برای جلوگيري از تغيير رنگ و رفع سياهي طلا چه كار بايد كرد؟

مهمترين نكته جهت پيشگيري از سياه شدن طلا شايد دوري جستن و عدم تماس طلا با مواد شيميايي باشد كه در اين مقاله نامشان ذكر شد است. اما علاوه بر اين، لازم است كه براي حفظ جلا و درخشندگي  و همچنين رفع سياهي طلا خود به نكات زير نيز توجه كنيد:

لزومي ندارد حين شستشوي دست ها از طلا استفاده كنيد. اگر برايتان مقدور است براي مثال النگو طلا و يا انگشتر طلا خود را حين شستن دست ها خارج كرده و بعد از خشك كردن، دوباره آن ها را استفاده كنيد.

وقتي دوش ميگيريد و يا حمام ميكنيد حتما تمام طلاهاي خود را در بياوريد.

به جهت جلوگيري از سياه شدن طلا زماني كه به استخر ميرويد و يا آب تني ميكنيد طلاهاي خود را در بياوريد.

زماني كه از طلاها استفاده ميكنيد كه هيچ، اما وقتي كه ميخواهيد آن ها را برداريد و داخل جعبه بگذاريد حتما و حتما با كمك دستمال نرم و بدون پرز آن ها را تميز كنيد. سپس داخل پارچه و طوري كه با فلزات و يا طلاهاي ديگر برخورد نداشته باشند قرار دهيد.

براي جلوگيري از تغيير رنگ و رفع سياهي طلا از جاي مطمئني طلا بخريد 

به كررات مشاهده شده كه دارندگان جواهرات از سياه شدن طلا ۲۱ يا ۲۲ يا ۲۴ عيار خود شكايت ميكنند. اگر براي شما نيز چنين وضعيتي پيش آمده حتما به يك طلا فروشي يا كسي كه كارشناس طلا است مراجعه كنيد. احتمالا عالت سياه شدن طلا، تقلبي بودن آن باشد. اين احتمال هم وجود دارد كه طلايي با عيار پايينتر از آنچه فاكتور شده به شما داده باشند.

اين موضوع اهميت خريد طلا از مراكز معتبر را مشخص ميكند. شما بايد از مراكزي طلا بخريد كه مطمئن باشند و با وجدان عمل كنند. از همه مهمتر، سعي كنيد جايي كه از آن طلا ميخريد عضو اتحاديه طلا فروشان بوده و مجوزهاي لازم را داشته باشد. اگر طلاي ۲۱ يا ۲۲ عيار شما سياه شده است و از جايي كه عضو اتحاديه است آن را خريده ايد ميتوانيد به اتحاديه مراجعه كرده تا طلاي شما كارشناسي و پيگيري شود.

از كجا طلاي خوب بخرم؟

كيش طلا يك طلافروشي آنلاين است كه در كار تهيه، توليد و توزيع انواع قطعات طلا است. ما افتخار اين را داريم كه تمامي محصولاتمان را با كمترين اجرت و بالاترين كيفيت ممكن به مشتريان خودمان عرضه كنيم. براي اينكه از خريد طلا در سايت ما اطمينان داشته باشيد ميتوانيد به صفحه اصلي مراجعه كرده و در آنجا مجوزهاي خريد و فروش اينترنتي ما را ببينيد و يا اينكه به اين صفحه برويد تا تمامي آدرس ها و شماره هاي تماس كيش طلا را مشاهده كنيد.

نمودارهاي آماده تعيين سايز انگشتر: ساده ترين راه تعيين سايز انگشتر

 اگر بنا به هر دليلي نتوانستيد از طريق روش هاي قبلي سايز انگشت مد نظر جهت خريد انگشتر طلا را پيدا كنيد اصلا نگران نباشيد و از طريق اين روش تعيين سايز كنيد. براي اين منظور ميتوانيد اقدامات ذكر شده در ادامه مقاله را انجام دهيد.

۱. پيدا كردن و دانلود نمودار تعيين اندازه انگشتر 

اگر در اينترنت جستجو كنيد ميتوانيد نمودارهاي دايره اي كه در آن ها سايز انواع انگشتر درج شده را ببينيد و دانلود كنيد. دقيقا با همان مقياس، نمودار را روي يك برگه كاغذ پرينت بگيريد.

۲. براي راستي آزمايي نمودار، آن را امتحان كنيد

براي اطمينان از اينكه نمودار واقعا در مقياس درستي چاپ شده و درست كار ميكند انگشتر خود را برداشته و روي يكي از حلقه هاي داخل كاغذ بگذاريد. اگر حلقه يا انگشتر شما روي يكي از آن ها قرار گرفت يعني مقياس درست است.

۳. سايز انگشتر نامزد خود را به همين شكل به دست بياوريد

اگر نمودارهاي دانلود شده مقياس درستي داشته باشند، زماني كه نامزدتان حواسش نيست و شما به حلقه يا انگشتر او دسترسي داريد، آن را برداشته و با كمك نمودارها و سايز حلقه هاي از پيش تعيين شده قرار دهيد تا بتوانيد سايز دقيق انگشتر طلا را پيدا كنيد. سپس اقدام به خريد آن كنيد.

من قصد خريد انگشتر طلا زنانه يا دخترانه دارم بايد از كجا بخرم؟

مطالبي كه در اين مقاله خوانديد راهنماي كامل و جامعي است براي كساني كه قصد خريد انگشتر طلا دارند و دوست دارند دوست يا نامزد خود را سورپرايز كنند. اگر م.فق شده ايد سايز انگشتر را بگيريد، اكنون نوبت خريدن آن رسيده است. براي اين منظور ميتوانيد به طلافروشي انلاين كيش طلا مراجعه كرده و با مقايسه انگشترهاي ما يكي را به سليقه خود براي نامزدتان انتخاب كنيد. تنها با چند كليك ساده ميتوانيد انگشتر را درب منزل خود تحويل گرفته و نامزد خودتان را سورپرايز كنيد. براي مشاهده مجوزهاي فروش اينترنتي كيش طلا به صفحه اصلي و براي مشاهده آدرس ها و شماره هاي تماس كيش طلا براي خريد طلا به اين صفحه مراجعه كنيد.

 

نحوه تميز كردن گوشواره طلا كه از گوش در آورده ايد

 به طور كلي زماني كه گوشواره از گوش در آمده است ميتوان با كمك چند مرحله زير به خوبي آن را شستشو داده و يا ضدعفوني كرد.

آموزش نحوه ضدعفوني كردن گوشواره طلا خارج از گوش:

ابتدا سعي كنيد كه دست هاي خود را دست كم به مدت ۲۰ ثانيه با آب و صابون بشوييد و بعد از آن به خوبي خشك كنيد.

يك عدد ليوان شيشه اي كوچك و يا يك ظرف پلاستيكي كم ارتفاع آماده كنيد و گوشواره خود را در آن قرار دهيد

بعد از آن به فكر تهيه آب اكسيژنه باشيد. اگر در خانه آب اكسيژنه داريد ليون يا ظرف پلاستيكي كم ارتفاع را تا نصفه پر از آن كنيد. شما بايد بعد از نصفه پر كردن ليوان ۲۰ دقيقه ليوان و گوشواره را به حال خود رها كنيد. (چنانچه گوشواره طلاي شما خيلي كثيف است و جرم زيادي رويش نشسته ميتوانيد به جاي ۲۰ دقيقه، آن را از آخر شب تا اوايل صبح در آب اكسيژنه قرار دهيد.)

بعد از اينكه دست كم ۲۰ دقيقه از زمان قرارگيري گوشواره درآب گذشت، ميتوانيد آن را برداشته و با كمك يك دستمال تميز يا يك برس مخصوص و يا يك مسواك نرم تمام سطح گوشوراره را تميز كنيد. اگر سطح آن كثيف باشد احتمالا بايد تاكنون لكه هاي كثيف شل شده باشد و با برس يا دستمال كشيدن از بين ميرود.

بعد از برس كشيدن آن ها را زير آب ولرم قرار دهيد و چند دقيقه زير آب نگاه داريد تا كاملا تميز شوند. بعد از آن با كمك حوله يا هواي آزاد آن ها را خشك كنيد.

اگر تمام كارهاي فوق را درون يك سينك ظرفشويي انجام ميدهيد، براي اينكه گوشواره از دستتان نيافتد درون سينك يك آبكش بزرگ قرار دهيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد خريد طلا و نگهداري از ان مي توانيد به سايت طلا فروشي انلاين كيش طلا مراجعه كنيد.

تميز كردن گوشواره نگين دار

 نحوه تميز كردن گوشواره هايي كه داراي سنگ قيمتي هستند و يا به اصطلاح نگين دارند كمي متفاوت است. مهمترين سنگ هايي كه معمولا در اين نوع گوشواره ها استفاده ميشود الماس، ياقوت كبود و زمر هستند كه سنگ هايي گرانبها و ارزشمندند. بنابراين شستشو و تميز كردن گوشواره طلا اينچنيني از اهميت زيادي برخوردار است.

براي تميز و ضدعفوني كردن گوشواره طلا نگين دار مراحل زير را دنبال كنيد:

يك كاسه آماده كنيد

داخل كاسه يك پيمانه كامل آب بريزيد و بعد از اضافه كردن آب، حدود كمتر از ۱ چهارم پيمانه آمونياك به آب كاسته اضافه كنيد.

با دقت گوشواره طلا را داخل كاسه حاوي آب و امونياك قرار دهيد. تا ۲۰ دقيقه اصلا به محلول داخل كاسه و گوشواره طلا دست نزنيد تا به اندازه كافي ضدعفوني شود.

بعد از اينكه گوشواره ۲۰ دقيقه در كاسه ماند، يك كاسه ديگر آماده كنيد.

داخل كاسه دوم مقداري مايع ظرفشويي (مصف قاشق غذاخوري) بريزيد و كاسه را تا نصفه پر كنيد.

بعد از آماده شدن كاسه دوم، يك دستكش دست كنيد و با كمك آن گوشواره را از كاسه اول خارج كنيد. وقتي آن را در آورديد زير آب شير قرار دهيد و با دست آن را دستمالي كنيد.

بعد از آن گوشواره را به آرامي داخل كاسه دوم كه حاوي آب و صابون يا مايع ظرفشويي است قرار دهيد.

اگر جرم يا چيزي روي گوشواره طلا هنوز وجود دارد با كمك يك پارچه تميز يا يك مسواك نرم آن را تميز كنيد.

سپس دوباره آن را آبكشي كرده و با كمك يك پارچه يا حوله تميز آن را خشك كنيد و در نهايت در معرض هواي آزاد قرار دهيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد خريد طلا و نگهداري از آن مي توانيد به سايت طلا فروشي آنلاين كيش طلا مراجعه كنيد.

تعيين سايز انگشتر براي كسي كه دوستش داريد

 اگر ميخواهيد براي مثال براي دوست خود انگشتر بخريد ميتوانيد به صورت غير مستقيم و بدون اينكه خودش بفهمد سايز انگشتش را پيدا كرده و متناسب با آن اقدام به خريد انگشتر طلا زنانه يا دخترانه كنيد. براي اين منظور ميتوانيد از روش هاي ذكر شده در ادامه كمك بگيريد.

۱. دوستان نزديك بهترين مرجع براي تعيين سايز انگشتر 

بيشتر مردها و پسرها توجهي به جزئيات ندارند و براي مثال از سايز انگشتر دوست يا نامزد خود اطلاعي ندارند. اگر شما هم اينگونه هستيد و قصد خريد انگشتر طلا زنانه يا دخترانه داريد، بهتر است كه هر طور شده سايز انگشت او را پيدا كنيد. اولين راهي كه شايد به ذهن همه برسد، پرسوجو از دوستان و آشناياني است كه احتمالا صميمت خاصي با دوست و يا نامزدتان دارند. براي اين منظور دو سناريوي زير را اجرا كنيد:

با يكي از دوستان و يا آشنايان نزديك نامزد خود قرار ملاقات بگذاريد و از او خواهش كنيد كه سايز انگشتر نامزدتان را اگر ميداند به شما بگويد. اگر او هم اطلاع نداشت، از او بخواهيد به نزد نامزدتان برود و يك داستان خيالي براي او سر هم كند. به اين شكل كه به نامزدتان بگويد ميخواهد براي كسي كه دستانش شبيه به اوست انگشتر بخرد و با اين ترفند سايز انگشتش را بگيرد.

علاوه بر اين، براي تعيين مدل و نوع انگشتر، حتما از نظر دوستان نامزدتان كمك بگيرد هرچه باشد آن ها احتمالا سليقه و جزئيات علايق او را بيشتر از شما ميشناسند و ميتوانند به شما كمك كنند.

۲. از كسي كه دستان و انگشتانش مشابه دوست يا نامزدتان است كمك بگيريد

با دقت به دست هاي خواهر، مادر، دوستان و يا هر كدام از آشناياني كه با آن ها راحت هستيد نگاهي بي اندازيد. ببينيد كه دست كدامشان مشابه دست نامزدتان است. از آن خانم بخواهيد كه سايز انگشتش را به شما بگويد تا شما بتوانيد بر اساس سايز انگشت او براي نامزد يا دوستتان انگشتر طلا بخريد. حتي ميتوانيد از او خواهش كنيد كه با شما به طلافروشي بيايد و با دست كردن انگشترها در انتخاب بهترين سايز انگشتر به شما كمك كند. البته به اين نكته توجه كنيد كه سايز انگشتي كه به دست خواهيد آورد ۱۰۰ درصد مطابق سايز انگشتر نامزدتان نخواهد بود اما ميتواند نزديك باشد.

۳. چرا از خودش كمك نگيريم؟

نه اشتباه نكنيد! ما از شما نميخواهيم كه مستقيما به او بگوييد كه “سايز انگشترن چقدر است چون ميخواهم برايت انگشتر بخرم!!” ما از شما ميخواهيم كه نقش بازي كنيد و آن هم چه نقشي!

يك داستان ساختگي از خود در بياوريد و يكي دو تا انگشتر استيل و يا نقره را به او نشان دهيد و براي مثال به او بگوييد كه قصد داريد براي مادر، خواهر و يا خلاصه هر يك از آشنايان جهت تبريك تولد انگشتر كادو دهيد. به او بگوييد كه انگشترها را دست كند و نظرش را در مورد سايز و اندازه انگشتر به شما بگويد. با اين ترفند احتمالا قادر خواهيد بود سايز دقيق انگشتتر مناسب دوست يا نامزد خود را پيدا كنيد.

اگر قصد خريد طلا به صورت اينترنتي داريد مي توانيد به سايت طلا فروشي آنلاين كيش طلا مراجعه كنيد.

۳ روش براي جلوگيري از عرق كردن كلاه گيس

 كلاه گيس مصنوعي بخريد 

كلاه گيس هاي طبيعي به دليل ماهيت طبيعي كه دارند بيشتر براي فصول سرد سال مناسب هستند. به عبارتي اگر ميخواهيد كه در روزهاي سرد، گرم بمانيد، بهتر  است كه كلاه گيس طبيعي بخريد اما استفاده از آن ها براي فصول گرم چندان توصيه نميشود مگر اينكه براي مناسبت خاصي بخواهيد استفاده كنيد. در عوض ميتوانيد براي تابستان و براي جلوگيري از عرق كردن كلاه گيس، روي كلاه گيس هاي مصنوعي حساب باز كنيد و از آن ها استفاده كنيد.

كلاه گيس طبيعي يا مصنوعي با استايل كوتاه انتخاب كنيد

براي روزهاي گرم سال كلاه گيس زنانه كوتاه بهترين گزينه و آپشن موجود براي كساني كه عاشق كلاه گيس ها هستند. فرقي نميكند كه چه نوع استايل و فرمي را ميپسنديد در هر صورت اگر اندازه موهاي كلاه گيس كوتاه باشد، ميتوان مانع عرق كردن كلاه گيس شد. ما بنا به دلايل زير به شما توصيه ميكنيم كه براي روزهاي گرم و مخصوصا تابستان از كلاه گيس كوتاه استفاده كنيد:

  • چون موها بالاتر از گردن هستند شما خود به خود خنك ميشويد
  • هرچه موها كوتاه تر باشد يعني وزني كه پوست تحمل ميكند كم است و تحمل وزن كم يعني خنك ماندن
  • نگهداري كمي نياز دارند و مانند كلاه گيس طبيعي بلند نيستند كه دقيقا مثل موهاي خودتان نگهداري و مراقبت بخواهند
  • موهاي كوتاه هزينه كمتري دارند و كلاه گيس ارزان محسوب ميشوند

از كلاه هاي مودار استفاده كنيد

بعضي روزها به قدري گرم است كه پوشيدن هرچيز اضافي از روسري گرفته تا لباس ميتواند حسابي باعث عرق كردن و عذاب كشيدن شما شود. در اين روزها شايد نخواهيد كه يك كلاه گيس كامل استفاده كنيد زيرا عرق كردن كلاه گيس شما را به دردسر مي اندازد. راه حل چيست؟ خيلي ساده است. به جاي استفاده از كلاه گيس طبيعي يا مصنوعي ميتوانيد تنها با پوشيدن يك كلاه مو دار مانع تعريق بيش از حد شويد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد خريد كلاه گيس و نگهداري آن مي توانيد به سايت kolahgiss.ir   مراجعه كنيد.

فرم دادن به كلاه گيس و نگهداري از آن

شانه كردن 

هر بار كه موها خشك ميشود بهتر است كه آن ها را شانه كنيد تا آشفتگي و به هم گره خوردن بهتر شود و موها كاملا صاف شوند. شانه كردن يكي از اصول اصلي نگهداري، مراقب و ماندگاري كلاه گيس زنانه يا مردانه است.

فركردن

اگر كلاه گيس زنانه طبيعي داريد ميتوانيد بر اساس سليقه خود آن ها را فر كنيد اما دقت كنيد كه فر كردن نمونه هاي مصنوعي چندان آسان و حتي درست نيست. بنابراين يكي از نكاتي كه بايد حين نگهداري از نمونه ها مصنوعي بدانيد اين است كه آن ها را فر نكنيد.

تهيه سر مانكن

براي وقتهايي كه كلاه گيس استفاده نميكنيد يك استند تهيه كنيد تا به آن آسيب وارد نشود.

نحوه شستن كلاه گيس طبيعي يا مصنوعي و مدت زمان آن

اگر هر روز موهاي مصنوعي استفاده ميكنيد بهتر است كه هر دو تا ۴ هفته به شستن كلاه گيس خود اقدام كنيد. اگ ركمتر ميپوشيد ميتوانيد هر ۱ تا ۱ و نيم ماه اينكار را انجام دهيد.

از موهاي طبيعي خود محافظت كنيد

اگر به صورت روزانه از كلاه گيس طبيعي استفاده ميكنيد، بايد مراقب موهاي طبيعي خود در زير كلاه گيس باشيد. براي همين سعي كنيد موهاي خود را شانه كنيد، به موقع بشوييد و هنگام استراحت كلاه گيس استفاده نكنيد. علاوه بر اين، هرچقدر شما بيشتر به بهداشت مو و پوست سر خود اهميت دهيد، به اين معني است كه كلاه گيس طبيعي شما هم ديرتر كثيف ميشود و در نتيجه كمتر نياز به شستشو دارد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد خريد كلاه گيس و نگهداري از آن مي توانيد به سايت kolahgiss.ir مراجعه كنيد.

راهنمای خرید النگوی طلا برای خانم ها و بچه‌های کوچک

 

النگو چیست؟

یکی از قدیمی ترین و البته ساده ترین انواع جواهرات، النگو است. استفاده از النگو قدمت بسیار زیادی دارد. اما شاید اولین یافته های تاریخ، ما را به دل مصر باستان ببرد. جایی که مردان قوی هیکل و نیرومند به بازوها و مچ دست خودشان النگوهای پهن میبستند. و زنان و دختران زیبا نیز النگوهای طرحدار و نازک استفاده میکردند. استفاده از النگوها، امروزه نیز همچنان به مانند گذشته رواج دارد. و البته تنوع، زیبایی و کیفیت آن بیشتر از پیش  شده است.

چپ یا راست؟ النگو باید در کدام دست باشد؟

تقریبا هر کسی که از ما النگو میخرد این سوال را از ما میپرسد که النگو را باید در کدام دست انداخت؟ چپ بهتر است یا راست؟ آیا واقعا قانونی برای انداختن النگو وجود دارد؟

در پاسخ نیز ما همیشه میگوییم که اول از همه حین خرید النگو طلا جدید به این فکر کنید که خودتان قصد دارید در کدام دست النگو بی اندازید؟ کدام دستتان برای اینکار راحت تر است؟ ترجیح خودتان چیست؟ هر جور که راحت بودید میتوانید النگو بی اندازید بدون اینکه مشکلی در ظاهرتان پیش بیاید. اما اگر میخواهید اصولی و بهتر اینکار را انجام دهید میتوانید به نکات زیر توجه کنید:

اگر همزمان با استفاده از النگو معمولا تمایل دارید که ساعت و یا دستبند طلا نیر استفاده کنید ما توصیه میکنیم که ساعت و دستبند را به دست چپ و النگو طلا را در دست راست بی اندازید. اما اگر به تنهایی میخواهید النگو به دست کنید بهتر آن است که به دست چپ خود فرصت خودنمایی و استفاده دهید.

حین خرید النگو طلا جدید به جهت حفاظت از النگوهای ظریف، با توجه به دست غالبتان خرید کنید. بهتر است راست دست ها برای دست چپ بخرند، و چپ دست ها برای دست راست.

بهترین النگو برای شما باید چه اندازه یا سایزی داشته باشد؟

یکی از مهمترین کارهایی که باید قبل از خرید النگو طلا جدید بدانید، سایز النگو است که بر اساس سایز مچ دست شما مشخص میشود. شما باید ابتدا سایز دست و مچ خود را بگیرید آنگاه بر اساس آن  اقدام به خرید النگو طلا کنید. مطابق یک قانون کلی، شما باید النگویی بخرید که سایز آن حداقل ۱ تا ۱.۵ سانتی متر بیشتر از سایز دور مچ دست شما باشد.  برای مثال اگر سایز دور مچ شما ۱۵ باشد، سایز النگو طلا باید ۱۶ تا ۱۶.۵ باشد.

قصد خرید النگوی طلا جدید دارید؟

چنانچه مایل هستید مانند خانم های شیک و امروزی به صورت اینترنتی النگو بخرید میتوانید به طلا فروشی آنلاین کیش طلا مراجعه کنید و در میان تعداد زیادی از گزینه ها و محصولات موجود یکی را به دلخواه خود و بر اساس نکات ذکر شده در این مقاله خریداری کنید. برای اینکه از خرید طلا خود در کیش طلا اطمینان حاصل کنید میتوانید مجوزهای فروش اینترنتی ما را در صفحه اول سایت مشاهده کنید و تمام آدرس ها و شماره های تماسمان را در این صفحه ببینید. چنانچه سوالی دارید و یا میخواهید مشاوره بگیرید نیز، میتوانید با ما تماس بگیرید تا شما را در خرید هر گونه مصنوعات و قطعات طلا یا جواهر راهنمایی کنیم.

دليل سياه شدن طلا چيست؟

 خيلي ها از سياه شدن مصنوعات طلا و جواهر خودشان گله دارند و ميگويند كه چطور ممكن است طلا سياه شود و يا تغيير رنگ دهد؟ آيا سياه شدن جواهرات به معني تقلبي بودن آن ها است؟ آيا اگر طلايمان سياه شود يا تغيير رنگ دهد سرمان كلاه رفته؟ چرا بعضي از طلاها دست را سياه ميكنند؟ كيش طلا در اين مقاله به طور كامل درباره دليل سياه شدن طلا نكاتي ارائه ميدهد

آيا سياه شدن طلا به معني تقلبي بودن يا كم عيار بودن آن است؟ 

فلزات مختلف ميتوانند در برابر اكسيژن هوا و ساير مواد ديگر واكنش نشان داده و دچار تغيير شيميايي يا فيزيكي شوند. در مقايسه با ساير فلزات، طلا از معدود فلزات گرانبهايي است كه  كمترين ميزان واكنش در برابر اكسيژن را نشان ميدهد. البته به اين نكته توجه كنيد كه طلاي خالص اينگونه است و مساله طلاي ناخالصي كه همراه با ساير فلزات است كمي متفاوت خواهد بود.

اگر نميخواهيد طلايتان سياه شود ۲۴ عيار بخريد

تنها مصنوعاتي كه از طلاي كامل و ۲۴ عيار ساخته شده اند تغيير رنگ نميدهند. و همانطور كه گفته شد ساير عيارها ميتوانند به مرور زمان كدر شوند. بر همين اساس طلاي ۱۴ عيار و كمتر از آن، مثل ۱۰ عيار، بيشترين احتمال را دارد كه كدر شوند و خيلي زودتر از ساير طلاها نياز به جلا دادن و برق انداختن داشته باشند. البته طلاي ۱۸عيار نيز سياه و كدر ميشوند اما هم خيلي دير و در طولاني مدت اين اتفاق رخ ميدهد. علاوه بر اين ميزان تغيير رنگ آن ها نيز بسيار كمتر است.

براي جلوگيري از سياه شدن طلا و يا رفع سياهي طلا بايد چكاري انجام دهيم؟

  • لزومي ندارد حين شستشوي دست ها از طلا استفاده كنيد. اگر برايتان مقدور است براي مثال دستبند طلا و يا انگشتر طلا خود را حين شستن دست ها خارج كرده و بعد از خشك كردن، دوباره آن ها را استفاده كنيد.
  • وقتي دوش ميگيريد و يا حمام ميكنيد حتما تمام طلاهاي خود را در بياوريد.
  • به جهت جلوگيري از سياه شدن طلا زماني كه به استخر ميرويد و يا آب تني ميكنيد طلاهاي خود را در بياوريد.
  • زماني كه از طلاها استفاده ميكنيد كه هيچ، اما وقتي كه ميخواهيد آن ها را برداريد و داخل جعبه بگذاريد حتما و حتما با كمك دستمال نرم و بدون پرز آن ها را تميز كنيد. سپس داخل پارچه و طوري كه با فلزات و يا طلاهاي ديگر برخورد نداشته باشند قرار دهيد.

از كجا طلاي خوب بخرم؟

كيش طلا يك طلا فروشي آنلاين است كه در كار تهيه، توليد و توزيع انواع قطعات طلا است. ما افتخار اين را داريم كه تمامي محصولاتمان را با كمترين اجرت و بالاترين كيفيت ممكن به مشتريان خودمان عرضه كنيم. براي اينكه از خريد طلا در سايت ما اطمينان داشته باشيد ميتوانيد به صفحه اصلي مراجعه كرده و در آنجا مجوزهاي خريد و فروش اينترنتي ما را ببينيد

 

آموزش مرحله به مرحله شستن کلاه گیس

 نحوه شستن کلاه گیس

کلاه گیس را از بالا به پایین شانه بزنید

قبل از شستن کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی حتما باید آن را به آرامی شانه کنید. زمانی که میخواهید آن را درون آب بگذارید، به هیچ عنوان نباید به هم ریخته، ژولیده یا به هم تنیده باشد. یک برس مخصوص بردارید و از بالا به پایین موها را شانه کنید.

پر کردن سینک ظرفشویی از آب و ریختن شامپو

· سینک ظرفشویی خود را با آب سرد پر کنید، سپس اندازه یک یا دو سر شامپو، به داخل آن شامپو بریزید.

· به این نکته توجه کنید که متناسب با نوع موها شامپو را انتخاب کنید. برای مثال اگرکلاه گیس زنانه با موهای فری دارید برای شستن کلاه گیس فر خود از شامپو مخصوص موی فر استفاده کنید. اگر کلاه گیس طبیعی را رنگ کرده اید از شامپوی مخصوصا موهای رنگ شده استفاده کنید و ….

· حین شستن کلاه گیس مصنوعی یا طبیعی نباید مستقیما شامپو را به موها زد بلکه باید به آب، شامپو اضافه کرد و بعد از حل شدنش به آن کلاه گیس را اضافه کرد.

از شامپوهای ۲ در ۱ که حاوی نرم کننده هستند استفاده نکنید. در عوض نرم کننده را بعد از شامپو به موهایتان اضافه کنید.

کلاه گیس را برعکس کنید و در آب قرار دهید

با کمک دو دست خود قسمت داخل کلاه را برگردانید، موها را به سمت آب ببرید. سپس کمی به آن فشار دهید تا خیس شود. برای اینکه شامپو به همه بخش های آن وارد شود، تنها کافی است یک بار آن را کاملا در آب بچرخانید.

5دقیقه به آن دست نزنید

کلاه گیس طبیعی را به مدت ۵ دقیقه زیر آب در سینک غوطه ور کنید. تمام موها باید کاملا زیر آب باشند. اما به هیچ عنوان به آن دست نزنید زیرا رشته موها میتوانند به هم تنیده و در هم گیر کنند.

شستشوی کلاه گیس با آب سرد

موها اکنون با شامپو کاملا تمیز شده اند و باید زیر آب سرد قرار بگیرند. شیر آب سرد را باز کنید و تا زمانی که روی موها کف وجود بگذارید کلاه گیس زیر آب باشد. بعد از اینکه کف تمام شد آب را ببندید.

به کلاه گیس نرم کننده بزنید

برای اینکه موها نرم شوند از یک نرم کننده با کیفیت و حتی الامکان مخصوص کلاه گیس استفاده کنید. منتهی سعی کنید نرم کننده فقط روی موها ریخته شود نه کلاه و پارچه نگهدارنده. بلافاصله بعد از ریختن نرم کننده با دست موها را ماساژ دهید.

۲ دقیقه صبر کنید

شما باید صبر کنید تا نرم کننده حداقل ۲ دقیقه روی موهای کلاه گیس طبیعی باقی بماند تا کاملا موها را نرم و لطیف کند. بعد از اینکه مواد نرم کننده کاملا در رشته موها نفوذ کرد میتوانید آن ها را آب کشیده و بشویید. دقت کنید که باز هم با آب سرد اقدام به شستن کلاه گیس کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید کلاه گیس و نگهداری آن می توانید به kolahgiss.ir مراجعه کنید.

صفحه قبل 1 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->