جلوبندی خودرو و ایرادات رایج آن

 اگر در زمینه خودرو کمی اطلاعات داشته و یا مدت کوتاهی است که به رانندگی مشغول هستید، حتما عبارت جلوبندی خودرو را شنیده‌اید.

اهمیت این بخش از خودرو زمانی افزایش پیدا می‌کند که بدانید معمولا خودروهایی که از ناحیه جلوبندی دچار مشکل می‌شوند مشتری چندانی ندارند و این قسمت از خودرو آنقدر مهم است که حتی مراکزی برای تعمیر تخصصی آن به نام جلوبندی سازی نیز وجود دارد. در ادامه این مقاله از استار پارتی نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید تا اطلاعات شما را در این بار تکمیل کنید.

جلوبندی خودرو چیست و به کدام قسمت خودرو اشاره دارد؟

جلوبندی خودرو به قسمت جلو و زیرین خودرو گفته می‌شود که یکی از وظایف آن ایجاد راحتی در رانندگی و تعلیق خودرو در هنگام حرکت و رد شدن از سطوح ناهموار می‌باشد.

تفاوت سیستم تعلیق خودرو با جلوبندی خودرو در این است که سیستم تعلیق شامل کمک فنرها و چرخ‌های عقب خودرو نیز می‌شود اما جلوبندی تنها به قسمت جلوی خودرو اشاره داشته و شامل فرمان و میل فرمان نیز می‌گردد.

از آنجا که چرخ‌های جلو، نقش هدایت خودرو را به طرفین نیز بازی می کنند، در نتیجه اهمیت سیستم تعلیق خودرو در جلو بسیار بیشتر از عقب خودرو می باشد. از این رو به این قسمت که شامل سیستم فرمان خودرو نیز می شود، به طور جداگانه، جلوبندی خودرو گفته می شود.

در تصویر زیر، جلوبندی خودرو و متعلقات آن مشاهده می‌شود و می‌توان به طور دقیق قسمتی از خودرو را که به آن جلوبندی گفته می‌شود را مشاهده نمود.

بیشتر بدانید:

اجزای تشکیل دهنده جلوبندی خودرو

جلوبندی خودرو از قطعات مختلف و بسیاری تشکیل می‌شود که عدم هماهنگی و یا ایجاد خرابی در هر کدام از این قطعات موجب ایجاد اشکالاتی در حین رانندگی خواهد شد. این قطعات عبارتند از:

• سیستم فرمان

• سیستم تعلیق در جلو

• سیستم چرخ‌ها

• میل تعادل و میل موجگیر

• بلبرینگ و توپی چرخ‌ها

• فنر و کمک فنرهای جلو

• سیبک‌ها

• اکسل

• سگ دست و شغال دست

• طبق

• رام

بیشتر بدانید : راهنمای خرید لوازم یدکی هیوندای

تعیین سایز انگشتر و روش‌های تغییر سایز انگشتر

 دقیق‌ترین روش برای تعیین سایز انگشتر مراجعه به یک مغازه یا گالری طلا و جواهر نزدیک محل زندگی‌تان است. شما در طلافروشی می‌توانید با چندین ابزار مختلف و خاص برای تعیین اندازه حلقه و انگشتر آشنا شوید.

اگر انگشتر طلا شما به خوبی اندازه دستتان است و می‌خواهید بدانید سایز آن چند است، بهتر است بدانید طلافروشان از یک قالب استیل حلقه برای این کار استفاده می‌کنند. حلقه قبلی شما روی قالب حلقه طلافروش قرار داده می‌شود و شماره‌ای که پایین قالب حلقه حک شده درست هم‌اندازه سایز حلقه شماست. در پایین، می‌توانید تصویر قالب حلقه را مشاهده کنید.

تعیین سایز انگشتر با کمک اندازه‌گیرهایِ قابل چاپ

در تصویر پایین، یک نمودار سایز حلقه که قابل چاپ است را مشاهده می‌کنید که می‌توان از آن برای تعیین اندازه حلقه استفاده کرد. برای مشخص کردن دقیق‌ترین اندازه، حلقه باید دایره را پوشش دهد به طوری که دایره سیاه مماس با داخل حلقه باشد.

لطفا توجه داشته باشید که احتمال دارد از این اندازه‌گیرهای حلقه برای تعیین اندازه «نسبتا» دقیق انگشتر طلا استفاده کنید. بنابراین، همیشه توصیه می‌شود که اندازه حلقه را توسط طلا و جواهرفروش حرفه‌ای و با وسایلی که در بالا گفته و نشان داده شد، یعنی قالب حلقه و اندازه‌گیر فلزی حلقه اندازه بگیرید تا سایز دقیق انگشتر طلا مشخص شود.

تعیین اندازه انگشتر با کمک نمودار اندازه حلقه

آن چه در قسمت پایین مشاهده می کنید، جدول اندازه انگشتر است که قطر انگشتر (اندازه سرتاسر حلقه) و محیط انگشتر (اندازه دور تا دور حلقه) را برای هر اندازه می سنجد. این ابعاد هم به واحد اینچ هستند و هم میلی‌متر. با این حال، استفاده از سیستم متریک به میلی‌متر با خط‌کش استاندارد خیلی آسان‌تر خواهد بود. تفاوت در قطر بین هر اندازه سوراخ حلقه ۰٫۸ میلی‌متر و هر نصف اندازه حلقه ۰٫۴ میلی‌متر است.

عوامل تاثیرگذار در نحوه اندازه‌گیری سایز حلقه طلا

عوامل بسیار زیادی در تعیین سایز انگشتر طلا تاثیرگذار هستند. این عوامل که می‌تواند از شب به روز و از فصلی به فصل دیگر تغییر کند عبارت‌اند از:

دما: انگشتان در هوای سرد قطر کمتر و در هوای گرم قطر بیشتری دارند

رطوبت: باعث تورم انگشتان می‌شود

رژیم غذایی: نمک و دیگر مواد غذایی می‌توانند منجر به حبس مایعات بدن و تورم شوند

کاهش یا افزایش وزن

ورزش

بارداری

زمان روز: انگشتان صبح‌ها قطر کمتر و شب‌ها قطر بیشتری دارند.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید اینترنتی طلا

فیلتر روغن هیوندای چیست؟

 فیلتر روغن هیوندای از یک واشر فلزی سوراخ‌دار به همراه یک واشر آب‌بندی و یک سوراخ که در وسط بلوک سیلندر پیچ می‌شود و به همراه یک کاسه فلزی محتوی کاغذ فیلتردار جهت تصویه روغن تشکیل شده است.

در ادامه این مقاله با استار پارتس نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید تا با این قطعه حیاتی در خودرو هیوندای خود بیشتر آشنا شوید.

روغن از سوراخ‌های روی واشر وارد فیلتر شده و پس از عبور از کاغذ صافی روغن از وسط فیلتر و سوراخ وسط وارد موتور می‌شود. روغن کثیف به وسیله فشار پمپ روغن وارد فیلتر شده و با عبور از صافی تصفیه می‌گردد.

انواع فیلتر روغن هیوندای

معمولا فیلترهای روغن هیوندای شامل دو نوع می‌باشند،فیلتر روغن اولیه و ثانویه.

فیلتر روغن اولیه می‌تواند ذرات به اندازه ۲۵ _۳۰میکرون (موی انسان ۶۵_ ۷۰ میکرون است) را متوقف کند. در فیلترهای جریان کامل تنها از نوع اولیه استفاده می‌شود که قادرند ۲۵ الی ۳۰ میکرون را در خود متوقف نمایند.

فیلترهای ثانویه می‌توانند ذرات ۵ تا ۱۰ میکرون را متوقف کنند. فیلترهای ثانویه (جریان فرعی) کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در موتورهای دارای دوفیلتر روغن اولیه و ثانویه، یک قسمت کوچک روغن حدود ۱ الی ۱۰ درصد وارد فیلتر ثانویه می‌شود و بقیه از محل فیلتر اولیه عبور می‌کند.

هر چقدر فیلتر بیشتری در موتور استفاده شود ذرات معلق بیشتری از روغن جذب می‌شوند.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید روغن گیبرکس هیوندای

فیلتر مرغوب:

یک فیلتر روغن هیوندای مرغوب دارای مشخصات و قابلیت‌هایی است ازجمله:

¤ عدم مقاومت در برابر ورود روغن

¤ جداسازی مطلوب ذرات از روغن

¤ قدرت جذب بیشتر آلودگی‌ها

¤ مقاومت در برابر پارگی

¤ محفظه کارآمد با قابلیت تحمل فشار بالا

¤ آب‌بندی مناسب

¤ دارای سوپاپ اطمینان

در ساخت انواع فیلترهای مرغوب، ‌علاوه بر استفاده از کاغذهای مناسب به موارد دیگر نیز توجه می‌شود، ‌از جمله می‌توان به عدم وجود نشتی در مدیا فیلتر، ‌قرارگیری (جا نمایی) صحیح فیلتر در پوسته، ‌انتخاب نوع آلیاژ مصرفی در محفظه و پوشش مطلوب رنگی اشاره نمود.

اطمینان از استاندارد بودن فیلتر روغن هیوندای

هنگام خرید و نصب فیلتر حتما به استاندارد بودن آن باید توجه نماییم.

امروزه متاسفانه شاهد هستیم که فیلترهایی در تعویض روغنی ها و اتوسرویس‌ها وجود دارند که بسیار ارزان خریداری شده و با حذف قسمت‌های حیاتی در فیلترها نظیر سوپاپ اطمینان و استفاده از مواد نامرغوب باعث آسیب به موتور خودروها و کم شدن طول عمر موتور و تحمیل هزینه های سرسام‌آور به صاحبان خودروها می‌گردد‌.

منبع:  star.parts

راهنمای خرید حلقه طلا برای زنان پر مشغله و فعال

 خرید حلقه نامزدی

خرید حلقه طلا  شاید در ظاهر کار آسانی باشد اما اصولی دارد که اگر رعایت کنید، بهترین خرید را خواهید داشت. به همین خاطر، گالری کیش طلا در این مطلب ترفندهای خرید انگشترِ نشان نامزدی را آموزش داده. همراهمان باشید.

ترفندهای خرید حلقه نامزدی

در حالی­که طراحان جواهرات برای طراحی حلقه­‌ها به این موضوع توجه می‌کنند که ظاهر آن به گونه­‌ای باشد که هم برای حلقه و هم فردی که می‌پوشد هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، اما باز هم استفاده روزمره به دلیل فعالیت­‌هایی که فرد انجام می‌دهد، چالش­‌هایی برای انگشتر طلا ایجاد می‌کند. مشکلاتی که ممکن است به حلقه آسیب برساند.

عاقلانه­‌ترین تصمیم هنگام خرید حلقه نامزدی ، انتخاب انگشترهای ساده‌ای است که صرفا برای استفاده روزمره طراحی شده‌­اند. هنگام خرید به  شکل، ظاهر و ارتفاع حلقه ، همچنین مدل سنگ و نگین‌­ها و همچنین اندازه و برش آنها توجه کنید.

درواقع تمام جنبه­‌های طراحی و ساخت حلقه مثل نوع برش سنگِ روی آن بسیار مهم است و به زیبایی و دوام آن می­‌افزاید.

در این مقاله به پنج ویژگی ضروری اشاره خواهیم کرد که در خرید حلقه نامزدی بسیار حائز اهمیت هستند.

اگر اولین فاکتور شما برای خرید طلا ، مبلغ آن است باید بدانید که نکات زیر می‌توانند راهنمای خوبی در خرید شما باشند.

راهنمای خرید حلقه نامزدی

۱- به‌دنبال نگین‌های کوچک و کم‌ارتفاع باشید

۲- انگشترهایی که نگین کمتر با پایه‌های محکم دارند را انتخاب کنید

۳- جنس حلقه را از طلا یا پلاتین انتخاب کنید

۴- به بُرش سنگ‌­های حلقه توجه کنید

بیشتر بدانید : خرید طلا اینترنتی

شمع موتور

 یکی از قطعات اصلی موتور هر خودرو، شمع موتور آن می‌باشد که وظیفه جرقه‌زنی و به نوعی روشن نمودن خودرو را دارد.  در ادامه این مقاله با استارپارتس نماینگی رسمی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید.

شمع خودرو چیست؟؟؟

شمع خودرو قطعه کوچکی است که داخل سیلندر موتور قرار می‌گیرد و از یک سمت ولتاژ بالا به آن اعمال می‌شود و در سمت دیگر که داخل سیلندر قرار می‌گیرد جرقه ایجاد می‌شود. این جرقه باعث انفجار مخلوط هوا و بنزین در داخل سیلندر موتور می‌شود که این انفجار در نهایت نیروی لازم را برای موتور فراهم می‌کند.

بیشتر بدانید: راهنمای تعویض شمع هیوندای جنسیس و کوپه

نحوه عملکرد شمع خودرو چگونه است؟؟؟

موتور خودرو‌های درونسوز با سوخت (بنزین) کار می‌کند، اما عملکرد موتور بدون الکتریسیته ممکن نخواهد بود.

بسیاری از قطعات خودرو با الکتریسیته کار می‌کنند، حتی در هنگام روشن شدن موتور هم نیاز به آن ضروری است. شمع‌ها توسط وایر شمع به سیستم احتراق خودرو متصل می‌شوند.

الکتریسیته توسط دینام در موتور تولید می‌شود و به شمع‌ها انتقال می‌یابد، جایی که شمع با ایجاد قوس الکتریکی در داخل سیلندر عامل جابجایی پیستون و تولید نیرو خواهد شد.

شمع‌ها جزء حیاتی سیستم تولید نیرو در اتومبیل شما می‌باشند.

شمع موتور سرد

که برای عملکرد در موتورهای با دمای بالا طراحی شده‌اند و دارای پایه‌های کوتاه می‌باشند تا سریعا بتوانند گرمای ایجاد شده در اثر جرقه‌زنی را کاهش دهند.

شمع موتور گرم

که برای عملکرد در موتورهای با دمای پایین طراحی شده‌اند و دارای پایه‌های بلندتری می‌باشند تا گرمای خود را دیرتر از دست داده و در نتیجه بتوانند رسوبات باقی مانده حاصل از احتراق را در روی خود شمع بسوزانند.

شمع نیکلی:

که جنس الکترودهای آن از آلیاژ نیکل می‌باشد و دارای طول عمر کوتاهی می‌باشند.

شمع پلاتینیومی:

که جنس الکترودهای شمع از آلیاژ پلاتینیوم بوده و دارای طول عمر بسیار بالایی هستند. اینگونه شمع‌ها توانایی تحمل دمایی تا ۲۵۰۰ درجه سانتیگراد را داشته و قادرند تا ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد مفید داشته باشند.

شمع ایریدیومی:

اینگونه از شمع نیز که الکترود مثبت آن از جنس ایریدیوم است، دارای طول عمر بالاتری نسبت به شمع‌های پلاتینیومی می‌باشد.

شمع موتور چند الکترودی:

این گونه از شمع موتور از چند الکترود منفی برخوردار هستند که باعث طول عمر بسیار بالاتر می‌شود. به علت اینکه هربار جرقه‌زنی باعث خوردگی قطب منفی می‌گردد، هر الکترود پس از خورده شدن، جای خود را با الکترود نزدیکتر به قطب مثبت عوش کرده و در نتیجه طول عمر بالاتری برای شمع ایجاد می نمایند.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید قطعات کیا

اصول ست کردن لباس با گوشواره حلقه

 گوشواره‌های حلقه ای همیشه در طول سال‌ها در هر گالری طلا و جواهر خودنمایی می‌کردند و مشتری‌های خاص خود را نیز داشتند. اما در سال ۲۰۱۸ میلادی (سال گذشته) بار دیگر مد شدند و در نتیجه مدل‌های جدیدتر با طراحی‌های متنوع‌تری روانه بازار شد تا دل از دوستداران این نوع وسیله‌های زینتی ببرند.

گوشواره‌های حلقه ای امسال نیز همچنان مورد توجه خانم‌ها قرار دارند و یکی از گزینه‌های همیشگی برای خرید طلا محسوب می‌شوند.

در ادامه این مقاله با گالری کیش طلا همراه باشید تا با اصول ست کردن لباس با گوشواره حلقه ای اشنا شوید.

۱- با گوشواره حلقه‌ای چه رنگ لباسی باید پوشید؟

طلا و رنگ آن همیشه جذاب و لوکس بوده است. اما برای اینکه  بتوانید نگاه‌های اطرافیان را به گوشواره‌های خود جلب کنید، بهتر است مدل‌های حلقه‌ای زرد را با لباس‌هایی به رنگ‌های خنثی همانند سفید یا سیاه ست کنید.

۲- گوشواره حلقه ای را چه زمانی باید پوشید؟

گوشواره حلقه ای طلایی را بهتر است در مجالس و مراسم‌های رسمی بپوشید تا حسابی خودنمایی کنند و به چشم بیایند. البته به این معنی نیست که شما گوشواره حلقه‌ای رزگلد خود را نمی‌توانید در مکان‌های غیررسمی یا در جمع‌های دوستانه استفاده کنید.

۳- گوشواره حلقه‌ای را با چه اکسسوری‌هایی می‌توان ست کرد؟

طلا، فلز بسیار جذاب و ارزشمندی است اما استفاده از آن قوانین خاص خود را دارد. یکی از این قوانین این است که آن را با هیچ فلز دیگر همزمان نپوشید و سعی کنید جواهرات ساده‌ای را برای خوش تیپ بودن انتخاب کنید.

۴- رژلب قرمز و گوشواره حلقه‌ای طلایی

اگر دوست دارید تیپ شیک، کلاسیک و ژستی داشته باشید توصیه می‌کنیم با گوشواره حلقه ای طلایی، رژ لب قرمز مات یا رژ مخملی قرمز بزنید. چنین تیپی نگاه‌ها را به سمت شما بر می‌گرداند. البته رژ قرمز و گوشواره زرد را با لباس‌های غیر رسمی همانند شلوار جین و کتان هم می‌توان ست کرد. توصیه ما این است که در این حالت لباس‌هایی به رنگ‌های تیره انتخاب کنید.

5- گوشواره حلقه‌ای کوچک و طلایی

برای تیپ‌های رمانتیک و کلاسیک بهتر است گوشواره های حلقه ای طلایی انتخاب کنید.خوبی این مدل این است که با هر تیپ و لباسی ست می‌شود. یعنی با روسری و مانتو در خیابان و با لباس شب در مهمانی می‌توانید از گوشواره‌های حلقه‌ای کوچک بهره بگیرید.

بیشتر بدانید : دانشنامه طلا

سنسور اکسیژن خودرو چیست؟

 سنسور اکسیژن قطعهای در خودرو است که نسبت اکسیژن موجود در گاز یا مایع را اندازهگیری می‌کند و در تمامی خودروها وجود دارد . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این قطعه حیاتی در خودرو در ادامه این مقاله با استارپارتس نمایندگی فروش قطعات هیوندای و کیا همراه باشید.

نحوه عملکرد سنسور اکسیژن در هیونـدای

نسبت اکسیژن به مایع یا گاز به نام نسبت لامبدا خوانده می‌شود.

در موتور احتراق داخلی این سنسور نسبت اکسیژن موجود در گازهای خروجی از اگزوز را اندازه‌گیری می‌کند.

مقادیر حاصل برای مدیریت موتور در سیستم‌های سوخت‌رسانی انژکتوری و کنترل آلایندههای حاصل از احتراق می‌رود.

در واقع این سنسور میزان غنی یا رقیق بودن نسبت سوخت به هوای ارسال شده به موتور را اندازهگیری می‏کند. با استفاده از داده سنسور یک سیستم کنترلی فیدبک حلقه بسته مقدار سوخت ارسال شده به موتور را تصحیح می‌کند.

عیب‌یابی سنسور اکسیژن

این سنسور در واقع وضعیت مخلوط سوخت را نشان می‌دهد. بنابراین واحد کنترل الکترونیکی موتور می‌تواند نسبت سوخت و هوا را به منظور مصرف سوخت اقتصادی و به حداقل رساندن میزان آلاینده‌ها، تنظیم نماید.

ساختار سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن‌ شامل‌ بدنه‌ سرامیکی‌ با سر پلاتینیوم‌ است. سر سنسور توسط‌ غلاف‌ فلزی‌ محافظت‌ شده‌است. محدوده‌ خارجی‌ این‌ سرامیک‌ پوشش‌ داده‌‌شده‌ در معرض‌ اکسیژن‌ موجود در اگزوز قرار دارد. قسمت‌ داخلی‌ آن‌ به‌ اکسیژن‌ موجود در اتمسفر مرتبط‌ است. اختلاف‌ بین‌ این‌ دو نقطه‌ باعث‌ تولید ولتاژ در سنسور می‌شود.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید اویل پمپ هیوندای

سیستم عیب‌یابی در خودروهای پیشرفته

در خودروهای پیشرفته‌تر امروزی که از سیستم عیبیابی نسل ۲ مستقر در خودرو یا (On-Board Diagnostics – OBD-II) استفاده می‌کنند، یک سنسور اکسیژن هم بعد از کاتالیست قرار می‌گیرد تا راندمان این کاتالیست را مورد بررسی قرار دهد.

به علاوه هر ساله با تولید مدل‌های جدیدتر خودرو، خودروسازان برای بهبود عملکرد موتور از تعداد بیشتری سنسور اکسیژن استفاده میکنند. برخی از موتورهای با راندمان بالا همانطور که برای پشت مبدل‌های کاتالیستی سنسورهای اکسیژن دارند برای هر سیلندر نیز یک سنسور اکسیژن دارند.

بهبود عملکرد موتور خودرو

هر ساله با تولید مدل‌های جدید خودرو، تولیدکننده‌ها برای بهبود عملکرد موتور خودرو از تعداد بیشتری سنسور اکسیژن استفاده می‌کنند.

برخی از موتورهای با راندمان بالا همانطور که برای پشت مبدل‌های کاتالیستی سنسورهای اکسیژن دارند، برای هر سیلندر نیز یک سنسور اکسیژن دارند.

سنسورها در قسمت تحتانی خودرو و زیر کاپوت قرار دارند. همچنین به منیفولد اگزوز متصل می‌باشند. در جلو یا عقب کاتالیزور قرار دارند. سنسور جلویی وظیفه اندازه‌گیری میزان اکسیژن سیستم اگزوز را به عهده دارد.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید قطعات هیوندای

حساسیت به طلا چیست؟

 برخی افراد پس از خرید طلا و استفاده از آن حساسیت نشان می‌دهند. نشانه‌های این حساسیت چیست؟

اغلب آن قسمت از پوست که در تماس با طلاست قرمز و دچار خارش می‌شود. در بسیاری موارد در آوردن طلا و شستن پوست با آب و صابون، این نشانه‌ها را از بین می‌برد.

اما لازم است بدانید که حساسیت به طلا بسیار نادر است و اغلب، نیکل موجود در طلاهای زینتی است که آلرژی ایجاد می‌کند.

آیا شما به نیکل حساسیت دارید؟

تقریبا همه جواهرات و طلاها از آلیاژ طلا درست شده‌اند. یعنی از ترکیب چند فلز گرانبها با هم. دلیلش هم این است که طلای خالص بسیار نرم است و از آن به تنهایی نمی‌توان برای ساخت زیورآلات استفاده کرد.

یکی از رایج‌ترین و عمومی‌ترین فلزاتی که در آلیاژ طلا استفاده می‌شود، نیکل است.

هر چه عیار طلا پایین‌تر باشد، یعنی از طلای خالص کمتری در آن استفاده شده است. به این معنی که فلزات دیگر بخش عمده آن را تشکیل داده‌اند. طلای عیار پایین دوام و مقاومت بالایی دارد اما در عوض بها و ارزش کمتری دارد. در ضمن، به خاطر وجود فلزات دیگر، میزان حساسیت‌زا بودن آن هم بیشتر است.

در همین راستا باید بدانید، طلا با عیار پایین است که حساسیت ایجاد می‌کند.

البته جا دارد اشاره کنیم که قطعات مختلف طلا ممکن است واکنش‌های آلرژیک متفاوت از هم داشته باشند و این بستگی دارد که تجمع نیکل در کدام بخش زیورآلات متمرکزتر باشد. به همین خاطر ممکن است میزان حساسیتی که دو انگشتر طلا با عیار ۱۰ ایجاد می‌کنند با هم فرق اساسی داشته باشد.

نشانه‌های حساسیت به نیکل چیست؟

نشانه‌های حساسیت به نیکل اغلب پس از ۱۲ تا ۴۸ ساعت پس از استفاده از طلا خود را نشان می‌دهد. از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خارش
  • قرمز شدن پوست
  • التهاب یا تاول زدن پوست
  • پینه بستن

در صورت حساسیت داشتن به نیکل چه اقداماتی باید صورت داد؟

در صورتی که تشخیص دادید به نیکل حساسیت دارید، یکی از ساده‌ترین کارها این است که طلا با عیار بالا ( طلای 18 عیار به بالا )  خریداری کنید. این طلاها خاصیت آلرژیک کمتری دارند.

از خرید طلا با عیار ۱۰ یا ۱۴ به شدت پرهیز کنید تا پوستتان قرمز و دچار خارش نشود.

از خرید طلای روکش شده (آبکاری) پرهیز کنید. اغلب روکش‌های طلا حاوی نیکل هستند و می‌توانند حساسیت ایجاد کنند.

طلای سفید نخرید. یکی دیگر از توصیه‌ها این است که به هیچ عنوان سراغ طلای سفید نروید. طلای سفید در واقع همان طلای زرد است که روی آن یک لایه رودیوم کشیده شده. ممکن است طلای زردِ زیر کار، عیار کمی داشته باشد و در نتیجه میزان نیکل موجود در آن قطعه زیاد خواهد بود و دوباره شاهد قرمزی و خارش خواهید بود.

بدنر از همه این است که روکش طلا هم حاوی نیکل باشد در این صورت حساسیت بیشتر از همیشه بروز خواهد کرد. بهترین کار این است که طلاهایی عاری از نیکل خریداری کنید.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید اینترنتی طلا

فنر و کمک فنر در سیستم تعلیق خودرو

 در ابتدا لازم بذکر است فنر و کمک فنر 2 جزء مستقل از سیستم تعلیق خودرو هستند که وظیفه فنر تحمل وزن اتاق روی سیستم تعلیق و وظیفه کمک فنر جذب ضربات ناشی از حرکت خودرو روی جاده است. در ادامه این مقاله با استار پارتس نمایندگی فروش قطعات هیوندای و کیا همراه باشید تا با این قطعه حیاتی در خودرو آشنا شوید.  

فنر (Spring) خودرو

قسمتی از سیستم تعلیق می‌باشد که وزن خودرو را ساپورت کرده، ارتفاع خودرو را در حد استانداردش ثابت نگه‌داشته و ضربات جاده را نیز دفع می‌نماید.

فنرها که اغلب میلهها یا حلقههای فولادی انعطافپذیری هستند، به شاسی و اتاق خودرو اجازه میدهند تا بدون اخلال در حرکت خودرو، دستاندازها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد.

بیشتر بخوانید : ترموستات ماشین هیوندای

کنترل کار فنر

فنری برای سیستم تعلیق خودرو ایدهآل است که ضربه دست‌انداز را به سرعت جذب کند و سپس به آهستگی به وضعیت عادی خود برگردد اما ساخت چنین فنری دشوار است اگر فنر خیلی انعطاف‌پذیر یا نرم باشد، بیش از اندازه تغییر طول میدهد.

اگر فنر خیلی سفت یا سخت باشد، خودرو نرم حرکت نمی‌کند وضعیت مطلوب با استفاده از یک فنر متوسط و یک کمک فنر تامین می‌شود.

ضریب فنر

شاخص نرمی یا سختی فنر را ضریب فنر می‌نامند. ضریب فنر باری است که برای جابجا کردن فنر، به اندازه معین، لازم است ضریب فنری که به صورت یکنواخت فشرده می‌شود.

فنرهای ضریب متغیر با آهنگ ثابت حرکت نمی‌کند یا تغییر طول نمی‌دهند .

هر گاه فنر لول با استفاده از مفتول مخروطی پیچیده شود ضریب آن متغیر خواهد بود در نوع دیگری از فنر لول ضریب متغیر، پیچ‌ها در بالای فنر، نسبت به پایین فنر به هم نزدیک‌ترند، یا به صورت مخروط یا بشکه پیچیده شده‌اند.

جرم فنربندی شده و جرم فنربندی نشده

با توجه به این که فنرها چگونه به چرخها و بدنه خودرو متصل شوند مهندسین و متخصصین خودروسازی بحثی را پیش کشیدند به نام جرم فنربندی شده و جرم فنربندی نشده unsprung mass.

جرم فنر بندی شده خودرو آن قسمتی از خودرو است که وزن آن روی فنربندی قرار میگیرد در حالیکه قسمتی از خودرو که بین جاده و فنر قرار میگیرد جرم فنربندی نشده می‌گویند.

میزان سختی فنر مشخص میکند که جرم فنربندی شده در برابر دستاندازها و هنگام رانندگی چگونه عمل کند فنری که نسبت به جرم فنربندی شده سختی کمتری دارد سبب نرمی سواری میشود.

بیشتر بخوانید : رهنمای خرید قطعات هیوندای

سوالات رایج در مورد انگشتر رزگلد

 این روزها با توجه به شرایط شیو ویروس کرونا بازار خرید طلا نیز مثل سایر بازار ها به صورت اینترنتی شده و عذه زیاذی اقدام به خرید طلا اینترنتی می کنند ، اما باید نوجه کرد که خرید طلا کمی متفاوت است و باید در خرید آن نهایت دقت را به کار برد پس بهتر قبل از خرید هر گونه مصنوعات طلا درباره آن اطلاعاتی جمع آوری کنیم .

در این مقاله از گلری کیش طلا سعی کردیم به سوالات شما پیرامون خرید انگشتر رزگلد پاسخ دهیم ف پس در ادامه همراه ما باشید

طلای رزگلد خالص چیست؟

برخی از مردم از عبارت «طلای رز گلد خالص» استفاده می‌کنند. اما این درست نیست. در واقعیت ما طلای قرمز خالص نداریم زیرا رز گلد یک «آلیاژ» است. یعنی از ترکیب دو یا سه فلز ساخته می‌شود. هر چه خلوصِ طلای مصنوعات رز گلد بیشتر باشد، رنگ صورتی آنها کمتر خواهد بود. به این خاطر که مس کمتری در ساخت آن استفاده شده است.

از کجا متوجه شویم انگشتر طلا عیار پایینی دارد؟

انگشتر رزگلدی که عیار و خلوص بالایی دارد، رنگ روشن‌تر و رنگ صورتی‌تری دارد. رز گلدی که خلوص طلای کمتری دارد، پررنگ‌تر و قرمزتر دیده می‌شود. به این دلیل که مس موجود در آن بیشتر است.

طلای رزگلد چگونه به این رنگ در می‌آید؟

وقتی مس با طلا آلیاژ می‌شود، طلا رنگ صورتی به خود می‌گیرد که به آن رزگلد می‌گویند. عدد یا فرمول مشخصی برای ترکیب مس و طلا به‌منظور ساخت و تهیه رزگلد وجود ندارد. اما این را در نظر داشته باشید که هر چه رنگ صورتی طلا پررنگ‌تر و محسوس‌تر باشد، یعنی مس بیشتری در ساخت آن استفاده شده است.

انگشتر طلای روسی چیست؟                   

طلای روسی یک نام تجاری است که به رز گلد داده شده است. دلیلش هم این است که این آلیاژ نخستین بار در قرن ۱۹ میلادی در کشور روسیه ساخته و عرضه شد. یعنی خاستگاه اصلی طلای صورتی به کشور روسیه بر میگردد.

 

  

صفحه قبل 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->