چگونه از افتادن نگين الماس از روي انگشتر جلوگيري كنيم؟

 انگشترهايي كه نگين الماس دارند بسيار گرانقيمت هستند. به همين خاطر بايد همه حواس خود را جمع كنيد تا مبادا انگشتر يا نگين آن گم شود يا آسيبي به آنها وارد شود.

چرا نگين الماس از روي انگشتر مي‌افتد؟ 

رايج‌ترين و شايع‌ترين دليل افتادن و گم شدن نگين‌هاي الماس از روي انگشترطلا اين است كه فرد بدون اينكه متوجه باشد، به انگشتر ضربه وارد مي‌كند. يا ممكن است دست فرد به ديوار، ميز يا شئ سخت برخورد كند و پايه نگين ضربه ببيند. همين ضربه‌ها سبب شل شدن جاي نگين مي‌شود و در نتيجه با يك حركت معمول يهم ممكن است الماس بيفتد.

كدام الماس‌ها در معرض خطر بيشتري قرار دارند؟

از كجا بايد بدانيد كه الماس شما در معرض خطر افتادن و گم شدن قرار دارد، تا با آگاهي از اين امر از گم شدن نگين پيشگيري كنيد؟

اولين و شايد تنها راه اين تشخيص اسن است كه سنگ‌هاي انگشتر خود را چك كنيد و مطمئن شويد كه ثابت هستند. آنها را آرام با انگشت تكان دهيد ببينيد آيا لق هستند يا خير. اگر الماس حتي كوچك‌ترين حركتي داشت بايد حتما آن را نزد جواهرساز ببريد تا سفتش كند.

سنگ الماس‌هايي كه روي پايه‌هاي چنگگيِ شكسته شده يا خم‌شده قرار دارند بيشتر از بقيه در معرض خطر افتادن هستند.

اگر انگشتر و پايه نگين از فلزات نرمي همچون طلاي زرد يا نقره ساخته شده باشد بايد مراقب باشيد كه پايه نگين آسيب نبيند، خم و دچار شكستگي نشود.

چگونه از افتادن نگين پيشگيري كنيم؟

براي كسب اطمينان از اينكه الماس‌ها روي انگشتر شما ايمن هستند، به محض اينكه حس مي‌كنيد پايه نگين مشكلي پيدا كرده، يا خود نگين لق شده بايد سريعا آنها را تعمير كنيد.

اگر پايه نگين از نوع چنگكي است و يكي از چنگك‌ها شكسته يا خم شده حتما بايد آن را تعمير كنيد. يا همه حواستان را جمع كنيد كه نگين انگشتر نيفتد.

اگر انگشتري كه سنگ الماس دارد از جنس طلاي زرد است، توصيه مي‌كنيم بيشتر مراقب الماس باشيد. زيرا طلاي زرد به دليل خالص بودن و داشتن درصد زيادي طلا در خود، نرم‌تر از طلاهاي رنگي است. طلاي سفيد يا پلاتين براي جواهر گزينه‌هاي مناسب‌تر و مطمئن‌تري هستند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنين خريد طلاي كم اجرت توانيد به سايت طلا فروشي اينترنتي كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليك محصول مورد نظر خود را خريداري كنيد.

 

تفاوت بين زنجير طلاي ۱۴ عيار و زنجير طلاي ۱۸ عيار چيست؟

 اگر بدنبال يافتن تفاوت بين زنجير طلاي ۱۴ عيار با زنجير طلاي ۱۸ عيار هستيد از شما دعوت مي‌كنيم تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.

عيار طلا چيست؟ 

«عيار» در واقع واحد اندازه‌گيري خلوص آلياژهاي طلا و ديگر فلزات گرانبهاست. يعني اگر يك آلياژ فقط ۱ قيراط طلا داشته باشد يعني يك‌بيست‌وچهارم آن طلاي خالص است.

عيار طلا در واقع تعيين كننده ميزان طلاي موجود در مصنوعاتي است كه خريداري مي‌كنيد.

زنجير طلاي ۱۴ عيار از چه موادي ساخته شده است؟

۱۴ بخش از زنجير طلاي ۱۴ عيار طلاي خالص هستند و ۱۰ بخش ديگر آن (از ۲۴ محاسبه مي‌شود) ديگر فلزات هستند. از نظر درصدي بايد بگوييم اين زنجيرها ۵۸٫۳% طلاي خالص در خود دارند.

فلزاتي كه اغلب براي تركيب با طلاي زرد در زنجير ۱۴ عيار استفاده مي‌شوند شامل مس، زينك، نقره، پلاتين و نيكل هستند.

زنجير طلاي ۱۸ عيار از چه موادي ساخته شده است؟

۱۸ بخش از زنجير طلاي ۱۸ عيار طلاي خالص هستند و ۶ بخش ديگر آن  را (از ۲۴ محاسبه مي‌شود) فلزات ديگر تشكيل داده‌اند. از نظر درصدي بايد بگوييم اين زنجيرها ۷۵% طلاي خالص در خود دارند.

فلزاتي كه اغلب براي تركيب با طلاي زرد در زنجير ۱۸ عيار استفاده مي‌شوند همانند زنجير ۱۴ عيار است.

تفاوت بين زنجير طلاي ۱۴ عيار و ۱۸ عيار چيست؟

تفاوت اصلي اين دو نوع زنجير طلا موارد زير است:

  • استحكام و دوام زنجير طلا
  • قيمت زنجير طلا
  • رنگ زنجير طلا
  • حساسيت‌زا بودن يا نبودن زنجير طلا

استحكام و دوام

طلا فلز نرمي است بنابراين هر چه طلاي خالص كمتري در زنجير به كار رود، زنجير محكم‌تر و مقاوم‌تر خواهد بود. دليلش هم وجود فلزات ديگري است كه از طلا سخت‌تر هستند.

قيمت

از آنجا كه در زنجير ۱۴ عيار از طلاي كمتري استفاده شده، قيمت ارزان‌تري نسبت به طلاي ۱۸ عيار دارد.

رنگ

زنجير طلاي ۱۸ عيار حاوي طلاي زيادي است و به همين خاطر رنگ آن نيز زردتر است.

براي كسب اطلاعات بيشتر ئر مورد دانشنامه طلا و هم چنين خريد طلا كم اجرت مي توانيد به سايت طلا فروشي اينترنتي كيش طلا مراجعه كره و تنها با چن كليك مخصول مورد نظر خود را خريداري كنيد.

چگونه بايد از نگين انگشتر مراقبت كرد؟

 تا الان برايتان پيش آمده كه به انگشتر طلا نگين‌دار خود نگاه كنيد و متوجه شويد نگين آن شل شده يا مشكلي برايش پيش آمده است؟ يا مثلا متوجه شويد كه چنگك‌هاي پايه‌اي كه نگين را نگه داشته خم شده يا شكسته؟

در ادامه اين مقاله همراه ما باشيد تا نحوه نگهداري از نگين انگشتر را به شمل يباموزيم:

اگر نگين انگشتر شُل شده آن را استفاده نكنيد 

وقتي متوجه مي‌شويد كه نگين انگشتر شما شل شده بهترين كار اين است كه آن را از دست خارج كنيد و سريعا به يك متخصص تعميرات طلا و جواهر مراجعه كنيد.

چنگك پايه نگين را چگونه تعمير مي‌كنند؟

اگر چنگك فقط خم شده باشد، آن را با ابزار مخصوص صاف و در جاي خود محكم مي‌كنند.

اگر چنگك‌ها شكسته شده باشند بايد آنها را دوباره ساخت و روي پايه محكم كرد. براي اين منظور، سنگ قيمتي را از روي پايه جدا مي‌كنند، چنگك‌هاي قديمي پايه را در مي‌آورند و يك پايه جديد روي انگشتر سوار مي‌كنند. اين كار بيشتر روي انگشترهاي نو انجام مي‌شود.

البته اين روش هم مشكلات خود را دارد. زيرا چنگك پايه دوباره به آن وصل شده و در نتيجه از نمونه‌هاي اصلي شكننده‌تر خواهد بود. همچنين احتمال اينكه شكسته يا جدا شود هم وجود دارد. بنابراين حتي بعد از تعويض چنگك پايه انگشتر هم لازم است مراقبت بيشتري از انگشتر خود داشته باشيد

پايه‌ي نگين انگشتر را هميشه و به طور مرتب چك كنيد

هر بار كه مي‌خواهيد انگشتر نگين‌دار خود را استفاده كنيد، همه چنگك‌هاي آن را چك كنيد تا مطمئن شويد كه سالم هستند.

هر چند وقت يك بار بايد پايه نگين را چك كرد؟

حداقل سالي يك بار اين كار را انجام دهيد. وقتي حواستان به چنگك‌ها باشد و آنها را مورد بررسي قرار دهيد، احتمال اينكه هزينه‌هاي اضافي براي تعمير و تعويض بپردازيد كم خواهد شد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنين خريد طلا كم اجرت مي توانيد به سايت طلا فروشي اينترنتي كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليك محصول مورد نظر خود( سرويس طلا ، زنجير طلا ، گوشواره طلا و..) خريداري كنيد.

 

چگونه از خم شدن و شكستن انگشتر طلا جلوگيري كنيم

 هميشه وقتي يك انگشتر طلا جديد خريداري مي‌كنيد كاملا گرد و دايره‌اي است. اما ممكن است مدتي بعد از استفاده متوجه شويد كه انگشتر شما شكل اصلي خود را از دست داده و كمي خم شده است. البته اين اتفاق براي همه‌ي انگشترها روي نمي‌دهد اما برخي از آنها به اين مشكل دچار مي‌شوند.

چرا انگشتر طلا خم مي‌شود؟ 

يكي از دلايل اصلي خم شدن انگشتر طلا فشار فيزيكي است كه به آن وارد مي‌شود. يعني وقتي انگشتر در دستان شماست، با آن كارهاي سنگين انجام مي‌دهيد و اين امر مي‌توانند موجب خم شدن حلقه شود.

هر چه انگشتر ظريف‌تر و نازك‌تر باشد، احتمال خم شدن ان بيشتر است.

انگشتري كه خم شده را چگونه مي‌توان تعمير كرد؟

اگر انگشتر طلا سنگ و نگين نداشته باشد خيلي راحت صاف مي‌شود و به حالت اوليه باز مي‌گردد. متخصصان ساخت و تعمير طلا و جواهر از يك ميله مخصوص به نام mandrel براي صاف كردن انگشتر استفاده مي‌كنند. اين ميله به انگشتر فشار مي‌آورد تا به حالت دايره‌اي اوليه‌ي خود بازگردد.

تغمير انگشتر طلا كه نگين و سنگ قيمتي دارد، كمي سخت است. به اين خاطر كه تعميركار بايد مراقب باشد در طول روند گرد كردن انگشتر به نگين و پايه آن آسيبي وارد نشود و پايه نگين كج يا شل نشود.

از همه سخت‌تر صاف كردن انگشترهايي است كه سرتاسر آنها با نگين پرشده است: يعني رينگ‌هايي كه دور تا دورشان سنگ دارند. صاف كردن اين حلقه‌ها اين خطر را دارد كه نگين‌هاي روي آن بشكنند يا بيفتند.

چگونه از خم شدن انگشتر جلوگيري كنيم؟

ساده‌ترين و موثرين روش براي پيشگيري از خم شدن انگشتر طلا اين است كه هنگام انجام كارهاي سخت و فيزيكي آن را از دست خارج كنيد.

به طور كلي، اگر انگشتر را فقط براي مناسبت‌ها و مراسم و مهماني‌ها استفاده كنيد، عمر طولاني‌تري خواهد داشت و درخشش و زيبايي خود را براي زمان بيشتري حفظ خواهد كرد.

به ويژه وقتي انگشتري از جنس طلا و نقره خريداري مي‌كنيد خيلي مراقب باشيد كه فشاري روي آن وارد نشود.

در آخر هم يادآوري كنيم كه همه‌ي انگشترها به مرور زمان ساييده و خورده مي‌شوند و در نهايت به تعمير شدن نياز خواهند داشت.

شما مي توانيد براي اطلا از قيمت طلا و هم چنين خريد طلا كم اجرت به سايت طلا فروشي اينترنتي كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليك محصول مورد نظر خود را خريداري كنيد.

چند ترفند جالب طلا و جواهرات از زبان كارشناسان

 احتمالا بيشتر دوست داريد در مورد طراحان بزرگ و مشهور صنعت طلا و جواهر مطلب بخوانيد. يا شايد دوست داريد در مورد طرح‌هاي جديد و مد سال ۲۰۲۰ بيشتر بدانيد.

۱- هر آنچه بايد در مورد كد و مهر طلا بدانيد 

كدي كه روي زيورآلات طلا درج مي‌شود به‌عنوان تاييدي بر اصالت كالاست. اما آيا واقعا لازم است كه همه جواهرات كد داشته باشند؟

عموما عيار طلا روي زيورآلات و جواهرات از جنس طلا كد مي‌شود.

عيار نشان‌دهنده ميزان خلوص طلاي مصرف شده در ساخت جواهري است كه قصد خريد آن را داريد

از ديگر كدهايي كه ممكن است روي طلا ببينيد، درصد خلوص كالاست. يعني به جاي استفاده از عيار، از عدد كامل بدون حرف K انگليسي استفاده مي‌شود. به‌طور مثال، عدد ۷۵۰ نشان‌دهنده اين است كه ۷۵ درصد از جواهر موردنظر از فلز طلا تهيه شده است. يعني يك طلاي ۱۸ عيار است.

2-طلا و جواهرات خود را از نور و گرماي زياد دور نگه داريد

همان‌‌طور كه نور مستقيم آفتاب مي‌تواند به پوست انسان آسيب برساند، نور و گرماي آن مي‌تواند بر ميزان دوام، استحكام و حتي رنگ سنگ‌هاي قيمتي تاثير منفي بگذارد.

گرماي زياد و تغيير دماي ناگهاني نيز مي‌تواند موجب شكسته شدن برخي از جواهرات شود. به اين خاطر كه گرما رطوبت موجود در سنگ‌هاي قيمتي را تبخير مي‌كند و در نتيجه آنها نمي‌توانند زيبايي خود را به درستي حفظ كنند.

چگونه طلا و جواهرات خود را بفروشيم؟

حتما به فروشگاه‌هاي معتبر طلا و جواهر فروشي مراجعه كنيد. اگر به همان مغازه كه خريد كرده‌ايد برويد كه خيلي بهتر است. حتما قبل از فروش از چند مغازه مختلف قيمت بگيريد تا مطمئن شويد طلاي خود را ارزان نمي‌فروشيد. حتما از روي فاكتور خريد وزن و عيار طلاي خود را چك كنيد تا با اطلاعات كافي به مغازه برويد.

همچنين توجه داشته باشيد كه هنگام فروش طلا و جواهر، اجرت و همچنين درصد و ماليات كه هنگام خريد طلا پرداخته بوديد  از كار شما كسر خواهد شد. پس انتظار قيمت بالا نداشته باشيد.

طلاي دست دوم را از قفل آن تشخيص دهيد

تشخيص طلاي دست اول و دست دوم شايد تا حدودي سخت است. اما ساده‌ترين راه براي اين كه دست دوم بودن طلا را تشخيص دهيد، نگاه انداختن به ظاهر طلا، مخصوصا به قفلي است كه در آن به كار رفته. در طلاي دست دوم، اين قسمت‌ها در مقايسه با بخش‌هاي ديگر درخشش كمتري دارند و به دليل اينكه زياد از طلا استفاده شده، خش‌هايي در اين قسمت ديده مي‌شود.

در پايان اگر ضصد خريد طلاي كم اجذت و يا طلاي ارزان داريد مي توانيد به سايت طلافروشي آنلاين كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليك محصول مورد نظر خورد را خريداري كنيد.

 

آيا كاهش وزن موجب تغيير سايز انگشتر مي شود؟

كاهش يا افزايش وزن تدريجي اتفاق مي افتد و اغلب حتي متوجه آن هم نمي شويد. گاهي از روي اندازه لباس مي توان اين تغيير را احساس كرد اما سوال اينجاست كه ” آيا تغيير وزن موجب تغيير سايز انگشتر هم مي شود؟”

دلايل تغيير سايز انگشتر 

عوامل مختلفي روي اندازه حلقه و انگشتري تاثير مي گذارند. انگشتان دست هم مانند بقيه مناطق بدن مي تواند چربي را ذخيره كند. اگر چه اين چربي به اندازه ساير اندام ها نيست ولي حتي با چشم هم ديده مي شود. در هنگام كاهش وزن، اين چربي از بين مي رود و سايز انگشتر هم تغيير مي كند. در بسياري از افراد همراه با افزايش سن، وزن بدن كمتر مي شود. انگشت هاي باريكتر، انگشترهاي كوچكتري نياز دارند و نمي توان از انگشترهاي بزرگ قبلي استفاده كرد. فروشندگان طلا و جواهرات از ابزارهاي خاصي براي تعيين سايز انگشتر طلا استفاده مي كنند.

كوچك شدن اندازه انگشتر

تغيير سايز انگشتر به اين معني است كه انگشتر قبلي براي دستتان بزرگ يا كوچك شده است. وقتي انگشتان باريك مي شود حلقه و انگشتر به راحتي از دست خارج مي شوند. موقع استحمام، شستن ظرف ها، نظافت و تميزكاري، باغباني يا كارهاي ديگر، خطر گم شدن انگشترهاي لق وجود دارد. اگر به تازگي وزن كم كرده ايد شايد بهتر باشد تا تثبيت وزن از خريد انگشتر خوددراي كنيد

اثرات كاهش وزن بر تغيير سايز انگشتر

كاهش وزن روي سايز همه اندام ها تاثير مي گذارد. وقتي وزن حدود ۱۰ كيلو كم مي شود اندازه انگشتر تقريبا ۲ سايز كوچك تر مي شود. به طور كلي قانون خاصي براي باريك شدن انگشتان در ازاي هر كيلو وزن وجود ندارد. با توجه به تفاوت هاي فردي، نمي توان پيش بيني كرد كه در صورت كاهش وزن چه مقدار قطر حلقه و انگشتر كم مي شود .در برخي افراد اين تفاوت چندان زياد نيست ولي گاهي به وضوح انگشتر تغيير سايز مي دهد. آنچه مسلم است در كاهش وزن زياد حتما به لباس هاي كوچكتر و انگشتر جديد نياز داريد

تغيير سايز انگشتر و راه حل استفاده از آن

آيا با كاهش وزن ، سايز انگشتر هم تغيير مي كند؟ البته كه همينطور است. در صورت شل شدن مي توانيد انگشتر مورد علاقه تان را مثل قبل استفاده كنيد اما هميشه از يك حلقه به عنوان نگهدارنده انگشتري كمك بگيريد. براي نگهداشتن انگشتر شل در دست تنها چاره استفاده از يك انگشتر ديگر با سايز مناسب است. برخي از پشت حلقه اي ها همين نفش را دارند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد داشنامه طلا و هم چنين خريد طلا كم اجرت مي توانيد به سايت طلا فروشي اينترنتي كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليك قطعه طلا ( سرويس طلا، زنجير طلا، گوشواره طلا و ...) مورد نظر خود را خريداري كنيد.

چه انگشتري براي انگشت دست شما مناسب است؟

 انگشتر مناسب دست 

يكي از جذاب­ترين و پرطرفدارترين اكسسوري­ها و زيورآلات، انگشتر طلا است  كه با انتخاب درست آن­ها مي­توانيد حس مطلوب جذابيت را هميشه همراه خود داشته باشيد . حتما براي شما هم پيش آمده كه وقتي پشت ويترين مغازه جواهرفروشي چشم مي­چرخانيد يا در سايت­هاي خريد و فروش جواهرات جستجو مي­كنيد، به انگشتري برخورد كنيد كه دوست داشته باشيد آن را روي انگشت خود بنشانيد. اين انگشتر به اصطلاح چشم شما را گرفته است اما بايد به يك نكته­ي مهم توجه داشته باشيد؛ هر انگشتري براي دست شما مناسب نيست.

از چه راهي انگشتر متناسب با دست خود را انتخاب كنيم؟

با توجه به اينكه انگشتري كه در دست مي­كنيد در زيباتر نشان دادن دست شما و جلب توجه اطرافيان نقش مهمي دارد، بايد در انتخاب صحيح انگشتر هم دقت لازم را داشته باشيد. يكي از راه­هاي انتخاب جواهرات اين است كه مدل­هاي مختلف آن­ها را در مغازه­ها امتحان كنيد تا به درك و شناخت بيشتري از تناسب انواع جواهرات با بدن خود برسيد.

انگشتر مناسب با فرم و قالب دست ها

فرم و قالب دستها: همه­ي دست­ها هر فرم و قالبي كه داشته باشند، جذاب و زيبا هستند. همين كه در انتخاب انگشتر مناسب خود به مهارت كافي برسيد، احساس خوشايند بيشتري نسبت به دستان خود خواهيد داشت. در ابتدا به فرم كلي دست­ها و سپس به شكل و قالب انگشتان دست خواهيم پرداخت

انگشتر  مناسب دست بزرگ

دست­هاي بزرگ: انگشترهاي درشت و سرشار از جزييات، دست­هاي بزرگ را زيباتر نشان مي­دهد.

انگشتر مناسب دست كوچك

دست­هاي كوچك: اگر دستان كوچكي داريد، بايد انگشتري انتخاب كنيد كه ابعاد كلي آن كوچك باشد؛ پس انگشتر با سنگ­هاي كوچك گرد با برش بيضوي، قلبي شكل و پرنسسي براي دستان شما مناسب است.

انتخاب انگشتر متناسب با سن

سن: حتما با ما موافق هستيد كه هر انگشتري به هر سني نمي­خورد. به همين دليل توصيه مي­كنيم كه افراد جوان، حلقه­هاي نازك با سنگ­هاي ريز را انتخاب كنند و افرادي كه سن بيشتري دارند، بهتر است از حلقه­هاي بزرگ با سنگ­هاي درشت استفاده كنند تا چروك­ها و رگ­هاي برآمده روي دست زياد به چشم نيايند و توجه ها به سمت انگشتر جلب شود.

شما مي توانيد براي آشنايي بيشتر با داشنامه طلا و هم چنين خريد طلا كم اجرت و يا طلاي ارزان به سايت طلا فروشي آنلاين كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليلك محصول مورد نظر خود را خريداري كنيد.

خم شدن و شكستن النگو

 خم شدن و شكستن النگو طلا يكي از دغدغه هاي مهم هست. هميشه وقتي يك النگوي طلاي جديد خريداري مي­كنيد، در بيشتر اوقات گرد و دايره­‌اي است اما ممكن است مدتي بعد از استفاده­ ي مداوم، متوجه شويد كه النگوي شما تغيير شكل پيدا كرده است. البته اين اتفاق براي همه­ ي النگوها نمي­افتد اما برخي از آنها ممكن است به اين مشكل دچار شوند.

جنس النگوي طلا

به ياد داشته باشيد از آن جايي كه طلاي خالص، ماده ­اي نرم است، هر چه عيار طلاي شما بالاتر باشد، در طول زمان هم بيشتر ساييده و نازك مي­شود و در نتيجه احتمال خم شدن يا شكستگي النگوي طلا نيز بيشتر است. اين مهم­ترين علت براي خم شدن النگو يا انگشتر طلا است.

ظريف بودن النگو 

در صورت ظريف بودن النگو بايد دقت بيشتري در خصوص نگهداري از آن داشته باشيد؛ چون طبيعتا احتمال خم شدن يا شكستگي آن بيشتر مي­شود.

سايز النگو

يكي ديگر از موارد مهم در جلوگيري از شكستن النگو طلا  اين است كه در ابتداي امر، هنگام خريد و انتخاب النگو به سايز دست خود به خوبي توجه كنيد و النگوي مناسب براي سايز دست خود را بخريد.

ضربه يا كشيدگي

ممكن است در اثر ضربه يا كشيدگي النگوي شما تغيير شكل دهد؛ به صورتي كه ديگر قابل استفاده نباشد و آن جلوه و زيبايي گذشته را از دست بدهد. اين موضوع خيلي ناراحت كننده است؛ به خصوص اگر النگو يادگاري باشد يا اين كه آن را با عشق خريده باشيد. اما خيلي هم ناراحت نباشيد؛ اگر اين اتفاق براي النگوي شما افتاد، مي­شود درست مثل روز اول يا حتي بهتر تعميرش كرد.

فشار فيزيكي

يكي ديگر از دلايل اصلي خم شدن النگو و شكستن النگو طلا، فشار فيزيكي است؛ يعني وقتي النگو در دستان شماست، كارهاي سنگيني انجام دهيد كه باعث خم شدن النگو مي­شود.

گذر زمان و فرسودگي

زيورآلات وقتي فرسوده مي­شوند، مي­توانند كمي خم شوند و اين فرسودگي (همان طور كه پيش از اين گفتيم) در طلا به علت نرم بودن اين فلز، بيشتر رخ مي­دهد

شما مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنين خريد طلا كم اجرت و يا طلاي ارزان به سايت طلا فروشي آنلاين كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليك محصول مورد نظر خود را انتخاب كنيد .

چگونه مي توان طلاي عروس را رزگلد انتخاب كرد؟

 براي خيلي از عروس ها، انتخاب لباس عروس از مهمترين تصميمات قبل از عروسي است. بعد از انتخاب شدن لباس عروسي، زمان انتخاب طلا براي بزرگترين روز است. طلاي رزگلد يك انتخاب سخت براي طلا و جواهر است. هم زيبا و هم خاص است.

  1. پيدا كردن رزگلد ممكن است بسيار سخت باشد.

اگر طلاي رزگلد انتخاب شما براي عروسيتان است، بايد خيلي دنبال آن بگرديد و به اندازه طلاي سفيد و طلاي زرد در دسترس نيست. اما برخي از فروشگاه هاي طلا و جواهر همواره قادر به تهيه محصول مورد نظر شما هستند.

   2. رزگلد را به خاطر طبيعت رمانتيكش انتخاب كنيد. 

برخي از مردم رزگلد را به خاطر رنگ صورتي ملايمش انتخاب مي كنند.

رنگ صورتي يك حس رمانتيكي به طلا مي دهد و مناسب براي عروسي است. نكته قابل توجه اين است كه رزگلد مناسب اغلب رنگ هاي پوست است. آن را به عنوان يك انتخاب خوب براي عروسيتان در نظر داشته باشيد.

     3. رزگلد را براي داشتن يك ظاهر زيبا انتخاب كنيد.

 شما مي توانيد از رزگلد با هر استايلتان استفاده كنيد، رزگلد با سبك آنتيك و كلاسيك بسيار زيبا مي شود.

به خاطر اينكه رنگ سرخ به فلز احساس كلاسيك و هنري بودن مي دهد، مناسب براي استايل هاي قديمي تر حلقه ها و جواهرات است.

يك دليل اينكه رزگلد براي سبك كلاسيك مناسب است، به خاطر اين است كه در سال 1920 معروف بوده است.

شما مي توانيد مطمئن باشيد كه ظاهر كلاسيك با پوشيدن لباسي كه حس قديمي بودن دارد، مثل استايل قديمي كه يراق يا طراحي هندسي تجسمي دارد، به وجود مي آيد.

   4.يك پيراهن سفيد مايل به زرد انتخاب كنيد.

زماني كه براي طلاي عروسي از رزگلد استفاده مي كنيد، يك رنگ مايل به قرمز در لباس عروسيتان در نظر بگيريد.

حتي بعضي چيز ها مثل سفيد الماسي (سفيد مايل به زرد روشن) با رزگلد زيبا خواهد شد.

5. رزگلد را با رنگ هاي گرم ست كنيد.

رزگلد را مي توان با رنگ هاي متفاوت استفاده كرد؛ شامل رنگ هاي خنك مثل فيروزه اي يا بنفش، اگرچه با رنگ هاي گرم مثل زرد، نارنجي، قرمز و قهوه اي زيبايي ويژه تري دارد.

شما مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنين خريد طلا كم اجرت و يا طلاي ارزان به سايت طلافروشي آنلاين كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليليك هر قطعه طلايي را كه مي خواهيد(سرويس طلا ف زنجير طلا ، انگشتر طلا و ..... ) خريداري كنيد.

چند نكته جالب درباره طلا

 بزرگ ترين شمش ساخته شده از طلا 250 كيلوگرم وزن دارد. اين شمش عجيب در كشور ژاپن و در موزه توي در نزديكي شهر شيزوئكا نگهداري ي شود. اين شمش طلا كه ارزشي بالغ بر 9.7 ميليون دلار دارد در كتاب ركوردهاي گينس به عنوان زرگ ترين شمش جهان ثبت شده است.

طلا يك فلز خوردني است. شايد برايتان جالب و عجيب باشد ولي امروزه شما خوراكي هاي مختلفي را مشاهده مي كنيد كه با استفاده از يك ورقه نازكي از طلا كه داراي درصد كمي از آن است را به قيمت هاي گزافي به فروش مي رسانند.

جالب است بدانيد كه شما اگر وسايل بازيافت داشته باشيد. مي توانيد از يك تن كامپيوتر و لپ تاپ اسقاطي طلاي بيشتري به دست بياوريد تا از 17 تن سنگ كه از معدن طلا استخراج كرده ايد. دليل استفاده از طلا در وسايل الكترويكي هم به دليل درجه ذوب بالاي اين فلز با ارزش مي باشد.

برآورد شده كه در اعماق اقيانوس ها بيش از 20 ميليارد تن طلا وجود دارد. دليل اين امر را هم مي توان شستن و حركت طلاي رودخانه ها به درياها در طول ميليون ها سال از عمر كره زمين بوده است

عيار طلا مي تواند بين اعداد: 10, 12 , 14 , 18 , 20 , 22 و 24 باشد كه اين عيار نشان دهنده ميزان خلوص بيشتر آن مي باشد.طلا 24 عيار داراي بالاترين خصلت طلا مي باشد و به طبع از لحاظ قيمتي هم از بقيه بالاتر مي باشد.(البته در ايران بيشتر از طلاي 18 عيار استفاده مي شود.)

طلا داراي خواص پزشكي هم مي باشد. پزشكان مي توانند با تزريق طلا در كنار ساير داروها به جنگ بيماري هاي صعب العلاجي از جمله برخي سرطان ها بروند و به وسيله طلا از گسترش بيماري ها جلوگيري كنند.

از يك تن گوشي آيفون در مدل هاي مختلف طلاي بيشتري مي توانيد استخراج كنيد تا از يك تن سنگ طلاي طبيعي كه از معدن طلا استخراج كمي شود

جالب است بدانيد كه يك پنجم از طلاهاي موجود در كل كره زمين كه بيش از 250 ميليارد دلار ارزش دارد و متعلق به كشورهاي مختلف مي باشد به عنوان سپرده و پشتوانه اسكناس اين كشورها محسوب مي شود در زير يكي از خيابان هاي لندن در كشور انگلستان و در يك گاوصندوق بسيار بزرگ و ايمن نگهداري مي شود.

شما مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنين خريد طلا كم اجرت و يا طلاي ارزان به سايت طلافروشي آنلاين كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليك محصول هر قطعه طلايي را كه مي خواهيد(سرويس طلا ، زنجير طلا  انگشتر طلا و.....) را خريداري كنيد.

 

صفحه قبل 1 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->