دو علت مهم زبان سبز

مشکل سبز شدن زبان یا همان زبان سبز پس از خوردن یا نوشیدن چیزی که دارای رنگ سبز است (چه طبیعی چه مصنوعی مانند رنگ های خوراکی) بیشتر رخ میدهد. علاوه بر این، عفونت و یا رشد بیش از حد میکروب های خاص نیز اغلب علت یک زبان سبز است. اگرچه علل دیگری نیز برای توجیه این مساله وجود دارد.

شرایط و حتی بیماری های مختلف ممکن است یک زبان سبز را ایجاد کنند. برخی از مهمترین علل زبان سبز که علاوه بر تغییر رنگ زبان، باعث بر هم خوردن اصول اصلاح طرح لبخند نیز میشوند در ادامه مورد بررسی قرار گرفته اند:

برفک دهانی

در بعضی موارد، ایجاد میکروب یا بهداشت دهان ضعیف، منجر به عفونت میشود. کاندیدا آلبیکنس، نوعی مخمر طبیعی است که معمولا توسط باکتری های دیگر متعادل میشود. این مشکل ممکن است در حوزه دندانپزشکی کودکان بیشتر مورد توجه باشد.

برفک معمولا باعث می شود که زبان یک ظاهر سفید داشته باشد. اما بسته به اینکه عفونت چگونه رشد می کند، ممکن است در طول زمان به رنگ سبز تغییر کند. برفک همچنین باعث بروز مشکلات زیر میشود:

·         ضربه و یا تغییر در بافت در زبان یا لوزه ها

·         درد دهان

·         مشکل یا درد در زمان بلع

·         خونریزی بر اثر غذا، یا توسط دندان یا مسواک

زبان مودار

زبان مودار یک حالت بی ضرر است که سبب تغییر ظاهر زبان و معمولا ایجاد زبان سبز رنگ می شود. این اتفاق به دلیل ایجاد سلول های کراتین رخ می دهد. این سلول ها پروتئین هایی هستند که موی انسان را تشکیل می دهند. این ساختار می تواند به زبان بافتی خشن و مودار بدهد. این سطح خشن همچنین زمینه ای عالی برای رشد قارچ ها و باکتری دهان و دندان را فراهم می کند که می تواند زبان سبز را نیز ایجاد کند.

زبان مودار در افراد مسن بیشتر از سایر افراد دیگر رایج است. هرچند که در هر سنی ممکن است رخ دهد. زبان مودار علاوه بر سبز شدن ممکن است علایم دیگر را شامل شود:

·         طعم عجیب و غریب در زبان

·         احساس خارش یا ضعف در هنگام بلعیدن

·         بوی بد دهان

عوامل موثر بر زبان مودارعبارتند از: بهداشت دهان و دندان مخصوصا زمانی که یکی از پروسه های دندانپزشکی زیبایی مانند ونیر دندان را انجام داده اید و به  بهداشت دهان و دندان رسیدگی نمیکنید. استفاده از داروهای خاص مانند آنتی بیوتیکها و یا تنباکو و کافئین نیز دلیل دیگری برای این اتفاق است.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

انتخاب متخصص ارتودنسی در تهران

برای درمان دائمی مشکلات دندان لازم است که به یک متخصص ارتودنسی ماهر مراجعه کنیم. اما در میان این همه پزشک چگونه می توانید یک متخصص ماهر و متعهد پیدا کنید.

لزوم مراجعه به متخصص ارتودنسی

اگر یکی یا چند مورد از علائم پایین را دارید، لازم است سریعا توسط متخصص معاینه شوید. به یاد داشته باشید که هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید هم نتیجه بهتری خواهید گرفت هم دوره درمان به زمان کمتری نیاز دارد.

·         دندان‌‌های ردیف پایین توسط دندان‌های ردیف بالا کامل پوشیده شده است

·         داشتن دندان اضافی ( بیشتر بخوانید: ارتودنسی دندان اضافی)

·         دندان‌های نامرتب و شلوغ، یا کج و کوله بودن دندان‌ها

·         عدم صحیح قرار گرفتن دندان‌ها بر روی هم

·         عدم تقارن صورت و بهم ریختگی نسبت‌های زیبایی صورت

·         عقب یا جلو بودن نامتعارف فک پایین و بالا

·         لبخند کج

·         مشکلات تکلم و تلفظ برخی صداها

درمان ارتودنسی چقدر طول می کشد؟

بنابر نوع ناهنجاری و شدت آن ناهنجاری طول بازه درمان متغیر است. اما در حالت کلی زمانی که به آن اختصاص می دهند بین ٦ تا ١٨ ماه است. در جلسات اول درمان ارتودنسی معمولا براکت گذاری انجام می شود. هر جلسه ممکن است بازه ای بین ٣٠ تا ٩٠ دقیقه طول بکشد.

انواع درمان ارتودنسی دندان

ارتودنسی ثابت با براکت فلزی

در روش ارتودنسی ثابت با براکت فلزی، براکت ها را روی دندان قرار می دهند و به سیم های مخصوصی براکت ها را به هم متصل می کنند. فشاری که سیم به براکت ها می آورد باعث به حرکت درآمدن دندان ها خواهد شد.

ارتودنسی متحرک

در این درمان بیمار می تواند در مواقع ضروری دستگاه ارتودنسی را از دهان خارج کند. بر خلاف روش قبل، به دندان های براکت نمی چسبانند. این درمان معمولا برای ناهنجاری های جزئی تجویز می شود.

ارتودنسی نامرئی

این درمان مناسب افرادی است که دوست ندارند در طول درمان، دستگاه ارتودنسی روی دندان های آنها دیده شود. این درمان انواع گوناگونی دارد.

متخصص ارتودنسی چگونه می تواند به شما کمک کند؟

قبل از انجام هر کاری، نیاز است تا متخصص ارتودنسی تاریخچه سلامت دندان و سوابق پزشکی شما را مطالعه کند. سپس معاینات بالینی صورت می گیرد و در انتها به کمک قالب گیری و عکس برداری، مسیر درمان شما کاملا مشخص خواهد شد.

در روند درمانی ارتودنسی هم بیمار و هم پزشک باید صبور باشند. چرا اثر تغییرات در دراز مدت نمایان خواهد شد. لازمه تصمیم درست توسط متخصص ارتودنسی ، انجام معاینات طولانی و مشاوره های لازم است. در ضمن قبل از انجام درمان ارتودنسی باید حتما توسط متخصص لثه، سلامت لثه ها چک شوند.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

آیا خرید طلا ایده‌ی خوبی برای سرمایه گذاری است؟

امروزه این سوال که آیا خرید طلا ایده خوبی برای سرمایه گذاری هست یا نه، ذهن خیلی از افراد را درگیر خود کرده است. با توجه به افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، همین‌طور مشکلات اقتصادی کشورهای بزرگ جهان و موارد دیگر، باعث شده است که بسیاری از مردم جهان به خرید طلا از هر نوعی روی آورند و تصمیم بگیرند تا این فلز گرانبها را برای آینده خود، در خانه داشته باشند.

انواع طلا برای سرمایه‌گذاری؛ کدام طلا مزایای بیشتری دارد؟

آیا میدانید طلا چه انواعی دارد و کدام طلا را باید انتخاب کنید که کمترین ضرر و بیشترین سود را برایتان داشته باشد؟ در زمان خرید طلا با قصد سرمایه‌گذاری دو نکته از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکته اول این که باید سعی کنید طلایی را انتخاب کنید که بدون کارمزد، حق ویترین و یا هر گونه هزینه جانبی دیگری باشد.

نکته دوم مربوط به توان مالی شماست. زیرا ممکن است مبلغی را که پس انداز کرده‌اید حتی برای خرید یک قطعه طلای معمولی و کم وزن نیز کافی نباشد و در این صورت موفق به سرمایه‌گذاری نشوید.

در بحث سرمایه ‌گذاری طلا، گزینه‌های متعددی در اختیار دارید که انتخاب بین آن‌ها بستگی به شرایط مالی و شخصی شما دارد. این گزینه‌ها عبارتند از:

·         سکه

·         طلای دست دوم

·         شمش

·         طلای آب شده

چرا باید در طلا سرمایه‌گذاری کرد؟

اولین اصل سرمایه‌گذاری موفق، مشخص کردن هدف است و این‌که بدانید به دنبال چه نوع بازدهی در قبال آن هستید. درنتیجه سه دلیل اصلی برای سرمایه‌گذاری در طلا را مرور می‌کنیم:

·         طلا به‌ عنوان سرمایه‌گذاری امن

هنگامی‌ که احتمال وقوع یک فاجعه اقتصادی وجود دارد، دلیل اصلی سرمایه‌گذاری افراد در طلا، حفاظت از سرمایه خود است. با توجه به تحقیقات انجام‌شده، خرید طلا بهترین راه برای حفظ سرمایه در مقابل سقوط بازار بورسی محسوب می‌شود.

·         طلا برای پوشش ریسک  (Gold as a Hedge)

این نوع سرمایه‌گذاری معمولا برای جبران ضرر درزمینهٔ دیگری (مانند ارز) انجام می‌شود. سرمایه‌گذاران بسیاری سعی می‌کنند تا ریسک خود را در برابر کاهش ارزش ارز‌هایی مانند دلار، توسط طلا پوشش دهند.

برای مثال وقتی ارزش دلار در برابر ریال در حال کاهش است، اکثریت سرمایه‌گذاران برای جبران ضرر خود به طلا روی می‌آورند.

·         طلا به‌ عنوان سرمایه‌گذاری مستقیم

معمول ‌ترین حالت سرمایه‌گذاری در طلا، سرمایه‌گذاری مستقیم است. در این حال افراد با توجه به افزایش قیمت طلا، سعی در رشد سرمایه خود دارند. یکی دیگر از انگیزه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم، این نکته است که به دلیل محدودیتهای عرضه درنهایت قیمت طلا رشد شدیدی را تجربه خواهد کرد؛ بنابراین منبع خوبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در طلا و سکه

بر خلاف ارزهای خارجی که کاغذهایی ذاتا بی ارزش هستند، طلا و سکه ذاتا ارزشمند است. هرچند ممکن است به دلیل کاهش یا افزایش تقاضا، نرخ تبدیل طلا به واحدهای پولی نوسان‌هایی داشته باشد، ولی احتمال سقوط چشمگیر قیمت طلا وجود ندارد. خرید سکه و طلا در مقادیر بسیار کوچک مشکل است و برای سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌بایست حداقل موجودی شما به حدی برسد تا بتوانید مقدار قابل قبولی طلا خریداری کنید.

منبع: https://www.asby.ir/

نکات مهم خرید طلای دست دوم

طلا و جواهر جزء اکسسوری‌هایی هستند که به وسیله آنها می‌توانید ظاهر خود را صیقل دهید. اما اغلب اوقات، قیمت یک گردنبند از قیمت تمام وسایل داخل کمد شما بیشتر شود. در این مواقع تصمیم گیری برای خرید طلا و جواهر سخت می‌شود و حتی برخی از خرید منصرف می‌شوند.

اما خبر خوش این است که می‌توانید با خرید طلای دست دوم و کم اجرت، طلا دار شوید و هزینه‌ای بسیار کمتر از هزینه روز طلا و جواهر پرداخت کنید. بسیاری برای سرمایه گذاری نیز سراغ خرید طلای دست دوم می‌آیند که با توجه به اینکه اجرت ساخت در آنها بسیار کم است، می‌توان آن را سرمایه گذاری بسیار خوبی دانست.

طلاهای تقلبی به جای طلای دست دوم

امروزه آنقدر در ساخت زیورآلات بدل پیشرفت کرده‌‌‌‌‌اند که واقعاً تشخیص برخی از زیورآلات بدل با طلا را فقط باید به دستگاه‌های مخصوص سپرد. ممکن است به بهانه آن که فاکتور طلا گم شده است یا اینکه سال‌ها پیش طلا را خریداری کرده‌‌‌‌‌ایم و در حال حاضر هیچ نشانی از آن مغازه طلافروشیی نداریم؛ طلاهای تقلبی را با نام طلای دست دوم و کم اجرت به شما بیندازند. البته توجه کنید که بسیاری از افرادی هم هستند که برای قطعه طلای تقلبی، فاکتور طلا جعل می‌کنند؛ به همین منظور هر طلای دست دومی که فاکتور داشت دلیلی ندارد که اصل و با کیفیت باشد.

فاکتورهای غیر معتبر طلای دست دوم

امروزه اعتبار طلا به طلافروش است و کاغذی که به عنوان فاکتور به دستمان می‌دهند. فاکتوری که قرار است هم ضمانتی برای طلایمان باشد و هم امنیتی برای سرمایه‌گذاریمان.

این نکته را در خرید و فروش طلای دست دوم بسیار جدی بگیرید، اگر طلای دست دومی بخرید که فاکتور معتبری نداشته باشد و یا فاکتور آن به اسم صاحب قبلی طلا باشد؛ در صورت وجود مشکل مثل پس بودن عیار طلا، اتحادیه طلا و جواهر در مقابل شکایت شما هیچ گونه مسئولیتی ندارد و هیچ کاری از دستشان بر نمی‌آید و باید قید پول خود را بزنید.

انتقال بیماری‌های پوستی از طریق خرید طلای دست دوم

می‌توان گفت انتقال بیماری با خرید طلا دست دوم عاملی دیگری است برای ممنوعیت طلای دست دوم! چرا که این طلاها برای افرادی بوده‌اند که ما نمی‌شناسیمشان و ممکن است در صورت استفاده از این طلاها دچار حساسیت‌های پوستی طلا شویم. رییس اتحادیه طلا و جواهر نیز بارها این عامل را دلیل مهمی برای ممنوعیت خرید و فروش طلای دست دوم دانست و از خریداران طلا می‌خواهد تا این موضوع را جدی بگیرند و پشت گوش نیندازند.

منبع: https://www.asby.ir/

ارتودنسی ثابت دندان و انواع آن

ارتودنسی ثابت یکی از روش‌های درمانی ناهنجاری ‌های دهان و دندان است که به کمک وسایل و ابزار خاصی به اصلاح و درمان آن ها می‌پردازد. ارتودنسی به طور کل به دو بخش ارتودنسی ثابت و  ارتودنسی متحرک تقسیم می شود. که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و با توجه به شرایط بیمار بکار می روند و تشخیص استفاده از کدام روش به نظر پزشک متخصص بستگی دارد.

در این روش امکان بیرون آوردن دستگاه ارتودنسی از محیط دهان وجود ندارد. ارتودنسی ثابت تقریباً برای تمام بیماران ارتودنسی مناسب است و بهترین روش برای رفع مشکلات پیچیده‌تر نامرتبی دندان‌ها است.

انواع ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت با بریس فلزی :

بریس‌ های فلزی که به بریس‌های معمولی نیز معروف هستند، دو جزء اصلی دارند. اول براکت های فلزی هستند که روی دندان‌ها به کمک چسب مخصوصی چسبانده میشوند و همچنین سیم فلزی قابل انعطاف که از میان براکت‌ها با اعمال فشار به دندان‌ها و سرانجام حرکت دادن آن‌ها رد می‌شود.

این‌ها نوعی بریس‌ هستند که از لحاظ اقتصادی به صرفه تر و اغلب سریع‌ترین راه برای حرکت دندان به مکان‌های ایده‌آل هستند و جالب است بدانید رنگ‌ بندی مختلف دارند.

ارتودنسی ثابت با بریس دیمون :

در این روش به جای استفاده از نگه ‌دارنده ‌‌های لاستیکی از یک مکانیزم خاص استفاده می‌شود که به سیم‌های ارتودنسی امکان حرکت راحت ‌تر و بهتر را می‌دهد. بدلیل فشار ملایمی که به دندان وارد می شود، بیمار دردی زیادی متحمل نمی شود و طول درمان نیز کوتاه تر خواهد شد.

ارتودنسی ثابت با بریس سرامیکی :

بریس‌های سرامیکی جایگزینی برای بریس‌های فلزی هستند که در آن از براکت‌های شفاف و همرنگ دندان استفاده می‌شود. مزیت این براکت‌ها این است که کمتر در دهان قابل توجه می باشند در نتیجه می‌توانید با اعتماد بنفس بیشتری لبخند بزنید.

براکت‌های سرامیکی جایگزینی مقرون به صرفه برای ارتودنسی نامرئی دندان می‌باشند زیرا دیگر هزینه‌های لابراتور دخیل نخواهد بود.

ارتودنسی ثابت با بریس پشت دندانی :

در این روش، بریس هایی به صورت نامرئی وارد بازار شد که به بریس لینگوال یا مخفی معروف شده و به سطوح پشتی دندان متصل می‌شود و به هیچ وجه قابل مشاهده نیست.

با اینحال این روش برای همه ی افراد مناسب نمی باشد و در نهایت با مشاوره از دندانپزشک و معاینه تخصصی، باید تصمیم گرفت که از کدام روش استفاده کرد. به عنوان مثال اشخاصی که اوربایت (Overbite) بسیار شدیدی دارند، بهتر است از انواع عادی بریس استفاده کنند.

زمان مناسب ارتودنسی ثابت

قبلا تاکید بر این بود که قبل از رسیدن به بلوغ بهترین زمان برای انجام ارتودنسی ثابت است؛ چرا که در این زمان رشد استخوان‌های فک و دندان هنوز به تکامل نرسیده و ارتودنسی راحت‌تر انجام می‌شود. اما با گذشت زمان و پیشرفت های قابل توجه در این زمینه دندانپزشکی، محدودیت سنی برای انجام ارتودنسی کمتر و در هر سنی قابلیت انجام دارد.

انواع قفل زنجیر طلا

 قلاب یا قفل زنجیر به شکل‌های مختلفی ساخته می‌شود و هریک استحکام خاصی دارند. در زیر انواع قفل زنجیر طلا را معرفی کرده‌ایم که در تصمیم‌گیری بهتر به شما کمک می‌کند.

قفل خرچنگی (لابستر): این نوع قفل یادآور چنگک‌های خرچنگ است و حالت فنری دارد. یعنی اگر پس از باز کردن آن را رها کنید، به صورت خودکار بسته می‌شود. برای باز و بسته کردن این قفل باید اهرم فنری را بکشید تا قفل باز شود.

قفل زنجیر توپی: این نوع قفل مخصوص زنجیرهای توپی‌شکل است. برای بستن این قفل باید توپک انتهای زنجیر را وسط قفل که دارای فرورفتگی است قرار دهید. سپس با هدایت توپک در جهت چپ یا راست و داخل قسمت باریک‌تر، قفل را محکم کنید. از این نوع قفل در دستبند های ظریف استفاده می‌شود.

قفل حلقه‌ای فنری: این قفل شبیه قفل خرچنگی است. با این تفاوت که شکل دایره‌ای دارد و اغلب هم به‌وسیله‌ی حلقه‌های درشت به بدنه یا زنجیر گردنبند متصل می‌شود. این قفل هم ایمنی خوبی دارد اما برای بستن آن باید از کسی کمک بگیرید.     

قفل آهنربایی: همانطور که از نامش پیداست از دو قسمت آهنربایی تشکیل شده است. این دو قسمت روی هم قرار گرفته‌اند و اغلب زائده‌هایی هم دارند که مانع از لغزش آنها روی یکدیگر می‌شود تا کاملاً ثابت بمانند. این مگنت‌ها قوی هستند و باز و بسته کردن آنها آسان است، اما به اندازه قفل خرچنگی ایمنی ندارند.

قفل جعبه‌ای یا باکس: این قفل از دو بخش تیغه و شیار تشکیل شده است. برای بستن این قفل باید تیغه را درون شیار آن قرار دهید. برای باز کردنش هم دکمه‌ای در آن تعبیه شده که با فشار آن قفل باز می‌شود.

قفل پیچی: این قفل کاملاً شبیه پیچ است که در یک محفظه مارپیچی قرار می‌گیرد و با پیچاندن آن قفل بسته می‌شود. از آنجا که احتمال هرز شدن و باز شدن خودبه‌خود این قفل زیاد است، ایمنی زیادی ندارد.

قفل چرخان: قفل چرخان دارای دو بخش مجزاست که یکی حالت میله‌ای دارد و دیگری شکل لوله‌ی توخالی است. با قرار دادن میله داخل لوله و فشار دادن آن قفل محکم می‌شود. قفل چرخان اغلب در ساخت دستبندهای النگویی و النگو استفاده می‌شود.

قفل تاشو: قفل تاشو دارای یک بخش قفل و یک بخش حلقه است. بخش قفلی دو نیمه دارد که توسط لولای ظریفی به هم متصل شده‌اند. با قرار گرفتن بخش حلقه‌ای در میان دو نیمه‌ی قفل و فشار دادن آن، گیره بسته و قفل محکم می‌شود. از قفل تاشو اغلب در ساخت دستبند و گردنبند‌های ظریف و طرح جواهر استفاده می‌شود.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا

مدل ابرو برای صورت

 مدال ابرو و تناسب آن با فرم چشم و صورت می تواند نقش به سزایی در زیبایی چهره شما داشته باشد در این مقاله از مجموعه مقاله های اموزش آرایگشری الماس نشان سعی کردیم شما را با مدل ابرو متناسب هر صورت آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید :

ممکن است که به این موضوع اهمیت نداده باشید ولی زیبا ساختن ابروها می‌تواند چهره را زیباتر کند. مدل ابرو می‌تواند به قیافه شما جلوه دهد یا جلوه آن را از بین ببرد. اگر ابرویتان با مدل صورت‌ هماهنگ نباشد، شکل صورت به هم خورده و مدل آن تغییر می‌کند. پس اولین قدم این است که مدل چهره خود را بشناسید و بعد مدل ابرویتان را انتخاب کنید.

اگر صورتی کشیده دارید….

صورتهای کشیده، اجزای باریکی دارند. در این مورد خیلی مهم است که دم ابروی‌تان آنقدر کشیده باشد تا کاملا چپ تا راست فضا را پر کند. بهترین مدل ابرو برای صورت‌های کشیده، ابروی صاف و افقی است که باعث می‌شود چشم‌ها در یک راستا به نظر آیند و ظاهر چهره را بیضی‌تر نشان دهد.

پیشنهاد می‌کنیم دم ابرو تا گوشه چشم کشیده شود. در صورت‌های کشیده، باید تا حد امکان طول ابرو را افزایش بدهید. پس وقتی می‌خواهید دم ابرویتان را فرم دهید حواس‌ تان باشد. از طرفی اگر بیش از اندازه هم دراز شود، صورت‌تان پژمرده به نظر خواهد رسید! بدترین فرم ابرو برای صورت‌های کشیده هم، ابروی زاویه‌دار با ارتفاعی بلند و دمی کوتاه است که حالت درازی صورت را افزایش می‌دهد پس ابروهای‌تان را طوری درست نکنید که صورت‌تان درازتر به نظر برسد.

بیشتر بخوانید :                              

اگر صورتی گرد دارید ….

اگر صورتی گرد داشته و همیشه با مدل ابروهای‌تان مشکل دارید، باید بگوییم که بهترین فرم ابرو برای صورت‌های شما، ابروی زاویه‌دار با ارتفاعی بلند و دمی کوتاه است. این مدل ابرو باعث می‌شود گردی صورت‌تان پنهان شود و صورت‌تان بلندتر و باریک‌تر به نظر برسد اما زاویه ابروان خود را زیاد شیب ندهید، چراکه توجه را به گردی صورت‌تان جلب می‌کند.

بدترین فرم ابرو برای صورت‌های گرد، فرم ابروی گرد است چرا که باعث می‌شود صورت گردتر به نظر برسد. از آنجایی که صورت‌های گرد چارچوب مشخصی ندارند، یک ابروی زاویه‌دار زیبا می‌تواند خودنمایی کند و چارچوبی برای اسکلت صورت‌تان تعریف کند. یعنی همان چیزی که در صورت‌های گرد پیدا نمی‌شود

منبع : آموزشگاه آرایشگری الماس نشان 

انواع ماسک مو

 سلامت و درخشش موها از عوامل مهم زیبایی در هر سنی است اگر شما هم به فکر سامت مو های خود هستید در این مقاله از مجموعه مقاله های دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان همراه ما باشید تا ماسک موی مناسب خود را پیدا کنید.

موهای نازک

اگر موهای نازک وزی دارید احتیاج به رطوبت رسانی دارد، برای اینکار ماسک مو رو از بالا به پایین ۲ الی ۳ دقیقه رو موهایتان بگذارید.

موهای فر

برای نرم شدن موهای فر باید از  ماسک‌های نارگیل، آووکادو و روغن آرگان استفاده کرد تا زیبایی موها رو دو چندان کند.

موهای خشک و وز

برای موهای خشک رطوبت رسانی بیشتر باید باشد به این دلیل از ماسک های کراتینه به مدت ۱۰ دقیقه استفاده کنید،

بیشتر بخوانید :

موهای رنگ‌شده

موهای رنگ شده نسبت به موی رنگ نشده به رطوبت بیشتری نیاز دارد، رطوبت باعث درخشندگی موها می شود، خشک شدن مو درخشش را از بین می برد.

ماسک‌های چرب برای موهای خشک

از ماسک‌های روغنی روی موهای خشک استفاده کنید؛ شما باید ۲۰ دقیقه این ماسک را روی سرتان بگذارید زیرا مدت زمان تغذیه ماسک روغنی بیشتر از سایر ماسک ها می باشد.

ماسک، هفته‌ای یک‌بار

استرس،تغییرات آب و هوا، استفاده از دارو و….عواملی هستند که می‌توانند به موها آسیب برسانند. و باید دست‌کم هفته‌ای یک‌ بار از ماسک استفاده کنید تا موهای شما بتوانند در برابر این عامل ها واکنش مناسبی نشان دهند و درواقع از خودشان دفاع کنند.

ما از طرف آموزشگاه آرایشگری الماس نشان زیبایی دو چندان را برای شما ارزومندیم .

طلا

 طلا اولین فلز گرانبهایی بود که در صنعت جواهرسازی مورداستفاده قرار گرفت. احتمالا دلیل آن را می‌دانید! طلا هرگز زنگ نمی‌زد، سیاه نمی‌شود و همیشه مثل آفتاب درخشان است. در اسطوره‌های باستانی از طلا به عنوان نور خدایان یاد شده است و به همین خاطر طلا برای مردم عادی مورد استفاده قرار نمی‌گرفت. فقط فرعون و دیگر شخصیت‌های مهم مصر اجازه استفاده از طلا را داشتند.

طلا را می‌توان به صورت خالص در طبیعت به صورت دانه‌ای یا تکه‌ای در میان سنگ‌ها، کانی‌های بلوری شده و مواد ته نشینی آبرفتی پیدا کرد.

طلا به دلایل زیر ارزش بسیار بیشتری نسبت به دیگر فلزات دارد:

  • کمیابی
  • کاربردپذیری آسان
  • تصفیه راحت
  • مقاومت در مقابل زنگ زدن و خوردگی
  • رنگ متمایز
  • واکنش‌ناپذیری با دیگر عناصر

از این فلز قیمتی برای ساخت انواع وسایل زینتی، زیورآلات و حتی ابزار جنگی و پزشکی استفاده می‌شد.

طلا می‌تواند با بسیاری از فلزها آلیاژ شود. این آلیاژها عموما برای رسیدن به درجه‌های مختلف سختی و نرمی‌، دمای ذوب مناسب، ایجاد رنگ متفاوت تهیه می‌شوند. مس رایج‌ترین فلز در آلیاژهای طلاست و باعث قرمزتر شدن رنگ آلیاژ می‌شود. میزان طلای موجود در هر آلیاژ از واحد ۲۴ یا واحد ۱۰۰۰ محاسبه و مطرح می‌شود. طلای ۱۸ عیار به معنی ۱۸ واحد طلا و ۶ واحد فلز دیگر و طلای ۹۰۰ به معنی ۹۰۰ واحد طلا و ۱۰۰ واحد فلز دیگر است. شاید جالب باشد بدانید هند بزرگ‌ترین واردکننده طلا در جهان است به این خاطر که تقاضای جواهرات طلا در این کشور بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید : خرید آنلاین طلا  

طلای زرد

طلای ۲۴ عیار روشن‌ترین و درخشان‌ترین رنگ زرد طلایی را داراست. هر چه فلزات دیگری به آن اضافه شوند از درخشندگی و زردی آن بیشتر کاسته می‌شود. در صنعت جواهر سازی، اغلب از روکش طلای ۲۴ عیار روی مصنوعات استفاده می‌شود تا درخشندگی رنگ آن حفظ شود. دلیل اینکه از خود طلا به طور خالص در ساخت جواهرات استفاده نمی‌شود، نرمی زیاد آن است که باعث می‌شود استحکام کمتری داشته باشد. از این رو همیشه آن را با فلزات گرانبهای دیگر آلیاژ می‌کنند. هر چه عیار طلا بالاتر باشد، میزان سختی آن کمتر است اما در عوض خلوص بیشتری دارد

طلای رزگلد

رنگ قرمز این طلا از آلیاژ مس و طلای خالص حاصل می‌شود. هر چه قرمزی جواهرات طلا بیشتر باشد، یعنی مس بیشتری در آن استفاده شده و قیمت و ارزش آن کمتر است. در عوض، هر چه مس بیشتر باشد، رنگ رزگلد آن بیشتر خواهد بود. این طلا را با نام «طلای قرمز» هم یاد می‌کنند. البته اگر مس کمتری در ترکیب آن به کار رفته باشد، رنگ آلیاژ صورتی می‌شود که به آن «طلای صورتی» می‌گویند. رزگلد نسبت به طلای زرد و سفید امروزی‌تر است و طرفداران بیشتری دارد.

طلای سفید

طلای سفید همان طلای زرد است که یک لایه فلز سفید همچون نیکل، پالادیم یا پلاتین روی آن کشیده شده است. طلای سفید همیشه یک روکش رودیوم دارد تا علاوه بر حفظ سفیدی، براق و درخشان هم بماند. ازآنجا که برخی افراد به نیکل حساسیت دارند، به‌جای نیکل از پالادیوم استفاده می‌شود. این فلزاز نیکل گران‌تر است اما احتمال اینکه واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند کمتر است. اگر از پالادیوم در طلای سفید استفاده شود، دیگر نیازی به روکش رودیوم نیست زیرا پالادیوم نوعی رنگ خاکستری به طلا می‌دهد. معمولاً روکش رودیوم وقتی ساییده می‌شود طلا یه رنگ زرد کدر دیده می‌شود.

منبع : طلافروشی اینرنتی کیش طلا

چالش‌های خرید حضوری طلا و جواهرات

 برخی از مردم تصور می‌کنند که طلا را باید حتماً حضوری خرید تا از اصالت و وزن و قیمت آن مطمئن شد. چون اعتقاد دارند که طلا را نمی‌شود اینترنتی خرید و اگر کلاه سرشان بگذارند چه و اگر طلا تقلبی باشد، وزنش کم باشد و …. چه! خب واقعیت این است تمام این مسائل را شما در زمان خرید حضوری هم ممکن است تجربه کنید. از کجا می‌دانید فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید در محاسبه‌ی نهائی قیمت کلاه سرتان نمی‌گذارد؟ از کجا می‌دانید ترازوی خود را دستکاری نکرده؟

در چنین مواقعی تنها چاره‌ای که دارید اعتماد به فروشنده است. چرا اعتماد می‌کنید؟ چون می‌دانید مغازه‌دار است و هر لحظه که متوجه شوید در محاسبه اشتباهی کرده می‌توانید سراغش بروید و اعتراض خود را به گوشش برسانید. اما همین کارها را در فروشگاه اینترنتی هم می‌توان انجام داد؛ حالا در مورد مزایای خرید اینترتی در ادامه‌ی این مطلب برایتان توضیح می‌دهیم؛ در این بخش فقط می‌خواهیم در مورد چالش‌های خرید حضوری طلا با شما صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید :

یکی از بارزترین مشکلات خرید حضوری طلا این است که باید ترافیک‌های سنگین در کلان‌شهرها را تحمل کنید تا به فروشگاه موردنظرتان برسید. تازه بعد از آن هم ممکن است در یک فروشگاه واحد شما نتوانید جنس و طرح دلخواه خود را پیدا کنید. در چنین مواقعی باید به چندین فروشگاه سر بزنید تا شاید طلائی که می‌خواهید را پیدا کنید. باز در این حالت امکان دارد فروشگاهی که طلای دلخواهتان را دارد، سود بیشتری روی کالاهای خود کشیده باشد و مجبور شوید طلا را گران‌تر بخرید.

از دیگر چالش‌های خرید حضوری طلا این است که ممکن است در مسیر بازگشت به خانه، کیف شما سرقت شود. همچنین خرید از فروشگاه‌های فیزیکی محدودیت زمانی هم دارد. مثلاً شاید در یک عصر جمعه تصمیم به خرید طلا بگیرید و آن‌وقت است که می‌بینید اکثر مغازه‌ها بسته هستند. حالا چاره چیست؟ خرید طلا به صورت اینترنتی.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا

صفحه قبل 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->