یکی از رایج ترین روش های پرپشت کردن ابروها، کاشت ابرو است که برای افرادی که ابروهای نازک، کم پشت و نافرم دارند، گزینه بشیار مناسبی است. گاهی بعد از انجام این عمل پرطرفدار زیبایی افراد با سیخ شدن ابروهایشان مواجه می شوند، اما علت آن چیست؟! در حقیقت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت، طبیعی نیست و ممکن است نشانه ای از عوارض کاشت ابرو و یا مشکلات خاصی باشد. در ادامه مقاله به مهم ترین علل این اتفاق می پردازیم.

سیخ شدن ابرو بعد از کاشت به چه علتی رخ می دهد؟

به طور کلی، علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت چندین مورد می باشد که به شرح زیر می باشند:

استفاده از مواد نامناسب

در عمل کاشت ابرو استفاده از ابزارها و مواد مصنوعی بی کیفیت و نامرغوب می‌ تواند بر نتیجه نهایی تاثیر منفی داشته باشد. این مواد موجب تحریک بیش از حد بافت های پوستی و بافت زیرین شده و سبب سیخ شدن ابرو می شوند.

عدم تخصص و مهارت کافی پزشک

تکنیک و کیفیت کاشت ابرو، یکی از موارد بسیار مهمی است که قبل از کاشت باید آن را به خوبی بررسی کرد. اگر پزشک متبحری عمل را انجام ندهد، مکن است در جهت، فاصله، زاویه و عمق کاشت ابروها اشتباه کند. این خطاها باعث می شود که موهای کاشته شده به صورت تیز تیز، سیخ شده و یا نامرتب بیرون بزند. 

جنس پوست و مو

جنس پوست و موی فرد، یکی از عوامل تاثیرگذار بر خواب طبیعی و خروج موهای کاشته شده است. پوست ها جنس های مختلف خشک، چرب و یا حساس دارند که باعث محدود شدن خروج و رشد مناسب مو می‌ شوند. علاوه بر این، موهای ظریف خروج و خواب بهتری دارند ولی تراکم کمتری نشان می دهند. در حالی که موهای ضخیم تر، ترکمشان بیشتر بوده ولی خواب و خروج زمخت تری خواهند داشت.

عدم تطابق جنس موهای کاشته شده با جنس موی طبیعی

در برخی موارد، جنس و ضخامت موهای کاشته شده با موهای طبیعی فرد متفاوت است. به عنوان مثال، موهای کاشت شده ضخیم‌ تر، فر‌تر، صاف‌ تر و یا پر رنگ تر باشند. در این صورت، ممکن است جهت رشد و خواب موهای کاشته شده و موهای طبیعی فرق داشته باشد. همین اتفاق، باعث سیخ شدن ابرو بعد از کاشت می شود.  

عدم رعایت مراقبت های لازم در دوران نقاهت

توصیه هایی که پزشک متخصص بعد از کاشت ابرو میکند را باید به دقت رعایت کرد تا ناحیه عمل شده بهبود پیدا کرده و مشکلات و عوارض جانبی ای پیش نیاید.

منبع: zibaieclinic.ir