هر آنچه در مورد روکش طلا یا آبکاری طلا باید بدانید

 حتما شما هم تا به حال نام روکش طلا یا آبکاری طلا را شنیده‌اید. در این مطلب از بلاگ طلا فروشی اینترنتی کیش طلا  قصد داریم آبکاری طلا یا روکش طلا را بیشتر به شما معرفی کنیم.

انگشتر یا حلقه طلا تماما از طلای خالص تهیه نشده است، بلکه از فلزی دیگر ساخته و سپس با  طلا روکش میشوند.

روکش کردن یا آبکاری طلا اغلب برای این است که قیمت خرید طلا کاهش پیدا کند. یعنی مثلا یک انگشتر نقره را با آب‌طلا روکش می‌کنند تا شبیه طلا بشود. در این حالت، بهای آن کاهش می‌یابد اما ظاهرش کاملا شبیه طلای زرد است.

چه فلزاتی را می‌توان با روکش طلا یا آبکاری طلا کرد؟

تقریبا همه فلزات را می‌توان در فرایند آبکاری الکتریکی روکش طلا کرد. اما عموما مصنوعاتی از جنس نقره، برنج، مس و نیکل گزینه‌های مناسب‌تری برای این امر بشمار می‌روند.

باید توجه داشته باشید که این روکش‌ها به مرور زمان از بین می‌رود. برای این منظور باید دوباره آن را روکش کنید. البته اگر روکش با ضخامت مناسب انجام شده باشد، دوام خوبی دارد و ممکن است تا سال‌ها با کمترین تغییر به قوت خود باقی بماند.

مراحل روکش طلا یا آبکاری طلا

روکش کردن یک قطعه طلا بوسیله طلا به روش الکترولیز را آبکاری می‌گویند که در ده مرحله انجام می­‌گیرد.

آماده سازی: براق کردن و تمیز کردن زیرکار در آبکاری طلا ضروری است. این کار اغلب توسط دینام صورت می‌گیرد. روی دینام فرچه­‌های موئی، نمدی یا پنبه‌­ای قرار دارد که همراه با روغن پنزا برای از بین بردن خط های تقریبا عمیق مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای براق کردن روی کار هم از روغن پولیش مخصوص طلا و فرچه موئی استفاده می‌شود.

شست‌وشو: زیرکار را با پودر شوینده و آب داغ می‌شویند تا همه چربی‌ها از بین برود. سپس آن را در محلولی متشکل از ۳۰ گرم سیانور پتاسیم یا سدیم (NACN یا KCN) در یک لیتر آب مقطر می‌ریزند. در آخر هم با آب شهری آن را آبکشی می‌کنند.

لیزگیری: زیرکار که قرار است روکش شود را درون محلولی متشکل از یک لیتر آب مقطر ۱۰۰ یا یک استکان اسید سولفوریک غلیظ (۲SO4) قرار می‌دهند. سپس با آب شهر می‌شوند. در آخر هم فلز را با استفاده از خاک اره خشک می‌کنند تا همه رطوبت فلز گرفته شود.

وان آبکاری: زیرکار را درون محفظه‌ای شیشه­‌ای از نوع پیرکس- فایبر گلاس یا وان (محفظه) فلزی با پوشش P.V.C قرار می‌دهند و الکترولیت روی آن می‌ریزند.

 

خرید لوازم یدکی خودرو و شناخت قطعات برای صاحبان خودرو

 داشتن اطلاعات درباره ی خرید لوازم یدکی هیوندا یا قطعات هر نوع خودروی دیگری فقط مناسب فروشندگان و تعمیرکاران نیست و برای صاحبان خودرو نیز می تواند ضروری و کار آمد باشد. مطمئنا شما که صاحب خودرو هستید با داشتن اطلاعات در خصوص لوازم یدکی خودروی خود میتوانید چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ فنی برای تامین قطعات مورد نیاز خودروی خود اقدام کنید.

ما در اینجا قصد داریم تا نحوه خرید لوازم یدکی و هر آنچه که شما ممکن است در هنگام مراجعه به تعمیرگاه با آن مواجه شوید را در ادامه ی این مطلب برای شما بیان کنیم. شما میتوانید هر نوع نظر و یا پیشنهادی در خصوص این مقاله داشتید را در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا در اسرع وقت به آن رسیدگی کنیم.

شماره فنی (( Part Number )) خودرو چیست؟

تمامی قطعات و لوازم یدکی هیوندا و کیا دارای شماره فنی مخصوص و منحصر به فرد هستند . البته لازم به ذکر است بعضی مواقع قطعات برخی از خودروها ی این دو شرکت خودرو سازی به صورت مشترک نیز استفاده میشوند. زیرا برخی شماره های فنی قطعات خودروهای این دو شرکت با هم مشترک می باشند .

در صورت آشنا نبودن شخص تامین کننده قطعه و استفاده از کد های فنی مشابه باعث اختلال در عملکرد سیستم های دیگر خودرو می شود. کد های فنی اشتباه میتواند باعث اختلال در عملکرد سیستم های دیگر خودرو شود که نیاز به تنظیم مجدد قطعه خواهد بود و باید زمان و هزینه بیشتری را برای تعمیر و تعویض قطعات صرف کرد.

بیشتر بدانیم : تعویض و خرید جعبه فیوز داخل اتاق

راهکار

توصیه ما در  فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو استار پارتس به شما این است که برای خرید لوازم یدکی هیوندا و کیا و یا هر خودروی دیگری با هر برندی که مورد استفاده شما می باشد رابه دست کارشناسان مربوطه دراین حرفه سپرده تابا پیشنهادمناسب ترین ودرست ترین وبه صرفه ترین قطعات شما رادر جهت خریدمناسب قطعه همراهی کنند.

وقتی خودرویمان دچار خرابی قطعات میشود چه کاری انجام بدهیم؟

وقتی که خودرویتان دچار مشکل میشود و شما به مکانیک مراجعه می کنید احتمالا مکانیک پس از بررسی و عیب یابی خودرو، به شما میگوید که قطعاتی از خودرویتان باید تعویض شوند. قطعات زیاد در خودرو و تنوع آنها با اسامی جدید معمولا ما را دچار سردر گمی میکند .

ممکن است نام‌هایی چون آلترناتور، پلوس، میل سوپاپ، سیبک موجگیر ، قرقری فرمان ، یونیت ، کمپرسور ، طبق ، انواع سنسور و یا کاتالیزور به گوش شما بخورد. البته هر وسیله نقلیه، دارای یک سری اقلام مصرفی نیز هست که پس از مدتی استفاده باید بازبینی و در صورت نیاز تعویض گردد. دوره تعویض و بازبینی این اقلام متفاوت بوده و ممکن است بین ۱ ماه الی چند سال اختلاف وجود داشته باشد.  همچنین زمان تعویض لوازم مصرفی و خرید لوازم یدکی خودرو  وابستگی زیادی به میزان کارکرد خودرو و کیفیت اقلام بکار گرفته شده در خودرو دارد.

 

چگونه بهترین حلقه طلا را انتخاب و خریداری کنیم؟

 اگر قصد خرید حلقه طلا دارید این راهنما از گالری طلا و جواهر کیش طلا را تا انتها بخوانید تا متوجه شوید به چه مسایل و مواردی باید پیش از خرید طلا توجه داشته باشید.

حلقه طلا باید چه عیاری داشته باشد؟

عیار طلا همان طور که می‌دانید نشان دهنده میزان طلای خالصی است که در محصول به کار رفته است. بالاترین عیار طلا، ۲۴ است. به‌طور مثال، طلایی با عیار ۱۰ یعنی حدود ۴۲ درصد طلای خالص در ساخت آن استفاده شده (۱۰ تقسیم بر ۲۴) و بقیه آن از فلزات دیگری همچون نیکل، زینک و … تشکیل شده است.

همان‌طور که حدس زده‌اید، هر چه عیار طلا بالاتر باشد، ارزش آن بیشتر و در نتیجه قیمتش نیز بالاتر است. بنابراین هنگام خرید طلا با عیار بالا باید قیمت آن را نیز مدنظر داشته باشید.

فارغ از این مورد، مقاومت و ماندگاری مصنوعات طلا نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

از آنجا که طلای خالص بسیار نرم و شکننده است، اگر عیار حلقه طلایی که انتخاب می‌کنید پایین‌تر باشد، عمر طولانی‌تری خواهد داشت زیرا محکم‌تر است و به راحتی آسیب نمی‌بیند.

آیا انگشترهای طلا حاوی نیکل هستند؟

نیکل فلزی است که اغلب مواقع برای ساخت مصنوعات طلا به طلای خالص اضافه می‌شود. تنها ایرادی که این فلز دارد این است که برخی مردم به آن حساسیت دارند و پوستشان به محصولی که حاوی نیکل است واکنش نشان می‌دهند.

اگر جزو کسانی هستید که به این فلز حساسیت دارید، نباید سراغ طلای عیار پایین (عیار ۱۰) بروید زیرا نیکل موجود در آنها بسیار زیاد است و حتما پوستتان واکنش نشان خواهد داد.

طلاهای بالا ۱۴ عیار بهتر هستند. اما همچنان امکان اینکه حساسیت ایجاد کنند نیز وجود دارد.

طلای ۱۸ عیار و یا بالاتر گزینه خوبی هستند و احتمال اینکه حساسیت بدهند بسیار پایین و تقریبا صفر است.

جنس زین انگشتر را از فروشنده جویا شوید

اگر روی حلقه‌ای که انتخاب می‌کنید سنگ قیمتی کار شده، حتما بپرسید که پایه نگهدارنده سنگ از چه جنسی است. پایه‌هایی که زرد رنگ هستند یعنی طلای خالص بیشتری دارند، در نتیجه احتمال شکستن آنها زیاد است. اگر یکی از پایه‌ها از بین برود، شما سنگ قیمتی خود را از دست خواهید داد.

آیا انگشتر باید طلای خالص باشد یا روکش طلا؟همه انگشترهای طلا تماما از طلای خالص تهیه نشده‌اند، بلکه از فلزی دیگر ساخته می‌شوند و سپس با طلا روکش میشوند.

طلای آبکاری شده از طلای واقعی ارزان‌تر است. اما به خاطر داشته باشید که روکش به مرور زمان از بین می‌رود و فلز اصلی نمایان می‌شود. در چنین حالتی باید دوباره آن را نزد جواهرساز ببرید تا برایتان از نو روکش کند.

اگر قصد دارید طلا را هر روز و همه جا دست کنید، بهتر است طلای کامل بخرید. اما اگر هر چند وقت یکبار انگشتر را استفاده می‌کنید اگر روکش باشد هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

البته اگر به نیکل حساسیت دارید مطمئن شوید که فلز اصلی انگشتر از نیکل نباشد که مشکلی برای پوست شما ایجاد نشود.

 

هیوندا کنا 2020 خودروی زیبای برند HYUNDAI چه ویژگی هایی دارد؟

 هیوندا کنا 2020 از همین ماه وارد بازار اروپا خواهد شد. چند ماه پیش، هیوندای تصاویر اولیه از نسخه‌ی هیبریدی کنا برای سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد؛ و ازین پس تصاویر دقیق‌تر در کنار مشخصات فنی جامع از این خودرو وجود دارد.

حال می‌توانیم به خوبی به جزئیات مدل هیبریدی کنا نگاه کنیم. این خودرو در کنار مدل بنزینی و الکتریکی کنا تولید خواهد شد تا سومین خودرو از خانواده‌ی کنا باشد.

بیشتر بدانیم :

راهنمای خرید روغن گیربکس هیوندای

مشخصات فنی کنا 2020

در بخش فنی این خودرو هیوندای از یک پیشرانه‌ی بنزینی ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر استفاده کرده که به سیستم سوخت‌رسانی تزریق مستقیم از نوع GDI مجهز است و می‌تواند با سیکل آتکینسون نیز کار کند تا مصرف کم‌تری داشته باشد.

حداکثر قدرت این پیشرانه به ۱۰۳ اسب‌بخار در ۵۷۰۰ دوربردقیقه و حداکثر گشتاور آن نیز به ۱۴۷ نیوتن‌متر در ۴ هزار دور بر دقیقه می‌رسد. در کنار این پیشرانه‌ی بنزینی از یک موتور برقی هم استفاده شده است که ۴۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

این موتور برقی از یک باتری لیتیوم پلیمر ۱.۵۶ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. مجموع قدرت موتور هیبریدی هیوندای کنا ۱۳۹ اسب‌بخار و گشتاور آن ۱۶۵ نیوتن‌متر است.

هیوندای می‌گوید که کنا هیبریدی به لطف جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دو کلاچه‌ی خود که به پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان هم مجهز است دینامیک رانندگی بالایی را ارائه می‌کند

این خودرو دارای حالت رانندگی اسپرت نیز است. به‌گفته‌ی سازنده مصرف سوخت ترکیبی کنا هیبریدی تنها ۳.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و میزان انتشار گاز دی اکسید کربن آن نیز ۹۰ گرم در هر کیلومتر است.

این اعداد متعلق به نسخه‌ی دارای رینگ‌های ۱۶ اینچی هستند و سایر نسخه‌ها اعداد، برای علاقه مندان خودروهای اقتصادی و کم مصرف، هیوندای سیستم Eco-Driving Assist را در کنا هیبریدی نصب کرده است.

این سیستم میزان مصرف انرژی خودرو را مدیریت می‌کند و به راننده نیز در خصوص سرعت بهینه پیشنهاداتی می‌دهد. هیوندا کنا 2020 هیبریدی از نظر توانایی‌های حرکتی، چندان سریع نیست و زمان‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۱۱.۲ ثانیه با نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

طراحی داخلی هیوندا کنا 2020

در کابین این خودرو هیوندای سیستم Bluelink را نصب کرده است. از آپشن‌های کنا هیبریدی می‌توان به سیستم رهیاب ماهواره‌ای، نمایشگر لمسی ۱۰.۲ اینچی، سیستم فرامین صوتی سازگار به ۶ زبان، اپل کارپلی و اندروید اتو و سرویس هیوندای لایو اشاره کرد.

از کجا قطعات اورجینال هیوندای را خریداری کنیم ؟

فروشگاه لوازم یدکی خودرو استار پارتس در بازار امروز کشور ایران که خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو های خارجی کار اسانی نیست اقدام به فروش قطعات هیوندای و کیا کرده است ، و تمامی قطعات و لوازم یدکی هیوندای و کیا را هم به صورت حضور و هم مجازی در اختیار مشتری قرار می دهد

برای رنگ پوست من چه رنگ طلا مناسب‌تر است؟

 طلا و جواهر یک اکسسوری گران‌قیمت برای خوش‌تیپ بودن است. یعنی همه مردم فارغ از بحث سرمایه‌گذاری مالی، طلا را وسیله‌ای برای تکمیل تیپ و استایل خود می‌دانند و به همین منظور از آن استفاده می‌کنند و حاضرند پول زیادی هم برای خرید طلا هزینه کنند.

بنابراین بسیار مهم است گزینه‌ای را انتخاب کنید که با تیپ شما همخوانی کامل داشته باشد تا بدین صورت بتوانید بر جذابیت خود بیفزایید؛ نه اینکه بد به نظر برسید. در این مقاله با گالری طلا و جواهر کیش طلا همرا باشید تا شما در انتخاب طلا مناسب رنگ پوستتان راهنمایی کنیم.

چگونه تشخیص دهیم تُناژ رنگ پوست ما چیست؟

برای اینکه بدانید طلا به رنگ گرم (طلای زرد) یا رنگ سرد (طلای سفید، پلاتین یا نقره) انتخاب کنید اولین کار این است که رنگ پوست خود را بشناسید. برای این منظور فقط کافیست به رگ‌های روی پوست دستتان توجه کنید.

به این صورت که بخش داخلی مچ دست خود را زیر نور لامپ بگیرید و ببینید آیا ته‌رنگ رگ‌های دست آبی است یا سبز!

اگر رگ‌ها ته‌رنگ آبی دارند یعنی رنگ پوست شما سرد است و باید سراغ طلا و جواهر با رنگ‌های آبی، بنفش یا قرمز بروید.

اگر رگ‌ها ته‌رنگ سبز دارند یعنی رنگ پوست شما گرم است باید سراغ طلا و جواهر با رنگ‌های زرد، نارنجی و سبز بروید.

این را بدانید که اگر رنگ پوستتان سرد است، طلای سفید، نقره، استیل، پلاتین و زیورآلات سفید و روشن برای شما مناسب‌تر است.

اما اگر پوستی با تناژ گرم دارید، باید سراغ طلاهای زرد، نارنجی، عسلی و موارد مشابه باشید.

رنگ سرد برای پوست سرد و رنگ گرم برای پوست گرم. این فرمول برای انتخاب رنگ مو و انتخاب رنگ لباس هم کاربرد دارد.

باید بدانید که یکی از بزرگترین اشتباهات رایج مردم این است که تصور می‌کنند اگر رنگ پوست روشنی داشته باشند، ممکن نیست زمینه‌ی رنگی پوست آنها گرم باشد. اما این باور غلط است زیرا ممکن است در ظاهر رنگ پوست شما با رنگ دیگری یکسان به نظر برسد اما زمینه‌های متفاوتی داشته باشد.

ته‌مایه و زمینه رنگی پوست انسان به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شود:

سرد: رنگ پوست با ته‌مایه‌ی صورتی، قرمز و آبی

گرم: رنگ پوست با ته‌مایه‌ی زرد، هلویی و طلایی

خنثی: ترکیبی از دو رنگ سرد و گرم

بیشتر بدانیم :

راهنمای خرید حلقه طلا

 

تشخیص اصالت قطعات خودرو کیا

 تشخیص اصلی بودن قطعات خودرو کیا نیاز به تخصص و آشنایی کامل با لوازم یدکی خودرو مورد نظر دارد.امروزه تشخیص اصلی و فرعی بودن یک قطعه یا لوازم یدکی کیا کار ساده ای نیست،‌ چرا که به دلیل قیمت‌های بالا اجناس و فراوانی لوازم تقلبی، فروشنده ها با همان قیمت بالا اقدام به فروش اجناس تقلبی می‌کنند و شما که خریدار آن جنس هستید،‌ چون در حال پرداخت مبلغ بالایی بابت آن هستید، به تقلبی یا اصل بودن آن جنس شک نمی‌کنید. در چنین شزایط فروشگاه لوازم یدکی خودرو استار پارتس اقدام به فروش قطعات کیا و هیوندای به صورت اورجینال کرده و در ادامه این مقاله شما را برای خرید قطعات اورجینال راهنمایی کرده است.

چگونگی خرید قطعات اصلی

با توجه به گفته های بالا، خرید یک قطعه اصل، نیاز به تخصص و اطلاعات کامل در مورد قطعه مورد نظر دارد، اما یکسری موارد هستند که اگر کمی به آنها بیشتر توجه کنید، در اکثر موارد می‌توانید اصل یا فرع بودن یک قطعه خودرو را تشخیص دهید.در ادامه به توضیحات در مورد این موارد می‌پردازیم، اما هم اکنون آنها را نام می‌بریم:

  • رنگ بسته بندی
  • کیفیت بسته بندی
  • نوع جوشکاری قطعه
  • نوع نوشته‌های روی قطعات لوازم یدکی

از دیگر راه‌های تشخیص اصل یا فرع بودن یک محصول یا قطعه خودرو، کشور سازنده آن می‌باشد.شاید با خود بگویید خب یعنی اگر روی یک محصول نوشته شده باشد ساخت چین، آن محصول تقلبی است؟خیر. در حال حاضر بسیاری از محصولات دنیا در کشور چین ساخته و صادر میشود و اینکه یک محصول ساخت چین باشد، دلیل بر تقلبی بودن آن نیست.ممکن است خیلی از قطعات خیلی از خودروها توسط شرکت اصلی آن خودرو در چین تولید و صادر شوند.

برای این که از کشور سازنده قطعه خودرو مطمئن شوید، باید ابتدا ببینید روی خود محصول، (‌نه بسته بندی) ساخته شده در کدام کشور درج یا حک شده و سپس به سایت رسمی یا نمایندگی آن خودرو سازی مراجعه کنید.معمولا اکثر کمپانی‌ها در سایت رسمی خود درج می‌کنند که محصولات خودرا در کدام کشورها تولید کرده و به کدام کشورها صادر می‌کنند.پس شما از این طریق هم می‌توانید اصل یا فرع بودن یک محصول را مورد تست قرار داده و تشخیص دهید.

بیشتر بدانیم :

راهنمای خرید حلقه ازدواج مردانه

 پیدا کردن حلقه ازدواج مردانه چندان آسان نیست. این روزها در بازار طلا و جواهرات مدل‌های مختلفی از انگشتر با متریال‌های متنوع و طرح و شکل‌های متفاوتی را می‌توان پیدا کرد که تصمیم‌گیری برای انتخاب یکی از آنها سخت است.

به ویژه در این زمانه که انگشترها در جنس‌های مختلفی عرضه می‌شوند و فقط به طلا، پلاتین و نقره محدود نمی‌شوند. این روزها شما می‌توانید انگشترهای مردانه با جنس‌های تنگستن، تیتانیوم، استیل ضدزنگ و کُبالت را در بازار پیدا کنید که اتفاقا طراحی‌های بسیار جذابی هم دارند.

همین امر سبب می‌شود تا نتوانید به راحتی یکی را از میان این‌همه مدل انتخاب کنید.

در این مقاله با گالری طلا و جواهر کیش طلا همراه باشید تا شما را برای خرید حلقه ازدواج مردانه راهنمایی کنیم :

انگشتر طلا، یار همیشگی داماد

از آنجا که حلقه ازدواج همیشه و در تمام طول سال‌های زندگی در دست خواهد بود، بهتر است سراغ گزینه‌ای بروید که قابلیت ترمیم و تغییر سایز داشته باشد. انگشتری که از فلزات غیر از طلا و پلاتین ساخته شده را نمی‌توان بزرگ یا کوچک کرد. اما انگشتر طلای سفید، انگشتر طلای زرد و انگشتر از جنس پلاتین این قابلیت را دارند.

حتی شما می‌توانید پس از چند سال که این حلقه‌ها درخشش خود را از دست دادند، آنها را نزد متخصص جواهرات ببرید تا آن را آبکاری کند یا پولیش کند و دوباره برق بیندازد.

یا اگر در اثر چاقی یا لاغری، سایز انگشت حلقه‌ی شما تغییر کرد، خیالتان راحت خواهد بود که می‌توانید اندازه انگشتر طلا یا پلاتین را عوض کنید.

حلقه ازدواج طلا، میراثی برای نسل بعد

شما به عنوان داماد می‌توانید پس از بچه‌دار شدن در سال‌های دور و وقتی پسرتان بزرگ شد، این حلقه را به عنوان میراث خانوادگی به فرزند خود هدیه دهید. و این کار را نسل به نسل تکرار کنید. زیرا انگشتر طلا هرگز خراب، کهنه یا بی‌ارزش نمی‌شود.

از همه مهم‌تر اینکه قابلیت پولیش شدن و تغییر سایز هم دارد و در نتیجه می‌توان از آن برای چند دهه استفاده کرد.

یک بار برای همیشه

هنگام خرید حلقه طلای مردانه خیلی خساست به خرج ندهید. به این فکر کنید که یک بار برای همیشه این خرید طلا را انجام می‌دهید. همچنین این را در نظر داشته باشید که این حلقه یک سرمایه‌گذاری مالی هم برای شما محسوب می‌شود.

بنابراین بهتر است سراغ حلقه‌ای بروید که با شخصیت و سبک زندگی شما همخوانی کامل دارد.

 

سوناتا 2020 خودرویی زیبا باطراحی چشم نواز

 سوناتا 2020

نسل جدید هیوندای سوناتا به‌عنوان یکی از موفق‌ترین خودروهای کره‌ای بازار در سال ۲۰۲۰ به بازار آمده است. هیوندای اطلاعات اولیه‌ی سوناتا هیبریدی 2020 را منتشر کرده است.

چندی پیش، تصاویر واضحی از نمای بیرونی و داخلی این خودرو منتشر شد و حالا نوبت به اطلاعات فنی و مشخصات، رسیده است.

مشخصات فنی سوناتا 2020

سوناتا 2020 به سیستم‌های کمکی رانندگی جدیدی نیز مجهز شده است. پیشرانه هیوندای سوناتا هیبریدی نمونه‌ای 4 سیلندر و 2 لیتری بوده که 150 اسب‌بخار قدرت و 188 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

اگر درباره قدرت موتور برقی این خودرو سوال دارید، باید بگوییم که قدرت خروجی آن 51 اسب‌بخار و گشتاور تولید شده نیز 250 نیوتن‌متر خواهد بود. درنتیجه این سدان هیبریدی مجموعاً نیرویی برابر با 192 اسب‌بخار در اختیار دارد که از طریق جعبه‌دنده شش سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

برای هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ دو نوع قوای فنی در نظر گرفته شده است که هر دوی آن‌ها از سری موتورهای Smartstream هستند. اولین پیشرانه با ۱.۶ لیتر حجم و ۴ سیلندر دارای کد T-GDi است. این موتور توربو می‌تواند ۱۷۹ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.

خریدارانی که به پیشرانه‌های توربو علاقه ندارند، هم می‌توانند نوع تنفس طبیعی انتخاب کنند. این مدل نیز با آنکه دارای ۴ سیلندر است؛ ۲.۵ لیتر حجم دارد و با کد GDi عرضه می‌شود.

این موتور به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است و می‌تواند ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. هر دو موتوری که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد، به‌همراه یک جعبه‌دنده‌ی ۸ دنده‌ای خودکار به‌صورت استاندارد عرضه شد.

بیشتر بدانیم :

طراحی بیرونی سوناتا 2020

آقای سانگ لی (Sang Yup Lee) مدیر مرکز طراحی و معاون طراح ارشد هیوندای نیز با اشاره به استایل کوپه‌مانند سوناتای 2020، معتقد است که اورهنگ‌های کوتاه جلو، شیب سقف و صندوق عقب کم‌عرض، سه ویژگی مهمی هستند که طراحی سوناتای 2020 را متحول کرده‌اند.

همچنین زه‌های کرومی روی سپر و جلوپنجره نیز باعث شده تا ظاهر سوناتای جدید، کشیده‌تر از گذشته به نظر برسد.

البته سوناتا به لحاظ طولی، واقعا بزرگتر شده؛ طول کلی خودرو 45 میلی‌متر، فاصله محوری 35 میلی‌متر و عرض خودرو نیز 25 میلی‌متر بزرگتر شده و فقط ارتفاع خودرو 30 میلی‌متر کاهش یافته است.

کابین سوناتا هیبریدی 2020

کابین سوناتا هم از تغییرات در امان نمانده است. کنسول مرکزی، داشبورد، فرمان و حتی صفحه کیلومتر خودرو که تماما دیجیتالی شده، همگی جدیدند.

درباره صفحه کیلومتر بد نیست بدانید که هیوندای می‌گوید آن را با الهام از گیج‌های کابین هواپیماها طراحی کرده است!

روکش چرم روی داشبورد، حذف فیزیکی اهرم دنده، طراحی ساده و البته کلاسیک پنل سیستم تهویه و مانیتور عریضی که در بالای کنسول جاخوش کرده، از دیگر ویژگی‌های کابین جدید این خودروست.

از کجا قطعات هیوندای را خریداری کنیم ؟

فروشگاه لوازم یدکی خودرو استارپارتس در بازار امروز کشور ایران که دستیابی به قطعات اورجینال هیوندای و کیا کار مشکلی است اقدام به فروش قطعات کیا و هیوندای کرده است و تمامی قطعات هیوندای و کیا را هم به صورت مجازی و هم حضوری در اختیار مشتری قرار می دهد.

راهنمای خرید هدیه طلا برای روز ولنتاین

 هدیه ولنتاین یا روز جهانی عشق، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در یک رابطه عاطفی و عاشقانه است. طلا بهترین انتخاب برای این روز حساس و سرنوشت‌ساز بشمار می‌رود. هدیه‌ای که بدون شک لبخند و شادی را به لب‌های هر فردی می‌آورد. تلاش فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا  همواره بر این است تا خرید آنلاین طلا را برای شما هرچه بیشتر آسان کند.

در بالا هم اشاره کردیم که خرید طلا بهترین هدیه برای ولنتاین است. فرقی هم نمی‌کند که دستبند، گوشواره، النگو، گردنبند یا انگشتر طلا باشد. هر طلایی که با سلیقه و بودجه‌تان جور در می‌آید را خریداری کنید. البته پیش از اقدام به خرید، سعی کنید متوجه شوید چه تیپ طلاهایی برای شخص مقابل شما ارزشمند و جذاب است. به طور مثال برخی از خانم‌ها به هیچ عنوان النگو دوست ندارند. یا برخی عاشق گوشواره‌های حلقه‌ای هستند.

سلیقه او را می‌توانید از روی طلاهایی که در حال حاضر دارد و استفاده می‌کند، کشف کنید.

حتی می‌توانید با سفارش یک طلای اختصاصی، هدیه‌ای منحصربه‌فرد به عشقتان هدیه دهید و مطمئن باشید که نمونه آن در هیچ‌کجای دیگری وجود ندارد.

برای این منظور باید سراغ طلای دست‌ساز بروید. طرح موردنظرتان را به متخصصان این امر توضیح دهید تا آن به شکل و رنگ دلخواهتان بسازند. البته برای این منظور حتما باید از چند هفته قبل‌تر اقدام کنید تا مطمئن شوید در روز ولنتاین هدیه شما آماده است.

 

لوگوی جدید کیا بالاخره رونمایی شد

 خودروسازی کیا

کیا یک برند خودروسازی نیست که مخاطب را با طراحی‌های خاص هیجان زده کند، اما خودروهای آن از کیفیت و امکانات خوبی برخوردار است. با این حال، به نظر می‌رسد این کمپانی این موضوع را بررسی کرده و اکنون قصد دارد تا لوگوی جدید تجاری خود را با یک طراحی هیجان انگیز و آینده‌نگرانه به بازار ارائه کند. در ادامه با استارپارتس نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندا همراه باشید.

لوگو فعلی کیا در هیچ ردهبندی جزو بهترین لوگوها قرار نگرفته است، شبیه اتومبیل‌های آن که تنها برای سرویسدهی بسیار مناسب هستند. به نظر می‌رسد برای طراحی لوگو فعلی آن هیچ وقت و هزینه‌ای صرف نشده و با ساده‌ترین امکانات آن را طراحی کرده‌اند.

آرم فعلی کیا

آرم فعلی کیا، از سال 1994 بر روی محصولات این شرکت دیده می‌شود و هر محصولی که ساخت این شرکت است، با آرم کیا نصب شده بر روی جلو و عقب آن، به بازار عرضه می‌گردد. این آرم در سال 2004 و به مناسبت 50 سالگی برند کیا، اندکی برجسته شد، اما سبک و سیاق کلی آن بدون تغییر باقی مانده است.

براساس گزارش KIPRIS یا سرویس اطلاعات مربوط به حقوق مالکیت معنوی کره، کیا از میانه سال جاری میلادی، با ارسال 50 طرح مختلف، در پی ثبت یک نام تجاری جدید برای خود بوده است.

بیشتر بدانیم : ترموستات کیا 

و بالاخره لوگوی جدید کیا

آرم تجاری جدید از یک نوشته کیا با رنگ مشکی یا قرمز، به همراه پس زمینه سفید تشکیل شده است.

پیش‌بینی می‌شود این آرم تنها در محصولات برقی کیا موتورز مورد استفاده قرار گیرد و به خصوص در Kia Soul و Kia Niro دیده خواهد شد.

لوگو جدید کیا موتورز، در مراسم رونمایی از مدل مفهومی ایمجین “Imagine by Kia” در نمایشگاه خودرو ژنو امسال، رونمایی گردید و با جلوه‌ای نورانی بر روی کاپوت و فرمان خودرو ظاهر شد.

با این وجود، آرم جدید تاکنون نقدهای منفی مختلفی را از رسانه‌های مختلف دریافت کرده است و به همین دلیل، کیا در رونمایی از آن، احتیاط به خرج می‌دهد

البته افرادی که به کانسپتهای اخیر این خودروساز کره‌ای توجه کرده‌اند شاید متوجه نصب لوگوی جدید کیا روی این خودروها شده باشند. لوگوی جدید کیا فونت کاملاً جدیدی داشته و  مستقیماً روی پانل‌های بدنه نصب شده است.

بیشتر بدانیم : از کجا قطعات کیا را به صورت اورجینال تهییه کنیم؟

صفحه قبل 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->