چه کدهایی روی طلا حک می‌شوند؟

 ۱. عیار: عدد + K

یکی از کدهایی که روی طلا حک می‌شوند، «عیار» طلاست. حتما می‌دانید که عیار، نشان‌دهنده میزان خلوص طلای مصرف شده در زیورآلاتی است که قصد خرید آن را دارید. به‌طور مثال، طلای ۲۴ عیار یعنی محصول موردنظرتان از ۹۹.۹۹ درصد طلای خالص تهیه شده است. یا مثلا وقتی روی طلا کد ۱۴K مهر شده، یعنی عیار آن ۱۴ است.

حرف انگلیسی K در کنار اعداد در واقع سرنام کلمه‌ی karat است. هر چه عدد عیار بزرگ‌تر باشد، یعنی طلا خالص‌تر است، بنابراین، بالا بودن عیار طلا به معنای بالا بودن قیمت آن است.

طلای ۲۴ عیار(۲۴K): یک طلای خالص است و از هیچ فلز دیگری در ترکیب آن استفاده نشده است.

طلای ۱۸ عیار (۱۸K): از ۱۸ واحد طلا و ۶ واحد فلزات دیگر (اغلب مس) تشکیل شده است. یعنی خلوص طلای آن ۷۵ درصد است.

طلای ۱۴ عیار (۱۴K): از ۱۴ واحد طلا و ۱۰ واحد فلزات دیگر تشکیل شده است. یعنی خلوص طلای آن ۵۸.۳ درصد است.

طلای ۱۲ عیار (۱۲K): از ۱۲ واحد طلا و ۱۲ واحد فلزات دیگر تشکیل شده است. یعنی خلوص طلای آن ۵۰ درصد است.

طلای ۱۰ عیار (۱۰K): از ۱۰ واحد طلا و ۱۴ واحد فلزات دیگر تشکیل شده است. یعنی خلوص طلای آن ۴۱.۷ درصد است. طلای ۱۰ عیار، کم عیارترین طلایی است که همچنان به عنوان «طلا» شناخته و موردمصرف قرار می‌گیرد.

۲. عیار به صورت عدد واحد

یکی دیگر از انواع کد روی طلا ، عدد کامل بدون حرف K انگلیسی است. به‌طور مثال، عدد ۷۵۰ نشان‌دهنده این است که ۷۵ درصد از جواهر موردنظر از طلا تهیه شده است. یعنی یک طلای ۱۸ عیار است.

اغلب طلاهای اروپایی با این کدها ساخته و عرضه می‌شوند.

۷۵۰ یعنی طلای ۱۸ عیار که نشان‌ می‌دهد از ۷۵ درصد طلای خالص در ساخت محصول استفاده شده است.

۵۸۵ یعنی طلای ۱۴ عیار که نشان‌ می‌دهد از ۵۸.۵ درصد طلای خالص در ساخت محصول استفاده شده است.

۴۱۷ یعنی طلای ۱۰ عیار که نشان‌ می‌دهد از ۴۱.۷ درصد طلای خالص در ساخت محصول استفاده شده است.

باید بدانید که کد روی طلا، پلاتین و نقره با هم فرق دارند:

کد مصنوعات طلا شامل این اعداد است: ۳۷۵, ۵۰۰, ۵۸۳, ۵۸۵, ۷۵۰, ۹۱۶, ۹۵۸, ۹۹۹

کد مصنوعات نقره شامل این اعداد است: ۸۰۰, ۸۳۰, ۸۷۵, ۹۲۵, ۹۶۰, ۹۹۹

کد مصنوعات پلاتین شامل این اعداد است: ۸۵۰, ۹۰۰, ۹۵۰, ۹۹۹

بیشتر بخوانید :

۳. حروف اختصاری

در برخی مواقع، عدد دیگری هم در کنار عیار یا خلوص طلا درج می شود که اطلاعات بیشتری در مورد طریقه ساخت طلا به مشتری می‌دهد. به‌طور مثال، حرف اختصاری GP یا HGP نشان‌دهنده این است که این محصول موردنظر از جنس طلا نیست و فقط «روکش طلا» دارد. حرف G به معنی GOLD (طلا) است و حرف P به معنی Plate یا PLATED (روکش) است.

علامتی همانند ۱/۲۰ ۱۲K G.F یعنی یک‌بیستم از وزن نهایی این جواهر را طلای ۱۲ عیار تشکیل داده است.

۴. کد روی طلا که نشان‌دهنده‌ی رنگ آن است

گاهی علاوه بر اعداد، حروفی هم روی طلا حک می‌شود که نشان‌دهنده ‌ رنگ آن است:

W یعنی طلای سفید

Y یعنی طلای زرد

P یعنی طلای صورتی

منبع : فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا

خودروی پرنده هیوندای

 شرکت خودروسازی هیوندای از خودروی پرنده خود در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ رونمایی کرد. در ادامه این مقاله با استار پارت نمایندگی فروش قطعات هیوندا و کیا همراه باشید تا با این خودرو استثنایی از کمپانی هیوندا بیشتر آشنا شوید.

این شرکت کره‌ای در تاریخ ششم ژانویه نخستین وسیله نقلیه هوایی شخصی خود و همچنین دو طرح مفهومی دیگر را رونمایی کرد که شامل یک وسیله نقلیه زمینی خودران و یک پایانه خواهد بود که در آن مسافران امکان انتقال بین دو حالت حمل و نقل را دارند.

برخلاف دیگر پروژه ‌های آینده نگرانه خودروهای پرنده مانند پروژه skyline سانفرانسیسکو، هیوندای اطلاعات زیادی در مورد این خودروی پرنده ارائه نکرده است.

اما در بین بیش از ۷۰ شرکتی که روی خودروهای پرنده کار می‌ کنند، هیوندای یکی از سرمایه ‌گذارهای برتر است. این شرکت در ماه سپتامبر به طور رسمی بخش حمل و نقل هوایی شهری را تاسیس کرد و یکی از مهندسان سابق ناسا را ​​برای سرپرستی این بخش جدید استخدام کرد.

حتما بخوانید :

بدیهی است که ایستادگی و عدم پذیرش زیادی در راه توسعه خودروهای پرنده وجود دارد، به عنوان مثال، یک مطالعه جدید که توسط دانشگاه میشیگان و شرکت فورد انجام شده است، مشخص کرد که اکثر مردم تمایلی برای در اختیار داشتن یک خودروی پرنده برای خود ندارند، اما ممکن است خیلی بیشتر از آنچه تصور می‌ شود به تاکسی‌ های پرنده نزدیک باشیم.

در حال حاضر بیش از هفتاد شرکت تجاری و فناوری به دنبال ساخت وسایل نقلیه پرنده هستند. در این میان هیوندای با استخدام مهندسان ناسا و تأسیس زیرمجموعه ای ویژه برای حمل و نقل هوایی تلاش دارد از رقبای خود جلوتر باشد که تا حدودی به این مهم نیز رسیده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خودرو های کیا و هیوندای اینجا کلیک کنید.

نکته‌های عمومی که خوب است در مورد روکش طلا بدانید

 پیش از این در مطالب قبلی سعی کردیم شما را آب کاری طلا ، انواع روش ها و مراحل ان آشنا کنیم اما امروز در این مقاله سعی داریم با نکاتی که هنگام آبکاری طلا حتما باید در نظر گرفته شود پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید !

۱. اگر قصد دارید طلا را هر روز و همه جا دست کنید، بهتر است طلای کامل بخرید. اما اگر هر چند وقت یکبار پس خرید انگشتر طلا  آن را استفاده می‌کنید اگر روکش باشد هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

۲. اگر به نیکل حساسیت دارید مطمئن شوید که فلز اصلی انگشتر از نیکل نیست تا مشکلی برای پوست شما ایجاد نشود.

۳. در صنعت جواهر سازی، اغلب از روکش طلای ۲۴ عیار روی مصنوعات استفاده می‌شود تا درخشندگی رنگ آن حفظ شود.

۴. حروف اختصاری “GP” روی کد طلا نشان‌دهنده این است که آن قطعه از جنس طلا نیست و فقط روکش طلا دارد.

۵. برخی مواقع برای کاهش قیمت طلا ، روی آهن روکش طلا می‌کشند و به عنوان طلا به مشتری عرضه می‌کنند. برای اینکه از طلا بودن محصولی که خریداری کرده‌اید مطمئن شوید، فقط کافیست خاصیت آهنربایی آن را امتحان کنید. طلا و نقره نباید به آهنربا بچسبند. اگر زیورآلاتی که خریده‌اید به آهنربا چسبید، سریعا آن را به فروشنده پس دهید.

۶. هر چقدر ضخامت روکش طلا بیشتر باشد مقاومت و ماندگاری آن بیشتر می‌شود.

7. مدت زمان آبکاری طلا برای هر یک قطعه کوچک بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. البته این زمان هم به عوامل مختلفی مثل ضخامت روکش طلا بستگی دارد. یعنی اگر زمان زیادتر باشد، لایه روکش‌شده هم ضخیم‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید :

کیا سونت

 کمپانی کره ای کیا موتورز جدید ترین کراس اوور خود را با نام سونت معرفی کرده است که قرار است در ابتدا در بازار هند عرضه شود و سپس در دیگر بازارهایی که هنوز اعلام نشده است. در ادامه با استار پارت نمایدنگی فروش لوازم یدکی هیوندای و کیا همراه باشید تا با این خودرو بیشتر آشنا شوید.

در طراحی کیا سونت برای بازار هند از دستگیره ها و آینه بغل های معمولی استفاده شده است همچنین در بخش جلویی این خودرو تفسیر تازه ای از جلو پنجره امضایی پوزه ببر کیا، چراغ های LED و دی لایت های LED مشاهده می شود.

طراحی و ساختار منحصر به فرد ستون C، کشیدگی شیشه عقب تا طرفین خودرو، چراغ های LED عقب و رینگ های آلیاژی ۱۶ اینچی برش کریستالی، استایل این کراس اوور کوچک را برای جوان ها تکمیل کرده است.

کابین کیا سونت نیز با یک نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی به همراهی صفحه آمپر دیجیتالی ۴.۲ اینچی که مثل یک واحد به نظر می رسند، مدرن شده است. طراحی زاویه دار داشبورد به سمت راننده، غربیلک فرمان اسپرت چند منظوره و کنسول مرکزی جمع و جور که فقط دکمه های ضروری روی آن به چشم می خورد هم از دیگر ویژگی های قابل توجه این کراس اوور کوچک کره ای هستند.

حتما بخوانید:

شرکت کیا همچنین بسیاری از ویژگی ها مثل دستگاه تصفیه هوای هوشمند با محافظت در برابر ویروس، سیستم صوتی پریمیوم Bose با هفت بلندگو و یک ساب ووفر، تهویه صندلی های جلو و نورپردازی داخلی LED را برای اولین بار در این سگمنت برای سونت ارائه کرده است. همچنین این ماشین از قابلیت استارت موتور از راه دور، چند حالت رانندگی و کنترل چسبندگی در مدل های اتوماتیک و شارژر بی سیم گوشی های هوشمند هم برخوردار است.

قلب تپنده این خودرو در بازار هند در دو مدل عرضه می شود؛ مدل بنزینی که 1.2 لیتری و 4 سیلندر بوده و همچنین مدل دیزلی توربو که در دو حجم 1 و 1.5 لیتری عرضه می شود.

گیربکس های پنج سرعته و شش سرعته دستی به همراه نمونه های هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه و شش سرعته دستی هوشمند جدید نیز برای انتقال قدرت به همه چرخ ها استفاده می شود.

منبع : https://www.star.parts/shop/

 

 

مراحل آبکاری طلا

 آبکاری طلا یا روکش طلا چیست؟

از آنجا که طلای خالص (۲۴ عیار) بسیار نرم است نمی‌توان از آن برای ساخت مصنوعات طلا استفاده کرد، آن را با فلزات گرانبهای دیگر آلیاژ می‌کنند تا درجه سختی آن بیشتر شود و خاصیت چکش‌خواری پیدا کند. وقتی یک مصنوع طلا با طلای ۱۸ عیار ساخته شد، برای اینکه محصول نهایی کاملا براق و درخشان باشد، روی آن را با یک لایه طلای ۲۴ عیار روکش می‌کنند.

یعنی در واقع، روکش کردن یک قطعه طلا به‌وسیله طلا را آب‌کاری طلا می‌گویند. به آبکاری‌طلا در اصطلاح عامیانه، «تغییر رنگ طلا» هم گفته می‌شود. عموما افراد برای تغییر رنگ طلا، مثلا از زرد به سفید یا از سفید به طلای رزگلد از روش آبکاری استفاده می‌کنند. یا حتی ممکن است فقط برای نونوار کردن طلای قدیمی خود، آن را آبکاری کنند چون این کار باعث می‌شود تا طلا مثل روز اول، براق و درخشان شود.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

گفتیم که روکش کردن یک قطعه طلا بوسیله طلا به روش الکترولیز را آبکاری می‌گویند که در چندین انجام می­‌گیرد. در طول آبکاری باید دما، ولتاژ و زمان با دقت چک شود تا مشکلی پیش نیاید.

۱. آماده سازی: براق کردن و تمیز کردن زیرکار در آبکاری طلا بسیار مهم و ضروری است. این کار اغلب توسط دینام صورت می‌گیرد. روی دینام فرچه­‌های مویی، نمدی یا پنبه‌­ای قرار دارد که همراه با روغن پنزا برای از بین بردن خط‌های تقریبا عمیق مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای براق کردن روی کار هم از روغن پولیش مخصوص طلا و فرچه موئی استفاده می‌شود.

۲. شست‌وشو: زیرکار را با پودر شوینده و آب داغ می‌شویند تا همه چربی‌ها از بین برود. سپس آن را در محلولی متشکل از ۳۰ گرم سیانور پتاسیم یا سدیم (NACN یا KCN) در یک لیتر آب مقطر می‌ریزند. در آخر هم با آب شهری آن را آبکشی می‌کنند.

۳. لیزگیری و خشک کردن: زیرکار که قرار است روکش شود را درون محلولی متشکل از یک لیتر آب مقطر ۱۰۰ یا یک استکان اسید سولفوریک غلیظ (۲SO4) قرار می‌دهند. سپس با آب شهر می‌شویند. در آخر هم فلز را با استفاده از خاک اره خشک می‌کنند تا همه رطوبت فلز گرفته شود.

۴. وان آبکاری: زیر کار را درون محفظه‌ای شیشه­‌ای از نوع پیرکس- فایبر گلاس یا وان (محفظه) فلزی با پوشش P.V.C قرار می‌دهند و الکترولیت روی آن می‌ریزند.

برای تهیه الکترولیت باید آب مقطر، یک گرم طلا با عیار بالا، ۳ گرم هیدروژن، ۵ گرم سیانور سدیم یا پتاسیم، ۳ گرم کربنات سدیم یا پتاسیم، یک استکان جوهر نمک و یک چهارم استکان محلول آمونیاک را با هم مخلوط کرد. البته این کار باید به صورت تخصصی و مرحله‌به مرحله و توسط کارشناس این امر صورت بگیرد.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا

تاریخچه هیوندای النترا

 اولین نسل هیوندای النترا در سال 1990 به عنوان سدان میان رده معرفی شد. این مدل نیز مانند مدل های آن زمان هیوندای دارای موتور 4 سیلندر میتسوبیشی بود. سری اول این محصول به ایران هم آمد که نسبتا موفق ظاهر شد.

در سال 1993 در اواخر عمر سری اول النترا، اولین بروز رسانی این خودرو انجام شد و ظاهر آن به خودرو های هیوندای شبیه تر شد.

نسل دوم النترا در سال 1995 به بازار عرضه شد، در این نسل ظاهر خودرو به شکل قوس دار طراحی شد.

بزرگترین تغییر نسل دوم در قسمت پیشرانه آن بود که از موتوری توسعه یافته که توسط خود هیوندای طراحی شده بود استفاده شد و این محصول در برخی کشورها به نام آوانته به فروش رسید.

این نسل نیز در سال 1998 به روز رسانی شد که هرگز به ایران راه پیدا نکرد.

جهشی بزرگ در نسل سوم برای النترا رخ داد؛ چرا که علاوه بر بهبود کیفیت، از پیشرانه ای به مراتب قوی تر در این خودرو استفاده شد. ایمنی النترا در این سری بسیار بهتر بود و در محصولات به فروش رسیده در امریکا از ایربگ های استاندارد استفاده می شد.

در سال 2003 این سری نیز دستخوش تغییر قرار گرفت و ظاهری به مراتب بهتر پیدا کرد. این مدل تحت نام آوانته به ایران هم آمد و با خودروهایی چون زانتیا و مزدا 323 به رقابت پرداخت.

هیوندای در چهارمین نسل از این خودرو با تغییر ظاهری و با کاهش جزئی طول سعی کرد تا به یک خودروی شهری کوچک تبدیل شود. این خودرو در کنار کیفیت وایمنی بالایی که داشت با دو نوع پیشرانه 4 سیلندر به بازار معرفی شد.

بیشتربخوانید :

شروع رشد:

نسل 5 (2010) انقلابی ترین نسل النترا بود، در این نسل بر خلافه نسل قبل هیوندای افزایش طول داده بود و با الگو برداری از سوناتا و بکار گیری انحنا های خاص و چراغ های عقب و جلوی زیبا، خودرویی بسیار موفق را راهی بازارفروش کرده بود.

همچنین این خودرو از سیستم پیشرانه کاملاً جدیدی بهره می برد.

در سال 2013 النترا به روز رسانی شد و اضافه شدن LED در چراغ ها ظاهری امروزی تر به این خودرو داد.

همچنین در این سال برای اولین بار مدل 2 در النترا که از پیشرانه 2 لیتری و جعبه دنده 6 سرعته بهره می برد معرفی شد که با استقبال چندانی رو با رو نشد.

در نسل 6 (2015) نیز ابعاد و کیفیت النترا بر پایه نسل قبل خود افزایش یافت.

در سال 2019 فیس لیفت جذاب النترا نسل 6 معرفی گردید که در آن با کشیده تر شدن چراغ های جلو و عقب و نیز پیوند خوردن چراغ جلو با جلوپنجره فرم دماغه و عقب این خودرو به کل تغییر کرد.

هیوندای به تازگی نسل جدید این خودرو را معرفی کرده است که تغییرات چشم گیری نیز کرده است.

چراغ های عقب و دماغه در این سری بیشتر به خودروهای اسپرت نزدیک است؛ از دیگر نکات النترا جدید پیشرانه بروز شده الکتریکی و کابین فوق مدرن آن می باشد.

منبع : فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو

انواع آب‌کاری طلا

 برای آب‌کاری طلا ۴ روش وجود دارد که در این مقاله از طلا فروشی آنلاین کیش طلا هر کدام را برایتان توضیح داده‌ایم:

– آبکاری طلا تزئینی (سیانیدی): آبکاری تزئینی یکی از رایج‌ترین روش‌های آبکاری است که علاوه‌بر صنعت جواهرات برای آبکاری وسایل خانگی و تزیینی نیز استفاده می‌شود. در آبکاری تزئینی زیورآلات‌طلا از روکشی با ضخامت حدود ۰.۷۵ تا ۲.۵ میکرون استفاده می‌شود. این در حالی‌است‌که ضخامت روکش طلای وسایل زینتی بین ۰.۵ تا ۳ میکرون است. آبکاری‌طلا تزئینی بسیار پرطرفدار است زیرا رنگ‌های متنوعی همچون زرد، سبز، سفید، رزگلد، شامپاین، صورتی و قرمز دارد. در آبکاری طلای تزیینی، فلزاتی که جنسشان از طلا نیست را روکش نیکل می‌‌کنند تا براق، درخشان و شفاف بمانند.

بیشتر بخوانید:

– آبکاری طلا آلیاژی: از دیگر روش‌های رایج در آبکاری طلا است و باعث می‌شود تا فلزات در برابر خوردگی و سایش بسیار مقاوم شوند. این روش آبکاری دوام بسیار بالایی دارد و از آن بیشتر در صنعت دندانپزشکی، پزشکی، هواپیمایی و مصارف صنعتی استفاده می‌شود. در اصطلاح تخصصی به این روش، لحیم کاری یا جوشکاری می‌گویند.

– آبکاری طلا اسیدی: این روش باعث ایجاد ثبات رنگ قابل‌توجهی در به فلزات می‌شود. البته سختی و ثبات رنگ آن با نوع و میزان ترکیبات داخل وان آبکاری رابطه ی مستقیم دارد. روش اسیدی مانند آبکاری‌طلا تزیینی رنگ‌های مختلفی دارد که رنگ‌های بنفش، زرد، پرتقالی و سبز آن بسیار پرطرفدار است.

– آبکاری طلا سولفیتی: چیزی که این آب‌کاری را از دیگر شیوههای آبکاری متمایز می ‌کند ضخامت زیاد آن است. در این روش در هر دقیقه ضخامت ۸ میکرونی روی فلز روکش می‌شود. درخشش و ظریف‌کاری در این روش زیاد است و باعث می‌شود که فلز بسیار زیبا و درخشان دیده شود.

منبع : کیش طلا

راهنمای انتخاب سایز حلقه نامزدی

 حلقه طلا نامزدی شما پس از گذشت سال‌ها، به عنوان نمادی از عشق و قبول کردن عهد و پیمان بین شما خواهد بود. به همین دلیل قبل از مطرح کردن درخواست ازدواج، مهم است درباره سایز انگشت همسر آینده خود تحقیق کنید. مطمئنا هیچ چیزی ناامید کننده‌تر از این نیست که حلقه نامزدی که ارزش زیادی برای شما دارد، اندازه دست شما نشود و تو انگشتان‌تان لق بزند. در این مقاله، راهنمایی جامع در مورد نحوه انتخاب سایز حلقه نامزدی یا حلقه عروسی برای شما آماده کردیم. چرا که خریدن حلقه نامزدی، کاری نیست که آن را با حدس و گمان بتوان انجام داد.

مبانی اندازه گیری حلقه نامزدی

در واقع تعیین اندازه درست پایه حلقه می‌تواند یکی از پیچیده‌ترین قسمت‌های پروسه خرید حلقه نامزدی و همچنین زمان انتخاب حلقه عروسی باشد، زیرا چندین مؤلفه مختلف بر اندازه گیری و انتخاب حلقه نامزدی اثر دارد.

محیط و فعالیت

دما، رژیم، بارداری و سایر عناصر بیولوژیکی می‌توانند روی سایز انگشتان شما تأثیر بگذارند. از تغییر اندازه انگشت خود نترسید. این بدان معنی است که شما زنده هستید و فعالیت طبیعی بدن در حال انجام شدن است. این تغییر اندازه می‌تواند بر اثر فعالیت، فصل و بسیاری از عوامل شخصی باشد. در واقع فرمولی برای انتخاب اندازه درست حلقه وجود ندارد، زیرا نوع اندازه‌گیری فرد به فرد فرق دارد و این بستگی به سبک زندگی افراد دارد.

 

شکل انگشت

 بله، درست است. انواع مختلفی از انگشت وجود دارد و این تنوع می‌تواند بر اندازه و اندازه شدن حلقه تأثیر بگذارند. اگر انگشت حلقه شما حالت مخروطی دارد، به این شکل است که هر چه سمت پایین می‌آید پهن‌تر می‌شود و جایی که حلقه در آن قرار می‌گیرد، بزرگ‌ترین نقطه از انگشت شما است. معمولا حلقه‌های نامزدی برای انگشتان باریک ساخته می‌شوند، بنابراین لازم است هنگام خرید آنلاین طلا و حلقه نامزدی فرم و حالت انگشتان را بیان کنید. از طرف دیگر، انگشتی داریم که دارای برآمدگی است و برآمدگی روی این انگشتان معمولا در وسط انگشت است و این نقطه را عریض می‌کند. درست از این نقطه است که باید حلقه عبور کند و در انگشت جای بگیرد. در این نوع انگشت‌ها ممکن است حلقه را بزرگ‌تر انتخاب کنند که از برآمدگی عبور کند، اما حلقه در انتهای انگشتان لق خواهد زد.

پهنای حلقه

حلقه‌هایی که نازک‌تر هستند معمولا برای انگشت بزرگ‌تر هستند و آنها که رینگ آنها پهن‌تر است، در انگشت راحت‌تر قرار می‌گیرند و تکان نمی‌خورند. هرچه فلز در اطراف انگشت شما بیشتر باشد، فضای بیشتری در انگشت اشغال می‌کند که جای آن را محکم‌تر می‌کند. یک حلقه با رینگ نازک به اندازه 6 به اندازه یک حلقه با رینگ ضخیم به سایز 6 یکی نیست و راحتی آن را ندارد. اگر عاشق حلقه‌های نامزدی نازک و ظریف هستید (که در حال حاضر جزء ترندهای طلا و جواهر هستند)، دنبال اندازه کوچک‌تر این حلقه‌ها بروید.

سایز بین المللی حلقه نامزدی

در ایالات متحده و کانادا اندازه حلقه‌ها از 3 تا 13 متغیر است. اندازه‌ها بر اساس قطر یا دور حلقه در اینچ یا میلی‌متر اندازه گیری می‌شوند. برای قطر طول داخلی حلقه را اندازه گیری می‌کنند، در حالی که برای اندازه گیری محیط آن طول کل رینگ را اندازه گیری می‌کند. اندازه بین المللی حلقه شامل همان فرآیند اندازه گیری می‌شود، اما اندازه‌ها و شماره گذاری آنها در مقیاس‌های مختلف و بسته به کشور متفاوت هستند. استرالیا و انگلستان در سیستم اندازه گیری خود از حروف الفبا استفاده می‌کنند.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا

دلایل بالا رفتن آمپر آب ماشین

 اگر شما هم از ان دسته از راننده ها هستید که از بالارفتن امپر ماشین خود ناراضی هستید و دلیل ان را نمی دانید در ادامه این مقاله با استار پارت نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید.

قفل کردن ترموستات خودرو

در صورتی که رادیاتور خودرو سرد اما آمپر آب بالا باشد احتمالا ترموستات قفل کرده است.

خرابی واترپمپ

اگر ترموستات خودرو سالم است و یا با تعویض ترموستات مشکل فوق همچنان باقی مانده باشد، واتر پمپ خودرو خراب شده است.

وجود هوا در سیستم خنک کننده

وجود هوا در رادیاتور خودرو مانع از گردش صحیح مایع خنک کننده می شود و در نتیجه آمپر آب ماشین را بالا می برد.

سر سیلندر و واشر

کاهش سریع آب رادیاتور، سخت روشن شدن خودرو در ابتدای صبح و سفتی شیلنگ های رادیاتور هنگام بالا بودن دمای موتور همگی از نشانه های وجود مشکل در سرسیلندر و واشر هستند. تشخیص این مشکل نیز نیازمند مهارت بالایی است و باید آن را به یک فرد متخصص بسپارید.

وجود مواد زائد در رادیاتور

کثیفی رادیاتور و وجود مواد زائد در داخل آن نیز از عواملی است که مانع از گردش آسان آب در سیستم خنک کننده خودرو می شود. برای تمیز کردن رادیاتور ابتدا باید آن را از ماشین جدا کرد. بنابراین بهتر است این کار را به یک مکانیک بسپارید.

بیشتر بخوانید :

دلایل بالا رفتن آمپر آب هنگام استفاده از کولر

گاهی ممکن است هنگامی کولر خودروی خود را روشن می­ کنید آمپر آب سریعا بالا برود. اگر این مشکل ادامه دار باشد، باعث جوش آوردن خودرو و مشکل ساز شدن برای شما  می­ شود. این امر می ­تواند چندین دلیل داشته باشد که در زیر به چند مورد آن اشاره می ­کنیم:

یکی از دلایل آن می­تواند سوختن واشر سر سیلندر باشد. که در اینصورت باید از سالم بودن سر سیلندر اطمینان پیدا کنید.

اگر سر سیلندر سالم بود باید دو قسمت دیگر خودرو خود را مورد بررسی قرار دهید این دو قسمت شامل رادیاتور و فن خودرو می ­باشد.

اگر مشکل از رادیاتور باشد احتمالا کثیف شده و مانع از تبادل حرارتی می­ شود و موجب می­ شود دمای آب بالا برود در اینصورت رادیاتور باید باز شود و تمیز شود. اگر مشکل از فن خودرو باشد می­توان به راحتی مشکل آن را با تعویض و رفع ایراد فن برطرف کرد.

* نکته قابل توجه که باید به آن دقت کنیم این است که هنگامی خودرو در حال حرکت با دور موتور بالا است نباید کولر خودرو را روشن کنید بلکه هنگامی خودرو متوقف است و یا در حال حرکت است کلاچ را بگیرید بعد کولر را روشن کنید دلیل آن تحت فشار قرار دادن عملکرد موتور خودرو می­ باشد.

منبع

پیش‌بینی آینده بازار طلا از نگاه تحلیلگران

 اگر در آیندهنزدیک قصد خرید طلا دارید در این مقاله با فروشگاه انلاین طلا و جواهر کیش طلا همراه باشید تا شما را با بازار اینده این فلز با ارزش آشنا کنیم.

به گزارش رادیو سهام، افزایش رشد اقتصادی امریکا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹، بار دیگر سرمایه‌گذاران و تحلیلگران را از بازار طلا ناامید کرده است. انتشار داده‌های جدید در ایالات متحده موجب شده بسیاری از تحلیلگران کمتر نگران وقوع رکود اقتصادی باشند.

نرخ جهانی طلا در هفته پایانی ماه نوامبر با رشد ۰٫۲۷ درصدی مواجه شد. علی‌رغم رشد اندک فلز زرد، گزارش‌ها نشان می‌دهد، طلا بدترین عملکرد ماهانه خود را از سال ۲۰۱۶ تاکنون به ثبت رسانده است.

طلا موفق شد در آخرین روز از معاملات هفتگی به هزار و ۴۶۶ دلار به‌ازای هر اونس برسد.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در ۲۷ نوامبر انجام شده، ۱۵ تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها چهار نفر معادل ۲۷ درصد به آینده کوتاه‌مدت طلا خوش‌بین بودند و پنج نفر معادل ۳۳ درصد کاهش نرخ جهانی طلا را پیش‌بینی کردند. در عین حال، شش نفر معادل ۴۰ درصد هیچ نظری در مورد آینده فلز زرد نداشت.

از سوی دیگر، از میان ۵۰۰ نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۲۲۲ رای‌دهنده، معادل ۴۴ درصد افزایش نرخ طلا و ۱۸۶ نفر، معادل ۳۷ درصد کاهش نرخ این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. ۹۲ رای‌دهنده یا ۱۸ درصد نیز نظری در مورد روند نرخ طلا نداشتند.

خوش‌بینی سرمایه‌گذاران خرد به آینده کوتاه‌مدت طلا در پایین‌ترین سطح از ماه می‌(شش ماه گذشته) قرار دارد.

در آخرین نظرسنجی هفته گذشته، نیمی از سرمایه‌گذاران به آینده طلا خوش‌بین بودند. این در حالی است که تنها یک‌سوم از تحلیلگران وال‌استریت روند صعودی فلز زرد را پیش‌بینی کرده بودند.

فیلیپ استریبل، تحلیلگر ارشد موسسه آرجی‌او فیوچرز پیش‌بینی کرده است که نرخ طلا در کوتاه‌مدت نزولی باشد. او همچنین به سرمایه‌گذاران توصیه کرده است که اواخر نوامبر (ماه جاری میلادی) زمان مناسبی برای خرید طلا است.

به‌گفته او، داده‌های مثبت اقتصادی اخیر از جمله دلایلی است که او را نسبت به آینده طلا بدبین کرده است.

دارین نیوسام، تحلیلگر تکنیکال بازار طلا اما گفته است، علاوه بر تحلیلهای بنیادی، تحلیل‌های تکنیکال هم خبر خوبی از بازار طلا نمی‌دهند.

به گفته او، نرخ طلا در هفته پیش رو کاهش می‌یابد و نیوسام سطح حمایتی هزار و ۴۳۹ دلار و ۶۰ سنت را پیش‌بینی کرده است.

علی‌رغم پیش‌بینی‌های نزولی اما اندی هکت، تحلیلگر بازار طلا، توصیه کرده است که دوره‌های افت بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در این بازار است.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی هم که به روند صعودی طلا خوش‌بین است، اعلام کرده: به‌نظر نمی‌رسد به‌ این زودی طلا از محدوده فعلی خود خارج شود.

او گفت: آثار منفی فاز اول توافق تجاری میان چین و ایالات متحده امریکا در بازار فعلی دیده می‌شود. اما طلا برای بهبود مجدد نیاز به کاتالیزور جدید دارد. بازار سرمایه در امریکا رکوردهای جدیدی را به ثبت رسانده و بعید به‌نظر می‌رسد تا قبل از پایان سال اتفاق مهمی بیفتد. بنابراین احتمالا رشد طلا تا آن زمان محدود خواهد بود.

بیشتر بخوانید :

صفحه قبل 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->