آیا می‌توان از ریزش مو شیمی درمانی جلوگیری کرد؟

 در حال حاضر هیج درمانی وجود ندارد که تضمین کند موهای شما در طول شیمی درمانی نخواهد ریخت . اما چندین روش براس جلوگیری از ریزش مو در شیمی درمانی وجد دارد که قطعی نیستند.

از جمله این روش ها :

کلاه‌های خنک کننده پوست سر (کاهش دمای پوست سر - هیپوترمی). در طول دوره شیمی درمانی ، یک کلاه مناسب که توسط مایع سرد، سرد می‌شود، می‌تواند بر روی سر شما برای کند کردن جریان خون به سمت سر شما، قرار گیرد. به این روش، داروهای شیمی درمانی کمتر احتمال دارد که روی موهای شما اثری بگذارند.

ماینوکسیدیل (روگین).استفاده از ماینوکسیدیل - دارویی که برای ریزش مو تأیید شده است - قبل و در طی شیمی درمانی احتمالا از ریزش مو شما جلوگیری نمی‌کند، اگرچه برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که ممکن است رشد مجدد موهای شما را تسریع کند.

قبل از درمان شیمی درمانی

با موهای خود ملایم باشید. .دائما موهای خود را رنگ و فر نکنید اینها می‌توانندموهای شما را تضعیف کنند. موهای خود را تا حد ممکن کاملا خشک کنید و از وسایل گرمایشی از قبیل اتوهای فرکننده مو و بیگودی داغ خودداری کنید.

کوتاه کردن موهای خود را در نظر بگیرید. اگر موهای بلندی دارید، کوتاه کردن آنها ممکن است به شما کمک کند گذار کند تری به ریزش مو کامل داشته باشید.

برای یک پوشش سر برنامه ریزی کنید. اکنون زمان شروع فکر کردن در مورد کلاه گیس‌ شیمی درمانی، روسری‌ها یا سایر پوشش های سر است. اینکه شما برای پنهان کردن ریزش مو خود پوشیدن یک پوشش سر را انتخاب کنید؛ به شما بستگی دارد. اما الان برنامه‌ریزی برای آن آسان تر از بعدا است. (توجه کنید استفاده از کلاه گیس ارزان با الیاف مصنوعی ممکن است برای پوست حساس افرادی که در حال شیمی درمانی هستند آزار دهنده باشد)

بعد از درمان شیمی درمانی

مراقبت ملایم از مو را ادامه دهیدرشد موهای جدید شما در اثر استفاده از دارو های شیمی درمانی به طور خاصی شکننده و آسیب پذیر خواهد بود. تا زمانی که موهای جدید شما محکم تر نشده اند؛ آنها را رنگ نکنید. این گونه فرآیندها می‌تواند به موهای جدید شما آسیب برساند و پوست سر حساس شما را تحریک کند.

 

صبور باشیداحتمالا موهای شما به آرامی باز خواهند گشت و ممکن است از همان اول طبیعی به نظر نرسند. اما رشد و همچنین ترمیم آسیب‌های ایجاد شده با درمان سرطان شما، زمان می‌برند.

ریزش مو در تمام بیماران سرطانی اتفاق نمی افتد

 ریزش مو در پروسه شیمی درمانی

در طول دوره شیمی درمانی دارو های شیمی درمانی به فولیکول های مو آسیب می رساند و باعث ریزش مو می شوند. اما ممکن است که برای همه افراد سرطانی این اتفاق رخ ندهد.و پیش بینی اینکه کدام بیماران موهایشان را از دست خواهند داد و چه کسانی نه، کار دشواری است.

کاری که می توانید انجام دهید

  • اگر فکر می کنید که نیاز به کلاه گیس خواهید داشت ، آن را قبل از شروع شیمی درمانی خریداری کنید.
  • در برخی کشورها از کلاه های خنک کننده در زمان شیمی درمانی استفاده می شود که ریزش مو را کاهش می دهد؛ همچنین کلاه گیس شیمی درمانی برای بیماران خاص توسط بیمه درمانی پوشش داده می شود.
  • بهتر است خرید دو کلاه گیس را در برنامه خود داشته باشید، یکی برای استفاده روزمره و یکی برای موارد خاص.
  • کلاه گیس های مصنوعی نسبت به کلاه گیس های موی طبیعی، نیاز به مراقبت کمتر دارند و ارزان تر نیز هستند. اما ممکن است به دلیل استفاده از الیاف مصنوعی در کلاه گیس های ارزان برای برای پوست بیماران سرطانی ازار دهنده باشد.
  • بعضی افراد از گرما یا خارش زمان استفاده از کلاه گیس ها گلایه دارند و به جای آن از کلاه یا روسری استفاده می کنند. در نظر داشته باشید پارچه های پنبه ای بیشتر از نایلون یا پلی استر است.

راهنمای خرید کلاه گیس زنانه

 

راهنمای خرید کلاه گیس زنانه

کلاه گیس ها در اشکال مختلفی وجود دارند . آنها از نظر الیاف , طول و نوع بافت با هم متفاوت هستند. هنگام خرید کلاه گیس برای خودتان، اول آنهایی را در نظر داشته باشید که شکل صورت شما را کامل می کنند. بعنوان مثال اگر صورتی بیضی شکل دارید، می توانید از اکثر مدل های کلاه گیس استفاده کنید. اگر صورتتان گرد است، کلاه گیس هایی با مدل های خطی (طولی) را انتخاب کنید.

در این مطلب قصد داریم تمامی اطلاعات کاملی در مورد کلاه گیس های زنانه اعم از جنس های مختلف ،مدل های مو ،ریشه و اصالت کلاه گیس و … را در اختیار شما قرار دهیم.

1 – کلاه گیس های طبیعی :این نوع از کلاه گیس ها معمولا برای استفاده روزانه مناسب هستند اما قیمت های بسیار بالایی داشته و برای تمامی افراد تهییه این نوع کلاه گیس امکان پذیر نیست .برای ساخت این نوع کلاه گیس ابتدا موهای چیده شده از سر انسان را طی فرایند های مختلفی ضد عفونی و تمییز کرده سپس به رنگ دلخواه در آورده و یا بدون رنگ کردن از آنها استفاده میکنند .در این گروه عموما کلاه گیس هایی با رنگ های طبیعی مانند قهوه ای ،مشکی ،عنابی و … یافت میشوند .

2 – کلاه گیس های مصنوعی : این نوع از کلاه گیس ها نسبت به نوع طبیعی ارزان تر هستند و عموما ماندگاری بیشتری در گذر زمان دارند اما باید این نکته را در نظر گرفت که کلاه گیس طبیعی نسبت به کلاه گیس های مصنوعی ظاهری طبیعی تر دارند.

مراقبت و شستشوی کلاه گیس ها

طبیعی است که کلاه گیس ها هم مانند موی طبیعی نیاز به نگهداری و شستشو دارند اما در مورد این محصولات مراقبت و نگهداری کمی متفاوت با موی طبیعی سر است .کلاه گیس ها به ندرت نیاز به شستشو پیدا میکنند چرا که در زمان ساخت آنها یکی از مواردی که رعایت آن الزامی است مقاومت کلاه گیس در برابر ذرات آلودگی و گرد و غبار است .به طور میانگین هر کلاه گیس بسته به جنس (مصنوعی و یا طبیعی) هر 2 الی 6 ماه یکبار نیاز به شستشو خواهد داشت

و در آخر چه کلاه گیسی مناسب شماست ؟

اگر قصد خرید کلاه گیس دارید بهتر است به چند نکته توجه نمایید :

1 – کلاه گیس های طبیعی نسبت به نوع مصنوعی مراقبت های بیشتری را طلب میکنند

2 – کلاه گیس های طبیعی نسبت به نوع مصنوعی حساس تر هستند

3 – کلاه گیس های طبیعی قیمت بیشتری نسبت به نوع مصنوعی دارند

4 – کلاه گیس های مصنوعی عموما در برابر آلودگی و حوادث احتمالی مقاوم ترند

5 – کلاه گیس های مصنوعی قیمت بسیار مناسبی دارند

 

6 – با جستجو در برخی برندهای کلاه گیس مصنوعی متوجه خواهید شد که انواعی از آنها در برابر حرارت و محصولات حالت دهنده مو مقاوم هستند

روش هاي بدون عوارض ترميم مو

 ترميم مو به روش HRT يك تكنيك براي ترميم مو است.اين روش، نخستين روش استاندارد در دنيا براي ترميم مو است كه در آن نيازي به بانك مو نيست زيرا با موهايي هم جنس و هم رنگ موي سر خود فرد ترميم انجام مي شود.

اين موها داراي خط رويش و حالت موي طبيعي هستند كه مانند موهاي سر خود فرد مي باشد.در اين روش ترميم مو كليه مراحل در يك جلسه انجام مي شود و هيچ گونه عوارضي ندارد‌ و نيازي مراجعات بعدي نيز نخواهد داشت. در واقع يك شبيه سازي از موهاي واقعي خود فرد انجام مي گردد.

اين روش ترميم مو هزينه بالايي دارد و در واقع از موهاي طبيعي انجام نشده و شبيه به كلاه گيس است كه روي پوست سر فرد كار گذاشته مي شود ولي تفاوتهايي با كلاه گيس ارزان دارد.اين روش براي درمان ريزش مو شيمي درماني و درمان ريزش مو آلوپسي غيره قابل انجام است.

يكي از نگراني هاي افرادي كه مي خواهند از روش هاي ترميم مو استفاده كنند خط رويش و خط فرق ترميم مو است كه در اين روش خط رويش و خط فرق كاملا و بسيار طبيعي است .اين روش براي آقايان و خانم ها قابل انجام است. تقريبا تمام روش هاي بدون عوارض ترميم مو مشابه هستند و تنها تفاوت آنها به جنس و كيفيت و خدمات پس از آن مربوط مي شود.

روز هاي سخت پس از شيمي درماني

 خانم هايي كه با سرطان مواجه هستند براي بهبود خود و درمان شرايط سختشان بايد رو به درمان هايي مثل شيمي درماني و يا پرتودرماني بياورند. يكي از عوارض اين درمان ها معمولا ريزش مو است كه ممكن است روي روحيه افراد سرطاني مخصوصا خانم ها تاثير بسيار زيادي بگذارد. اما براي جبران موهايي كه موقتا مي‌ريزند راه حل خوبي مثل كلاه گيس شيمي درماني وجود دارد كه مي‌تواند دست كم ظاهر و حالت موها را حفظ كرد.

آمادگي هاي پيش از خريد كلاه گيس شيمي درماني

  • به طور معمول موها 2-3 هفته بعد از اولين شيمي درماني ميريزند.
  • اگر موهاي شما بلند است آن ها را كوتاه كنيد. زيرا كنار آمدن با ريزش موي كوتاه آسانتر از موي بلند است.
  • قبل از كوتاه كردن موها و شروع روند درمان حتما از مدل موهاي خود عكس بگيريد شايد دلتان خواست كه كلاه گيس شبيه به موهاي خودتان باشد.
  • قبل از خريد كلاه گيس طبيعي يا مصنوعي ابتدا مطمئن شويد كه با ريزش 100 درصد مو مواجه ميشويد، سپس كلاه‌گيس بخريد. زيرا همه شيمي درماني ها باعث ريزش مو نمي شود.
  • پس از ريزش موها، با كمك يك ماشين اصلاح مو برقي تمام سر خود را از مو خالي كنيد.

از كجا مي توانم يك كلاه گيس خوب براي دوره شيمي درماني‌ام بخرم؟

مي توانيد كلاه‌گيس‌هاي طبيعي و يا مصنوعي را از اين مكان ها خريداري يا تهي كنيد:

  • فروشكاه هاي آرايشي-بهداشتي (كه چندان استاندارد نيستند)
  • مراكز تخصصي فروش كلاه گيس مثل (وبسايت كلاه گيس)
  • مراكز فروش محصولات براي افراد سرطاني
  • يا مراكز خيريه

طبيعي در مقابل مصنوعي، مساله اين است!

كلاه گيس ها را مي توان از موي طبيعي انسان يا مواد مصنوعي تهيه كرد. تفاوت زيادي در شكل و ظاهر اين دو نوع كلاهگيس وجود ندارد اما از لحاظ كيفيت متفاوت هستند. علاوه بر اين، تفاوت اصلي كلاه گيس طبيعي با مصنوعي در هزينه و نحوه نگهداري آن ها است.

  • كلاه‌گيس‌ها مصنوعي: اگر ميخواهيد يك كلاه گيس ارزان بخيريد كه در هر نوع شرايط آب و هوايي از آن استفاده كنيد حتما يك نمونه مصنوعي بخريد.
  • كلاه گيسهاي با موي طبيعي انسان: و اگر به دنبال يك نمونه گران و بي نقص هستيد هم روي گلاه‌گيس هاي طبيعي سرمايه گذاري كنيد. كه دقيقاً مانند موهاي طبيعي خودتان قابل برش و فرم دادن و رنگ آميزي هستند.

 

مزایا استفاده از کلاه گیس طبیعی در دوران شیمی درمانی

 

ضد حساسیت بودن کلاه گیس

در ساخت کلاه گیس طبیعی یا کلاه گیس شیمی درمانی چون از الیاف مصنوعی و چسب استفاده نمی شود در نتیجه در مقایسه با کلاه گیس های ارزان سازگاری بیشتری با پوست افراد سرطانی دارند زیرا افراد سرطانی به دلیل استفاده از دارو های شیمی درمانی پوست حساسی دارند.

سفارشی بودن کلاه گیس

کلاه گیس طبق نمونه مو و قالب سر هر فرد آماده میشود و تمام نیازهای شما طبق گفته های شما در ساخت آن در نظر گرفته میشود.

فیکس و ثابت بودن بر روی سر

کاملا” بر روی سر فرد ثابت است و امکان افتادن ندارد.

قابلیت فرم دهی و هر نوع آرایش

بعلت طبیعی بودن موهای استفاده شده با شانه و برس قابلیت فرم دهی دارد قابلیت سشوار کشیدن و رنگ کردن و مش کردن دارد

 

جلسات شيمي درماني

 در جلسات شيمي درماني چه اتفاقي خواهد افتاد ؟

در هريك از جلسات شيمي درماني بر اساس زمان و ساعت تزريقي كه براي شما تعيين شده، تزريق انجام خواهد شد.

در نتيجه لازم است در روز تزريق، آزمايش خوني كه توسط پزشك معالج شما نوشته شده انجام دهيد.

بعد از انجام ازمايش خون و صرف زمان يكساعته ، جواب آزمايش آماده است و شما با جواب آزمايش خون به كلينيك شيمي درماني مراجعه خواهيد داشت.

در اتاق انتظار منتظر نوبت ويزيت پزشك خود خواهيد ماند.

در زمان ويزيت، انكولوژيست جواب آزمايش خون را رؤيت و وزن شما را اندازه گيري ميكند.

انكولوزيست در مورد شرايط جسمي و عوارض شيمي درماني از شما سؤال خواهد كرد.

در صورت نياز، معاينه فيزيكي نيز انجام خواهد شد.

بر اساس پاسخ آزمايش خون و شرايط جسمي شما دوز تزريق دارو مشخص ميشود.

سپس شما به قسمت تزريق داروي شيمي درماني مراجعه خواهيد كرد.

منشي يا پرستار شيمي درماني بر اساس پروتكل درماني و دوز تجويزي داروهاي شيمي درماني را از شما تحويل خواهد گرفت.

سپس شما در تخت مخصوص تزريق دراز مي كشيد.

پرستار در اتاق مخصوص داروهاي شيمي درماني را كه از شما تحويل گرفته، آماده تزريق مي نمايد.

بعد از گرفتن يك رگ مناسب با آنژيوكت ، داروهاي شيمي درماني به شما تزريق مي گردد.

 نوبت بعدي تزريق :

 در هر جلسه تزريق دارو و آزمايش خون نوبت بعدي شما در دفترچه بيمه نوشته شده و زمان تزريق بعدي شما تعيين مي گردد.

بايد توجه داشته باشيد تزريق شما فقط در صورتيكه شرايط جسماني و آزمايشگاهي شما اجازه دهد انجام خواهد شد.

و در صورتيكه سلول هاي خوني شما كاهش شديدي پيدا كرده باشد، و فرصت بيشتري براي بازسازي نياز داشته باشد، تزريق شما به تأخير مي افتد.

سپس فرصت زماني ديگري براي تزريق به شما داده خواهد شد تا با يك آزمايش خون مجدد مراجعه نماييد.

 

 زمان تزريق بعدي چگونه تعيين مي شود ؟

 بر اساس نوع برنامه شيمي درماني كه براي شما تعيين گرديده، در هر ملاقات، زمان و ساعت تزريق بعدي توسط تيم درماني شما تعيين ميگردد.

اين زمان بر روي كارت تعيين وقت شما ثبت مي گردد و شما در اين وقت مشخص جهت تزريق بعدي مراجعه خواهيد داشت.

ريزش مو به طور معمول از جلسه اول يا دوم تزريق شروع ميشود.
بنابراين ميتوان با توجه به روحيه شخص براي تهيه كلاه گيس شيمي درماني برنامه ريزي كرد. (توجه داشته باشيد كه كلاه گيس هاي مناسب افراد شيمي درماني با كلاه گيس هاي ارزان متفاوت است)

كيفيت كلاه گيس شيمي درماني

 يكي از پرسش هايي كه در ذهن خانم ها به وجود مي ايد اين است كه كلاه گيس زنانه با موي طبيعي چه مزيتي نسبت به ساير كلاه گيس ها دارد.

كلاه گيس بر حسب نوع كاربري آن انواع گوناگون دارد.

نوع كاربري يعني اينكه شخص به چه منظور و براي چه مدتي از ان استفاده ميكند.

بعضي از خانم ها موهاي طبيعي و نرمالي دارند ولي مايلند براي مراسم هاي خاص نظير جشن ها و مهماني ها از كلاه گيس استفاده كنند.

هدف از اين كار اين است كه بر اثر استفاده از وسايل و مواد آرايشي به موهاي خود آسيب نزنند.

اين افراد هم ميتوانند از كلاه گيس ارزان با موهاي غيرطبيعي و الياف استفاده كنند و هم كلاه گيس هاي با موي طبيعي انسان.

برخي ديگر از خانم ها بر اثر بيماري موهايي مثل آلوپسي يا شيمي درماني موهاي خود را از دست داده اند و و براي درمان ريزش مو شيمي درماني نياز به تهيه كلاه گيسي دارند كه بطور دائم از آن استفاده كنند.

اين خانم ها بهتر است از كلاه گيس زنانه با موي طبيعي استفاده كنند.

زيرا علاوه بر داشتن ظاهري بهتر و طبيعي تر مي توانند روي دوام و طول عمر كلاه گيس خود نيز حساب كنند.

نكته مهم ديگري كه اين خانم ها بايد به ان توجه كنند اين است كه موي طبيعي انسان از كيفيت خيلي بالاتري نسبت به الياف وپليمر برخوردار است.

اين محصولات سلامت جسمي انها را به خطر نمي اندازند.

كيفيت كلاه گيس :

 

يك كلاه گيس با كيفيت كلاه گيسي است كه علاوه بر داشتن ظاهري نسبتا طبيعي از دوام خوبي برخوردار باشد.

علاوه بر اين قابليت استفاده از ابزار و وسايل و مواد آرايشي بر روي آن وجود داشته باشد.

شخص در هنگام استفاده احساس راحتي داشته باشد و براي نظافت آن محدوديتي وجود نداشته باشد.

يك كلاه گيس با كيفيت در هنگام استفاده به شخص حس اعتماد به نفس و راحت بودن ميدهد.

 

سرطان تخمدان و علت بروز و نشانه هاي بروز آن

 

نشانه هاي و روش تشخيص سرطان تخمدان :

اين سرطان از تخمدان‌ها شروع مي‌شود، كه مسئوليت ساخت تخمك‌ ها در زنان را دارد و منبع اصلي هورمون‌هاي زنانه استروژن و پروژسترون است و ميتواند سرطان به رحم يا اندام‌هاي اطراف گسترش يابد و حتي به غدد لنفاوي گسترش يابد و سرطان به اندام‌هاي ديگر مانند ريه يا كبد گسترش يابد .
اين سرطان معمولاً در زناني بروز پيدا مي كند كه به سن يائسگي رسيده اند، اما امكان دارد در هر سني نيز ديده شود.
سرطان تخمدان ممكن است در ابتدا هيچ علائمي به همراه ندشته باشد اين نوع سرطان معمولاً به سختي ودير هنگام تشخيص داده مي شود.
از علائم سرطان تخمدان ميتوان به نفخ ، احساس فشار بر روي شكم ، دردهاي لگني يا شكمي ، افزايش دفعات ادرار كردن ، و احساس سير شدن بسيار سريع به هنگام غذا خوردن اشاره نمود.
اگر اين علائم هر روزه به مدت بيش از چند هفته بروز كرد ، بهتر است به پزشك مراجعه شود .

دو روش تشخيصي براي اين سرطان وجود دارد، يكي سونوگرافي يا سي.تي.اسكن از تخمدان ها و ديگري انجام آزمايش خون است.

درمان سرطان تخمدان :

گام بعدي پس از تشخيص اوليه جراحي است تا بافت‌هاي مشكوك برداشته شود و نمونه‌اي به آزمايشگاه فرستاده شود تا آزمايشات دقيقتري صورت گيرد.اينكار نمونه‌برداري گاهي با سوزن انجام ميشود.

از جراحي براي درمان تخمدان و تعيين مرحله آن استفاده مي‌گردد هدف جراحي اين است كه بافت سرطاني از بدن خارج شود.
بر حسب اين كه سرطان تا چه ميزان به ساير ارگان ها يا بافت ها سرايت كرده
يكي از تخمدان‌ها يا هر دو تخمدان و شايد هم كل رحم و بافتهاي اطراف آن برداشته شود.
در صورتيكه هر دو تخمدان فرد برداشته شود؛ يائسه شدن زودتر از موعد اتفاق خواهد افتاد.
توقف توليد هورمون پس از برداشتن تخمدان ها سبب ميشود شانس ابتلاي به مشكلات ديگري همچون پوكي استخوان افزايش يابد.
شيمي درماني پس از انجام جراحي گاها” توسط پزشك تجويز ميشود كه سبب عوارض مربوط به شيمي درماني ميشود.
در طول شيمي درماني و پرتو درماني مي توان براي درمان ريزش مو شيمي درماني از كلاه گيس طبيعي استفاده كرد.( لازم به ذكر است استفاده از كلاه گيس ارزان با الياف مصنوعي مناسب افراد سرطاني نمي باشد)

 

انواع روش هاي ترميم مو

  ترميم مو اچ آر تي يا ترميم مو HRT تنها و نخستين روش ترميم مو استاندارد در دنيا مي باشد. ترميم مو اچ آر تي از روش هاي غيرتهاجمي ترميم مو است كه در آن از يك سري گرافت پوستي كه به صورت ويژه براي بيمار طراحي شده است استفاده مي‌شود و هر گرافت دستورالعمل خاصي براي جايگذاري دارد به اين ترتيب فرد مي‌تواند به روشي غير جراحي دست به عمل ترميم مو زده و نيازي به انجام مراقبتهاي روزانه پس از عمل نيز نمي باشد.

در اين روش از غشاي شفاف و نفوذپذيري به جاي لايه هاي ضخيم فيبري استفاده شده است.اكثر روشهاي ترميم مو بدون عوارض هستند و مشكلاتي را تحت عنوان عوارض ترميم مو نمي توان به طور كلي براي آنها بيان كرد

ترميم مو به روش HRT

كاشت مو بدون نياز به بانك مو

معايب ترميم مو به روش HRT

مزاياي ترميم مو به روش HRT

پروتز مو چيست؟

پروتز مو متشكل از قطعه پارچه توري از جنس طبيعي و ضدحساسيت هست كه تار هاي طبيعي و يا مصنوعي مو به روي آن سوار مي‌شوند كه به دليل توري بودن صفحه وقتي روي سر قرار مي گيرد بسيار طبيعي به نظر مي رسد .

اين پروتزها با چسب مخصوص كه طبيعي و غير حساسيت زا هستند و يا كليپس اكستنشن و يا با روش گره زدن تار به تار به موي خود فرد متصل مي‌شود. اين پروتزها به دليل مشبك بودن صفحه آنها ، براي پوست سر قابل تنفس بوده و مشكلي بابت شستن سر و عرق كردن و فعاليت‌هايي مانند شنا و موتورسواري و غيره به وجود نمي آورد. انواع پروتز مو مردانه و پروتز مو زنانه در بازار وجود دارد كه اين پروتز ها با كلاه گيس هاي ارزان متفاوت هستند 

براي انجام يك ترميم مو دقيق و طبيعي و خوب بايد به نوع پروتزي كه انتخاب مي شود دقت نمود بايد به اين موضوع توجه داشت كه بافت مو در پروتز نبايد مشخص شود و تار مويي كه داخل پروتز بافته مي شود حتما تار به تار يا نهايت دو تار در هر گره باشد كه اگر غير از اين باشد مي‌تواند مشخص باشد و نمايي مانند كلاه گيس پيدا كند.

مهمترين اختلاف بين پروتزها و كلاه گيس ها اين است كه در پروتز ها براي ترميم موي سر آقايان از بانك موي مردانه و در خانم ها از بانك موي زنان استفاده مي نمايند و اين نكته بسيار ظريف و حائز اهميت است

صفحه قبل 1 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->