ بنزین ماشین

·         خودرویی که پمپ خودروی سالم دارد، پس از چرخاندن سوییچ و قبل از روشن شدن ماشین صدایی شبیه به “وینگ” از خود تولید می کند. در صورت نشنیدن این صدا، به احتمال زیاد پمپ بنزین ماشین شما خراب شده است.

·         در صورتی که از باک خودروی خود صدای زیادی می شنوید این صدا می تواند هشدار خرابی پمپ سوخت خودروی شما باشد.

·         کاهش شتاب و افزایش مصرف سوخت ماشین هم می تواند از نشانه های خرابی پمپ بنزین خودرو باشد.

5 روش کاهش درد دندان به صورت خانگی

دندان درد یکی از آزاردهنده ترین درد هاست که همه افراد به دلایل مختلفی ممکن است دچار آن شوند. دندان درد اکثر اوقات هنگام شب احساس می شود و باعث می شود خوابیدن برایتان سخت شود. هنگام دندان درد باید به دکتر مراجعه کرد تا بعد از تشخیص علت به وجود آمدن آن، به درمان آن پرداخت. اما اگر در شرایطی هستید که امکان مراجعه به دندانپزشک را ندارید، میتوانید با کمک چند راه حل ساده درد را تسکین داده و یا ریشه کن کنید.

علل دندان درد چیست؟

·         پوسیدگی دندان: یکی از شایع ترین علت های دندان درد پوسیدگی دندان است و ممکن است منجر به حفره در دندان شود. این حفره در اثر از بین رفتن مینای دندان توسط اسیدها و باکتری ها است. فرسایش و از بین رفتن مینای دندان می تواند عصب را در معرض دید قرار دهد و باعث درد خفیف تا شدیدی شود.

·         آبسه های دندان

·         وارد شدن صدمه به فک

·         در آمدن یا جوانه زدن دندان عقل یا هر دندان دیگر

·         پر کردن دندان

·         دندان قروچه در شب

·         انواع بیماری لثه

5 روش برای درمان دندان درد در شب

داروهای ضد درد دهان

مصرف داروهای بدون نسخه ضد درد از قبیل استامینوفن یا ایبوپروفن یک روش سریع و ثابت شده برای کاهش درد و یا حتی درمان دندان درد است. این  داروها قادرند که دردهای جزئی تا متوسط را به خوبی تسکین دهند.

کمپرس سرد

یکی از روش های کاهش دندان درد، استفاده از یک کیسه پر از تکه های یخ و یا یک مشما پر از آب یخ است. بهتر است که مقداری یخ را درون مشما ریخته سپس داخل یک حوله کوچک بپیچید. کمپرس یخ را روی قسمتی از دهان و دندان که درد میکند قرار دهید تا عروق خونرسان آن منطقه ریلکس شده و به کاهش و درمان دندان درد کمک کند.

شستشوی دهان با آب و نمک

آب نمک یک ماده ضد باکتری طبیعی است و باعث کاهش التهابات می شود. درنتیجه به محافظت از دندان های آسیب دیده در برابر عفونت کمک می کند. شستشو با آب نمک همچنین ممکن است به از بین بردن هرگونه ذره مواد غذایی یا بقایای به جا مانده در لابه لای دندان یا لثه کمک کند.

چای نعنا

نعناع حاوی ترکیبات ضد باکتری و آنتی اکسیدانی است. منتول یک ماده فعال در نعناع است که اثر بی حس کنندگی خفیفی در داخل دهان دارد. نوشیدن مقدار کمی چای نعنا میتواند به تسکین و حتی درمان دندان درد فوری منجر شود.

منبع: https://www.chalava.ir/

روش های تشخیص محصول اصل از تقلبی

یکی از مشکلایت که افراد زیادی با آن مواجه هستند این است که چطور قطعات اصلی خودرو را بشناسیم؟ لوازم یدکی تقلبی خودروها معمولا از نظر بسته بندی یا برچسب ‌هایی که به آنها خورده است، دقیقا همانند نوع اصلی آن قطعه می‌ باشند و تشخیص اینکه یک قطعه تقلبی است یا اصلی، کار بسیار دشواری است. برای تشخیص تقلبی یا اصل بودن قطعات هیوندای، کیا و سایر خودروها معیارهایی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به توضیح این موارد بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

چگونگی خرید قطعات اصلی

تشخیص این که یک قطعه اصل است نیاز به تخصص و آشنایی کامل با لوازم یدکی موردنظر دارد. اما مواردی نیز هستند که اگر به آنها دقت بیشتری کرد می توان قطعه اصل و فرع را از هم تشخیص داد که عبارتند از:

·         رنگ بسته بندی

·         کیفیت بسته بندی

·         نوع جوشکاری قطعه

·         نوع نوشته ‌های روی قطعات لوازم یدکی

رنگ بسته بندی

در مواردی رنگ بسته بندی یک قطعه اصل با قطعه تقلبی آن متفاوت است، در این صورت می توان با سرچ کردن قبل از خرید از تطابق یا عدم تطابق رنگ ها مطمئن شد. اما در بعضی موارد، رنگ ‌ها یکی هستند اما کیفیت رنگی که روی محصولات تقلبی استفاده شده است بسیار پایین بوده و از روی ظاهر بسته ‌بندی محصول مشخص می‌ شود که آن محصول تقلبی است، پس فقط کافیست کمی دقت کنید.

کیفیت بسته بندی

بسته ‌بندی محصولات تقلبی معمولا دارای کیفیت پایینی می باشند و از پلمپ‌ های استانداردی استفاده نکرده ‌اند. محصولات اصلی معمولا از کارتن‌ های بسیار محکم و مشماهای محافظ یا همان حباب ‌دار استفاده می‌ کنند در صورتی که محصولات تقلبی اینطوری نیستند.

نوع نوشته ‌های روی قطعات لوازم یدکی

یکی دیگر از راه‌ های تشخیص اصالت قطعات خودرو، نوع نوشته‌ هایی است که روی خود محصول نوشته شده است. در کارخانه‌ های تولیدی اصلی، نوشته‌ ها را با دستگاه به صورت حک شده روی محصول می ‌نویسند. اما در قطعات تقلبی، نوشته‌ ها را با استفاده از برچسب روی محصول قرار می ‌دهند.

نوع جوشکاری قطعه

تهیه لوازم یدکی هیوندای که اصل باشند بسیار مهم است زیرا علاوه بر اینکه رود به زود خراب می شود، بلکه به خودرو و همچنین دیگر قطعات هم آسیب وارد می کند و حتی در شرایطی می تواند خسارات جبران ناپذیری به وجود آورد. یکی از مواردی که می ‌تواند نشان دهنده اصل بودن یک قطعه خودرو باشد، نوع جوشکاری آن قطعه است. در قطعات تقلبی معمولا جوشکاری‌ های بی ‌دقت و بزرگ استفاده می‌ شود. اما محصولات اصلی دارای جوشکاری‌ های تمیز و کوچک ولی در عین حال بسیار محکم می ‌باشند.

ارتودنسی ثابت یک فک چگونه است؟

ارتودنسی دندان یکی از شاخه های رشته دندانپزشکی است که مشکلات و ناهنجاری های دندانی شما را رفع کرده و به شما کمک می کند که دندان های منظم و مرتبی داشته باشید. در مواردی مشاهده می شود که یکی از فکین بیمار دچار ناهنجاری هایی است و فک دیگر نیازی به انجام ارتودنسی ندارد و یا میزان آن آقدر کم است که قابل مشاهده نیست. در چنین ظرایط به بیمار ارتودنسی یک فک پیشنهاد می شود.

ارتودنسی برای هر دو فک

اما در صورتی که ناهنجاری های دهان و دندان بیمار به حدی زیاد باشد که در هر دو فک دیده شود، نیاز است تا هر دو فک بیمار ارتودنسی شود. بریس های ارتودنسی با فشاری که به دندان های دچار مشکل، مانند دندان های کج وارد می کنند آنها را به جایگاه اصلی خود باز می گردانند. دندان های کج و مشکل دار معمولا بر روی دیگر دندان های سالم تاثیر می گذارند و باعث ایجاد مشکلاتی برای آن ها می شود.

ارتودنسی فک پایین

در شرایطی که دندان های شما دچار آندربایت باشد با ارتودنسی دندان تنها روی دندان های فک پایین می توان مشکل را حل کرد و نیاز به هیچ گونه درمان ارتودنسی در فک بالا نباشد. اما در صورتی که اوربایت داشته باشید با وارد کردن فشار به دندان های فک پایین، ناهنجاری بیشتر می شود.

ارتودنسی فک بالا

الگوی کلی دندان ها در درمان ارتودنسی فک بالا یا به طور کل در ارتودنسی تک فک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در بعضی از موارد ارتودنسی فک بالا باعث بدتر شدن وضعیت دندان های بیمار می شود؛ زیرا احتمال دارد دندان های فک بالا و پایین به صورت صحیح بر روی هم قرار نگیرند و در هنگام جویدن و خوردن غذا نیرو به صورت یکسان در بین دندان ها پخش نشود و در نهایت باعث آسیب فک بالا در ارتودنسی فک بالا شود.

عوارض ناهنجاری در فک

·         دندان قروچه: زمانی که دندان هایتان با هم تطابق نداشته باشند و تلاش کنید که آن ها را بر روی هم قرار دهید، مجبور می شوید که فک خود را محکم فشار دهید و این باعث ساییده شدن دندان ها بر روی یکدیگر می شود که تکرار آن باعث ایجاد دندان قروچه می شود.

·         عدم توانایی در خوردن غذا: اگر دندان‌ هایتان مرتب نباشد با اینکه ممکن است حتی در ظاهر مهم به نظر نرسد اما احتمال دارد که در خوردن غذا دچار مشکل شوید و عمل هضمتان نیز به تبع آن با مشکل رو به رو شود.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده

افرادی که انجام انواع عمل های لاغری مانند عمل اسلیو معده را انتخاب می کنند باید بدانند که فقط انجام عمل برای لاغری کافی نیست و لازم است تا توجه زیادی به تغذیه و رژیم غذایی بعد از اسلیو معده نیز داشته باشند. رعایت کردن این رژیم نقش کلیدی در بهبودی فرد بعد از عمل و جلوگیری از اتفاقات نامطلوب و عوارض احتمالی ناشی از آن دارد.

5 مرحله غذایی در رژیم بعد عمل اسلیو

بعد از انجام عمل اسلیو برای بهبود زخم ها و عادت کردن به شرایط جدید نیاز است تا مراحل غذایی خاصی را رعایت کنید که هر کدام حدودا یک هفته طول می کشند و عبارتند از:

·         مایعات شفاف یا رقیق

·         مایعات کامل (غلیظ)

·         پوره

·         غذاهای نرم

·         یک رژیم غذایی مداوم و غنی از پروتئین

هفته اول بعد عمل اسلیو: مایعات شفاف

مصرف مایعات رقیق مانند آب، آب گوشت رقیق و آبمیوه رقیق شده در این دوره به بدن بیمار این فرصت را می دهد که بهبود پیدا کند و از اسهال، یبوست و کم آبی بدن جلوگیری شود. جالب است بدانید که در روزهای اول بعد از عمل اسلیو معده یا احساس گرسنگی نمی کنید یا به میزان بسیار کمی این حس را خواهید داشت. مصرف حداقل مایعات برای هر روز هفته اول، ۲ و نیم لیتر است و باید این مقدار را از وقتی که بیدار می شوید تا زمان خواب کم کم مصرف کنید.

هفته دوم: مایعات کامل (غلیظ)

در طی این هفته در کنار مصرف مایعات رقیق، شروع به نوشیدن مایعات کامل و غلیظ تری مانند اسموتی های خانگی، شیر کم چرب و سوپ های رقیق کنید. با اینکه در این هفته کمی بیشتر احساس گرسنگی می کنید اما سیستم گوارش هنوز آماده هضم غذاهای سفت نیست.

هفته سوم رژیم بعد از اسلیو معده: پوره ها

در این هفته می توانید غذاهای واقعی پوره شده مانند میوه های له شده، پوره سیب زمینی و مرغ یا گوشت چرخکرده مصرف کنید. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از ریزش مو بعد از عمل اسلیو معده باید پروتئین مصرف کنید. پس در هنگام پوره کردن غذا به آن مقداری شیر اضافه کنید.

هفته چهارم: غذاهای نرم

در هفته چهارم می توانید غذاهای نرم که تکه های نسبتا درشتی دارند را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. مثال هایی از این غذاهای شامل ماهی نرم، سوپ با تکه های درشت مثل عدس و برنج می شود. توجه داشته باشید که این رژیم ها یغذتیی معرفی شده بر اساس نکات تغذیه ای و همچنین تجربیات کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند، ارائه شده و به صورت هفتگی تغییر می کند.

هفته پنجم به بعد

از هفته پنجم می توانید غذاهای سفت را نیز میل کنید ولی باید توجه داشته باشید که رژیم غذایی جدید باید کم چرب و کم کالری باشد و میزان غذای مصرفی را کاملا کنترل کنید.

منبع: https://www.sira.fit/ 

درمان دندان درد به روش خانگی

افراد زیادی در هر ساعت از شبانه روز حتی نیمه های شب از شدت دندان درد به مراکز دندانپزشکی شبانه روزی مراجعه می کنند. این دندان درد می تواند به دلایل مختلفی شامل بیماری لثه، پوسیدگی دندان، آبسه دندان، التهاب پالپ دندان و .... ایجاد شود. برای درمان این دندان درد در ابتدا لازم است به دندانپزشک مراجعه کرد تا علت آن مشخص شود و باتوجه به علت درد دندان درمان مناسب آن انتخاب شود.

خیلی اط افراد این سوال را مطرح می کنند که اگر نتوانیم به یک مرکز دندانپزشکی مراجعه کنیم چی کنیم؟ چگونه دوام بیاوریم؟ لازم به ذکر است که جای هیچ گونه نگرانی نیست و شما اگر به هر دلیلی امکان مراجعه به مراکز دندانپزشکی را ندارید، می‌ توانید با روش‌ های زیر به صورت موقت از شر دندان درد خود خلاص شوید.

روش های موقت درمان درد دندان

در زیر به معرفی 3 روش برای کاهش درد دندان به شما معرفی می کنیم:

مصرف مسکن‌ های بدون نسخه

مصرف مسکن‌ های بدون نسخه مانند استامینوفن، ژلوفن، ایبوپروفن و …  یکی از سریع‌ ترین روش‌ ها برای درمان دندان درد است. این مسکن‌ ها در مدت زمان بسیار کوتاهی دندان درد شما را کاهش می ‌دهند. البته لازم به ذکر است که مصرف سر خود و مکرر این  این مسکن ‌ها بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان توصیه نمی ‌شود.

شستشوی دهان با آب نمک

غرغره کردن آب نمک با آب ولرم باعث از بین رفتن باکتری های بد دهان و دندان و کاهش التهاب لثه می شود. این دو مزیت باعث تسکین دندان درد می ‌شود. توصیه می‌ شود در این حالت هر دو ساعت یکبار دهان خود را با آب نمک ولرم شستشو دهید.

از کمپرس یخ استفاده کنید

کمپرس یخ را روی بخشی از گونه که احساس درد دندانی دارید به مدت ۵ دقیقه قرار دهید. این کار باعث کاهش درد دندان تا رسیدن به مراکز دندانپزشکی می ‌شود.

اگر با این روش‌ ها موفق به تسکین دندان درد نشدیم چه کنیم؟

در اکثر مواقع این روش ‌ها می‌توانند شما را حداقل برای ساعاتی از شر دندان درد خلاص کنند. اما در صورت موثر نبودن هیچ یک از روش ها برای تسکین دندان درد در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید به این مراکز دندانپزشکی شبانه روزی مراجعه کنید. در این مراکز درمان شبانه روزی، متخصص دندانپزشکی کودکان هم فعالیت می کند که در صورت نیاز فرزندتان می توانید به آن ها مراجعه کنید.

صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 صفحه بعد
<-blogads->