4ترند طلا و جواهر در سال 2021

 در هر مکان و زمانی، وقتی صحبت از طلا و جواهر می‌شود، امکان ندارد که در مورد ترندهای این صنعت از مد و فشن صحبتی نشود. ترند حلقه، گردنبند، دستبند و گوشواره در سال 2020 چیست و مدل‌هایی که در این سال بیشتر استفاده می‌شود چه مدل‌هایی هستند؟ اینکه صنعت مد و فشن درباره طلا و جواهر چه می‌گوید، همه آن چیزی است که قرار است امروز در این مقاله درباره آن با شما صحبت کنیم. جدیدترین مدل های انگشتر طلا صحبت کردیم و شما را با آنها آشنا کردیم. در این مقاله طلا فروشی آنلاین کیش طلا را همراهی کنید تا با موارد مهم ترند طلا و جواهر در سال 2020 بیشتر آشنا شوید.

گردنبند زنجیری مدل کارتیه

گردنبندهای کارتیه مدت طولانی است که به کانون توجه‌ در میان طلا دوستان تبدیل شده است و روز به روز به دوست‌داران این مدل افزوده می‌شود. اما با این حال امسال این مدل بیشتر و بیشتر در مد و فشن ترند شده است و علاوه بر گردنبند، انگشتر، دستبند و گوشواره‌های کارتیه نیز بسیار مد شده است.

گوشواره‌های حلقه‌ای نسبتا بزرگ 

ین مدل گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ باز هم در میان ترندهای طلا و جواهر هستند و حتی بیشتر از گذشته میان دختران و خانم‌ها استفاده می‌شود. طبق گفته یکی از افراد سرشناس در زمینه مد و فشن، این مدل گوشواره‌ها در عین سادگی، زیبایی بسیاری به ظاهر هر فردی می‌دهد. این مدل گوشواره‌ها برای هر مدل لباسی مناسب و عالی هستند، خواه شلوار جین و تی شرت بپوشید و یا آن را با لباس مجلسی بیندازید.

شاید این مدل گوشواره طلا برای کسانی که به گوشواره‌های بزرگ عادت ندارند، خیلی راحت نباشد و نتوانند به صورت روزانه از آن استفاده کنند، اما با توجه به ترند شدن این مدل گوشواره بودن آنها در جعبه طلا و جواهر هر دختری جزء واجبات به شمار می‌آید.

گردنبند یقه‌ای نگین‌دار

گردنبندهای یقه‌ای که به تازگی در میان طرفداران مد و فشن بسیار رواج پیدا کرده‌اند، جزء مهم‌ترین ترند طلا و جواهر در سال 2020 هستند که با انواع لباس بسیار مجلل و شیک به نظر می‌رسند. این مدل گردنبند هم با الماس و هم با انواع سنگ ‌های قیمتی، ظاهری جسورانه و بسیار شیک به هر فردی می‌دهد. می‌توانید این مدل گردنبندهای یقه‌ای را هم با لباس روزمره مورد علاقه خود یا با لباس‌های مجلسی بپوشید و ظاهری شیک داشته باشید.

طلا و جواهر با سنگ‌های دریایی

یکی از زیباترین و پرطرفدارترین سنگ‌های قیمتی در ساخت طلا و جواهر، مروارید است که از دل دریا استخراج می‌شود و کسی نیست که این سنگ را روی طلا دوست نداشته باشد. سنگ‌های دریایی در ترند طلا و جواهر در سال 2020 نقش پررنگی دارند و در میان افرادی که به مد علاقه‌مند هستند، بسیار می‌بینیم که از این سنگ‌ها استفاده کنند.

سنگ‌های دریایی در گردنبند طلا، گوشواره، حلقه، دستبند طلا ، پابند طلا و خرید سرویس طلا بسیار دیده می‌شود و اگر جزء عاشقان این سنگ‌ها خصوصا مروارید هستید، بدانید که امسال بهترین زمان برای استفاده از این مدل طلا و جواهر است. این مدل سنگ‌ها و طلا و جواهری که با سنگ‌های دریایی ساخته می‌شود، با هر لباسی به خوبی هماهنگ می‌شود و برای استفاده از  این ترند کار سختی پیش رو ندارید.

اگر قصد خرید طلا به صورا آنلاین دارید اینجا کلیک کنید.

هیوندای i10 جدید به زودی عرضه می شود

 هیوندای i10 جدید در کمال ناباوری وارد بازار می شود. اما با چه آپشن هایی ؟؟ در این با استار پارت نمایندگی نمایندگی رسمیفروش قطعات هیوندای و کیا همراه باشید تا نسل جدید این خودرو بیشتر اشنا شوید.

شرکت هیوندای در بازاری که خودروهای شاسی بلند و سدان با امکانات و آپشن های جدید خارق العاده جولان می دهند.

اعلام کرد که طراحی جدید خودرو هاچ بک i10 با امکانات و آپشن های جدید وارد بازار می شود.

شرکت هیوندای اعلام کرد که تمامی آپشن هایی که در خودروهای جدید خود نظیر سانتافه 2019 قرار داده است در این خودرو نیز وجود دارد.

این تصمیم برای شرکت هیوندای یک ریسک بزرگ محسوب می شود.

این در حالی است که دیگر شرکت های سازنده خودرور تمایلی به تولید و عرضه خودروهای هاچ بک ندارند.

فورد، پژو، فولکس و دیگر شرکت های سازنده خودرو که در لیست خودروهای خود، خودرو هاچ بک را داشتند تصمیم بر این گرفتند که تولید این خودروها متوقف کنند.

رونمایی این خودرو چند روز دیگر در نمایشگاه خودرو فرانکفورت اتفاق می افتد.

با تمام این توضیحات تولید هاچ بک هیوندای i10 جدید برای این شرکت فوایدی هم دارد.

اول اینکه با توجه به مشخصات این خودرو هیچ رقیبی در کلاس خودروهای هاچ بک برای i10 وجود ندارد.

دوم اینکه این یک خودرو با امکانات است که نسبت به خودروهای دیگر اقتصادی تر است.

وم اینکه هیوندای با تولید این خودرو طرفداران هاچ بک را به سوی خود جذب می کن

حتما بخوانید :

افزایش نسبی قیمت جهانی طلا

 بر اساس این گزارش، قیمت خرید طلا امروز با 0.16 درصد افزایش به 1472 دلار و 19 سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز 0.32 درصد رشد داشت و به 1477 دلار رسید.

دانیل هاینس، تحلیلگر موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشت: «تا زمانی که ما شاهد انتشار اطلاعات بیشتری درباره به نتیجه رسیدن توافق تجاری باشیم... بازار همچنان محتاط باقی خواهد ماند و سرمایه گذاران دست به معاملات عمده نخواهند زد.»

منابع آگاه دیروز گفتند، مذاکره کنندگان آمریکایی پیشنهاد کرده اند که تعرفه های موجود علیه کالاهای چینی تا 50 درصد کاهش یابد و تعرفه های جدیدی نیز که قرار بود از روز یکشنبه به اجرا گذاشته شود به حالت تعلیق درآید.

حتما بخوانید : طلای کم اجرت

ارزش سهام در بازار بورس آمریکا شاهد جهش به ارقامی بی سابقه بود، در حالی که ارزش سهام در بازارهای آسیایی نیز به بالاترین میزان در 8 ماه گذشته رسید و جذابیت محل های امن برای سرمایه گذاری نظیر بازار طلا را کاهش داد.

اما به رغم خبرهای اقتصادی امیدوارکننده، ارزش دلار در نزدیکی پایین ترین رقم خود از اوایل ماه جولای تاکنون در نوسان بود و مانع از افت قیمت طلا شد.

آجای کدیا، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «تا زمانی که توافق تجاری میان آمریکا و چین امضا نشده احساس عدم قطعیت در بازار همچنان پابرجاست.»

وی افزود، به دنبال چند آزمایش تسلیحاتی روابط آمریکا و کره شمالی نیز در هفته های آینده می تواند موجب تقویت قیمت طلا شود. تنش ها بین پیونگ یانگ و واشنگتن طی هفته های اخیر رو به افزایش گذاشته است.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا

مقایسه هیوندای پالیسید و کیا تلوراید؟

 بعد از معرفی تلوراید توسط کمپانی کیاموتورز، هیوندای نیز خودرویی در همان کلاس و طبقه بندی معرفی کرده است. هیوندای پالیسید خودروی عضولانی کمپانی هیوندای موتورز می باشد که برای دیگر خودروها رقیبی سر سخت به شمار می آید. در این با استار پارت نمایدنگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید تا به مقایسه این دو خودرو بی رغیب از دو کمپانی هیوندای و کیا بپردازیم.

پیشرانه

هیوندای پالیسید از پلتفرم یکسان با کیا تلوراید بهره می ‌برد، همچنین این دو خودروی کره ‌ای دارای موتور یکسان نیز هستند.

در هر دو خودرو از یک موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری استفاده شده است که قادر به تولید 291 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور است.

جعبه دنده بکار برده شده در این خودروها نیز یکسان و از نوع 8 سرعته اتوماتیک می باشد.

هیوندای پالیسید به دلیل وزن بیشترش نسبت به تلوراید مصرف سوخت بیشتری نیز دارد، به طوری که در هر صد کیلومتر مصافت شهری 12.38 لیتر بنزین مصرف می کند ولی رقیب آن 11.76 لیتر بنزین مصرف می کند. مصرف سوخت غول هیوندای در جاده و سیکل ترکیبی به ترتیب 9.04 و 10.7 لیتر و برای غول کیا 9.04 و 10.26 لیتر می باشد.

بیشتر بخوانید :

طراحی

در طراحی دو خودرو هر دو کمپانی موفق ظاهر شدند و به شکل ویژه ای خودروی خود را طراحی نموده اند. کیا تلوراید یک خودروی عضلانی و آفرود است، در حالی که هیوندای پالیسید به صورت یک خودروی لوکس طراحی شده است.

هیوندای در طراحی خود سعی داشته خودروی خود را عضلانی تر نشان دهد و کیا طراحی شبیه به محصولات رنجرور داشته که به نظر کیا محصولی جوان پسند تر را راهی بازار کرده است.

در طراحی داخلی هیوندای و کیا عملکرد خوبی داشته اند و هر دو از کیفیت بالایی برخوردارند و راحتی سر نشینان را فراهم می کنند.

در آخر، خودروها، شاسی بلندهای بی‌ نظیری هستند که با انتخاب هر یک از آن ‌ها پشیمان نخواهید شد و به نظر می‌ رسد کیا تلوراید و هیوندای پالیسید دو خودروی بی رقیب حداقل در بازه زمانی کنونی باشند.

منبع

مزایای خرید پایه جواهر چیست؟

 خرید طلاو جواهر را به هیچ عنوان نمی‌توان از آن دسته خریدهای گذرا و موقت دانست. هیچ خانم و دختری نیست که به طلا و جواهر علاقه نداشته باشد و حتی پس از مدتی پول جمع کردن سراغ خرید آنلاین طلا و جواهر نرود. بسیاری از آنها مقداری از سرمایه‌ای که به دست می‌آورند را خرج خرید طلا می‌کنند و از استفاده کردن از آنها بسیار لذت می‌برند. بسیاری از آنها هستند که از پایه جواهر چیزی نمی‌دانند و از مزایای خرید پایه جواهر نیز مطمئنا اطلاعی ندارند.

پایه جواهر چه تفاوتی با جواهر دارد؟

همان‌طور که در مقاله‌ی پایه جواهر چیست توضیح دادیم، تفاوت این دو سنگی است که روی طلا سوار می‌شود که در جواهر این سنگ توسط جواهرفروش روی آن قرار می‌گیرد، اما در پایه جواهر این شما هستید که سنگ و نوع آن را انتخاب می‌کنید. پایه جواهر در واقع همان جواهر ساخته شده به صورت خام و  بدون نگین و سنگ است. پایه جواهر در وب‌سایت دیورس همان قالب اصلی طلا و جواهر است که خودتان نسبت به بودجه و سلیقه سنگ آن را انتخاب می‌کنید.

مزایای خرید پایه جواهر چیست؟.

در هزینه‌ها صرفه جویی کنید

خرید پایه جواهر می‌تواند به شما کمک کند که خرید به صرفه‌ای داشته باشید و نسبت به جواهر ساخته شده هزینه‌ی کمتری پرداخت کنید. زمانی که سراغ برندهای معتبر بروید متوجه می‌شوید که قیمت جواهر ساخته شده با قیمت پایه جواهر و نگین آن فرق دارد. جواهر ساخته شده را دیگر نمی‌توان آب کرد و هر طلافروشی هدف اول و آخرش فروش آن است. اما پایه جواهر به دلیل اینکه تنها از طلا ساخته شده است، امکان آب کردن آن و ساخت مدلی جدید را برای طلافروش فراهم می‌کند و به همین دلیل در فروش آن قیمت را نسبت به جواهر ساخته شده کمتر می‌کند

حتما بخوانید :

جواهر را طبق سلیقه خود تزیین کنید

ممکن است این حالت برای بسیاری پیش آمده باشد که، هنگام مشاهده ویترین طلافروشی‌ها از یک جواهر خوشمان آمده باشد اما از سنگ و نگینی که دارد به هیچ وجه خوشمان نیاید. این حالت بسیار همه‌گیر است و شاید در زندگی هر طلادوستی یک بار پیش آمده است.

اینکه بتوانید سنگ روی جواهر را خودتان انتخاب کنید یکی از مزیت‌های خرید پایه جواهر است که علاوه بر اینکه طبق سلیقه جواهر خود را به دست آوردید، شما را نیز از گشتن‌های پی در پی برای پیدا کردن جواهر با سنگ مورد نظرتان راحت می‌کند. با خرید پایه جواهر می‌توانید طبق استایل خود جواهر را تزیین کنید و با انداختن آن سلیقه و سبک خود را به نمایش بگذارید.

در این حالت علاوه بر دخالت دادن سلیقه در انتخاب سنگ و نوع و رنگ طلای پایه جواهر، می‌توانید نسبت به بودجه خود نگین را انتخاب کنید و این موضوع حتما به شما در تصمیم گیری بهتر کمک خواهد کرد.

انتخاب‌های بسیاری هنگام خرید دارید

وقتی برای خرید جواهر به جواهر فروشی‌ها سر می‌زنیم، تنها مدل‌هایی محدودی با سنگ‌های از قبل انتخاب شده روی آنها را می‌توانیم مشاهده کنیم. اما زمانی که بدانید چه نوع سنگی دوست دارید سراغ مدل‌های مختلف پایه جواهر می‌روید و مناسب با سنگ و نگین انتخابی خود پایه جواهر را انتخاب می‌کنید.

منبع : فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا

بررسی آپشن های هیوندای توسان

 هیوندای توسان نخستین بار در سال 2004 معرفی و در بازارهای جهانی عرضه شد. تاکنون سه نسل از این کراس‌ اوور کامپکت به بازار آمده است که هر سه نسل به بازار ایران نیز راه پیدا کرده ‌اند.

آپشن های توسان

سیستم اتوپارک در هیوندای توسان

سیستم اتوپارک که تنها در برخی نسخه ‌های فول ‌آپشن هیوندای توسان وجود دارد؛ بدین صورت عمل می ‌کند که ابتدا راننده، خودرو را در نزدیکی مکان مورد نظر برای پارک‌ کردن متوقف می ‌کند، سپس سیستم با بهره‌گیری از سنسورهای روی سپرها، فضای مورد نظر را بررسی می‌ کند. در صورتی که فضا از سوی سیستم مناسب ارزیابی شد، دستورالعمل های لازم به صورت صوتی و تصویری به راننده داده می ‌شود تا فرآیند پارک ‌کردن کامل شود.

در طی فرآیند پارک‌کردن، کنترل گاز، ترمز و حالت گیربکس، برعهده راننده است و تنها عملکرد فرمان به صورت خودکار خواهد بود.

سیستم کنترل ترمز در سراشیبی (DBC) و سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)

سیستم DBC در هنگام پایین‌ آمدن از تپه‌ هایی با شیب تند، ترمز خودرو را به صورت اتوماتیک کنترل می‌ کند تا تمرکز راننده به صورت کامل روی کنترل فرمان باشد و در نتیجه، از بروز حادثه جلوگیری شود.

سیستم HAC نیز زمانی وارد عمل می ‌شود که راننده قصد خارج‌ کردن خودرو از پارک و شروع حرکت در یک سربالایی را داشته باشد. در این هنگام، سیستم مذکور با نگه ‌داشتن ترمز تا زمان فشردن پدال گاز از سوی راننده، از عقب ‌رفتن ناخواسته خودرو جلوگیری می ‌کند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید لوازم یدکی هیوندای

سیستم شناسایی و هشدار نقاط کور (BSD)

BSD یکی دیگر از آپشن های هیوندای توسان است. هنگامی ‌که وسیله نقلیه ‌ای در نقاط کور آینه‌ ها قرار داشته باشد و یا با سرعت زیادی به خودرو نزدیک شود؛ سیستم BSD وارد عمل می ‌شود و با روشن‌ کردن یک چراغ هشدار درون آینه جانبی و همچنین هشدار صوتی، راننده را از وجود خطر آگاه می ‌کند.

گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو توسان

صندلی ‌های جلوی هیوندای توسان علاوه بر تنظیم برقی، به گرمکن سه‌ حالته و سردکن نیز مجهز هستند. با فعال کردن گرم کن، المنت‌ های موجود درون صندلی گرم می‌ شوند و در سرمای زمستان، دمایی مطلوب را برای سرنشینان به ارمغان می‌ آورند.

در فصل گرم سال نیز با فعال کردن سرد کن، فن های موجود درون صندلی روشن شده و هوا را از درون روزنه‌ های ریز روکش چرمی صندلی، به بیرون می‌ دمند؛ این عمل مانع از عرق کردن بدن سرنشین خواهد شد. در برخی از نسخه‌ های توسان، صندلی ‌های عقب نیز به گرم کن دوحالته مجهز هستند.

منبع

نکاتی مهم هنگام خرید پایه جواهر

 کسانی که عاشق طلا و جواهر هستند، همیشه به دنبال راهی هستند که طلا و جواهر را با سلیقه خود بسازند و سنگ و نگین آن را خود انتخاب کنند. همان‌طور که در مقاله پایه جواهر چیست عنوان کردیم، پایه جواهر در انواع مختلف از حلقه ست، گوشواره، آویز، سرویس پایه جواهر، انگشتر، نیم ست دستبند، گزینه‌ای عالی برای شماست تا بتوانید سنگ، نگین، و رنگ طلا را خودتان انتخاب کنید و آنها را به جواهری تبدیل کنید که دلخواه و طبق سلیقه‌تان است. در واقع پایه جواهر بیانگر نوع شخصیت و سلیقه شماست و مطابق با طرز تفکر شما ساخته شده است.

برای اینکه بدانید چگونه پایه جواهر بخرید و آن را برای خود شخصی سازی کنید، نکاتی را برای شما جمع آوری کردیم که در این مقاله آنها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

1. خرید از برند و جواهر فروشی معتبر

طلا و جواهر وسایل ارزانی نیستند، که بخواهید آنها را از هر فروشگاه و طلافروشی بخرید. خرید پایه جواهر نیز مانند طلا و جواهر نیاز به پیدا کردن فروشگاهی معتبر و با سابقه دارد.

2. انتخاب سنگ و نگینی ماندگار

بعضی اوقات عشق ما به انواع جواهر می‌تواند ما را در مورد انتخاب‌های درستی که می‌توانیم داشته باشیم، کور کند. برخی اوقات ممکن است جواهری را ببینم که روی آن سنگ بی کیفیت وجود دارد ولی در هر حال آن را پسندیدم و دوست داریم بخریم. خب این حالا را در زمان خرید پایه جواهر ندارید و می‌توانید بهترین سنگ‌های قیمتی مانند الماس، یاقوت کبود، مروارید، کهربا، زیرکونیوم زرد و بسیاری دیگر را زمان ساخت جواهر خود با پایه جواهر انتخاب کنید.

البته زمانی که قصد دارید پایه جواهر سفارش دهید و سنگ و نگین آن را مطابق سلیقه خود انتخاب کنید، توجه داشته باشید که در سنگ‌ها و رنگ‌های آنها زیاده روی نکنید.

حتما بخوانید :

3. مروارید می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما باشد

الماس سنگ قیمتی است که کسی از آن سیر نمی‌شود و همه تشنه آن هستند، اما مروارید می‌تواند برای شما بهترین گزینه باشد. اگر بودجه شما امکان سفارش الماس همراه با پایه جواهر را نمی‌دهد، انواع مروارید را در نظر داشته باشید. مروارید به هر سلیقه و سبکی زیبایی و اصالت خاصی می‌دهد.

4- سنگ های قیمتی و سنگ ماه تولد

یک ایده خوب برای هدیه دادن جواهر این است که پایه جواهر را بخرید و آن را با سنگ ماه تولد شخص تزیین کنید. حال، بدیهی است که سنگ ماه تولد برخی افراد سنگ ‌های قیمتی هستند اما شما می‌توانید این سنگ‌ها را با قیمتی ارزان‌تر بخرید و آن را روی پایه جواهر بندازید.

5- از جواهر فروش سوال کنید

اگر برای خرید پایه جواهر به کمک نیاز دارید، منطقی است که تنها از شخصی که زندگی خود را صرف ساختن پایه جواهر کرده است، سؤال کنید. این افراد سال‌های بسیار در این حرفه فعالیت کردند و به خوبی می‌دانند که هر فرد چه مدلی را دوست دارند و چه مدلی را نمی‌پسندند.

بهترین مکان برای خرید پایه جواهر

اکنون که نکات مهمی در مورد خرید پایه جواهر دانستید، وقت آن رسیده که برای خرید اقدام کنید. خرید آنلاین طلا و جواهر فروشی معتبر که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم کیفیت بالایی داشته باشد، به سادگی رفتن به بازار نیست. و مستلزم مراجعه به یک طلا فروشی اینترنتی معتبر است .

 

بررسی آپشن های هیوندای ولستر

 هیوندای ولستر در کنار ظاهر جذاب و جوان پسندی که دارد آپشن های کار آمد و گوناکونی را نیز دارد. این کوپه کره ‌ای می ‌تواند مجموعه‌ ای از امکانات رفاهی، عملکردی و ایمنی را در اختیار کاربران قرار دهد. هر کدام از این ویژگی‌ ها در دل خود تجربه بی‌نظیر سواری در یک خودرو سه درب فوق ‌العاده شیک را منعکس می‌ کنند. در این مقاله با استارپارتس نمایندگی رسمی فروش لوازم یدکی هیوندای همراه باشید تا جدیدترین آپشن ها هیوندای ولستر آشنا شوید.

مدیریت پایداری خودرو

در جاده های خیس و سطح های لغزنده هنگام شتاب گیری یا ترمز ناگهانی که هر چهار تایر به ‌طور ناگهانی پایداری خودرو را از دست می دهند، مدیریت پایداری خودرو (VSM) وارد عمل شده و به حفظ تعادل آن کمک می‌ کند.

این سیستم فرمان‌ پذیری را به ویژه در پیچ ‌ها بهبود می ‌بخشد؛ تنها کاری که باید راننده انجام دهد، فعال کردن این سیستم از طریق دکمه مربوطه است.

کنترل کروز

یک سیستم الکترونیکی است که این امکان را می‌ دهد تا سرعت مورد نظر خود را در بزرگراه ثابت نگه دارید بدون این که نیاز داشته باشید پدال گاز را فشار دهید. افزون بر استراحت دادن به پاها، کروز کنترل به کاهش مصرف سوخت نیز کمک می ‌کند.

دکمه این آپشن بر روی داشبورد خودرو قرار دارد و می ‌توانید به راحتی پای خود را از روی پدال گاز بردارید و اجازه دهید کروز کنترل کار خود را انجام دهد.

سنسور فشار باد تایر

اگر فشار باد لاستیک ‌ها به اندازه مشخصی کاهش یابد، چراغی شبیه به نعل اسب با یک علامت تعجب روشن می ‌شود که نشانگر این مسئله می باشد.

در هوای گرم و در صورت زیاد بودن سرعت خودرو، هشیاری در مورد فشار باد تایرها بسیار مهم است؛ علاوه‌ بر این، فشار پایین باد تایرها باعث کاهش مصرف سوخت شده و فرسودگی لاستیک ‌ها را کاهش می دهد.

حتما بخوانید :

 

ایموبلایزر یا سیستم ضد سرقت

یک وسیله امنیتی و الکترونیکی است که بر روی هیوندای ولستر نصب شده است. ایموبلایزر موتور، از یک تراشه الکترونیکی تعبیه شده در ECU خودرو استفاده می‌ کند.

کلید خودرو شامل یک تراشه ترانسپوندر است که کد امنیتی الکترونیکی یا رمز عبور خودرو را در خود ذخیره دارد و در صورت استفاده از کلید غیرمجاز این سیستم، مانع از روشن شدن خودرو می ‌شود.

کنترل شروع حرکت در سربالایی

برای همه رانندگان پیش آمده است که در یک موقعیت سربالایی قرار بگیرند و مجبور به متوقف کردن خودروی خود شوند، برای مثال در پشت چراغ قرمز در سربالایی قرار دارید، بعد از سبز شدن چراغ، پا را از روی پدال ترمز برداشته و با تغییر دنده، پدال گاز را می ‌فشارید تا خودرو حرکت کند معمولا خودرو کمی به سمت عقب می رود که امکان برخورد با خودروی پشتی را دارد.

این سیستم از حرکت رو به عقب خودرو در اینجور موقعیت ها جلوگیری می کند.

منبع : نمایندگی رسمی فروش قطعات هیوندای

 

آیا کد روی طلا اصل بودن آن را تضمین می‌کند؟

 هر مصنوعی از جنس طلا و جواهر باید کد شناسایی داشته باشد. در غیر این صورت خریدوفروش آن غیرقانونی است. قانون درج کد روی مصنوعات طلا برای این اعمال شده که از هرگونه تقلب و دروغی از جانب سازنده پیشگیری شود. اما با این وجود، این امر تضمین‌کننده اصل بودن کالا نیست. چون این کد نمی‌تواند ثابت کند که محصول موردنظر شما آیا واقعا طلاست یا روکش طلا!

بعضی از مصنوعات طلا از فلز طلا نیستند و فقط روکش طلا دارند. که در چنین مواردی سازنده موظف است از کد GP استفاده کند، مثلا ۱۴K GP یعنی روکش با طلای ۱۴ عیار. این کدها برای مشتری مشخص می‌کنند که جنس دلخواهشان از فلزی دیگر ساخته شده و در نهایت با فلز طلا روکش شده است.

یا ممکن است عیار طلا بیشتر از آنچه واقعا هست درج شود. چون قانون به سازنده‌ها اجازه می‌دهد تا حدود ۰.۵ قیراط در نمایش عیار جابه‌جایی داشته باشند. یعنی ممکن است یک قطعه طلا که روی آن ۱۴ عیار درج شده، در واقع ۱۳.۸ یا ۱۳.۶ باشد. اما برای اینکه این تفاوت عیار بسیار اندک است، آن را با رقم استاندارد جهانی نشان می‌دهند. البته، اگر عیار طلا کمتر از ۱۳.۵ باشد، فروشنده حق درج کد ۱۴K را ندارد.

تنها راه تضمین‌کننده خلوص طلایی که می‌خرید این است که آن را نزد طلافروشی خوشنام و قابل اعتماد ببرید تا عیار واقعی جواهر را بسنجد.

در این مطلب برایتان توضیح دادیم که کد طلا به نوعی شناسنامه زیورآلاتی است که خریداری کرده‌اید و مشخص می‌کند که عیار طلا  چند است. ایرانی بودن طلا را هم از روی کد روی آن می‌توان تشخیص داد. چون هر کارگاهی در هر شهری از کشور که باشد، کد مخصوص خود را باید روی مصنوعات طلا حک کند.

اما فارغ از کد طلا که در بیشتر مواقع، تعیین‌کننده اصل یا بدل بودن طلاست، شما باید هنگام خرید طلا فاکتور هم دریافت کنید. چرا؟ چون فاکتور هر قطعه طلا، در واقع سند خرید شماست. به این صورت که بدون در دست داشتن فاکتور معتبر نمی‌توانید تخلفی را ثابت و ثبت کنید. دلیلش هم این است که اتحادیه صنف طلافروشان و دیگر نهادهای مربوطه بدون داشتن فاکتور معتبر به شکایات شما رسیدگی نمی‌کنند.

از آنجا که دریافت فاکتور طلا بسیار اهمیت دارد، این اطمینان‌خاطر را به شما می‌دهیم که گالری پرسته به مشتری‌های خود فاکتور فروش ارائه می‌کند. تمامی طلاهای این گالری نیز دارای کد شناسایی هستند. فاکتور  طلا به طور کلی شامل قیمت طلا، اجرت، متعلقات، سود و مالیات است.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا

یاتاقان ها و علت یاتاقان زدن خودرو

 قطعات فلزی موتور با سرعت بالا با یکدیگر در تماس هستند و این موجب افزایش دمای موتور، ساییدگی و بروز مشکلات اساسی برای خودرو می شود. در این میان یاتاقان (Bearing) قطعه ای است که به عنوان مهمترین بخش چرخشی موتور شناخته می شود. در ادامه این مقاله با استار پارت نمایدنگی رسمی فروش لوازم یدکی کیا و هیوندای همراه باشید تا با این قطعه مهم در موتور خودرو خود آشنا شوید.

یاتاقان ها بالشتک هایی هستند که با قرار گرفتن در زیر میل لنگ مانع از اصطکاک فلزات موتور می شوند. پس واضح است که یاتاقان زدن به معنای خرابی این قطعه و ایجاد برخورد بین قطعات فلزی موتور است.

میل لنگ خودرو توسط این قطعه به شاتون و پایه نگهدارنده بدنه موتور متصل می شود. لایه روغنی که در زیر آن قرار دارد مانع از برخورد و اصطکاک فلزات به یکدیگر می شود. حال اگر این لایه روغن از بین رود در نتیجه تماس فلزات، گرمای زیادی تولید خواهد شد. این رخداد که به عنوان یاتاقان زدن خودرو شناخته می شود می تواند موجب کج شدن میل لنگ خودرو شود. بنابراین پس از یاتاقان زدن باید موتور خودرو را به سرعت خاموش کرد.

انواع یاتاقان

بر اساس عملکرد به دسته های مختلفی تقسیم می شود که به شرح زیر هستند:

یاتاقان ساده: این مدل عمر زیادی ندارند و به علت اصطکاک بالا دچار لقی می شوند. از این مدل برای خودروهایی با سرعت پایین استفاده می شود.

یاتاقان غلتشی: در ساختار این نوع یاتاقان از ساچمه هایی به منظور کاهش سایش و اصطکاک و چرخش آسان تر استفاده می شود. اگرچه طول عمر این نوع بیشتر است اما به دما و ارتعاش حساسیت زیادی دارد. بلبرینگ و رولبرینگ دو نمونه از این نوع محسوب می شوند.

یاتاقان لغزشی: به منظور کاهش اصطکاک در این مدل از سیال یا گاز برای تحمل بار استفاده می شود. واضح است که چون سایش در این نوع کمتر از نمونه های پیشین است طول عمر بالایی خواهد داشت.

یاتاقان مغناطیسی: در این مدل به جای ساچمه یا سیال از میدان مغناطیسی برای جلوگیری از برخورد دو قسمت فلزی به یکدیگر استفاده می شود. این نوع از طول عمر بالایی نسبت به سایر مدل ها برخوردار است.

حتما بخوانید :

علت های خرابی یاتاقان

روغن موتور نامناسب: استفاده از روغن موتور بی کیفیت و غیر استاندارد و تعویض دیر هنگام آن یکی از عوامل مهم خرابی یاتاقان ها محسوب می شود. در واقع حتی یک روغن موتور مناسب هم عمر مشخصی دارد و هرچه تعویض آن به تاخیر بیافتد قطعات داخلی موتور دچار جرم گرفتگی می شوند. این جرم ها هنگامی که وارد مجاری روغن شوند به مانعی برای فرایند روغن کاری تبدیل خواهند شد و در نتیجه یاتاقان ها در شرایط اصطکاک قرار می گیرند.

افزایش شدید دمای موتور: افزایش دمای پیشرانه که ممکن است ناشی از خرابی سیستم خنک کاری آن باشد نیز می تواند سبب یاتاقان زدن موتور شود.

خرابی پمپ روغن: فرایند روغن کاری به عملکرد مداوم و صحیح پمپ روغن بستگی دارد. تعویض دیر هنگام روغن موتور یا استفاده از نمونه های بی کیفیت آن موجب رسوب براده های حاصل از اصطکاک در کف کارتل روغن می شود. این رسوبات هنگامی که وارد پمپ روغن یا فیلتر آن شود، فرایند روغن کاری را با اختلال مواجه می کنند.

منبع : فروشگاه لوازم یدکی خودرو استارپارت

صفحه قبل 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->