ضدعفونی کردن گوشواره

 بسیار مهم است که پس از خرید طلا آن را در خانه ضد عفونی کنی کنید. . اما در عین حال، باید سعی کنید جواهراتی که پیرسینگ می‌شوند، همانند گوشواره را ضدعفونی هم بکنید.

بهترین روش برای ضدعفونی کردن گوشواره، بسته به جنس فلز متغیر است. اما در زیر به صورت کلی در مورد روش‌های ضدعفونی کردن گوشواره طلا برایتان نوشته‌ایم. همراهمان باشید.

چرا باید گوشواره طلا را ضدعفونی کنیم؟

بدن انسان به صورت طبیعی همیشه مانع و سدی در برابر انواع باکتری و بیماری‌ها تولید می‌کند و بدین وسیله می‌تواند از ورود آنها به بدن پیشگیری کند. اما وقتی بخش خارجی دچار آسیب می‌شود یا مثلا برای انداختن گوشواره، سوراخ می‌شود، باکتری‌ها می‌توانند به راحتی در آن قسمت تجمع کنند و عفونت ایجاد کنند؛ مگر اینکه آن را تمیز و استرلیزه نگه دارید.

وقتی گوش را سوراخ می‌کنند اگر دچار عفونت شود، درد زیادی خواهد داشت و بعضا ممکن است خطرناک هم باشد. از این رو، ضدعفونی کردن محل پیرسینگ بسیار ضروری است. اگر این دلایل برایتان قانع کننده نیست، در زیر دلایل دیگری برایتان نوشته‌ایم که اضطرار ضدعفونی کردن پیرسینگ و گوشواره طلا را ثابت می‌کنند:

زیبایی: گوشواره طلا به مرور زمان درخشش و جلوه‌ی خود را از دست می‌دهد. به این خاطر که آلودگی‌ها، چربی‌ها و روغن‌ها روی سطح آن انباشت می‌شوند. تمیز و ضدعفونی کردن آن کمک می‌کند تا همه‌ی این کثیفی‌ها پاک شود و گوشواره طلا شما مثل روز اول بدرخشد.

دوام و طول عمر: روغن‌های طبیعی و محصولات آرایشی می‌توانند به بدنه‌ی طلا و جواهر آسیب وارد کنند و از عمر مفید آن بکاهند. اما با تمیز کردن و ضدعفونی کردن گوشواره طلا به طور مرتب می‌توانید به افزایش طول عمر آن کمک کنید.

سلامتی: وقتی تازه گوش را سوراخ کرده‌اید بسیار مهم است که محل پیرسینگ را دایم تمیز و ضدعفونی کنید زیرا در غیر این صورت گوش دچار عفونت و دردهای شدید خواهد شد.

قصد خرید طلا دارید ؟

شما می توانید برای اطلاع از قیمت طلا و هم پنین خرید طلای ارزان به سایت طلا فروشی اینترنتی کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

تعمیرات طلا

 وقتی شما پس از خرید طلا هر روز از آن استفاده می‌کنید، در واقع آن را در معرض ضربه و خراش و ترک برداشتن قرار می‌دهید.

شاید خودتان نتوانید این آسیب‌ها را با چشم غیرمسلح ببینید و تشخیص دهید و زمانی متوجهشان بشوید که کار از کار گذشته باشد و مثلا سنگ گران‌قیمت روی انگشترطلا، ترک عمیق برداشته باشد.

برای پیشگیری از چنین مشکلاتی توصیه ما این است که حتما هر چند وقت یکبار طلا و جواهرات خود را نزد کارشناس تعمیرات طلا و جواهر ببرید تا آنها را معاینه و وارسی کند.

معاینه جواهرات چیست؟

کارشناسان تعمیر و ساخت جواهرات، قطعات طلا و جواهر را مورد بررسی قرار می‌دهند. آنها با تجهیزات خود می‌توانند همه جای مصنوع طلا را بازرسی کنند و وجود هرگونه آسیبی را مشخص کنند. همچنین اگر طلا به پرداخت و پولیش نیاز داشته باشد، آن را برای شما انجام خواهند داد.

تعمیر

چک کردن سلامت جواهر مهم‌ترین کاری است که کارشناس طلا انجام می‌دهد. شکستگی، ترک یا خمیدگی هر گوشه از مصنوع طلا، قفل آن، پایه و … را این کارشناس به خوبی تشخیص داده و آن را برطرف می‌کند

تمیز کردن

از دیگر کارهایی که در طول معاینه جواهرات انجام می‌شود، تمیز کردن آن است. کارشناس تعمیرات طلا هرگونه آلودگی و کثیفی را از جاهایی که یک آدم آدمی نمی‌تواند پاک کند، تمیز کرده و طلا را کاملا نونوار و درخشان می‌کند.

پرداخت (جلا دادن)

در طول معاینات طلا و جواهر، پس از تعمیر و تمیز کردن، قطعه طلای موردنظر پرداخت و جلا داده می‌شود. البته این گزینه انتخابی است و ممکن است شما دوست نداشته باشید طلا خود را پولیش کنید. یا اصلا طلا به پرداخت شدن مجدد نیاز نداشته باشد.

قصد خرید طلا داری؟

شما می توانید برای اطلاع از قیمت طلا و خرید طلا ارزان به  طلا فروشی اینترنتی کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

معرفی مختصر خودرو کیا اپتیما

  

انتخاب قطعات کیا و همچنین روغن گیربکس کیا اپتیما یکی از دغدغه های اصلی کسانی است که این خودرو را دارند به همین علت، ما در این مقاله علاوه بر معرفی این خودرو، به شما کمک میکنیم تا یکی از مناسبترین و بهترین روغن های گیربکس این ماشین را برای خودرو کیا خریداری کنید.

اپتیما یکی از مشهورترین ماشین های شرکت خودروسازی کیا است که اتفاقا در سال 2015 میلادی به یکی از پرفروش ترین و پرهوادارترین خودروهای این کمپانی عظیم خودروسازی تبدیل شد. این خودرو در میان ایرانی ها طرفداران زیادی دارد و خیلی زود تعداد زیادی مشتری و خریدار را به خود جلب کرد.

طراحی، تولید و پیدایش این خودرو به سال 2006 میلادی برمی گردد. این خودرو توسط کمپانی کیا و در کشور پیشرفت و تکنولوژی یعنی کره جنوبی بهره برداری شد. تا کنون مدل های زیادی از این ماشین وارد بازار شده که هر کدام گنجایش موتور مختلفی دارند.

برخلاف انتظارها اولین نمونه های این خودرو چندان مورد استقبال قرار نگرفت اما نسل بعدی (یعنی نسل دوم) که 3 سال بعد (یعنی در سال 2009 میلادی) وارد بازارهای جهانی شد با استقبال خوبی روبرو شد. همین سال بود که کیا اپتیما وارد ایران شد. (اپتیماهای با گنجایش موتور 2.4 لیتری شانس ورود به ایران را پیدا کرد و تعداد زیادی از این خودروها در همان ابتدا در ایران به فروش رسید.)

به طرز شگفت انگیزی این خودرو درست یک سال بعد از تولید توانست رکورد بزند و با یک سیر صعودی دل خودرو دوستان را به دست آورد. از 2010 به بعد کمپانی کیاموتورز از این رو به آن رو شد و مدل های بعدی خود را با کیفیت بهتر و شایسته تری روانه بازار کرد.

برای: مطالعه بیشتر: راهنمای خرید لنت ترمز هیوندا

از کجا بفهمم که زمان تعویض شمع هیوندای و کیا فرا رسیده است؟

 معمولا زمانی که شمع کار خود را انجام داده و طول عمرش رو به پایان است علایمی در ماشین از خود بر جای میگذارد که میتوان با مشاهده آن علایم اقدام به تعویض شمع کیا یا هیوندای کرد. مهمترین نشانه های کاهش مدت عمر و کارایی شمع عبارتند از:

​دشوار شدن کار موتور در حالت درجا و ثابت

سخت کار کردن خودرو در حالت ثابت هرچند میتواند منعکس کننده مشکلات دیگر باشد اما میتواند نشان دهنده فرسوده شدن قطعات هیوندایمثل شمع ها نیز باشد. در واقع هر زمان که موتور ماشین شما در حالت ثابت به خوبی کار نکرد میتوانید به کاهش طول عمر شمع های آن نیز شک کنید.

افزایش بی دلیل مصرف سوخت

دقیقا مشابه مورد بالا، زمانی که مصرف سوخت زیاد میشود ممکن است علل دیگری نیز وجود داشته باشد که افزایش سوخت را توجیه کند. اما تعمیرکاران حرفه ای معتقدند که فرسوده شدن شمع هیوندای یا کیا میتواند یکی از عمده دلایل مصرف سوخت باشد. و معمولا زمانی که برای مثال بنزین زیاد مصرف میشود رایجترین دلیل مربوط به شمع ها است.

سایر علایم و نشانه های کاهش طول عمر شمع کیا و هیوندای میتواند شامل موارد زیر باشد:

·         خام سوزی

·         ​ فقدان قدرت در هنگام شتاب‌گیری ​

·         ​پس زدن موتور

راهنمای انتخاب طلا و جواهرات مردانه

 «طلا و جواهرات مردانه» عبارتی تقریبا ناملموس است. اما باید بدانید در سال‌های اخیر زیورآلات بسیار متنوعی برای مردها طراحی و عرضه شده و همانند دهه‌های گذشته، استفاده از این اکسسوری‌ها برای مردان یک تابو به شمار نمی‌رود.

جواهرات خود را با توجه به موقعیت انتخاب و خریداری کنید

اولین مساله هنگام خرید جواهرات که باید توجه داشته باشید، موقعیت و شرایطی است که قرار است آن را استفاده کنید. به طور مثال، در یک  محیط آموزشی و فرهنگی بهتر است فقط از یک انگشتر ساده استفاده کنید و زنجیر و دستبند در چنین مکان‌هایی به هیچ عنوان انتخاب مناسبی نیست.

جواهرات خود را با توجه به تیپ و دیگر اکسسوری‌های خود خریداری کنید

این را بدانید که جواهرات و زیورآلات آخرین چیزی است که شما می‌پوشید اما در انظار عمومی اولین چیزی است که به چشم می‌آید. بنابراین کاری نکنید که در اولین نگاه بد تیپ به نظر برسید. برای این منظور باید توجه داشته باشید که جواهرات تکمیل‌کننده‌ی تیپ شما هستند؛ یعنی باید متناسب با استایل و لباس‌هایتان انتخاب شوند.

وقتی یک قرار کاری کاملا رسمی دارید، نمی‌توانید زنجیر طلا کوتاه از گردن بیاویزید و دکمه یقه خود را هم باز بگذارید. این کار نهایت بدسلیقگی است و از نظر حرفه‌ای نیز بسیار اشتباه است.

زیورآلات را بر اساس رنگ پوست خود انتخاب کنید

رنگ پوست همه آدم‌ها با همه فرق دارد. این رنگ روی انتخاب رنگ لباس و رنگ و طرح اکسسوری‌ها تاثیر زیادی دارد.

هنگام خرید جواهرات مردانه به جثه و اندازه‌ی هیکل خود توجه داشته باشید

توجه به هیکل مردان در انتخاب جواهرات بسیار مهم است. به طور مثال، فردی که درشت‌هیکل است نباید ساعت، دستبند یا گردنبند نازک و ظریف انتخاب کند.

برای گردن پهن باید سراغ گردنبند پهن بروید. برای مچ ضخیم و بزرگ باید سراغ دستبندهایی بروید که درشت هستند. اگر بسیار بزرگ‌اندام هستید، حتی انگشتر طلا را هم نباید ظریف انتخاب کنید زیرا در دستانتان محو خواهد بود و نه تنها زیبا نیست، بلکه جلوه بدی هم به تیپ شما می‌دهد.

قصد خرید طلا دارید؟

شما می توانید برای اطلاعا از قیمت طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت به سایت طلا فروشی اینترنتی کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید

از طلای زرد تا پلاتین؛ با انواع مختلف فلزات گرانبها آشنا شوید

 استفاده از فلزات گرانبها توسط انسان به هزاران سال پیش، یعنی در واقع به ۸ هزار سال پیش بر می‌گردد. برای اولین بار تمدن‌های باستان مشرق‌زمین از این فلزات برای ساخت جواهرات و وسایل تزئینی ارزشمند استفاده کردند.

فلز گرانبها چیست؟

فلز گران‌بها یا فلز قیمتی، عنصر شیمیایی فلزیِ کمیاب است که ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد. فلزات قیمتی کمتر از دیگر عناصر واکنش‌پذیر هستند، جلای بیشتری دارند، نرم‌تر یا شکل‌پذیرتر هستند و دمای ذوب بالاتری هم نسبت به دیگر فلزات دارند.

طلا

طلا اولین فلز گرانبهایی بود که در صنعت جواهرسازی مورداستفاده قرار گرفت. احتمالا دلیل آن را می‌دانید! طلا هرگز زنگ نمی‌زد، سیاه نمی‌شود و همیشه مثل آفتاب درخشان است. در اسطوره‌های باستانی از طلا به عنوان نور خدایان یاد شده است و به همین خاطر طلا برای مردم عادی مورد استفاده قرار نمی‌گرفت. فقط فرعون و دیگر شخصیت‌های مهم مصر اجازه استفاده از طلا را داشتند

نقره

از دیگر فلزات گرانبها باید به نقره اشاره کرد که بعد از طلا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. نقره فلزی نرم، سفیدرنگ، براق و جذاب است. نقره در طبیعت هم به صورت خالص و هم به صورت آلیاژ طبیعی همراه با طلا و دیگر فلزات و هم در برخی سنگ‌های معدنی یافت می‌شود.

پلاتین (PLATINUM)

پلاتین از باارزش‌ترین فلزات گران‌بها محسوب می‌شود. نام این فلز برگرفته از واژه اسپانیایی پلاتینا به معنی «نقره کوچک» است. نادر بودن این فلز ۳۰ برابر بیشتر از طلاست.

پالادیم (PALLADIUM)

پالادیم در سال ۱۸۰۲ میلادی توسط ویلیام هاید والاستون کشف شد. این فلز گرانبها در مجاورت هوا سیاه نمی‌شود و پایین‌ترین نقطه ذوب را در میان فلزات هم گروه پلاتینیوم دارد. پالادیوم نیز همچون طلا می‌تواند به ورقه‌های نازک تبدیل شود و یکی از فلزات کمیاب است و به رنگ نقره‌ای و سفید است.

رودیوم

فلز گرانبهای رودیوم نیز در سال ۱۸۰۳ میلادی توسط ویلیام هاید والاستون کشف شده است. رودیوم کمیاب‌ترین عنصر از خانواده پلاتین است و قیمت بسیار بالایی هم دارد.

این فلز کمیاب، به رنگ نقره‌ای-سفید است و جنس بسیار سختی دارد . مقاومت بسیار در مقابل فرسایش، درخشندگی و جلای قابل توجه از ویژگی‌های رویدوم بشمار می‌روند.

قصد خرید طلا داری؟

شما می توانید برای اطلاع از قیمت طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت به سایت طلا فروشی اینترنتی کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

چرا مردان دسبتند طلا استفاده میکنند؟

 به طور کلی پذیرفته می شود که استفاده از دستبند طیف گسترده ای از دلایل شخصی و اجتماعی را شامل می شود. مسائلی مانند مد، ظاهر، سنت ، سبک زندگی، رضایت شخصی و … همگی نقش پررنگی در اثبات اینکه چرا مردان انواع مدل دستبند طلا مردانه استفاده میکنند دارند و چیزی فراتر از داشتن ثروت و دارایی است. در ادامه با برخی از دلایل استفاده از این دستبندهای طلایی توسط مردان توضیح داده شده است.

سلیقه شخصی

اغلب افراد بر اساس سلیقه شخصی لباس ها و سایر اکسسوری های خود را انتخاب میکنند. مردان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و اگر دیدید مردی اغلب لباس های مشابهی به تن میکند احتمال دهید که سلیقه اش همین است. افراد تمایل دارند برای ارضای ذهن خود دستبند طلا، گردنبند طلا، انگشتر طلا، کمربند، عینک و لوازم جانبی دیگری را استفاده کنند صرفا به این دلیل که عاشق سلیقه و سبک زندگی خودشان هستند.

انرژی مثبت

مردان دیگری هستند که دستبند طلا می پوشند زیرا این سبک به آنها انرژی می دهد و باعث می شوند احساس مثبتی داشته باشند. در حقیقت، برخی از سنگ های قیمتی نقش درمانی دارند و در ترکیب با طلا میتوانند به پسوت نشاط دهند و روحیه شخص را دگرگون و بهتر کند.

صرفا به خاطر مد

مردان نیز عین زنان همواره پایبند مد هستند و ممکن است بدون هیچ علاقه ای و صرفا به دلیل اینکه فلان دستبند طلا مردانه مد شده است اقدام به خرید آن ها میکنند. بنابراین ممکن است بودن هیچ دلیلی شخصی اقدام به خرید دستبند طلا مردانه کنند.

برای پایبندی به سنت ها و رسوم

در بعضی موارد ، مردانی هستند که تنها به دلیل پیروی و دنبال کردن سنن و آداب و رسوم دستبند طلا مردانه استفاده میکنند. در زمان های قدیم ، پادشاهان و افراد مرفه جامعه دستبند می پوشیدند. در برخی جوامع نیز، مردان برای ترساندن ارواح شیطانی آنها را می پوشند و ….

زنده کردن خاطرات

در بعضی موارد ، دستبند طلا مردانه به عنوان یادآوری اینکه اتفاق خاصی افتاده است پوشیده می شوند. برای جوانان و مردان امروزی این معمول است که برای جشن گرفتن نقاط عطف شخصی در یک رابطه عاشقانه و دوستانه، دستبندهای شخصی خریداری کنند. آنها هدایای ایده آل به بهترین دوستانشان هستند. در هر صورت، یک دستبند می تواند خیلی بیشتر از خود دستبند باشد. می تواند یک داستان کامل در پشت آن باشد.

انواع مدل دستبند طلا را از کیش طلا بخرید

اگر قصد خرید طلا مردانه دارید میتوانید سری به طلا فروشی اینترنتی کیش طلا بزنید و در میان تعداد زیادی از نمونه کارهای ما یکی را انتخاب کنید. اگر مدل خاصی مد نظر دارید که جایی پیدا نمیشود نیز میتوانید با ما تماس بگیرید تا با دریافت جزئیات بتوانیم دستبند طلا مردانه مدنظر شما را برایتان بسازیم. نه تنها این، بلکه برای خرید تمام محصولات طلا و جواهر نیز میتوانید روی کیش طلا حساب کنید. برای مشاهده مجوزهای فروش طلا  و همچنین شماره های تماس و آدرس میتوانید به صفحه اصلی و صفحه درباره ما سر بزنید.

طلای سفید یا پلاتین؛ کدام برای ساخت جواهر مناسب‌تر است؟

 یکی از دغدغه‌های خرید طلا  توسط مشتری‌ها این است که حلقه یا دستبند آن‌ها از چه فلز گرانبهایی ساخته شده است؟ این سوال مخصوصا برای جواهراتی که سنگ قیمتی دارند بیشتر اهمیت دارد زیرا مردم می‌خواهند از دوام و امنیت سنگ روی طلا مطمئن شوند.

پایداری و دوام: پلاتین یا طلای سفید؟

پلاتین یکی از بادوام‌ترین فلزات برای ساخت زیورآلات ‌قیمتی بشمار می‌رود. این فلز وقتی خراش بر می‌دارد، برخلاف طلا در طول زمان دچار خوردگی و فرسایش نمی‌شود. همچنین پلاتین قابلیت خم شدن دارد و به همین خاطر خیلی سخت دچار شکستگی می‌شود. برای این ویژگی‌ها، اغلب برای ساخت زنجیرهای حلقه‌ای از این فلز استفاده می‌شود.

طلای سفید نیز دوام و پایداری خوبی دارد. اما استحکام آن به عیار طلا بستگی دارد – هر چه عیارش پایین‌تر باشد به این خاطر که طلای کمتری در خود دارد، دوام بیشتری خواهد داشت.

حساسیت: طلای سفید و پلاتین

پلاتین، آلرژی‌ایمن است: یعنی هرگز موجب آزردگی یا خارش پوست نمی‌شود. این درست است که برخی از آلیاژهای پلاتین حاوی نیکل هستند. نیکل نیز از جمله فلزاتی است که حساسیت بالا ایجاد می‌کند. اما مقدار نیکل موجود در آلیاژ پلاتین به‌قدری نیست که حساسیت پوستی ایجاد کند.

اما در آلیاژ طلای سفید، ممکن است از نیکل فراوانی استفاده شود که منجر به بروز خارش، قرمزی یا آزردگی پوست می‌شود.

رنگ: طلای سفید و پلاتین هر دو سفید هستند؟

با اینکه طلای سفید و پلاتین هر دو سفید هستند اما در ظاهر با هم تفاوت‌هایی دارند. این تفاوت به‌ویژه در اثر گذر زمان بیشتر نمایان می‌شود. پلاتین بسیار مستعد خراش برداشتن و زنگار گرفتن است. در نتیجه، به مرور زمان درخشندگی خود را از دست داده و رنگی مات با سایه‌ای از سبز پیدا می‌کند. برای بازگرداندن درخشندگی و زرق‌وبرق به پلاتین باید آن را پولیش بزنید.

قیمت: پلاتین ارزان‌تر است یا طلای سفید؟

با اینکه پلاتین فلز بسیار بادوامی است و کمترین میزان حساسیت پوستی را نیز ایجاد می‌کند، اما قیمت بالای آن یکی از معایبش به‌شمار می‌رود.

طلای سفید نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد، اما هنگام تصمیم‌گیری برای خرید، باید به این فکر کنید که آیا مزایای پلاتین به بیشتر بودن قیمت آن می‌ارز یا خیر.

قصد خرید طلا داری؟             

شما می توانید برای کسب اطلاعات در مورد قیمت طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت به فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

آیا می‌دانید «طلا» و «جواهر» چه فرقی با هم دارند؟

 همه ما عادت داریم عبارت طلا و جواهر را با هم به کار ببریم اما شاید به درستی ندانیم این دو مورد چه تفاوتی با یکدیگر دارند.

برای اطلاع شما عزیزان باید بگوییم، «طلا» به مصنوعاتی گفته می‌شود که تماما از این فلز گرانبها و آلیاژهای آن ساخته شده است. اما «جواهر» طلایی است که در طراحی و ساخت آن حتما از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی استفاده می‌شود. در اغلب موارد هم وزن سنگ‌های به‌کار رفته در جواهرات از وزن طلای محصول بیشتر است.

تفاوت خرید و فروش طلا و جواهر

علاوه بر تفاوت قیمتی که طلا و جواهر با هم دارند، طریقه خرید و فروش آنها نیز با هم متفاوت است. ما در زیر نحوه محاسبه خرید و فروش طلا و جواهر را به‌طور مجزا برایتان نوشته‌ایم تا پیش از خرید هر کدام بدانید که هنگام فروش با چه سود یا ضررهایی مواجه خواهید شد:

خرید طلا: قیمت روز هر گرم طلا + اجرت ساخت + سود فروشنده

خرید جواهر: قیمت روز هر گرم طلا + اجرت ساخت* + سود فروشنده

فروش طلا: هنگام فروش طلا، اجرت ساخت و سود فروشنده کسر و به نرخ روز خریداری می‌شود.

فروش جواهر: سود فروشنده کسر می‌شود  و افزایش یا کاهش قیمت جواهر نیز با قیمت در زمان خرید مقایسه و تفاوت آنها محاسبه شده و بهای جواهر به فروشنده پرداخت می‌شود.

همچنین بد نیست بدانید که دستمزد ساخت طلا و جواهر بر اساس طرح هر کدام از این مصنوعات تعیین می‌شود.

طلاهایی که با ماشین و در تعداد بالا ساخته می‌شوند اجرت ساخت پایین‌تری دارند و آن‌هایی که دست‌ساز هستند و تولید محدودتری دارند از مزد ساخت بالاتری نیز برخوردار خواهند بود.

البته باید توجه داشته باشید که پیچیدگی طرح و نوع سوار شدن سنگ‌ها روی جواهراتی که ساخت ماشین هستند تاثیر گذاشته و اجرت ساخت آنها را افزایش می‌دهد.

قصد خرید طلا دارید ؟

شما می توانید برای اطلاع از قیمت طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت می توانید به سایت فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری  نمایید.

چگونه می‌توان اثر خراشیدگی را از روی طلا پاک کرد؟

از آنجا که طلا فلز نرمی است، به‌راحتی خراشیده می‌شود. بنابراین، بزرگ‌ترین نگرانی در استفاده از این جواهرات و زیورآلات همین خط‌ و خش‌هایی است که روی آن‌ها می‌افتد.

پرداخت‌کردن (پولیش) طلا در خانه

یکی از آسان‌ترین روش‌های پرداخت طلا در خانه استفاده از پارچه‌های مخصوص جلا دادن است که در بیشتر فروشگاه‌های مربوط به وسایل طلاسازی به فروش می‌رسد.

البته این پارچه‌ها برای برطرف کردن خراش‌های سطحی و کم‌عمق کاربرد دارند. برای از بین بردن خراشیدگی عمیق، حتما باید به‌سراغ متخصصان این کار بروید.

پرداخت حرفه‌ای طلا

وقتی عمق خراش‌ها زیاد است آن را به متخصص تعمیرات طلا بسپارید. این افراد وسایل و ابزار مخصوصی برای پرداخت کردن و جلا دادن طلا دارند که نتیجه بسیار بهتری از دستمال پولیش خواهد داشت.

چگونه از ایجاد خراش روی طلا پیشگیری کنیم؟

لازم به یادآوری نیست که باید از طلای خود به‌درستی نگهداری کنید تا مشکلی برای آن پیش نیاید. اما فارغ از این بدیهیات، در زیر چند نکته را گفته‌ایم که خوب است هنگام خرید طلا به آن‌ها توجه داشته باشید.

طلاهای ظریف را فقط در مواقع خاص استفاده کنید

وقتی می‌دانید طلای شما بسیار ظریف و آسیب‌پذیر است، بهتر است آن را هر روز و همیشه و همه‌جا استفاده نکنید. در مراسم یا قرارهایی که برایتان اهمیت بیشتری دارند از زیبایی این جواهرات بهره بگیرید.

هر چند وقت یک‌بار باید طلا را پرداخت کرد؟

به خاطر ذات سایش‌گر پرداخت کردن طلا، بهتر است خیلی زیاد این کار را انجام ندهید. یعنی حتی مجبور نیستید هر ۶ ماه یک‌بار طلای خود را پولیش کنید. بهتر است وقتی خراش‌ها به ظاهر طلا لطمه زدند، آن را جلا دهید. مثلا هر دو یا سه سال یک‌بار خوب است.

قصد  خرید طلا داری؟

برای اطلاعا از قیمت طلا و هم چنین خرید طلای کم اجرت و یا طلای ارزان می توانید به سایت طلافروشی اینترنتی کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

صفحه قبل 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->