طلای ایرانی چه مشخصاتی دارد؟

 قصد خرید طلا ایرانی دارید؟ می خواهید با مشخصات طلای ایرانی آشنا شوید ؟ پس در این مقاله از طلا فروشی اینترنتی کیش طلا همراه ما باشید

ماهیت اصلی طلا در همه‌جای دنیا یکی است. اما طلای ایرانی یعنی طلایی که در شهرهای مختلف ایران فروخته می‌شوند از نظر ساخت و رنگ تفاوت‌هایی با هم دارند. برای آشنایی با این تفاوت‌ها ما ویژگی طلای هرکدام از شهرهای ایران را برایتان نوشته‌ایم.

اما در همین ابتدا خوب است بدانید که ما در ایران طلای پایین‌تر از عیار ۱۸ نداریم و عیارهای ۱۸،۲۱،۲۲ و حتی ۲۴ بسیار معمول و مرسوم است. این در حالیست که در برخی کشورهای اروپایی و آمریکا عیارهای ۹،۱۰،۱۲،۱۴ از جمله عیارهای معمول و مرسوم به‌شمار می‌آیند.

برای اینکه شناخت بهتری نسبت به عیار طلا داشته باشید، باید بگوییم که عیار تعیین کننده مرغوب بودن یا نبودن طلا نیست؛ بلکه میزان وجود فلزات دیگری که در ساخت مصنوعات طلا استفاده می‌شود را تعیین می‌کند. هر چه قدر درجه و میزان سایر فلزات بالاتر باشد، عیار طلا پایین‌تر و قیمت آن کمتر است و بالعکس؛ یعنی هر چقدر میزان طلای خالص یک مصنوع طلا بیشتر باشد عیار آن بیشتر و قیمتش هم بالاتر است.

گفتیم که ما در کشور ما پایین‌تر از عیار ۱۸ نداریم و معمولا طلای ایران طلای 18 عیار است  این در حالیست که در شهر یزد از طلای ۲۰ عیار و در استان‌های جنوبی کشور نیز از طلای ۲۱ و ۲۲ عیار استفاده می‌کنند. البته توجه داشته باشید که ما زیورآلات طلا با عیار ۲۴ نداریم. به‌دلیل نرمی و شکنندگی طلای ۲۴ عیار (خالص)، نمی‌توان از آن در ساخت مصنوعات استفاده کرد. اگر هم کسی مدعی مصنوعات با طلای ۲۴ عیار شد حتما به ادعای او شک کنید. از طلای ۲۴ عیار عموما برای ساخت سکه و پلاک‌های سوئیسی استفاده می‌شود.

به طور کلی، روش ساخت، مدل و کیفیت ساخت زیورآلات طلاست که آنها را از هم متمایز می‌کند و باعث تفاوت قیمت و ارزش آنها می‌شود.

 

ویژگی های شگفت انگیز هیوندای توسان 2021

 همانطور که در بخش های قبلی نیز اشاره شد، طراحی هیوندای توسان جدید کاملا متفاوت و به روز تر شده است. و این نشان دهنده تغییر دیدگاه طراحان کمپانی هیوندای است. بدنه این ماشین کمی برجسته تر و همچنین دارای خطوط نسبتا تیزتر است.

با نگاه به بخش قدامی و جلویی ماشین متوجه میشویم که یک جلوپنجره بزرگتر دارد و طراحی  آن به نوعی الماس گونه است. این طراحی مانند جلوپنجره ماشین هایی نظیر آزرا 2021 است.

نمای جانبی هیوندای توسان 2021

تصاویر و عکس های توسان 2021 از نمای  جانبی به ما این نوید را میدهند که صرفا تنها با یک ماشین فیس لیفت طرف نیستیم و یک پلتفرم جدید پیش چشم ما است. در نمای طرفی ماشین ما یک نوار کرومی بسیار شیک داریم که نزدیکی آینه های جلو شروع میشود و به صورت هنرمندانه ای به موازات سقف ماشین تا ستون پیشین ماشین امتداد یافته است.

نمای خلفی

تغییرات در طراحی توسان تنها محدود به نمای جلو و جانبی خودرو نیست و ما اتفاقا در خلف ماشین نیز تغییرات اساسی مشاهده میکنیم. نمای پشت ماشین نشان از تغییرات طراحی ماشین های آینده است. زیرا این طراحی به طور کلی آینده نگر است. قابل توجه ترین تغییرات توسان جدید در نمای خلفی م ربوط به چراغ های ای ای دی است که به صورت خارق العاده ای از گرافیک بالایی برخوردار است و در عین حتل یک نمای مینیمال به ماشین میدهند. این چراغ ها به کمک یک نوار نوری به هم متصل شده و نمای خلفی را زیباتر نشان میدهند.

مشخصات فنی توسان 2021

البته که تصاویر و عکس های توسان 2021 هنوز چیزی درباره مشخصات فنی ماشین در اختیار ما قرار نداده است. ما تنها میدانیم که خود شرکت هیوندای اعلام کرده این کراس اوردر مدل های مختلفی به بازار عرضه میشود. برای مثال نسخه  هیبریدی یکی از این مدل ها خواهد بود.

لوازم یدکی و قطعات توسان را از کجا بخریم؟

فرقی نمیکند که شما مدل های جدید هیوندای را خریداری کنید و یا اینکه از مدل های قدیمی تر آن برخوردار باشید. در هر  صورت شما یک زمانی به تعویض قطعات و لوزام یدکی توسان نیاز پیدا مکنید. اگر به این لحظه رسیده اید میتوانید برای تعویض و خرید قطعات توسان خود با ما در فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استارپارتس تماس بگیرید. ما تمام قطعات مورد نیاز شما را تامین میکنیم. اگر صاحب سایر خودروهای کره ای هستید نیز میتوانید برای تامین و خرید قطعات کیا و هیوندای خود روی ما حساب ویژه باز کنید.

فرق خرید طلای دست ساز و ماشینی چیست؟

 برای ساخت طلای دست‌ساز، هنرمند مقداری طلا را متناسب با مدل قالب‌گیری می‌کند. سپس شکل خام آن را با ابزارآلات مختلف توسط دست فُرم می‌دهد و اصلاح می‌کند. مثلا ممکن است با سوهان و سمباده منحنی‌هایی روی مدل خام ایجاد کند؛ یا حفره‌هایی برای قرار دادن سنگ زینتی روی طلا درست کند. تمام مراحل شکل‌دهی با دست و ابزار دستی انجام می‌شوند.

اما در ساخت طلای ماشینی، همه چیز با دستگاه ساخته می‌شود. انگشتر، النگو، دستبند، گردنبند و گوشواره طلا و هر مصنوع طلای دیگری که تصور کنید اول توسط متخصصان طراحی و سپس توسط دستگاه قالب‌گیری می‌شوند. به این صورت که جنس خام سازنده که از عنصر اصلی طلا و عناصر مکمل دیگر ساخته شده است بصورت مایع مذاب وارد ماشین می‌شود و به طور اتوماتیک قالب‌گیری شده و سپس سرد و آماده می‌شود.

از نظر میزان تولید هم طلای دست‌ساز با طلای ماشینی خیلی فرق دارد. بسته به نوع طرح طلا و مدل ساختن زیورآلات، ممکن است ساخت طلای دست‌ساز، روزها یا حتی هفته‌ها طول بکشد. این در حالیست که کارخانه‌های طلاسازی می‌توانند در یک روز تعداد زیادی زیورآلات را تولید و روانه بازار کنند.

خیلی دور از ذهن نیست که طلای دست‌ساز به خاطر زحمت زیادی که دارد، با قیمت بالاتر از طلاهای ماشینی فروخته شود. هنرمندان این عرصه برای ساخت این زیورآلات دستمزد بیشتری می‌گیرند.

البته اگر طلای ماشینی به برند خاصی تعلق داشته باشد ممکن است به خاطر کیفیت یا صرفا برای نام برندش از طلای دست‌ساز گران‌تر فروخته شود.

از کجا طلای دست ساز بخریم ؟

شما می توانید برای خرید طلا دست ساز یا طلای سفارشی به گالری طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و پس از انتخاب محصول مورد نظر آن با بهترین کیفیت تحویل بگیرید.

ویژگی های شگفت انگیز کیا ریو جدید

 ویژگی هایی که باعث شده ریو جدید دوست دار طبیعت باشد

برای کسانی که عاشق طبیعت و محیط زیست هستند این ماشین میتواند بسیار ایده آل باشد. زیرا کیا ریو 2021 به عنوان یک ماشین دوست دار محیط زیست معرفی شده است. میزان مصرف سوخت نسل جدید کیا ریو بسیار پایین است. از نظر تولید گازهای گلخانه ای نیز گفته شده که بی خطر است و کمترین میزان گازهای گلخانه ای را تولید میکند.

به عنوان یک هاچبک مدرن روی این ماشین حساب کنید

رانندگی با این مشاین به حالت اکو، اسپرت و بسیار استناندارد است. قدرت موتور این ماشین حدود 120 اسب بخار است و گیربکس دستی آی ام تی دارد که باعث افزایش کیفیت سواری و رانندگی با آن شده است. پیشرانه این ماشین هیبریدی و از نوع MHEV است که از یک موتور بنزینی با حجم یک لیتری توربو و یک سیستم 48 ولتی برخوردار است. این ویژگی های باعث شده که از ریو 2021 به عنوان یک هاچبک استاندارد و خوش فرم یاد شود که به راحتی انتظارات یک خودرو شهری را و جمع و جور را برآورده میکند.

تجهزات رفاهی و ایمنی کیا ریو جدید

نسل جدید این ماشین نوید بخش دنیایی بهتر با ماشین هایی بهتر است. امکانات در نظر گرفته شده برای این ماشین سطح رفاه سرنشیان را بالا میبرد و به راننده کمک میکند تا اشراف کاملی به خودرو و خیابان داشته باشد. برای مثال سیسم تشخیص عابرین پیاده یکی از ویژه ترین آپشن های کیا ریو 2021 است که وجود هر عابری در روبرو و اطراف ماشین را تشخیص داده و مانع برخورد به او میشود.

علاوه بر این آپشن، سیستم پیشگیری از برخورد از جلو نیز باعث شده ضریب اطمینان رانندگی با این ماشین بالاتر برود. خودرو مانند ماشین های هم رده خود سیستم کنترل  و حفظ موقعیت بین خطوط را دارد، از یک سیستم ترمز استاندارد و اتوماتیک، هشدار نقاط کور برخوردار است  و از همه مهمتر یک دوربین 360 درجه نیز دارد. همه اینها امنیت، ایمنی و رفاه سرنشینان، عابرین و سرنشنان ماشین های دیگر را تامین میکند.

از کجا قطعات و لوزم یدکی کیا ریو بخریم؟

برای خرید لوزام یدکی و قطعات کیا ریو میتوانید به فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو ما مراجعه کنید و یا به صورت مستقیم با همکارانمان در استارپارتس تماس بگیرید. ما تمام قطعات و لوازم یدکی هیوندای و کیا را تامین و عرضه میکنیم و در اولین فرصت ممکن به دست مشتریانمان میرسانیم. اگر دیر یا زود نیاز به تعویض قطعات کیا ریو خود داشتید حتما امتحانی هم که شده با ما تماس بگیرید زیرا پشیمان نخواهید شد.

تبدیل طلای زرد به طلای سفید

 اگر برایتان سوال پیش آمده که آیا تبدیل طلای زرد به طلای سفید امکان‌پذیر است یا نه باید بگوییم که بله؛ می‌توان طلای زرد را به طلا سفید تبدیل کرد. چگونه؟ در ادامه برایتان به طور کامل توضیح داده‌ایم. با طلا فروشی اینترنتی کیش طلا همراه باشید.

طلای سفید چیست؟

طلای سفید چیزی غیر از طلای زرد نیست. یعنی در واقع طلای سفید همان طلای زرد است که با فلزات سفیدرنگی همچون پالادیوم یا نیکل ترکیب شده است. البته وقتی قرار است از این آلیاژ در صنعت طلا و جواهر استفاده شود روی آن یک لایه رودیوم هم می‌کشند تا ظاهری سفیدتر و براق‌تر به خود بگیرد.

مراحل تبدیل طلای زرد به طلای سفید همیشه موفقیت‌آمیز است؟

در بالا گفتیم که با آبکاری رودیوم می‌توانید طلای زرد را به سفید تبدیل کنید. البته مراحل کار به همین سادگی هم نیست. یعنی این‌طور نیست که همیشه با روکش رودیوم بتوانید همه‌ی مصنوعات طلا را به رنگ سفید تغییر دهید. بزرگ‌ترین مشکل روکش رودیوم این است که معلوم نیست آیا این فلز سفیدرنگ به سطح طلای موردنظر شما می‌چسبد یا خیر!

عوامل و فاکتورهای مختلفی در موفقیت‌آمیز بودن آبکاری رودیوم دخیل هستند. یعنی برای اینکه بتوان یک لایه رودیوم را روی سطح طلای زرد روکش کرد باید به جنس یا طرح طلا توجه داشت. بعضی از طلاهای زرد این روکش را قبول نمی‌کنند و در نتیجه نمی‌توان آنها را به طلای سفید تبدیل کرد. بنابراین نمی‌توان برای تبدیل طلای زرد به سفید به طور صد در صد روی این روش حساب باز کرد.

از دیگر مشکلات و موانع تبدیل طلای زرد به طلای سفید این است که احتمال دارد رودیوم در قسمت درزها، پایه‌ها، قفل‌ها و به طور کلی در شکاف‌های زیورآلات طلا به سطح طلا نچسبد. در چنین مواقعی لازم است که روند روکش کردن طلا دوباره انجام شود تا همه‌جای آن به طور یکدست با رودیوم پوشانده شوند. اما ایراد این کار هم این است که احتمال دارد به طراحی آن قطعه طلا خدشه وارد شود. حتی ممکن است چند بار روکش کردن آن باعث شود تا طلا شکل و طرح اصلی خود را از دست بدهد.

از کجا زیورآلات طلا بخریم؟

فروشگاه‌ اینترنتی کیش طلا  به طور ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته آماده خدمت‌رسانی برای خرید طلا  مشتری‌های خود است. از طریق این فروشگاه آنلاین می‌توانید مدل‌های مختلف طلا را ببینید، از وزن و قیمت آنها مطلع شوید و در صورت تمایل طلای موردنظرتان را سفارش دهید.

توجه داشته باشید که محصولات گالری کیش طلا، دست‌ساز و از طلا ۱۸ عیار هستند.

 

کیا ریو 2021 به صورت رسمی رونمایی شد

 لوازم یدکی کیا ریو

برای مشاهده فهرست لوازم یدکی کیا ریو روی مدل ماشین کلیک کنید. در بخش پایینتر نیز میتوانید نمونه هایی از قطعات این ماشین که در فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو استارپارتس موجود هستند را مشاهده کنید. برای خرید هر کدام از قطعات کیا ریو میتوانید با ما تماس بگیرید.

ویژگی های ظاهری کیا ریو 2021

هرچند که ویژگی های ظاهری این خودرو ر رونمایی اینترنتی ماشین کاملا مشخص بود، اما تمام زیبایی های آن تنها از روی تصاویر قابل مشاهده نیست. قابل توجه ترین ویژگی های ماشین از همه نماهای عقب، جانبی و جلویی عبارتند از:

در نمای جانبی و جود رینگ های زیبای 16 اینچی که به صورت اسپرت و بسیار ویژه طراحی شده اند

در نمای داخلی کابین بسیار زیبا و ساخته شده با بهترین متریال ممکن، یک نمایشگر مسبتا بزرگ 8 اینچی (به علاوه یک نمایشر معمول اما 4.2 اینچچی که در پشت فرمان تعبیه شده)

در نمای جلو نیز جلو پنجره کشیده و استاندارد با چراغ های اسپرت

و در نمای پشتی بیرون زدگی های زیبا و برجسته چراغ ها و سپر عقب است

امکانات سفارشی نسل جدید ریو

از مهم‌ترین و قابل توجه ترین نکات نسل جدید کیا ریو، امکان سفارشی سازی هرچه بیشتر آن است. با کمک گرفتن از پکیج های سفارشی سازی کیا میتوانید به صورت سفارشی این ماشین را خریداری کنید و از رانندگی با آن لذت ببرید.

از کجا قطعات و لوزم یدکی کیا ریو بخریم؟

برای خرید لوزام یدکی و قطعات کیا ریو میتوانید به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید و یا به صورت مستقیم با همکارانمان در استارپارتس تماس بگیرید. ما تمام قطعات و لوازم یدکی هیوندای و کیا را تامین و عرضه میکنیم و در اولین فرصت ممکن به دست مشتریانمان میرسانیم. اگر دیر یا زود نیاز به تعویض قطعات کیا ریو خود داشتید حتما امتحانی هم که شده با ما تماس بگیرید زیرا پشیمان نخواهید شد.

 

فاکتور طلا شامل چه اطلاعاتی است؟

 تا اینجا متوجه شدید که فاکتور طلا در واقع سند مالکیت شما محسوب می‌شود. در اختیار داشتن فاکتور، مخصوصا در زمان فروش بیشتر از همیشه اهمیت دارد زیرا به واسطه آن به خریدار ثابت می‌کنید که طلا، سرقتی یا فیک و تقلبی نیست.

حالا در پاسخ به اینکه «فاکتور طلا» شامل چه اطلاعاتی است؟ باید بگوییم که در یک فاکتور معتبر باید تمامی ویژگی‌های طلا و همچنین اطلاعات ارتباطی طلافروش درج شده باشد.

در واقع فاکتور باید روی سربرگ فروشگاه طلا و جواهر چاپ شده باشد. سربرگ هم باید نام، آدرس، تلفن و لوگوی طلافروشی و شماره فاکتور داشته باشد. در فاکتور باید حتما مشخصات خریدار درج شود که شامل نام خانوادگی و شماره موبایل است. در برخی موارد کد ملی خریدار هم برای اطمینان بیشتر در این قسمت نوشته می‌شود

از دیگر مواردی که در فاکتور فروش باید وجود داشته باشد، گزینه‌های زیر است:

قیمت روز طلا: قیمت طلا یعنی همان قیمت یک گرم طلای آبشده ۱۸ عیاری که سود و اجرت آن صفر است. طلافروشی‌ها اصولا «مظنه» را به‌جای قیمت طلای ۱۸ عیار می‌نویسند. مظنه یعنی قیمت یک مثقال طلای ۱۷ عیار (۷۰۵).

عیار طلا: معمولا عدد ۷۵۰ یا ۱۸ را در این قسمت می‌نویسند.

فی اجرت: یعنی کارمزد / اجرت ساخت محصول خریداری شده که بسته به نوع و پیچیدگی ساخت در محصولات مختلف، متفاوت است.

سود تک فروشی: بر اساس قوانین اتحادیه طلا و جواهر، تمامی فروشندگان طلا و جواهر ملزم به دریافت ۷% سود تک‌فروشی هستند. اگر عدد سود بیش از این عدد باشد تخلف محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که بعضی طلا فروش‌ها، اجرت، سود تک‌فروشی و قیمت یک گرم طلای آب‌شده را با هم جمع و به‌عنوان قیمت یک گرم طلا در فاکتور ذکر می‌کنند. در این حالت باید قیمت یک گرم طلای آبشده یا مظنه را در فاکتور درج کنند.

متعلقات طلا: اگر در ساخت مصنوع طلا از مواد دیگر استفاده شده باشد، قیمت سنگ، چرم و دیگر مواد در این قسمت به طور جداگانه درج می‌شود.

مالیات بر ارزش افزوده: طبق قوانین داخلی کشور، به‌ازای فروش هر نوع خدمت و کالا ۹% مالیات بر روی کل مبلغ فاکتور باید اضافه شود. فروشنده موظف است این مالیات را از خریدار بگیرد و هر سه ماه یک‌بار آن را به اداره مالیات گزارش و پرداخت کند.

مهر طلافروشی: معمولا مهر شامل نام طلافروشی (به صورت لوگو)، آدرس و شماره تماس است. فاکتور باید حتما مهر داشته باشد.

قیمت نهایی: فروشنده موظف است قیمت نهایی را به صورت حروف و عدد در فاکتور یادداشت کند.

شما می توانید برای خرید طلا از یک طلا فروشی معتبر به گالری طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و با خیال راحت طلا مورد نظر خود را خریداری کنید.

خودروهای هیوندای و لوازم یدکی آن ها

 هیوندای در زبان کره ای به نام مدرنیته است. در رابطه با کاربران این مدرنیته ترکیبی از عملکرد خودرو و مصرف سوخت پایین است.هیوندای شرکتی است که برای رسیدن به این هدف تلاش خود را می کند و از این رو است که مطمئن است مشتریانش از این مدرنیته لذت خواهند برد. شعار هیوندای “تعقیب شادی از طریق خودرو است” که در قلب این کمپانی وجود دارد. همراه با افزایش کیفیت شمایل کلی خودرو، لوازم یدکی هیوندای نیز در حال توسعه است.

شرکت هیوندای هنوز هم به عنوان یک کمپانی جوان در صنعت خودرو سازی شناخته می‌شود که در سال 67 میلادی کار خود را آغاز کرد. این کمپانی با وجود اینکه مشتریان زیادی در سطح جهانی دارد هنوز هم توانایی بالقوه در توسعه و رسیدن به مشتریان بیشتر در بازارهای دیگر جهان را دارد. تمام مدلهای خودرو هیوندای از جمله خودروهای سواری، تفریحی و تجاری دارای تمام لوازم یدکی است که به آن ها داده شده است، که همه این لوازم از حیث اطمینان، کارایی و دوام در حد لوازم اصلی خودرو است. یکی از شگفتی های آن نیز یکپارچگی در سیستم عامل آن است.امروزه وقتی شخصی قصد خرید خودرو هیوندای را دارد تمام مدل های این برند معروف از ذهن عبور می کند و در دو راهی خرید مدل مورد نظر خود می ماند.

بیشتر بدانیم : روغن گیربکس هیوندای

شرکت هیوندای در سال 2018 نیز با ارائه مدل های جدید از کمپانی خود به این روند رو به رو رشد ادامه داده است.خودروهای جدید این کمپانی به شرح زیر است:

هیوندای اکسنت (Accentهیوندای النترا (Elantra)، هیوندای آیونیک (Ioniq)، هیوندای کونا (Kona)، هیوندای سوناتا (Sonata)، هیوندای توسان (Tucson)، هیوندای سانتافه (Santa Fe)، هیوندای ولاستر (Veloster)، هیوندای i10، هیوندای i20، هیوندای i30، هیوندای i40، هیوندای آزرا (Azera)، هیوندای ایون (Eon)

تمام خودروهای جدید ارائه شده در سال 2018 با بهبود کیفیت و تکنولوژی و همچنین افزایش کارایی همراه بوده است.

از بین مدل های بالا هیوندای النترا با توجه ویژه ای همراه شد دلیل اصلی آن طراحی اروپایی آن است که آن را در بین خودروهای شهری پرطرفدار قرار می دهد. النترا در دوگونه سدان و هاچ بک تولید شده و در اختیار علاقه مندان این سبک از خودروها قرار گرفته است.

لوازم یدکی هیوندای

اگر شما صاحب یک خودرو هیوندای هستید حتماٌ نیاز به تعویض لوازم یدکی خود را دارید پس هنگام خرید لوازم یدکی هیوندای از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید، همچنین دقت کنید که این لوازم را از برندهای مناسب تهیه کنید. امروزه شما می‌‌توانید همه لوازم یدکی هیوندای را در همه جای جهان بیابید از این روست که باید در هنگام خرید با چشمانی تیزبین عمل کنید تا بتوانید محصولاتی با بهترین کیفیت و کارایی تهیه کنید.

 

پاسخ به سوالات رایج در مورد خرید طلا برای روز مادر

 مادر شدن احساس بی‌نظیری است که تقریبا همه‌ی خانم‌ها دوست دارند آن را تجربه کنند. در واقع مادر شدن نقطه‌ی عطف منحصر بفردی در زندگیست؛ که با آمدن نوزاد شیرین و دوست داشتنی‌ای، سفری ماجراجویانه و هیجان‌انگیز برای زوج‌ها آغاز می‌شود. زیبایی و لذت این تجربه کاملا جدید و پیوند شگفت‌انگیز مادر و نوزاد تازه متولد شده‌اش واقعا وصف‌‌ناپذیر است.

در همه‌ جای دنیا این روز بزرگ و ارزشمند را به پاس قدردانی و تشکر از مادرهایشان جشن می‌گیرند. شما می‌توانید علاوه‌بر ابراز محبت و دادن گل و گرفتن مهمانی ‌های خودمانی، با دادن هدیه فوق‌العاده‌ای آنها را خوشحال کنید. مخصوصا برای خانم‌هایی که به تازگی وارد این مرحله جذاب شده‌اند. مادر شدن ارزش جشن گرفتن را دارد و چه بهتر که با یک تکه طلا و جواهر لبخند او را برای سال‌ها بدست آورید. برای پاسخ به سوالات رایج در باره خرید یک هدیه جذاب و طلای ارزان با ما در این مقاله همرا باشید.

چگونه یک طلای ویژه برای روز مادر خریداری کنیم؟

شما می‌توانید باتوجه به سلیقه و شخصیت مادر خود، یک قطعه طلای اختصاصی برای او سفارش دهید. این طلا می‌تواند طراحی اسم یا نمادی از چیزی باشد که مادرتان بسیار دوست دارد. گالریکیش طلا  امکان سفارش شخصی را برای مشتری‌های خود فراهم کرده است.

چه مدل طلایی برای روز مادر مناسب است؟

برای روز مادر خوب است طلایی بخرید که دارای سنگ ماه تولد او است. طلا با سنگ ماه تولد حتی برای کادوی روز تولد هم گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

آیا هدیه طلا برای خانمی که برای اولین بار مادر شده گزینه مناسبی است؟

بله بدون شک طلا یک هدیه ارزشمند برای تمام دوران است و همه خانم‌ها هم طلا هدیه گرفتن را دوست دارند. اما وقتی قصد خرید طلا برای کسی را دارید که تازه وضع‌حمل کرده و برای اولین بار مادر شده است، باید دقت کنید هدیه شما باعث آزار نوزاد نشود.

بیشتر بدانیم :

طلای رزگلد چیست ؟

 

نشانه های رسیدن زمان تعویض لنت ترمز

 عمر لنت ترمز چه قدر است ؟ چه زمانی باید لنت ترمز را نعویض کنیم ؟ برای پاسخ به تمام این سوالات فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استارپارتس وارد کننده تمامی قطعات هیوندای و کیا همراه باشید .

1. روشن شدن چراغ هشدار ترمز

اگر چراغ هشدار ترمز روشن شد بایستی سیستم ترمز خود را بررسی کنید.

اکثر خودروهای جدید سنسوری در لنت ترمز خود دارند. وقتی زمان تعویض لنت می‌شود چراغ هشدار مربوطه روشن می‌شود.

2. سر و صدا از سیستم ترمز

زمانی که لنت ترمز نزدیک تمام شدن است، چه ترمز بگیرید چه نگیرید، صدایی از سیستم ترمز خواهید شنید. این صدا نشان می‌دهد که لنت‌ها در حال تمام شدن اند و نیاز است آنها را بازبینی کنید. اگر لنت‌ها به طور کامل تمام شوند، زمانی که ترمز می‌کنید صدای ساییده شدنِ اذیت کننده‌ای خواهید شنید. در این زمان حتماً باید لنت‌ها را تعویض کنید و رانندگی با این خودرو ایمن نیست.

3. لرزش پدال خودرو یا لرزش کل خودرو

با گذشت زمان، روتر های ترمز مشکل پیدا می‌کنند یا در اثر گرما تاب برمی‌دارند. اگر این دسته مشکل‌ها به وجود آیند ممکن است در پدال ترمز یا فرمان لرزش احساس کنید. اگر روتر آسیب دیده باشد، شما به روتر و لنت جدید نیاز خواهید داشت.

بیشتر بدانیم : راهنمای خرید لنت ترمز هیوندای

4. کشیده شدن خودرو به یک سمت در زمان ترمز گرفتن

اگر در زمان ترمز گرفتن خودرو به سمت راست یا چپ کشیده شود، می‌تواند مشکلات زیر وجود داشته باشد:

• مشکل صفحه ترمز (Caliper)

• تراز نبودن سیستم تعلیق

• ساییدگی تایر

• خوردگی تایر در سمتی بیش‌تر از سمت دیگر باشد.

در این زمان باید بررسی کرد که آیا تعویض لنت‌ها به تنهایی مشکل را حل می‌کند یا خیر.

5. کاهش قدرت ترمز

لنت ترمز بد و یا فرسوده باعث کاهش قدرت ترمز می‌شود. اگر دمای لنت‌ها زیاد شود یا فرسوده شده باشند، کارایی سیستم ترمز کاهش پیدا خواهد کرد. کم بودن قدرت ترمز بر روی هندلیگ و ایمنی وسیله‌ی نقلیه تأثیر مستقیم می‌گذارد به خصوص در شرایطی که ترمز‌های سنگین گرفته می‌شود و در آنِ واحد هم فشار و هم گرمای زیادی به لنت‌ها وارد می‌شود.

از آنجایی که لنت‌ها نقشی حیاتی در سیستم ترمز دارند، مراقبت از آنها اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. اگر هریک از این نشانه‌ها را مشاهده کردید، سیستم ترمز خودرو را بازبینی کرده و در صورت نیاز لنت‌ها را تعویض کنید.  

 

صفحه قبل 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->