با انواع مختلف طلا آشنا شويد

 آيا مي‌دانيد كه در صنعت جواهرسازي از بيشتر از يك نوع طلا استفاده مي‌شود؟ در اين حرفه با افزودن فلزات ديگر به فلز طلا در واقع آلياژي از طلا مي‌سازند كه درجه سختي، كيفيت، عيار و حتي رنگ محصول نهايي را معين مي‌كند.

براي آشنايي با انواع مختلف طلا از شما دعوت مي‌كنيم تا ادامه مطلب را مطالعه كنيد.

طلاي زرد 

طلاي زرد رايج‌ترين طلايي است كه در جواهرسازي از آن استفاده مي‌شود. لازم است بدانيد با اينكه طلاي زرد همرنگ فلز طلاست، اما خلوص آن‌ها با هم برابر نيست.

طلاي سفيد

رايج‌ترين آلياژي كه در جواهرسازي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، طلاي سفيد است. براي رسيدن به اين رنگ، فلز طلا با فلزاتي همچون پالاديم يا نيكل آلياژ مي‌شود. البته اين تركيب همچنان سايه‌اي از زرد در خود دارد.

طلاي رنگي

با اينكه رنگ رايج طلا زرد است، اما در رنگ‌هاي مختلفي توليد و عرضه مي‌شود. رنگ طلا به نوع فلز بستگي دارد كه با هم آلياژ شده‌اند. در زير مواد تشكيل دهنده طلاهاي رنگي را توضيح داده‌ايم:

رزگلد

براي ساخت طلاي رُزگُلد، از فلز مس استفاده مي‌كنند. طلا و مس را آلياژ كرده و اين رنگ صورتي را پديد مي‌آورند. هر چه مس آلياژ بيشتر باشد، رنگ رزگلد آن نيز بيشتر خواهد بود. اين طلا با نام «طلاي قرمز» هم شناخته مي‌شود. البته اگر مس كمتري در تركيب آن به كار رفته باشد، رنگ آلياژ صورتي خواهد شد كه به «طلاي صورتي» هم مشهور است.

طلاي سبز

اين طلا از تركيب نقره و طلا بدست مي‌آيد. در برخي موارد (خيلي محدود) از كاديوم هم استفاده مي‌كنند. رنگ سبز آلياژ طلا خيلي شديد نيست و بيشتر، سايه‌اي از رنگ سبز دارد.

طلاي سياه

اشتباه نكنيد، منظورمان نفت نيست. فلز طلا را به روش‌هاي مختلفي مي‌توان تيره و سياه كرد. يكي از رايج‌ترين روش‌ها، استفاده از روكش روديوم سياه است.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنين خريد طلا كم اجرت مي توانيد به سايت طلا فروشي آنلاين كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليك محصول مورد نظر خورد را خريداري نماييد

از تاریخچه گوشواره چه می دانید؟

 تاریخچه گوشواره برای اغلب شما عزیزان حائز اهمیت می باشد. چون گوشواره یکی از جواهرات مورد استفاده‌ی انسان‌ها از زمان‌های گذشته تا به امروز است که در فرهنگ‌های مختلف با هدف‌های متفاوت، مورد استفاده قرار می‌گرفته است. شاید برای شما دانستن تاریخچه‌ی این جواهر، جالب باشد. اگر چنین است پس با ما همراه باشید.

تاریخچه گوشواره در ایران و مصر

تاریخچه گوشواره و نخستین نشانه‌های استفاده از گوشواره در آثار به جا مانده از تمدن ایلام دیده می‌شود. بعد از آن در پیکره‌های تخت جمشید بر روی گوش سرباز هخامنشی گوشواره میبینیم.

بعد از آن نیز بر گوش چپ مرد نمکی که در زمان ساسانی می‌زیسته، گوشواره طلا دیده می‌شود.

استفاده از گوشواره در دوران هخامنشی بسیار رایج بوده است. از جمله این گوشواره ساخته شده از طلا و منبت کاری شده با فیروزه عقیق سرخ و سنگ لاجورد است. باستان شناسان قدمت آن را به دوران هخامنشی و ۳۳۰-۵۲۵ پیش از میلاد تخمین زده اند. ساخت این گوشواره‌ی نفیس در روزگاری که ابزارهایی پیش پا افتاده تنها ابزار کار بوده اند، دنیایی از رمز و راز را با خود به همراه دارد. قطر این گوشواره ۱٫۵ سانتیمتر است و اکنون در موزه‌ی هنرهای بوستون قرار دارد

تاریخچه گوشواره در مغرب زمین

یکی از قدیمی‌ترین اشارات به گوشواره در کتاب مقدس مسیحیان است؛ هنگامی که موسی در کوه سینا بنی اسراییل از هارون خواستند تا برای آنها خدایی بیاورد، او به آنها فرمان داد تا گوشواره ها و دیگر جواهرات پسران و دخترانشان را برای وی بیاورند.

در سال ۱۵۷۷ میلادی نوشته‌ای از کشیشی به نام «ویلیام هریسون» با عنوان شرح انگلستان منتشر شد که در قسمتی از آن آمده است: «برخی از اقایان و درباریان حلقه هایی از طلا و سنگ یا مروارید را به گوششان می‌آویزند…»

برای کسب اطلااعت بیشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت می توانید به سایت فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه منید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

ترند های زیورآلات زنانه در سال ۲۰۲۰ چیست؟

 ترند های زیورآلات زنانه در سال ۲۰۲۰ شامل طرح‌های بزرگ، رنگی و فلش‌بکی به گذشته‌های دور است. از گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ گرفته تا سینه‌ریزهای یقه‌ای و نگین دار. برای آشنایی با جدیدترین مدل طلا در سال ۲۰۲۰ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

۱- ترند های زیورآلات زنانه در سال ۲۰۲۰ : گوشواره‌های تکی / نامتقارن

این روزها، طراحی گوشواره‌ طلا به سمت بزرگ‌تر و تک شدن پیش می‌رود؛ از یک گوشواره قطره‌ای ساده و ظریف گرفته تا طرح‌های هندسی و مدل‌هایی که همچون مجسمه‌های هنری هستند.

مد نامتقارن که در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم و در ۲۰۲۰ نیز همچنان موردتوجه برندهای تولیدکننده‌ی زیورآلات است را می‌توان با استایل‌های متنوعی ست کرد. اما تنها مساله‌ای که هنگام استفاده از مد نامتقارن حتما باید مورد توجه قرار دهید، تناسب اکسسوری با لباس‌هایتان است.

2- ترند های زیورآلات زنانه در سال ۲۰۲۰ : گردنبندهای ضخیم زنجیره‌ای

افراد بزرگ و مطرح در صنعت طلا و جواهر ، سال ۲۰۲۰ را سال زنجیر پیش‌بینی کرده‌اند. البته همه ما می‌دانیم که گردنبندهای زنجیری یا به قول معروف کارتیه مدت‌هاست که کانون توجه قرار گرفته‌اند. اما امسال به معنای واقعی این مد رو به رشد است. این سبک جواهرات بیشترین تأثیر را وقتی میگذارند که به صورت تک استفاده می‌شوند. به این خاطر می‌توانند در عین سادگی بسیار جذاب هم باشند. گردنبندهای زنجیری یکی از پرکاربردترین گردنبندها هستند که به راحتی با هر نوع یقه‌ای و همچنین در هر زمانی از شبانه روز می‌تواند مورد استفاده قرار‌ گیرد.

3- ترند های زیورآلات زنانه در سال ۲۰۲۰ : جواهرات رنگارنگ

تمام فصل‌ها بیانگر رنگی خاص و زیبا هستند و این موضوع باید در اکسسوری شما نیز منعکس شود. اگر به دنبال اضافه کردن کمی رنگ و لعاب به ظاهرتان هستید، بهتر است از جواهرات شروع کنید. اخیرا چسباندن رنگ‌های متنوع به قطعات طلا و نقره هیاهو و سروصدای زیادی ایجاد کرده است. مجموعه‌ای از سنگ‌های قیمتی با رنگ‌های عجیب و متنوع روی انواع مختلفی از جواهرات قرار گرفته است. همچنین، آبنبات‌های رنگیِ روشنِ پلاستیکی و یا برنجی برای طراحی گوشواره و گردنبند طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

4- ترند های زیورآلات زنانه در سال ۲۰۲۰ : گوشواره‌های بزرگ حلقه‌ای

حلقه‌ها در چند فصل گذشته دوباره ظاهر شده‌اند، اما در سال ۲۰۲۰ شاهد سبکی متفاوت‌تر با سایزهای بزرگ‌تر هستیم. این اکسسوری‌های بزرگ که به صورت حلقه‌هایی کلاسیک و یا مدل‌های متنوع رنگی هستند، می‌توانند با هر لباسی خوب جلوه کنند. در حالی که شکل دایره‌ای آن مورد پسندتر است ولی بسیاری از طراحی‌های دیگر مانند بیضی، مثلثی و سایر اشکال هندسی نیز مشاهده می‌شود.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت به سایت فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و تتها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

نماد پروانه در زیورآلات و جواهرات

 نمادها و سمبل‌های فراوان موجود در جهان، به ادیان مختلف و فرهنگ‌های گوناگون مربوط میشوند.

در ورای هر کدام از این نمادها، اندیشه و مفهومی کلیدی نهفته است که مورد توجه گروه یا تیپ های شخصیتی مختلف با دیدگاه‌های متنوع قرار می­گیرد. علاوه بر زیبایی و جذابیت در طراحی جواهرات و اکسسوری، برخی افراد ممکن است تنها به دلیل انتقال احساس یا مفهوم خاصی که در یک نماد نهفته است، اقدام به خرید آن برای خود یا عزیزانشان کنند. پروانه یکی از زیباترین جلوه­‌های طبیعت است که در طراحی و ساخت جواهرات نمود فراوان دارد. حتما شما هم انواع مختلفی از زیورآلات و اکسسوری را دیده‌­اید که این نماد زیبا را همراه داشته‌­اند. اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌­اید که پروانه نماد چیست؟

معنی نماد پروانه

می­توان گفت که مهمترین تعریف از مجموعه‌­ی تعاریف نماد پروانه «تغییر» است. زمانی که یک کرم ابریشم یا لارو وارد چرخه‌­ی طبیعی زندگی خود می­شود، امیدوارانه شروع به تنیدن تارهایی در اطراف خود می­کند و پیله­‌ای گرد خویش می­بافد. با گذر زمان، او پیله را می­شکافد و به پروانه­‌ای با زیبایی سحرآمیز تبدیل می­شود. از همین روی پروانه را نماد گذر از موانع و مشکلات و تلخی‌های زندگی و ساختن یک دنیای جدید می­دانند. گویی کسی که این نماد زیبا را همراه دارد، تلاش کرده یا در صدد این است که محیط پیرامون خود را برای یک زندگی بهتر تغییر دهد.

نماد پروانه در اندیشه­‌ی ایرانی

در فرهنگ و اندیشه‌­ی ایران زمین، پروانه نشانه­‌ی مهر و دوستی و جانسپاری و نماد کامل عشق و فداکاری است. حتما تمثیل شمع و پروانه را بارها شنیده­اید. پروانه عاشقانه و با شیفتگی روزافزون چنان گرد شمع می­چرخد تا می­سوزد و در پای معشوق -که همان فروغ شمع است- می­میرد و خاکستر می­شود. و در این سوختن به هیچ کس شکایت نمی­برد، از کسی پناه نمی­خواهد و از هیچ کس یاری نمی­پذیرد. پروانه سوختن در راه معشوق را چون جان شیرین گرامی می­دارد. ­

چنان که سعدی علیه الرحمه نیز در گلستان می­فرماید:

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز / کان سوخته را جان شد و آواز نیامد.

مهمترین مفهومی که نماد پروانه با خود دارد همان تغییر و زیبایی است. پروانه به ما یادآور می­شود تا خود را پیدا کنیم و بالهایمان را بگشاییم و با حرکت به سمت جلو جایگاه واقعی و زیبای خود را در زندگی بیابیم. اگر شما هم می­خواهید شروع جدیدی را در زندگی خود رقم بزنید، می­توانید با گشت و گذاری در باغ پروانه­‌های طلایی گالری پرسته، گوشه­‌ای از زیبایی های چشم‌­نواز این نماد را همراه خود داشته باشید. این جواهرات می­توانند برای کسی که به تازگی تغییری مثبت درزندگی خود ایجاد کرده، هدیه­‌ای عاشقانه محسوب شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت می توانید به سایت فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظز خود را خریداری کنید. 

مد ۲۰۲۰ طلا و جواهر چيست؟ اين 7 مدل را از دست ندهيد

 زنجيرهاي بسيار بزرگ 

زنجيرهاي طلا كه بسيار بزرگ هستند، شكل و شمايل فانتزي به تيپ شما مي‌بخشند. تا قبل از سال ۲۰۲۰ از اين زنجيرها فقط براي مراسم خاصي مي‌شد استفاده كرد. اما از سال آينده چون قرار است طلاهاي سايز بزرگ مد شوند، مي‌توانيد با خيال راحت هر جا كه دوست داريد از آنها استفاده كنيد.

طلا و جواهرات رنگي

مصنوعاتي كه با طلا و نقره ساخته مي‌شوند هميشه و همه‌جا مورد توجه مردم قرار دارد. اين زيورآلات هيچ‌گاه رنگ كهنگي به خود نمي‌گيرند و حتي مي‌توان نسل به نسل آنها را به فرزندان خود منتقل كرد.

چوكرهاي مدل‌دار

چند سال پيش چوكرهاي ساده، پارچه‌اي، چرمي و گيپوري مد شده بود و اغلب زنان از اين گردنبندهاي كوتاه و جذاب براي تكميل تيپ خود استفاده مي‌كردند. اما چندين سال بود كه چوكر كمتر مورد توجه فشن‌استايليست‌ها قرار داشت. اما گويا قرار است در سال ۲۰۲۰ دوباره از اين مدل زيورآلات استفاده شود.

زيورآلات نقره‌

نقره و زيورآلات نقره در سال ۲۰۲۰ محبوب خواهند شد. در حال حاضر هم مصنوعات بسيار زيبايي از جنس نقره در بازار وجود دارد. اما در سال آينده ميلادي بايد منتظر مدل‌هاي جديدتر و جذاب‌تر از زيور آلات نقره باشيم.

جواهرات با طرح دريا

در سال ۲۰۲۰ شاهد حضور طلا و جواهراتي خواهيد بود كه به دريا و موجودات دريايي ربط خواهند داشت. هر چيزي كه به دريا مربوط شود مي‌تواند الهام‌بخش ساخت و طراحي چنين طلاهايي باشد. از صدف و موج دريا گرفته تا رنگ و شكل دريا.

مرواريد

زيورآلات مرواريدي از كلاسيك‌ترين و شيك‌ترين سنگ‌هاي قيمتي است كه هميشه در بازار طلا و جواهر موجود است. قديم‌ها فقط زنان پير و ميانسال سراغ مرواريد مي‌رفتند، اما چندين سال است كه زنان جوان هم عاشق اين سنگ طبيعي شده‌اند و براي تيپ‌هاي ساده اما شيك خود از زيبايي مرواريد استفاده مي‌كنند.

گوشواره‌هاي حلقه‌اي بزرگ (Hoop)

گوشواره‌هاي حلقه‌اي چند سال پيش هم مد شده بودند و در اندازه‌ها و طرح‌هاي بسيار متنوعي در بازار عرضه مي‌شدند. اين زيور آلات هيچ وقت كنار گذاشته نشدند و همچنان در ميان مردم محبوبيت داشتند. اما گويا در سال ۲۰۲۰ قرار است به يكي از ترندهاي اصلي تبديل شود و مد سال آينده باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنين خريد طلا كم اجرت مي توانيد به سايت فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليك محصول مورد نظر خود (انگشتر طلا، گوشواره طلا ، و...) خريداري كنيد.

چرا بايد طلا و جواهر را نزد كارشناس تعميرات برد؟

 وقتي شما هر روز از يك قطعه طلا يا جواهر استفاده مي‌كنيد، در واقع آن را در معرض ضربه و خراش و ترك برداشتن قرار مي‌دهيد.

شايد خودتان نتوانيد اين آسيب‌ها را با چشم غيرمسلح ببينيد و تشخيص دهيد و زماني متوجهشان بشويد كه كار از كار گذشته باشد و مثلا سنگ گران‌قيمت روي انگشترطلا، ترك عميق برداشته باشد.

براي پيشگيري از چنين مشكلاتي توصيه ما اين است كه حتما هر چند وقت يكبار طلا و جواهرات خود را نزد كارشناس تعميرات طلا و جواهر ببريد تا آنها را معاينه و وارسي كند.

معاينه جواهرات چيست؟

كارشناسان تعمير و ساخت جواهرات، قطعات طلا و جواهر را مورد بررسي قرار مي‌دهند. آنها با تجهيزات خود مي‌توانند همه جاي مصنوع طلا را بازرسي كنند و وجود هرگونه آسيبي را مشخص كنند. همچنين اگر طلا به پرداخت و پوليش نياز داشته باشد، آن را براي شما انجام خواهند داد.

در طول معاينه طلا توسط كارشناس، كارهاي زير صورت مي‌گيرد.

تعمير

چك كردن سلامت جواهر مهم‌ترين كاري است كه كارشناس طلا انجام مي‌دهد. شكستگي، ترك يا خميدگي هر گوشه از مصنوع طلا، قفل آن، پايه و … را اين كارشناس به خوبي تشخيص داده و آن را برطرف مي‌كند. مثلا اگر قفل شل شده باشد، حتما آن را سفت خواهد كرد. يا مثلا اگر چنگك پايه‌ي الماس شكسته باشد، آن را تعمير خواهد كرد تا اين گوهر با ارزش گم نشود.

پرداخت (جلا دادن)

در طول معاينات طلا و جواهر، پس از تعمير و تميز كردن، قطعه طلاي موردنظر پرداخت و جلا داده مي‌شود. البته اين گزينه انتخابي است و ممكن است شما دوست نداشته باشيد طلا خود را پوليش كنيد. يا اصلا طلا به پرداخت شدن مجدد نياز نداشته باشد.

اين را به خاطر داشته باشيد كه طلاي زرد يا نقره استرلينگ را نبايد زود به زود پرداخت كنيد زيرا لايه سطحي آنها از بين مي‌رود. اين فلزات نرم هستند و با پوليش شدن‌هاي مداوم بخش زيادي از آنها را از بين خواهيد برد.

طلاي روكش شده را كه اصلا نبايد جلا بدهيد زيرا آب طلاي كار شده روي فلز پايه سريعا ساييده و محو مي‌شود.

در خانه براي پرداخت طلاي زرد مي‌توانيد آن را در ظرف مسي حاوي آب بجوشانيد تا چربي‌ها از سطح طلا جدا شده و درخشش اوليه طلا به آن بازگردد. اين اجازه را داريد كه كمي مايع ظرفشويي به آب اضافه كنيد. اين ماده شيميايي مشكلي براي طلا ايجاد نخواهد كرد. فقط حواستان باشد كه بلافاصله پس از آب كشيدن طلا آن را با پارچه نرم و تميز، خشك كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنين خريد طلاي كم اجرت مي توانيد به سايت فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليك محصول مورد نظر خود را خريداري كنيد.

آيا مردها هم مي‌توانند از طلا و جواهرات استفاده كنند؟

 استفاده از طلا و جواهرات در مردها موضوع جديد و تازه‌اي نيست كه به سال‌هاي اخير ربط داشته باشد. در مصر باستان مردها به وفور از زيورآلات استفاده مي‌كردند و تاتونخامون يكي از پادشاهاني بود كه همه نوع زيورآلاتي داشت.

در طول قرن‌هاي گذشته مردها هميشه از انواع چشم‌زخم، گوشواره طلا ، هدبند فلزي، گردنبند، پيرسينگ بدن، انگشتر طلا ، پابند، دستبند، مدال و سنجاق سينه استفاده كرده‌اند و همچنان نيز اين زيورآلات در بين برخي از مردان مدرن و امروزي رواج دارد.

جالب است بدانيد در گذشته چنين بوده كه هر چه طلا يا جواهر درخشش بيشتري داشته، براي مردها جذاب‌تر بوده و حتما از آن براي تكميل تيپ و ظاهر خود استفاده مي‌كردند.

گردنبند و زنجيرهاي آويز

چه مدلي براي مردان مناسب است: زنجير طلاي رزگلد ساده / زنجير طلاي زرد با سنگ قهوه‌اي / زنجير نقره استرلينگ بلند با آويز يا مدال از جنس نقره

با چه لباسي بايد ست كرد: يك تي‌شرت ساده و بدون طرح، شلوار جين راسته با جوراب و كفش ورزشي

توضيحات كارشناس: شما با استفاده از اين زنجيرها مي‌توانيد تيپ ساده‌ و تكراري تي‌شرت و شلوار جين را به يك ظاهر متفاوت و جديد تبديل كنيد.

انگشترهاي پهن و مردانه

چه مدلي براي مردان مناسب است: انگشتر نقره استرلينگ / انگشتر مربعي از جنس برنج / انگشتر ساده از جنس طلاي سفيد / انگشتر از جنس پلاتين

با چه لباسي بايد ست كرد: اين‌گونه انگشترها را بهتر است با لباس‌هاي جين و لي ست كنيد، يا لباس‌هاي گل‌دار

توضيحات كارشناس: براي اينكه غيررسمي و ماجراجو به نظر برسيد مي‌توانيد از انگشترهاي پهن استفاده كنيد زيرا اين اكسسوري اغلب با لباس‌هاي كژوال و غيررسمي استفاده مي‌شود.

دستبند 

چه مدلي براي مردان مناسب است: دستبند النگويي از جنس نقره استرلينگ / دستبند چرمي مشكي / دستبند چرمي آبي‌رنگ / دستبند سنگي به رنگ مشكي با تزئينات نقره‌اي

با چه لباسي بايد ست كرد: اين اكسسوري‌ها را مي‌توان تقريبا با هر تيپي ست كرد؛ از پيراهن مردانه گرفته تا تي‌شرت ساده و حتي كت‌هاي اسپرت يا مجلسي. فقط كافيست دستبندها را در كنار ساعت مچي استفاده كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانشنامه طلا  و هم چنين خريد طلا  كم اجرت مي توانيد به سايت فروشگاه آنلاين طلا و جواهر مراجعه كنيد و تنها به چند كليك محصول مورد نظر خود را خريداري نماييد.

چند مد طلا و جواهرات مردانه در سال ۲۰۲۰

 ۱- انگشترهاي بزرگ و حجيم 

يكي از ترندهاي طلا و جواهرات در سال ۲۰۲۰، انگشترهاي بسيار بزرگ و حجيم است. پيشنهاد مي‌كنيم از بزرگ بودن اين انگشترها نترسيد و حداقل يك بار يكي از مدل‌هاي آن را در دست امتحان كنيد؛ ممكن است به اين تيپ انگشتر علاقه‌مند شويد!

وقتي يك انگشتر طلا حجيم به دست كنيد، ديگر لازم نيست از ديگر اكسسوري‌ها و طلا و جواهرات براي تكميل تيپ و استايل خود استفاده كنيد؛ زيرا اين انگشتر به اندازه كافي جلب توجه مي‌كند.

2- گردنبند چوكر مردانه

چوكرها در گذشته مد بودند و دوباره امسال (۲۰۲۰) مد شده‌اند. اين نوع گردنبند اولين بار در دهه ۱۹۹۰ ميلادي مد بود و با جوراب‌هاي ساق بلند ست مي‌شدند.

چوكر در واقع يك گردنبند بسيار كوتاه است كه فقط دور گردن را مي‌گيرد و آويزان نيست. انواع بسيار زيادي از اين نوع گردنبند در بازار وجود دارد اما نمونه‌هاي چرمي و قلاده‌اي شكل، بيشتر از بقيه طرفدار و محبوبيت دارد

3- گوشواره تكي در يك گوش

امسال احتمالا  زياد ديده‌ايد كه بسياري از مردان جوان امسال در يكي از گوش‌هاي خود گوشواره طلا يا مدل‌هاي ديگري از گوشواره را به گوش دارند.

گوشواره تكي با اين هدف در سال ۲۰۲۰ مد شده تا نشان دهد كه «عدم تقارن» هم زيبا و جذاب است.

4- دستبندهاي مهره‌اي / دستبند‌هاي سنگي

از ديگر ترندهاي اكسسوري مردانه در سال ۲۰۲۰ مي‌توان به دستبندهاي سنگي يا مهره‌اي اشاره كرد كه در سال‌هاي گذشته نيز رواج بسياري داشت. شما با يك دستبند سنگي زيبا مي‌توانيد در يك جمع مردانه خوش بدرخشيد. البته اين امر به جنس و طرح دستبندي كه خريداري مي‌كنيد هم بستگي دارد. هر چه جنس سنگ‌هاي به كار رفته در ساخت دستبند باكيفيت‌تر باشد، جذابيت ظاهري آن بيشتر خواهد بود.

5- گردنبند زنجيري

گردنبند زنجيري سال‌هايِ سال است كه توسط سلبريتي‌هاي مرد مورد استفاده قرار مي‌گيرد و تاريخ دقيق مد شدن آن معلوم نيست. اما چيزي كه معلوم است، اين است كه در سال ۲۰۲۰ هم هنوز گردنبند زنجيري مردانه بسيار محبوب است و جزو ترندهاي امسال به شمار مي‌رود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنين خريد طلا كم اجرات مي توانيد به فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليك محصول مورد نظر خود را خريداري كنيد.

 

نكاتي كه در مورد خريد دستبند طلا نمي دانيد

 دستبند، جزو زيورآلاتي است كه جنسيت ندارد. يعني هم آقايان مي‌توانند آن را استفاده كنند، هم خانم‌ها. به همين دليل، خريد دستبند براي آقايان كار مرسومي است. و يكي از هديه‌هايي است كه خانم‌ها مي‌توانند به آقايان بدهند. اما دستبند هم مانند ديگر زيورآلات، ويژگي‌ها و سليقه‌هاي متفاوت خودش را دارد

خريد دستبند طلا، دستبندها چه ويژگي‌هايي دارند؟ 

خريد دستبند طلا از هر نوعي كه باشد، ويژگي‌هاي خودش را دارد. دستبند طلا و ديگر دستبندها، از جمله زيورآلاتي هستند كه كادو دادن آنها ساده است. با اين كه به نظر مي‌رسد خيلي توي چشم نيستند، اما مثل ساعت مچي، هميشه توي ديد صاحب دستبند هستند. دستبندها، شكل و شمايل متفاوتي دارند. حتي جنس‌هاي متفاوتي مي‌توانند داشته باشند.

چند نوع دستبند داريم؟

اولين دست‌بندهايي كه ساخته شده اند، از عاج حيوانات، صدف، مرجان يا فلزات ديگري مانند مس و طلا و نقره بوده اند. با گذشت زمان، مواد ديگري هم براي ساخت دستبند استفاده شده است. مثل: بافت، چرم و پارچه. اين تنوع بالا در ساخت اين اكسسوري، باعث شده كه براي افراد بيشتري قابل استفاده باشد. در حال حاضر، طرح و مدل‌هاي مختلفي وجود دارند كه مي‌توانيم به آنها اشاره كنيم

دستبند طلا براي خانم‌ها

در بين انواع مختلفي كه براي دست‌بند مي‌توانيم در نظر بگيريم، جنس طلا را مي‌توان جزو اولين دسته‌ها به كار برد. دستبندهاي طلا از دو نوع مختلف النگويي و زنجيري تشكيل شده اند. هر دوي اينها از جنس طلا ساخته شده اند. اما در شكل و فرم، كمي با هم تفاوت دارند.

خريد دستبند طلا مدل زنجيري

دستبند زنجيري برخلاف مدل النگويي، قفل دارند و روي هر مچي قابل تنظيم هستند. به راحتي مي‌توان آن را با ساير اكسسوري‌ها و جواهرات استفاده كرد. برخلاف مدل النگويي، ساده و راحت است و به لباس گير نمي‌كند.  نياز به مراقبت ويژه ندارد، و  به راحتي روي مچ تنظيم مي‌شود. مدل‌هاي مختلفي دارد.

خريد دستبند طلا مدل النگو

شكل دايره اي و متقارن و غير قابل انعطاف، ويژگي اصلي آن است. برخلاف تصور ما از دستبندهاي رايج، انعطاف كمتري دارد و مانند النگو روي مچ قرار مي‌گيرد. نگين‌هاي مختلف روي آن كار شده و چون منعطف نيست، بايد به شيوه النگو طلا، آن را پوشيد. معمولاً قفل ندارند و قابل تنظيم نيستند. اما طرح‌هاي متفاوتي دارند كه نظر هر كسي را جلب مي‌كند. به اين مدل، دستبند مچ دستي هم مي‌گويند. اين مدل‌ها معمولاً گشادتر در نظر گرفته مي‌شوند كه بتوان به راحتي دور مچ قرار بگيرند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنين خريد طلا كم اجرت مي توانيد به سايت فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليلك محصول مورد نظر خورد را خريداري نماييد .

طراحي اسم با طلا ؛ از انگشتر تا گردنبند

 طراحي اسم با طلا اين مزيت را دارد كه مطمئن مي‌شويد، زيورآلاتي كه خريداري كرده‌ايد را هيچ‌ فرد ديگري در اطراف شما ندارد. يعني يك وسيله زينتي ارزشمند داريد كه منحصرا براي خودتان طراحي و ساخته شده است.

طراحي اسم با طلا براي خانم‌ها

در بحث زيورآلات و طلا و جواهر، هميشه خانم‌ها گزينه‌هاي بيشتري نسبت به مردان دارند. از انگشتر طلا گرفته تا گردنبند، دستبند، پابند و گوشواره طلا مي‌توان براي خانم‌ها طلا سفارش داد و خريد. همه اين اقلام هم قابليت اين را دارند كه بر اساس طراحي اسم ساخته شوند. يعني چه؟ يعني مي‌توانيد گوشوارهاي از اسم خود بياويزيد، يا سفارش دهيد گردنبندتان با اسم خودتان طراحي و ساخته شود. انگشتري كه هر روز به دست داريد، به اسم خودتان مزين شده باشد. يا حتي روي دستبند هم نامتان حكاكي شده باشد.

طراحي اسم با طلا براي خانم‌ها متنوع‌تر و ساده‌تر است. به اين دليل كه هر تيپ و مدلي را مي‌توان براي خانم‌ها در نظر گرفت. اما در مورد مردان اين حق انتخاب وجود ندارد.

گوشواره طلا حرف ه

در مورد طراحي اسم با طلا براي خانم‌ها بايد چندين فاكتور را مدنظر داشت. اول از همه بايد بر اساس سبك زندگي و تيپ لباس پوشيدن خود طراحي اسم را سفارش دهيد. اگر از عاشقان طلا و جواهر هستيد و اغلب تيپ‌هاي زنانه و رسمي داريد، بهتر است سراغ طرح‌هاي تماما طلا برويد. يعني هيچ متريال‌ ديگري همچون سنگ، چرم يا بافت در سفارشتان وجود نداشته باشد. مثلا گردنبندي با زنجير طلا و اسمي از طلا كه به زنجير وصل شده گزينه مناسبي براي شما خواهد بود. يا دستبندي كه اسم شما روي پلاك طلا نوشته شده و به زنجيري از طلا وصل شده بيشتر با سبك زندگي شما همخواني خواهد داشت تا دستبندي كه در طراحي آن سنگ يا چرم به كار رفته.

طراحي اسم با طلا براي آقايان

زيور آلاتي كه طراحي اسم دارند مختص خانم‌ها نيستند. اگرچه هيچ مردي در هيچ كجا يدنيا گوشواره‌اي از اسم خود را از گوشش آويزان نمي‌كند، اما كم نيست شمار مردهايي كه دستبندهاي چرم و طلا از نام خود به دست دارند.

دستبند طلا حرف هه

بهترين و متناسب‌ترين زيورآلات مردانه كه مي‌توان با طرح اسم پيشنهاد داد، دستبند است؛ آن هم دستبند چرمي در تركيب با پلاك‌هاي طلا. براي اين منظور مي‌توانيد سفارش كنيد كه روي يك صفحه طلا نام موردنظر حكاكي شود. يا نام با خط نستعليق (يا هر طرح ديگري) نوشته و به بندهاي چرمي وصل شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنين خريد طلا كم اجرت مي توانيد به سايت فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چن كليك محصول مورد نظر خورد را خريداري كنيد.

 

صفحه قبل 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->