چرا نباید دستبند را به دست چپ بست ؟

 یکی از مکمل‌های تیپ، زیورآلاتی است که متناسب با لباس از آنها استفاده می‌کنیم.

در میان گزینه‌های مختلفی که برای خرید طلا و زیور آلات وجود دارد، ما در این مطلب مشخصا می‌خواهیم در مورد دستبند، نحوه استفاده از آن و بایدها و نبایدهای این مصنوع طلا برایتان توضیحاتی بدهیم که احتمالا تاکنون نمی‌دانستید.

دستبند طلا، الماس، چرم یا هر متریال ارزشمند دیگری که باشد، زینت‌بخش دست‌های زنان و مردان است. در زیبایی آن هیچ‌شکی وجود ندارد اما آیا می‌دانید که نباید دستبند را به دست چپ خود ببندید؟

نقطه حساس Shenmen

در طب سنتی و در شاخه طب سوزنیِ چینی‌ها فرضیه‌ای وجود دارد که می‌گوید بعضی از اعضای بدن انسان دارای نقطه «شِنمِن» هستند. Shenmen  را «دروازه بهشت» یا «دروازه آسمان» هم می‌نامند و در طب سوزنی از آن برای درمان تقریبا همه‌چیز از استرس و اضطراب گرفته تا افسردگی و بیماری‌های التهابی بهره می‌گیرند.

یکی از نقاط شن‌من در بدن در گوش‌ها قرار دارد و نقطه دیگر آن روی مچ دست چپ است.

در محل تلاقی کانال حرکتی مچ دست و تاندون‌ها، نقطه‌ای وجود دارد که در طب سنتی چینی به آن Shenmen   می‌گویند. بر اساس این طب، اگر شما دستبند – هر چقدر هم که باریک و نازک باشد – را به دست چپ ببندید، باعث آسیب دیدن و رگ‌به‌رگ شدن رباط‌ها و تاندون‌های مچ دست می‌شود. در مواردی که این آسیب جدی شود، ممکن است به بیماری «سندرم کارپال تونل» منجر شود، که در نتیجه‌ی فشردگی عصب میانی در ناحیه تونل کارپال ایجاد می‌شود. بدنبال این عارضه، انگشتان دست دچار اختلالات حسی و حرکتی می‌شوند.

به همین خاطر است که می‌گویند دستبند را در دست چپ استفاده نکنید.

مردان، دست چپ و زنان، دست راست

یکی دیگر از دلایلی که گفته می‌شود نباید دستبند را به دست چپ بست این است که می‌گویند مردان باید ساعت و دستبند را به دست چپ و زنان به دست راست ببندند.

در گذشته‌ها، نیاکان ما این قانون را رعایت می‌کردند زیرا به تفاوت آناتومی بدن زنان و مردان معتقد بودند. بنابراین شما اگر زن و مونث هستید، مهم نیست که دستبند طلا، دستبند چرم یا دستبند مهره‌دار استفاده می‌کنید، فقط مهم این است که آن را به مچ دست چپ خود نبندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های طلا و جواهر می توانید به سایت فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید.

واشر سر سیلندر چیست ؟

 با توجه به اهمیت واشر سر سیلندر و ایراداتی که می تواند در کار موتور ایجاد کند سعی می کنیم در این مقاله از استار پارتس نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای اطلاعات مرجعی را ارائه کرده تا در صورت لزوم مورد استفاده همگان قرار گیرد.

واشر سر سیلندر فضای بین سیلندر و سر سیلندر را آب بندی کرده (در واقع سیلندر و سرسیلندر را یک پارچه می کند) تا از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانال های آب و نشت روغن از کانال های روغن جلوگیری کند. آب بندی واشر سرسیلندر بسیار مهم است زیرا هر گونه نشتی گاز در دقت کار موتور تاثیر گذار بوده و باعث کاهش قدرت و راندمان موتور می شود. این واشر باید بتواند فشار و حرارت زیاد ناشی از موتور را تحمل کند.

بیشتر بدانیم : راهنمای خرید ترموستات هیوندای

ساختار واشر سر سیلندر

(Asbestos) آزبست نام گروهی از ترکیب های معدنی منیزیوم و سیلسیوم است که بیشتر در طبیعت به صورت الیاف معدنی و سنگ یافت می شود. در ساختمان آزبست، پنبه کوهی یا پنبه نسوز، عناصری مانند سیلیس، منیزیوم و آهن وجود دارد. آزبست در طبیعت به رنگ های سفید، قهوه ای و آبی به چشم می خورد. در سال 1820 یک دانشمند ایتالیایی، برای نخستین بار لباس ضد آتش را با استفاده از الیاف آزبست تولید کرد.

انتخاب واشر سرسیلندر

مهم‌ترین علت انتخاب واشر سر سیلندر وجود مس در ساختمان آن است. لایه رویی آن که با علامت Topساخته می شود و استفاده از حالت انعطاف پذیری و نرمی آن سبب می شود که هنگام بسته شدن پیچ های سر سیلندر وارد خلل و فرج روی محل نشیمن خود شده و بر روی آن حالت آب بندی خوبی ایجاد می کند.لایه میانی که عایق حرارتی بوده و معمولا از جنس پنبه نسوز ساخته می شود.

وظایف واشر سر سیلندر

  • آب بندی سیلندر
  • هدایت مایعات
  • حفظ و نگهداری مایعات

علائم سوختگی واشر سر سیلندر

1. کم شدن آب رادیاتور

2. مسدود شدن مجراهای عبور آب در موتور

3. خنک نشدن آب رادیاتور به علت رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.

4. نقص فنی در ترموستات.

5. نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.

6. پیچ خوردگی شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور.

7. رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما.

بیشتر بدانیم : راهنمای خرید لوازم یدکی کیا

چگونه با گوشواره طلای زرد خوشتیپ باشیم ؟

 طلا از دیرباز یکی از با ارزش‌ترین و محبوب‌ترین فلزات در میان جوامع بشری بشمار می‌رفته و از این رو برای ساخت انواع زیور آلات گرانبها از آن استفاده می‌شده و همچنان هم استفاده می‌شود.

دلیل این محبوبیت خرید طلای زرد هم مشخص است. طلای زرد کاملا کلاسیک، محرک، جذاب، گرم و مسحورکننده است.

گوشواره طلا یکی از اکسسوری‌های ضروری برای هر زنی در دنیا بشمار می‌رود. هر خانمی با استفاده از انواع مختلف گوشواره از مدل‌های میخی و آویز گرفته تا کلیپسی می‌تواند با کمک این زیورآلات تیپ خود را تکمیل کند.

چه رنگی بیشتر به گوشواره زرد می‌آید؟

رنگ طلایی تقریبا با هر رنگ دیگر جور در می‌آید و جلوه ویژه‌ای هم به آنها می‌بخشد. اما برای اینکه جلا و درخشندگی گوشواره طلای زرد را به خوبی بتوانید نمایش دهید، توصیه می‌کنیم از لباس‌هایی به رنگ‌های خنثی کمک بگیرید.

البته مثلا لباس‌های کلاسیک مشکی یا پیراهن سفید براق هم در کنار گوشواره طلای زرد بسیار جذاب‌تر به نظر خواهند رسید.

چه جواهراتی برای جفت شدن با گوشواره مناسب است؟

وقتی صحبت از سنگ قیمتی و جواهر به میان می‌آید، گوشواره طلا بهترین گزینه برای ست کردن است. طلا با انواع سنگ‌ها از الماس‌های شفاف گرفته تا یاقوت کبود، اونیکس تیره، یاقوت قرمز و سنگ‌های شیری رنگ.

همزمان با گوشواره طلا به هیچ عنوان از دیگر زیورآلاتی که از فلزات دیگر ساخته شده‌اند استفاده نکنید.

در سال‌های اخیر مد شده که متریال‌های مختلف را با هم ترکیب می‌کنند تا زیورآلات جلوه بیشتری داشته باشند. به طور مثال، چرم و طلا بیشترین طرفدار را دارد. یا مثلا طلای رزگلد را با نقره و استیل در کنار هم به کار می‌گیرند. در این راستا اگر می‌خواهید از جلوه چندین رنگ و چندین متریال مختلف در کنار هم بهره‌مند شوید، توصیه می‌کنیم گوشواره طلای خود را با گردنبندی به رنگ نقره‌ای یا رزگلد ست کنید تا خیلی بی‌ربط به هم نباشند.

گوشواره طلا را باید در چه مناسبت‌هایی استفاده کرد؟

همان طور که گفتیم، طلا فلزی است که بسیار جلب توجه می‌کند. بنابراین، مراسم رسمی یکی از بهترین موقعیت‌هایی است که شما می‌توانید با استفاده از گوشواره طلا، خوش بدرخشید.

گوشواره‌های طلا که دارای سنگ‌های قیمتی هستند و درخشش زیادی دارند برای مراسم غیرکاری و مهمان‌های رسمی و بزرگ مناسب است که مکمل تیپ و آرایشتان باشد.

از گوشواره طلا می‌توانید برای نمایش احساسات، عواطف یا طبع لطیف خود هم استفاده کنید. به طور مثال در مراسم سالگرد ازدواج یا نامزدی می‌توانید از گوشواره‌هایی با طرح قلب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : طلای ارزان

 

سوپاپ

 سوپاپ یک کلمه فرانسوی(soupape) است. معنی دقیق آن دریچه است. یکی از قطعات موتور که روی سیلندر موتور قرار می‌گیرد و ورود هوا و خروج دود را کنترل می‌کند. البته در مواردی به دریچه‌های موجود در تلمبه‌های آب نیز اطلاق می‌گردد. در ادامه این مقاله از استارپارتس نمایندگی فروش قطعات هیوندای و کیا با این قطعه حیاتی در خودرو آشنا می شود.

انواع سوپاپ

• سـوپاپ هوا: از لحاظ اندازه مقداری بزرگتر از سوپاپ دود است و در دمای پایین‌تری کار می‌کند.

• سـوپاپ دود: به علت تماس مداوم با احتراق یا گازها ی داغ ناشی از احتراق، دمای بالاتری دارد. و البته از لحاظ اندازه هم کوچکتر است.

بیشتر بخوانیم : راهنمای خرید واتر پمپ آوانته

ساختمان سوپاپ

سوپاپ‌ های متداول امروزی معمولا از نوع سوپاپ قارچی شکل یا پایه‌دار می‌باشند. این سوپاپ‌ها شامل یک ساقه (مشابه ساقه قارچ) و یک سه تخت و پهن (مشابه کلاهک قارچ) می‌باشند. همچنین سه سوپاپ دارای یک لبه مورب است که وجه نامیده می‌شود. همچنین محل قرارگیری آنها که درسرسیلندر و یا خود سیلندر قرار دارد نیز دارای یک لبه به نام نشیمنگاه است.

جنس سوپاپ‌ها

جنس سوپاپ ورودی معمولا از فولاد کروم نیکل و یا فولاد کبالت و یا فلزات دیگر می باشد در حالی که سوپاپ‌های دود از فلزاتی ساخته می شود که در مقابل حرارت زیاد مقاومت داشته باشد مثل فولاد کروم و نیکل زیرا که حرارت بیشتری بر سوپاپ خروجی اثر می کند.

سوپاپ 8 یا 16؟

حتما شنیده‌اید که می‌گویند موتور فلان ماشین ۱۶سوپاپ است یا دیگری ۸ سوپاپ. اما چرا موتورهای ۱۶ سوپاپ که تقریبا امروز اکثریت قریب به اتفاق موتورهای ۴ سیلندر را تشکیل می‌دهند. مدرن‌تر محسوب می‌شوند و با حجم کمتر قدرت بیشتری تولید می‌کنند؟ به عنوان مثال دلیل قدرت بیشتر موتور خودرویی چون پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با کد TU5 و ۱۶۰۰ سی‌سی حجم نسبت به موتورهای قدیمی‌تر پژو ۴۰۵ انژکتوری با ۱۸۰۰ سی‌سی حجم چیست؟

خصوصیات یک سوپاپ خوب

1– یک سـوپاپ خوب باید بتواند حرارت زیاد را تحمل کند و هادی خوبی برای انتقال حرارت خود به بدنه سرسیلندر باشد.

2- حرارت زیاد نباید باعث سوختگی و ایجاد خوردگی در سوپاپ گردد .

3- در مقابل ضربات مقاوم باشد.

4- در مقابل سائیدگی مقاومت نماید.

بیشتر بدانیم : راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو

بهترین هدیه برای کودک

 عده‌ای معتقد هستند که خرید طلا برای کودکان یک ریسک بزرگ است؛ چون احتمال گم شدن آن زیاد است. با این وجود باید گفت که یکی از بهترین هدایا برای کودکان، قطعات طلا هستند؛ چون از یک طرف حس ارزشمندی به آنها می‌دهد و از طرف دیگر سرمایه‌ای قابل اعتماد برای آتیه‌ی کودک محسوب می‌شود. کافی است که به نکات زیر توجه کنید تا از بابت نگرانی‌های احتمالی خیالتان راحت شود.

هنگام خرید طلای کودک به جنس، اندازه و طراحی آنها به خوبی دقت کنید.

اندازه طلا برای کودک

توجه داشته باشید که قطعه طلایی که برای کودک تهیه می‌کنید، خیلی سنگین نباشد تا باعث آزار او نشود و کودک به تکاپوی باز کردن و جدا کردن آن نیفتد. علاوه بر این دستبند یا النگوی کودک، نباید بزرگتر از سایز دستش باشد. با وجود این که زنجیر ظریف برای دختربچه‌ها نمای فوق‌العاده‌ای دارد، باید همیشه به دنبال زنجیر باکیفیتی باشید که به آسانی کنده یا شکسته نشود.

جنس طلا برای کودک

جواهراتی که برای کودکان خریداری می‌کنید، باید در برابر گذر زمان مقاوم باشند و شکل اولیه‌ی خود را حفظ کنند. پس باید از کیفیت جنس طلا اطمینان کامل حاصل کنید

طراحی:

با دقت در این مورد می‌توانید ریسک خرید طلا برای کودک را به حداقل برسانید. هنگام خرید دستبند یا گردنبند به خوبی بررسی کنید که قفل محکمی داشته باشند. گیره‌ها و قلاب‌های دستبند، گردنبند و گوشواره را به خوبی بررسی کنید و مطمئن شوید که از کیفیت بالایی برخوردارند. اگر قفل قطعه‌ی طلا شل باشد، ممکن است هنگام بازی کودک باز و گم شود. مهمتر از آن، همانطور که بچه‌ها عادت دارند هر چیزی را به سمت دهان ببرند، اگر قفل محصول محکم نباشد ممکن است کودک قطعه‌ی طلا را بخورد. توجه داشته باشید که طلایی که برای کودک می‌خرید، ترجیحا لبه‌دار، تیز و زاویه‌دار نباشد تا آسیبی به او وارد نشود.

بیشتر بدانیم : طلای ارزان

وایر شمع خودرو

 وایر شمع خودرو از سری سیم و کابل های انتقال برق به سر شمع های خودرو می‌‌باشد که باعث ایجاد جرقه و احتراق در موتور می شود و در صورتیکه که یکی از آنها خرابی و عدم کارکرد داشته باشد باعث بد کار کردن و سوختن بنزین خواهد شد که در ادامه این مقاله از استار پارتس نمایندگی فروش قطعات هیوندای و کیا  به نکاتی پیرامون آن خواهیم پرداخت.

وظیفه شمع و وایر شمع خودرو

شمع خودرو قطعه ی کوچکی است که داخل سیلندر خودرو قرار می گیرد. ولتاژ از یک جهت به شمع وارد شده و از طرف دیگر شمع وظیفه دارد که این ولتاژ را به جرقه تبدیل کند تا مخلوط هوا و بنزینی که در سیلندر وجود دارد از طریق این جرقه منفجر شده و به این ترتیب انرژی مایحتاج موتور تأمین شود.

وایر شمع در واقع وظیفه انتقال ولتاژ فشار قوی کویل یا دلکو را به سر شمع ها به عهده دارند. گرچه در خودروهای انژکتوری جدید وایر شمع حذف شدهاند ولی در خودروهایی که بکار رفته به علت اهمیت انتقال ولتاژ فشار قوی به سر شمع و جلوگیری از افت ولتاژ از وایرهای شمع با کیفیت و با جنس مطلوب نوع ابریشمی استفاده می کنند.

بیشتر بدانیم : راهنمای خرید ترموستات هیوندای

انواع وایر شمع         

وایر شمع مورد استفاده برای انواع خودروها به سه نوع زیر تقسیم میشوند:

۱. وایر شمع سیمی

۲. وایر شمع ابریشمی

۳. وایر شمع ترکیبی

طول عمر وایر شمع

عمر وایر شمع بسته به نوع کارخانه تولیدی و نوع خودرو بر حسب کیلومتر کارکرد تعیین میشود به عنوان مثال روی پاکت برخی از وایرهای شمع ثبت شده عمر مفید ۵۰ هزار کیلومتر و احتمالا برای جنس های گوناگون عمر آن ها کمتر یا بیشتر باشد. اصولا دو نکته در طراحی و ساخت و طول عمر وایر شمع تأثیرگذار است:

۱ – حرارتی که از موتور به وایر شمع وارد می شود.

۲ – میزان ولتاژ برقی که از وایر شمع عبور می کند.

جنس وایر شمع

وایر شمع خودرو معمولاً از جنسی مقاوم و با دوام ساخته می شوند. زیرا قطعه متحرکی نیستند بنابراین خورده نمی شوند و در حالتی که در نگهداری و بازدید از آن ها توجه کافی را داشته باشید کم تر دردسر ساز می شوند. ولی در صورتیکه موتور خودرو خوب کار نکرد یا روشن نشد و شک کردید امکان دارد مشکل از وایر شمع خودروی شما است بررسی آن کار ساده ای است.

بیشتر بدانیم : راهنمای خرید لوازم یدکی کیا

آشنایی با چند آویز شیک و پرطرفدار برای گردنبند طلا

 آویز گردنبند

آویز گردنبند یک روش سرگرم‌کننده، جذاب و البته بسیار راحت برای تغییر سبک ظاهری شما به شمار می‌رود. در این مطلب از وبلاگ گالری طلا و جواهر کیش طلا  ، می‌خواهیم شما را با اطلاعات ضروری در مورد خرید طلا به عنوان آویزهای گردنی و علت استفاده از آنها آشنا کنیم.

آویز صلیب

صلیب یکی از محبوب‌ترین سبک‌های آویز گردنبند در جهان محسوب می‌شود و شما قطعا با خرید یک آویز صلیب جدید برای مجموعه خود در اشتباه نمی‌افتید. در حقیقت، بسیاری بر این باورند که مجموعه جواهرات و زیورآلات شما، تا زمانی که حداقل یک صلیب در آن ندرخشد، مجموعه کاملی نخواهد بود.

با این حال، گزینه‌ها برای آویز صلیب در اینجا متوقف نمی‌شوند. مسیرهای مختلف زیادی وجود دارد که می‌توانید برای یافتن آویز صلیب مناسب در پیش بگیرید. شما می‌توانید صلیبی بخرید که وسط آن شیشه رومی باشد یا یک صلیب نگین‌دار با کریستال‌های درخشان  روی آن یا حتی صلیبی که ترکیبی از طلا و نقره باشد.

آویز خمسه

اگر در کشورهای خاورمیانه مثل ایران زندگی می‌کنید یا مدام به دیگر کشورهای این منطقه سفر می‌کنید، متوجه خواهید شد که بخش قابل توجهی از آویزها در زیورآلات و جواهرات به شکل خمسه هستند. از آویز خمسه یا “دست خدا” به عنوان نماد خوشبختی و سلامتی برای کسانی که آن را می‌پوشند استفاده می‌شود.

مهم نیست که چه مارک یا سبکی از آویز خمسه را خریداری می‌کنید، همه آویزهای خمسه ظاهری شبیه به هم دارند. تفاوت انواع آویزهای خمسه تنها در موادی است که آویز با آن ساخته شده و سنگی که در بالای آنها برجسته شده است.

سنگی برای آویز خمسه ساخته می‌شود تا “چشم” آویز باشد و از فردی که آن را به گردن خود می‌آویزد در برابر چشم بد محافظت کند یا او را از هر موقعیت منفی دور نگه دارد.

آویز قطره اشک

اگر به دنبال یک آویز گردنبند ساده هستید که درخشش سنگ داخل آن را به نمایش بگذارید، آویزهای اشک انتخاب خوبی برای شما خواهند بود.

آویزهای قطره‌ای یا اشکی، همان طور که از نامشان آن پیداست، قالبی شبیه به اشک دارند که یک سنگ برجسته در مرکز آن به نمایش گذاشته شده است. سنگ داخل آویز روح و زیبایی کامل تمام قطعه آویز را متجلی می‌شود و این سنگ در واقع به منزله نقطه کانونی، چشم بسیاری از حاضران در جمع را به سمت خود جلب می‌کند.

شاید شما دلتان بخواهد تعدادی از این آویزهای اشکی را به مجموعه جواهرات و زیورآلات خود اضافه کنید زیرا آویز اشک آن قدر طراحی‌های مختلفی دارد که برای هر موقعیتی جور در می‌آیند. به عنوان مثال، آویز اشک کریستالی سواروفسکی به رنگ آبی به هر لباسی کمی چاشنی سحرآمیز زیبایی می‌افزاید.

بیشتر بدانیم :

راهنمای خرید زنجیر طلا

ایربگ خودرو

 نقش ایربگ در خودرو ضرورى و دارای اهمیت بسیار است. مجهز بودن خودرو به ایربگ موجب می‌شود در زمان تصادفات به جاى برخورد بدن و صورت شما با داشبورد، فرمان و درب هاى خودرو، با بالشى از هوا مواجه شود. در ادامه این مقاله با استارپارتس نمایندگی فروش قطعات هیوندای و کیا همراه باشید تا با ایربگ این قطعه حیاتی در خودرو های جدید بیشتر آشنا شوید.

تعداد ایربگها در خودرو

تعداد ایربگ ها در وسایل نقلیه مدرن در حال رشد است و تاکنون، به نقطه ای رسیده است که هنگام تصادف، گویا توسط یک تشکچه هوا احاطه شده‌اید. به رغم اینکه برخى از خودروها به ١٠ کیسه ى هوا مجهز هستند، و حتی برخی خودروسازان این تکنولوژى را به کمربندهاى ایمنى خودرو نیز اضافه کرده اند، از نظر برخی افراد ممکن است کیسه ى هوا بر خلاف وظیفه ى خود در حفاظت از سرنشینان باعث آسیب رساندن به آنها و حتى مرگ سرنشینان شود…

ایربگ چگونه باعث آسیب میشود؟؟

همانطور که می‌دانیم کیسه ى هوا باید بتواند به سرعت باز شود یعنی قبل از اینکه سرنشینان با هرچیز دیگرى برخورد کنند. کیسه هوا به طور میانگین در مدت زمان ٢٠ تا ٣٠ میلى ثانیه باز مى شود. سرعت باز شدن آن حدود ٢٠٠ مایل بر ساعت است، این اتفاق بدلیل اینست که تکنولوژى به کار رفته در کیسه هاى هوا همانند تکنولوژى به کار رفته در برخى تقویت کننده هاى موشک است.

علت عمل نکردن ایربگ خودرو

مواردی وجود دارند که به رغم تصادفات خودرو از جلو کیسه هوا فعال نمی‌شوند،

این موارد عبارتند از:

۱- تغییر شکل شدیدی که در یک نقطه متمرکز باشد همانند برخورد با دکل های تلفن.

۲- تغییر شکل هایی که به تدریج صورت می گیرد. مانند برخورد از پشت به کامیون در حال حرکت.

۳- در تصادف های که خودرو به طور مورب از جلو به مانع برخورد کند.

مواردی که کیسه هوای جلو فعال نمی‌شود:

۱– در تصادف های که مانع مورد برخورد تغییر شکل زیادی بدهد مانند برخورد به پهلوی ماشین دیگر.

۲- در تصادف هایی که ضربه و تغییر شکل در نواحی متعدد و پس از برخوردهای مکرر صورت پذیرد. چرخش روی سقف.

۳- وقتی یک خودروی دیگر از پشت به خودروی شما برخورد نماید.

۴– اگر خودرو دو یا چند بار بصورت پیاپی تصادف کند و در یکی از آنها کیسه هوا فعال شود در تصادف بعدی کیسه هوا عملکردی نخواهد داشت. زیرا کیسه های هوا طوری طراحی شده اند که پس از عمل کردن و منبسط شدن خالی شده و منقبض می گردد.

بیشتر بدانیم : راهنمای خرید لوازم یدکی هیوندای

با آویز طلا حروف انگلیسی به دستبندهای خود تنوع ببخشید

 آویز طلا حرف اول اسمتان به زبان انگلیسی از جمله جذاب‌ترین محصولات گالری پرسته است.

آویز طلا حرف های انگلیسی مثل F، مثل M یا هر حرف که آغاز کننده‌ی نام‌های مختلف است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد تنوع در جعبه طلاهای شماست. چرا؟ چون این آویزهای زیبا که توسط هنرمندان گالری پرسته طراحی و تولید شده‌اند بسیار سبک‌وزن و طلای ارزان‌ قیمت هستند. یعنی هر کسی با هر بودجه‌ای می‌تواند از این آویزهای طلا خریداری کند.

این در حالیست که قیمت طلا این روزها بسیار بالاست و شاید برخی تصور کنند الان فرصت خوبی برای خرید زیورآلات نیست. اما آویزهای دستبند ما، علاوه بر اینکه تنوع زیادی دارند، از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند. این آویزها فقط به حروف محدود نیستند و مدل‌های متنوعی را شامل می‌شوند.

زنجیر طلا + آویز طلا = ده‌ها مدل دستبند

وقتی شما یک دستبند طلا را خریداری کنید، این شانس را دارید تا با خرید آویزهای ارزان و سبک طلا که قفل‌دار هستند، دستبند ساده خود را مدل‌دار کنید. هر چه آویز بیشتری بخرید، تنوع ظاهری دستبندی که می‌خرید هم بیشتر خواهد بود.

مزیت این آویزها این است که بیشتر آنها وزن بسیار سبکی دارند و با قیمت‌های منطقی فروخته می‌شوند. یعنی شما هر وقت پول اضافه‌ای در حدود ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومان داشته باشید می‌توانید یک آویز بخرید و به دستبند طلا خود اضافه کنید.

با این کار با یک تیر دو نشان زده‌اید، هم دستبند طلایی دارید که بنا به موقعیت‌های مختلف می‌توانید از شکل‌های متنوع آن بهره ببرید و هم پول‌های کوچک را به سرمایه‌ای نسبتا خوب تبدیل کرده‌اید.

دستبند زنجیری طلا را می‌توانید از گالری پرسته خریداری کنید. سپس، آویز طلا حرف موردنظرتان را هم بخرید و به دستبند تنوع ببخشید. حلقه‌های زنجیر دستبند به شما این امکان را می‌دهد تا هر تعداد آویز قفل‌دار که دوست دارد به آن اضافه کنید.

چگونه از آویز طلا حروف استفاده کنیم؟

قفل آویزها به شما کمک می‌کند بدون هیچ مشکل و دردسری، هر زمان که دوست دارید آنها را کم، زیاد یا جابه‌جا کنید. مثلا برای یک قرار کاری می‌توانید دستبند زنجیری را به تنهایی و بدون آویز دست کنید تا ساده و شیک باشید. اما مثلا برای یک مهمانی شبانه یا دورهمی خانوادگی، می‌توانید از آویزهای مختلفی که خریداری کرده‌اید برای بیشتر به چشم آمدن دستبندتان استفاده کنید. یک آویز طلا حرف اول اسم خودتان را هم اضافه کنید تا دستبندتان کاملا شخصی‌سازی شود.

مزایای خرید اینترنتی دستبند زنجیری طلا و آویز طلا

آویزها و دستبند زنجیری طلا که در بالا به آنها اشاره کردیم را علاوه بر فروشگاه اینترتی گالری پرسته، در همه شعبه‌های این گالری در سراسر کشور می‌توانید پیدا و خریداری کنید.

خوبی خرید طلا به صورت آنلاین این است که هر لحظه اراده کنید، می‌توانید در سریع‌ترین حالت خرید کنید. بدون هیچ دردسر و اتلاف وقتی موبایل را بردارید، وارد فروشگاه آنلاین گالری پرسته بشوید و مدل‌های مختلف آویز را با توجه به قیمت روز طلا و وزن و طرحش، انتخاب کنید و سفارش دهید.

باتری خودرو

 باتری یکی از قطعاتی است که در آن بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی، انرژی الکتریکی ذخیره می‌شود تا در صورت نیاز قابل استفاده باشد بنابراین نقش بسیار مهمی در تامین برق لازم برای خودرو دارد و همچنین محلی برای ذخیره برق تولید شده اضافی نیز می باشد؛ همچنین یکی از قطعاتی است که توجه زیادی را از سوی راننده می‌طلبد؛ زیرا سلامت قطعات برقی خودرو در گرو این قطعه است، قطعه‌ای که وظیفه تامین برق خودرو را بر عهده دارد، بنابراین نگهداری از آن می‌تواند بر عمر این قطعه بیفزاید و شما را از دردسر در راه ماندن حفظ کند. برای آشنایی بیشتر با این قطعه حیاتی در خودرو در این مقاله با استارپارتس نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید.

روشن نشدن و درست کار نکردن خودرو میتواند دلایل مختلفی داشته باشد اما یکی از مهم ترین و شک برانگیزترین مواردی که باید به بررسی آن بپردازیم باتری است. برای تشخیص خرابی باتری خودرو علائمی وجود دارد که با بررسی آنها متوجه میشویم باتری سالم است یا فقط نیاز به شارژ دارد یا خراب شده و باید به فکر تعویض آن باشیم.

بیشتر بدانیم : راهنمای خرید خنک کننده روغن موتور

باتری‌ها چقد دوام دارند ؟

معمولا باتری ها حداکثر 2-3 سال عمر دارند حتی اگر سازندگان بگویند پنج سال یا بیشتر عمر می کنند. دریافت گارانتی را فراموش نکنید.

خوشبینانه باید باتری خودرو هر دو سال و نیم یکبار تعویض شد تا قبل این که مشکلی پیش آید.

موارد دیگری که می تواند بر طول عمر باتری اثر بگذارد استارت، سولونوئید، ترمینال های باتری و کابل های مخصوص آن هستند. لازم است به این موارد نیز دقت کنید.

سن باتری نیز دخیل است حتی اگر هیچ نشانه ای از قدیمی بودن نداشته باشد؛ زیرا می تواند به روش های منفی بر روی وسیله نقلیه اثر بگذارد.

*طبیعی است که باتری معمولی در هوای سرد به خوبی کار نکند به همین دلیل نیاز است گاز را پمپ کنید یا از بنزین استفاده نمایید

راهکارهایی برای افزایش عمر باتری

1-چراغ خاموش!

2-کولر و سایر ابزار الکتریکی

3- گرما و سرما

4-قطب های باتری

5-عملکرد نادرست سیستم برق خودرو

بیشتر بدانیم : راهنمای خرید قطعات کیا

صفحه قبل 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 صفحه بعد
<-blogads->