تمرین کاردیو چیست؟ معرفی 4 تمرین کاریو معروف

تمرینات کاردیو در حقیقت همان تمرینات هوازی هستند که برای چربی سوزی و بالا بردن متابولیسم بدن انجام می شوند. در این مقاله قصد داریم تا مهم ترین و تاثیرگذارترین تمرینات کاردیو برای چربی سوزی را به شما معرفی کنیم؛ پس همراه ما باشید.

تعریف تمرین کاردیو

کاردیوواسکولار یا کاردیو تمرین هایی هستند که ضربان قلب شما را 50 تا 75 درصد ماکزیمم میزان خود بالا می برند. این تمرینات سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند؛ در نتیجه سریعتر به تناسب اندام خود دست خواهید یافت. از انواع تمرینات کاردیو به جهت کاهش وزن، افزایش قدرت بدنی، تناسب اندام و همچنین بهبود عملکرد سیستم گردش خون استفاده می شود.

دستگاه الپتیکال یا بیضوی

یکی از بهترین تمرینات کاردیو در منزل استفاده از دستگاه الپتیکال یا بیضوی است که جهت جلوگیری از ضربه به زانو و پهلو هنگام پیاده روی طراحی شده است. باید گفت که تاثیرگذاری آن در میزان کالری سوزی به اندازه تردمیل نیست اما یک تمرین عالی برای لاغری به حساب می آید. ورزش کردن با این دستگاه به مدت یک ساعت با سرعت متوسط، باعث سوزاندن حدود 500-600 کالری می شود.

حرکت برپی

یکی از تمرینات کاردیو با شدت بالا، حرکت برپی است که ضربان قلب فرد را به مقدار زیادی بالا می برد. روش انجام این حرکت به این صورت است که ابتدا به حالت شنا قرار بگیرید و سپس به سمت بالا بپرید. به دلیل شدت بالایی که این حرکت دارد، حدود 100 کالری در 10 دقیقه توسط آن سوزانده می شود. در این حرکت بازو ها، قسمت میانی بدن و همچنین پاها تحت تاثیر قرار می گیرند.

طناب زدن

طناب زدن ورزشی است که انرژی زیادی می طلبد و سرعت عکس العمل نشان دادن شما را به چالش می کشد. شما می توانید این حرکت را در منزل به مدت 20 دقیقه در روز انجام دهید و از این طریق حدود 220 کالری بسوزانید. درست است که این تمرین خیلی ساده به نظر می رسد اما ورزشی است که نیاز به تمرین زیادی دارد.

یک نکته مهم درباره این ورزش این است که برای سریدن به بهترین نتیجه حین انجام آن، بهتر است که طناب را با مچ دست خود بچرخانید و نه با خود دست.

پله نوردی

این ورزش یکی از تمرینات کاردیو ترکیبی است که در کنار چربی سوزی ناشی از پیاده روی که می کنید، در عضله سازی هم نقش مهمی دارد و در یک ساعت انجام آن حدود 600 کالری سوزانده می شود.

همه چیز درباره ارتودنسی متحرک شامل مزایا، معایب و هزینه ارتودنسی متحرک

 

در سال های اخیر به کمک ارتودنسی دندان به برطرف کردن ناهنجاری ها و مشکلات دندانی پرداخته شده است. این درمان شامل 2 نوع اصلی متحرک و ثابت می شود که در این مقاله قصد داریم درباره ارتودنسی متحرک اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

چه مشکلاتی توسط ارتودنسی دندان درمان می شوند؟

·         فاصله بین دندانی زیاد

·         عدم مرتب بودن دندان ها

·         مشکلات تکلم و جویدن بیمار در اثر قرارگیری نادرست دندانها

·         بیماری لثه و پوسیدگی دندان در آینده

·         جلو یا عقب بودن فک ها

·         مشکلات متنوع طرح لبخند

ارتودنسی متحرک چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، در این درمان بیمار قادر است ساعاتی از طول روز، دستگاه ارتودنسی را از دهان خود خارج کند. متخصصین ارتودنسی، این روش ارتودنسی را معمولا به بیمارانی توصیه می کنند که شدت ناهنجاری دندانی آنها جزئی تا متوسط است.  

مزایای ارتودنسی متحرک

·         ارتودنسی متحرک که انواع مختلفی دارد در کل به نسبت ارتودنسی ثابت ظاهر بهتری دارد.

·         در این درمان محدودیت غذایی ندارید، زیرا هنگام خوردن باید دستگاه ارتودنسی را از دهان خود خارج کنید.

·         رعایت بهداشت دهان و دندان هنگام استفاده از این نوع ارتودنسی دندان راحت تر است.

·         احتمال آسیب به لثه ها بسیار کم است.

معایب ارتودنسی متحرک

·         برای درمان ناهنجاری های شدید دندانی موثر نیستند.

·         احتمال بروز آسیب یا گم شدن براکت های ارتودنسی متحرک وجود دارند.

·         ممکن است بر روی تکلم فرد تاثیر بگذارند.

هزینه ارتودنسی متحرک

همانطور که در بالاتر گفتیم، نوعی از دستگاه های ارتودنسی دندان، قابلیت جابجایی و درآوردن از روی دندان ها را دارند که به آن ارتودنسی متحرک گفته می شود؛ البته این روش ارتودنسی تنها برای درمان نامرتبی های جزئی تا متوسط دندانی مناسب هستند. همان طور که در جدول بالا می بینید هزینه ارتودنسی متحرک به ازای هر فک حداقل 11 میلیون تومان است.

آموزش ارتودنتیست چه تفاوتی با دندانپزشک دارد؟

برای تبدیل شدن به یک متخصص ارتودنسی در کرج یا هر شهر دیگری، ابتدا باید دندانپزشک شوید. در مجموع، تبدیل شدن به یک متخصص در حوزه ارتودنسی دندان معمولاً حدود 10 سال تحصیلات دانشگاهی رسمی طول می کشد.

یک دندانپزشک عمومی پس از گذراندن 4 الی 6 سال از تحصیلات مربوطه می تواند مطب خود را راه اندازی کند اما اگر این فرد قصد گرفتن تخصص ارتودنسی را داشته باشد می بایست 3 الی 4 سال دیگر دوره تخصص ارتودنسی را پشت سر بگذارد تا به صورت تخصصی درمان های مربوط به مشکلات ارتودنسی دندان را در مطب خود ارائه دهد.

باید بدانید که یک متخصص ارتودنسی می تواند خدمات یک دندانپزشک عمومی را ارائه دهد، اما یک دندانپزشک عمومی نمی تواند و نباید خدمات یک متخصص ارتودنسی را ارائه دهد.

ملاک های انتخاب رنگ لمینت دندان کدامند؟

لمینت دندان یکی از روش های رایج اصلاح طرح لبخند است که جنس آن سرامیک بوده و برای پوشاندن عیوب ظاهری دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای انجام لمینت دندان یکی از کارهای مهمی که باید انجام داد، انتخاب رنگ لمینت دندان است که طیف گسترده  دارد و بر اساس معیارهایی باید رنگ مناسب برای هر فرد را انتخاب کرد.

انواع رنگ لمینت دندان

لمینت دندان چندین طیف رنگی دارد که باید برای انتخاب مناسب ترین رنگها با انواع آن ها و معیارهای انتخاب آن ها آشنا شوید که در زیر آن ها را توضیح می دهیم:

·         رنگ A1: این رنگ که به رنگ هالیوودی مشهور است، سفیدترین و روشن ترین رنگ لیمنت دندان است. معمولا افراد مشهور و بازیگران این رنگ را انتخاب می کنند تا لبخند آن ها جذابیت بیشتری داشته باشد.

·         رنگ A2: این رنگ یک رنگ کاملا طبیعی و استخوانی روشن است و معمولا برای افرادی مناسب است که از هیچ سفید کننده ای استفاده نکرده باشند.

·         رنگ B1: این رنگ روشن و سفید بوده و زیباترین رنگ لمینت است که جزو رنگ های هالیوودی به شمار می رود و کاملا طبیعی، دندان ها را سفید می کند.

·         رنگ B2: این رنگ نیز جزء رنگ های هالیوودی است و سفیدی آن کاملا طبیعی، روشن و زیبا است. رنگ B2 مقاومت زیادی نسبت به تغییر رنگ و ساییدگی دارد.

ملاک انتخاب رنگ لمینت دندان

رنگ لمینت دندان را باید بر اساس معیارهای زیر انتخاب کرد:

رنگ دندان های اصلی

در هنگام انتخاب رنگ لمینت دندان، باید رنگ دندان های اصلی فرد را در نظر گرفت و رنگی را انتخاب کرد که با سایر دندانها هماهنگی داشته باشد. اگر این رنگ ها هماهنگی لازم را با یکدیگر نداشته باشند، لبخند و همینطور ظاهر دندان های فرد غیر طبیعی می شود.

رنگ پوست

افرادی که پوست تیره دارند باید رنگ های طبیعی را برای لمینت دندان خود انتخاب کنند تا چهره طبیعی و زیبایی دندان های خود را از دست ندهند. رنگ خیلی روشن و سفید، ظاهری غیر طبیعی به دندان ها و چهره فرد می دهد.

افرادی که پوست روشن دارند باید رنگ لمینت روشن و سفید انتخاب کنند تا رنگ لمینت با رنگ پوست همخوانی داشته باشد و ظاهر طبیعی آن ها حفظ شود.

سفیدی چشم

در هنگام انتخاب رنگ لمینت، باید سفیدی چشم فرد را نیز در نظر گرفت و نباید رنگ لمینت از سفیدی چشم فرد روشن تر باشد. با انتخاب لمینت های روشن، چهره و لبخند غیر طبیعی جلوه می کند.

منبع: bestdentists.ir

اطلاعات جامع درباره کاشت ابرو

 

تا چند سال پیش، تاتوی ابرو رایج ترین روش برای خوش فرم کردن ابروها بود اما اکثر افرادی که تاتو انجام می دادند، پس از گذشت چند سال از کار خود پشیمان می شدند و به دنبال روشی طبیعی تر برای زیبای سازی ابروهای خود می گشتند. چند سالی است که کاشت ابرو به روی کار آمده است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

هاشور ابرو و تاتو از روش های موقت و مصنوعی (از نظر اینکه با جوهر و رنگ هستند) برای فرم دادن و ضخیم کردن ابروها هستند. این در حالی است که کاشت ابرو یک روش طبیعی (به دلیل استفاده از موی طبیعی) و دائمی برای پر پشت کردن ابروها است. با استفاده از کاشت ابرو می توان به فرم و تراکم دلخواه خود رسید.

کاشت ابرو بعد از تاتوی ابرو

خیلی از افرادی که تتوی ابرو انجام داده اند بعد از چند سال از انجام اینکار پشیمان شده و به دنبال راهی برای پاک کردن آن و یا طبیعی جلوه دادن آن می روند. برای حل این مشکل می توان از کاشت ابرو استفاده کرد اما باید این موضوع را بدانید که به دلیل طبیعی بودن و ماندگاری بسیار بالای این روش اصلاح و پرپشت کردن ابرو، هزینه کاشت ابرو از روش های دیگر بیشتر است.

آیا برای کاشت ابرو باید تتوی آن را پاک کنیم؟

اگر از طرح و مدل تتوی خود راضی هستید، می توانید روی همان تتوی خود کاشت ابرو انجام دهید. اگر از مدل تتوی خود رضایت ندارید می توانید از پزشک خود بکاهید تاتوهای شما را پاک کند و بعد از آن اقدام به کاشت ابرو کنید. خوشبختانه امروزه با روش های مختلف اعم از لیزر کیوسوئیچ امکان پاک کردن تاتو وجود دارد و نیازی به نگرانی بابت این موضوع نیست.

مزایای کاشت ابرو روی تاتو چیست؟

کل عملیات پیوند ابرو بر روی لایه سطحی پوست انجام می شود بنابراین هیچ گونه خطری، سلامتی فرد را تهدید نمی کند.

کاشت ابرو معمولا در یک جلسه قابل انجام است و در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه خود می رسید.

در صورتی که موهای پشت سر یا پشت گوش شما تراکم کافی نداشته باشد، امکان برداشتن فولیکول های مو از سایر نقاط بدن نیز وجود دارد.

در صورتی که تاتو داشته باشید ابروهای شما تیره تر خواهد بود که این در برخی مواقع یک مزیت محسوب می شود و پس از کاشت، ابروهای شما تیره تر دیده می شود.

ماندگاری فیلر بینی چقدر است و چگونه می توان آن را افزایش داد؟

فیلر بینی نوعی پرکننده پوستی است که اصولا با نوعی ماده طبیعی به نام هیالورونیک اسید ساخته می شود. دکتر زیبایی با تزریق این نوع پرکننده های پوستی به برآمدگی ها و فرورفتگی های بینی اقدام به اصلاح فرم بینی می کند. کل فرآیند تزریق فیلر بینی حدود 15 الی 45 دقیقه طول می کشد.

فیلر بینی چقدر دوام دارد؟

ماندگاری فیلر بینی موقتی و حدود 12 الی 18 ماه است که البته در صورت مراقبت صحیح و همچنین تزریقات مکرر می توان دوام آن را بیشتر یا حتی مادام العمر کرد. فاکتورهای زیادی بر میزان ماندگاری فیلر بینی تاثیرگذار هستند که عبارتند از:

برند فیلر

در صورت استفاده از بهترین مارک های فیلر بینی که مورد تایید سازمان FDA آمریکا قرار گفته اند احتمال بروز عوارض فیلر بینی به حداقل می رسد و از طرفی مدت زمان ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

واکنش بدن فرد

سرعت جذب هیالورونیک اسید در بدن هر فردی می تواند متفاوت از دیگری باشد که این موضوع ارتباط مستقیم با میزان ماندگاری فیلر بینی دارد.

تجربه و مهارت پزشک

به دلیل اینکه عمل تزریق ژل به بینی، یک عمل حساس و دقیق است نیاز به تجربه و مهارت پزشک دارد. در صورتی که پزشک تخصص بالایی در انجام این عمل داشته باشد، تزریق را در بهترین نقاط انجام می دهد و در این صورت میزان ماندگاری فیلر هم افزایش پیدا می کند.

رعایت یا عدم رعایت مراقبت های بعد از فیلر بینی

پرهیز از انجام فعالیت های بدنی پرتحرک حداقل به مدت 48 ساعت و خودداری کردن از دستکاری کردن ناحیه حداقل به مدت 48 ساعت دو مورد از مهم ترین نکات مراقبتی بعد از تزریق فیلر بینی است.

آیا روشی برای به حداکثر رساندن مدت زمان ماندگاری فیلر بینی وجود دارد؟

بله همان طور که گفتیم در صورت رعایت نکات مراقبتی و همچنین تزریقات مکرر می توان مدت زمان ماندگاری فیلر بینی را به حداکثر رساند. در ادامه به مراقبت های بعد از تزریق فیلر بینی که مدت زمان ماندگاری فیلر بینی را افزایش می دهد، اشاره خواهیم کرد:

·         یک رژیم غذایی سالم و مناسب پوست داشته باشید.

·         بدن خود را به طور مداوم هیدراته نگه دارید و از مصرف روزانه حداقل 8 لیوان آب در طول روز غافل نشوید.

·         قبل از اینکه فیلر به طور کامل جذب شود، تزریق مجدد را انجام دهید.

·         استفاده از عینک و ماسک را تا حد ممکن به حداقل برسانید.

·         نکات مراقبتی ارائه شده توسط پزشک (در بخش قبلی گفته شد) را به خوبی عملی کنید.

روش های مختلف کاشت ابرو را بشناسید

 

تا چند سال پیش، تاتوی ابرو رایج ترین روش برای خوش فرم کردن ابروها بود اما اکثر افرادی که تاتو انجام می دادند، پس از گذشت چند سال از کار خود پشیمان می شدند و به دنبال روشی طبیعی تر برای زیبای سازی ابروهای خود می گشتند. چند سالی است که کاشت ابرو به روی کار آمده است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

هاشور ابرو و تاتو از روش های موقت و مصنوعی (از نظر اینکه با جوهر و رنگ هستند) برای فرم دادن و ضخیم کردن ابروها هستند. این در حالی است که کاشت ابرو یک روش طبیعی (بره دلیل استفاده از موی طبیعی) و دائمی برای پر پشت کردن ابروها است. با استفاده از کاشت ابرو می توان به فرم و تراکم دلخواه خود رسید.

آیا برای کاشت ابرو باید تتوی آن را پاک کرد؟

در صورت رضایت از مدل تاتو ابروهای خود نیازی به پاک کردن آن برای کاشت نیست، در غیر این صورت قبل از کاشت ابرو ابتدا باید تاتو پاک شود. خوشبختانه امروزه با روش های مختلف اعم از لیزر کیوسوئیچ، امکان پاک کردن تاتو وجود دارد و نیازی به نگرانی بابت این موضوع نیست. البته لازم به ذکر است که در صورت مراجعه به بهترین دکتر کاشت ابرو می توان با شگردهایی تتوهایی قدیمی را پوشاند و کاشت ابروی طبیعی را انجام داد.

روش های کاشت ابرو

متخصص کاشت ابرو، به نسبت فرم صورت شما بهترین مدل ابرو را برای شما انتخاب می کند و قبل از کاشت آن را روی صورت شما طراحی می کند. پس از برداشتن فولیکول های مو از بانک مو که اصولا از پشت سر یا پشت گوش برداشته می شود، به کمک روش های FIT یا FUT عمل پیوند ابرو را انجام می دهد. در ادامه به معرفی خلاصه وار دو روش نام برده شده می پردازیم:

کاشت ابرو به روش  FUT

به این روش، برداشت نواری هم گفته می شود. در روش FUT پزشک با ایجاد برشی در پشت سر فرد، مقداری از پوست آن قسمت را برداشته و محل بریدگی را بخیه می زند. پزشک از نمونه گرفته شده، فولیکول های مو را به آرامی و بدون آسیب رسانی از پوست جدا کرده و به محل مورد نظر پیوند می زند.

کاشت ابرو به روش  FIT

در روش کاشت ابرو به روش FIT پزشک با ایجاد حفره ای کوچک در پشت سر فرد، فولیکول های مو را استخراج می کند. در این روش هیچ گونه زخمی ایجاد نمی شود و نیازی به زدن بخیه به محل بانک مو وجود ندارد.

رنگ لمینت دندان و معیارهای این انتخاب رنگ

 

لمینت دندان یک روکش نازک از جنس سرامیک است که برای پوشاندن عیب های دندان بر روی سطح خارجی دندان نصب می شود. این روش همرنگ دندان است و همانند مینای دندان نور را به خوبی منعکس می کند؛ به همین دلیل خیلی طبیعی به نظر می رسد. افرادی که می خواهند دندان های خود را لمینت کنند، باید قبل از ساخت روکش ها رنگ آن ها را انتخاب کنند. لمینت دندان شامل چندین نوع طیف رنگی است و برای انتخاب رنگ لمینت دندان معیار های وجود دارد که لازم است بیمار و دندانپزشک بر اساس آن ها رنگ مناسب را انتخاب کنند.

رنگ بندی لمینت دندان به چه صورت است؟

از نظر رنگ بندی، لمینت 4 سطح رنگ دارد و بیماران باید از بین این طیف های موجود، مناسب ترین رنگ را انتخاب کنند. هر سطح دارای درجه بندی و طیف های مختلفی است. درجه بندی رنگ لمینت دندان شامل طیف های زیر است:

·         سطح A: درجه بندی از A1 تا  A4

·         سطح B: درجه بندی از B1 تا  B4

·         سطح C: درجه بندی از C1 تا C4

·         سطح D: درجه بندی از D1 تا D4

معیارهای انتخاب رنگ لمینت دندان

برای انتخاب رنگ لمینت دندان باید یک سری نکات را رعایت کرد. بیمار باید به کمک دندانپزشک خود و با توجه به سلیقه بیمار، رنگ پوست، سفیدی چشم و رنگ سایر دندان بهترین و مناسب ترین رنگ را انتخاب کند.

رنگ سایر دندان ها کلیدی ترین معیار در انتخاب رنگ لمینت

برای انتخاب رنگ روکش ها باید به رنگ دندان های اصلی بیمار دقت کرد. رنگ لمینت باید با رنگ طبیعی دندان همخوانی داشته باشد زیرا در صورت ناهماهنگی رنگ ها، ظاهر دندان ها و لبخند، زیبا و طبیعی به نظر نمی رسد.

رنگ پوست از تاثیر گذار ترین ملاک ها در انتخاب رنگ لمینت دندان

برای طبیعی و زیبا جلوه دادن لبخند افراد، باید رنگ دندان ها و لمینت با رنگ پوست هماهنگی داشته باشد. به این صورت که افرادی که رنگ پوستشان روشن است، باید رنگ های روشن و سفید را برای روکش های خود انتخاب کنند. همچنین افرادی با پوست سبزه و تیره، باید سایه رنگ های طبیعی دندان را برای لمینت های خود انتخاب کنند.

سفیدی چشم معیاری دیگر در انتخاب رنگ لمینت

افرادی که می خواهند رنگ لمینت های خود را انتخاب کنند باید به این نکته توجه کنند که رنگی که برای لمینت دندان خود انتخاب می کنند نباید از سفیدی چشمشان روشن تر باشد. لمینت های خیلی روشن، غیر طبیعی و مصنوعی به نظر می رسند.

منبع: implantdr.ir

2 تا از بهترین ورزش ها برای لاغری شکم

 

چاقی شکم و پهلو به دلیل سبک زندگی غلط مردم، یکی از معضلات اکثر افراد جامعه است. این ناحیه جزو سریع ترین نواحی ای است که می تواند دچار چربی اضافه شود. چربی های شکم علاوه بر ظاهر ناخوشایندی که دارند می توانند زمینه ساز بسیاری از بیماری ها و مشکلات مانند دیبات باشند. ورزش برای لاغری شکم در کنار داشتن یک رژیم لاغری مناسب، بهترین روش برای آب کردن چربی های شکم و پهلو است.

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی 2 تا از بهترین و تاثیرگذار ترین ورزش ها برای آب کردن و لاغری شکم و پهلو بپردازیم. با ما همراه باشید.

ورزش دراز نشست برای لاغری شکم

اگر به دنبال یک ورزش برای لاغری شکم در خانه هستید ورزش دراز نشست یک ورزش آسان است که بدون نیاز به هیچ گونه وسیله ای قابل انجام است. همچنین هیچ ورزشی به اندازه دراز نشست یا همان کرانچ دشمن چربی های شکم نیست. مراحل انجام این ورزش برای آب کردن شکم عبارتند از:

·         روی زمین دراز بکشید و کف پاهایتان را روی زمین قرار دهید و زانوهایتان را خم کنید.

·         دست هایتان را پشت سر یا روی سینه تان بگذارید.

·         یک نفس عمیق بکشید و سرتان را از روی زمین بلند کنید.

·         زمانی که بالا تنه خود را از زمین بلند می کنید باید باسن و قسمت انتهایی کمرتان روی زمین باقی بماند و سعی کنید سرتان را به زانوها برسانید.

·         به آرامی به حالت اولیه بازگردید.

·         می بایست در هنگام خم شدن نفس بکشید و در هنگام پایین آمدن بازدم کنید.

·         این تمرین را 2 الی 3 ست 10 تایی در روز انجام دهید.

نشست معکوس برای لاغر کردن شکم

این حرکت ورزشی یک حرکت مناسب برای از بین بردن چربی شکم به خصوص در بانوان است به همین دلیل به نشست معکوس ورزش برای لاغری شکم زنانه نیز می گویند. مراحل انجام این ورزش به شرح زیر است:

·         در حالی که روی زمین دراز کشیده اید دست هایتان را کنارتان بگذارید.

·         پاهایتان را به سمت بالا ببرید تا حدی که یک زاویه 90 درجه با زمین بسازید.

·         با پاهایتان به شکمتان فشار وارد کنید و پاها را تا زاویه 45 درجه پایین بیاورید و سپس به موقعیت قبلی بازگردید. دو تا سه ست 10 تایی این حرکت ورزشی را تکرار کنید.

فیلتر بنزین چیست؟ + علائم خرابی فیلتر بنزین

همه موتورها برای کارکردن به بنزین یا گازوئیل در مقادیر دقیق نیاز دارند، بنابراین هر چیزی که مانع جریان شود می ‌تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد موتور ماشین شود. فیلتر بنزین یا همان صافی بنزین، مانع از ورود خاک یا زباله ها به انژکتورها و محفظه احتراق می شود و همچنین اجازه می دهد سوخت با سرعت مورد نیاز از باک به موتور جریان یابد.

به طور کلی وظیفه فیلتر بنزین، فیلتر کردن آلودگی ها و جلوگیری از حرکت ناخالصی های موجود در باک به سمت موتور است که اغلب به آن فیلتر دیزل برای خودروهای دیزلی و فیلتر بنزین برای خودروهای بنزینی گفته می شود.

محل قرار گیری فیلتر بنزین

در خودروهای مختلف، محل قرارگیری صافی و یا فیلتر بنزین متفاوت است. در خودروهای قدیمی، فیلتر بنزین در زیر خودرو نزدیک به مخزن سوخت یا درون محفظه موتور و یا اینکه نزدیک موتور ماشین قرار داشت. اما در ماشین های امروزی، این قطعه درون باک بنزین قرار دارد.

چه زمانی نیاز به تعویض فیلتر بنزین است؟

فیلتر بنزین مانند خیلی از قطعات کیا، هیوندای و سایر برندها، یک قطعه مصرفی است که ماندگاری آن به نسبت شرایط مختلف مانند نحوه رانندگی و زندگی می تواند متفاوت باشد. در صورت عدم تعویض به موقع این قطعه، سوخت بیشتری مصرف می شود. پس یکی از روش های کاهش مصرف سوخت، تعویض به موقع فیلتر بنزین است.

علائم خرابی صافی بنزین چیست؟

از جمله علائم خرابی صافی بنزین عبارتند از:

·         کاهش قدرت موتور خودرو؛

·         ایجاد مشکل به طور مداوم در ناحیه موتور ماشین؛

·         روشن نشدن موتور ماشین؛

·         خراب شدن پمپ سوخت ماشین؛

·         روشن شدن چراغ چک؛

·         ریپ زدن در حرکت؛

·         سخت کار کردن ماشین در حالت درجا؛

·         خاموش شدن ماشین در حالت ایستاده؛

دلایل زیادی برای روشن نشدن ماشین وجود دارد که یکی از آنها خرابی فیلتر بنزین است. بنابراین در صورتی که موتور ماشین روشن نمی شود، بررسی صافی بنزین را به لیست مواردی که باید بررسی شود اضافه کنید. در واقع در صورتی که صافی بنزین دچار مشکل شده باشد، روند احتراق سوخت دچار اختلال می شود.

عواقب عدم تعویض به موقع فیلتر بنزین

زمان تعویض فیلتر بنزین معمولا توسط تولید کننده فیلتر مشخص می شود که اصولا پس از کارکرد حدود 15 هزار کیلومتر خودرو است. از جمله عواقب عدم تعویض به موقع فیلتر بنزین عبارتند از:

·         کاهش بازده موتور؛

·         کثیفی انژکتورها؛

·         کاهش عمر پمپ بنزین؛

·         خرابی سنسور اکسیژن؛

·         سوختن سوپاپ موتور؛

·         زنگ ‌زدگی و خوردگی در سیلندرها و سرسیلندر؛

هزینه لمینت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از رایج ترین روش های اصلاج طرح لبخند، لمینت دندان است که بیشتر جنبه زیبایی دارد و برای مرتب کردن، فرم بخشیدن، بهبود بد رنگی و درمان شکستگی دندان ها کاربرد دارد. هزینه لمینت دندان دغدغه اغلب افرادی است که تصمیم به انجام این درمان را دارند.

لمینت دندان یک نوع روکش دندانی نازک است که برای صلاح ساختار و ظاهر دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. لمینت ها دو نوع مختلف هستند که شامل لمینت سرامیکی و همینطور کامپوزیت دندان می شود. این روکش به طور اختصاصی برای هر فرد ساخته شده و بر حسب رنگ مورد نظر بیمار، تنوع رنگی مختلفی دارد.

عوامل موثر در هزینه لمینت دندان

هزینه لمینت دندان مانند سایر درمان ها مقدار ثابتی ندارد و عوامل مختلفی در تعیین قیمت آن تاثیرگذار هستند که شامل موارد زیر می شوند:

·         تعداد دندان های نیاز به درمان

·         جنس لمینت

·         برند لمینت

·         تخصص دندانپزشک

·         درمان های جانبی

·         هزینه لابراتوار

·         اندازه و شکل دندان

·         میزان تراش دندان

·         نوع مواد مصرفی برای قالب گیری

·         تجهیزات به کار رفته

·         محل و موقعیت درمان

آیا بیمه هزینه لمینت دندان را پوشش می دهد؟

بیمه های درمانی پایه مانند تامین اجتماعی و خدمات درمانی، به دلیل اینکه این روش درمانی جزو روش های زیبایی محسوب می شود، پرداخت هزینه آن را قبول نمی کنند. اما برخی از بیمه های خصوصی مانند بیمه تکمیلی تقریبا قسمتی از هزینه را پوشش می دهند.

نکات نهایی درباره هزینه لمینت دندان

بعضی از بیماران برای کاهش هزینه ها یک سری اشتباهات رایج می کنند و ما صلاح دانستیم که شما را از آنها آگاه کنیم تا دچارشان نشوید. برخی از بیماران برای کم کردن هزینه ها به سراغ دندانپزشکان عمومی یا بی تجربه می روند و یا روکش های ارزان و بی کیفیت را انتخاب می کنند که قطعا پیامد های بدی را به دنبال دارد.

انتخاب دندانپزشک متخصص و انتخاب درست روکش های مناسب با شرایط شما، به موفقیت درمان و رسیدن به نتیجه مطلوب کمک زیادی می کند.

ویژگی چند نمونه از لمینت های موجود

روکش ها با توجه به ویژگی هایشان قیمت های متفاوتی دارند. برخی از این روکش ها عبارتند از:

·         زیر کونیا: این نوع لمینت دارای استحکام بالا و شفافیت کمی است.

·         ایمکس ای پی اس: زیبایی و شفافیت بالا و استحکام کمتری دارد.

·         لومینیرز: دارای مقاومت بالا با پوسته نازک است که نیازی به تراش دندان ندارد.

·         سوپر لومینیرز: بسیار نازک و طبیعی، با مقاومت و طول عمر بالا که همانند لومینیرز نیازی به تراش ندارد.

منبع: bestdentists.ir

صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->