چگونه انگشتر مردانه خود را تمیز کنید؟

 قطعا برای اینکه به مدت طولانی از انگشتر طلا خود استفاده کنید و لذت ببرید، باید از آنها به خوبی مراقبت کرده و هرازگاهی آن را تمیز کنید. راحت ترین راه برای تمیز کردن اکسسوری خود، مراجعه به یک جواهر فروش ماهر و استفاده از خدمات آنها است. اما اگر دوست دارید این کار را خودتان به تنهایی انجام دهید، در این با گالری طلا و جواهر کیش طلا همراه باشید تا با نحوه تمیز کردن طلا در خانه پس از خرید طلا( انگشتر طلا مردانه )  آشنا شوید

تمام چیزی که احتیاج دارید آب، مواد شوینده ملایم، مسواک نرم و یک پارچه تمیز نخی برای خشک کردن است.

همچنین یک پارچه نرم مخصوصِ پولیشِ جواهرات هم یک روش آسان و راحت برای از بین بردن لک های سبک و کوچک است. دقت کنید که اگر در اکسسوری‌های شما از سنگهای قیمتی استفاده شده، از ساینده‌های زِبر استفاده نکنید که خش نیفتد و آن را در معرض رطوبت زیاد قرار ندهید.

روش دیگر پنبه‌هایی هستند که در پراکسید هیدروژن غوطه‌ورند و باعث می‌شوند جواهرات شما مانند روز اول بدرخشند. اگر از اکسسوری‌های چوبی استفاده می‌کنید حواستان باشد که آنها را خیس نکنید. بطور کلی، جواهرات نباید در تماس با مواد شیمیایی قوی یا آب کلر زده باشند. زیرا این ماده‌ها به شدت به اکسسوری آسیب میرسانند و باعث تغییر رنگ یا شل شدن سنگهای گرانبهای آن میشوند.

 

مهمترین دلیل سرویس خودرو چیست؟

 این روزها اکثر وسایل نقلیه مدرن مشابه خودروهای هیوندای و کیا آنچنان پیشرفته و مجهز هستند که به محض بروز کوچکترین مشکل هشدار میدهند. و صاحب خودرو را از وضعیت خود آگاه میکنند.و او را ملزم به سرویس ماشین می کنند.

احتمالاً مهمترین دلیل سرویس دهی به وسیله نقلیه شما، حفظ ارزش آن در بازار خرید و فروش است.

داشتن یک سابقه و تاریخچه کامل و منظم هزاران تومان به جیب شما بر میگرداند. اگر بخواهید خودرو خود را بفروشید با خیال راحت بدون اینکه ریالی از ارزش آن کم شود، آن را به فروش خواهید رساند. اگر هم قصد فروش آن را نداشته باشید تا سالیان سال بدون دردسر از ماشین خود استفاده خواهید کرد.

بیشتر بدانیم : خنک کننده روغن موتور

شایع ترین موارد سرویس ماشین چیست؟

تعویض روغن ماشین

تغییر فیلتر روغن

بازرسی بصری

بررسی تمام سطوح مایعات کلیدی (مایع واشر ،روغن ترمز، ضد یخ، و …)

برخی از مراکز عملکر ترمز و لاستیک ها را با دقت و به کمک دستگاه های پیشرفته ارزیابی میکنند.

قطعات هیوندای و کیا از کجا خریداری کنیم ؟

شما می توانید برای خرید تمامی قطعات هیوندای و کیا به فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استار پارتس مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

کدام انگشت برای پوشیدن انگشتر در مردان مناسب‌تر است؟

 درواقع هیچ قانونی برای اینکه انگشتر خود را در کدام انگشتتان بپوشید وجود ندارد. شما می‌توانید هر انگشتی را برای انگشتر خود انتخاب کنید.

اما یک سری انتظارهای خاصی از قدیم تا به الان وجود داشته که بعضی از آن‌ها در دنیای مدرن امروزی به‌طور کامل رد شده‌اند و تعدادی از آن‌ها همچنان زنده مانده‌اند و به راه خود ادامه می‌دهند.در این مقاله با طلا فروشی اینترنتی کیش طلا همراه باشید تا با این رموز برای خرید طلا بیشتر آشنا شوید.

انگشت شست: اگرچه در دنیای مد و فشن امروزی، پوشیدن انگشتر طلا در انگشت شست طرفداران زیادی پیداکرده است و روز به روز هم به محبوبیت آن اضافه می‌شود، اما هنوز در بسیاری از فرهنگها غیرمعمول به نظر میرسد. اگر قصد دارید بیش از یک انگشتر در یک دستتان بپوشید، انگشت شست گزینه خوبی است زیرا از شلوغی اکسسوری کم می‌کند.

انگشت اشاره: همان‌طور که همه ما میدانیم این انگشت برای اشاره به چیزها است. در قدیم افرادی در این انگشت، انگشتر می‌پوشیدند که به بالاترین درجه در خاندانشان رسیده بودند و آن انگشتر هم مانند یک امضا یا مهر مخصوص آن خاندان عمل می‌کرد. اما امروزه اهمیت این موضوع از پوشیدن انگشتر در انگشت کوچک هم کمتر شده است. اما اگر علاقه دارید که انگشتر شما بسیار چشمگیر باشد و توجه همه را جلب کند، آن را در انگشت اشاره قرار داده و به بقیه چیزها اشاره‌کنید.

انگشت وسط: خوشبختانه این انگشت برخلاف دیگر انگشت‌ها هیچ پیشینه تاریخی ندارد و شما می‌توانید با خیال راحت و به‌دوراز فکر مردم، هر نوع انگشتری را انتخاب کرده و در این انگشت بپوشید. اما بااین‌حال فراموش نکید که یک انگشتر برجسته بر روی بزرگ‌ترین انگشت شما ظاهر چندان شیک و جذابی ندارد.

انگشت حلقه: همان‌طور که از نامش پیداست، انتظار می‌رود مردانی که متعهد و متاهل هستند در این انگشت، حلقه بپوشند؛ مخصوصاً حلقه ازدواج که در انگشت حلقه دست چپ قرار می‌گیرد. اما بازهم هیچ آیین و قانون ثبت‌شده‌ای در این مورد وجود ندارد. شما آزاد هستید که حلقه ازدواج خود را در هر انگشتی که دوست دارید بپوشید و یا حتی کلاً آن را نپوشید. اما در تصور اکثر مردم دنیا، کسانی که در انگشت حلقه خود حلقه دارند؛ یعنی ازدواج کرده‌اند.

انگشت کوچک: ازنظر تاریخی، تاجرهای قدیم انگشتری که نشانگر علامت تجاری خودشان بود و برای امضای سندهای قانونی و رسمی به‌صورت مهروموم بوده است را در این انگشت می‌پوشیدند. با گذر زمان و ابداع قلم، استفاده از آن کم شده است. همچنین در طول صدسال گذشته، این انگشت برای حلقه‌هایی که بیانگر طرفداری از موضوع خاصی و یا انگشترهایی که بسیار زینتی بوده‌اند استفاده می‌شود.

 

شرایط نامطلوب ماشین چیست؟

 با جستجو در کتابچه خودرو خود میتوانید بخشی را پیدا کنید که در آن مواردی درباره شرایط نامطلوب خودرو ذکر کرده است. شرایط نامطلوب به وضعیتی اشاره دارد که خودرو تحت فشار قرار می‌گیرد و بدنه و حتی قطعات ماشین ممکن است دچار فرسایش یا آسیب شوند. برخی از این موارد عبارتند از:

  • رانندگی یک مصافت طولانی بدون توقف
  • قرار گرفتن در یک ترافیک سنگین برای مدت طولانی
  • حرکت کردن کنار ماشین های سنگین مثل کامیون یا تریلر
  • سنگین کردن خودرو نقلیه بیش از وزن مجاز
  • رانندگی در سرعت بالا
  • رانندگی در مسیری که برای خودرو مناسب نیست
  • و …

این شرایط خودر را در شرایط حساس قرار می‌دهد و ممکن است که به آن آسیب برسد. اگر حس کردید که در این ماه خودرو شما بیش از حد در این شرایط نامطلوب قرار گرفته حتما جهت سرویس خودرو،  آن را به مراکز مجهز ببرید تا مورد ارزیابی قرر بگیرید.

برای مطالعه بیشتر : واتر پمپ آوانته

کتابچه راهنمای خودرو چیست ؟

یکی از آسانترین راه ها برای پاسخ دادن به سوالات بالا رجوع به دفترچه راهنمای ماشین است. خوشبختانه خودروهای جدیدی مثل انواع مدل های هیوندای و کیا تمام آنچه که یک راننده باید از وسیله نقلیه خریداری شده بدانند در یک کتابچه بصورت خلاصه توضیح داده اند. در این کتابچه ها معمولا علاوه بر اطلاعات و مشخصات ماشین، تعدادی توصیه درباره نگهداری از قطعات خودرو و موارد مورد نیاز سرویس را شامل میشود.

قطعات خودرو های هیودای و کیا را از کجا بخریم ؟

شما می توانید برای خرید تمامی قطعات و لوازم یدکی هیوندای و کیا به فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استارپارتس مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

زیورآلات مناسب مصاحبه شغلی

 زیورآلات مناسب مصاحبه شغلی در کشور اسلامی همچون ایران، برای خانم‌ها محدود‌تر از دیگر کشورهای جهان است. اما این مساله در مورد آقایان فرق چندانی ندارد. ما بر این اساس، این مطلب از فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا را به راهنمای خرید طلا و هر نوع اکسسوری که برای مصاحبه‌های کاری مناسب‌تر هستند، اختصاص داده‌ایم.

شما در زمان مصاحبه شغلی باید پیام اعتماد به نفس، وقار و آرامش را علاوه بر دانش بالای خود به صورت نامحسوس به مخاطب یا فرد مصاحبه‌کننده ارسال کنید. انتخاب جواهرات و زیورآلات مناسب می‌تواند در این راه به شما کمک کند!

از چه نوع جواهرات «می‌توان» در یک مصاحبه کاری استفاده کرد؟

وقتی صحبت از زیورآلات مناسب مصاحبه شغلی می‌شود، برای مردان فقط یک ساعت و یک حلقه ازدواج کافی است. اما خانم‌ها می‌توانند گوشواره میخی و یک یا دو قطعه جواهرات ساده دیگر نیز استفاده کنند. وقتی نوبت به گردنبند می‌رسد، فراموش نکنید که نباید گردنبند طلا چندلایه به گردن خود بیاویزید. در عوض، یک گردنبند ساده و کلاسیک مانند مروارید بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

چه نوع جواهراتی را «نباید» در یک مصاحبه شغلی استفاده کنید؟

جواهرات و زیورآلات شما، اگرچه ممکن است براق و ساده باشد، اما باید بدون اینکه کانون توجه را از خود شما دور کنند، یک پیام مقتدرانه و کلی ارسال کنند. با این که خوب است توانا و مقتدر به نظر برسید، اما خوب نیست که با جواهرات خود بیش از اندازه اقتدار خود را نشان دهید.

به عنوان مثال، به یکباره تعداد زیادی حلقه به انگشتان خود نیندازید. درعوض، فقط یک یا دو حلقه در انگشتان دست شما کافیست. در واقع، شما باید فقط یک یا دو مورد از هر نوع جواهرات را به طور همزمان استفاده کنید.

همان طور که قبلا هم گفتیم، برای اطمینان از جذابیت ظاهری خود، از جواهرات ارزان‌قیمت و پلاستیکی در مصاحبه شغلی استفاده نکنید. در عوض، فلزات و سنگ‌های قیمتی به دست و گردن خود بیاویزید. همچنین، حتماً از زیورآلات و جواهراتی که باعث ایجاد هرگونه اظهارات سیاسی یا مذهبی می‌شود پرهیز کنید.

 

 

 

 

نسل بعدی سیستم هیوندای جنسیس

 جنسیس، سدان شرکت هیوندای برای اولین بار در سال 2009 به بازار عرضه شد و فروش موفقیت آمیزی را نیز به همراه داشت. ولی همیشه دیفرانسیل عقب این خودرو به عنوان یک مانع اصلی برای مشتریان ساکن مناطق سردسیر به شمار می‌رفت. حال هیوندای قصد دارد جنسیس بعدی را با سیستم چهار چرخ متحرک HTRAC وارد رقابت کند.

برای مطالعه بیشتر : راهنمای خرید لنت ترمز هیوندای

همیشه دیفرانسیل عقب خودرو جنسیس به عنوان یک مانع اصلی برای مشتریان ساکن مناطق سردسیر به شمار می‌رفت در حالی که رقبای این خودرو مانند آئودی، BMW، کادیلاک و مرسدس بنز از وضعیت مناسب تری برخوردار بودند. تمام این خودرو سازان نام برده، سابقه نسبتا طولانی در استفاده از خودرو 4 چرخ محرک داشته‌اند. بنابراین هیوندای تصمیم گرفته که سیستم 4 چرخ متحرک را برای خودروهای خود پیاده سازی کند. این گفته توسط خود شرکت هیوندای برای نسل دوم جنسیس تایید شده است.

سیستم جدید مورد استفاده توسط این خودروساز HTRAC نام دارد که هنوز از ویژگی‌های آن مطلب رسمی منتشر نشده است. البته شایعاتی بیرون درز کرده که در این سیستم قابلیت انتخاب رانندگی در دو حالت ساده و پیچیده برای راننده فراهم شده است. این قابلیت به طور الکترونیکی میزان گشتاور محور عقب و محور جلو خودرو را کنترل می کند. سیستم HTRAC در تمام جهان از جمله پیست‌های اتومبیل رانی کره و جاده های زمستانی اروپا توسعه داده شده است. کلمه HTRAC این طور تعبیر می‌شود که H برای اسم کمپانی هیوندای است و TRAC هم به معنای نیروی کشش یا Traction است.

هیچ حرفی در مورد اینکه این سیستم چه زمان در دسترس خواهد بود، فعلا بیان نشده است، ولی هیوندای قول داده که نسل دوم جنسیس ها از این تکنولوژی بهره خواهند برد.

قطعات هیوندای جنسیس را از کجا بخرم ؟

شما می توانید برای خرید قطعات هیوندای جنسیس و هم چنین تمامی قطعات کیا و هیوندای به فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو استارپارتس مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

راهکارهایی برای پیشگیری از بروز حساسیت پوستی با جواهرات

 در این مقاله با طلا فروشی آنلاین  کیش طلا همراه باشید تا با ارائه راهکارهایی شما را در جلوگیری از ایجاد حساسیت پوستی پس از خرید طلا و استفاده آز آن راهنمایی کنیم

حتما برای شما هم پیش آمده است که با پوشیدن بعضی اکسسوری‌ها پوستتان واکنش نشان دهد. شاید فکر کنید که این واکنش فقط در برابر بدلیجات است، اما بعضی اوقات این واکنش‌های آلرژیک ناشی از فلزاتی است که معمولا به عنوان آلیاژ در جواهرات مانند کبالت، نیکل و کروم استفاده می‌شود.

بنابراین اگر با پوشیدن هر انگشتر طلا مردانه پوست شما قرمز شد و به خارش افتاد، بهترین راه حل این است که فورا آن را درآورید و دیگر آن را حتی لمس هم نکنید.

شاید در ذهن شما این سوال باشد که حالا با این جواهراتی که پوست ما به آنها حساس هستند چکار کنیم؟ اولین قدم مراجعه به پزشک و انجام دادن تست حساسیت به این فلزها است؛ که یک آزمایش سریع و بدون درد است و همچنین نتایج فورا در دسترس شما قرار خواهند گرفت. سپس وقتی فهمیدید که پوست شما دقیقا به کدام فلز واکنش نشان می‌دهد، به سادگی از جواهراتی که حاوی آن فلز هستند برای همیشه فاصله بگیرید.

تحقیقات اخیر نشان داده که متداولترین فلزی که اکثر مردم به آن حساسیت دارند، نیکل است؛ که متاسفانه این ماده در اغلب آلیاژهای انگشترها موجود است. پیشنهاد می‌کنیم اگر از نظر اقتصادی مشکلی ندارید، به سراغ فلزهای خالص و بدون آلیاژ مانند نقره، طلا ۲۴ عیار و یا تنگستن بروید.

همچنین برای افرادی که پوست‌های حساسی دارند، اکسسوری‌هایی از جنس سیلیکون، چوب و سرامیک در بازار موجود است که با خیال راحت می‌توانند از آنها استفاده کنند.

 

بررسی امکانات استثنایی هیوندای سوناتا

 کمپانی هیوندای کره‌ی جنوبی سه سال بعد از ایران‌خودرو بنا نهاده شده است؛ اما این خودروساز کره‌ای هم‌اکنون به سطح از توانایی در خودروسازی رسیده است که در نسل جدید سوناتا، از آخرین فناوری‌ها و قابلیت‌های لوکس بهره گرفته که نظیر آن در هیچ‌یک از خودروهای سدان سایز متوسط با قیمتی زیر 30,000 دلار موجود نیست. هرچند نمی‌توان محصولات این خودروساز کره‌ای را با محصولات کمپانی‌های طراز اول جهان همچون پورشه، مرسدس‌بنز، کادیلاک و بی‌ام‌دبلیو هم سطح دانست؛ اما پیشرفت این کمپانی قابل تحسین است.

برای مطالعه بیشتر :

 ترموستات ماشین هیوندای و کیا

نسل هفتم از هیوندای سوناتا پس از افشای تصاویری از آن، روز چهارشنبه در نمایشگاه بین المللی خودروی نیویورک رسماً معرفی شد. نسل جدید سوناتا از سیستم کروز کنترل‌هوشمند، صفحه‌ی نمایش 8 اینچی و بسیاری از امکانات دیگر بهره می‌برد که در نسل جدید هیوندای جنسیس نیز وجود دارد. از جمله‌ی قابلیت‌های جدید این خودرو بهره‌گیری از CarPlay اپل است که امکان استفاده از تلفن‌های‌هوشمند آیفون را در این خودرو تسهیل می‌کند.

سوناتا در تعاریف موجود جزو سدان‌های سایز متوسط است که امکانات درونی تعبیه شده در آن قابل قیاس با هیچ یک از محصولات هم رده نیست. این خودرو را می‌توان با قیمتی برابر 32,000 دلار با تمامی امکانات داخلی از آن خود کرد که در بازار جهانی و در مقایسه با سایر خودروها، بسیار معقول و با توجه به امکانات داخلی ارزان‌ است.

قطعات هیوندای سوناتا را از کجا بخریم ؟

شما می توانید برای خرید تمامی قطعات هیوندای سوناتا و هم چنین تمام قطعات کیا و هیوندای به فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استار پارتس مراجعه کنید.

انواع مختلف انگشترهای مردانه

 در این مقاله از طلا فروشی اینترنتی کیش طلا قصد داریم شما را برای خرید طلا مردانه آن هم از نوع انگشتر راهنمایی کنیم :

انگشترهای خاتمدار

این  نوع انگشتر طلا مردانه از مدل‌های قدیمی به‌حساب می‌آیند. همان‌طور که از نام آن پیداست، انگشترهای خاتمدار باید نوعی علامت یا نمادی بر روی خود داشته باشند؛ که معمولا نشان یک دولت یا خانواده و امثال آن و همچنین یک نماد اصلی از انجمن یا علمی است.

به‌هرحال هیچ‌چیز شما را از داشتن نشانی از گروه فوتبال موردعلاقه‌تان که به‌صورت برجسته روی انگشتر شما نقش بسته و یا حتی خودتان آن را طراحی کرده‌اید، منع نمی‌کند.

انگشترهای خاتمدار برای آقایان معمولا از طلا ساخته‌شده‌اند و می‌توان آن را روی انگشت کوچک با هر دستی، چپ یا راست پوشید. افراد کمی هم هستند که آن را در انگشت اشاره می‌گذارند.

حلقه ازدواج

اکثر افراد حلقه ازدواج را در انگشت حلقه دست چپ خود می‌پوشند؛ که معمولا از جنس طلا یا نقره، همراه با یک طرح خیلی ساده و بدون هیچ تزیینی هستند. همچنین سایر فلزات هم مانند پلاتین و تنگستن در حال رایج شدن هستند.

فراموش نکنید که پوشیدن حلقه‌هایی که با الماس طراحی شده‌اند کاملا برای مردان بی‌سابقه و نامعمول است.

انگشترهای مناسب انگشت کوچک

این دسته شامل هر نوع انگشتری می‌شود که می‌توان به‌راحتی با انگشت کوچک پوشید. معمولا انگشترهای خاتمدار را در این انگشت می‌کنند اما لزوما هم فقط این سبک نیست. این انگشترها می‌توانند از هر نوع جنسی مثل طلا، پلاستیک و یا حتی چرم باشند.

انگشترهای مناسب انگشت شست

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، اگر نمی‌خواهید دست شما با پوشیدن انگشتر سنگینی کند و یا شلوغ به نظر برسد، انگشت شست شما مکان مناسبی خواهد بود. به دلیل بزرگی انگشت شست، فضای زیادی وجود دارد که به بزرگ‌تر و نمایان بودن انگشتر در دست کمک بسزایی می‌کند. اخیراً هم انگشترهای جمجمه‌ای طرفداران زیادی پیداکرده که در این انگشت می‌پوشند.

 

 

گوگل گلس در هیوندای جنسیس 2015

 هیوندای مدل جنسیس خود را با قابلیت پشتیبانی کامل از ویژگی‌های گوگل‌گلس به بازار ارائه خواهد کرد که احتمالا منجر به افزایش امنیت رانندگی در این خودرو خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر : راهنمای تعویض شمع هیوندای جنسیس و کوپه

گجت‌های پوشیدنی همچون ساعت‌های‌هوشمند یا گوگل‌گلس، برخلاف تلفن‌های‌هوشمند ابزارهایی هستند که نیازی به به‌کارگیری آن‌ها با استفاده از دست نیست، در نتیجه استفاده از گوگل‌گلس در هنگام رانندگی خطری را ایجاد نمی‌کند و در چهارچوب قوانین رانندگی است.

براساس ادعای هیوندای، رانندگان از طریق عینک گوگل قادر خواهند بود تا بدون نیاز به استفاده از تلفن‌هوشمند خود، به تمامی اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. هیوندای در نظر دارد تا به‌همراه جنسیس 2015، اپلیکیشن Blue Link Glassware را نیز عرضه کند تا کاربران بتوانند با استفاده از این اپلیکیشن تلفن‌هوشمند خود را به گوگل‌گلس متصل کنند.

بری‌رتزالف، مدیر اجرایی ارتباط مستقیم با مشتریان و خدمات توسعه کسب و کار در هیوندای شمال امریکا در این مورد می‌گوید:

ما شاهد استفاده از فناری گجت‌های پوشیدنی در انواع کاربردها همچون آمادگی جسمانی و سنجش سلامت هستیم. استفاده از گجت‌های پوشیدنی پتانسیل بسیار بالایی برای استفاده در خودروها و انتقال قابلیت کنترل اتومبیل‌ها به فضای خارج از آن‌ها دارد که کاربران را قادر به انجام برخی اقدامات از طریق گجت خود می‌کند.

استفاده از گجت‌های پوشیدنی در صنعت خودروسازی توسط هیوندای و تاثیر آن در این حوزه بسیار مهم است. اما مطمئنا کمپانی هیوندای در این راه با موانعی روبرو خواهد شد و این موانع در زمان بررسی و توسعه سیستم‌های امنیتی رخ خواهد داد.

همانطور که قبلا نیز به مطلبی در این مورد در زومیت خواندید، برخی افراد درصدد ممنوعیت استفاده از گجت‌های پوشیدنی در برخی مکان‌های عمومی همچون رستوران‌ها و سینماها هستند. اما مطمئنا ممنوعیتی این‌چنین منجر به عدم استفاده از گجت‌های پوشیدنی همچون گوگل‌گلس نخواهد شد.

قطعات هیوندای جنسیس را از کجا بخریم؟

شما می توانید برای خرید قطعات هیوندای جنسیس و هم چنین خرید تمامی قطعات کیا و هیوندای می توانید به فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استارپارتس مراجعه کنید. 

صفحه قبل 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->