لنت ترمز خودرو

 همه ما نسبت به وظیفه لنت ترمز خودرو آگاه هستیم و می‌دانیم که کاهش سرعت و فرمان توقف خودرو توسط ترمز صادر می‌شود. اما نکته اینجاست که در طی این فرآیند، لنت ترمز خودرو از اهمیت بسیار بالا و نقشی حیاتی بهره‌مند می‌باشد. در ادامه این مقاله با استارپارتس نماینگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید تا با لنت ترمز این قطعه حیاتی در خودرو بیشتر آشنا شوید.

اما مطمئنا آن دسته از افرادی که از سیستم ایمنی خودرو و قطعات مرتبط با آن آگاهی لازم را ندارند، اولین سوالی که ذهن آنها را به خود مشغول می‌کند این است که لنت ترمز چیست؟

برای اینکه بتوانید خودرو را متوقف کنید، باید اصطکاک لازم در سیستم ترمزهای آن ایجاد شود. این اصطکاک از طریق لنت به وجود می‌آید.

در واقع لنت‌ها پس از فشرده‌سازی دیسک‌ها، اصطکاک مورد نیاز میان لنت و دیسک را به وجود می‌آورند که منجر به کاهش سرعت و توقف خودرو خواهد شد.

امروزه برای ساخت لنت ترمز خودرو های خارجی و همچنین سایر اجزائی که در سیستم ترمز به کار رفته از مواد آلی بی‌زیان استفاده می‌شود. این لنت‌ها که به لنت غیر آزبستی نیز معروف هستند از مواد طبیعی همچون شیشه، لاستیک و رزین ساخته می‌شوند.

بیشتر بدانیم : راهنمای خرید لنت ترمز هیوندای

خصوصیت مواد غیر آزبستی

این مواد قدرت تحمل دمایی بسیار بالا داشته و در چسباندن اجزای لنت نقش موثری ایفا می‌کنند. کولار نیز از جمله عناصر مهم در لنت ترمزهای آلی محسوب می‌شود.

هر چند که مزیت‌ لنت‌های آلی بیشتر از کولار بوده و از تولید آلودگی جلوگیری می‌کنند، اما عیب لنت ترمزهای آلی این است که نرم هستند، در نتیجه زودتر ساییده می‌شوند. وقتی هم ساییده می‌شوند بیشتر از دیگر انواع ترمز، غبار تولید می‌کنند.

مزیت لنت‌های کولار این است که از موادی ساخته شده‌اند که وقتی ساییده می‌شوند آلودگی ایجاد نمی‌کنند و تولید آن ها هم آسان‌تر است و به دلیل نرم‌تر بودن سر و صدای کمتری را تولید می نماید.

عرفی انواع لنت ترمز

اگر به دنبال خرید لنت ترمز هستید، باید بدانید که موارد بسیار زیادی وجود دارد که باید نسبت به آنها آگاهی پیدا کنید.

از جمله این موارد میتوان به انواع لنت ترمز موجود در بازار اشاره کرد. هر چند که انواع بسیار زیاد لنت‌ها ممکن است افراد را در حین خرید سردرگم نماید. اما آگاهی از ویژگیهای هر یک کمک می‌کند تا افراد بهترین انتخاب را داشته باشند.

  • لنت ترمزهای سرامیکی
  • لنت ترمزهای فلزی

بیشتر بدانیم : راهنمای خرید قطعات کیا

حلقه‌های نامزی در طول صد سال گذشته چه تغییراتی کرده‌اند؟

 همان‌طور که مد لباس و پوشاک در طول تاریخ دستخوش تغییرات گسترده‌ای بوده‌اند، حلقه‌های نامزدی نیز هر دهه با تحولات جدیدی همراه بوده است. در ادامه این مقاله با گالری طلا و جواهر کیش طلا همراه باشید تا با این تغییرات اشنا شوید.

در دهه ۱۹۲۰ میلادی، حلقه‌های نامزدی شامل الماس‌های گردی بودند که با سنگ‌های قیمتی دیگر احاطه شده‌اند

حلقه‌های نامزدی با اشکال هندسی و خطوط تیز در دهه ۱۹۲۰ میلادی بسیار محبوب بودند. زمرد سبز و الماس آشر بیشتر از بقیه مد بودند و خریداران زیادی هم داشتند.

در دهه ۱۹۳۰ میلادی، حلقه‌های نامزدی شکلی شبیه نوار و ربان داشتند

حلقه‌های نامزدی در دهه ۱۹۳۰ میلادی در واقع فرم تکمیل شده دوران آرت‌دکو بود. اغلب حلقه‌های آن زمان یک سنگ مرکزی داشتند که با نوارهای مملو از سنگ‌های ریز قیمتی به شکل نوار احاطه شده بودند.

در دهه ۱۹۴۰ میلادی، الماس‌های گرد و تراش‌خورده بیشترین محبوبیت را دارا بودند

سنگ‌های گرد به شکل گل رز در دهه ۴۰ میلادی یکی از پرفروش‌ترین طرح‌های حلقه نامزدی بوده است. در طول جنگ جهانی دوم به دلیل محدودیت دسترسی به پلاتین در کشور پهناوری همچون آمریکا، حلقه‌ی طلا اغلب به رنگ طلای زرد یا طلای رزگلد بودند.

در دهه ۱۹۵۰ میلادی اغلب زوج‌ها دوست داشتند حلقه نامزدی خود را با نگینی به شکل گلابی (اشک) انتخاب کنند

آدری هپبورن یکی از زیباترین زنان تاریخ سینما نیز حلقه نامزدی خود را با نگینی اشکی شکل انتخاب کرده بود. اغلب انگشترها در دهه ۵۰ میلادی یک نگین در وسط داشتند که با حلقه مملو از سنگ درخشان پوشیده شده بود.

الماس تراش خورده Asscher در دهه ۱۹۶۰ میلادی از بیشترین محبوبیت برخوردار بود

این روزها دوباره شاهد بازگشت مدهای دوران آرت‌دکو هستیم. اغلب جواهرات با سنگ‌های الماسی که به شکل Asscher تراش خورده‌اند و همچنین سنگ‌های زمرد در جواهرفروشی‌ها خودنمایی می‌کنند.

حلقه ازدواج جکی کندی  که جان اف کندی به وی اعطا کرده بود زمرد به همراه الماس بود و باعث شد تا سنگ‌های گرانبهای رنگی برای حلقه نامزدی به انتخاب بسیاری از زوج‌ها تبدیل شود.

الماس‌های پرنسس کات در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی مد و محبوب بودند

بسیاری از زو‌ج‌ها در دهه دو هزار میلادی سنگ یا الماس‌های بزرگ با زین باریک را برای حلقه نامزدی خود انتخاب می‌کردند. این طرح از مد دهه ۶۰ میلادی الهام گرفته بود که در آن دوران شاهدخت‌ها چنین انگشترهایی به دست داشتند.

بیشتر بدانیم : راهنمای خرید طلا

گرنجور 2020 محصول بروز شده هیوندا

 آزرا گرنجور 2020 با طراحی الهام‌گرفته از خودروی مفهومی لوفیل روژ رونمایی شد و به‌زودی در بازار کره جنوبی عرضه می‌شود. در آینده‌ای نزدیک این خودرو روانه بازار کره جنوبی خواهد شد .برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو شگفت انگیز می توانید به سایت استارپارتی نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای مراجعه کنید.

نسخه‌ی فیس‌لیفت

هیوندای آزرا گرنجور 2020 (Hyundai Grandeur)  که رونمایی شد، نسخه‌ی فیس‌لیفت و بازطراحی‌شده از سدان بزرگ محرک جلو به شمار می‌رود که خودروساز کره جنوبی در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد.

طراحی ظاهری

هیوندای آزرا گرنجور 2020 جدید چهره‌ای به‌شدت الهام‌گرفته از خودروی مفهومی هیوندای لوفیل روژ (Le Fil Rouge) دارد و یکی از اولین خودروهای طراحی‌شده تحت دوران مدیریت لوک دانکروولک، مدیر واحد طراحی گروه هیوندای است.

هیوندای آزرا 2020 به‌جای طراحی جلوی محافظه‌کارانه در مدل‌های کنونی، اکنون مجموعه‌ای از چراغ‌های جلو نازک در ترکیب با جلوپنجره‌ی پر از قطعات الماس به رنگ متالیک را به کار می‌گیرد، که برخی از آن‌ها به‌عنوان بخشی از گرافیک منحصربه‌فرد حالت رانندگی در شب روشن می‌شوند.

به‌نظر می‌رسد تغییرات در قسمت جانبی و عقب خودرو کاملا چشم‌گیر نیست؛ اما این خودرو نه‌تنها ۶۰ میلی‌متر طول بیشتری (۴،۹۹۰ میلی‌متر) دارد، بلکه دارای ۴۰ میلی‌متر فاصله‌ی محوری بلندتر و ۱۰ میلی‌متر عرض بیشتر است.

طراحی داخلی آزرا گرنجور 2020

در داخل هیوندای آزرا  ۲۰۲۰ با داشبورد جدید و سیستم سرگرمی و اطلاعاتی بزرگ ۱۲/۳ اینچی لمسی و همچنین میله‌های افقی شبیه به فولکس‌واگن پاسات که از طریق دریچه‌های هوای مرکزی و جانبی متصل می‌شوند، روبه‌رو خواهیم شد.

سایر تغییرات شامل صفحه‌نمایش لمسی ثانویه با اندازه‌ی کوچک‌تر برای دسترسی بیشتر به سیستم تهویه، صفحه‌نمایش کاملا دیجیتال ۱۲/۳ اینچی، کنسول مرکزی جدید و غربیلک فرمان جدید برگرفته از مدل اخیر هیوندای سوناتا می‌شود.

برخی از قطعات هیوندای گنجور

چند پیشرانه در گرنجور جدید در دسترس خواهد بود؛ از جمله این موارد می‌توان به پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲/۵ لیتری اسمارت‌استریم (Smartstream)، پیشرانه‌ی هیبریدی ۲/۴ لیتری، پیشرانه‌ی ۳/۰ لیتری با سوخت LPG و پیشرانه‌ی خورجینی ۶ سیلندر ۳/۳ لیتری با قدرت۲۸۵ اسب‌بخار اشاره کرد.

بیشتر بدانیم : واتر پمپ آوانته

چند طرح جدید حلقه نامزدی برای کسانی که بدنبال تفاوت هستند

 مراسم و سنت‌های عروسی در سال‌های گذشته تغییرات زیادی داشته است اما فاکتور ثابت در تمامی ازدواج‌ها از گذشته تاکنون، حلقه ازدواج و حلقه نامزدی است.

مدل مرسوم حلقه‌ی طلا و نامزدی رینگ‌های ساده‌ای است که با یک ردیف سنگ جواهر یا فقط یک سنگ مزین و ساخته شده‌اند. اغلب هم جواهر شفاف و بی‌رنگ برای حلقه نامزدی انتخاب می‌شود. اما برخی خانم‌ها دوست ندارند دنباله‌رو سنت‌های پیشینیان باشند و دلشان می‌خواهد کمی نوآوری کرده و تنوعی در حلقه ازدواجشان ایجاد کنند.

یا برخی هم تمایل دارند به جای خرید طلا ، الماس خریداری کنند اما ترجیح می‌دهند تراش الماس با نمونه‌های موجود در بازار متفاوت باشد. یا دست‌کم رنگ یا استایل خاصی داشته باشد. به طوری‌که نمونه مشابه آن را نتوان به‌راحتی در دست فرد دیگری یافت.

اگر جزو کسانی هستید که بدنبال جواهرات غیرمرسوم و غیرمعمول برای انتخاب به عنوان حلقه ازدواج هستید، از شما دعوت می‌کنیم پیشنهادهای زیر را از نظر بگذرانید. با گالری طلا و جواهر کیش طلا همراه باشید.

به جای استفاده از حلقه دایره‌ای مرسوم از انواع پیچ‌وتاب‌دار استفاده کنید

جذابیت و تفاوت این حلقه، شکلی پیچیده‌ی انگشتر است که با یک الماس بزرگ در مرکز و ردیفی از سنگ‌های ریزتر حسابی در دست خودنمایی می‌کند.

از حلقه‌ای استفاده کنید که طرح الماس منحصربه‌فردی داشته باشد

انگشتر پهن طلایی را با یک یا دو ردیف سنگ قیمتی که با الماسی بزرگ در مرکز تزئین شده برای نامزدی خود سفارش دهید تا حلقه‌تان شبیه هیچ‌یک از اطرافیان نباشد.

حلقه و الماس یکرنگ انتخاب کنید

طلای رزگلددر حال حاضر از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. اما سنگ الماس به رنگ رزگلد چیزی نیست که همه جا بتوانید آن را ببینید. پس برای تنوع طلب‌ها این گزینه خوبی است.

وقتی سنگ‌های رنگی گرانقیمت وجود دارد چرا الماس؟

یک حلقه زرد رنگ با ردیفی از گوهرهای رنگی و زیبا که با سلیقه در کنار هم چیده شده‌اند یک حلقه نامزدی مناسب برای افرادی است که دوست ندارند پیرو سنت‌های قدیمی‌ترها باشند.

یک حلقه ظریف اما کاملا متفاوت

این گزینه برای عروس‌هایی که انگشتان ظریف دارند و بدنبال حلقه‌های ساده اما شیک هستند بسیار عالیست. در عین حال، قیمت مناسبی هم دارد و همه جا می‌توان آن را بدست کرد و از زیبایی‌اش لذت برد.

 

هیوندا سانتافه 2020 جادوی جدید کمپانی هیوندا

 با نگاهی به سال 2018 یعنی هنگامی‌ که شرکت هیوندا، مدلی کاملاً جدید و بازطراحی شده از شاسی‌بلند محبوب خود یعنی هیوندای سانتافه را معرفی کرد، می‌توان در سال 2020 این انتظار را برای این شاسی‌بلند کره‌ای داشت که با به‌روزرسانی‌هایی برای هرچه جذاب‌تر شدن و ماندن در رقابت‌های جهانی، همراه شود.

البته این به‌ روز رسانی‌ها را با تغییرات بسیار بزرگی که به معنای تغییر نسل در یک خودرو بوده و چهره و طراحی یک خودرو را ازاین‌رو به آن رو می‌کنند، نباید اشتباه گرفت؛ زیرا تنها دو سال از معرفی چهارمین و آخرین نسل از سانتافه یعنی سال 2018 گذشته و هنوز برای تغییرات بزرگ زود است.

شاخصههای استاندارد هیوندا سانتافه 2020

در نسخه استاندارد هیوندا سانتافه 2020، می‌توانیم شاهد شاخصه‌هایی باشیم که این خودرو، از شاسی‌بلند پرچم‌دار این شرکت یعنی هیوندای پالیساد به ارث برده است. سیستم‌ها و شاخصه‌هایی مانند سیستم ایمنی تشخیص و تحلیل نقاط کور خودرو برای جلوگیری از برخوردهای احتمالی با خودروهایی که در نقاط کور راننده قرار دارند.

در کنار این سیستم، می‌توانیم در نسخه‌های SE و SEL هیوندا سانتافه 2020، شاهد سیستم جدیدی باشیم که با نام هشدار سرنشینان عقب خودرو برای راننده به‌صورت استاندارد عرضه خواهد شد. این سیستم به این منظور کارگذاری شده است که در صورت قرار داشتن یک حیوان یا نشستن سرنشین در قسمت عقب خودرو، راننده در هنگام ترک کردن خودرو از وجود آن‌ها باخبر باشد.

قطعات هیوندای سانتافه 2020

هیوندا سانتافه 2020 با موتور 3.5 لیتری V6 در بازار استرالیا عرضه خواهد کرد.

این مدل جایگزین نسخهی 2.4 لیتری خواهد شد و میتواند 276 اسب بخار قدرت و 336 نیوتون متر گشتاور تولید کند. گیربکس مورد استفاده در سانتافه 6 سیلندر از نوع 8 دنده‌ی اتوماتیک است.

هیوندا سانتافه 2020 مدل اکتیو

از امکانات هیوندای سانتافه اکتیو 2020 باید به رینگهای 17 اینچی آلومینیومی، آینههای جانبی گرمکندار، نمایشگر 3.5 اینچی TFT در پشت آمپرها، نمایشگر 7 اینچی داشبورد، اندروید اتو، اپل کارپلی، بلوتوث، فرمان چرمی، دستهدندهی چرمی و سیستمهای کمکی رانندگی اشاره کرد.

امکانات پیشرفته در هیوندا سانتافه

هیوندای در تمامی تیپهای سانتافه پکیج کمکی رانندگی خود با نام SmartSense را نیز عرضه خواهد کرد که شامل سیستم کمکی پیشگیری از تصادف جلو، سیستم هشدار نقطه کور کمکی، سیستم هشدار خودروی پشت سری، سیستم هشدار هوشیاری راننده، رادار بین خطوط، نور بالای هوشمند و کروز کنترل هوشمند میشود.

برای کسب اطلاعت بیشتر در مورد تمام خودرو های کمپانی هیوندای و کیا می توانید به بلاگ استارپارتس نماینگی فروش قطعات هیوندای و کیا مراجعه کنید.

هر آنچه در مورد روکش طلا یا آبکاری طلا باید بدانید

 حتما شما هم تا به حال نام روکش طلا یا آبکاری طلا را شنیده‌اید. در این مطلب از بلاگ طلا فروشی اینترنتی کیش طلا  قصد داریم آبکاری طلا یا روکش طلا را بیشتر به شما معرفی کنیم.

انگشتر یا حلقه طلا تماما از طلای خالص تهیه نشده است، بلکه از فلزی دیگر ساخته و سپس با  طلا روکش میشوند.

روکش کردن یا آبکاری طلا اغلب برای این است که قیمت خرید طلا کاهش پیدا کند. یعنی مثلا یک انگشتر نقره را با آب‌طلا روکش می‌کنند تا شبیه طلا بشود. در این حالت، بهای آن کاهش می‌یابد اما ظاهرش کاملا شبیه طلای زرد است.

چه فلزاتی را می‌توان با روکش طلا یا آبکاری طلا کرد؟

تقریبا همه فلزات را می‌توان در فرایند آبکاری الکتریکی روکش طلا کرد. اما عموما مصنوعاتی از جنس نقره، برنج، مس و نیکل گزینه‌های مناسب‌تری برای این امر بشمار می‌روند.

باید توجه داشته باشید که این روکش‌ها به مرور زمان از بین می‌رود. برای این منظور باید دوباره آن را روکش کنید. البته اگر روکش با ضخامت مناسب انجام شده باشد، دوام خوبی دارد و ممکن است تا سال‌ها با کمترین تغییر به قوت خود باقی بماند.

مراحل روکش طلا یا آبکاری طلا

روکش کردن یک قطعه طلا بوسیله طلا به روش الکترولیز را آبکاری می‌گویند که در ده مرحله انجام می­‌گیرد.

آماده سازی: براق کردن و تمیز کردن زیرکار در آبکاری طلا ضروری است. این کار اغلب توسط دینام صورت می‌گیرد. روی دینام فرچه­‌های موئی، نمدی یا پنبه‌­ای قرار دارد که همراه با روغن پنزا برای از بین بردن خط های تقریبا عمیق مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای براق کردن روی کار هم از روغن پولیش مخصوص طلا و فرچه موئی استفاده می‌شود.

شست‌وشو: زیرکار را با پودر شوینده و آب داغ می‌شویند تا همه چربی‌ها از بین برود. سپس آن را در محلولی متشکل از ۳۰ گرم سیانور پتاسیم یا سدیم (NACN یا KCN) در یک لیتر آب مقطر می‌ریزند. در آخر هم با آب شهری آن را آبکشی می‌کنند.

لیزگیری: زیرکار که قرار است روکش شود را درون محلولی متشکل از یک لیتر آب مقطر ۱۰۰ یا یک استکان اسید سولفوریک غلیظ (۲SO4) قرار می‌دهند. سپس با آب شهر می‌شوند. در آخر هم فلز را با استفاده از خاک اره خشک می‌کنند تا همه رطوبت فلز گرفته شود.

وان آبکاری: زیرکار را درون محفظه‌ای شیشه­‌ای از نوع پیرکس- فایبر گلاس یا وان (محفظه) فلزی با پوشش P.V.C قرار می‌دهند و الکترولیت روی آن می‌ریزند.

 

خرید لوازم یدکی خودرو و شناخت قطعات برای صاحبان خودرو

 داشتن اطلاعات درباره ی خرید لوازم یدکی هیوندا یا قطعات هر نوع خودروی دیگری فقط مناسب فروشندگان و تعمیرکاران نیست و برای صاحبان خودرو نیز می تواند ضروری و کار آمد باشد. مطمئنا شما که صاحب خودرو هستید با داشتن اطلاعات در خصوص لوازم یدکی خودروی خود میتوانید چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ فنی برای تامین قطعات مورد نیاز خودروی خود اقدام کنید.

ما در اینجا قصد داریم تا نحوه خرید لوازم یدکی و هر آنچه که شما ممکن است در هنگام مراجعه به تعمیرگاه با آن مواجه شوید را در ادامه ی این مطلب برای شما بیان کنیم. شما میتوانید هر نوع نظر و یا پیشنهادی در خصوص این مقاله داشتید را در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا در اسرع وقت به آن رسیدگی کنیم.

شماره فنی (( Part Number )) خودرو چیست؟

تمامی قطعات و لوازم یدکی هیوندا و کیا دارای شماره فنی مخصوص و منحصر به فرد هستند . البته لازم به ذکر است بعضی مواقع قطعات برخی از خودروها ی این دو شرکت خودرو سازی به صورت مشترک نیز استفاده میشوند. زیرا برخی شماره های فنی قطعات خودروهای این دو شرکت با هم مشترک می باشند .

در صورت آشنا نبودن شخص تامین کننده قطعه و استفاده از کد های فنی مشابه باعث اختلال در عملکرد سیستم های دیگر خودرو می شود. کد های فنی اشتباه میتواند باعث اختلال در عملکرد سیستم های دیگر خودرو شود که نیاز به تنظیم مجدد قطعه خواهد بود و باید زمان و هزینه بیشتری را برای تعمیر و تعویض قطعات صرف کرد.

بیشتر بدانیم : تعویض و خرید جعبه فیوز داخل اتاق

راهکار

توصیه ما در  فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو استار پارتس به شما این است که برای خرید لوازم یدکی هیوندا و کیا و یا هر خودروی دیگری با هر برندی که مورد استفاده شما می باشد رابه دست کارشناسان مربوطه دراین حرفه سپرده تابا پیشنهادمناسب ترین ودرست ترین وبه صرفه ترین قطعات شما رادر جهت خریدمناسب قطعه همراهی کنند.

وقتی خودرویمان دچار خرابی قطعات میشود چه کاری انجام بدهیم؟

وقتی که خودرویتان دچار مشکل میشود و شما به مکانیک مراجعه می کنید احتمالا مکانیک پس از بررسی و عیب یابی خودرو، به شما میگوید که قطعاتی از خودرویتان باید تعویض شوند. قطعات زیاد در خودرو و تنوع آنها با اسامی جدید معمولا ما را دچار سردر گمی میکند .

ممکن است نام‌هایی چون آلترناتور، پلوس، میل سوپاپ، سیبک موجگیر ، قرقری فرمان ، یونیت ، کمپرسور ، طبق ، انواع سنسور و یا کاتالیزور به گوش شما بخورد. البته هر وسیله نقلیه، دارای یک سری اقلام مصرفی نیز هست که پس از مدتی استفاده باید بازبینی و در صورت نیاز تعویض گردد. دوره تعویض و بازبینی این اقلام متفاوت بوده و ممکن است بین ۱ ماه الی چند سال اختلاف وجود داشته باشد.  همچنین زمان تعویض لوازم مصرفی و خرید لوازم یدکی خودرو  وابستگی زیادی به میزان کارکرد خودرو و کیفیت اقلام بکار گرفته شده در خودرو دارد.

 

چگونه بهترین حلقه طلا را انتخاب و خریداری کنیم؟

 اگر قصد خرید حلقه طلا دارید این راهنما از گالری طلا و جواهر کیش طلا را تا انتها بخوانید تا متوجه شوید به چه مسایل و مواردی باید پیش از خرید طلا توجه داشته باشید.

حلقه طلا باید چه عیاری داشته باشد؟

عیار طلا همان طور که می‌دانید نشان دهنده میزان طلای خالصی است که در محصول به کار رفته است. بالاترین عیار طلا، ۲۴ است. به‌طور مثال، طلایی با عیار ۱۰ یعنی حدود ۴۲ درصد طلای خالص در ساخت آن استفاده شده (۱۰ تقسیم بر ۲۴) و بقیه آن از فلزات دیگری همچون نیکل، زینک و … تشکیل شده است.

همان‌طور که حدس زده‌اید، هر چه عیار طلا بالاتر باشد، ارزش آن بیشتر و در نتیجه قیمتش نیز بالاتر است. بنابراین هنگام خرید طلا با عیار بالا باید قیمت آن را نیز مدنظر داشته باشید.

فارغ از این مورد، مقاومت و ماندگاری مصنوعات طلا نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

از آنجا که طلای خالص بسیار نرم و شکننده است، اگر عیار حلقه طلایی که انتخاب می‌کنید پایین‌تر باشد، عمر طولانی‌تری خواهد داشت زیرا محکم‌تر است و به راحتی آسیب نمی‌بیند.

آیا انگشترهای طلا حاوی نیکل هستند؟

نیکل فلزی است که اغلب مواقع برای ساخت مصنوعات طلا به طلای خالص اضافه می‌شود. تنها ایرادی که این فلز دارد این است که برخی مردم به آن حساسیت دارند و پوستشان به محصولی که حاوی نیکل است واکنش نشان می‌دهند.

اگر جزو کسانی هستید که به این فلز حساسیت دارید، نباید سراغ طلای عیار پایین (عیار ۱۰) بروید زیرا نیکل موجود در آنها بسیار زیاد است و حتما پوستتان واکنش نشان خواهد داد.

طلاهای بالا ۱۴ عیار بهتر هستند. اما همچنان امکان اینکه حساسیت ایجاد کنند نیز وجود دارد.

طلای ۱۸ عیار و یا بالاتر گزینه خوبی هستند و احتمال اینکه حساسیت بدهند بسیار پایین و تقریبا صفر است.

جنس زین انگشتر را از فروشنده جویا شوید

اگر روی حلقه‌ای که انتخاب می‌کنید سنگ قیمتی کار شده، حتما بپرسید که پایه نگهدارنده سنگ از چه جنسی است. پایه‌هایی که زرد رنگ هستند یعنی طلای خالص بیشتری دارند، در نتیجه احتمال شکستن آنها زیاد است. اگر یکی از پایه‌ها از بین برود، شما سنگ قیمتی خود را از دست خواهید داد.

آیا انگشتر باید طلای خالص باشد یا روکش طلا؟همه انگشترهای طلا تماما از طلای خالص تهیه نشده‌اند، بلکه از فلزی دیگر ساخته می‌شوند و سپس با طلا روکش میشوند.

طلای آبکاری شده از طلای واقعی ارزان‌تر است. اما به خاطر داشته باشید که روکش به مرور زمان از بین می‌رود و فلز اصلی نمایان می‌شود. در چنین حالتی باید دوباره آن را نزد جواهرساز ببرید تا برایتان از نو روکش کند.

اگر قصد دارید طلا را هر روز و همه جا دست کنید، بهتر است طلای کامل بخرید. اما اگر هر چند وقت یکبار انگشتر را استفاده می‌کنید اگر روکش باشد هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

البته اگر به نیکل حساسیت دارید مطمئن شوید که فلز اصلی انگشتر از نیکل نباشد که مشکلی برای پوست شما ایجاد نشود.

 

هیوندا کنا 2020 خودروی زیبای برند HYUNDAI چه ویژگی هایی دارد؟

 هیوندا کنا 2020 از همین ماه وارد بازار اروپا خواهد شد. چند ماه پیش، هیوندای تصاویر اولیه از نسخه‌ی هیبریدی کنا برای سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد؛ و ازین پس تصاویر دقیق‌تر در کنار مشخصات فنی جامع از این خودرو وجود دارد.

حال می‌توانیم به خوبی به جزئیات مدل هیبریدی کنا نگاه کنیم. این خودرو در کنار مدل بنزینی و الکتریکی کنا تولید خواهد شد تا سومین خودرو از خانواده‌ی کنا باشد.

بیشتر بدانیم :

راهنمای خرید روغن گیربکس هیوندای

مشخصات فنی کنا 2020

در بخش فنی این خودرو هیوندای از یک پیشرانه‌ی بنزینی ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر استفاده کرده که به سیستم سوخت‌رسانی تزریق مستقیم از نوع GDI مجهز است و می‌تواند با سیکل آتکینسون نیز کار کند تا مصرف کم‌تری داشته باشد.

حداکثر قدرت این پیشرانه به ۱۰۳ اسب‌بخار در ۵۷۰۰ دوربردقیقه و حداکثر گشتاور آن نیز به ۱۴۷ نیوتن‌متر در ۴ هزار دور بر دقیقه می‌رسد. در کنار این پیشرانه‌ی بنزینی از یک موتور برقی هم استفاده شده است که ۴۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

این موتور برقی از یک باتری لیتیوم پلیمر ۱.۵۶ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. مجموع قدرت موتور هیبریدی هیوندای کنا ۱۳۹ اسب‌بخار و گشتاور آن ۱۶۵ نیوتن‌متر است.

هیوندای می‌گوید که کنا هیبریدی به لطف جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دو کلاچه‌ی خود که به پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان هم مجهز است دینامیک رانندگی بالایی را ارائه می‌کند

این خودرو دارای حالت رانندگی اسپرت نیز است. به‌گفته‌ی سازنده مصرف سوخت ترکیبی کنا هیبریدی تنها ۳.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و میزان انتشار گاز دی اکسید کربن آن نیز ۹۰ گرم در هر کیلومتر است.

این اعداد متعلق به نسخه‌ی دارای رینگ‌های ۱۶ اینچی هستند و سایر نسخه‌ها اعداد، برای علاقه مندان خودروهای اقتصادی و کم مصرف، هیوندای سیستم Eco-Driving Assist را در کنا هیبریدی نصب کرده است.

این سیستم میزان مصرف انرژی خودرو را مدیریت می‌کند و به راننده نیز در خصوص سرعت بهینه پیشنهاداتی می‌دهد. هیوندا کنا 2020 هیبریدی از نظر توانایی‌های حرکتی، چندان سریع نیست و زمان‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۱۱.۲ ثانیه با نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

طراحی داخلی هیوندا کنا 2020

در کابین این خودرو هیوندای سیستم Bluelink را نصب کرده است. از آپشن‌های کنا هیبریدی می‌توان به سیستم رهیاب ماهواره‌ای، نمایشگر لمسی ۱۰.۲ اینچی، سیستم فرامین صوتی سازگار به ۶ زبان، اپل کارپلی و اندروید اتو و سرویس هیوندای لایو اشاره کرد.

از کجا قطعات اورجینال هیوندای را خریداری کنیم ؟

فروشگاه لوازم یدکی خودرو استار پارتس در بازار امروز کشور ایران که خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو های خارجی کار اسانی نیست اقدام به فروش قطعات هیوندای و کیا کرده است ، و تمامی قطعات و لوازم یدکی هیوندای و کیا را هم به صورت حضور و هم مجازی در اختیار مشتری قرار می دهد

برای رنگ پوست من چه رنگ طلا مناسب‌تر است؟

 طلا و جواهر یک اکسسوری گران‌قیمت برای خوش‌تیپ بودن است. یعنی همه مردم فارغ از بحث سرمایه‌گذاری مالی، طلا را وسیله‌ای برای تکمیل تیپ و استایل خود می‌دانند و به همین منظور از آن استفاده می‌کنند و حاضرند پول زیادی هم برای خرید طلا هزینه کنند.

بنابراین بسیار مهم است گزینه‌ای را انتخاب کنید که با تیپ شما همخوانی کامل داشته باشد تا بدین صورت بتوانید بر جذابیت خود بیفزایید؛ نه اینکه بد به نظر برسید. در این مقاله با گالری طلا و جواهر کیش طلا همرا باشید تا شما در انتخاب طلا مناسب رنگ پوستتان راهنمایی کنیم.

چگونه تشخیص دهیم تُناژ رنگ پوست ما چیست؟

برای اینکه بدانید طلا به رنگ گرم (طلای زرد) یا رنگ سرد (طلای سفید، پلاتین یا نقره) انتخاب کنید اولین کار این است که رنگ پوست خود را بشناسید. برای این منظور فقط کافیست به رگ‌های روی پوست دستتان توجه کنید.

به این صورت که بخش داخلی مچ دست خود را زیر نور لامپ بگیرید و ببینید آیا ته‌رنگ رگ‌های دست آبی است یا سبز!

اگر رگ‌ها ته‌رنگ آبی دارند یعنی رنگ پوست شما سرد است و باید سراغ طلا و جواهر با رنگ‌های آبی، بنفش یا قرمز بروید.

اگر رگ‌ها ته‌رنگ سبز دارند یعنی رنگ پوست شما گرم است باید سراغ طلا و جواهر با رنگ‌های زرد، نارنجی و سبز بروید.

این را بدانید که اگر رنگ پوستتان سرد است، طلای سفید، نقره، استیل، پلاتین و زیورآلات سفید و روشن برای شما مناسب‌تر است.

اما اگر پوستی با تناژ گرم دارید، باید سراغ طلاهای زرد، نارنجی، عسلی و موارد مشابه باشید.

رنگ سرد برای پوست سرد و رنگ گرم برای پوست گرم. این فرمول برای انتخاب رنگ مو و انتخاب رنگ لباس هم کاربرد دارد.

باید بدانید که یکی از بزرگترین اشتباهات رایج مردم این است که تصور می‌کنند اگر رنگ پوست روشنی داشته باشند، ممکن نیست زمینه‌ی رنگی پوست آنها گرم باشد. اما این باور غلط است زیرا ممکن است در ظاهر رنگ پوست شما با رنگ دیگری یکسان به نظر برسد اما زمینه‌های متفاوتی داشته باشد.

ته‌مایه و زمینه رنگی پوست انسان به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شود:

سرد: رنگ پوست با ته‌مایه‌ی صورتی، قرمز و آبی

گرم: رنگ پوست با ته‌مایه‌ی زرد، هلویی و طلایی

خنثی: ترکیبی از دو رنگ سرد و گرم

بیشتر بدانیم :

راهنمای خرید حلقه طلا

 

صفحه قبل 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->