چگونه طلا و جواهرات خود را بفروشیم؟

 به نظر فروختن طلا کار اشتباهی است چرا که خرید طلا، جدای زیبایی کاری مناسب برای سرمایه گذاری می باشد، اما اگر قصد فروش آنرا دارید به شما کمک می کنیم تا راحت تر اقدام به این کار کنید.

اولین الویت شما فروختن طلا و جواهر به مغازه های معتبر طلا و جواهر فروشی است. بهترین گزینه از بین آنها همان مغازه ای است که از آن طلا و جواهر خود را خریداری نموده اید.

این نوع مغازه ها کمتر بر روی خرید طلا و جواهر شما سرمایه گذاری می کنند چراکه راه اصلی کسب درآمدشان از راه دیگری است.

در میان طلا فروشان، مغازه هایی هستند که طلای قسطی می فروشند ، اصولا صاحبان این نوع مغازه ها کمترین مقدار پول را بابت کالاهایی که برای آنها قابل فروش باشد می پردازند بنابراین برای شما به صرفه تر است که از مراجعه به این نوع مغازه ها پرهیز کنید.

برای فروش طلا و جواهر نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که  از فروش طلا و جواهر خود به اشخاصی که توانایی تشخیص کیفیت طلا و جواهر شما را ندارند، بپرهیزید. این اشخاص توانایی زیادی در دست بردن به کیفیت طلا و جواهر شما را دارند.

نکته قابل توجه برای فروش طلا و جواهر این است که پیش از فروش طلا سعی کنید در مغازه های مختلف طلا فروشی گشت بزنید و قیمتهای پیشنهادی را بررسی کنید. معمولا مغازه های مختلف قیمتهای مختلفی را ارائه می دهند که بستگی به میزان درک آنها از ارزش واقعی قطعات طلای شما دارد. برخی ممکن است چیز خاصی را در جواهرات شما کشف کنند و در نتیجه قیمت بالاتری را پیشنهاد بدهند.

برای فروش طلا و جواهر خود حتما به فاکتوری که از آن دارید مراجعه کنید و از وزن طلای 18 عیار خود و همچنین وزن سنگ جواهرات خود  مطلع شوید.

حتما به این نکته توجه کنید که قیمت طلا را بدانید تا با توجه به قیمت زنده طلا بتوانید، طلا و جواهر خود را به قیمت بالاتری بفروشید.

شما باید بدانید که طلا و جواهری که از شما خریداری میشوند ذوب می شود پس این انتظار که از  قیمت طلا شما اجرتی کسر نشود، انتظار اشتباهی است،  بنابراین انتظار نداشته باشید طلا و جواهر شما به خاطر اینکه یک حلقه ازدواج یا غیره است با قیمت خیلی بالاتری خریداری بشود، شما باید بدانید که در صورت فروش طلا و جواهر، اجرت و همچنین درصد و مالیات از کار شما کسر خواهد شد پس بهتر است که سریع اقدام به فروش طلا و جواهر خود نکنید

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت طلا فروشی انلاین کیش طلا مراجعه کنید. 

طلای رزگلد دقیقا چیه و از چی ساخته میشه؟

 طلاهایی که ما به این عنوان میشناسیم در واقع ترکیبی از دو فلز گرانبها و ارزشمند طلا و مس هستند. طلاسازان با ترکیب طلای خالص با مس در نهایت محصولات و جواهرات خلق میکنند.

طلای صورتی یا طلای قرمز انواع مختلف طلای رزگلد هستند

همانطور که گفته شد ما میتوانیم به طلا رزگلد صورتی یا قرمز هم بگوییم. هر چه درصد مس بکار رفته یا بهتر بگوییم مس ترکیب شده با طلای خالص، بیشتر باشد، رنگ آن به قرمزی میگراید و ما به آن طلا قرمز میگوییم. و برعکس هرچه درصد مس ترکیب شده کمتر باشد رزگلد کمرنگ، روشن تر و شبیه به رنگ صورتی کم رنگ میشود.

امروزه سرویس طلای رزگلد صورتی که رنگ روشنتری دارد بسیار پرطرفدار شده و کسانی که رنگ طلای قرمز یا تیره تر را میپسندند بیشتر رو به خرید دستبند طلا رزگلد و یا انگشتر طلا رزگلد می آورند.

چرا به آن طلای روسیه هم گفته میشه؟

مردم روسیه به این نوع طلا نام کشور خودشان را داده اند. دلیل این نامگذاری به قرن نوزدهم برمیگردد یعنی زمانی که مردم این کشور علاقه و تمایل بسیار زیادی به ساخت و خرید طلا رزگلد داشتند.

طلای رزگلد چند عیاره؟

عیار این طلا هیچ تفاوتی با عیار طلاهای معمولی دیگر ندارد. حتی اگر درصد مس بکار رفتته در داخل رزگلد زیاد باشد، باز هم تاثیری روی عیار آن نخواهد گذاشت. عیار طلا به معنی درصد طلای خالص در ترکیب با سایر فلزات بکار رفته در جواهر است. عیار معمولا تا ۲۴ است و وقتی گفته میشود طلای ۱۸ عیار یعنی عیار طلای شما ۱۸ از ۲۴ است.

منظور از طلا رزگلد خالص چیه؟

هرکسی به شما گفت که رزگلدی که میخواهم به شما بفروشم خالص خالص است بدانید ریگی به کفش دارد. زیرا ما چیزی تحت عنوان رزگلد خالص نداریم. زیرا ماهیت این نوع طلا، آلیاژی ساخته شده از بیش از یک فلز ارزشمند است.

از کجا طلا رزگلد بخرم؟

اگر قصد خرید هرگونه طلا  از جمله رزگلد را دارید و میخواهید از قیمت طلا اطلاع پیدا کنید و یا به صورت سفارشی برای شما جواهرات یا قطعات طلایی ساخته شود میتوانید با کیش طلا تماس بگیرید یا مستقیما به فروشگاه اینترنتی ما سر بزنید تا از محصولات و کم اجرت ترین طلاهای ما بهره مند شوید.

چگونه براي بچه ها طلا بخريم؟ (راهنماي خريد طلاي كودك)

 اگر مي‌خواهيد براي كودك خود يا بچه خواهر، برادر يا دوست خود طلا بخريد و نميدانيد چگونه اين كار را انجام دهيد، خواندن اين مقاله را از دست ندهيد.

هنگام خريد طلاي بچه گانه حتما به اين ۶ نكته توجه كنيد!

۱اولين نكته براي خريد طلا كودك ، توجه به سن و سال آن ها است

براي بزرگترها هيچ ايرادي ندارد كه قطعات طلاي ظريف و ريزي استفاده كنند، اما اين موضوع در خصوص كودكان و نوزادان به كلي فرق ميكند. علاوه بر اسباب بازي ها، تمام جواهراتي كه براي كودك خود ميخريد بايد از اندازه بزرگي برخوردا باشند و قطعات و اجزاي ريزي نداشته باشند. زيرا اين قطعات به راحتي ميتوانند توسط كودك خورده شوند و موجبات خفگي او را فراهم كنند..

۲به نوع قفل يا نحوه بسته شدن طلاها دقت كنيد

اگر قطعات طلاي نوزادان يا كودكان قفلي هستند بايد قفلشان طوري باشد كه به هيچ عنوان توسط كودك باز نشوند. يكي از قطعاتي كه قفل دارند گوشواره ها هستند، هنگام خريد گوشواره طلا سعي كنيد گوشواره هايي بخريد كه قفل اهرمي يا عصايي دارند. چون نسبت به قفل هاي ديگر نسبتا محكم تر هستند. 

۳براي كودكان طلاهاي كم وزن بخريد

والديني كه براي كودكان كوچك خود طلاي بزرگ يا با وزن زياد ميگيرند سخت در اشتباه هستند. چرا؟ به چند دليل:

اول اينكه كودك نميتواند وزن زياد را تحمل كند و ممكن است براي خلاص شن از شر سنگيني طلا با آن بازي كنند يا آن را از خود دور كنند (كه امكان آسيب ديدنشان زياد است)

دوم اينكه كودك ممكن است جواهرات را گم كند و تمام سرمايه يكجا به باد برود در نتيجه خريد طلاي ارزان به صره تر است    

سوم اينكه ممكن است خداي ناكرده نظر افراد سودجو به سمت كودك و طلاي او جلب شود و علاه بر دزدي طلاها به كودك نيز آسيب برسانند

۴لطفا براي كودكان طلا و جواهرات توخالي نخريد

كودكان كنجكاو و بازيگوش هستند. برخي ازآن ها ممكن است جواهرات را به چشم اسباب بازي ببينند و با آن ها بازي كنند. اگر جواهرات شما مثلا دستبند طلا، توخالي باشد، كودك ميتواند به راحتي آن را بكشد و يا حتي گاز بگيرد و پاره كند. خدا را چه ديديد شايد تكه هاي دستبند را قورت دهد.

۵بعد از خريد طلاي كودك حتما آن را بشوييد!

مانند هر قطعه طلاي ديگري كه بايد بعد از خريد آن را ضدعفوني كرد، لازم است كه طلاي كودكان را نيز بشوييد و ضدعفوني كنيد.

۶جواهرات كودك بايد برايش بي خطر باشند

براي كودكان بايد از جواهراتي استفاده كرد كه شكل ظاهري شان براي كودك معنا دار باشد. اما اين كافي نيست، شكل ظاهري جواهرات بايد به گونه اي باشد كه احتمال آسيب به بچه به حداقل برسد

راهنماي جامع تشخيص طلا از بدل و ساير جواهرات

 از خريدن طلا هراس داريد چون ميترسيد كسي سرتان را كلاه بگذارد؟ دوست داريد با چند ترفند كوچك و ساده تشخيص طلا از بدل آشنا شويد و هميشه طلاي اصل بخريد؟ خوب جايي آمده ايد. اين مقاله را بخوانيد تا هيچوقت در خريد طلا يا تشخيص آن به مشكل بر نخوريد.

۱اولين راه تشخيص طلا از بدل مشاهده علائم حك شده روي طلا است

اولين و شايد يكي از مهمترين روش هاي اينكه طلا را از بدل تشخيص بدهيم، توجه به نشانه ها و علائم رايجي است كه معمولا روي طلا حك ميكنند. روي محصولات و اجناس ساخته شده از طلا معمولا علائمي مثل ۱۸(طلای 18 عیار)k  و ۲۲حك ميشود.

۲شكل ظاهري طلا را با دقت بررسي كنيد

طلا را در دست بگيريد و با دقت همه جاي آن را زير و رو و ارزيابي كنيد. به دنبال علائم غير طبيعي مثل فرو رفتگي يا تغيير رنگ بگرديد. اگر بخشي از طلا رنگ غير طبيعي دارد يا مثلا تيره تر است احتما تقلبي است و تنها با پوشش يا روكشي از طلا آبكاري شده است

۳هميشه يك آهنربا با خودتان داشته باشيد!

هر وقت مسيرتان به طلافروشي افتاد حتما يك آهنربا همراه خود داشته باشيد. زيرا آهنربا ميتواند در تشخيص طلاي واقعي از بدل به كار شما بيايد. از آنجايي كه طلا از فلزات ديامغناتيسي است هيچگاه به آهنربا نميچسپد يا به طرف آن كشيده نميشود. اگر از قطعه اي خوشتان آمده از فروشنده بخواهيد كه آهنربا را به طلا نزديك كند. اگر كوچكترين كششي بين آهنربا و قطعه طلا به وجود آمد بدانيد و آگاه باشيد كه آهنربا به كار شما آمده و شما و پولتان را نجات داده است.

۴اگر اسيد نيتريك نداشتيد از ظروف سراميكي استفاده كنيد

يكي از جالبترين ترفند هاي تشخيص طلا از بدليجات استفاده از ظروف يا سطوح سراميكي است. يك ظرف يا هر چيزي كه از سراميك ساخته شده است را تهيه كنيد. به آرامي قطعه اي كه فكر مي كنيد طلاي واقعي است را روي آن بكشيد، اگر قطعه نامبرده روي سطح سراميكي خط سياه به جاي گذاشت احتمالا قطعه شما بدل است و طلا نيست.

 

۵راه دوري نرويم، آب هم ميتواند در تشيخص طلا از بدل به ما كمك كند!

لابد ميپرسيد آب چطور ممكن است به ما كمك كند طلاي واقعي را از بدل تشخيص دهيم؟ طلا تغيير رنگ ميدهد؟ ذوب ميشود؟ چه بلايي بر سرش مي آيد؟

ساده است. طلا چكالي كمي دارد و اگر اصل باشد روي آب شناور ميشود يا به طور كامل در آب ته نشين نميشود. البته اين روش زياد هم مطمئن نيست چون بعضي از افراد سودجو طوري بدل طلا را درست ميكنند كه تا حدودي در آب شناور ميشود و كاملا ته نشين نميشود.

6صداي قطعه طلاي هم ميتواند در تشخيص طلا به ما كمك كند

معمولا اگر با فلزات ديگر يك ضربه كوچك به طلاي واقعي بزنيم يك صداي ظريف زنگ مانندي به گوشمان خواهد خورد. اگر با چنين فلزي به قطعه يا جنس خود زديد و صداي خاصي به گوشتان نرسيد احتمالا كلاه سرتان رفته و بدل به شما فروخته اند.

(به عنوان يك نكته كلي در خريد طلا هميشه از قيمت طلا در آن روز اطلاع پيدا كنيد)

آموزش دقیق طرزخشک کردن کلاه گیس

 کلاه گیس هایی با موهای طبیعی بسیار گران هستند اما در مقایسه با کلاه گیس های مصنوعی از مقاومت بیشتری در انجام اقدامات زیبایی مانند صاف کردن ، فر کردن، رنگ کردن و ... برخوردارند

کلاه گیس را بر روی سینک نگه داشته و الیاف آن را به آرامی درون مشت خود فشار دهید. از اعمال کردن فشار بیش از حد بر روی الیاف خودداری کنید ، در غیر اینصورت ممکن است باعث حالت گرفتن و یا شکسته شدن آن ها شود . از شانه کردن الیاف کلاه گیس در زمانی که هنوز مرطوب است خودداری کنید، این امر باعث صدمه دیدن و ریزش الیاف آن خواهد شد .

اگر یک کلاه گیس زنانه با موی بلند دارید را بر روی یک حوله بزرگ قرار دهید و همانطور که بر روی آن قرار دارد، حوله را رول کنید . در هنگام قرار دادن کلاه گیس بر روی حوله، الیاف را مرتب کنید تا بعد از رول کردن حوله ، تغییر شکل و حالت پیدا نکند .

با استفاده از اسپری های حالت دهنده، به الیاف کلاه گیس حالت بدهید. به خاطر داشته باشید که در هنگام استفاده از اینگونه اسپری ها، آن در فاصله 25 تا 30 سانتی متری از کلاه گیس قرار دهید . در صورتی که الیاف کلاه گیس مورد نظر، فرفری است، از اسپری موس برای حالت دادن به آن استفاده کنید .

کلاه گیس را بر روی پایه مخصوص آن قرار داده و در مقابل نور خورشید قرار دهید تا الیاف آن به خوبی خشک شوند و تا زمانی که کاملا خشک نشده آن را شانه نکشید . اگر کلاه گیستان دارای الیاف فرفری است، با دستان خود به آن حالت دهید .

در صورتی که برای خشک کردن الیاف کلاه گیس عجله دارید ، آن را بر روی سر خود قرار داده و با استفاده از باد ملایم سشوار آن را خشک کنید .

 

( برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید کلاه گیس و یا نگهداری آن می توانید به سایت kolahgiss.irمراجعه کنید.)

هنگام خرید طلا و جواهر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر به قصد خرید طلا و جواهر عازم بازار می شوید لازم است بدانید که خرید آن نیاز به دانستن نکاتی دارد که ما در این مقاله  به توضیح این اصول می پردازیم. 

1_ قبل از اینکه برای خرید طلا و جواهرات عازم شوید، از میزان عیار طلا اطلاعات کسب کنید و آگاه شوید که این عیار چه تاثیری در قیمت جواهر و دوام و سختی آن می گذارد. 

باید بدانید که طلای 24عیار طلای خام و با ارزشترین نوع طلا است. در اصل طلا در فرم خام خود بسیار نرم است، بنابراین برای رسیدن به استحکام و سختی مطلوب با انوع فلزات از قبیل کربن، نقره، روی یا نیکل ترکیب می شود. حال باید بدانید که عیار طلا چیست و چگونه تعیین می شود. 

2_ قبل از خرید طلا و جواهر با نشانه های عیار که روی طلا هک شده است آشنا شوید. غالبا روی زیورآلات طلا نشانه هایی که بیانگر عیار طلای به کار رفته است هک می شود. این نشانه معمولا روی قسمتی از طلا هک می شود که جلوی چشم نباشد. همان طور که گفته شد در ایران چون طلا 18عیار می باشد، شما باید دنبال عبارت 18k روی جواهر خود باشید. k درواقع اول کلمه ی Karat یا همان عیار است.

3_ به وزن طلا و تاثیر آن روی قیمت توجه کنید. معمولا طلا براساس گرم خرید و فروش می شود که هرچه وزن آن بیشتر باشد طبیعتا از قیمت بالاتری برخوردار می شود. توجه داشته باشید برای استفاده ی روزمره باید طلای ضخیمتری و سنگین تری خریداری کنید تا مقاومت بیشتری داشته باشد، بنابراین باید هزینه ی بیشتری پرداخت کنید.

4_ قبل از خرید به رنگ طلایی که می خواهید خریداری کنید فکر کنید. مرسوم ترین رنگ طلا و جواهرات همان رنگ طلایی است. اما در بازار، جواهرات با پایه ی طلای سفید و رزگلد نیز وجود دارد. اما می توانید طلاهایی به رنگ قهوه ای، سبز و آبی نیز پیدا کنید که با تکنیکهای خاص آبکاری و طلاسازی به این رنگها در آمده اند.

5_ از طلا فروش حتما درباره ی شرایط بازگرداندن طلا سوال کرده و شناسنامه ی جواهر را درخواست کنید. شرایط بازگرداندن طلا برای شما به عنوان مشتری بسیار مهم است،اینکه هنگام فروش جواهر چقدر ضرر یا سود می کنید. به علاوه شناسنامه ی جواهر به شما این اطمینان را می دهد که جواهری با اصالت را خریداری کرده اید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید طلا می توانید به سایت طلافروشی آنلاین کیش طلا مراجعه کنید.

 

آموزش دقیق طرز صحیح شستشوی کلاه گیس

 کلاه گیس هایی با موهای طبیعی بسیار گران هستند اما در مقایسه با کلاه گیس های مصنوعی از مقاومت بیشتری در انجام اقدامات زیبایی مانند صاف کردن ، فر کردن، رنگ کردن و ... برخوردارند.

1. موهای کلاه گیس را از نوک شروع به شانه زدن کنید :

به آرامی شانه بزنید و گره ها را باز کنید و به تدریج به سمت ریشه های مو برسید . برای کلاه گیس زنانه که دارای مو صاف از برس های معمولی و برای انواع فر آن ، از برس های دندانه دار استفاده کنید .

2. سینک ظرفشویی خود را از آب سرد پر کنید و مقداری شامپو درون آن بریزید :

از شامپویی مناسب با نوع الیاف کلاه گیس استفاده کنید . برای مثال اگر الیاف کلاه گیستان مجعد است از شامپوی مخصوص موهای مجعد استفاده کنید و یا اگر الیاف کلاه گیستان رنگ شده است ، از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده برای آن استفاده کنید

3. کلاه گیس را به داخل بچرخانید و آن را درون آب قرار دهید :

سپس با کمک دستانتان به الیاف کلاه گیس فشار ملایمی بیاورید و آن را کمی درون آب تکان دهید تا شامپو به خوبی به درون الیاف آن نفوذ کند. این امر همچنین به از بین رفتن گرد و غبار موجود درون الیاف آن کمک خواهد کرد.

4. کلاه گیس را با استفاده از آب سرد شستشو دهید :

همچنین میتوانید آن را درون ظرفی پر از آب سرد قرار دهید تا کف موجود بر روی آن از بین برود. بسته به مقاومت کلاه گیس و پرپشتی الیاف آن، ممکن است لازم باشد دو بار آن را شستشو دهید تا به خوبی تمیز شود .

5برای از بین بردن گره های ایجاد شده در الیاف کلاه گیس از نرم کننده با کیفیت بالا استفاده کنید :

از اعمال این مواد بر روی ریشه های الیاف خودداری کنید

 

برای کسب اطلاعالت بیشتر در مورد خرید کلاه گیس و نگهداری از آن می توانید به سایت kolahgiss.ir مراجعه کنید.

آموزش نحوه رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی در خانه

 یکی از دغدغه های اشخاصی که کلاه گیس مصنوعی استفاده میکنند رنگ و ظاهر کلاه گیسشان است. آن ها میخواهند بدانند آیا موهای این کلاه گیس ها رنگ میشود یا نه؟ اگر میشوند نحوه رنگ کردنشان چگونه است؟ آیا مشابه رنگ کردن کلاه گیس طبیعی است؟

نحوه رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی با رنگ مو

آرایشگران و متخصصان مو بر این عقیده هستند که برای رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی به هیچ عنوان نباید از رنگ موی معمولی برای موهای انسانی استفاده کرد. زیرا باعث وارد شدن آسیب و در نهایت خراب شدن آن ها میشود. برای رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی یا روشنتر کردن آن روش های زیادی به جز رنگ موی معمولی وجود دارد و به هیچ عنوان نباید فکر کرد که این کلاه ها مشابه کلاه گیس شیمی درمانی و طبیعی رنگ میشوند.

قدم اول: درست کردن رنگ موی کلاه گیس

اولین قدم ساختن و آماده کردن رنگ است. همانطور که گفته شد شما باید از رنگ جوهر برای رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی خودتان استفاده کنید. میتوانید رنگ را در فروشگاه های بزرگ و یا جاهایی که لوازم آرایشی میفروشند تهیه کنید.

قدم دوم: رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی

حالا که الکل را به نسبت مد نظر به جوهر اضافه کرده اید، رنگ شما آماه است. و تنها مانده که به کلاه گیس اعمال کنید. برای اینکار یک پایه برای کلاه گیس درست کنید تا کلاه را روی آن قرار داده و اقدام به رنگ کردنش کنید. اگر برایتان مقدور است در حیاط خانه اینکار را انجام دهید اگر نه، در محلی مثل حمام اینکار را انجام دهید. دستکش دست کنید و با فاصله کمی روبروی کلاه گیس قرار بگیرید.

با دست بخش های مختلف موها را بگیرید و رنگ را به آرامی روی دسته برداشته شده اسپری کنید. به همین شکل تمام رشته موها را اسپری کنید. رنگ را تنها به روی موها اعمال نکنید، بلکه شما باید زیر موها را نیز رنگ کنید. حدود دو تا ۳ دقیقه اسپری کنید و بعد از اینکه مطمئن شدید همه موها رنگ شده اند. یکبار دیگر همین روند را انجام دهید.

قبل از اینکه کلاه گیس زنانه یا مردانه را خشک کنید با کمک یک برس کل موها را شانه کنید سپس وارد مرحله بعد شوید.

قدم سوم: شستن کلاه گیس و خشک کردن آن

اکنون کار رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی به اتمام رسیده و باید آن را خشک کنید. یک جای امن پیدا کنید که ترجیحا در معرض نور خورشید باشد تا کلاه گیس خیلی زودتر خشک شود. البته بسته به اینکه چقدر آن را رنگ کرده اید ممکن است کمی طول بکشد تا کلاه گیس کاملا خشک شود. زمانی که فکر کردید خشک شده، تمام بخش های آن را چک کنید تا مطمئن شودی جایی از آن هنوز خیس نباشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید کلاه گیس های طبیعی و یا مصنوعی می توانید به سایت kolahgiss.ir مراجعه کنید.

چه کلاه گیسی مناسب شماست ؟

 اگر قصد خرید کلاه گیس دارید بهتر است به چند نکته توجه نمایید :

۱ – کلاه گیسهای طبیعی نسبت به نوع مصنوعی مراقبت های بیشتری را طلب میکنند

۲ _ کلاه گیس طبیعی زنانه یا مردانه قیمت بیشتری نسبت به نوع مصنوعی دارند

۳ – کلاه گیسهای مصنوعی قیمت مناسبی نسبت به طبیعی دارند

۴ – با جستجو در برخی برندهای کلاه گیس مصنوعی،مثل محصولات تیناویگ متوجه خواهید شد.

که انواعی از آنها در برابر حرارت و محصولات حالت دهنده مو مقاوم هستند

۵ – در خرید کلاه گیس باید به اندازه کلاه زیرین و بافت توری آن دقت داشته باشید تا موها و پوست سر شما در طول استفاده از آن آسیبی نبینند

۶ – کلاه گیس های طبیعی با وجود اینکه قیمت بالایی دارند اما برای استفاده روزانه مناسب تر هستند

۱ – کلاه گیس های طبیعی :

· این نوع از کلاه گیس ها عموما برای مصارف روزانه و استفاده طولانی مدت مناسب تر هستند

· اما قیمت های بسیار بالایی داشته و برای تمامی افراد خرید این نوع کلاه گیس به راحتی امکان پذیر نیست

· برای ساخت این نوع کلاه گیس ابتدا موهای طبیعی را طی فرایند های مختلفی ضد عفونی و تمییز کرده

· سپس به رنگ دلخواه در آورده و یا بدون رنگ کردن از آنها استفاده میکنند .

· در این گروه عموما کلاه گیس هایی با رنگ های طبیعی مانند قهوه ای ،مشکی ،عنابی و … یافت میشوند .

۲ – کلاه گیس های مصنوعی :

این نوع از کلاه گیس ها نسبت به نوع طبیعی مقرون به صرفه تر هستند

اما باید این نکته را در نظر گرفت که کلاه گیس های طبیعی ظاهری کاملا شبیه به موی طبیعی روی سر شما دارند

ولی در این بین کلاه گیس های مصنوعی از جنس الیاف مصنوعی هستند و غالبا شبیه به موی انسان ساخته میشوند

علاوه بر این دسته بندی کلاه گیس ها در سه اندازه مختلف کوتاه ،متوسط و بلند همچنین نوع زنانه و مردانه قرار میگیرند

که هر کدام در نوع خود تنوع بسیاری دارند .کلاه گیس های کوتاه حدودا اندازه ای تا روی گردن

کلاه گیس های متوسط حدودا تا روی شانه و کمی پایین تر و کلاه گیس های بلند طولی تا کمر یا باسن دارند.

 

کلاه گیس زنانه متناسب با اندازه و فیزیک کلی سر بانوان و کلاه گیس مردانه متناسب با سر آقایان طراحی شده است .

روش های صحیح شانه کردن و شست و شوی کلاه گیس

 روش شانه کردن:

· همیشه قبل و بعد از استفاده از کلاه گیس زنانه  و مردانه موها را طبقه طبقه از پایین تا بالا به صورت پلکانی شانه کنید

· دقت کنید که تمام قسمتها بخصوص کف کلا گیس شانه شود تا از گره خوردن موها در کف کلاگیس جلوگیری شود.

 

روش شستشو:

شستشو کلاه گیس یک امر مهم از زمان خرید کلاه گیس تا هر زمانی است که از آن استفاده می کنید . در ادامه این یادداشت روش صحیح شستشو کلاه گیس ذکر شده است:

1. ابتدا هیرپیس را به صورت پلکاني برس کنيد

2. مقداري شامپو بچه و آب ولرم را در يک ظرف ميکس کنيد

3. مو را درون آن قرار دهيد و با کف دست با ارامي شستشو دهيد

4. زير آب ولرم هیرپیس را آبکشی کنید

5. موها را شانه کرده و آويزان کنيد تا بطور طبیعی خشک شود.

 

توجه: هنگامی که موها خیس هستند از سشوار ،اتو یا بابلیس کردن آتها خودداری کنید.

صفحه قبل 1 ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->