رنگساژ مو چیست و انواع ان کدام اند ؟

 چنانچه تا کنون با اصطلاح رنگساژ مو آشنا نبودید در این مقاله از مجموعه مقاله های دوره های آموزش ارایشگری مجموعه الماس نشان همراه باشید تا با این مفهوم بیشتر اشنا شوید.

بعد از بی رنگ کردن موها عملی که به وسیله آن تون رنگی یا رفله های خاصی به موها داده می شود را رنگساژ می گویند.

رنگساژ به سه طریق موقت، نیمه موقت و دائم انجام می شود.

رنگساژ موقت

رنگساژ های موقت شامل اسپری، موس ها، شامپو و ژل های رنگی می باشدکه روی موهای تمیز و نم دار مصرف شده و بعد از مصرف می توانید موها را براشینگ کنید و نیاز به آبکشی ندارد، لازم به ذکر است که این نوع رنگساژ طول عمر یک هفته ای دارد.

رنگساژ نیمه موقت (سه هفته ای – نیمه دائم)

رنگساژ های نیمه موقت شامل واریاسیون ها رنگ های ژله ای رنگ های آماده تون ان تون هستند.

یکی از رنگساژهای نیمه موقت با رنگ های موقت خالص کمکی ( واریاسیون ) انجام می گیرد.

توجه مدت مکث رنگساژهای مش به پایه دکلره مو، رنگ انتخابی، غلظت رنگ مو و نوع رنگ مو بستگی دارد.

رنگ و اکسیدان مناسب رنگساژ

بیشتر بخوانید:

·         آموزش پوست

انتخاب اکسیدان کرم

برای رنگساژ کردن موهای دکلره شده از اکسیدان ۵ درصد یا ۳ درصد یا ۱۰حجمی استفاده می شود . اگر اکسیدان کرم ۱۰ حجمی نداشتید از اکسیدان ۲۰ حجمی (شماره ۱ یا ۶ درصد) استفاده نمایید. اما برای ضعیف کردن این اکسیدان به همان اندازه با اب ترکیب نمایید.اندازه رنگ در رنگساژ معمولا یک سوم یا یک چهارم تیوپ است.در رنگ هایی که مقدار مشخص به مقدار مساوی ترکیب می شوند .

 

 

نگاهی به تاریخچه‌ی معروف‌ترین برندهای جواهرات در دنیا

 گران‌‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان شامل نام‌هایی است که احتمالاْ زیاد به گوشتان خورده؛ برندهایی همچون تیفانی اند کو، پیاژه، کارتیه، شوپارد، بولگاری و …. در ادامه این مقاله از طلا فروشی اینترنتی کیش طلا نگاهی کوتاه داریم به تاریخچه‌ی فعالیت‌های 4 برند مشهور و لوکس. تا اگر قصد خرید طلا هایی از این قبیل را دارید اطلاعات بیشتری داشته باشید.

۱- هری وینستون

یکی از مدعیان بی‌چون و چرای جهان و از برندهای مسلم دنیا در حوزه تولید سنگ‌های الماس، Harry Winston است. یکی از عالی‌ترین جواهرات هری وینستون، «الماس امید» است که داستان درازی در طول تاریخ دارد. این الماس با حدود ۴۵.۵۲ قیراطی در کشور هند ریشه دارد و بین پادشاهان بسیاری دست به دست شده. اما در نهایت در سال ۱۹۴۹ میلادی توسط هری وینستون که یک تاجر جواهر نیویورکی بود خریداری شد. البته وینستون این سنگ را در سال ۱۹۵۸ به موزه ملی تاریخ طبیعی آمریکا اهدا کرد و از آن زمان در نمایشگاهی دائمی در آن موزه باقی مانده‌است. الماس امید به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار بیمه شده‌است.

۲- کارتیه

یکی دیگر از گران‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان ، کارتیه است. دفتر مرکزی کارتیه در پاریس فرانسه قرار دارد و اولین بار در سال ۱۸۴۷ میلادی توسط «لویی کارتیه» تاسیس شد. البته بعدها شرکت سوئیسی «ریشمون» کارتیه را خرید و اکنون تحت مالکلیت این کمپانی است. این شرکت نیز تاریخچه‌ی طولانی در طراحی و عرضه جواهرات لوکس در جهان دارد. مزایده‌های کارتیه جزو گران‌قیمت‌ترین و اشرافی‌ترین مزایده‌های جواهر در جهان است. در این مزایده‌ها جواهرات بی‌قیمت خانواده‌های سلطنتی عرضه می‌شود.

۳- ون کلیف آرپلز

«ون کلیف آرپلز» یکی از برندهای لوکس، گران و مشهور جهان در حوزه جواهرات است. این شرکت فرانسوی در تولید ساعت هم فعالیت می‌کند. این برند لوکس طلا و جواهر در جهان برای مهارت در استفاده از سنگ‌های ظریف و گران‌قیمت و تکنیک‌هایی که برای سوار کردن جواهر روی پایه استفاده می‌کند شهرت جهانی دارد. همچنین این برند برای استفاده از طراحی حیوانات، گل‌ها و طبیعت در کالاهای لوکس خود نیز مشهور است. در بیشتر جواهرات برند ون کلیف آرپلز شما به سختی می‌توانید پایه‌ی نگین را ببینید. این هنر و مهارت باعث می‌شود تا الماس و دیگر سنگ‌های قیمتی به طور کامل دیده شوند. در نتیجه جواهر درخشش و جلوه‌ی بی‌نظیری پیدا می‌کند که در نوع خود بسیار خاص است.

۴- بوچلاتی

بوچلاتی یکی از لوکس‌ترین برندهای طلای دست‌ساز در جهان است. طراحی‌های این مارک، تجاری و عامه‌پسند نیستند و از آن طرف، چندان هم انتزاعی نیستند که کسی از آنها سر درنیاورد. ارزش هنری چیزی بوده که تقریبا در بیشتر آثار این برند جواهرسازی می‌توان دید. این خانه‌ی لوکس جواهرسازی به استایل رُمی که ریشه در کشور ایتالیا دارد وفادار مانده است. در بسیاری از دستبندهای این کمپانی می‌توانید این اصالت را ببینید. این برند اولین بار در سال ۱۹۱۹ میلادی توسط ماریو بوچلاتی در شهر میلان ایتالیا تاسیس شد. سنت‌گرایی، مهارت و طراحی منحصربه فرد در ساخت جواهرات دست‌ساز در کنار خلاقیت و استفاده از بهترین مواد، همگی باعث شدند تا جواهرات بوچلاتی در دیگر کشورهای جهان نیز محبوب شوند.

بیشتر بخوانید :

·

 

·         خرید حلقه ازدواج 

کاور موهای سفید

 اگر شما هم از سفید شدن موهای خود ناراضی هستید و به دنبال راهی برای کاور مو های سفید خود هستید در این مقاله از مقالات اموزش ارایگشری الماس نشان همراه ما باشید.

رنگ مو و دلایل سفید شدن موی سر

در سفیده مو سه نوع پیگمنت وجود دارد که رنگ تمام مو از مشکی تا بور روشن از این سه نوع پیگمنت تشکیل شده است .این رنگ ها عبارتند از آبی قرمز و زرد

استحکام رنگ  طبیعی مو موروثی است . پیگمنت ها تا ۳۵ سال عمر می کنند پس از این مدت زمان فرسوده شده و قدرت تولید رنگ را از دست داده و شروع  به سفید شدن می کنند .

اگر شخصی قبل از ۳۵ سالگی موهایش سفید شود .دلایلی مانند ارثی و دلایل اکتسابی /مثل کمبود تغذیه /تغذیه ناسالم و تروما ( ضربه ) در اثر استفاده از مواد شیمیایی نا مناسب /فشار های عصبی و ناراحتی های فکری می باشد .موهایی که به طور غیر طبیعی سفید شده اند قدرت رنگ پذیری بسیار کمی دارند .

هنگام رنگ کردن باید از سری رنگ های اصلی استفاده نمود.

بیشتر بخوانید :

 آموزش اکتنشن مو

 

تثبیت رنگ مو بعد از رنگ آمیزی و براق نمودن مو

بعد از انجام رنگ آمیزی مو ها تحت تاثیر مواد شیمیایی رنگ قرار گرفته و خاصیت  اسیدیته و قلیایی مو تغییر می کند .منفذ های مو باز شده و اگر به حالت طبیعی بر نگردد در اثر شستشو رنگ از منفذ های مو خارج شده و رنگ مو از بین می رود . برای ثابت ماندن رنگ موها از شامپو با ترکیبات اسیدی و نرم کننده هایی که بتواند خاصیت اسیدیته و قلیایی مو را به حالت طبیعی بر گرداند استفاده نمایید.

پیش رنگ و مراحل رنگ

دانه مصنوعی دادن (پرکلراسیون )

مویی که فاقد هر گونه پیگمنت است و رنگ را به سختی قبول می کند برای پوشش بهتر از عمل دانه مصنوعی قبل از رنگ استفاده کنید.

برای پوشاندن مو های سفید پراکنده به طور نا منظم برای مو هایی با ۸۰ درصد سفید در جلوی سر و ۳۰ درصد سفید در قسمت های پشت سر و گردن . برای قسمت های جلوی سر مخلوط یک رنگ پایه با اکسیدان ۲۰ حجمی و برای قسمت های پشت سر رنگ را با اکسیدان ۳۰ حجمی ترکیب کنید .

موقعی که مو نیاز به دانه مصنوعی دارد

تیره کردن رنگ های روشن

تیره کردن مش به رنگ طبیعی مو

مو هایی که دانه های رنگی قرمز خود را در اثر گذاشتن رنگ های روشن و دکلره از دست داده اند.

بازگشت رنگ سرد به گرم

بهتر رنگ گرفتن مو های سفید و مو های اسیب دیده

ثابت نگه داشتن رنگ مو در مو های متخلخل و اسیب دیده

تغییر پایه رنگ از گرم به سرد و بر عکسبرای تغییر رنگ پایه گرم به سرد باید اول موها را دکاپاژ کرد.برای تغییر رنگ پایه سرد به گرم از دانه مصنوعی استفاده نمایید

 

منبع : سالن زیبایی الماس نشان

معرفی و تاریخچه برند تیفانی اند کو

 اگر قصد خرید طلا از برند معروف و جهانی تیفانی را دارید در این مقاله با طلا فروشی کیش طلا همراه باشید تا شما را با تاریخچه این برند جهانی آشنا کنیم.

تیفانی اند کو (Tiffany & Co) یکی از گران‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان است که تا چند سال پیش با نام تیفانی اند یانگ شناخته می‌شد. البته این شرکت کالای لوکس آمریکایی در میان عموم مردم با نام تیفانی شهرت دارد. زمینه‌ی اصلی فعالیت‌های آن نیز طراحی، ساخت و فروش جواهرات است.

جالب است بدانید شرکت تیفانی در سال ۱۸۳۷ توسط چارلز لوئیس تیفانی، به‌عنوان مرکز فروش محصولات فانتزی و لوازم التحریر تأسیس شد. قیمت اجناس تیفانی زمانی که آغاز به کار کرد، مقطوع بود و فقط هم پول نقد قبول می‌کرد و کارت اعتباری یا چک برایش قابل قبول نبود. در آن زمان این سیاست آن‌قدر منحصربه‌‌فرد بود که در صفحه اول بسیاری از روزنامه‌ها منعکس شد.

در سال ۱۸۴۵، کتاب آبی تیفانی، اولین کاتالوگ خرده‌فروشی در ایالات متحده آمریکا بود؛ نوآوری دیگری که خبرساز شد. در سال ۱۸۵۳ زمانی که چارلز تیفانی کنترل شرکت را در دست گرفت، بخش جواهرات نیز به این برند اضافه شد.

در سال ۱۸۶۱، آبراهام لینکلن، برای مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری خود، ساخت یک جام را به شرکت تیفانی سفارش داد و در طول دوران ریاست جمهوری، برای همسرش یک سری زینت آلات از مرواریدهای ریز، ساخت تیفانی خرید.

در سال ۱۸۷۸، چارلز تیفانی یکی از بزرگ‌ترین و مرغوب‌ترین الماس‌های ممتاز زرد رنگ جهان را، با وزن بیش از ۲۸۷ قیراط به دست آورد، که در معادن الماس کیمبرلی در آفریقای جنوبی کشف شده بود. این برند در سال ۱۸۸۷ حتی موفق شد جواهرات تاج سلطنتی فرانسه را نیز خریداری کند.

در سال ۱۸۸۵ از تیفانی خواسته شد که «نشان بزرگ ایالات متحده آمریکا» را دوباره طراحی کند و این طراحی مجدد هنوز روی همه اسکناس‌های یک دلاری ایالات متحده دیده می‌شود. در سال ۱۹۳۰ میلادی هم جام طلایی آمریکا، معتبرترین جایزه‌ی مسابقات قایقرانی را طراحی کرد.

تیفانی در حال حاضر محصولات گسترده‌تری در چرخه تولید دارد که تمامی آنها کالاهای لوکس به‌شمار می‌روند. در ساخت و فروش طلا هم سابقه درخشانی دارد که در بالا اشاره کردیم.

شرکت تیفانی در سال ۲۰۱۳ در فهرست فوربز جهانی ۲۰۰۰ با ارزش بازار سرمایه ۸٫۸ میلیارد دلار، در رتبه ۱۶۵۹ از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار گرفت. دفتر مرکزی این شرکت در شهر نیویورک قرار دارد. با بیش از دو قرن خلاقیت، تیفانی اند کو شهرت و آوازه خود را به عنوان یکی از برترین برندهای جواهر در دنیا تثبیت کرده است. به طوری که از آن به عنوان یکی از طلایه‌داران این عرصه یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید :

·         خرید النگو طلا

 

 

اصول تعادل سازی ابرو مناسب چهره هر فرد

 اگر شما هم از عدم نعادل و تقارن ابرو های خود ناراضی هستید در از مقاله از مجموعه مقاله های دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان همراه باشید تا برای همیشه با این مشکل خدا حافظی کنید.

برای طراحی ابرو می توانید از مداد ابرو مانند اکوای قهوه ای، سایه مخصوص ابرو و همچنین ماژیک مخصوص ابرو استفاده نمود.

برای اشخاصی که مایلند ابروی همرنگ مو های خود ابرویشان طراحی شود از رنگ های قهوه ای یک درجه روشن تر از موهای خود استفاده کنید.

در طراحی ابرو اگر بخواهیم رنگ ابرو روشن تر از ابروی طبیعی مشتری طراحی کنیم رنگ ها را دو تا سه درجه روشن تر انتخاب می  کنید و اگر بخواهیم رنگ ابروی فرد تیره تر گردد از رنگ های همرنگ مو های ابرو استفاده نمایید برای افراد که چشم نرمال دارند ابرو را ۱ الی ۲ درجه تیره تر از رنگ مو انتخاب کنید .برای افرادی که فاصله چشم با ابروهایشان کم است و پف دار نیز می باشد ابرو را روشن تر کنید.خط ابروی افتاده چهره را غمگین و عبوس نشان می دهد.

برای تعادل بخشیدن چشم ها ابرو را به حالت زاویه دار فرم دهید تا گردی چشم ها کمتر شده و چشم زیباتر به نظر آید،

برای تعادل بخشیدن به چشم های درشت ابرو پهن باشد و زاویه دار .

فاصله دو ابرو را بهم نزدیک تا چشم ها ریز به نظر آید،

برای تعادل بخشیدن به چشم های ریز ابرو را نازک تر و حالت دار فرم دهید و فاصله ابروها را از هم دور نمایید تا چشم ها و گودی چشم ها کمتر به نظر آید.

برای تعادل بخشیدن به چشم های افتاده ابرو را راست و به طرف بالا حالت دهید تا افتادگی چشم ها کمتر به نظر آید .

برای تعادل بخشیدن به چشم های پف دار ابروها را به حالت صاف فرم دهید تا پف آن کمتر شود.

اگر موهای یک فرد  بلوند باشد بهتر است رنگ ابرو قهوه ای خیلی روشن و یک تن تیره تر از مو داشته باشد .اگر موهای یک فرد تن مسی داشته باشد بهتر است رنگ ابرو آن شخص به مقدار کافی تن رنگ مسی داشته باشد.

بیشتر بخوانید :

·         اموزش گریم

 

آشنایی با تمیمه طلا

 در بالا هم اشاره کردیم که تمیمه در واقع دستبندی است که به انگشتر وصل شده است. معمولاً از زنجیر برای اتصال دستبند و انگشتر استفاده می‌شود. اما ممکن است از مواد دیگری هم برای این نقطه‌ی اتصال استفاده شود. تعداد انگشترهای تمیمه می‌تواند یک یا چند عدد باشد. همچنین در قسمت روی دست آن هم ممکن است یک زنجیر یا چند زنجیر کار شده باشد. در فرم‌های پرکار این زیور عموماً از طرح شمسه و فرم‌های خورشیدی استفاده می‌شود. «شمسه»، نقشی نمادین، انتزاعی و تزئینی از خورشید است که جایگاه‌ مهمی‌ را در هنر ایران‌ به‌ خود اختصاص‌ داده.‌

انواع تمیمه طلا

به تمیمه، دستبند انگشتری یا دستبند عربی هم می‌گویند. تمیمه طلا بیشتر در مناطق مرزی و جنوبی ایران مثل بوشهر و بندرعباس به عنوان پوشش و زیوری سنتی و محلی استفاده می‌شود. اما امروزه مدل‌های جدید و مدرنی از تمیمه با طرح‌های متنوع و با قیمت‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند. مدل‌های مدرن تمیمه طلا طرفداران زیادی پیدا کرده است. شاید دلیلش هم است که این زیور در باور و هنر گذشتگان ریشه دارد و امروزه لباس‌ها و زیورآلات قدیمی دوباره مد شده.

تمیمه طلا در دو نوع تمیمه پا و تمیمه دست موجود است. البته بعضی هم اعتقاد دارند که تمیمه‌ی طلا را باید به دور گردن آویخت و به پا و دست تعلق ندارد. اما ازآنجا که این مقاله در مورد تمیمه‌ی دست است و اغلب مردم هم تمیمه به صورت انگشتر و دستبند ساخته می‌شود، باید بگوییم که تمیمه دست انواع مختلفی دارد. تمیمه دست یا همان دستبند انگشتری ممکن است دارای چندین انگشتر یا دارای چندین زنجیر متصل کننده باشد. گاهی هم ممکن است تمیمه دست از چندین دستبند با یک انگشتر تشکیل شده باشد.

تمیمه نوزادی هم از دیگر انواع تمیمه طلا است که در سایزهای بسیار کوچک برای استفاده نوزادان و کودکان در طرح‌ها و رنگ‌های کودکانه تولید می‌شود. در ساخت تمیمه‌ی نوزادی معمولاً از طرح چشم‌زخم استفاده می‌شود تا او را از انواع بیماری‌ها محافظت کند.

بیشتر بخوانید :

خرید النگو طلا

راهنمای خرید تمیمه طلا

– برای خرید طلا ( تمیمه ) باید توجه داشته باشید که اگر تمیمه دارای زنجیرها و انگشترهای بیشتری باشد، وزن بیشتری خواهد داشت. در نتیجه، قیمت آن گران‌تر است.

– تمیمه های طلایی که زنجیرهای ظریف و سبک دارند و فقط یک انگشتر برای آنها در نظر گرفته شده، قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به بقیه‌ی مدل‌ها دارند.

– هرچه دستبند و انگشتر متصل دارای تراشکاری و ظریف‌کاری‌های بیشتری باشد، اجرت ساخت آن بیشتر خواهد بود و در نتیجه گران‌تر است.

– تمیمه‌های دست‌ساز اجرت ساخت بالاتر و قیمت گران‌تری دارند.

منبع : طلا فروشی کیش طلا

تاثیر نوع مو و مدل مو بر چهره افراد

 در این مقاله از مجموعه مقاله های آموزش آرایشگری الماس نشان قصد داریم شما را با تاثیر نوع و مدا مو بر چهره افراد آشنا کنیم پس اگر به این مو ضوع علاقه مندین در ادامه همرا با باشید؟

نوع موی مشتری بررسی اصلی در انتخاب مدل مو است ،نوع مو توسط دو نوع ویژگی مشخص طبقه بندی می شود: الگوهای فر و بافت مو

موها الگوهای فر طبیعی دارد که هنگام طراحی کردن مدل در نظر گرفته میشود ،این الگو ها صاف، فری، مجعد و بیش از حد مجعد هستند.

بافت های مو عبارتند از: ظریف، متوسط و زبر .

این دو عامل انتخاب مدل هستند.

کوپ مو های معمولی /دلخواه مشتری می باشد، یعنی هر کوپی را می توان روی مو های معمولی انجام داد.

برای مو های نرم تر بهتر است کوپ با لایه  های درشت انتخاب شود تا زمانی که مو براشینگ می شود مدل بهتر خود را نشان دهد .کوپ موهای مجعد باید شلوغ باشد .همچنین برای افرادی که موهای کم پشت دارند  مدل کوتاه و بلند مناسب است زیرا مو های بلند تر باعث پف کردن مو های کوتاه تر شده و مو ها را  پر حجم تر نشان می دهد .

توجه

مو های بلند و صاف مناسب چهره های جوان بوده و مدل هایی که اندازه ای کوتاه یا متوسط دارند و یکدست کوتاه نمی شوند،چهره مسن را جوان تر نشان می دهند .همچنین اگر قد بلندی دارید مو های بلند مناسب تر است و برای قد کوتاه مو های بلند به خصوص اگر در اطراف شانه ریخته باشد اصلا مناسب نمی باشد. شما می توانید با گذراندن دوره آموزش کوپ مو و دوره آموزش شینیون مو طرح مناسب را شناسایی کرده برای کوپ کردن حتما حتما توجه به رستنگاه مو –حجم مو(کم پشتی یا پر پشتی مو )-رویش مو (جهت رشد ) داشته باشید .

 

خطای ECS هیوندای

 عبارت ECS مخفف Electronic Control Suspension یا کنترل الکترونیکی سیستم تعلیق است و در عمل بدین معنی است که سیستم تنظیم ارتفاع این خودرو دچار مشکل شده است.

بخش های مختلف سیستم Ecs جنسیس و سنتنیال

مهمترین بخش های سیستم تنظیم ارتفاع در جنسیس و سنتنیال عبارت اند از :

  • ECS
  • کمک های بادی در جلو
  • بالن ها در عقب
  • کمپرسور
  • سلونویید تقسیم
  • ریسرور
  • سنسور های ارتفاع سنج
  • سوپاپ تزریق فشار

بیشتر بخوانید :

راهنمای خرید قطعات هیوندا

 

مهمترین عوامل خرابی در سیستم ECS

شایع ترین حالت هایی که طی آن سیستم ecs دچار مشکل می شود عبارت اند از :

1. نشتی باد از کمک ها و بالن ها : در این وضعیت که به اصلاح پنچری بالن و کمک گفته می شود، باد سیستم خالی شده و خودرو میخوابد.

2. به هم ریختن تنظیمات سیستم، زمانی که خودرو دچار تعمیرات غیر اصولی شود و یا به دلیل خرابی یکی از کمک ها یا بالن ها به مدت طولانی و عدم رفع مشکل، خودرو از کالیبره خارج شده و کج و یا می خوابد.

3. آسیب هایی که در اثر خرابی شلگیر خودرو در سمت شاگرد به مجموعه کمپرسور و سلونویید تقسیم و سیم کشی این قسمت وارد می شود.

عیب یابی و تعمیرات اصولی تنظیم ارتفاع جنسیس و سنتنیال

زمانی که چراغ ECS در جنسیس و سنتنیال روشن می شود عموما عملکرد دکمه های تغییر ارتفاع از کار می افتد، برای شناسایی عیب و تعمیر آن باید با دیاگ های تخصصی ابتدا مورد را بررسی کرده و سپس اقدام به تست های فیزیکی نمایید.

منبع : فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استار پارت

آشنائی با انواع قفل گوشواره

 آشنایی با انواع مختلف قفل  گوشواره طلا  به شما کمک می‌کند تا نمونه‌هایی را برگزینید که احتمال باز و گم شدن آن‌ها بسیار کم است. وقتی جواهر گران‌قیمتی خریداری می‌کنید باید مراقب آن هم باشید.

۱. قفل میخی (Post Back)

این قفل‌ها یک تکه فلز ساده هستند که یک طرفشان صاف و طرف دیگرشان خمیده است و در بخش مرکزی، سوراخی برای عبور میخ گوشواره دارند. پس از گذاشتن گوشواره در گوش، این قفل را در پشت لاله گوش به میخ گوشواره وصل می‌کنید تا گوشواره را ثابت و محکم در جای خود نگه دارد. یعنی در اصل، ساختار این نوع قفل به این صورت است که قسمت میخی‌شکل که «پست» نامیده می‌شود به پشت گوشواره متصل می‌شود و توسط گیره‌ای به شکل گل از جنس فلز یا سیلیکون محکم می‌شود. به این مدل قفل گل-میخ، سوزنی، پروانه‌ای یا فشاری هم می‌گویند.

۲. قفل پیچی (Screw Back)

این قفل همچون نمونه بالاست با این تفاوت که انتهای میخ گوشواره حالت پیچی دارد تا قفل در آن چرخانده شده و روی لاله گوش محکم شود. این مدل بیشتر در جواهرات گران‌قیمت استفاده می‌شوند تا احتمال باز شدن، افتادن و گم شدن جواهر به صفر برسد.

۳. قفل اهرمی (Lever Back)

این قفل دارای یک قلاب است که از طریق یک اهرم لولایی به پشت گوشواره متصل می‌شود. این مدل قفل گوشواره بسیار مرسوم و یکی از رایج‌ترین قفل‌های گوشواره در اروپاست. مزیت بزرگ این قفل بسته شدن سریع و بی‌دردسر و در عین حال امن بودن آن است. اما بیشتر برای گوشواره‌هایی با اندازه‌ی بزرگ مناسب است.

بیشتر بخوانید :

              راهنمای خرید طلا

 

۴. قفل فنری (Hinge Back)

گوشواره‌های آویز اغلب دارای قفل فنری هستند. به این صورت که میخ گوشواره در سوراخ گوش فرو رفته و خودِ گوشواره به صورت حلقه‌ای در پشت لاله گوش، در انتهای این میخ چفت می‌شود.

۵. قفل گوشواره قلابی (Shepherd Hook Back)

اغلب گوشواره‌ها یک سیم خمیده در بالای خود دارند که در لاله گوش قرار می‌گیرد و گوشواره را ثابت نگه می‌دارد. این سیم به هیچ جا قفل نمی‌شود و به همین خاصر اغلب بلند است تا احتمال چرخیدن و افتادن از گوش را به صفر برساند. قفل قلابی اغلب به صورت شکل s یا قلاب ماهی است و چون بلند است و از گوش خارج نمی‌شود، به قفل پشتیبان در انتهای خود نیازی ندارد. این قفل به قفل آفریقای هم مشهور است. قفل قلابی بیشتر در نقره‌جات و گوشواره‌های سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد چون که وزن گوشواره مانع بیرون آمدن آن از گوش می‌شود.

۶. قفل فشاری (Clip-On Back)

قفل‌های فشاری به قفل ضربه‌ای هم مشهور هستند. این قفل اغلب در گوشواره‌های حلقه‌ای مشاهده می‌شود. به این صورت که بخشی از پشت گوشواره قابلیت خم و صاف شدن را دارد. پس از قرار دادن میخ گوشواره در گوش، این قفل به صورت ضربه‌ای در میخ چفت می‌شود. از این نوع قفل در گوشواره‌های مردانه هم استفاده می‌شود و می‌توان گفت اکثر گوشواره‌های مردانه از این نوع قفل بهره می‌برند.

۷. قفل گوشواره امگا (Omega)

این نوع قفل در رده‌ی قفل‌های میخی قرار می‌گیرد. با این تفاوت که پست (قسمت میخی‌شکل) نصب شده روی گوشواره توسط بخشی مکانیکی به شکل Ω بسته و در جای خود محکم می‌شود. از این نوع قفل اغلب در ساخت گوشواره‌های رو گوشی با سایز بزرگ استفاده میشود تا سنگینی گوشواره باعث از جا در آمدن گوشواره نشود.

 

منبع : فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا 

مزیت های خرید آنلاین لوازم یدکی کیا

 خرید راحت تر

یکی از مهم ترین مزیت های خرید های اینترنتی این است که می توانید خیلی راحت و بی دردسر لوازم و قطعاتی که می خواهید را انتخاب کنید و سفارش دهید بدون اینکه در ترافیک بمانید و یا بخواهید در فروشگاه های مختلف به دنبال لوازم مورد نیازتان بگردید می توانید در خانه بنشینید و لوازم و قطعات مورد نظرتان را سفارش دهید. البته باید توجه داشته باشید که حتما از فروشگاه با کیفیتی لوازم و قطعات مورد نیازتان را تهیه کنید.

قیمت ارزان تر

معمولا خرید آنلاین اگر انجام دهید متوجه می شوید که در سایت می توانید با تخفیف بیشتری خرید خود را انجام دهید. برخی از فروشگاه های اینترنتی برای خرید انلاین تخفیف هایی را برایتان در نظر گرفته اند که بتوانید خرید راحت تر با قیمت منسب تری داشته باشید.

بیشتر بخوانید :

تنوع بیشتر

به طبع هنگامی که شما در خانه خود نشسته اید و با خیال راحت در حال بررسی محصولات آن فروشگاه می باشید می توانید بهترین انواع قطعات و لوازم یدکی کیا را انتخاب کنید.در این صورت راحت تر می توانید متوجه شوید که فروشگاه مورد نظر شما چه مدل از لوازم یدکی کیا و یا سایر خودرو ها را دارد.

مقایسه راحت تر قیمت ها

از دیگر مزیت های خرید آنلاین این است که به راحتی می توانید قیمت لوازم و قطعات را در فروشگاه های مختلف با هم مقایسه کنید.در هنگام خرید قطعات یدکی چه فاکتور هایی را باید در نظر بگیرید؟یکی از مهم ترین نکاتی که برای شناخت بهترین نمایندگی های فروش لوازم یدکی خودرو ها باید مورد بررسی قرار گیرد تحقیق در مورد آن فروشگاه می باشد.تحقیق خود را انجام دهید. از هر صاحب اتومبیل باتجربه ای که می شناسید بپرسید و او به شما خواهد گفت که بسیار مهم است که قبل از خرید یک قطعه خاص، باید حسابی دقت کنید.بنابراین پس از سؤال از شرکت سرویس دهنده اتومبیل که قطعات یدکی در خودروی شما نیاز به تعویض دارد یا خیر، لازم است تا تحقیق در مورد فروشگاه را شروع کنید.

منبع : فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو

صفحه قبل 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->