چگونه خلوص طلای خود را اندازه‌گیری کنیم؟

 مصنوعات طلا و جواهرات از طلای صد در صد خالص ساخته نمی‌شوند. به این خاطر که طلا بسیار نرم است و نمی‌توان آن را شکل داد و حتما باید با فلزی دیگر ترکیب شود تا بتوان در طلاسازی از آن بهره گرفت.

تعیین عیار طلا

برای تعیین عیار علاوه بر نگاه کردن به کد محصولی که خریده‌اید، می‌توانید آلیاژ طلا را هم مورد آزمایش قرار دهید.

کدهایی که روی طلا حک می‌شوند اغلب به صورت ۱۰K, 14K, 18K, 20K, و ۲۲K هستند. حرف انگلیسی K برای قیراط یا همان عیار طلاست و اعداد هم میزان خلوص طلا را نشان می‌دهند. مثلا ۱۸K یعنی طلا ۱۸ عیار.

تبدیل عیار طلا به درصد

بعد از آگاهی از عیار طلایی که دارید می‌توانید درصد طلای خالص موجود در آن را تعیین کنید. برای این منظور فقط کافی است عدد عیار را تقسیم بر ۲۴ کرده و سپس ضربدر ۱۰۰ کنید.

تعیین خلوص طلا در زیورآلات

پس از وزن کردن مصنوعات طلا، باید میزان طلای خالص را تعیین کنید. به این صورت که وزن محصول را به گرم ضربدر میزان خلوص آن کنید.

وزن کردن طلا

برای وزن کردن مصنوعات طلا به ترازوی مخصوص جواهرفروش‌ها نیاز دارید.

طلا را نباید به همراه سنگ یا الماسی که روی آن است وزن کنید.

اگر عیارهای چند قطعه طلا با هم فرق دارند، همه را با هم روی ترازو قرار ندهید. فقط طلاهایی که عیارشان با هم یکی است را می‌توانید همزمان روی یک ترازو وزن کنید.

طلا را می‌توانید به گرم وزن کنید. اما اغلب طلا فروشان آن را با واحد اونس یا صوت اندازه‌گیری می‌کنند که خودتان باید به گرم تبدیل کنید.

قصد خرید طلا دارید؟

برای اطلاع از قیمت طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت می توانید به سایت فروشگاه انلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

مد ۲۰۲۰ طلا و جواهر چیست؟

 برای اینکه به خوبی با جزئیات مد طلای سال ۲۰۲۰ آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم  5 مورد زیر را مدنظر داشته باشید. تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

زنجیرهای بسیار بزرگ

زنجیر طلا که بسیار بزرگ ، شکل و شمایل فانتزی به تیپ شما می‌بخشند. تا قبل از سال ۲۰۲۰ از این زنجیرها فقط برای مراسم خاصی می‌شد استفاده کرد. اما از سال آینده چون قرار است طلاهای سایز بزرگ مد شوند، می‌توانید با خیال راحت هر جا که دوست دارید از آنها استفاده کنید.

مروارید

زیورآلات مرواریدی از کلاسیک‌ترین و شیک‌ترین سنگ‌های قیمتی است که همیشه در بازار طلا و جواهر موجود است. قدیم‌ها فقط زنان پیر و میانسال سراغ مروارید می‌رفتند، اما چندین سال است که زنان جوان هم عاشق این سنگ طبیعی شده‌اند و برای تیپ‌های ساده اما شیک خود از زیبایی مروارید استفاده می‌کنند.

گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ (Hoop)

گوشواره‌های حلقه‌ای چند سال پیش هم مد شده بودند و در اندازه‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی در بازار عرضه می‌شدند. این زیور آلات هیچ وقت کنار گذاشته نشدند و همچنان در میان مردم محبوبیت داشتند. اما گویا در سال ۲۰۲۰ قرار است به یکی از ترندهای اصلی تبدیل شود و مد سال آینده باشد.

زیورآلات نقره‌

نقره و زیورآلات نقره در سال ۲۰۲۰ محبوب خواهند شد. در حال حاضر هم مصنوعات بسیار زیبایی از جنس نقره در بازار وجود دارد. اما در سال آینده میلادی باید منتظر مدل‌های جدیدتر و جذاب‌تر از زیور آلات نقره باشیم.

جواهرات با طرح دریا

در سال ۲۰۲۰ شاهد حضور طلا و جواهراتی خواهید بود که به دریا و موجودات دریایی ربط خواهند داشت. هر چیزی که به دریا مربوط شود می‌تواند الهام‌بخش ساخت و طراحی چنین طلاهایی باشد. از صدف و موج دریا گرفته تا رنگ و شکل دریا.

برای کسب اطلاعات در مورد قیمت طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت می توانید به سایت فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

گران‌ ترین برندهای طلا و جواهر در جهان

 گران‌ ترین برندهای طلا و جواهر در جهان شامل ۱۰ نام است که احتمالا زیاد نامشان را دیده یا شنیده‌اید؛ برندهایی همچون پیاژه، کارتیه، تیفانی، شوپارد و بولگاری.

اهمیت طلا، جواهر و زیورآلات

تیپ و استایل هر فردی بدون اکسسوری تقریبا ناقص است. جورجیو آرمانی در یکی از مصاحبه‌هایش یک بار گفته بود که این روزها، طلا، جواهر و زیورآلات بسیار مهم‌تر از لباس هستند. مخصوصا خانم‌ها می‌توانند با کمک زیورآلات به لباس‌های خود تنوع ببخشند.

گران‌ ترین برندهای طلا و جواهر در جهان

1.گراف دایمندز (Graff Diamonds)

گراف دایمندز یک کمپانی جواهرسازی بریتانیایی است، که در زمینه طراحی، ساخت و فروش انواع طلا، نقره، الماس، جواهرات، کالاهای لوکس و ساعت فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی آنها در شهر لندن در انگلستان قرار دارد.

2.بولگاری (Bvlgari)

یکی دیگر از گران‌ ترین برندهای طلا و جواهر در جهان ، بولگاری است. این برند در سال ۱۸۸۴ میلادی توسط سوتیریوس وولگاریس در رم تاسیس شد. بولگاری  در ابتدا به خاطر جواهرات تک، ساعت مچی و عطر و محصولات مراقب از پوست شهرت پیدا کرد. اما فارغ از این ها توانست پله‌های ترقی را پشت سر هم طی کند و هتل‌ها و اقامتگاه‌های ۵ ستاره بسیار لوکسی هم بسازد و در این زمینه نیز اسم و رسمی برای خودش به هم بزند.

3.پیاژه (Piaget)

شرکت سوئیسی پیاژه در ردیف هفتم گران‌ ترین برندهای طلا و جواهر در جهان نشسته است. این شرکت اولین بار در سال ۱۸۷۴ میلادی توسط جورج پیاژه تأسیس شد. اما بعدها برای ادامه فعالیت‌های تجاری خود به گروه ریچموند سوئیس (Swiss Richemont) واگذار شد.

4. شوپارد (Chopard)

خانه لوکس شوپارد در سال ۱۸۶۰ میلادی توسط فردی به نام لوئیس شوپارد در ژنو تاسیس شد. در حال حاضر بیش از یکصد شعبه در شهرهای مختلف جهان دارد. شوپارد یکی از لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین برندهای جواهرات در دنیاست و به خاطر جواهرات و ساعت‌های مچی خاصی که دارد شهرت یافته.

قصد خرید طلا دارید !

برای کسب اطلاعات بیشتر در ورد داتشنامه طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت میتوانید به سایت فروشگاه انلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر( سرویس طلا ، زنجیر طلا ف انگشتر طلا و...)  خود را خریداری نمایید

هر آنچه باید در مورد تغییر سایز انگشتر بدانید

 وقتی قصد خرید حلقه و انگشتر طلا رادارید، بدون شک آن را اندازه انگشت خود می‌خرید. اما به مرور زمان ممکن است سایز آن کوچک یا بزرگ شود که هیچ جای نگرانی ندارد. می‌توانید سایز انگشتر را تغییر دهید.

برش حلقه برای تغییر دادن سایز انگشتر

در اغلب مواقع، جواهرسازها انگشتر را برش می‌دهند تا اندازه آن را بزرگ یا کوچک کنند و سپس دوباره حلقه را جوش می‌دهند.

برای بزرگ کردن انگشتر، طلاساز پس از برش حلقه، آن را می‌کشد تا به اندازه دلخواه برسد. سپس از فلزات دیگر برای پر کردن این فاصله بهره می‌گیرد.

منطقه‌ای که تغییر اندازه روی آن انجام شده، به مرور زمان ضعیف می‌شود

انگشترها پس از تغییر سایز، از محلی که بریده و دوباره هویه‌کاری شده‌اند ضعیف خواهند شد. فرقی هم نمی‌کند که این برش و جوش‌کاری در کدام بخش انگشتر انجام شده باشد. در هر صورت، اگر فشار زیادی روی آن بخش وارد شود، احتمال شکستن حلقه زیاد خواهد بود.

مشکلات تغییر سایز انگشتر چیست؟

گاهی برخی از تعمیرکارهای جواهرات، پس از برش دادن حلقه به‌درستی آن را هویه‌کاری نمی‌کنند. به همین خاطر، احتمال شکستن جواهردر آینده بسیار زیاد خواهد بود.

چگونه می‌توان فهمید که محل هویه‌کاری ضعیف شده است؟

برای این منظور، به محلی که برش و هویه‌کاری انجام شده نگاه کنید. در صورتی که تغییر سایز به‌درستی انجام شده باشد، نباید هیچ اثری از آن روی انگشتر باشد. سطح انگشتر باید همانند دیگر قسمت‌هایش، صاف و صیقلی و براق باشد.

چه زمانی نمی‌توان سایز انگشتر را تغییر داد؟

تغییر سایز انگشتر بسیار محدود است. اگر قصد دارید حلقه را بیشتر از یک یا دو سایز بزرگ یا کوچک کنید، باید بدانید که این امر ممکن نیست.

همچنین، تغییر اندازه برخی از فلزات بسیار دشوار است. به‌طور مثال، بیشتر جواهرسازهای نمی‌توانند حلقه‌های تیتانیومی را کوچک یا بزرگ کنند زیرا روش‌های سنتی برش و هویه‌کاری روی آن‌ها پاسخ‌گو نیست. روش‌های دیگری همچون کشیدن، خم کردن یا افزودن فلزات دیگر نیز تاثیر چندانی روی این فلز ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت می توانید به فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

معرفی پر طرفدارترین ترند های زیورآلات زنانه در سال ۲۰۲۰

 ترند های زیورآلات زنانه در سال ۲۰۲۰ چیست؟

ترند های زیورآلات زنانه در سال ۲۰۲۰ شامل طرح‌های بزرگ، رنگی و فلش‌بکی به گذشته‌های دور است. از گوشواره‌ طلا حلقه‌ای بزرگ گرفته تا سینه‌ریزهای یقه‌ای و نگین دار. برای آشنایی با جدیدترین مدل طلا در سال ۲۰۲۰ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

۱- ترند های زیورآلات زنانه در سال ۲۰۲۰ : گوشواره‌های تکی / نامتقارن

این روزها، طراحی گوشواره‌ها به سمت بزرگ‌تر و تک شدن پیش می‌رود؛ از یک گوشواره قطره‌ای ساده و ظریف گرفته تا طرح‌های هندسی و مدل‌هایی که همچون مجسمه‌های هنری هستند.

2- ترند های زیورآلات زنانه در سال ۲۰۲۰ : جواهرات رنگارنگ

تمام فصل‌ها بیانگر رنگی خاص و زیبا هستند و این موضوع باید در اکسسوری شما نیز منعکس شود. اگر به دنبال اضافه کردن کمی رنگ و لعاب به ظاهرتان هستید، بهتر است از جواهرات شروع کنید. اخیرا چسباندن رنگ‌های متنوع به قطعات طلا و نقره هیاهو و سروصدای زیادی ایجاد کرده است. مجموعه‌ای از سنگ‌های قیمتی با رنگ‌های عجیب و متنوع روی انواع مختلفی از جواهرات قرار گرفته است

3- ترند های زیورآلات زنانه در سال ۲۰۲۰ : گردنبندهای ضخیم زنجیره‌ای

افراد بزرگ و مطرح در صنعت طلا و جواهر ، سال ۲۰۲۰ را سال زنجیر پیش‌بینی کرده‌اند. البته همه ما می‌دانیم که گردنبندهای زنجیری یا به قول معروف کارتیه مدت‌هاست که کانون توجه قرار گرفته‌اند. اما امسال به معنای واقعی این مد رو به رشد است. این سبک جواهرات بیشترین تأثیر را وقتی میگذارند که به صورت تک استفاده می‌شوند. به این خاطر می‌توانند در عین سادگی بسیار جذاب هم باشند.

4- ترند های زیورآلات زنانه در سال ۲۰۲۰ : جواهرات الهام گرفته از عتیقه‌ها

شاید جالب باشد که بدانید، جواهرات هم احساس دارند و با استفاده از آنها، به راحتی می‌توانید نوع شخصیت دیگران را حدس بزنید. ارث‌های خانوادگی مثل یک گردنبند قدیمی از پدر یا حتی یک کیف خیلی ساده برای همه‌ی ما بسیار ارزشمند‌ هستند. البته همه‌ی ما این شانس را نداشته‌ایم که جواهراتی از خاندانمان به ما به ارث رسیده باشد، اما خوشبختانه طراحان جواهرات تحت تاثیر زیورآلات قدیمی قرار گرفته‌اند و در نهایت جواهرات عتیقه راه خود را به این صنعت باز کرده‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت می توانید به سایت فروشگاه انلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خورد را خریداری کنید.

تاریخچه‌ی گردنبند

 تاریخچه‌ی گردنبند در تمدن‌های باستان

گردنبند، اولین زیورآلات مورد استفاده‌ی بشر بوده است. گردنبندهای اولیه کاملا ساده و با استفاده از مظاهر طبیعت از جمله پر، استخوان، پوسته‌ی درختان و مواد گیاهی ساخته می‌شده‌اند.

طبق تحقیقات و مکاشفات باستان‌شناسی، قدیمی‌ترین زیورآلات مورد استفاده‌ی بشر، گردنبندی از صدف‌های سوراخ شده است که در غاری واقع در مراکش کشف شده است. این گردنبند احتمالا متعلق به ۱۱۰ هزار سال پیش از میلاد است.

فرهنگ‌های اولیه‌ی بشر، در سبک پیدایش و پیشرفت زیورآلات و از آن جمله گردنبند نقش بسزایی داشته است. گردنبندها و جنس خاص آنها در حقیقت نشان‌گر موقعیت افراد، اعتبار و عناصر هویت آنها بوده است. در این عهد، بیشترین و مهمترین کاربرد گردنبند در مراسم آیینی، مذهبی و جادویی و خاکسپاری افراد است

تاریخچه‌ی گردنبند در ایران

حدودا از ۲ هزار سال پیش از میلاد و در دوره‌ی مادها، ساکنان فلات ایران ساختن جواهرات را با دانه‌ها و مهره‌های رنگی شروع کردند. در لباس یک ایرانی عهد باستان، همیشه گردنبند و بازوبند وجود داشته و دشنه‌ای نیز در زیر لباس خود پنهان می‌کرده است.

در دوره‌ی هخامنشی، تنوع بسیار زیادی در زیورآلات از جمله‌ پلاک، شمسه، دکمه گردنبند و دستبند دیده می‌شود.

تاریخچه‌ی گردنبند در اروپا

در دوران قرون وسطی جواهرات به عنصر جدایی‌ناپذیر لباس تبدیل شدند و گردنبندها اصلی‌ترین نقش را در این زمینه ایفا می‌کردند. از قرن ۱۴ تا اوایل قرن ۱۷، گردنبندهای ساخته شده با سنگ‌های قیمتی و زنجیرهای سنگین طلا با آویزهایی جذاب، عامل تمایز وضعیت اجتماعی و درجه‌بندی میزان ثروت افراد بوده است.

در اوایل قرن بیستم، لباس‌های مردمان اروپا مجلل‌تر شد و به همان میزان، زیورآلات و جواهرات و خصوصا گردنبندها عیار و جلوه‌ی بالاتری گرفت؛ به شکلی که گردنبندها حتی با لباس‌های ارزان و نه چندان مجلل نیز حتما استفاده می‌شدند.

علاوه بر این مواد اولیه‌ی جدید و فن‌آوری‌های نوین اروپا، این امکان را فراهم می‌کرد که گردنبندها و زیورآلات دیگر در مقیاس انبوه تولید شوند. با توجه به نقش و فعالیت رسانه‌های جمعی، صنعت مد و فشن وارد چشم‌انداز جدیدی شد و تولیدکنندگان، همه‌ی تلاش خود را می‌کردند که بر اساس سلایق و مناسبت‌ها بهترین زیورآلات را به جامعه عرضه کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت می توانید به سایت فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیلک محصول مورد نظر ( زنجیر طلا ، گوشواره طلا ، انگشتر طلا و... )خود را خریداری نمایید

چطور انگشتر را از انگشت متورم در آوریم؟

 بیرون آوردن انگشتر طلا از انگشت ورم کرده یکی از معضلات می‌باشد. اگر انگشت شما به هر دلیلی ورم کرد و نتوانستید انگشتر را از انگشت خود خارج کنید، تلاش نکنید که با زور و سماجت به هدف خود برسید. در صورنی که انگشت شما زخمی، بی حس و دردناک و رنگ پریده نباشد، می‌توانید با راه حل های خانگی صحیح، انگشتر را خارج کنید. اجازه دهید که در ابتدا به دلایل تورم انگشتان اشاره‌ای داشته باشیم.

درآوردن انگشتر از انگشت متورم

همانطور که گفتیم با استفاده از روش های خانگی از پیش آزموده، می‌توانید برای درآوردن انگشتر تلاش کنید. اما با هم یادآوری میکنیم که اگر انگشت شما آسیب دیده، رنگ پریده یا بی حس و دردناک شد، از این روش ها استفاده نکنید. در ادامه با ما در گالری پرسته همراه باشید تا شما را با راه‌های صحیح خانگی آشنا کنیم.

ورم انگشتان را کاهش دهید

دست خود را در کاسه‌ی آب یخ قرار دهید یا کیسه‌ی یخی را به مدت ۱۰ دقیقه روی انگشت ورم کرده قرار دهید و سپس دستتان را بالای قلب خود قرار دهید تا انگشتتان خنک و ورم آن کمتر شود.

بستن انگشت

از یک روبان کادوی باریک یا نخ دندان پهن کمک بگیرید. یک سر روبان یا نخ دندان را از زیر انگشتر رد کنید. در صورت نیاز برای این کار از خلال دندان استفاده کنید. سپس در حالی که انتهای نخ را محکم نگه داشته‌اید، نخ را سفت و محکم دور انگشتتان بپیچید. سر آزاد را برای اطمینان گره بزنید یا از کسی کمک بخواهید تا آن را برایتان نگه دارد. انتهای نخ را با دست دیگر بگیرید و آرام انگشتر را به جلو بکشید. در شکل زیر روش کار را مشاهده می‌کنید.

انگشت را چرب کنید

سعی کنید با روغن های چرب، کرم، قسمت هایی از انگشت که بالا و پایین انگشتر است، چرب کنید و بعد انگشتر را با پیچاندن بیرون بکشید

اگر روش های خانگی برای بیرون آوردن انگشتر کارساز نبود چه کنیم؟

اگر با روش های گفته شده موفق نشدید که انگشتر را از انگشت متورم خود خارج کنید، بهترین راه مراجعه به آتش نشانی یا طلاساز است که با روش های مطمئن آن را از انگشت شما در بیاورد.  در ضمن حتما مراقب باشید که هنگام خرید، انگشتر مناسب سایز انگشت خود را انتخاب کنید تا بعدها دچار مشکل نشوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت می توانید به سایت فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید.

کد طلا چیست؟ آیا مصنوعات طلا باید حتما کد داشته باشند؟

 دی که روی زیورآلات طلا درج می‌شود به‌عنوان تاییدی بر اصالت کالاست. اما آیا واقعا لازم است که همه جواهرات کد داشته باشند؟ آیا این کد تضمین کننده کیفیت محصول است؟ و اگر طلایی که خریداری کرده‌اید کد نداشته باشد، چه باید بکنید؟

چه کدهایی روی مصنوعات طلا درج می‌شود؟

عموما عیار طلا روی زیورآلات و جواهرات از جنس طلا کد می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، عیار نشان‌دهنده میزان خلوص طلای مصرف شده در ساخت جواهری است که قصد خرید آن را دارید. به‌طور مثال، طلایی ۲۴ عیار یعنی کالا از ۹۹٫۹۹ درصد طلای خالص تهیه شده است. یا مثلا وقتی روی زیورآلات موردنظرتان ۱۴K مهر شده، یعنی عیار طلای آن ۱۴ است.

از دیگر کدهایی که ممکن است روی طلا ببینید، درصد خلوص کالاست. یعنی به جای استفاده از عیار، از عدد کامل بدون حرف K انگلیسی استفاده می‌شود. به‌طور مثال، عدد ۷۵۰ نشان‌دهنده این است که ۷۵ درصد از جواهر موردنظر از فلز طلا تهیه شده است. یعنی یک طلای ۱۸ عیار است.

آیا روی طلای واقعی کد درج می‌کنند؟

در کشوری همچون آمریکا، همه سازنده‌ها و فروشنده‌های جواهرات و زیورآلات طلا باید روی محصولات خود کدی که نشان دهنده عیار طلا باشد را درج کنند.

آیا می‌توانید به کد طلا اعتماد کنید؟

این قوانین برای این اعمال شده‌اند که از هرگونه تقلب و دروغی از جانب سازنده پیشگیری شود. اما با این وجود، این امر تضمین‌کننده اصل بودن کالا نخواهد بود.

ممکن است عیار جواهر بیشتر از آنچه واقعا هست درج شود. یا حتی امکان دارد که عدد عیار درست باشد اما آن قطعه فقط روکش طلا داشته باشد.

اگر طلای موردنظر کد نداشت، چه کار باید کرد؟

دلایل گوناگونی برای عدم درج کد روی قطعات طلا وجود دارد. ممکن است طلا از ابتدا کد نشده یا کد آن در اثر زمان از بین رفته باشد.

حتی ممکن است به این خاطر باشد که کالا واقعا طلا نیست.

برای اینکه سرتان کلاه نرود، حتما عیار طلای موردنظرتان را بسنجید. بهترین روش برای این منظور، استفاده از اسید نیتریک است. البته، عیارهای پایین‌تر از ۱۴ را توسط اسید نیتریک خالص با غلظت‌های مختلف و عیارهای بالاتر از ۱۴ را توسط تیزاب سلطانی یا مخلوط اسید نیتریک و نمک طعام می‌سنجند

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت می توانید به سایت فوشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیل محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید

با انواع مختلف طلا آشنا شويد

 آيا مي‌دانيد كه در صنعت جواهرسازي از بيشتر از يك نوع طلا استفاده مي‌شود؟ در اين حرفه با افزودن فلزات ديگر به فلز طلا در واقع آلياژي از طلا مي‌سازند كه درجه سختي، كيفيت، عيار و حتي رنگ محصول نهايي را معين مي‌كند.

براي آشنايي با انواع مختلف طلا از شما دعوت مي‌كنيم تا ادامه مطلب را مطالعه كنيد.

طلاي زرد 

طلاي زرد رايج‌ترين طلايي است كه در جواهرسازي از آن استفاده مي‌شود. لازم است بدانيد با اينكه طلاي زرد همرنگ فلز طلاست، اما خلوص آن‌ها با هم برابر نيست.

طلاي سفيد

رايج‌ترين آلياژي كه در جواهرسازي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، طلاي سفيد است. براي رسيدن به اين رنگ، فلز طلا با فلزاتي همچون پالاديم يا نيكل آلياژ مي‌شود. البته اين تركيب همچنان سايه‌اي از زرد در خود دارد.

طلاي رنگي

با اينكه رنگ رايج طلا زرد است، اما در رنگ‌هاي مختلفي توليد و عرضه مي‌شود. رنگ طلا به نوع فلز بستگي دارد كه با هم آلياژ شده‌اند. در زير مواد تشكيل دهنده طلاهاي رنگي را توضيح داده‌ايم:

رزگلد

براي ساخت طلاي رُزگُلد، از فلز مس استفاده مي‌كنند. طلا و مس را آلياژ كرده و اين رنگ صورتي را پديد مي‌آورند. هر چه مس آلياژ بيشتر باشد، رنگ رزگلد آن نيز بيشتر خواهد بود. اين طلا با نام «طلاي قرمز» هم شناخته مي‌شود. البته اگر مس كمتري در تركيب آن به كار رفته باشد، رنگ آلياژ صورتي خواهد شد كه به «طلاي صورتي» هم مشهور است.

طلاي سبز

اين طلا از تركيب نقره و طلا بدست مي‌آيد. در برخي موارد (خيلي محدود) از كاديوم هم استفاده مي‌كنند. رنگ سبز آلياژ طلا خيلي شديد نيست و بيشتر، سايه‌اي از رنگ سبز دارد.

طلاي سياه

اشتباه نكنيد، منظورمان نفت نيست. فلز طلا را به روش‌هاي مختلفي مي‌توان تيره و سياه كرد. يكي از رايج‌ترين روش‌ها، استفاده از روكش روديوم سياه است.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنين خريد طلا كم اجرت مي توانيد به سايت طلا فروشي آنلاين كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليك محصول مورد نظر خورد را خريداري نماييد

از تاریخچه گوشواره چه می دانید؟

 تاریخچه گوشواره برای اغلب شما عزیزان حائز اهمیت می باشد. چون گوشواره یکی از جواهرات مورد استفاده‌ی انسان‌ها از زمان‌های گذشته تا به امروز است که در فرهنگ‌های مختلف با هدف‌های متفاوت، مورد استفاده قرار می‌گرفته است. شاید برای شما دانستن تاریخچه‌ی این جواهر، جالب باشد. اگر چنین است پس با ما همراه باشید.

تاریخچه گوشواره در ایران و مصر

تاریخچه گوشواره و نخستین نشانه‌های استفاده از گوشواره در آثار به جا مانده از تمدن ایلام دیده می‌شود. بعد از آن در پیکره‌های تخت جمشید بر روی گوش سرباز هخامنشی گوشواره میبینیم.

بعد از آن نیز بر گوش چپ مرد نمکی که در زمان ساسانی می‌زیسته، گوشواره طلا دیده می‌شود.

استفاده از گوشواره در دوران هخامنشی بسیار رایج بوده است. از جمله این گوشواره ساخته شده از طلا و منبت کاری شده با فیروزه عقیق سرخ و سنگ لاجورد است. باستان شناسان قدمت آن را به دوران هخامنشی و ۳۳۰-۵۲۵ پیش از میلاد تخمین زده اند. ساخت این گوشواره‌ی نفیس در روزگاری که ابزارهایی پیش پا افتاده تنها ابزار کار بوده اند، دنیایی از رمز و راز را با خود به همراه دارد. قطر این گوشواره ۱٫۵ سانتیمتر است و اکنون در موزه‌ی هنرهای بوستون قرار دارد

تاریخچه گوشواره در مغرب زمین

یکی از قدیمی‌ترین اشارات به گوشواره در کتاب مقدس مسیحیان است؛ هنگامی که موسی در کوه سینا بنی اسراییل از هارون خواستند تا برای آنها خدایی بیاورد، او به آنها فرمان داد تا گوشواره ها و دیگر جواهرات پسران و دخترانشان را برای وی بیاورند.

در سال ۱۵۷۷ میلادی نوشته‌ای از کشیشی به نام «ویلیام هریسون» با عنوان شرح انگلستان منتشر شد که در قسمتی از آن آمده است: «برخی از اقایان و درباریان حلقه هایی از طلا و سنگ یا مروارید را به گوششان می‌آویزند…»

برای کسب اطلااعت بیشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت می توانید به سایت فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه منید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

صفحه قبل 1 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->