فاکتور طلا چه اهمیتی دارد؟

 در این مقاله با گالری طلا و جواهر کیش طلا همراه باشید تا با اهمیت فاکتور طلا آشنا شوید.

بر اساس قوانین اتحادیه طلا و جواهر، تمامی طلا فروشی‌ها موظف به ارائه فاکتور طلا به خریداران هستند. فرقی هم نمی‌کند که طلا چه وزنی داشته باشد. حتی برای طلایی با وزن کمتر از یک گرم هم باید فاکتور فروش صادر شود.

خریداران هم هنگام خرید طلا باید از فروشنده درخواست فاکتور کنند و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند. توجه داشته باشید که هنگام خرید طلا و محصولات آن به عنوان هدیه حتما باید فاکتور طلا به نام صاحب هدیه تهیه شود.

حالا چرا اینقدر فاکتور طلا مهم است؟ زیرا نداشتن آن برای صاحب طلا می‌تواند تبعات متعددی داشته باشد. چه تبعاتی؟ در ادامه به چند مورد اشاره کرده‌ایم.

در وهله اول باید بدانید که طلای بدون فاکتور در هنگام فروش در واحدهای مجاز طلا فروشی خریداری نخواهد شد. و اینکه، هر طلافروشی با صدور فاکتور برای محصول طلا، طلای خریداری شده را تضمین می‌کند. یعنی در واقع به صورت کتبی و مستند اعلام می‌کند که مسئول اصل یا تقلبی بودن طلا است.

بد نیست همین‌جا اشاره کنیم که تشخیص اصل یا تقلبی بودن در اکثر موارد توسط خریداران امکان‌پذیر نیست. اما طلافروش‌ها با ارائه فاکتور، مسئولیت اصل بودن طلا را می‌پذیرند و اگر غیر از این باشد، باید به اتحادیه طلا و جواهر پاسخگو باشند.

معمولا طلاهای همه واحدهای طلافروشی هر ۲ ماه یک‌بار توسط بازرسان اتحادیه طلا و جواهر کنترل و نمونه‌برداری می‌شود تا طلای تقلبی ساخته نشود. اما در عین حال، مزیت و ضرورت فاکتور طلا در این است که علاوه بر قید شدن عیار طلا( طلای 18 عیار ، 24 عیار و....)  در آن، مارک سازنده طلا نیز مشخص است که نشان‌دهنده هویت فروشنده آن است.

بیشتر بدانیم :

طلای رزگلد

هیوندای ورنا 2020 را بشناسید

 هیوندای ورنا مدل 2020 روز 26 مارس در بازار هند عرضه خواهد شد.

کم تر از یک ماه قبل از عرضه این خودرو اطلاعات نسخه ها، موتورها، گیربکس ها و بهره وری سوخت این خودرو درز کرده است.

هیوندای، ورنای 2020 را در بازار هند با سه گزینه موتور و چهار گیربکس عرضه خواهد کرد. به طور کلی، 5 ترکیب موتور و گیربکس در این خودرو ارائه خواهد شد.

هیوندای ورنا مدل 2020 با موتورهای 1.5 لیتری دمش طبیعی بنزینی با قدرت 115 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتون متر و گیربکس های دستی شش سرعته و CVT و مصرف سوخت 1 لیتر در هر 17.1 کیلومتر با گیربکس دستی و 1 لیتر در هر 18.1 کیلومتر با گیربکس CVT، 1.0 لیتری توربوشارژ بنزینی با قدرت 120 اسب بخار و گشتاور 177 نیوتون متر و گیربکس DCT هفت سرعته و مصرف سوخت 1 لیتر در هر 17.8 کیلومتر، 1.5 لیتری توربوشارژ دیزلی با قدرت 115 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتون متر و گیربکس های دستی شش سرعته و اتوماتیک شش سرعته با مصرف سوخت 1 لیتر در هر 21.4 کیلومتر با گیربکس دستی و 1 لیتر در هر 18.3 کیلومتر با گیربکس اتوماتیک ارائه می شود.

هیوندای این خودرو را در نسخه های S، S+، SX و SXO ارائه می کند.

فیس لیفت هیوندای ورنا از چراغ های جلو و عقب LED، خروجی اگزوز دوقلو، سنسورهای پارک جلو، تودوزی تمام مشکی با تزئینات قرمز، سیستم سرگرمی اطلاعاتی با نمایشگر لمسی 8 اینچی و Esim و خدمات خودروی متصل Bluelink بهره می برد.

این خودرو در رنگ های نقره ای، مشکی شب، خاکستری، قرمز، مشکی فانتوم و سفید قطبی ارائه می شود.

بیشتر بدانیم :

هیوندایی توسان

مشخصات هیوندای ورنا ۲۰۲۰

هیوندای ورنا ۲۰۲۰ از طراحی اسپرت تری بهره می برد و طراحان با ایجاد تغییراتی آن را نسبت به گذشته جذاب تر کرده اند. عمده تغییرات به بخش جلوی این ماشین مربوط می شود که من جمله آن ها میتوان به چراغ های جلوی ال ای دی برجسته تر، دی لایت های C شکل، قاب چراغ های مه شکن مثلثی، سپری تهاجمی تر با رکاب زیرین مصنوعی و جلوپنجره مدرن اشاره کرد.

از کجا قطعات هیوندای ورنا را بخریم :

شما می توانید برا خرید تمام قطعات و لوازم یدکی هیوندای ورنا و هم چنین قطعات تمام خودرو های کیا و هیوندای به فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو استارپارتس مراجعه کنید و در سریع ترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

سوالات رایج در مورد آبکاری رودیوم روی طلای زرد

 اگر قصد دارید مدتی پس از خرید طلای زرد و استفاده از آن ، طلای خود را آبکاری و به طلای سفید تبدیل کنید.  در این مقاله با فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش زلا همراه باشید تا به تمامی شوالات شما پاسخ دهیم .

جواهرات با روکش رودیم را چگونه باید تمیز کرد؟

طلایی که یک لایه رودیوم دارد را بهتر است با دقت و ظرافت زیادی تمیز کنید. به این خاطر که آبکاری طلا به مرور از بین می‌رود و شست‌وشوی زیاد آن باعث تسریع این فرایند می‌شود. برای این منظور بهتر است از پارچه نرم و مرطوب استفاده کنید. از دستمال‌های پولیش نقره هم برای تمیز کردن طلا با روکش رودیوم می‌توانید استفاده کنید.

چرا از رودیوم به عنوان روکش طلا استفاده می‌شود؟

به این خاطر که آبکاری رودیوم حاوی نیکل نیست. فلز نیکل یکی از عوامل اصلی ایجاد حساسیت روی پوست انسان است. در نتیجه، عدم وجود این فلز در رودیوم باعث می‌شود تا زیورآلاتی که روکش رودیوم دارند، آلرژی ایجاد نکنند.

بیشتر بدانیم : راهنمای خرید طلای کودک

مزایای فلز رودیوم چیست؟

فلز رودیوم به خوبی در برابر واکنش‌های شیمیایی و اکسیده شدن مقاوم است و به آسانی تغییر رنگ نمی‌دهد. از انعطاف‌پذیری بالایی هم برخوردار است. به همین دلیل برای فلزاتی که واکنش پذیری بالایی دارند به عنوان روکش استفاده می‌شود.

روکش رودیوم طلای سفید را چند وقت یک بار باید تمدید کرد؟

در اغلب موارد برای تبدیل طلای زرد به طلای سفید از روکش رودیوم استفاده می‌شود. اما این روکش در عرض ۱٫۵ تا دو سال (استفاده روزمره) از بین می‌رود و باید دوباره تمدید شود.

 

هیوندای i30

 هیوندای قبلا تایید کرده است که i30 Fastback N را در نمایشگاه پاریس در اواخر ماه اکتبر نشان خواهد داد و در حال حاضر سازنده خودروی فانتزی مدل I30 به طور منظم معرفی شده است. این مل  از هیوندای جدید موتور 1.6 لیتری دیزل، مطابق با آخرین استانداردهای انتشار یورو 6D Temp اروپا است.

بیشتر بدانیم : هیوندای النترا

دیزل Smartstream تازه توسعه یافته در سه مرحله قدرت عرضه خواهد شد. نوع ورودی سطح 96 اسب بخار (70 کیلووات) است و به طور انحصاری با یک جعبه دنده دستی شش سرعته ارائه می شود. بعد از آن نسخه های با 116 اسب بخار (85 کیلو وات) و 136 اسب بخار (100 کیلو وات) است که می توان آن را با یک استاندارد شش سرعته یا اتوماتیک دوگانه کلاچ هفت سرعته اختیاری سفارش داد. هیوندای ادعا می کند مصرف متوسط سوخت، بسته به مشخصه قدرت، سبک بدن و انتقال، بین 3.8 لیتر در هر 100 کیلومتر و 4.4 لیتر / 100 کیلومتر متغیر است که به 53.4 مایل در هر گالن به 61.9 مایل در هکتار تبدیل می شود.

شرکت هیوندایی توضیح می دهد که تمام موتورهای بنزینی برای i30 hatchback و واگن i30 که در اروپا عرضه می شوند، از فیلترهای ذرات جامد بنزین استاندارد مجهز خواهند شد. تمام دیزل ها با سیستم های پس از درمان مایع اگزوز به وجود می آیند که از مخلوط اوره و آب برای کاهش انتشار اکسید نیتروژن استفاده می کنند.

در کنار محدوده موتورهای به روز شده، خانواده i30 نیز از یک طراحی بیرونی کمی تجدید نظر شده است که در حال حاضر دارای یک سپر جلو جدید با الهام از i30 Fastback است. چند رنگ بیرونی اضافی نیز در دسترس است. در داخل این مدل از خدروی هیوندایی، یک صفحه نمایش جدید 8 اینچی با قابلیت اتصال به Android Auto و Apple Car Play وجود دارد.

معاون بازاریابی و محصول در هیوندای اروپا می گوید: محدوده i30 محکمی برای موفقیت ما در اروپا است. “برای به دست آوردن نام تجاری ماشین آسیایی تا سال 2021، ما نه تنها در فن آوری های پیشرفته مانند Kona Electric یا All-New Nexo سرمایه گذاری می کنیم، ما همچنین به دنبال مداوم بهترین مدل های ما برای برآوردن نیازهای مشتریان خود هستیم. از بهره وری سوخت و طراحی جذاب. ”

از کجا قطعات هیوندای i30 بخرم ؟

شما می توانید برای خرید قطعات هیوندای I30  و هم چنین تمامی قطعات هیوندای و کیا به فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو اسار پارتس مراجعه کنید و در سریع ترن زمان ممکن محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

ست کردن لباس با طلای سفید

 قصد خرید طلا سفید دارید و دغدغه ست کردن آن با لباس هایتان را دارید ؟ در این مقاله با طلا فروشی اینترنتی کیش طلا همراه باشید تا شما را در این رابطه راهنمایی کنیم.

۱- همیشه متناسب‌ترین رنگ با طلای سفید را انتخاب کنید

«مشکی» بهترین رنگ لباس برای ست شدن با طلای سفید است. روشنی و درخشندگی رنگ طلای سفید با تیره‌گی مشکی کنتراست بسیار جذاب و فرینده‌ای ایجاد می‌کنند.

از دیگر رنگ‌هایی که با جواهرات سفید و نقره‌ای ست می‌شوند باید به سورمه‌ای، شرابی و قرمز تیره و کدر اشاره کرد

۲- به دنبال طرح‌های ساده باشید

برای ست کردن لباس با طلای سفید بهتر است از زیورآلات ساده و مینیمالیستی استفاده کنید. وقتی طراحی‌های شلوغ و پر زرق و برق را برای جواهرات سفید و نقره انتخاب می‌کنید، درخشش آنها کمتر دیده می‌شود و اغراق‌آمیز به نظر می‌رسند.

۳- طلای سفید یا نقره را بر اساس موقعیت انتخاب کنید

همان‌طور که لباس خود را بر اساس موقعیتی که قرار است در آن حاضر باشید انتخاب می‌کنید، جواهرات را هم باید بر اساس محل و موقعیت انتخاب کنید. مثلا برای محل کار یک دستبند ظریف و ساده از طلای سفید بهتر از دستبند پر از سنگ و نگین است. یا برای مهمانی‌های دوستانه بهتر است گردنبند طلای سفید ساده با یک جفت گوشواره حلقه‌ای یا میخی را با لباس مشکی، سورمه‌ای یا شرابی ست کنید.

۴- در استفاده از طلای سفید زیاده‌روی نکنید

شاید چندین گردنبند و آویز از جنس طلای سفید و پلاتین داشته باشید و بخواهید که همه آنها را با هم به صورت چند لایه همراه با لباس رنگی استفاده کنید؛ اما پیشنهاد می‌کنیم این کار را نکنید. مخصوصا اگر لباس‌های مدل‌دار، سنگدوزی شده، گلدار و لباس‌هایی که طراحی‌های خاص دارند می‌پوشید در استفاده از زیورآلات باید خیلی احتیاط کنید.

۵- زیورآلات از جنس طلای سفید را به صورت چند لایه استفاده کنید

در بالا گفتیم بهترین رنگ لباس برای ست کردن با طلای سفید و پلاتین، مشکی است. کلا رنگ‌های تیره با طلاهای روشن و نقره‌ای کنتراست جذابی ایجاد می‌کنند. حالا برای اینکه این جذابیت را بیشتر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که چند لایه از گردنبندهای خیلی ظریف از طلای سفید را با یک لباس ساده و تک رنگ تیره بپوشید.

 

 

کیاموتورز و معرفی کامل این برند تولید کننده خودروهای کره ای

 تاریخچه کیاموتورز

– این شرکت در سال 1944 با هدف تولید سیم مفتول فلزی و دوچرخه به بازار آمد . در سال 1952 نام خود را از صنایع دقیق کیونگ سانگ به کیا تغییر داد و طولی نکشید تا به ساخت موتور سیکلت خودرو سواری و کامیون کرد .

در سال 1986 با همکاری شرکت فورد شروع به تولید سری خودرو هایی مانند سری مزدا که از این سری می توان به مزدا فامیلا که هم برای بازار داخلی و صادارات به کشور های خارجی تولید شد اشاره کرد . از این مدل می توان به کیا پراید ( بر مبنای مزدا 121 ) یا کیا آولا اشاره کرد که در بازار های آمریکا شمالی و استرالیا با نام های فورد فستیوا و فورد اسپایر به فروش رسید .

تولید بیشتر و فروش بیشتر

– در سال 1986 کیاموتورز توانست تنها 26 خودرو تولید کند ولی در سال 1987 تولید خود را یکباره به 95 هزار خودرو رساند . سپس در سال 1992 کیاموتورز شروع به کار در ایالات متحده آمریکا کرد و اولین خودرو خود را از طریق 4 شعبه نمایندگی در شهر های پورتلند و اورگن در فوریه سال 1994 به فروش رفت .

سپس کیا با روشی هدفمند نمایندگی های خود را در سال 1994 گسترش داد و با فروش ماشینی به نام کیا سفیا کم کم کیا موتورز شناخته شد و بعد از مدتی کم، خط تولید کیا اسپورتیج راه اندازی شد و نمایندگی های کیا بیشتر شد .

تولید کیا سراتو

– تا سال 2004 این خودرو به فروش رفت . سپس کیاموتورز از کیا سراتو رو نمایی کرد و به فروش زیادی دست یافت و این امر سبب شد که این شرکت را به یکی از رقبای جدی برای شرکت های دیگر تبدیل کند .

پس از آن کیا اس یو وی و کیا اسپورتیج در سراسر اروپا عمومیت یافت . اولین کارخانه مونتاژ محصولات خودرو کیا موتورز در 20 اکتبر سال 2006 در وست پوینت ایلات جورجیا با هزینه ای معادل یک میلیارد دلار افتتاح گردید .

نتیجه گیری

در مجموع شرکت کیاموتورز یک شرکت با تولید ماشین هایی با قابلیت های زیاد پر از امکانات و تولید ماشین هایی مثل کیا اپتیما که بسیار محبوب بوده و هستند معروف است و گذشته جالبی نیز داشته .

اگر شما یک خودرو از تولیدات کیاموتورز دارید می توانید با مراجعه به سایت M2 part قطعات مورد نیاز خودرو خود را تهیه کنید .

از کجا قطعات کیا را خریداری کنیم ؟

شما می توانید برای خرید تمامی قطعات کیا به بهترین فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو یعنی استارپارتس مراجعه کنید و در سریع ترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

سوالات رایج در مورد خرید طلا برای سرمایه گذاری

 خرید طلابرای سرمایه گذاری باید کاملا هوشمندانه و بر اساس اصول انجام شود. برای چنین منظوری شما باید هنگام خرید سراغ مصنوعاتی بروید که کمترین ضرر را در زمان فروش داشته باشند. یعنی اینکه طلا عیار بالا، اجرت پایین و سنگ و نگین کمی داشته باشند.

بیشتر بدانیم : راهنمای خرید طلای کودک

چرا باید برای سرمایه گذاری طلا بخریم؟

چون تنها چیزی که بلافاصله و سریع می‌تواند به پول و نقدینگی تبدیل شود، طلا است. طلا با حجم کم و ارزش بالا می‌تواند یک پشتوانه و سرمایه باشد که در مواقع ضروری مورد استفاده قرار بگیرد.

مزیت سرمایه گذاری با طلا چیست؟

اینکه همچون خرید و فروش مسکن یا زمین، هزینه بنگاه ندارد، استهلاک ندارد، به سرعت نقد می‌شود و با قیمت‌های جهانی ارز و طلا ارزش آن بیشتر می‌شود.

آیا با خرید طلا می‌توان ارزش پول خود را حفظ کرد؟

برای نگهداری پول و حفظ آن در مقابل آسیب‌های مختلف همانند تورم و از نظر سوددهی ثابت و مداوم، نگهداری طلا بهترین راه است. فرد می‌تواند در زمان نیاز به پول خیلی سریع طلا را به نقدینگی تبدیل کند.

نوسانات قیمت طلا روی سرمایه گذاری اثر نمی‌گذارد؟

این نوسات در بازار طلا هر روز وجود دارد. اما در درازمدت همیشه قیمت طلا رو به بالاست.

از کجا طلا کم اجرت بخریم ؟

شما می توانید برای خرید طلا ارزان یا طلای کم اجرت می توانید به سایت طلا فروشی اینترنتی کیش طلا مراجعه کنید و در سریع ترین زمان ممکن طلا مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

تاریخچه هیوندا موتور و معرفی کامل این خودروسازی

 هیوندا موتور یک شرکت خودرو سازی ( سهامی عام ) است که در این چند ساله با ماشین هایی همچون سانتافه معروف شده و در ایران از محصولات این شرکت استقبال زیادی می شود . هیوندا موتور یک زیر مجموعه برای هیوندا گروپ است . هیوندا گروپ در بخش هایی دیگر مانند تولید ماشین های سنگین راه سازی , صنایع دفاعی , هوا فضا و خیلی رشته های دیگری فعالیت دارد .

این شرکت در سال 1967 توسط آقای چانگ جو یانگ ( بنیان گذار شرکت های هیوندا موتور ) تاسیس شد . هیوندا موتور به همراه کیا موتورز از زیر مجموعه های هیوندا گروپ است .

تولید هیوندا پونی

-مدیران هیوندا موتور با کمک گیری از ایتال دیزاین برای طراحی خودرو و همچنین با کمک گیری از شرکت خودرو سازی میتسوبیشی برای تامین اجزای تولیدی و اکسل اولین خودروی کره ای را در سال 1975 تولید کردند و نام این خودرو هیوندا پونی نهادند .

تولیدات بیشتر هیوندا موتور در میان رقبای بزرگ

تا سال 1991 شرکت هیوندا موتورز طیف ( مدل ) ماشین های خود را بیشتر کرد و ماشین هایی مثل هیوندای النترا هیوندا سوناتا و اولین کوپه خود را تولید کرد . در همان سال ها نیز اولین موتور آلفا 1.5 لیتری خود را تولید نمود .

رقابت در بازار جهانی

-تولید نسل چهارم هیوندا سوناتا در ابتدای دهه 2000 میلادی انجام شد . این خودرو توانست با خودرو های ژاپنی پرفروش در بازار آمریکا رقابت کند .

در همین حال خودرو های i10 ، i20 و i30 بازار اروپا را هدف قرار دادند و فروش خوبی را داشتند . در سال 2008 خودرو هیوندای جنسیس توسط هیوندا معرفی و تولید شد این خودرو رقیبی برای خودروهای سایز بزرگ مثل لکسوس و اینفینیتی به شمار می آمد .

-کارخانه جدید این شرکت در جمهوری چک با ظرفیت تولید حدود 300000 خودرو در سال راه اندازی خواهد شد . در حال حاضر بزرگ ترین کارخانه یک پارچه دنیا که در شهر اولسن در کره جنوبی متعلق به شرکت هیوندا موتور است .

-امروزه هیوندا در کره جنوبی بیش از 50 درصد بازار فروش را به خود اختصاص داده . در سال 2006 هیوندا موتورز با پشتیبانی مالی از جام جهانی آلمان وجهه خود را بهبود بخشید . در جام جهانی 2006 آلمان حدود 1000 دستگاه هیوندا فعال بود .

از کجا قطعات هیوندای را بخریم ؟

شما می توانی برای خرید تمامی قطعات هیوندای با بهترین فروشگاه مجاری لوازم یدکی خودرو یعنی استارپارتس تماس بگیرید و در سریع ترین زمان محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

اگر فاکتور طلای خود را گم کرده باشیم باید چه کار کنیم؟

 اگر فاکتور خرید طلا را گم کنید، دچار مشکل می‌شوید. یعنی اگر برای فروش طلای خود مراجعه کنید چون امکان اثبات این‌که مالک جنس طلا هستید وجود ندارد، طلا از شما خریداری نخواهد شد؛ مگر این‌که مشتری ثابت یک طلافروشی خاص باشید و طلافروش شما را بشناسد و برایتان فاکتور صادر کند. در غیر این صورت هیچ گالری طلا و جواهری حاضر به خرید جنس طلای شما نخواهند بود.

البته، در صورت گم کردن فاکتور می‌توانید به همان واحدی که طلا را از آن خریداری کرده‌اید، مراجعه و تاریخ دقیق خرید خود را به آن واحد اطلاع دهید. در این صورت واحد فروشنده در لیست فروش تاریخ یاد شده مراجعه و پس از تأیید خرید، برای شما فاکتور المثنی صادر می‌کند. این در حالیست که تاریخ دقیق را بدانید. در غیراین صورت راه‌حلی وجود ندارد.

با تمام این تفاسیر باز ههم ممکن است طلافروش برایتان فاکتور المثنی صادر نکند. چرا؟ چون اغلب طلافروش‌ها لیست خرید خود را مدت زمانی طولانی نگهداری نمی‌کنند. همچنین نمی‌توانند به افراد اعتماد کنند چون حتی سارقان در حین سرقت جنس طلا از منازل، اول به دنبال فاکتور آن هستند. وقتی سارقان با جنس و فاکتور مراجعه می‌کنند، واحرههای فروش طلا چه‌طور می‌توانند به افرادی که فاکتور ندارند اعتماد کنند!

چگونه از «فاکتور طلا» نگهداری و مراقبت کنیم؟

فاکتور، سند طلای شماست. بهترین کار برای نگهداری آن این است که یک پوشه کوچک برای نگهداری فاکتورها تهیه کنید و همه آنها را درون پوشه در کمد یا کشوی مدارک نگهداری کنید. برای اطمینان بیشتر، می‌توانید به محض خرید طلا از فاکتور آن عکس بگیرید و در موبایل یا کامپیوتر خود ذخیره کنید.

حتما هنگام خرید هدیه طلا، فاکتور را به نام دریافت‌کننده‌ی هدیه بگیرید. یک توصیه دیگر اینکه طلا و فاکتور طلا را در یک جا نگهداری نکنید. چرا؟ چون اگر کسی قصد سرقت طلا را داشته باشد، حداقل دستش به فاکتور طلا نرسد چون در اینصورت می‌تواند قانونی و بدون دردسر، طلای دزدی را بفروشد.

بیشتر بدانیم :

راهنمای خرید طلای کودک

 

چگونه خودروی کیا خود را در مدت زمانی طولانی با کمترین هزینه نگهداری کنید؟

 همه کسانی که قصد خرید خودرو را دارند به خصوص برندهای خارجی از جمله کیا، هیوندای و… باید انتظار این را داشته باشند که بتوانند خودرو خود را در مدت زمانی طولانی در بهترین شرایط نگهداری کنند.به خصوص اگر از برندهای خارجی مانند کیا که ذکر کردیم باشد توانایی خرید و تعویض قطعات کیا را داشته باشد. یکی از راه های رسیدن به این هدف چک هود خودرو است که موتور آن خاموش است. اگر موتور روشن است، دست خود را به فن‌ها نزدیک نکنید. اگر نمی توانید با موتوری که داغ است یا در حال کار کردن است برخی چک ها را انجام دهید این مراحل را به شحص دیگری واگذار کنید که دارای تخصص است و خودتان به سراغ چک هایی بروید که باید در زمان خاموش و سرد بودن موتور انجام شود. مراحل انجام چک هود به ترتیب زیر انجام می شود.

سطح روغن موتور

مرحله‌ای که نباید هرگز آن را فراموش کنید، چک کردن سطح روغن موتور است. در صورت نبود روغن موتور حتی برای یک دقیقه موتور ماشین شما به شدت آسیب می بیند. چک کردن سطح روغن موتور باید توسط رسیور انجام شود، دو علامت “FULL” و “ADD” را می توانید ببینید. اگر لکه مورد نظر روی علامت “FULL” بود نیازی به اضافه کردن روغن موتور ندارید، اگر سطح روغن زیر علامت “ADD” بود اقدام به اضافه کردن روغن موتور کنید. در صورتی که روغن موتور بین دو علامت بود از اضافه کردن روغن خودداری کنید.

بیشتر بدانیم :

کیا سورنتو

 سیستم خنک کننده

بیشترین سرعت انتقال اتوماتیک مایع باید در حالی که موتور در حال اجرا است، بررسی شود. همچنین مطمئن شوید که ماشین به طور کامل گرم شده است. سطح مایع را هم می توانید همانند سطح روغن موتور بسنجید که به همین ترتیب با توجه به علامت “FULL” یا “ADD” اقدام کنید، در صورتی که لکه بین دو علامت “FULL” یا “ADD” بود اقدام به هیچ کاری نکنید. مایع انتقال باید صورتی یا قرمز رنگ باشد. اگر مایع قهوه‌ای مایل به زرد یا دارای بوی سوختگی بدهد باید توسط تعمیرکار چک شود. اطمینان حاصل کنید که از مایع انتقال مناسب برای وسیله نقلیه خود استفاده کنید

روغن ترمز

مخزن مایع ترمز درست در مقابل فرمان قرار دارد. امروزه بیشتر خودروها یک مخزن شفاف دارند تا سطح روغن ترمز را بدون باز کردن پوشش ببینید. سطح روغن ترمز به مرور کاهش می یابد اما در این مورد نگران نباشید چون طبیعی است. اگر سطح به میزان قابل توجهی در طی یک دوره کوتاه کاهش یابد یا به حدود دو سوم کامل برسد، ترمزهایتان را در اسرع وقت بررسی کنید. هرگز نباید هر نوع روغن ترمز را در ترمزهای خود نصب کنید. چرا که می تواند باعث خرابی ترمز شود. مخزن را بپوشانید و جز در مواقع خاص آن را باز نکنید.چرا که قرار گرفتن در معرض هوا باعث می شود مایع جذب رطوبت کند که نقطه جوش را پایین می آورد. مایع ترمز باید نقطه جوش بسیار بالا داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خودرو های کیا و هیوندای می توانید به بهترین فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو یعنی استارپارتس مراجعه کنید.

صفحه قبل 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->