مراقبت موی آسیب دیده و راه های پیشگیری از آسیب مو

 خیلی از افراد محصولات مراقبتی و آرایشی متعددی برای موهاشون تهیه میکنن اما به سرعت ازشون ناامید میشن و سراغ محصول بعدی میرن. گاهی رسیدن به نتیجه دلخواه زمان بره و یا حتی ممکنه خود محصول مناسب مو نباشه یا اگر هم محصول مناسب و موثری خریداری کرده باشید استفاده نادرست از اون باعث عدم نتیجه دلخواه بشه. پس بهتره با بعضی عادات بد مراقبت از مو و روشهای جایگزین آن ها در این مقاله از مجموعه مقاله های اموزش آرایگشری الماس نشان آشنا شویم.

۱-تمیز نکردن شانه و برس

به مرور زمان مقدار زیادی باکتری در شانه و برس شما جمع میشه و با هر بار استفاده موها و به ویژه کف سرتون رو در معرض این آلودگی ها قرار میدید. لازمه هر هفته برستون رو تمیز کنید و نذارید مویی توش باقی بمونه. ماهی یکبار هم با جوش شیرین و آب یا شامپو تمیزش کنید و تا زمانیکه کاملاً خشک نشده اون رو در فضای بسته (مثل کشو و … ) نذارید.

۲-مصرف زیاد ترکیبات شیمیایی

استفاده زیاد از رنگ مو، کراتینه یا فر کردن مو با مواد شیمیایی و … به موها صدمه میزند. اگر مجبور به این کار هستید اقدامات پیشگیرانه رو مثل استفاده از یک ماسک مو دو روز قبل از رنگ کردن موها فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید :

 

۳-دیر به دیر کوتاه کردن موها

اگر میخواید موهای سالمی داشته باشید باید به طور منظم اون رو کوتاه کنید تا از موخوره جلوگیری بشه هر ماه یا نهایتاً یک ماه در میان حدود ۲ سانتیمتر موهاتون رو کوتاه کنید. همچنین از سرم ها برای برطرف کردن خشکی ساقه مو و جلوگیری از موخوره استفاده کنید.

۴-شانه کردن موی خیس

شانه کردن موهای خیس باعث کشیدگی، نازک شدن و در نهایت شکستگی اونها میشه. بهتره از شانه های دندانه درشت (با فواصل دندانه های زیاد) برای شانه کردن موهای خیس استفاده کنید.

۵-دستگاه های حالت دهنده

حالت دهنده های حرارتی مثل سشوار، اتو و فر کننده ها نه تنها باعث خشکی ساقه مو میشن بلکه میتونن اونارو بسوزونن. به مرور آسیب به جایی میرسه که تنها راه رفعش کوتاه کردن موهاست. جهت پیشگیری بهتره از حرارت بالا برای حالت دادن به موهاتون استفاده نکنید. همچنین از یک محافظ حرارتی (ترجیحاً فاقد الکل) استفاده کنید تا موهاتون رو از آسیب و همینطور وز کردن حفظ کنه. مدل مویی انتخاب کنید که با توجه به تایپ موی شما کمترین نیاز رو به استفاده از حالت دهنده های حرارتی داشته باشه

منبع : https://www.almasneshansalon.com/

جذابیت دستبند مردانه

 دستبند طلامردانه باید در کدام دست بسته شود؟ دست چپ؟ دست راست؟ دلیل اینکه در هر کدام از این دست‌ها باید بسته شود چیست؟ در این مطلب به همه‌ی این سوال‌ها پاسخ داده‌ایم. در ادامه هم راهنمای خرید دستبند مردانه را برایتان نوشته‌ایم تا خرید مناسب داشته باشید.

جذابیت دستبند مردانه در سادگی آن است. مخصوصاً وقتی می‌خواهید در یک قرار کاری یا یک قرار رسمی حاضر شوید حتماً به ساده اما شیک بودن دستبندی که به دست می‌کنید توجه ویژه داشته باشید.

باید بدانید راز تکمیل خوش‌تیپی مردان با دستبند این است که اکسسوری‌ حتماً همرنگ لباس‌هایی باشد که به تن دارند. درست است که رنگ مشکی را تقریباً با همه رنگ‌ها می‌توان ست کرد اما به این توجه داشته باشید که دستبندی که انتخاب می‌کنید باید با رنگ لباس‌هایتان هم جور باشد. همچنین، وقتی دستبند خیلی تنگ باشد و در مچ هیچ حرکتی نداشته باشد نیز ظاهر زشتی ایجاد خواهد کرد. حتی جریان خون دست را مسدود می‌کند و باعث اذیت شدن دست می‌شود.

بیشتر بخوانید :

برخی از دستبندهای مردانه در بازار موجود هستند که مهره یا تزئیناتی از آنها آویزان شده است. سعی کنید تا حد امکان سراغ این تیپ از اکسسوری‌ها نروید. اگر خیلی اشتیاق دارید از این مدل‌های آویزان دستبند استفاده کنید، ترجیحاً در این کار زیاده‌روی نکنید زیرا این طرح برای مردان مناسب نیست و بیشتر حالت زنانه دارد. اگر بنا به هر دلیلی دستبند آویزدار دوست دارید، ترجیحاً سراغ نمونه‌هایی بروید که آویز آن طرحی کاملاً مردانه داشته باشد و بیشتر از یک آویز هم نباشد.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا

همه چیز در مورد کراتینه موی سر

 در این مقاله با دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان همراه باشید تا با کراتین مو آشنا شوید .

یک نوع پروتئین که به صورت طبیعی در موها وجود دارد عنصر استفاده شده در آن فرمالدئید است که عامل بیماری زا است برای کسانی که با کراتینه سرکار دارند ولی  برای کسانی که موهای خود را کراتینه می‌کنند، مشکلی ندارد میزان فرمالدئید در این محصولات متفاوت است.

برای فرم دهی و ضخامت تارهای مو ترمیم دیده و یا موهای سالم استفاده می شود.پیش از استفاده از کراتینه اگر مبتلا به بیماری پوستی پسوریازیس هستید حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید. اگربدن شما به این محصولات واکنش نابهنجاری نشان داد، گزارش دهید.

روش کراتینه کردن:

برای کراتینه کردن حدود۹۰دقیقه یا بیشتر وقت نیاز است.موهای سر رو آغشته به کراتینه کرده و با استفاده از اتوی مو، موهای شما را صاف می کند. که البته به بلندی موهای شما بستگی دارد. محصولات کراتینه‌ در سالن زیبایی  شامل ترکیبات کراتین ترمیم‌کننده و صاف‌کننده هستند .

صرفه‌جویی در زمان:

 بین۴۰% تا۶۰% در زمان خود نسبت به استفاده از  اتو مو و سشوار برای صاف کردن مو صرفه‌جویی می شود.

بیشتر بخوانید :

 

برگشتن موهای وزوزی به هیچ وجه:

 بعد از کراتینه‌کردن موها، موهای وزوزی را به دست فراموشی بسپارید. بوردای می‌گوید: “شما می‌توانید درهوای مرطوب یا زیر نم نم باران قدم بزنید و موهای شما هیچ تغییری نمی‌کند.

شستن سریع ممنوع:

برای تاثیر گذاری کراتینه بر روی موها باید ۳ الی ۴ روز موی سر رو نشویید چون اثر گذاری کراتینه بر روی مو چند روزی طول می کشد.

روش مراقبت:

مراقبت مو  بعد کراتینه کردن یکی از نکات مهم می باشد.بعد از کراتینه‌کردن موها، و بعد از اینکه چند روز به موها زمان دادید و آنها را نشستید، حالا باید از شامپوهایی که فاقد سولفات سدیم هستند، استفاده نمایید تا مواد این شامپو بر روی موهای شما تثبیت شود.

میزان دوام:

صافی موها حدودا بین دو تا دو ماه ونیم دوام دارد.کراتینه کردن باعث شکسته شدن موهای شما نمی‌شود.ولی اتوی مو بدلیل داغ بودن موجب شکستگی و پاره شدن می شود .

منبع : آموزشگاه آرایشگری الماس نشان

دستبند را در کدام دست ببندیم بهتر است؟

 اگر احساس می‌کنید قرار دادن ساعت و دستبند در یک دست باعث می‌شود تا مچ دست خیلی شلوغ دیده شود، مشکلی نیست، می‌توانید دستبند را در دست دیگر خود ببندید. اگر ساعت در دست راست است، دستبند را به دست چپ و اگر ساعت در دست چپ است، دستبند را به دست راست ببندید. به همین راحتی می‌توانید تعادل هر دو دست را حفظ کرده و احساس شلوغی هم به شما دست ندهد. مخصوصاً اگر ساعت شما به رنگ دستبند طلا است، در کنار هم استفاده کردن آنها چندان جالب نخواهد شد.

بیشتر بخوانید :

دستبند در کنار ساعت لوکس

اگر ساعت لوکس و گران‌قیمتی دارید توصیه می‌کنیم هرگز آن را در معرض خراش برداشتن قرار ندهید. استفاده از دستبند طلا، دستبند مهره‌دار یا هر مدل دستبند در کنار ساعت‌های لاکچری چندان عاقلانه نیست. دستبند را می‌توانید در کنار ساعت‌های که بند چرمی دارند استفاده کنید، اما در ساعت‌های دیگر با بند و صفحه‌های فلزی، نه!

نمایش دادن دستبند طلا

اگر دوست دارید دستبند طلای شما دیده شود و بقیه متوجه وجود آن شوند، نباید آن را در کنار ساعت مچی استفاده کنید. اگر مثلاً ساعت را به مچ دست چپ می‌بیندید، دستبند را حتماً در دست راست استفاده کنید. پس فرقی نمی‌کند دستبند در کدام دست بسته شود. فقط کافی است به جلوه‌ی آن توجه کنید.

بالاخره دست چپ یا راست؟

توصیه ما این است که دستبند را به دست اصلی خود ببندید، یعنی همان دستی که همه کارهای خود را با آن انجام می‌دهید. اگر راست‌دست هستید، بهتر است دستبند طلا را هم در دست راست استفاده کنید. اگر چپ‌دست هستید، در دست چپ. اگر ساعت مچی خود را به دست اصلی می‌بیندید، استفاده از یک دستبند مهره‌دار در کنار آن می‌تواند بر زیبایی‌اش بیفزاید.

منبع : فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا 

انواع فرم صورت برای مدل مو عروس

 آرایش کردن باتوجه به فرم صورت می تواند معایب صورت را بپوشاند، ما در این مقاله از دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان چگونگی این کار را برای شما خواهیم گفت:

مدل مو برای صورت بیضی

در بین انواع مدل صورت بهترین مدل بیضی می باشد و در انتخاب هر نوع آرایش و مدل موی دستتان باز است، موی کوتاه،بلند،فر،صاف و… فرقی ندارد فقط تعادل بین گردی صورت و فرم بیضی برقرار شود.

مدل مو برای صورت گرد

افراد دارای صورت گرد، معمولا چانه گردی هم دارند، صورت گردها باید موهای خود را مدلی کوتاه کنند، که صورت آنها باریک تر وکشیده تر به نظر بیاید. مثلا چتری های خودرا کوتاه کنید، تا گردی صورتتان کمتر شود.موهایتان را از قد چانه کوتاهتر نکنید، زیرا صورت را چاق تر نشان می دهد.

پف دادن مو روی فرق سر برای صورت گرد هم مناسب است و همینطور لایت (هایلایت) کردن موها ، حواستان باشد که مدل موی پسرانه و بسیار کوتاه اصلا مناسب فرم صورت شما نیست. همچنین بستن موها در پشت سر اگر به سفتی کشیده شود گردی صورت را بیشتر نمایان می کند.

مدل مو برای صورت مربعی

برای افرادی که صورت مربعی شکل دارند بهتر است موهای خود را بر روی صورت قرار ندهند. در این فرم چهره، شما باید صورت خود را با موی بلند کشیده تر کنید. اگر موهایتان یکدست و صاف باشد و بلندی آن تا زیر شانه بیاید که خیلی بهتر می باشد. هرگز موهایتان را کوتاه نکنید، زیرا صورت شما مربع تر به نظر می آید.

مدل مو برای صورت مثلثی

کسانی که دارای صورت مثلثی هستند باید موهایشان را طوری کوتاه کنند که پهنای ناحیه پیشانی را بیشتر کنند و همچنین عرض چانه و گونه خود را کمتر کنند. بنابراین مدل مـو باید در ناحیه گوش و بالاتر پر پشت تر بوده و بـه تـدریج به سـمت گـردن و پشـت گـردن بــاریک گردد. فر و حالت دار بسیار مناسب این فرم صورت می باشد. چتری های خود را کوتاه نکنید و از مدل های شلوغ و درهم برهم بیشتر استفاده کنید

بیشتر بخوانید :

مدل مو برای صورت لوزی

 بیشتر مدل ها با چهره شما سازگار است و مشکل چندانی ندارید.اما مدل های خیلی کوتاه برای این فرم مناسب نیستند چون قسمت بالای صورت را پهن تر میکنند و همچنین از مدل های شلوغ بپرهیزید.

مدل مو برای صورت مستطیل

صورت های لاغر و کشیده باید موهایشان همیشه کوتاه باشد تا صورتتان کوتاه تر و تپل تر به نظر بیاید. و قد موهایتان هم سطح چانه نباشد تا کشیدگی کمتر شود.

 مدل مو برای صورت گلابی

افرادی که پیشانی باریکی دارند ولی چانه پهنی دارند برای این نوع باید حجم موها را در قسمت بالای گوش زیادتر کنند.

 مدل مو برای صورت قلبی

موی بلند به این افرادی که دارای چانه باریک و پیشانی پهن می باشد، بسیار مناسب است. حجم موها را در قسمت چانه زیادتر کنند.

ما از طرف آموزشگاه آرایشگری الماس نشان زیبایی دو چندان را برای شما آرزومندیم.

انداختن دستبند در دست راست و مزایای آن

 دستبند طلا، الماس، چرم یا هر متریال ارزشمند دیگری که باشد، زینت‌بخش دست‌های زنان و مردان است. در زیبایی آن هیچ‌شکی وجود ندارد اما آیا می‌دانید که بنابر اعتقاد چینی‌های باستان نباید دستبند را به دست چپ خود ببندید؟

مراقب نقطه‌ی حساس Shenmen باشید

در طب سنتی و در شاخه‌ی طب سوزنیِ چینی‌ها فرضیه‌ای وجود دارد که می‌گوید بعضی از اعضای بدن انسان دارای نقطه‌ی «شِنمِن» هستند. Shenmen را «دروازه بهشت» یا «دروازه آسمان» هم می‌نامند و در طب سوزنی از آن برای درمان تقریباً همه‌چیز از استرس و اضطراب گرفته تا افسردگی و بیماری‌های التهابی بهره می‌گیرند. یکی از نقاط شن‌من در بدن در گوش‌ها قرار دارد و نقطه دیگر آن روی مچ دست چپ است.

بیشتر بخوانید :

در محل تلاقی کانال حرکتی مچ دست و تاندون‌ها، نقطه‌ای وجود دارد که در طب سنتی چینی به آن Shenmen می‌گویند. بر اساس این طب، اگر شما دستبند – هر چقدر هم که باریک و نازک باشد – را به دست چپ ببندید، باعث آسیب دیدن و رگ‌به‌رگ شدن رباط‌ها و تاندون‌های مچ دست می‌شود. در مواردی که این آسیب جدی شود، ممکن است به بیماری «سندرم کارپال تونل» منجر شود، که در نتیجه‌ی فشردگی عصب میانی در ناحیه تونل کارپال ایجاد می‌شود. به‌دنبال این عارضه، انگشتان دست دچار اختلالات حسی و حرکتی می‌شوند. به همین خاطر است که می‌گویند دستبند را در دست چپ استفاده نکنید.

یکی دیگر از دلایلی که گفته می‌شود نباید دستبند را به دست چپ بست این است که می‌گویند مردان باید ساعت و دستبند را به دست چپ و زنان به دست راست ببندند. در گذشته‌ها، نیاکان ما این قانون را رعایت می‌کردند زیرا به تفاوت آناتومی بدن زنان و مردان معتقد بودند. بنابراین شما اگر زن و مونث هستید، مهم نیست که دستبند طلا، دستبند چرم یا دستبند مهره‌دار استفاده می‌کنید، فقط مهم این است که آن را به مچ دست چپ خود نبندید.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا

ماسک میوه برای انواع پوست

 ماسک برای پوست خشک:

اگرشما هم به دنبال پوستی صاف و شفاف هستین در این مقاله از مجموعه مقاله های اموزش آرایشگری الماس نشان همراه ما باشید.

۱.خیار برای پوست خشک:

خیار خاصیت خنک کنندگی دارد و بهترین ماسک برای زیبایی پوست های خشک هست.

طرزتهیه ماسک: خیار رو رنده کنید و آب خیار را روی پوست صورت و گردنتون بگذارید و اجازه بدید خشک شود. تفاله های اضافی آن هم به عنوان ماسک دور چشم بگذارید.

۲.روغن زیتون و تخم‌مرغ را امتحان کنید:

 یکی از بهترین ماسک ها و کرم‌های گیاهی برای افرادی است که جنس پوست‌ بسیار خشکی دارند.

طرزتهیه ماسک: یک قاشق چای‌ خوری روغن زیتون را با یک زرده تخم‌مرغ مخلوط کنید و آن را به‌مدت ۳۰ دقیقه روی صورت و دست‌های خود ماسک کنید و برای پاک کردن آن ازصورت از شیر کمک بگیرید.

۳.سیب ‌زمینی ساده ترین ماسک:

 بهترین ماسک در طول فصل پاییز و زمستان علاوه بر درمان خشکی پوست به پیشگیری از ابتلا به این عارضه نیز کمک می‌کند.

طرزتهیه ماسک: یک سیب ‌زمینی متوسط را آب ‌پز کنید و پس از سرد شدن آن را رنده کرده و با مقداری شیر خمیر کنید. این خمیر را به ‌مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بذارید و بعد با آب نیمه ولرم آن را بشویید. این خمیربه لطیف‌شدن پوست‌های معمولی نیز کمک می‌کند.

۴.ماسک هویج و شیر :

قبل از استفاده پوست را چرب نمائید.یک قاشق چای خوری سرشیر را با یک قاشق چای خوری آب هویج مخلوط کنید و بر روی پوست بمالید.

بیشتر بوانید :

 ماسک برای پوست چرب:

۱.گل همیشه بهار، مریم گلی:

برای پوست های چرب و مستعد آکنه استفاده می شود.

طرزتهیه ماسک: دوتا قاشق از گل های مورد نظر را به یک لیوان آب جوش گرم اضافه کنید و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این آب گرم بماند . صبر کنید تا ماده به دست آمده خنک شود، سپس آن را از صافی رد کنید و در قالب یخ ریخته و در فریزر بگذارید.

۲.گوجه فرنگی:

بهترین روش برای تمیز کردن صورت چرب و جوش دار ماسک گوجه فرنگی می باشد.

طرزتهیه ماسک: گوجه فرنگی رو از وسط برش بزنید و کمی فشار بدهید و روی صورت بذارید تا تخم های داخلش هم روی صورت قرار بگیرد و چند دقیقه ای روی صورت باشد.

۳.سیب و عسل:

یک عدد سیب را در پوره کنید سپس ۳قاشق سوپ خوری عسل به آن اضافه کنید خوب هم بزنید تا یکدست شود.ماسک را روی صورت بمالید وبعد از ۱۰دقیقه آبکشی کنید

ماسک پوست جوش دار

۱-ماسک گل ریواس:

برای جوش های چرکی با قاشق مخصوص پودر گل ریواس را با یک قاشق ماست مخلوط کنید و هفته ای سه روز برروی پوستتان بمالید

 ۲.ماسک گل ریواس، بابونه،بنفشه:

ابتدا همه گل ها را باهم می جوشانیم وقتی بخار آن بلند شد صورت را بخور می دهیم و یک قاشق روغن زیتون و زرده تخم مرغ را که قبلا مخلوط کرده ایم به صورت ماسک روی صورت می گذاریم و بعد از شستن ماسک، پنبه الکل زده را به صورت می مالیم تا پوست صورت ضدعفونی شود.

۳.ماسک خیار و آلوئورا:

خیار و ماست پاک کننده های بی رنگ و آلوئورا نرم کننده و مرطوب کننده است.

۳ قاشق آب خیار تازه را با ۲ قاشق ژل آلوئورا خالص و ۱ قاشق ماست کم چرب مخلوط و آن را روی صورت و گردن بکشید. ۱۵ دقیقه صبر کنید.

منبع : آموزشگاه آرایشگری الماس نشان

دستبند طلا و جذابیت‌های آن

 همه‌ی مردم دوست دارند تیپ و ظاهر زیبا و جذابی داشته باشند و برای این منظور هم از انواع مختلف وسایل زینتی و لباس و اکسسوری کمک می‌گیرند. یکی از جواهراتی که مثل یک برند برای شخصیت شما عمل می‌کند دستبند است. بنابراین در پوشیدن آن باید دقت کنید تا پیوندی شیک با سایر تیپ شما داشته باشد. مثلاً همیشه سعی کنید دستبند و ساعت خود را از زیر آستین بیرون بیاورید تا دیده شود. یا اگر ساعت لوکس و گران‌قیمتی دارید پیشنهاد می‌کنیم آن را در معرض خراش برداشتن با دستبند طلا قرار ندهید. یعنی هر دو را به یک دست نبندید. اگر مثلاً ساعت را به مچ دست چپ می‌بیندید، دستبند را حتماً در دست راست استفاده کنید.

همچنین باید بدانید که دستبند طلا در اندازه‌ی استاندارد باید کاملاً روی مچ دست شما بنشیند و خیلی بالا و پایین نشود. توجه داشته باشید که اصولاً پهن‌ترین قسمت مچ دست یا قسمت پایین استخوان مچ که در کنار کف دست قرار دارد را برای سایز دستبند اندازه‌گیری می‌کنند. این قسمت را با نخ یا متر اندازه بگیرید و عدد دقیق آن را یادداشت کنید. هنگام خرید دستبند، شما باید ۱.۳ سانتی‌متر به اندازه‌ی دور مچ اضافه کنید تا دستبند طلا در دست خیلی تنگ نباشد. اگر دوست دارید که دستبند طلا در دستتان آزاد باشد و حرکت زیادی داشته باشد بهتر است حدود ۲.۵ سانتی‌متر به عدد مچ دست خود اضافه کنید نه ۱.۳ سانتی‌متر.

بیشتر بخوانید :

همچین توصیه می‌کنیم که زیورآلات خود را همیشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب کنید. اگر دست‌های بزرگی دارید، حتماً دستبند طلای درشت خریداری کنید. چون دستبندهای ظریف روی دست‌های شما جلوه‌ی چندان زیبایی ندارند و اصلاً به چشم نمی‌آیند.

منبع : کیش طلا

موخوره چیست ؟

 یکی از نشانه های موخوره، چند شاخه ای شدن موها و شکسته شدن نوک موها می باشد، یکی از دلایل بلند نشدن مو می تواند دلیل بر وجود مو خوره باشد. در این مقاله از مجموعه مقالات آموزش آرایشگری الماس نشان همراه ما باشید تا راه های مبارزه با این عارضه را به شما آموزش دهیم .

برای اینکه دچار این موارد نشوید هر ۳ ماه یکبار چند سانتی متر نوک موهایتان را کوتاه کنید،همین مقدار برای پاک شدن مو از موخوره کافی است.کوتاهی نیم سانت هر ۳ ماه یکبار کوتاهی محسوب نمی شود، اما باعث بالا رفتن سلامت و مقاومت موهایتان می شود و دیگر نیازی ندارید یک باره تمام موهایتان را کوتاه کنید.

در زیر مواردی را پیشنهاد می کنیم، تا اگر دچار موخوره شده اید با آن مقابله کنید و آن را از بین ببرید:

۱- تغذیه سالم

کمبود ویتامین ها و پروتئین در بدن باعث می شود بدن برای دریافت این مواد موردنیاز بدن به سراغ موها برود، برای پیشگیری از میوه ها و سبزیجات، غلات، حبوبات و…استفاده کنید تا مواد مغذی کافی در اختیار موها قرار گیرد.کم نوشیدن آب روی خشکی مو اثر بسزایی دارد زیرا مو هم مانند سایر دیگر اعضای بدن نیاز به آب دارد پس روزانه ۶ لیوان بنوشید.

۲- ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر روزی یک بار به صورت دورانی به  بهبود جریان خون کمک می کند.

۳- استفاده از روغن گیاهی

بجای استفاده از سرم مو که فقط باعث مرطوب شدن موی سرتان می شود، بجای آن برای تغذیه و سلامت موهایتان از چند قطره روغن های گیاهی مانند: روغن آرگان، روغن جوجوبا، رون نارگیل

بیشتر بخوانید :

۴- استفاده از شامپو بدون سولفات

شامپوهای که از سولفات تشکیل شده اند شاید در روز اول موجب براقی مو شوند ولی باعث خشک شدن مو و شکستگی مو می شوند.شامپو را به پوست سرتان بزنید نه نوک موها، کف ایجاد شده تمام موی سر را تمیز می کند.

۵- برس مناسب

برای پیشگیری یا افزایش مو خوره انتخاب یک برس یکی از موارد ضروری می باشد. انتخاب یک شانه چوبی یا برس با الیاف طبیعی باعث پیشگیری موخوره می شود، هر شب قبل از خواب از ریشه  مو تا نوک موها را شانه بزنید اینکار باعث می شود چربی طبیعی پوست سر، کل موهایتان را مرطوب کند.

۶- استفاده مدوام از سشوار

سشوار باعث می شود فیبر مو آسیب دیده و شکننده شود  و چند شاخه شود، پس از روی عادت و روزانه از سشوار و اتو مو استفاده نکنید.

تهیه درست کردن ماسک جهت رفع موخوره

مواد لازم:

روغن زیتون                  ۳ قاشق غذاخوری

عسل                            ۳ قاشق غذاخوری

سرکه سیب                   ۲ قاشق غذاخوری

عصاره روغنی رزماری       ۲ قطره

روش تهیه:

تمامی مواد را داخل ظرف کوچکی مخلوط کنید سپس آن روی موهایتان بگذارید و کمی ماساژ دهید، بعد از آن موهایتان را با یک حوله یا دستمال ببندید. مدت زمان ماندن ماسک مو روی سر باید ۲۰ دقیقه باشد و پس از آن ماسک را را شتشو دهید.

منبع : الماس نشان

کاربرد پلاتین در جواهرات

 بر اساس اسناد تاریخی، اولین بار بومیان قاره آمریکا در کشور اکوادور کنونی پلاتین را از شن‌های رودخانه استخراج کردند. سپس از آلیاژ پلاتین و طلا برای ساخت زیورآلات استفاده کردند. از آنجا که پلاتین به طور طبیعی دارای رنگ سفید و درخشندگی زیاد است همیشه در طول تاریخ در جواهرات کاربرد زیادی داشته و دارد.

فلز پلاتین در مقایسه با طلا مقاومت بیشتر در برابر کدر شدن نشان می‌دهد و از طلا هم کمیاب‌تر است. شکل‌پذیری آن هم بالاتر از طلا و نقره و مس است. به همین دلیل، پلاتین گزینه‌ی مناسبی برای ساخت جواهرات محسوب می‌شود. جواهرات پلاتین عموماً با عیار ۹۵۰ از هزار ساخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید :

 

جواهراتی که از پلاتین خالص ساخته می شوند، به‌خاطر خلوص بالا برای افرادی که نسبت به طلا حساسیت دارند، بهترین گزینه هستند. حساسیت برخی از افراد نسبت به طلا به خاطر آلیاژهایی مثل نیکل است که در روند ساخت جواهر استفاده می‌شوند. از آنجائیکه جواهرات پلاتینی حاوی آلیاژهای بسیار کمتری نسبت به طلا هستند، انتخاب خوبی برای کسانی به‌شمار می‌روند که نسبت به فلزات حساسیت دارند. برای درک بهتر باید بگوئیم که جواهرات پلاتینی از پلاتین بسیار خالص ساخته می‌شوند. در مقایسه با طلا، پلاتین شامل ۹۵ درصد پلاتین و ۵ درصد سایر فلزات است. یعنی برای ساخت جواهر پلاتینی، به آلیاژ بسیار کمی برای ترکیب شدن نیاز است. اما جواهر ۱۸ عیار طلا ۷۵ درصد خالص است و ۲۵ درصد باقیمانده‌ی آن یک آلیاژ مثل نقره، روی یا مس است. پس برای افراد که نسبت به طلا حساسیت دارند خرید طلا پلاتین نسبت به خرید طلا انتخاب هوشمندانه تری است.

البته باید توجه داشته باشید که قیمت پلاتین نسبت به طلا نوسان بیشتری دارد. این فلز معمولاً در وضعیت ثبات و رشد اقتصادی گران‌تر از طلاست و قیمت آن تا دو برابر طلا می‌رسد. اما در دوره‌های بی‌ثباتی اقتصادی گاهی از طلا ارزانتر می‌شود. دلیلش هم این است که پلاتین در درجه‌ی اول کاربرد صنعتی دارد.

منبع : طلا فروشی آنلاین کیش طلا

صفحه قبل 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->