روش‌های تقویت مینای دندان

پروسه‌های درمان دندانپزشکی نسبتا هزینه بر هستند، زیرا نیازمند هم تخصص بالا و هم ابزار و مواد خاص و نسبتا گران‌قیمتی برای درمان مشکلات مربوط به دندان هستند. بهترین راه برای اینکه پرداخت چنین هزینه‌هایی را کم کنید این است که بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.

در این مقاله 3 روش جهت تقویت مینای دندان ارائه شده است. اگر با این روش‌ها مینا را تقویت کنید، در آینده مشکلات کمتری برای بهداشت دهان و دندان شما به وجود خواهد آمد.

در انتخاب نوع خمیر دندان نهایت حساسیت را داشته باشید

شاید فکر کنید که همه خمیردندان ها از یک فرمول ساخته می‌شوند و دقیقا مشابه هم هستند. همه خمیردندان ها خوب نیستند درنتیجه شما باید در انتخاب خمیر دندان دقت کنید و حساسیت به خرج دهید.

همیشه سعی کنید خمیردندانی را انتخاب کنید که حاوی فلوراید باشد. زیرا فلوراید یک تقویت کننده ذاتی برای تقویت مینای دندان است. خمیردندان هایی که حاوی موارد زیر باشند میتوانند تا حداقل حدود 3 تا 12 درصد از تحلیل رفتن مینای دندان پیشگیری کنند:

·         سدیم کلراید

·         عنصر کلسیم محلول

·         فسفات

·         یون فلوراید

همه مواد بالا مواد معدنی محسب میشوند و مینا هم دقیقا از چنین مواد معدنی تشکیل شده است. زمانی که مینا تحلیل می‌رود یعنی با کمبود مواد معدنی مواجه میشود. استفاده از خمیر دندان های حاوی مواد معدنی بالا به تقویت مینا دندان کمک میکند.

دندان قروچه را درمان کنید

دندان قروچه حالتی است که در آن شخص بدون اینکه متوجه شود به صورت غیر ارادی دندان های خود را روی هم کشیده یا به اصطلاح میسابد. این وضعیت بیشتر در طول شب اتفاق می‌افتد.

در این وضعیت دندان ها فشار زیادی بر روی هم وارد می کنند و به مرور زمان مینای دندان فرسوده می شود. طول دندان نیز کم میشود.

آدامس بجوید، اما… بدون شکر

جویدن آدامس مادامی که بدون شکر باشد نه تنها ضرری برای دندان ها ندارد، بلکه فایده هم دارد. در کل فرآیند جویدن مفید است زیرا باعث افزایش ترشح بزاق میشود. اگر دقیقا پس از مصرف مواد غذایی، آدامس بدون قند بجوید، بزاق دندان ترشح می‌شود. در بزاق،  آنزیم هایی وجود دارند که به جذب کلسیم و فسفات کمک زیادی می‌کنند.

ترشح بزاق میتواند اسید تولید شده ناشی از تجزیه برخی از مواد غذایی در دهان را خنثی کند و ph دهان را در محدوده تعادل نگاه ‌دارد. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که جویدن آدامس بدون قند در مدت 20 دقیقه به پیشگیری از پوسیدگی دندان های شما کمک زیادی میکند.

منبع: https:/www.chalava.ir/

عصب کشی دندان چیست ؟

روت کانال یا عصب کشی (Root Canal) یک پروسه دندانپزشکی است که شامل از بین بردن بخش داخلی و نرم دندان یا پالپ  (pulp) است. پالپ از اعصاب، بافت همبند و عروق خونی ساخته شده است كه به رشد دندان كمک می‌كند. در بیشتر موارد، دندانپزشک عمومی یا متخصص اندودنتیست عصب کشی را تحت بی حسی موضعی انجام میدهند.

عصب کشی دندان هنگامی انجام می‌شود که پالپ دندان آسیب ببیند و یا دچار التهاب و عفونت شود. حتی اگر پالپ یا مغز دندان از بین رفته باشد و یا در اصطلاح مرده باشد، بخش بالایی دندان یا همان تاج می‌تواند کماکان دست نخورده باقی بماند. از بین بردن پالپ دندان آسیب دیده یا آلوده، بهترین روش برای حفظ ساختار دندان‌ها است.

علل عمده صدمه به پالپ شامل موارد زیر است:

·         پوسیدگی عمیق به دلیل عدم رسیدگی و درمان سوراخ ها و حفرات دندان

·         انجام چندیدن پروسه درمانی دندانپزشکی روی یک دندان

·         بروز ترک در دندان

·         وارد شدن آسیب و تروما به دندان

شایع ترین علائم پالپ دندانی که آسیب دیده است عبارت اند از:

·         احساس درد متوسط تا شدید در دندان

·         تورم و احساس گرما در لثه ها

عصب کشی دندان چگونه انجام می‌شود؟

1.      بی‌حسی

دندانپزشک مقدار کمی از داروهای بی حسی را روی لثه شما در نزدیکی دندان آسیب دیده قرار می‌دهد. حین تزریق بی حس کننده ها ممکن است احساس درد جزئی و یا احساس سوزش داشته باشید، اما این حس به سرعت خواهد گذشت.

2.      برداشتن پالپ دندان

وقتی دندان شما بی حس می‌شود، متخصص اندودنتیست یا دندانپزشک عمومی در قسمت بالای دندان شکاف کوچکی ایجاد می‌کند. هنگامی که پالپ آلوده یا آسیب دیده در معرض دید قرار گیرد، متخصص با استفاده از ابزارهای ویژه‌ای به نام فایل دندانپزشکی (files)، آن را به دقت برمی‌دارد.

3.      آنتی بیوتیک ها

پس از برداشتن مغز و پالپ دندان، دندانپزشک ممکن است قسمت باز شده را با یک آنتی بیوتیک موضعی پوشش داده تا عفونت ایجاد شده را سرکوب کند. پس از تمیز کردن و ضد عفونی شدن کانال ها، دندانپزشک دندان را با خمیر سیلر و ماده ای لاستیک مانند پر می‌کند.

4.      پر کردن موقتی

دندانپزشک با پر کردن شکاف کوچکی که در قسمت بالای دندان در همان ابتدای عصب کشی ایجاد کرده بود بصورت موقتی آن را مهر و موم می‌کند. آن ها به کمک سیلانت سوراخ ها و درز ها را مسدود میکنند تا کانال از آسیب ناشی از بزاق در امان بماند.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

زخم‌ها و عفونت دهان

زخم‌ها و عفونت دهان انواع مختلفی داشته که در دهان و یا اطراف آن به وجود می آید. در بیشتر مواقع این زخم‌ها خفیف بوده و به صورت خود به خودی بهبود می‌یابند، اما گاهی ممکن است نشانه بیماری جدی‌تر باشد. اگر این زخم ها و عفونت دهان شما پس از یک هفته از بین نرفت حتما به پزشک مراجعه کرده و برای درمان اقدام کنید.

انوع زخم‌ها و عفونت دهان

بيماري‌ها و زخم‌های دهان از شايعترين بيماري‌های عفوني انسان است. تغيير رژيم غذايي، عدم رعايت بهداشت دهان، عفونت، ضربه و یا حساسیت دارویی و بي توجهي نسبت به اهميت و سلامت دندان‌ها از مهمترين علل ابتلا به بیماری‌های دهان است.

عفونت دهان لکوپلاکیا

لکوپلاکیا از بیماری‌های شایع دهانی است که باعث ضخیم شدن و ایجاد تکه‌های سفید پلاک مانند بر روی زبان، لثه و مخاط دهان شده و در کناره‌های زبان به صورت مخاط سفید رنگ مشاهده می‌شود. عواملی که باعث ایجاد این بیماری میشوند شامل سیگار کشیدن، مصرف توتون و تنباکو، فرسایش اسیدی دندان و اندازه نامناسب دندان مصنوعی میشوند. لکوپلاکیا معمولا بدون درد بوده و می‌تواند یک وضعیت پیش سرطانی باشد. اگر علائم این بیماری به مدت طولانی وجود داشت و یا تغییرات دیگری در دهان خود احساس کردید برای معاینه حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

سرطان دهان

سرطان دهان وقتی به وجود می‌آید که عفونت و زخم‌های دهان بهبود نمی‌یابند. احساس بی حسی در صورت، دهان و گردن و همچنین اختلال در صحبت کردن، جویدن و بلع از نشانه‌های سرطان دهان می‌باشد. عواملی که باعث ابتلا به سرطان دهان می‌شوند عبارتند از:

·         ژنتیک و داشتن سابقه خانوادگی

·         مصرف دخانیات

·         استفاده از نوشیدنی‌های الکی

·         قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید

برای درمان سرطان دهان سه روش جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی وجود دارد که بسته به تشخیص پزشک و علت ابتلا به این بیماری از این روش‌های درمانی و یا ترکیبی از آنها استفاده می‌شود.

لیکن پلان

بیماری لیکن پلان یا خزه پوستی یک بیماری التهابی بوده که به صورت نواحی سفید و تور مانند یا برآمدگی هایی قرمز و درخشان بر روی پوست و غشاهای مخاطی پدیدار می‌شود. علت دقیق این بیماری مشخص نیست و نوع خفیف آن نیاز به درمان ندارد و پس از چندین ماه به صورت خود به خود بهبود می‌یابد. برای درمان لیکن پلان می‌توانید از درمان‌های طبیعی مانند آلوئه ورا و زردچوبه استفاده کنید و یا در صورت لزوم، پزشک برای کاهش و کنترل علائم آن پماد استروئیدی تجویز می‌کند.

منبع: https:/www.chalava.ir/

روش های ارتودنسی جدید کدامند؟

در سال‌های گذشته تحولات گسترده ای در زمینه درمان ارتودنسی به وجود آمد که باعث پیشرفت روش های درمانی و ابداع روش های جدید در درمان ارتودنسی شد. از جمله پیشگامان این علم، دکتر ادوارد انگل است که ملقب به پدر ارتودنسی مدرن است.

انتخاب شیوه های ارتودنسی معمولا به نظر متخصص وابسته است. اما ارتودنسی دیمون یکی از پیشرفته ترین و به روز ترین نوع ارتودنسی با داشتن براکت های کشویی قابلیت بسته و باز شدن است که به دلیل نتایج سریع آن، از محبوبیت بالایی در بین بیماران برخوردار است. در این نوع از ارتودنسی فشار کمتری به دندان ها وارد می شود و اصطکاک را به حداقل خود می رساند.

امروزه این شیوه به عنوان یک درمان منحصر به فرد می‌تواند در بازه های زمانی کوتاه نتایج قابل ملاحظه‌ای در رفع مشکلات فک و دندان داشته باشد.

مینی اسکور نوع دیگری از پیشرفته ترین روش های ارتودنسی

مینی اسکور نیز از روش های ارتودنسی است. مینی اسکار یک ابزار قیچی شکل است که با قرار گرفتن در استخوان های فک به روند بهتر درمان ارتودنسی کمک خواهد کرد و باعث می شود که دندان های اطراف به راحتی جابجا شوند تا در نهایت در موقعیت صحیح خود قرار بگیرند. پیش از این که مینی اسکور در محیط دندان‌ها کار گذاشته شود، در ابتدا باید دندان ها معاینه شوند و عکس های رادیوگرافی از دندان گرفته شود.

نکات اساسی در انتخاب شیوه ارتودنسی

سن بیمار و همینطور وضعیت فیزیولوژیکی او از جمله مواردی است که می‌تواند در انتخاب نوع ارتودنسی و شیوه‌های متفاوت ارتودنسی موثر واقع شود. به عنوان نمونه انتخاب ارتودنسی متحرک برای خردسالان به منظور رعایت بهداشت دهان و دندان به مراتب بهتر است.

ارتودنسی دیمون یک انتخاب درست برای بزرگسالان و افراد فعال در اجتماع است. تمامی این پروژه ها از انتخاب ارتودنسی های نوین، جدید و انتخاب نوع ارتودنسی مناسب با وضعیت دهان و دندان بیمار با نظر و مشورت متخصص ارتودنسی صورت می گیرد تا در روند درمان ارتودنسی اختلالی ایجاد نشود.

تعرفه های ارتودنسی

این مورد را باید در نظر گرفت که هزینه ارتودنسی های سریع به نسبت ارتودنسی های دیگر از قیمت بیشتری برخوردار هستند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که میزان ناهنجاری دندان‌ها و فک های هر فرد با یکدیگر متفاوت است. اما در هر صورت کیفیت انجام ارتودنسی به نسبت از اهمیت بیشتری برخوردار است و نباید به خاطر افزایش سرعت، به کیفیت درمان ضربه وارد شود.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

هزینه ترمیم و زیبایی دندان چقدر است؟

امروزه تنها هدفی که مطب‌های دندانپزشکی دنبال می‌کنند، سلامت دندان‌ها نیست. دندانپزشکان همچنین توجه ویژه‌ای به ظاهر و زیبایی دندان‌ها دارند و اقداماتی در این جهت انجام می‌دهند.

روش‌های ترمیم و زیبایی دندان‌ها

این روزها روش‌های ترمیمی و زیبایی دندان متعددی برای زیباسازی طرح لبخند مراجعین وجود دارد. این روش‌ها شامل گروهی از درمان‌های زیبایی کم خطر تا تهاجمی می‌شوند. برخی از روش‌های دندانپزشکی برای بهبود ظاهر و لبخند مراجعین، عبارت‌اند از:

·         ونیر

·         ایمپلنت

·         لمینت

·         ارتودنسی

·         بلیچینگ دندان‌

ونیر دندان چیست؟

ونیر دندان یک روش تهاجمی برای اصلاح طرح لبخند شما است. ونیر دندان با نام‌های ونیرکامپوزیت، کامپونیر، باندینگ کامپوزیت، شناخته می‌شود. ونیرهای دندانی، شامل دو دسته ونیرهای سرامیکی و کامپوزیتی هستند. برای انجام ونیر دندانپزشک ابتدا لایه نازکی از مینای دندان شما را می‌تراشد و سپس روکش‌های ونیر را بر روی دندان‌ها قرار می‌دهد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان نوعی روش درمانی و ترمیمی دندانپزشکی، برای جایگزین دندان‌های از دست رفته است. برای انجام این کار دندانپزشک متخصص ایمپلنت، پایه‌های ایمپلنت دندان را تحت بی حسی موضعی و با انجام جراحی در استخوان فک شما قرار می‌دهد. در مرحله بعدی دندانپزشک متخصص برای این پایه یک تاج به شکل دندان‌های طبیعی شما می‌سازد.

لمینت دندان چیست و برای انجام آن چقدر باید هزینه کرد؟

لمینت سرامیکی یک روش ترمیمی و زیبایی دندان است که برای انجام آن از روکش‌های سرامیکی استفاده می‌شود که پس از این که دندانپزشک یک لایه نازک از دندان بیمار را تراشید با مواد مخصوصی روی دندان‌های بیمار چسبانده می‌شوند. این روکش‌ها بسیار نازک بوده و متناسب با رنگ دندان‌های بیمار ساخته می‌شوند.

برای انجام لمینت دندان دندانپزشک سطح بیشتری از دندان‌ها را در مقایسه با کامپوزیت، می‌تراشد. هزینه لمینت برای هر دندان نسبت به هزینه انجام کامپوزیت، بالاتر است.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی یک روش درمانی و ترمیمی برای اصلاح دندان‌های نامرتب، به هم ریخته و فاصله دار است. با کمک ارتودنسی دندان‌ها می‌توان مشکلات و ناهنجاری‌هایی مثل بایت‌ها را ترمیم و اصلاح کرد. برای انجام ارتودنسی، متخصص ارتودنسی دستگاه‌ها یا بریس های ارتودنسی را بر روی دندان‌های بیمار قرار می‌دهد و این دستگاه‌ها، با اعمال فشار ملایمی دندان‌های بیمار را به محل صحیح و مناسب آن‌ها، هدایت می‌کنند.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان، یک روش غیر تهاجمی و بسیار کم هزینه برای سفید کردن دندان‌هایی است که زرد شده، تغییر رنگ داده‌اند یا لکه دارند. بلیچینگ دندان با کمک یک ماده شیمیایی که به روشن و سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند، انجام می‌شود.

منبع: https://www.chalava.ir/

ارتودنسی زودبازده

اصلاح ناهماهنگی های دندان ها، دهان و فک نیازمند روش های مختلف ارتودنسی است و بیشتر این روش ها بسیار زمانبر و پرهزینه هستند. جدا از طولانی بودن مدت زمان ارتودنسی، عوامل مختلف دیگری نیز وجود دارند که هزینه های اصلاح عدم تراز دندان ها و فک را افزایش میدهند.

یکی از این عوامل هزینه مشاوره اولیه است. درحقیقت اولین مرحله برای هر پروسه دندانپزشکی جلسه ویزیت و ارزیابی است. برخی از متخصصان برای این جلسه هزینه ای دریافت نمیکنند و برخی دیگر نیز این جلسه را جزو هزینه ها و قیمت ارتودنسی دندان برای شما در نظر میگیرند.

عوامل تاثیر گذار بر ارتودنسی زودبازده

در بخش قبل خواندید که هیچ جا یک قیمت ثابت برای ارتودنسی عنوان نمیکنند؛ زیرا بسته به عوامل مختلفی مدت زمان ارتودنسی دندان متفاوت است. شما با دانستن این فاکتورهای تاثیر گذار میتوانید محدوده ای از این زمان را در اختیار دارید. مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت ارتودنسی زود بازده عبارت اند از:

·         سن و سال بیمار

·         نوع مشکل

·         شدت مشکل

·         مدت زمان درمان

·         نوع سیستم ارتودنسی یا تجهیزات بکار رفته در طول درمان

·         نوع پوشش بیمه (معمولا بیمه تکمیلی)

·         شخص متخصص ارتودنسی دندان

·         محدوده جغرافیایی شما

·         تغییرات و نوسانات ارزی (برای برخی از دستگاه های ارتودنسی خارجی و وارداتی)

معایب ارتودنسی زودبازه

ارتودنسی کوتاه مدت عموما یک هفته پس از قرار دادن براکت توسط متخصص ارتودنسی لثه، جراحی کوچک در دهان فرد انجام می‌شود. این عمل جراحی سرپایی از طریق بی حس کردن دندان به منظور اصلاح و تغییر لثه ها است و حرکت دندان را به سمت موقعیت مطلوب و بهتر تسهیل میکند. درد ناشی از عمل جراحی، معمولا به اندازه عمل جرم گیری و پاکسازی دندان است. در حقیقت تاثیرات جلسات چند ماه ارتودنسی کوتاه مدت به اندازه بازه زمانی دو تا سه ساله است.

تنظیم براکت ها با روش‌های دیگر ارتودنسی انجام می شود در نتیجه در ارتودنسی کوتاه مدت بیمار با فاصله کمتری باید جهت تنظیم براکت ها به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کند. یکی از معایب بزرگ ارتودنسی کوتاه مدت، قیمت این نوع ارتودنسی است و در حقیقت گرانترین نوع ارتودنسی به شمار می آید. البته اکثر شرکت‌های بیمه این عمل را تحت پوشش قرار نمی دهند. چنانچه دندان ها به اصلاح زیادی نیاز داشته باشد نمی تواند از این نوع ارتودنسی استفاده کرد و باید مانند گذشته از ارتودنسی ها با روش‌های قدیمی استفاده کرد.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

سفید کردن دندان با روغن نارگیل

حقیقت این است که برای اثبات ادعای توانایی سفید کردن دندان با روغن نارگیل تعدادی مطالعه صورت گرفته و به این نتیجه رسیده اند که این روغن میتواند باکتری های مضر داخل دهان را از بین ببرد. زمانی که باکتری ها از بین میروند بسیاری از مشکلات دهان و دندان نیز برطرف میشوند و یا از بروز بیماری پیشگیری میشود. یکی از فواید اصلی از بین رفتن باکتری ها نیز سفید شدن دندان ها است. بر همین اساس، کسانی که میگویند روعن نارگیل توانایی سفید کردن دندان را دارد کاملا درست میگویند.

چطور از روغن نارگیل برای سفید کردن دندان ها استفاده میشود؟

شما میتوانید روغن را به تنهایی استفاده کنید یا آن را در ترکیب با چند ماده موثر دیگر استفاده کنید. در ادامه ما 3 روش ثابت شده جهت استفاده از روغن نارگیل برای برق انداختن دندان ها را توضیح داده ایم.

استفاده از ترکیب روغن نارگیل و جوش شیرین برای برق انداختن دندان ها

برای این کار به نصف فنجان روغن نارگیل و 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین نیاز دارید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

·         روغن نارگیل را آب کنید

·         آن را با جوش شیرین مخلوط کنید

·         مخلوط را درون یک ظرف شیشه ای ریخته و بگذارید تا خنک شود

·         بعد از خنک شدن، کافی است مقداری از خمیر را روی مسواک خود بریزید و به شستشوی دندان ها بپردازید.

استفاده از ترکیب روغن نارگیل و ذغال فعال برای سفید شدن دندان ها

ذغال فعال از بهترین روش های سفید کردن دندان ها مخصوصا طی دوران ارتودنسی دندان است. ترکیب این دو تبدیل به یک دهانشویه طبیعی و بسیار قدرتمند خواهد شد که میتواند باعث سفید شدن دندان ها شود.

برای سفید کردن دندان با روغن نارگیل کافی است که یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک چهارم قاشق چایخوری پودر ذغال فعال تهیه کنید.

·         روغن نارگیل و زغال فعال را با هم ترکیب کرده و کاملاً مخلوط کنید

·         این مایع را مانند دهانشویه معمولی در داخل دهان خود بچرخانید.

·         بعد از چند دقیقه دهانشویه را از دهان خارج کرده و داخل دهان را شستشو دهید.

استفاده از روغن نارگیل برای سفید کردن دندان ها بدون ترکیب با مواد دیگر

این امکان نیز وجود دارد که روغن نارگیل را مستقیما به دندان ها بمالید یا اضافه کنید.

·          1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان خود بگذارید و اجازه دهید تا در دهانتان آب شود.

·         روغن را 10-20دقیقه در دهان خود بچرخانید و نگاه دارید.

·         روغن را از دهانتان خارج کنید و با دقت دهان خود را شستشو دهید.

منبع: https://www.chalava.ir/

همه چیز در مورد طلای کارتیر

کارتیه یا کارتیر یکی از برترین و معروف ترین برند های معتبر دنیا و هم چنین جزء صد برند برتر طلا و جواهر در دنیاست که به ساخت زیورآلات و جواهرات می پردازد. جواهرات کارتیه سالهاست که زینت بخش افراد معروف و اشراف زادگان بزرگ اروپاست. اما به غیر از محصولات لوکس، خیلی از مدل ها و نمونه های تولیدی این برند برای استفاده مردم عادی طراحی می‌شوند. همچنین خیلی از تولید کنندگان داخلی و خارجی اقدام به کپی برداری از مدل‌ های این برند، به خصوص دستبند و انگشتر کارتیر می‌کنند.

تاریخچه برند کارتیه چیست؟

این کمپانی به طور کلی فعالیت هایی نظیر طراحی، ساخت، توزیع و فروش ساعت ها و جواهرات خاص خود را انجام می رساند. این برند فرانسوی در سال ۱۸۴۷ میلادی تاسیس شد و تا سال ۱۹۶۴ توسط خانواده فرانکویس مدیریت می ‌شد.

کارتیه برای نخستین بار در سال ۱۹۰۴ امتیاز طراحی و تولید جواهرات سلطنتی انگلیس را از پادشاه ادوارد ششم دریافت نمود.

طراحی خاص و منحصر به فردی که جواهرات این برند دارند، باعث استفاده بسیاری از خانواده های سلطنتی که در آن زمان می زیستند از این برند شده بود. امروزه تمام افراد جوامع مختلف علاقه دارند تا از این برند معروف اکسسوری داشته باشند. البته باید توجه کرد که اکسسوری ها و جواهرات تقلبی این برند در بازار ها موجود است و برای تشخیص تقلبی یا اصل بودن محصولات باید به نکات خاصی توجه کنند.

از آن جایی که محبوبیت مدل های این برند شهرت جهانی پیدا کرده، افراد زیادی برای داشتن محصولات مشابه، به خرید جواهرآلات غیر اورجینال این برند می‌پردازند.

کارتیر اصل را از کارتیر تقلبی تشخیص دهید

تشخیص کارتیر اصل از کارتیر تقلبی با دقت در چند نکته ممکن است.

یکی از بارزترین نکاتی که در هنگام خرید طلا طرح کارتیر باید به آن توجه کنید، کپی درست لوگوی کارتیر روی آن‌هاست. دستبند، گردنبند و انگشتری که کارتیر اصل نباشد، یا لوگوی اختصاصی این برند را روی خودش ندارد و یا با طرحی که اندکی با طرح اصلی متفاوت است روی آن حک می‌شود. اگر قطعه طلای شما کارتیه اصل باشد، علاوه‌بر آنکه عیار ۱۸ روی آن درج شده است، عدد ۷۵۰ را هم در کنار آن دارد.

از دیگر نکاتی که به وسیله آن می‌توانید کارتیر اصل را از تقلبی تشخیص دهید، رنگ طلای آن است. در نوع غیر اصل آن، از طلای سفید یا پلاتین از نقره استرلینگ استفاده می‌شود‌. در حالیکه طلای کارتیه اصل از ترکیب طلای زرد، طلای سفید، پلاتین و آلیاژ مس_طلا ساخته می‌شود.

منبع: https://www.asby.ir/

لکه های قرمز روی سقف دهان چیست؟

اکثر مردم دچار ریزش های قرمز یا لکه قرمز روی سقف دهان خود در برخی موارد می شوند. علت های رایج این پدیده عبارتند از سوزش ناشی از مواد غذایی، پروتزهای دندانی یا عفونت دهان و گلو. لکه های قرمز سقف دهان معمولا بی ضرر هستند و باید خودشان به مرور زمان ناپدید شوند.

شایعترین علل بروز لکه های قرمز روی سقف دهان

آسیب فیزیکی

یکی از رایج ترین دلایل ایجاد یک نقطه قرمز یا درد در سقف دهان ناشی از یک آسیب ناگهانی مانند برش یا سوزش است. این مورد ممکن است به دلیل نوشیدن چیزی بیش از حد گرم و یا از خوردن غذایی باشد که باعث کبودی ناشی از گزش یا جویدن می شود. سایر شرایطی که می تواند منجر به آسیب جسمی و کبودی دهان شود، عبارتند از:

·         دندان مصنوعی نامناسب

·         لبه یک دندان شکسته

·         پر کردن ناهموار دندان

·         تاج های شکسته

·         آسیب ناشی از پل یا بریج دندانپزشکی

·         شکست ایمپلنت دندان

·         وارد شدن آسیب یک ونیر دندان شکسته و زخم کردن داخل دهان

·         حساسیت یا واکنش آلرژیک به مواد معدنی خاصی در برخی از خمیر دندان یا دهانشویه

تبخال دهانی

تبخال دهانی، التهاب بخشی از پوست با تاول های ریز است. معمولا در کناره های دهان، سوراخ بینی، گاهی هم روی لثه و کام دهان ظاهر می شود. البته احتمال انتقال آن به دست، لای انگشتان و… که غیرمعمول تر است، نیز وجود دارد. فرد مبتلا به تبخال حداکثر از چند روز قبل علائم گزگز و مورمور را در محلی که قرار است تبخال زده شود، احساس می کند.

بعد از تشکیل ضایعات تاول ها ممکن است پاره شوند و در این زمان بیشترین احتمال انتقال وجود دارد. ویروس تبخال بعد از ورود به بدن وارد سلول ها می شود و دیگر بیرون نمی رود. تبخال میتواند باعث ایجاد لکه های قرمز و تورم روی سقف دهان شود.

راه های جلوگیری از ایجاد لکه های قرمز روی سقف دهان

در اینجا چند نکته ساده برای بهبود کلی بهداشت دهان و کاهش خطر ابتلا به بیماری های دهان و علائمی مانند ایجاد لکه های قرمز روی سقف دهان وجود دارد: حفظ سلامت دهان و دندان با مسواک زدن (حداقل دو بار در روز)، استفاده حداقل یکبار در هفته از دهانشویه، عدم استعمال دخانیات، عدم مصرف هر دارویی که باعث خشکی دهان می شود، مقدار زیادی آب بنوشید، آدامس بدون قند را بجوید و به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

طلای سفید چیست و چگونه ساخته میشود ؟

طلای سفید معمولاً آلیاژی از طلای زرد و سایز فلزات است که علاوه بر سخت‌تر کردن خاصیت فلز طلا، رنگ سفید و درخشانی به آن می‌بخشد. ترکیب طلای زرد و پلاتین مرسوم‌ترین آلیاژ در ساخت طلای سفید است. مس، نقره، نیکل، پالادیوم و روی رایج ترین فلزاتی هستند که برای ساخت رنگ های مختلف طلا از آن ها استفاده می شود. بسته به میزان فلزی که در طلا استفاده می شود، رنگ های مختلفی تولید می شود. مثلا در طلای سفید نیکل و روی بیشتری وجود دارد، در حالی که طلای زرد حاوی مس بیشتری است.

طلای سفید به دلیل خلوص پایین‌تر، دوام و مقاومت بیشتری نسبت به طلای زرد دارد و از نظر قیمت مقرون ‌به‌ صرفه‌تر از طلای زرد و زیورآلات با جنس پلاتین است. میزان سفیدی و درخشش این آلیاژ بستگی به فلزات استفاده شده و نسبت اضافه شدن آن‌ها با یکدیگر دارد. بد نیست این نکته را هم اضافه کنیم که معمولاً برای اینکه زیورآلات ساخته‌شده با طلای سفید، درخشنده‌تر به نظر برسند یک لایه رودیوم هم روی آن می‌کشند.

تفاوت طلا سفید و نقره

در نگاه اول تشخیص طلا سفید و نقره بسیار سخت است. رنگ هر دو نقره ای است، اما این دو فلز فراتر از ظاهر اولیه، کاملاً متفاوت هستند. نقره فلزی براق و گرانبها است که به دلیل زیبایی و هدایت الکتریکی بالا ارزش زیادی دارد.

نقره بصورت خالص بسیار نرم است و به راحتی خراشیده می شود و با سایش کمی تغییر شکل می دهد. در حالی که طلای سفید در برابر خوردگی و ضربه مقاوم است. برای تولید زیورآلات نقره غالباً برای استحکام بیشتر با مس آلیاژ می شود. به نقره مخلوط شده با مس، نقره استرلینگ می گویند.

طلای زرد بهتر است یا سفید؟

تفاوت طلای زرد و سفید چیست؟ گرچه طلا سفید طلای کامل نیست، اما در عوض طلای زرد دارای مشکلات خاص خود است. طلا یک فلز نرم است و راحت تر خراشیده میشود. شما همیشه می توانید زردی طلا را جلا دهید، اما پولیش کردن طلا همیشه یک لایه از طلای شما را به همراهش می برد. در مقابل، هنگامی که طلای سفید باعث خراش های زیادی می شود، شما همیشه می توانید آنها را پاکسازی کنید و قطعه را با ردیوم پر کنید و لایه سطحی طلا و جواهر را بازیابی کنید. طلا زرد با عیار پایین  با دوام تر است.

منبع: https://www.asby.ir/

صفحه قبل 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->