چگونه طلای دست دوم بخریم؟

این مقاله از گالری کیش طلا راهنمای خرید طلا ی دست دوم است و به شما کمک می‌کند تصمیم درستی هنگام خرید بگیرید. مواردی چون دلایل شما برای خرید طلای دست دوم و بررسی اعتبار طلافروشی برای خرید طلای دست دوم، مواردی هستند که هنگام خرید با شما همراه هستند و قصد داریم تا در این مقاله درباره تمام آنها صحبت کنیم و ترفندهای خرید طلای دست دوم را برای شما رمزگشایی کنیم.

اصالت طلا و جواهر دست دوم

خرید طلا و جواهر دست دوم یا به صورت آنلاین یا در طلافروشی‌ها باید با ذهنی باز، اما قلبی کنجکاو انجام شود. به عنوان یکی از بایدها و نبایدهای خرید طلا، برای اینکه خرید مطمئنی داشته باشید و پول خود را در جای درست خرج کنید، بسیار مهم است که اصالت کالا را قبل از نهایی شدن معامله بسنجید تا از ناامیدی بعد از خرید جلوگیری کنید.

اگر تصمیم دارید تا طلا و جواهر دست دوم را از دست بخرید، باید خودتان اصالت طلا را بسنجید. نحوه بررسی اصالت طلا و جواهر و تشخیص تقلب و اصل بودن آن به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، از جمله:

·        برندها -

·        تست آهنربا -

·        فاکتور و شناسنامه

·        خرید از طلافروشی معتبر

آیا باید طلای دست دوم بخرید؟

بزرگ‌ترین مشکل طلای دست دوم، این است که این اکسسوری‌ها قبلا استفاده شدند. این بدان معنی است که ممکن است به مرور دچار فرسودگی و خراش شده باشند، بنابراین باید این موضوع را حتما در نظر داشته باشید که طلایی که می‌خرید مانند طلای نو نیست و ممکن است کمی روی آن به نسبت طلای نو خط و خش وجود داشته باشد. البته که تمیز کردن طلا را می‌توانید هم به طلافروش بسپارید و هم خودتان می‌توانید در خانه انجام دهید.

بسته به درجه سایش و خط و خشی که طلا دارد، می‌توانید آن را برطرف کنید. البته این در مورد طلاهای بدون نگین صدق می‌کند. به عنوان مثال هنگام خرید انگشتر طلا، خطر افتادن سنگ های قیمتی آن وجود دارد و با برق انداختن طلای آن این مشکل ممکن است به وجود آید.( جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید انگشتر طلا کلیک کنید.)

از جواهرفروش بپرسید که ساخت مجدد یا جایگزینی عناصر بیش از حد فرسوده طلای شما چقدر  هزینه دارد و اگر به صرفه بود، این کار را انجام دهید. فقط به شرطی که هزینه‌ی پرداختی شما بیش از هزینه‌ای که برای خرید طلای نو می‌پردازید، نشود.

اگر قصد شما از خرید طلای دست دوم این است که سرمایه گذاری کنید، وجود خش روی طلا ممکن است خیلی اهمیت نداشته باشد. اما اگر به دنبال استفاده از طلا و جواهر هستید و دوست دارید تا هزینه‌ی کمتری پرداخت کنید، راه‌های دیگری نیز وجود دارد

پایه جواهر همان طلای آماده و ساخته شده است که سنگ به آن زیبایی و درخشش می‌دهد. حالا می‌توانیم راحت‌تر پایه جواهر را تعریف کنیم؛ پایه جواهر همان قالب ساخته شده جواهر قبل از سوار شدن سنگ است که در پایه جواهر این شما هستید که سنگ و نگین آن را انتخاب می‌کنید.

به این ترتیب، می‌توانید سراغ به صرفه‌ترین نوع سنگ و پایه جواهر بروید و هزینه کمتری بابت خرید جواهر پرداخت کنید.

اگر قصد خرید طلا به صورت اینترنتی دارین اینجا کلیک کنید.

سنسور موقعیت دریچه گاز خودرو

 سنسور موقعیت دریچه گاز (TPS) وظیفه دارد که درصد باز بودن دریچه گاز را اندازه‌گیری کرده و به واحد کنترل الکترونیکی (ECU) ارسال کند و ECU نیز بر اساس اطلاعات دریافتی از این سنسور، مقدار پاشش سوخت را نسبت به مقدار باز بودن دریچه گاز (مقدار هوای ورودی به موتور) تغییر می دهد. برای کسب از اطلاعات بیشتر در مورد این قطعه در خئدرو خود با استارپارتس نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید.

سنسور TPS در واقع یک مقاومت متغیر است که با باز شدن دریچه گاز مقاومتش تغییر می کند. با اطلاع دادن به ECU درباره باز شدن دریچه گاز، ECU می تواند به منظور حفظ نسبت مخلوط بنزین و هوا سوخت را غنی کند. تنظیم اولیه سنسور TPS بسیار مهم است زیرا سیگنال ولتاژی که ECU از آن دریافت می‌کند موقعیت دقیق دریچه گاز را به آن گزارش می کند.

بنابراین تنظیم اولیه باید تا حد امکان به مشخصات کارخانه (در دفترچه خودرو) نزدیک باشد. این تنظیم با استفاده از اهم متر دیجیتال و خواندن ولتاژ سنسور انجام می شود.

در خودروهایی که دریچه گاز برقی دارند یک موتور برقی کوچک برای فعال کردن آن استفاده می شود که اطلاعاتش را از سنسورهای موقعیت روی پدال گاز می گیرد. وقتی پدال گاز فشرده شود مقاومت برقی پتانسیومتر داخل سنسورهای پدال تغییر می کند. واحد کنترل متوجه این تغییر در موقعیت شده و بر اساس آن به دریچه گاز فرمان باز شدن را صادر می کند.

یک جفت سنسور موقعیت روی شافت دریچه گاز متوجه تغییر موقعیت دریچه گاز شده و در واکنش به آن سیگنال هایی به واحد کنترل می فرستند تا اینکه واحد کنترل موقعیت دقیق دریچه گاز را بداند و همه چیز به درستی کار کند.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید اویل پمپ هیوندای

عملکرد سنسور موقعیت دریچه گاز

قبل از اینکه بخواهیم بیشتر راجع به عملکرد این سنسور بدانیم، بهتر است اجزای اصلی آن را بشناسیم.

سنسور دریچه گاز شامل ۳ پین مختلف است:

پین ۱: مثبت ۵ ولت

پین ۲: سیگنال

پین ۳: اتصال منفی

زمانی که راننده سوئیچ را باز می‌کند اطلاعاتی از پین ۱ یعنی پین مثبت ۵ ولت و پین اتصال منفی برای سنسور ارسال می‌گردد. هنگامی‌که خودرو روشن است و راننده پای خود را روی پدال گذاشته و گاز می‌دهد، مقاومت متغیر، میزان باز شدن دریچه گاز توسط پولکی را به ولتاژ تبدیل می‌کند. این ولتاژ توسط پین ۲ برای کامپیوتر خودرو ارسال می‌گردد.

سنسور دریچه گاز در مصرف سوخت تأثیرگذار است. هنگامی‌که راننده به خودرو گاز می‌دهد وضعیت باز و بسته بودن، ولتاژ و زاویه سنسور تغییر می‌کند. در این شرایط کامپیوتر مقدار هوای ورودی به منیفولد را توسط سنسور مپ (سنسور فشار و دمای هوای ورودی) اندازه‌گیری کرده و میزان پاشش بنزین را تنظیم می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لوازم یدکی خودرو خود و هم چنین خرید اینترنتی قطعات کیا و هیوندای اینجا کلیک کنید.

همه چیز در مورد طلای 18 عیار

 طلای ۱۸ عیار بهترین فرم طلا به لحاظ پایداری و خلوص است. برای اینکه دقیقا بدانید طلای ۱۸ قطراتی چیست و چرا باید برای خرید طلا این عیار را در اولویت قرار دهید از شما دعوت می‌کنیم در ادامه مطلب با گالری طلا کیش طلا همراه باشید.

طلا ۱۸ عیار چه مقدار طلا در خود دارد؟

عیار طلا در واقع تعیین کننده میزان طلای موجود در مصنوعاتی است که خریداری می‌کنید.

به زبان دیگر باید گفت، طلای ۱۸ عیار یعنی ۱۸ بخش از ۲۴ بخش یک قطعه طلا از این فلز گرانبها تهیه شده است و ۶ بخش دیگر آن از فلزات دیگر ساخته شده است. افزودن فلزات دیگر به مصنوعات طلایی برای افزایش استحکام و پایداری آن جواهر است زیرا طلای خالص بسیار نرم است و نمی‌توان به تنهایی از آن در ساخت مصنوعات طلایی استفاده کرد. بد نیست بدانید که طلای ۲۴ عیار بسیار نرم است.

اگر بخواهیم به صورت درصدی این مقوله را توضیح دهیم، طلا ۱۸ عیار یعنی جواهر موردنظر ۷۵ درصد طلای خالص در خود دارد. ۲۵ درصد باقی‌مانده آن حاوی فلزات دیگری همچون زینک، مس، نیکل و … است.

معایب و مزایای طلای ۱۸ عیار: طلا ۱۸ عیار در مقابل طلای ۱۴ عیار و ۱۰ عیار

اگر بخواهیم طلای ۱۸ عیار را با عیارهای پایین‌تر مقایسه کنیم، بدون شک مزایای بسیار زیادی دارد. ساده‌ترین مثال این ادعا این است که هر چه طلا خالص‌تر باشد، حساسیت‌زا بودن آن کمتر است. برخی از مردم به نیکل حساسیت زیادی دارند و اگر طلایی با عیار پایین استفاده کنند، دچار ناراحتی پوستی می‌شوند. پس بهتر است از طلاهایی با قیراط بالاتر استفاده کنند.

طلایی که عیار ۱۰ دارد حاوی نیکل است و احتمال بروز حساسیت در فردی که از این جواهرات استفاده می‌کند، بیشتر خواهد بود.

از دیگر مزیت‌های خرید طلا ۱۸ عیار این است که رنگ آن به رنگ طلای معمولی نزدیک‌تر است. این در حالیست است که عیارهای ۱۰ یا ۱۴ زردی کمتری دارند.

طلای عیار ۱۰ حاوی ۴۱٫۷ درصد طلاست. یعنی وقتی این مصنوعات یا جواهرات را خریداری می‌کنید، یعنی در واقع پول دیگر فلزات – غیر از طلا – را می‌دهید.

از معایب ۱۸ عیار بودن طلا، پایداری کم آن نسبت به طلاهایی است که عیار پایین‌تری دارند. این طلا در مقابل خراش یا ضربه مقاومت کمتری دارد و بنابراین توصیه می‌شود برای استفاده روزمره از طلاهای ۱۰ یا ۱۴ عیار بهره بگیرید.

چگونه می‌توان عیار طلا را تشخیص داد؟

بدون شک با مهری که روی طلا حک می‌شود می‌توان این موضوع را تشخیص داد. عیار طلا به صورت ۱۸K ،۱۸Kt 18ctیا ۱۸k مشخص می‌شود. البته بعضا با علامت‌های ۷۵۰ یا ۰٫۷۵ هم نمایش داده می‌شود. به این معنی که این قطعه حاوی ۷۵ درصد طلای خالص است.

چه زمانی بهتر است عیار ۱۸ خریداری کنیم؟

این نوع طلا یک انتخاب خوب برای خرید طلا بشمار می‌رود. مصنوعاتی که با عیار ۱۸ ساخته می‌شوند اغلب دوام و استحکام بسیار خوبی دارند. همچنین ارزش قیمتی بالایی نیز دارند. البته، طلای ۱۴ عیار از نظر استحکام بسیار بهتر از ۱۸ عیار است. اما در عوض، بهای کمتری دارد و خطر حساسیت‌زا بودنش نیز بالاتر است.

جهت کسب اطلاعات جامع در مورد خرید اینترنتی طلا کلیک کنید.

سنسور دنده عقب

 در جهان امروزی که تعداد خودروهای زمین همواره در حال افزایش است، یافتن فضایی برای پارک کردن خودروها روز به روز سختتر و پیچیده‌تر می‌شود. به همین علت به ناچار رفته رفته باید خودروهای خود را در فضاهای کوچکتری قرار دهیم.

 همانطور که می‌دانیم آینه‌ها محدود هستند و فضای اطراف خودرو را نمی‌توانند به طور کامل پوشش دهد و به همین دلیل برای پارک کردن خودرو احتیاج به تمرکز بالا و توان زیادی خواهیم داشت. این موضوع باعث شد که تقاضای بازار برای سنسورهای دنده عقب بالا رفته و بعد از مدتی سنسورهای خودرو به یکی از آپشنهای خودرو تبدیل بشوند.

در ادامه این مقاله با star.parts  همراه باشید تا شما را با این قطعه جدید در خودرو های مدرن آشنا سازیم.

انواع سنسور دنده عقب

به صورت کلی دو نوع سنسور عقب وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سنسور الکترومغناطیسی و سنسور دنده عقب آلتراسونیک اشاره کرد.

سنسور دنده عقب آلتراسونیک

سنسور آلتراسونیک معمولا روی بیشتر خودروها نصب می‌شوند. سنسور دنده عقب آلتراسونیک برای فرکانس‌های بالای هیجده هزار کیلو هرتز و بین چهل تا پنجاه و پنج کیلو هرتز تنظیم شده و متشکل از یک بخش فرستنده و یک قسمت گیرنده است.

سنسور دنده عقب الکترومغناطیسی

این سنسور قابلیت حرفه‌ایتری نسبت به سنسور آلتراسونیک دارد و بیشتر کارخانجات بزرگ خودروسازی از آن استفاده می‌کنند؛ چرا که برای نصب این سنسور نیازی به سوراخ کردن سپر برای قراردادن سنسورها نیست و همچنین با استفاده از سنسور الکترومغناطیسی حجم فضای بالاتری را می‌توان در اختیار داشت.

سنسور دنده عقب آلتراسونیک

سنسور دنده عقب آلتراسونیک یا مافوق صوت و سنسور دنده عقب الکترومغناطیسی دو نوع تکنولوژی هستنند که سنسور آلتراسونیک در بین خودروها رایج‌تر می‌باشد زیرا تقریبا تمام اجسام صوت را بازتاب می‌کنند.

کارایی سنسور دنده عقب آلتراسونیک بر پایه انتشار فرکانس بالای صوتی و دریافت بازتاب صوت ساخته شده است و کار می‌کند.

بیشتر بدانید : راهنمای تشخیص اصالت قطعات خودرو

نکته مهم درباره سنسور دنده عقب

سؤالات متداولی درباره این حسگر و کاربرد آن پرسیده میشود که ما در این قسمت به آن پاسخ میدهیم. قبل از هر چیز به نگرانی افرادی اشاره میکنیم که خودرویشان به صورت فابریک مجهز به سنسور دنده عقب نیست و این آپشن را به صورت دستی به آن اضافه کرده‌اند.

بسیاری از آنها نگران شستشوی خودرویشان در کارواش هستند. اگر چنین افرادی را میشناسید، به آنها بگویید که می‌توانند خودرویشان را با خیال راحت به کارواش ببرند. سنسورهایی که روی سپر عقب نصب می‌شوند، در برابر تمامی عوامل خارجی مثل آب و خاک و تغییرات دمایی، مقاوم هستند.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید قطعات کیا

راهنمای خرید دستبند طلا مردانه

 اگر قصد خرید طلا برای همسر یا پدر خود دارید ، خرید دستیند طلا یه انتخاب هوشمندانه است اما نیاز به اطلاعاتی دارد که در ادامه این مقاله به شما توضیح خواهیم داد.

جنس دستبند را انتخاب کنید

دستبند طلای مردانه در انواع مختلفی عرضه می‌شود؛ از دستبند زنجیری ساده گرفته تا انواع دستبند سنگی، مهره‌ای، بافت، چرمی و … برای تعیین جنس دستبند باید به سبک زندگی و تیپ و لباس‌های او توجه کنید. اگر تیپ کلاسیک و کاملا مردانه دارد، دستبندهای بافت برای شما مناسب نیست. چرا؟ چون اغلب این دستبندها رنگارنگ هستند و برای تیپ‌های هنری، هیپی و تیپ‌های اسپرت طراحی شده‌اند و با کت‌وشلوار چندان سنخیتی ندارند. برای تیپ کلاسیک بهتر است زیورآلات هم کلاسیک باشد.

خرید دستبند مردانه بر اساس سایز مچ دست

یکی از اولین قدم‌ها برای خرید دستبند مردانه، تعیین سایز مچ دست است. برای اندازه‌گیری مچ می‌توانید از متر پارچه‌ای یا روبان استفاده کنید. اصولا پهن‌ترین قسمت مچ دست یا قسمت پایین استخوان مچ که در کنار کف دست قرار دارد را برای سایز دستبند اندازه‌گیری می‌کنند. این قسمت را با نخ یا متر اندازه بگیرید و عدد دقیق آن را یادداشت کنید. سپس ۱٫۳ سانتی‌متر به عدد به دست آمده اضافه کنید تا دستبند طلا خیلی تنگ نباشد.

خرید دستبند طلا مردانه بر اساس رنگ پوست

به صورت کلی، رنگ پوست به دو دسته‌ی سرد (با ته‌مایه‌ی صورتی، قرمز و آبی) و گرم (با ته‌مایه‌ی زرد، هلویی و طلایی) تقسیم می‌شود.

اگر رنگ پوستتان سرد است، برای خرید دستبند طلا سراغ طلای سفید، نقره، استیل، پلاتین و زیورآلات سفید و روشن بروید.

اما اگر پوستی با تناژ گرم دارید، باید سراغ دستبند طلا به رنگ زرد، نارنجی، عسلی و موارد مشابه باشید.

چگونه می‌توانید رنگ پوست خود را تشخیص دهید؟ بخش داخلی مچ دست خود را زیر نور لامپ یا خورشید بگیرید و ببینید آیا ته‌رنگ رگ‌های دستتان آبی است یا سبز! اگر رگ‌ها ته‌رنگ آبی دارند یعنی رنگ پوست شما سرد است و اگر رگ‌ها ته‌رنگ سبز دارند یعنی رنگ پوست شما گرم است.

افرادی که دارای رنگ پوست خنثی هستند در انتخاب‌های خود آزاد هستند. یعنی هر رنگی برای دستبند طلا انتخاب کنند، برایشان مناسب خواهد بود و از این بابت لازم نیست نگرانی به دل خود راه دهند.

اگر در شرایط امروز با وجود کرونا امکان خرید حضوری برای شما میسر نمی باشد برای خرید اینترنتی طلا اینجا کلیک کنید.

 

دیسک و صفحه کلاچ خودرو

 دلایل و علائم اصلی خرابی دیسک و صفحه کلاچ خودرو

کلاچ یک کلمه انگلیسی به معنای اتصال و یا چیزی است که مسئول برقراری اتصال می‌باشد.

راننده یک خودرو با استفاده از کلاچ اتصال بین جعبه دنده و موتور را قطع می‌کند:

موتور روشن است، چرخ دنده‌ها در جعبه دنده نمی‌چرخند و خودروی در حال حرکت با شتابی که دارد به حرکت خود ادامه می‌دهد.

در واقع می‌توان گفت، وظیفه اصلی کلاچ مدیریت انتقال نیرو از موتور به چرخ‌ها می‌باشد.

برای بررسی دیسک و صفحه کلاچ خودرو و خرابی آن با  استار پارتس نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید.

داغ‌ شدن دیسک و صفحه

عملکرد کلاچ خودرو‌ها از نوع اصطکاکی است. اصطکاک نیز با خود حرارت بسیار زیاد به همراه دارد.

با افزایش شدید اصطکاک میان دیسک و صفحه در دراز‌مدت نه‌تنها میزان مصرف صفحه کلاچ افزایش چشمگیری پیدا می‌کند بلکه داغ‌شدن دیسک و صفحه موجب کاهش شدید اما موقت اصطکاک میان دیسک و صفحه شده و انتقال نیرو را با مشکل مواجه می‌سازد؛

حتی تا جایی که خودرو دیگر کشش کافی برای عبور از یک شیب با زاویه زیاد را ندارد.

تاب برداشتن صفحه کلاچ

سرد شدن ناگهانی صفحه کلاچی که داغ بوده‌است، موجب ترک و یا تاب برداشتن صفحه می‌شود. این مشکل در خودروهای شاسی بلندی که مناسب آفرود هستند، بسیار رایج است چراکه ممکن است پس از عبور از یک سربالایی تند و پرفشار خودرو بلافاصله وارد گودال آب شود.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید روغن گیربکس کیا

استفاده بی‌مورد از کلاچ

این اشتباه از جمله اشتباهاتی است که مردم اغلب ندانسته و غیر عمد آن را انجام می‌دهند؛ حتی در بین راننده‌های باتجربه نیز امری رایج است که اغلب در ترافیک‌ها رخ می‌دهد. چیزی که باید بدانید این است که وقتی پدال کلاچ کاملا بالا نیامده به معنی استفاده از کلاچ است و باعث استهلاک آن می‌شود.

درست تعویض نکردن دنده

تعویض دنده قبل از کامل فشردن پدال کلاچ و یا برداشتن پا از روی پدال کلاچ پیش از این که دنده به صورت کامل جا برود، باعث آسیب دیدن کلاچ می‌شود.

*تعویض دنده بدون فشردن کلاچ نیز به طور واضح از بدترین روش‌هاست*

این کار باعث آسیب‌های شدیدی به کلاچ می‌شود اما این موضوع به کلی مسئله‌ دیگری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قطعات کیا و هیوندای اینجا کلیک کنید.

چگونه جواهرات خود را با لباس های تابستانی ست کنیم؟

 خرید طلا و ست کردن آن با با لباس تابستانی مزیتش این است که شیک‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسید؛ البته برای این منظور باید حتما 4 اصل را مدنظر داشته باشید که ما در این مطلب این اصول را برایتان آموزش داده‌ایم.

۱- گردنبند درست و مناسب انتخاب کنید

اولین قدم برای ست کردن جواهرات با لباس در فصل تابستان، انتخاب مدل مناسب گردنبند است. باید اول از همه به یقه لباس خود توجه داشته باشید و بر اساس آن گردنبند را انتخاب کنید.

برای یقه هفت V یا یقه‌های قلبی بهترین انتخاب، گردنبند طلای کوتاه با یک آویز ظریف است. این نوع گردنبند باعث می‌شود تا لباس شما در قسمت بالاتنه شیک‌تر به نظر برسد؛ مخصوصا اگر با یک گوشواره ظریف هم آن را ست کنید که عالی می‌شود.

اگر یقه لباستان پوشیده است، پیشنهاد می‌کنیم اصلا گردنبند استفاده نکنید. بیشتر تمرکز خود را روی گوشواره یا دستبند طلا بگذارید.

برای یقه‌های گرد هم گردنبندهایی که زنجیر متوسط تا بلند استفاده کنید که آویزهای کشیده دارند.

2-یک تکه جواهر خاص با لباس‌هایتان ست کنید

برای ست کردن زیورآلات با لباس تابستانی می‌توانید سراغ یک قطعه طلای بزرگ بروید. البته این برای وقتی است که لباس شما تک رنگ است و فرم و شکل ساده‌ای دارد. مثلا با یک پیراهن نخی سفید، می‌توانید یک انگشتر از جنس پلاتین یا طلای سفید ست کنید که روی آن پر از نگین‌های ریز و سفید است. یا هر زیورآلات دیگری که خاص، بزرگ و البته شیک هستند را می‌توانید با لباس‌های تک رنگ ست کنید.

3- برای لباس‌های گلدار و چندرنگ، طلا و جواهر ساده انتخاب کنید

فصل تابستان بهترین فصل برای پوشیدن لباس‌های رنگی و گل‌دار است؛ از پیراهن‌های برگ انجیری گرفته تا گل‌های رنگی بزرگ روی پارچه‌های نخی و خنک. وقتی از این تیپ لباس‌ها استفاده می‌کنید حتما توجه باشید که برای شیک‌پوشی باید زیورآلات ظریف و ساده استفاده کنید. یک گردنبند زنجیری بسیار نازک و گوشواره حلقه‌ای کوچک خیلی خوب با لباس‌های گل‌دار ست می‌شود.

4.فقط یک تکه زیورآلات مخصوص فصل تابستان را استفاده کنید

زیور آلات فصل تابستان چیست؟ پابند.

پابند بیشتر در فصل تابستان مورداستفاده قرار می‌گیرد زیرا اغلب خانم‌ها شلوار یا دامن کوتاه در این فصل می‌پوشند و مچ پای آنها دیده می‌شود. پس چه چیزی بهتر از اینکه با یک پابند شیک این قسمت از پا را زیباتر نشان دهیم!

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید اینترنتی طلا اینجا کلیک کنید.

عمر لاستیک خودرو شما چقدر است؟

 در این مقاله با استارپارتس نمایندگی فروش قطعات هیوندای و کیا همراه باشید تا با زمان تعویض لاستیک خودرو خود و به طور کلی عمر لاستیک خودرو آشنا شوید.

لاستیک خودرو باید پس از دوره شش ساله بررسی فنی شود و در صورت داشتن ایراد تعویض شوند. همچنین پس از دوره‌ای ده ساله بدون بررسی تعویض گردند.

لاستیک خودرو با گذشت زمان و مجاورت عواملی مانند گرما، اکسیداسیون، رطوبت و عوامل خارجی مانند رانندگی و نگهداری رینگ‌ها فرسوده می‌شوند. البته می‌توانید با خرید تایر مناسب خودرو خود، این چرخه را اندکی به تعویق بیندازید اما به طور کلی پس از مدت زمان گفته شده لاستیک‌ها نیاز به تعویض دارند.

درصد عمر لاستیک خودرو

تعیین درصد برای لاستیک خودرو، در واقع روشی برای تشخیص میزان کارکرد لاستیک می‌باشد.

به همین ترتیب، هر چه میزان درصدی که برای عمر لاستیک خودرو عنوان می‌شود کمتر شود، میزان کارکرد لاستیک افزایش یافته و از عمر مفید آن کاهش می‌یابد.

درصد لاستیک خودرو معمولا بر اساس اندازه ارتفاع یا اندازه آج لاستیک سنجیده می‌شود.

هر لاستیک، بسته به نوع و برند سازنده آن، یک ارتفاع مشخص آج دارد که پس از استفاده از لاستیک، به تدریج از این ارتفاع کاسته می‌شود. آج لاستیک در واقع همان شیارهای مختلف و متقاطع در سطح بیرونی لاستیک می‌باشد که بیشترین سطح تماس را با زمین دارد.

آج لاستیک نقش مهمی در سواری خودرو و رانندگی در شرایط مختلف آب و هوایی ایفا می‌کند و بسیار مهم است.

لاستیک‌های با درصد بالای ۳۰ درصد همچنان قابلیت استفاده در شرایط مختلف را دارند و می‌توان از آنان استفاده نمود. اما لاستیک‌های زیر ۳۰ درصد باید نهایت احتیاط را هنگام رانندگی با آنها داشت و در اسرع وقت نسبت به تعویض لاستیک‌ها اقدام نمود.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید واتر پمپ آوانته

نحوه تشخیص عمر لاستیک خودرو

تشخیص زمان تولید لاستیک به راحتی توسط خواندن شماره شناسایی تایر (Tire Identification Number) یا همان شماره سریال آن امکان‌پذیر است.

طبق اداره ملی امنیت حمل و نقل بزرگراه‌ها (NHTSA) و وزارت ترابری ایالات متحده (DOT) شماره شناسایی لاستیک باید ترکیبی با مشخصات زیر باشد:

اول باید سه حرف DOT باشد، سپس به دنبال آن ده، یازده یا دوازده حرف و/ یا شماره‌هایی که مشخص‌کننده مکان ساخت، سایز و کد سازنده لاستیک هستند به همراه هفته و سال ساخت لاستیک.

لاستیک‌های ساخته شده از سال 2000 به بعد هفته و تاریخ ساخت لاستیک توسط 4 رقم آخر شماره شناسایی تایر مشخص می‌شود بدین ترتیب که 2 رقم اول این 4 رقم نشان‌دهنده هفته و 2 رقم بعدی آن نمایانگر سال ساخت است.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید قطعات کیا

آیا می توان طلای سیاه شده را با مایع ظرفشویی براق کردن ؟

 تمیز کردن طلا( طلا زرد ، سفید و طلای رزگلد ) یکی از چالش‌هایی است که ممکن است برای هریک از ما پیش آمده باشد. سیاه شدن طلا برای هیچ کسی خوشایند نیست. هر فردی که با این مشکل مواجه می‌شود دوست دارد بسیار سریع در خانه از شر این سیاهی و کدر شدن خلاص شود و زیور آلات طلایی که دارد دوباره مثل روز اول براق و درخشان شوند.

برای اینکه بدانید چگونه می‌توان این کار را کرد تا انتهای این مطلب با گالری طلا و جواهر کیش طلا همراه باشید.

تمیز کردن طلا سیاه شده با مایع ظرفشویی

۱- برای پاک کردن هر نوع سیاهی از روی طلا می‌توانید چند قطره مایع ظرفشویی ملایم که فسفات ندارد را درون آب ولرم بریزید. هم بزنید. یک کاسه کوچک را با ۱ تا ۲ پیمانه آب ولرم (۲۴۰ تا ۴۷۰ میلی‌لیتر) پر کنید. چند قطره مایع ظرفشویی بریزید و حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانیه هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

۲- طلا را به مدت ۱۵ دقیقا درون کاسه قرار دهید تا خیس بخورد. این کار باعث می‌شود تا هر نوع کثیفی یا سیاهی از سطح طلا جدا و پاک شود. پس از ۱۵ دقیقه آن را با دستمال تمیز کنید.

۳- با مسواک بسیار نرم سطح طلا را برس بکشید. اگر سیاهی‌ها با دستمال پاک نشدند، مسواک نرم  را به محلول آب و مایع ظرفشویی آغشته کنید. آن را روی جاهایی که سیاه و کدر شده بکشید. فقط حواستان باشد که خیلی فشار نیاورید تا سطح طلا خراش برندارد.

۴- طلا را زیر آب شیر آبکشی کنید تا ریکا از سطح آن کاملا شسته و تمیز شود. برای اطمینان از نیفتادن طلا از دست و گیر نکردن آن در چاه سینک، توصیه می‌کنیم حتما یک آبکش یا سبد با سوراخ‌ها بسیار ریز درون سینگ بگذارید و سپس طلا را زیر شیر بشویید.

۵- پس از شستن طلا، آن را با دستمال نرم و بدون پرز (مثل دستمال عینک یا دستمال‌های جیر مخصوص جواهرات) خشک کنید. سپس طلا را در معرض هوا قرار دهید و بگذارید یک شب تا صبح بماند تا کاملا خشک شود.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید اینترنتی طلا

ترموستات چیست؟

 ترموستات یکی از قطعات مهم در خودرو است که وظیفه اصلی آن تنظیم نگاه داشتن دمای موتور می‌باشد.

این قطعه که معمولا در مسیر جریان آب رادیات قرار میگیرد، وظیفه باز و بسته کردن مسیر آب برگشت آب را به درون رادیاتور دارد.

اگر به هر دلیل این قطعه به درستی به وظیفه خود عمل نکند، باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد.

در ادامه این مقاله با استارپارتس نمایندگی فروش قطعلت کیا و هیوندای همراه باشی تا شمار شما را با این قطعه حیاتی در خودرو آشنا کنیم.

وظیفه ترموستات چیست؟

این قطعه کوچک که در مسیر برگشت جریان آب از موتور به رادیاتور قرار می‌گیرد، باعث می‌شود تا دمای موتور خودرو تنظیم شده و در نتیجه از یک حد مشخص بالاتر نرود. به طور معمول دمای آغاز به کار ترموستات‌ها روی ۸۵ درجه سانتی گراد تنظیم می‌شوند و این بدان معنی است که هرگاه دمای آب که در دور موتور در حال گردش است به دمای ۸۵ درجه سانتی گراد برسد،

بیشتر بدانید: خرید ترموستات کیا

هشدارهای وجود مشکل در ترموستات

١- دمای موتور خودرو خیلی بالا است و خودرو جوش می‌آورد.

اولین نشانه‌ی خرابی ترموستات، بالا رفتن درجه‌ی آب به محدوده‌ی قرمز و جوش آوردن خودرو در ١٥ دقیقه‌ی اول حرکت خودرو است. اغلب این اولین نشانه‌ای است که ترموستات به درستی کار نمی‌کند.

٢-تغییر دما نامنظم

تغییر دمای نامنظم موتور و نوسانات عقربه‌ای درجه‌ی حرارت آب، به مرور زمان باعث عملکرد ضعیف موتور می‌شود. در این مورد شما مشاهده می‌کنید که درجه‌ی حرارت موتور به طور غیر طبیعی کاهش می‌یابد و در مدت زمان کوتاهی به طور غیر طبیعی افزایش می‌یابد.

٣– نشت مایع خنک کننده در هوزینگ ترموستات

نشانه‌ی دیگر خرابی ترموستات، نشت مایع خنک کننده است که بر اثر خرابی ترموستات رخ دهد.

زمانی که ترموسـتات اجازه نمی‌دهد مایع خنک کننده جریان پیدا کند و در حالت بسته ترموسـتات گیر کرده است.

نشت مایع خنک کننده بیشتر در اطراف هوزینگ ترموستات دیده می‌شود.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید لوازم یدکی کیا

صفحه قبل 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->