علائمی که نشان میدهد زمان خرید ترموستات جدید رسیده است

 اگر با موارد زیر روبرو هستید احتمال این میرود که ترموستات شما خراب شده یا آسیب دیده است. این علائم شایعترین نشانه های خرابی ترموستات و لزوم تعمیر یا خرید ترموستات مخصوا ترموستات آب هیوندای و کیا جدید است.

برای مطالعه بیشتر : واترپمپ آوانته

1. افزایش دمای موتور

اولین و به طور بالقوه نگران کننده ترین علامت خرابی ترموستات ماشین، افزایش دمای آب طی 15 دقیقه ابتدای روشن بودن موتور است. این علامت اغلب اولین نشانه عدم عملکرد صحیح ترموستات است.

2. تغییرات دمایی نامنظم

نوسانات دمای نامنظم موتور همچنین می تواند باعث ایجاد کاهش و یا افزایش شدید دما شود که در نهایت منجر به عملکرد ضعیف موتور می شود. در این حالت ممکن است دما در یک نقطه پایین باشد و کم کم زیاد شده و به صورت غیرطبیعی بالا برود.

3. نشت مایع خنک کننده در اطراف محفظه ترموستات یا زیر وسیله نقلیه

نشانه دیگر خرابی ترموستات ماشین ممکن است نشت خنک کننده باشد. این مشکل زمانی رخ میدهد که ترموستات آب اجازه جریان یافتن مایع خنک کننده در حالت بسته را نمیدهد این امر (نشتی) در مکانهای مختلفی قابل توجه است، اما بیشتر در اطراف محفظه ترموستات وجود دارد.

از کجا باید ترموستات بخرم؟

تعویض ترموستات یک تعمیر نسبتاً ارزان برای وسیله نقلیه شما است و از آسیب دیدن احتمالی موتور در اثر گرمای بیش از حد جلوگیری می کند. اگر هر یک از علائم فوق برای شما آشنا به نظر می رسد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک مکانیک متخصص را به خدمت بگیرید تا مشکل احتمالی را تشخیص داده و احتمالا اقدام به خرید ترموستات ماشین و تعویض آن کنید.

اگر ماشین شما یکی از محصولات کمپانی های مشهور کیا و هیوندای است میتوانید نه تنها ترموستات جدید خود را، بلکه تمام قطعات هیوندای و کیا  را از فروشگاه آنلاین لوازم یدکی خودرو استارپارتس خریداری کنید.

چند حقیقت جالب درباره طلا و جواهر

 1. کشف اولین الماس‌ها

اکثر الماس‌ها بیش از ۹۰۰ میلیون سال پیش شکل گرفته‌اند اما تا ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح کشف و استخراج نشده بودند. بشر اولین الماس‌ها را در هندوستان کشف کرد. سپس، راه خود را از طریق جاده ابریشم افسانه‌ای، که برای تجارت میان کشورها بود، به سمت کشور چین و سایر قسمت‌های دنیا در پیش گرفت. در ابتدا، مردم الماس را به عنوان ابزاری برای برش دادن تجهیزات خود یا استفاده در جادو و طلسم ارزش می‌داد تا جواهرات و زیورآلات.

2. گران‌قیمت‌ترین سنگ دنیا

بزرگترین سنگ الماسی که کشف شده الماس کالینان است. این سنگ جواهر بزرگ بیش از ۶۲۱ گرم یا حدود ۱٫۵ پوند وزن دارد.

سنگ گرانبهای کالینان سال‌های سال در لندن فروخته نشد تا زمانی که دولت ترانسوا آن را خرید و به پادشاه بریتانیا، ادوارد هفتم، هدیه کرد. خانواده سلطنتی بریتانیا شرکت الماس آشر سلطنتی در آمستردام را استخدام کرد تا این الماس را به ۱۰۵ الماس کوچک تقسیم کند.

3.علت استفاده از نگین الماس در حلقه نامزدی

آیا تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید که چرا بسیاری ازانگشتر طلا نامزدی مزین به نگین‌های الماس هستند؟ داستان نگین‌های الماس شاید جالب‌ترین حقیقت در مورد جواهرات باشد که در این مطلب می‌خوانید.

در سال‌های ۱۹۳۰، کمتر از ۱۰ درصد از مردم از سنگ‌های الماس در حلقه نامزدی خود استفاده می‌کردند. در سال ۱۹۹۰، حدود ۸۰ درصد از حلقه‌های نامزدی الماس نشان شدند. به نظر شما، چه چیزی در طول این ۶۰ سال تغییر کرده است؟

ماجرا به شرکت بزرگ الماس سازی دو بیِرز (De Beers) مربوط می‌شود. این شرکت استراتژی هوشمندانه‌ای برای بازاریابی حلقه‌های الماس اتخاذ کرد و توانست حلقه‌های الماس را به دوست داشتنی و رویایی‌ترین حلقه نامزدی مبدل کند؛ در نتیجه، باعث محبوبیت روزافزون و تقاضای زیاد شد. این همان جایی بود که شعار الماس‌ها ابدی هستند مصداق پیدا کرد.

4. ارزش متغیر با توجه به موقعیت جغرافیایی

این طور گمان می‌رود که الماس ارزشمندترین سنگ جواهر در دنیاست؛ اما در واقع درست نیست! گران قیمت‌ترین سنگ جواهر در چین سنگ یشم است. خریداران چینی عاشق نوع جیدیت از سنگ یشم هستند.

وقتی به سنگ یشم فکر می‌کنید احتمالا سنگ جواهری به رنگ سبز روشن را تصور می‌کنید اما یشم همیشه به رنگ سبز نیست. یشم در رنگ‌های بنفش، زرد، قرمز و آبی هم یافت می‌شود.

به نظر شما، چه چیزی باعث ارزش یشم در چین شده است؟ در باورها و اعتقادات چینی‌ها، سنگ یشم نماد صداقت، عدالت، سخاوتمندی و خیرخواهی است. به این معنی که این سنگ فارغ از ارزش زیباشناختی آن، به دلایل خاص و مهم‌تر دیگری در نظر مردم چین ارزشمند محسوب می‌شود.

قصد خرید طلا دارید ؟

شما می توانید برای اطلاع از قیمت طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت به فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

ترموستات چیست و چه نقشی در ماشین شما دارد؟

 ترموستات اتومبیل جریان مایع خنک کننده  و گذرنده از موتور و رادیاتور ماشین را تنظیم می کند و یک جزء اصلی و مهم در عملکرد موتور وسیله نقلیه شما است. ممکن است بارها به عللی این عبارت را بشنوید “ترموستات ماشین باز یا بسته مانده است”. هنگامی که موتور برای مدتی فعالیت طبیعی و بدون فشار خود را طی میکند دمایش چندان بالا نیست بنابراین ترموستات بسته است. به این معنی که جریان مایع خنک کننده به سمت رادیاتور بسته است.

اما هنگامی که موتور در حال کار است و به دمای کار خاصی رسیده، یک سنسور در داخل ترموستات باعث باز شدن آن می شود و اجازه می دهد تا مایع خنک کننده مستقیما به موتور نرود و در عوض، جریان این مایع به داخل رادیاتور برود. مایع پس از خنک شدن از طریق رادیاتور دوباره به موتور میرود. کم کم آب خنک شده و دوباره زمانی که به دمای متعادل رسید ترموستات ماشین بسته میشود و آب مستقیما به موتور منتقل میابد.

این جریان ثابت (در همکاری با چندین مؤلفه دیگر سیستم خنک کننده) همان چیزی است که باعث می شود موتور خودرو شما در دمای مطلوب باقی مانده و کار کند.

برای مطالعه بیشتر : راهنمای خرید واتر پمپ آوانته

باز یا بسته ماندن ترموستات برای موتور شما مشکل پیش میآرود

باز و بسته شدن ترموستات ماشین در زمان مناسب برای حفظ دمای مناسب موتور بسیار مهم است. در صورت بسته شدن “گیر کردن در حالت بسته” ، هیچ راهی برای خنک شدن مایع خنک کننده و موتور وجود ندارد، این امر باعث افزایش دمای موتور می شود. به همین ترتیب، اگر ترموستات باز باقی بماند میگویند که ترموستات در حالت باز “گیر کرده” است و جریان مایع خنک کننده ثابت است. که در نتیجه دمای موتور خودرو هرگز به حد مطلوب گرمای خود نرسیده و مشکلات عملکردی را ایجاد می کند. چندین نشانه وجود دارد که به شما میگویند ترموستات ماشین شما خراب شده، نیاز به تعمیر یا جایگزینی مجدد دارد.

از کجا باید ترموستات بخرم؟

تعویض ترموستات یک تعمیر نسبتاً ارزان برای وسیله نقلیه شما است و از آسیب دیدن احتمالی موتور در اثر گرمای بیش از حد جلوگیری می کند. اگر هر یک از علائم فوق برای شما آشنا به نظر می رسد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک مکانیک متخصص را به خدمت بگیرید تا مشکل احتمالی را تشخیص داده و احتمالا اقدام به خرید ترموستات ماشین و تعویض آن کنید.

اگر ماشین شما یکی از محصولات کمپانی های مشهور کیا و هیوندای است میتوانید نه تنها ترموستات جدید خود را، بلکه تمام قطعات کیا و لوزام یدکی هیوندای را از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو استارپارتس خریداری کنید.

انتخاب جواهرات بر اساس موقعیت

 انتخاب جواهرات بر اساس موقعیت نشان می‌دهد شما تا چه اندازه به مد و فشن تسلط دارید و به خوبی می‌دانید هر جایی تیپ و استایل خاص خود را می‌طلبد. بدون شک هم می‌دنید که مثلا زنجیر طلا یا سرویس طلا که در مهمانی‌های شبانه استفاده می‌کنید، برای پوشیدن در طول روز و در محل کار به هیچ عنوان مناسب نیست.

جواهرات مناسب برای محل کار

انتخاب جواهرات بر اساس موقعیت کاری به این امر بستگی دارد که در چه شرکت و چه فضایی کار می‌کنید. اینجا دیگر باید کاملا دقت نظر داشته باشید و حواستان را حسابی جمع کنید. محل کار شما کجاست؟ در اداره است، مدرسه، بیمارستان یا محیط‌های جدی دیگر؟

سعی کنید در محل کار خود جواهرات کلاسیک و ساده‌ای مانند حلقه‌های کوچک، گوشواره‌های میخی، آویزهای کوچک‌، دستبندهای زنجیره‌ای یا النگوهای ساده تکی بیندازید.

جواهرات مناسب برای مهمانی‌های رسمی و خاص مثل عروسی یا همایش

اینجا هم وقت درخشیدن شماست! برای مهمانی‌هایی که لباس رسمی مثل، کت و شلوار یا پیراهن و لباس شب می‌پوشید، جواهرات شما باید خاص و باشکوه باشد.

آیا لباس شما ساده است و به شما اجازه خودنمایی نمی‌دهد؟ پس، سعی کنید جواهرات خود را ساده و متعادل نگه ندارید. از جواهراتی که الماس‌های یا سنگ جواهرات بزرگ دارند استفاده کنید تا ظاهری جذاب و فریبنده به شما ببخشد.

جواهرات مناسب برای شام یا عصرانه در دورهمی‌های دوستانه

دورهمی‌های دوستانه و غیررسمی در واقع مراسمی هستند که باید برای انتخاب لباس و جواهرات خود هوشمندانه عمل کنید.

این مراسم دقیقا همان وقتی است که به شما اجازه می‌دهد بدرخشید و شخصیت خود را عیان کنید. در واقع، اینجا دیگر آزاد هستید هر کاری دلتان می‌خواهد بکنید؛ به جز این که حواستان باشد جواهراتی که برای موقعیت‌های خاص انتخاب می‌کنید را برای میز شام دوستانه استفاده نکنید.

قصذ خرید طلا دارید؟

شما می توانید برای اطلاع از قیمت طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت بهطلا فروشی آنلاین کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

علائم نشان دهنده خرابی واتر پمپ خودرو

 1. نشت مایع خنک کننده در قسمت جلوی اتومبیل

واترپمپ از واشر و مهر و موم های متعددی تشکیل شده است که مایع خنک کننده را در خود نگه می دارد. این قطعه از ماشین اطمینان حاصل می کند که جریان مداوم مایع خنک کننده از رادیاتور به موتور منتقل می شود. بعد از گذشت مدت زمانی این واشرها و مهر و موم ها کاملاً فرسوده و خشک شدن و ترک می زنند یا به طور کلی می شکنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مایع خنک کننده از پمپ آب نشت می کند و به زمین می ریزد. این اتفاق به طور معمول در قسمت جلوی اتومبیل شما و در مرکز محل استقرار موتور است.

2. شل شدن پولی واترپمپ و صدا دادن آن

هر از گاهی ممکن است صدایی بلند و به صورت مکرر از ماشین شما شنیده شود که  این صدا از جلو موتور معمولا به گوش میرسد. این موضوع به طور معمول با شل شدن پولی پمپ آب ایجاد میشود.

3. گرم شدن بیش از حد موتور ماشین

هنگامی که واترپمپ به طور کامل خراب شود، قادر به گردش مایع خنک کننده از طریق بلوک موتور نخواهد بود. این وضعیت در شرایط گرمایشی ایجاد می شود و اگر واترپمپ آوانته به سرعت تعمیر یا تعویض نشود، می تواند باعث آسیب اضافی به موتور وارد کند. ترک خوردن سرسیلندرها، جابجایی واشر سر سیلندر یا سوختن پیستونهای علائم آسیب ناشی از خرابی واترپمپ خواهند بود.

4. بلند شدن بخار از رادیاتور

یکی دیگر از نشانه های خرابی واترپمپ آوانته خروج بخار از موتور و کاپوت ماشین است. سرانجام، اگر متوجه شدید در هنگام رانندگی یا درست حین توقف ماشین بخاری از موتور بلند میشود باید هوشیار باشید. زیرا خروج بخار از موتور نشانه دمای بیش از حد موتور است.

همانطور که در بالا نیز گفته شد، موتور ماشین زمانی میتواند به درستی کار کند و دمای مناسب خود را حفظ کند که آب به درستی از طریق واتر پمپ در یک رایاتور کارآمد به گردش در بیاید.

برای مطالعه بیشتر : راهنمای خرید واترپمپ آوانته

از کجا میتوانم واتر پمپ اصل خریداری کنم؟

اگر ماشین شما جزء محصولات کمپانی های کیا و هیوندای است میتوانید جهت تامین قطعات هیوندای و لوازم یدکی کیا به فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استارپارتس مراجعه کنید

خرید آنلاین دستبند طلا

 خرید طلا مخصوصا دستنبند طلا به صورت آنلاین از طلا فروشی آنلاین  به رعایت برخی نکات و اصول نیاز دارد که ما در این مطلب می‌خواهیم این موارد را برایتان توضیح دهیم.

انواع مختلف دستبند طلا

برای خرید آنلاین دستبند طلا شما باید مدل‌های مختلف این اکسسوری را بشناسید.

دستبند طلا زنجیری (Chain): هیچ‌گونه سنگ و گوهری ندارد و ماهیت آن به این صورت است که کاملا ساده و شیک به‌نظر برسد.

دستبند طلا چارم (Charm): اغلب زنجیرهای فلزی هستند که آویز یا چشم‌زخم‌های کوچکی از آنها آویزان است. مزیت این نوع دستبند این است که خودتان می‌توانید آن را به سلیقه شخصی تزئین کنید. چگونه؟ با اضافه یا کم کردن آویز به دستبند.

دستبند طلا مرواریدی (Pearl): مروارید بسیار شیک و باکلاس است و شما می‌توانید آن را با هر تیپی ست کنید.

دستبند تنیس (Tennis Bracelet): از یک ردیفِ یکپارچه‌ی الماس روی پایه‌های چنگکی تشکیل شده است. با اینکه ماهیت اصلی دستبند تنیس با سنگ الماس است، اما در سال‌های اخیر، در ساخت آن از دیگر سنگ‌ها هم استفاده می‌شود.

خرید آنلاین دستبند طلا بر اساس سبک زندگی

اگر فرد جسوری هستید، پیشنهاد می‌کنیم طلاهای درشت و بزرگ یا زیورآلاتی که جلب توجه می‌کنند انتخاب کنید. انتخاب این سبک از اکسسوری باعث می‌شود تا شخصیت واقعی شما بهتر دیده شود.

اما برعکس، اگر شخصیت آرام و محافظه‌کاری دارید، بهتر است برای خرید دستبند طلا سراغ مدل‌های ظریف و ساده بروید. جواهراتی که کوچک و ظریف هستند، جلب توجه نمی‌کنند و برای شما که خیلی اهل معاشرت نیستید، مناسب‌تر است.

تعیین رنگ طلای دستبند بر اساس رنگ پوست

هر فردی رنگ پوست منحصر به خود را دارد. اما به صورت کلی، رنگ پوست به دو دسته‌ی سرد (با ته‌مایه‌ی صورتی، قرمز و آبی) و گرم (با ته‌مایه‌ی زرد، هلویی و طلایی) تقسیم می‌شود.

اگر رنگ پوستتان سرد است، برای خرید دستبند طلا سراغ طلای سفید، نقره، استیل، پلاتین و زیورآلات سفید و روشن بروید.

اما اگر پوستی با تناژ گرم دارید، باید سراغ دستبند طلا به رنگ زرد، نارنجی، عسلی و موارد مشابه باشید.

اندازه گیری مچ دست برای تعیین سایز دستبند طلا

دستبند طلا در اندازه استاندارد باید کاملا روی مچ دست شما بنشیند و خیلی بالا و پایین نشود. توجه داشته باشید که اصولا پهن‌ترین قسمت مچ دست یا قسمت پایین استخوان مچ که در کنار کف دست قرار دارد را برای سایز دستبند اندازه‌گیری می‌کنند. این قسمت را با نخ یا متر اندازه بگیرید و عدد دقیق آن را یادداشت کنید.

هنگام خرید دستبند، شما باید ۱٫۳ سانتی‌متر به اندازه‌ی دور مچ اضافه کنید تا دستبند طلا در دست خیلی تنگ نباشد. اگر دوست دارید که دستبند طلا در دستتان آزاد باشد و حرکت زیادی داشته باشد بهتر است حدود ۲٫۵ سانتی‌متر به عدد مچ دست خود اضافه کنید نه ۱٫۳ سانتی‌متر.

 

علائم خرابی رادیاتور روغن موتور

 1. نشت روغن از خنک کننده روغن موتور یا رادیاتور روغن

یکی از مهمترین بخش  های سیستم خنک کننده خودروی شما آداپتور خنک کننده روغن است. آداپتور خطوط روغن را به خود کولر وصل می کند و یک آداپتور دیگر روغن “خنک شده” را به داخل روغن تابه ارسال می کند. درون آداپتور حلقه واشر یا لاستیک O شکل قرار دارد. اگر آداپتور خنک کننده روغن در خارج خراب شود، ممکن است روغن موتور از موتور خارج شود. اگر میزان نشت کم باشد، ممکن است متوجه وجود یک لکه روغن موتور روب زمین زیر خودرو خود شوید یا احتمالاً جریان روغن ریخته شده از ماشین را حین حرکت از پشت خواهید دید.

برای مطالعه بیشتر : راهنمای خرید واتر پمپ آوانته

2. نشت مایع خنک کننده موتور از کولر روغن

مشابه با کاهش یا از بین رفتن روغن، خرابی خنک کننده روغن خارجی ممکن است تمام مایع خنک کننده موتور را از داخل موتور خارج کند. نشت خنک کننده چه زیاد باشد چه کم، در نهایت اگر سریع تعمیر نشود، موتور را بیش از حد گرم می کند.

3. وجود روغن در سیستم خنک کننده

اگر آداپتور خنک کننده روغن از داخل خراب شود، ممکن است در سیستم خنک کننده خود متوجه وجود روغن موتور شوید. این اتفاق هنگام کار موتور و زمانی رخ میدهد که فشار روغن بیشتر از فشار سیستم خنک کننده است. در این حالت روغن وارد سیستم خنک کننده می شود. این موضوع در نهایت باعث عدم روغن کاری کافی موتور می شود و می تواند موتور خودرو  شما را به شدت خراب کند.

4. وجود مایع خنک کننده در روغن

هنگامی که موتور در حال کار نباشد و سیستم خنک کننده تحت فشار قرار گیرد، مایع خنک کننده از سیستم خنک کننده خودرو به داخل تابه روغن موتور وارد میشود. سطح بالای تابه روغن موتور می تواند با چرخاندن میل لنگ در هنگام چرخش روغن، به موتور آسیب برساند.

از کجا رادیاتور خنک کننده روغن موتور بخرم؟

زمانی که با هر یک از علائم بالا روبرو شدید حتما با یک مکانیک خوب تماس بگیرید. اگر ماشین شما یکی از محصولات کیا یا هیوندای است میتوانید برای خرید رادیاتور روغن موتور یا خنک کننده روغن موتور یا سایر  قطعات کیا و هیوندا  با فروشگاه مجازی لوازم یدکی استارپارتس تماس بگیرید

خرید آنلاین انگشتر طلا

 خرید طلا به صورت آنلاین  مخصوصا انگشتر طلا به ترفندهایی نیاز دارد که ما می‌خواهیم در این مطلب دو قسمتی به طور کامل برایتان شرح دهیم. شما برای خرید اینترنتی طلا باید اول از همه از اصالت طلا فروشی اینترنتی  که از آن خرید می‌کنید مطمئن باشید. اما برای خرید اینترنتی انگشتر طلا از شما می‌خواهیم اصول و قواعدی که در زیر اشاره کرده‌ایم را مدنظر داشته باشید.

راهنمای تعیین سایز انگشتر طلا

تعیین سایز انگشتر طلا در خانه

گفتیم که برای خرید آنلاین انگشتر طلا باید اندازه درست آن را بدانید. اگر نمی‌خواهید از خانه بیرون بروید، روش‌هایی هست که خودتان اندازه‌گیری سایز انگشتر را انجام دهید. برای این منظور کافیست یک نمودار سایز انگشتر طلا که قابل چاپ است را از اینترنت پیدا کنید. پرینت بگیرید و از روی دایره‌های آن سایز انگشتر را مشخص کنید.

حالا ممکن است بگویید من که پرینتر ندارم چه باید بکنم؟ خب شما می‌توانید به صورت چشمی اندازه حلقه را با دایره هم‌سایز روی نمایشگر کامپیوتر مطابقت دهید اما این اندازه گیری ۱۰۰ درصد دقیق و درست نیست.

از همه این روش‌ها آسان‌تر این است که انگشتر را درون یک قالب صابون فشار دهید تا جای آن بماند و سپس سایز انگشتر را از روی قطر دایره اندازه‌گیری کنید. اندازه‌ای که به دست آورده‌اید را از روی نمودارهایی که در اینترنت موجود است می‌توانید تبدیل کنید تا سایز دقیق انگشتر مشخص شود. به طور مثال اگر اندازه انگشت شما ۶۰ میلی‌متر است، باید انگشتر سایز ۹ خریداری کنید.

تعیین سایز انگشتر طلا با کمک طلا فروش‌ها

برای خرید آنلاین انگشتر طلا شما باید اندازه انگشت خود و سایز مناسب انگشتر برای آن را بدانید. راحت‌ترین و دقیق‌ترین روش برای تعیین سایز انگشتر مراجعه به مغازه طلا و جواهرفروشی است. طلا فروش‌ها از قالب استیل حلقه برای اندازه‌گیری سایز انگشتر استفاده می‌کنند. برای این منظور، انگشتری که هم‌اکنون اندازه انگشت شماست را روی این قالب می‌گذارند و از روی اعداد مندرج، سایز انگشتر را مشخص می‌کنند.

عوامل تاثیرگذار در تعیین سایز انگشتر طلا چیست؟

  • قبل از خرید آنلاین انگشتر طلا باید بدانید که عوامل بسیار زیادی در تعیین سایز انگشتر طلا تاثیرگذار هستند. این عوامل که می‌تواند از شب به روز و از فصلی به فصل دیگر تغییر کند عبارت‌اند از:
  • دما: انگشتان در هوای سرد قطر کمتر و در هوای گرم قطر بیشتری دارند
  • رطوبت: باعث تورم انگشتان می‌شود
  • رژیم غذایی: نمک و دیگر مواد غذایی می‌توانند منجر به حبس مایعات بدن و تورم شوند
  • کاهش یا افزایش وزن
  • ورزش
  • بارداری
  • زمان روز: انگشتان صبح‌ها قطر کمتر و شب‌ها قطر بیشتری دارند. پیشنهاد ما این است که سایز انگشت خود را در اواسط روز و در دمای اتاق اندازه بگیرید.

 

خرید خنک کننده روغن موتور

 این مقاله را از استارپارتس (مرکز فروش قطعات هیوندای و کیا ) میخوانید. ما در این مقاله درباره خنک کننده‌های روغن موتور اطلاعاتی ارائه کرده ایم و نشانه های رایج خرابی این رادیاتور کوچک را بررسی کرده ایم. چنانچه ماشین شما نیز این علائم را دارد احتمالا نیاز به تعویض و خرید خنک رادیاتور روغن موتور دارید.

برای مطالعه بیشتر : راهنمای تعویض شمع هیوندا

خنک کننده روغن موتور چیست؟

خنک کننده روغن موتور یا (Oil Cool) در هر وسیله نقلیه ای یک جزء اساسی موتور است. این سیستم خنک کننده در هر وسیله نقلیه باید در تمام شرایط آب و هوایی و رانندگی، به صورت فعال وجود داشته باشد. اگرچه اکثر رانندگان هرگز با کولرهای روغن موتور خود تعامل ندارند، اما مراقبت از آن ها و اطلاع از سطح سلامتی‌شان میتواند به افزایش طول عمر موتور کمک کند.

کار خنک کننده روغن موتور چیست؟

خنک کننده روغن موتور در واقع یک رادیاتور کوچک است که در بخش جلویی یا قدامی سیستم خنک کننده ماشین تعبیه شده است. این رادیاتور کوچک دمای روغن موتور را هنگام جریان از لوله های پیچ در پیچ داخل خنک کننده ها به طرز چشمگیری کم میکند. تمام سیستم خنک کننده موتور زمانی کار میکند که متور ماشین روشن باشد.

خنک کننده هم در شرایطی نیاز به تعویض  دارد

درست مانند اغلب قطعات و لوازم یدکی خودرو که فرسوده شده و نیازمند تعمیر میشوند، خنک کننده روغن نیز از این قاعده مستثی نیست و نیاز به تعویض دارد. هنگامی که این بخش از سیستم خنک کننده شروع به فرسودگی یا شکسته شدن می کند، چندین علامت هشدار دهنده در ماشین شما ایجاد میکند. در این مقاله چند مورد از این علائم ذکر شده است و می تواند به راننده هشدار دهد که ممکن است خنک کننده روغن موتورش (برای مثال رادیاتور روغن موتور کیا یا هیوندای) نیاز به تعویض داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لوازم یدکی هیوندای و کیا می توانید به فروشگاه مجازی لوازک یدکی خودرو استارپارتس مراجعه کنید.

خرید اینترنتی گردنبند طلا

 خرید طلا (گردنبند طلا )  به صورت آنلاین از طلا فروشی اینترنتی به رعایت برخی نکات و اصول نیاز دارد که ما در این مطلب می‌خواهیم این موارد را برایتان توضیح دهیم.

تعیین سایز گردنبند طلا بر اساس اندازه دور گردن

برای خرید آنلاین گردنبند طلا باید اندازه دور گردن خود را بدانید. برای گرفتن اندازه‌ی گردن، یک  متر نواری، یا اگر متر ندارید روبان یا پارچه باریک را دور گردن خود بپیچید. حواستان باشد متر به گردن چسبیده باشد تا اندازه دور گردن به طور دقیق و صحیح به دست بیاید. از روی متر، اندازه دور گردن را مشخص کنید. اگر با روبان یا نوار پارچه‌ای دور گردن خود را اندازه گرفته‌اید، آن نقطه‌ای که دو سر نوار روی هم افتاده را با دست نگه دارید، نوار پارچه‌ای را روی یک سطح صاف بگذارید و با خط‌کش یا متر فلزی اندازه‌ی آن را ببینید.

به عددی که به دست می‌آید باید ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر اضافه کنید. به این صورت سایز متوسط گردنبند مناسب شما به دست می‌آید.

تعیین سایز گردنبند طلا بر اساس قد

اولین قدم برای خرید آنلاین گردنبند طلا ، تعیین سایز آن است. تعیین اندازه گردنبند بر اساس طول زنجیر آن مشخص می‌شود. از آنجا که گردنبند چندین سایز استاندارد مختلف دارد شما باید اندازه‌گیری شخصی خود را هم داشته باشید تا بتوانید اندازه مناسب خودتان را پیدا کنید.

قد آدم‌ها در جلوه‌ی گردنبند تاثیر زیادی دارد. هر فردی باید متناسب با قد خود، اندازه گردنبند را تعیین کند. گردنبندهای بلند برای افراد کوتاه‌قد اصلا مناسب نیست. همچنین، گردنبندهای کوتاه در گردن افرادی که قد بلند دارند اصلا دیده نمی‌شود و در نتیجه جلوه‌ای هم نخواهد داشت.

تعیین سایز گردنبند طلا بر اساس فرم صورت

اندازه گردنبند می‌تواند صورتتان را کشیده‌تر، پهن‌تر، باریک‌تر یا کوتاه‌تر از فرم اصلی‌اش نشان دهد. به همین خاطر، می‌توانید با انتخاب اندازه درست گردنبند، صورت خود را زیباتر و خوش‌فرم‌تر نشان دهید. چگونه؟ به روشی که در زیر توضیح داده‌ایم:

گردنبند چوکر اندازه‌ای بین ۲۵ تا ۴۰ سانتی‌متر دارد. این گردنبند برای افرادی که صورت قلبی شکل و چانه‌های تیز و دراز دارند بسیار مناسب است. به این خاطر که می‌تواند تیزی پایین صورت این افراد را تا حدی مخفی کند. این ترفند همچنین برای افرادی که صورت مربعی یا صورت کشیده‌ی مستطیلی دارند هم بسیار کاربرد دارد.

افرادی که صورتشان دایره‌ای و گرد است باید از انتخاب و خرید گردنبند طلا کوتاه خودداری کنند. به این خاطر که گردنبند کوتاه باعث گردتر دیده شدن صورت خواهد شد. گردنبندهای بلند با اندازه‌ای بین۶۶ تا ۹۱ سانتی‌متر برای کسانی که صورت‌های پهن و گرد دارند بسیار مناسب‌تر است.

آنهایی که صورتشان بیضی شکل است می‌توانند از هر فرم و اندازه‌ی گردنبندی که دوست دارند استفاده کنند.

د

صفحه قبل 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->