یک متخصص اورولوژی چه وظلیفی می تواند داشته باشد؟

 

بهترین متخصص اورولوژی در تهران متخصصان مهم پزشکی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و مسئول بررسی سیستم اورولوژی شما هستند. تخصص اورولوژیست در زمینه مراقبت‌های بهداشتی ادرار، به این متخصصین برای مردان و زنان به طور یکسان اهمیت می‌بخشد. با این حال، همه اورولوژیست‌ها یکی نیستند. برای شما ضروری است که بدانید چگونه تفاوت بین اورولوژیست خوب و بد را تشخیص دهید.

اندازه سنگ کلیه

اندازه سنگ کلیه ها به ترتیب ۵ میلی متر، ۵ تا ۱۰ میلی متر، ۱۰ تا ۲۰ میلی متر و بیشتر از ۲۰ میلی متر طبقه بندی می شوند. طول میزراه (حالب) بر حسب قد افراد تفاوت دارد، ولی در مورد ۲۵ سانتی متر اتفاق نظر وجود دارد. وقتی سنگ در کلیه تشکیل شد، ۹۰ درصد امکان دفع آن  از میزراه(حالب) وجود دارد. در هنگام دفع سنگ از حالب، درد شدید پهلو (کولیک کلیوی) ایجاد می شود، که تنها راه تسکین درد تزریق مورفین می باشد.

بهترین قرص برای دفع سنگ کلیه

چندین دارو وجود دارد که می‌توانند بهترین قرص برای دفع سنگ کلیه باشند. علاوه بر این، داروها می‌توانند برای جلوگیری از سنگ ساز شدن کلیه بیمار استفاده شوند. پزشکان ممکن است مسکن نیز تجویز کنند

نوشیدنی های مفید برای دفع سنگ کلیه

یکی از مشکلات کلیوی رایج سنگ کلیه می باشد که از مواد معدنی و نمکی در دستگاه ادراری تشکیل می شود. یکی از راه هایی که مورد توجه افراد بسیاری قرار می گیرد استفاده از داروهای گیاهی و نوشیدنی های مفید برای دفع سنگ کلیه برای سنگ کلیه می باشد.

عمل واریکوسل و هزینه عمل واریکوسل

هزینه جراحی واریکوسل در افراد مختلف، متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

تخصص و مهارت جراح

کسی که عمل واریکوسل انجام می دهد باید تخصص و مهارت کافی در انجام این عمل داشته باشد. اگر جراح تجربه کافی داشته باشد و تمامی مراحل جراحی را با دقت انجام دهد، بیمار کمتر دچار عوارض جراحی می شود و احتمال بروز خطراتی جدی در حین عمل کاهش می یابد. به همین دلیل دستمزد جراح متخصص و با تجربه بیشتر از یک جراحی تازه کار و بی تجربه است.

اورولوژیست کیست؟

اورولوژیست متخصصی است که بیماری‌های دستگاه ادراری را در مردان و زنان تشخیص داده و درمان می‌کند. او همچنین درمان هر چیزی را که دستگاه تناسلی را در مردان درگیر می‌کند، بر عهده دارد. اورولوژیست‌ها در محیط‌های مختلفی از جمله بیمارستان‌ها، کلینیک‌های خصوصی و مراکز اورولوژی کار می‌کنند.

در بعضی موارد ممکن است به کمک جراحی سرطان را از بین ببرند یا انسدادی در دستگاه ادراری ایجاد کنند. دستگاه ادراری سیستمی است که ادرار را ایجاد، ذخیره و از بدن خارج می‌کند. اورولوژیست‌ها می توانند هر بخشی از این سیستم را درمان کنند، از جمله:

·         کلیه‌ها که برای تولید ادرار مواد زائد را از خون فیلتر و جدا می‌کنند.

·         لوله‌های حالب، که از طریق آنها ادرار از کلیه‌ها به مثانه می‌رسد.

·         مثانه، که یک کیسه توخالی برای ذخیره کردن ادرار است.

·         مجرای ادرار، که از طریق آن ادرار از مثانه به خارج از بدن می‌رود.

·         غدد فوق کلیوی، که در بالای هر کلیه قرار دارند و هورمون‌ها را آزاد می‌کنند.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

بوی بد دهان به چه دلیلی به وجود می آید؟ روش های درمان و کنترل آن

یکی از رایج ترین مشکلاتی که همه افراد جامعه با آن مواجه می شوند، بوی بد دهان است. این امر می ‌تواند به یک احساس ناخوشایند و حتی خجالت‌ آور تبدیل شود. از آنجایی که این مسئه به یک مسئله مهم برای افراد تبدیل شده است، باید عواملی که به بوی بد دهان منجر می ‌شوند را بشناسیم تا بتوان اقدام به درمان کرد. در این مقاله همچنین، بررسی می‌ کنیم که چگونه درمان‌ های ارتودنسی ممکن است تاثیری بر بوی دهان داشته باشند و اینکه آیا این تاثیرات مثبت یا منفی هستند.

علت بوی بد دهان چیست؟

بوی بد دهان میتواند علل مختلفی داشته باشد که باید به طور جدی پیگیری شوند. در ادامه مهمترین عوامل ایجاد بوی بد دهان، را بررسی می کنیم:

بهداشت ضعیف دهان و دندان ها

بهداشت ضعیف دهان و دندان به ویژه برای کسانی که تحت درمان ارتودنسی قرار دارند، می ‌تواند مهم ترین علت بوی بد دهان باشد. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به تمیز کردن مواد غذایی به دام افتاده در دندان‌ ها کمک می ‌کند و از تشکیل پلاک دندان جلوگیری می‌ کند.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن علاوه بر اینکه به بوی بد دهان منجر می ‌شود، باعث خشک شدن دهان نیز می ‌شود. خشکی دهان می‌ تواند بوی نامطبوعی ایجاد کرده و به تشدید مشکل بوی بد دهان منجر شود.

بیماری پریودنتال

بیماری پریودنتال هنگامی ایجاد می ‌شود که پلاک‌ های دندان پس از تشکیل شدن نادیده گرفته شوند. این پلاک ‌ها تبدیل به تارتار می‌ شوند و باعث تحریک لثه ‌ها می ‌شوند. تارتار می‌ تواند فضاها و فاصله‌ های کوچکی بین دندان‌ ها و لثه‌ ها ایجاد کند که باعث جمع شدن مواد غذایی و باکتری ‌ها و ایجاد بوی بد دهان می ‌شود.

مشکلات مربوط به سینوس ‌ها، گلو یا دهان

مشکلاتی مانند عفونت‌ های سینوس، ترشحات بخش خلفی بینی، برونشیت مزمن، عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی یا تحتانی می ‌توانند دلیل بوی بد دهان باشند. علاوه بر این، سنگ‌ های لوزه نیز می ‌توانند منبع بوی بد دهان باشند، زیرا باکتری ‌ها روی آنها تجمع می کنند و بوی نامطبوعی ایجاد می ‌کنند.

چگونه می توان بوی بد دهان را کنترل کرد؟

·         مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

·         استفاده از دهانشویه بدون الکل

·         شستشوی زبان

·         عدم مصرف غذاهایی که بوی قوی دارند

·         استفاده از دمنوش های معطر

·         پیشگیری از خشکی دهان

·         غرغره کردن آب نمک

·         مراقبت از دندان ‌های مصنوعی و نگهدارنده‌ ها

·         مراجعه به دندانپزشک

·         تعویض 2 ماه یکبار مسواک

چگونه می توان هزینه ارتودنسی دندان را کاهش داد؟

ارتودنسی دندان یک درمان به نسبت طولانی مدت در حوزه دندانپزشکی است که به درمان ناهنجاری های دندان ها و فکین می پردازد. ارتودنسی یک راه حل به نسبت گران برای زیبا شدن دندان ها است و به همین دلیل خیلی از افرادی که کاندیدای این درمان هستند نیز با آگاه شدن از هزینه آن، قید درمان را می زنند. عوامل مختلفی بر هزینه ارتودنسی دندان تاثیرگذار هستند و همینطور با راهکارهایی می توان هزینه ارتودنسی را مدیریت و کاهش داد.

در این مقاله قصد داریم تا به طور خلاصه، مهم ترین روش های کاهش هزینه ارتودنسی را به شما معرفی کنیم.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت ارتودنسی

·         سن و سال بیمار

·         نوع و شدت ناهنجاری دندان

·         دستگاه ارتودنسی انتخاب شده برای درمان

·         نوع پوشش بیمه بیمار

·         متخصص ارتودنسی انتخاب شده

·         مکان جغرافیایی مطب دندانپزشکی

با چه روش‌ هایی می توان هزینه ارتودنسی را کاهش داد؟

درست است که ارتودنسی دندان یک روش گران و پر هزینه برای اصلاح طرح لبخند به حساب می آید. اما اگر به مزیت ها و آینده ای با درمان آن به دست می آوریم فکر کنیم، متوجه می شویم که هزینه این درمان می ارزد. در ادامه مقاله، راه حل هایی برای کاهش این هزینه بیان می کنیم.

مقایسه قیمت

با جستجو در اینترنت و مقایسه قیمت‌ ها، متخصص ارتودنسی را پیدا کنید که هزینه مناسبی را ارائه می ‌دهد.

مشورت با افراد متخصص

می توان با مطب متخصصان ارتودنسی که در شهر شما فعالیت دارند تماس بگیرید و هزینه ارتودنسی دندان را به ظور تقریبی از آنها جویا شد. مشورت با افراد متخصص می‌ تواند به شما راهنمایی کاملی در انتخاب بهترین گزینه ارائه دهد.

ارجاع ار دندانپزشک عمومی

از دندانپزشک عمومی خود بخواهید که شما را به بهترین متخصص ارتودنسی ارجاع دهد که هزینه‌ های مناسبی را ارائه می ‌دهد. این ارجاع می‌ تواند به شما در پیدا کردن متخصص مناسب کمک کند.

پرداخت به صورت اقساطی

بعضی از متخصصان ارتودنسی امکان پرداخت درمان ارتودنسی به صورت اقساطی را برای بیماران فراهم کرده اند. این روش می ‌تواند تخفیفات ویژه‌ ای برای شما ایجاد کند.

مراجعه به مراکز دولتی و دانشکده های دندانپزشکی

ممکن است به هر دلیلی امکان مراجعه به متخصص ارتودنسی شخصی را در مطب نداشته باشید. در این شرایط می توانید به مراکز دولتی و یا دانشکده های دنددانپزشکی مراجعه کنید که هم هزینه کمتری دریافت می کنند و هم هزینه‌ های متناسب با بودجه‌ های مختلفی ارائه می ‌دهند.

چگونه از بوی بد دهان جلوگیری کنیم؟

 

بوی بد دهان یکی از مسائل مهم در زندگی روزمره ما و در ارتباط با افراد دیگر است که به طور انکار نشدنی در زندگی ما تاثیرگذار است. از آنجایی که همه ما حداقل یکبار با این مسئله ناخوشایند بوی بد دهان مواجه شده ایم، در این مقاله قصد داریم تا درباره مهم ترین علت هایی که باعث ایجاد این مشکل می شوند و همچنین روش های رفع آن صحبت کنیم.

مهم ترین علل بوی بد دهان

·         بهداشت ضعیف دهان و دندان (مهم ترین علت بوی بد دهان)

·         سیگار کشیدن

·         مصرف غذاها و نوشیدنی ها با بوی قوی

·         خشکی دهان

·         مشکلات مربوط به سینوس ‌ها، گلو یا دهان

·         بیماری پریودنتال

·         برخی از بیماری ها مانند ریفلاکس معده و دیابت

برای رفع بوی بد دهان چه کارهایی می توان انجام داد؟

برای جلوگیری از ایجاد بوی ناخوشایند دهان، می ‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

مسواک زدن و نخ دندان را جدی بگیرید: همواره دندان‌ های خود را دقیق و به طور منظم با مسواک بشویید و از نخ دندان برای تمیز کردن فضاهای میان دندان ‌ها استفاده کنید.

از دهانشویه بدون الکل استفاده کنید: برای از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌ها در دهان، از دهانشویه ‌های بدون الکل استفاده کنید.

شستشوی زبان: زبان خود را به دقت و با استفاده از خمیر دندان یا برس‌های زبان تمیز کنید. بسیاری از باکتری‌ها در سطح زبان پنهان می‌ شوند و با تمیز کردن آن‌ ها می‌ توانید بوی بد دهان را کاهش دهید.

اجتناب از غذاهایی که موجب بوی بد دهان می شوند: تا جای ممکن از خوردن غذاها و نوشیدنی‌ های با بوی قوی مثل سیر و پیاز خودداری کنید و به جای آن‌ها، میوه‌ها و سبزیجاتی که سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند را به برنامه غذایی‌ خود اضافه کنید.

استفاده از دمنوش‌های معطر: از دمنوش‌هایی مانند چای سیاه، چای سبز و جعفری تازه برای تازگی دهان و کاهش بوی بد دهان استفاده کنید.

پیشگیری از خشکی دهان: مصرف آب به میزان کافی و جلوگیری از خشکی دهان می ‌تواند به کاهش بوی بد دهان کمک کند.

استفاده از آب نمک برای شستشوی ته حلق: غرغره کردن با آب نمک می ‌تواند باکتری ‌ها را در ته حلق کاهش دهد و بوی بد دهان را کاهش دهد.

مراقبت از دندان ‌های مصنوعی و نگهدارنده‌ ها: دندان‌ های مصنوعی را به طور منظم تمیز کنید تا از تجمع باکتری ‌ها و بوی نامطبوع جلوگیری کنید.

مراجعه به دندانپزشک: هر شش ماه یکبار برای چکاپ و مشاوره دندانپزشکی مراجعه کنید تا مشکلات دهانی خود را به موقع شناسایی و رفع کنید.

 

عمل جراحی پروستات چگونه است

 

یکی از بیماری های شایع در بین مردان ، بیماری پروستات است. انواع بیماری پروستات که در سایت ایران عسل به آن اشاره شده است. یکی از راهکارهایی که با آن به درمان پروستات می پردازند ، جراحی است. جراحی پروستات عوارض زیادی دارد که یکی از آن ها تاثیر بر عملکرد جنسی در مردان می باشد.

مراقبت های بعد از جراحی پروستات در خانه

-          در منزل به طور مرتب راه بروید، تحرک بدنی داشته باشید و از نشستن طولانی مدت (بیش از دو ساعت) خودداری کنید.

-          هنگام دفع زور نزنید و با رعایت رژیم غذایی نظیر سبزیجات و میوه جات و یا با مصرف ملین طبق نظر پزشک، از بروز یبوست جلوگیری کنید. رژیم غذایی شما معمولی خواهد بود، مگر اینکه پزشک تان نظر دیگری داشته باشد.

-          مایعات زیادی بنوشید (8 تا 10 لیوان) تا ادرار رقیق شود. از آب، چای کمرنگ، آب کمپوت (سیب، گلابی، آناناس) استفاده کنید و برای مدتی از آبمیوه های خام استفاده نکنید. از مصرف غذاها و نوشابه های محرک سیستم عصبی مثل کافئین (قهوه و نوشابه سیاه) و الکل خودداری کنید.

-          مرتب با ورزش هاش پرینه مثل جمع کردن و شل کردن عضلات باسن و ایستادن و نشستن، عضلات ناحیه باسن را تقویت کنید (10 بار در ساعت). هر روز دوش بگیرید و برای تسکین ناراحتی ناحیه پرینه، از لگن آب گرم طبق نظر پزشک استفاده کنید.

-          هنگام ادرار کردن جریان ادرار را قطع و وصل کنید. این کار به تقویت اسنفگترها و کنترل ادرار کمک می کند.

-          تا مدتی ممکن است بی اختیاری ادرار داشته باشید. این امری طبیعی است. بنابراین نگران نباشید. این نوع بی اختیاری مدتی طول می کشد و به مرور برطرف خواهد شد.

-          هشت هفته بعد از جراحی مجاز به فعالیت جنسی هستید. در صورت ناتوانی جنسی از مشاوره پزشک کمک بگیرید.

برای چه کسانی باید جراحی پروستات انجام گیرد؟

-          افرادی که دچار بزرگی خوش خیم غده پروستات هستند و این امر موجب عفونت های عود شونده ادراری در ان ها شود.

-          افرادی که مشکل بزرگی پروستات ان ها باعث بروز ادرار خونی (هماچوری) شده است.

-          افرادی که بزرگی پروستات در ان ها باعث ایجاد فشار بر روی مثانه شان شود و در نتیجه به نارسایی کلیه منجر شود.

-          افرادی که بزرگی پروستات در ان ها سبب مشکلات ادراری همچون شب ادراری و… شود به طوری که فعالیت های روزانه ان ها را دچار اختلال کند.

جراحی پروستات چه عوارضی دارد؟

عمده ترین و شایع ترین عوارض بعد از عمل جراحی پروستات بی اختیاری در ادرار و ناتوانی در نعوظ است. همچنین این جراحی ممکن است عوارض و خطرات دیگری نیز به همراه داشته باشد:

تغیرات ارگاسمی: بیمار پس از جراحی نیز همچنان لذت جنسی و ارگاسم را تجربه خواهد کرد ولی دیگر مایع منی ترشح نمی شود.

نا باروری: به دلیل انکه غده ی پروستات وظیفه ی ترشح مایع حاوی پروستات را در بدن اقایان دارد، پس از جراحی پروستات و با برداشته شدن این غده، بیمار قدرت باروری خود را از دست می دهد.

تغیر طول الت تناسلی: با خارج کردن غده ی پروستات مجرای پیشاب نیز کمی کوتاه تر می شود که این امر ممکن است سبب کوتاه تر شدن الت تناسلی نیز بشود.

راهنمای کامل انتخاب و خرید کلاه گیس مردانه

 

کلاه‌گیس، گیسوی مصنوعی است که اغلب از مو ساخته می‌شود و کلاه گیس مردانه و زنانه، مردان و زنان کم‌مو یا بی‌مو آن را مانند کلاه بر روی سر قرار می‌دهند. کلاه گیس ممکن است به صورت کامل بوده و روی سر قرار گیرد و یا اینکه تارهای مو بصورت تک به تک و یا دسته‌ای به روش‌های گوناگون مانند چسب، کلیپس، مواد اتصال‌دهنده، بافتن و غیره به موهای قبلی فرد و یا پوست سر متصل گردند.

کلاه گیس چیست ؟

کلاه گیس( به انگلیسی wigs) به نوعی موهای مصنوعی( الیاف) گفته می شود که بر روی يک پارچه ای دوخته شده و توسط یک کش بر روی سر قرار می گیرد, به عبارتی کلاهی است که روی آن از مو تشکیل شده است. کلاه گیس بنا به علل پزشکی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد, علل پزشکی مثل ریزش مو , طاسی, شیمی درمانی و یا صرفا جهت زیبایی و تزیین.

·         بهتر است بدانید يکی از راه های پوشاندن ظاهری طاسی سر استفاده از کلاه گیس می باشد.

·         یکی از معایب کلاه گیس کامل اين است که هر لحظه امکان افتادن آن رفته و لذا فرد از ترس و مسخره شدن توسط ديگران همواره مضطرب و نگران می باشد.نمايش فيلم های کمدی با همين مضمون بر اين مطلب دامن می زند.

·         فرد دارای اين مدل کلاه گيس نمی تواند در مکان هايی مانند استخر، مناطق بادخيز و غيره حضور داشته باشند

·         در مواقعی که موهای کلاه گيس توسط کليپس به موهای قبلی فرد متصل شده  باشد،

·         کشش مداوم وارده به موهای موجود شخص باعث می شود که در درازمدت منطقه فوق دچار طاسی نیز شود.

·         حساسیت‌های پوستی، قارچ‌ها و تجمع میکروب‌ها نیز از معایب استفاده از کلاه گیس بشمار می‌آیند.

·         اما اگر بهداشت موهایی که در آرایشگاه‌ها برای اکستنشن استفاده می‌شود رعایت نشده باشند،

·         امکان انتقال بیماری‌های پوستی و حتی شپش از آن‌ها نیز وجود دارد.

·         طبق نظر متخصصان استفاده از کلاه گیس فقط در مواردی درست می باشد که طاسی سر فرد بسیار شدید و وسیع و بانک موهای پشت سر وی همضعیف و کم باشد، یعنی امکان انجام عمل کاشت مو به طور طبیعی وجود نداشته باشد.

عوامل بسیار مهم در انتخاب و خرید کلاه گیس

هنگامی که می‌خواهید کلاه‌گیس انتخاب کنید، باید به ۵ عامل مهم زیر توجه کنید:

·         سبک کلاه‌گیس؛

·         بلندی موهای آن؛

·         بافت یا مدل موها؛

·         رنگ موها؛

·         و اندازه کلاهک.

جمع‌بندی

اگر موهایتان ریخته است یا از آرایش هرروزه موهایتان خسته‌اید و موهای آماده می‌خواهید، اگر دوست دارید از موهای اصلی‌تان درمعرض محصولات آرایش مو مخصوصا ابزارهای حرارتی محافظت کنید یا صرفا دنبال تنوع هستید، کلاه‌گیس راه‌حل مناسبی برای شماست. کلاه‌گیس‌ها انواع مختلفی دارند؛ بنابراین هنگام انتخاب و خرید کلاه گیس باید دقت کنید. آنها که از موهای واقعی انسان ساخته شده‌اند، طبیعی و بادوام هستند و می‌توانید آنها را به هر مدلی که دوست داشته باشید دربیاورید. آنهایی که از الیاف مصنوعی تهیه شده‌اند ارزان‌ترند و بنابراین اگر بودجه کمی دارید برایتان مناسب هستند. اگر هم چیزی می‌خواهید که نگهداری از آن آسان‌تر باشد، موی مصنوعی بهتر است. در این مطلب سعی کردیم به شما در انتخاب، خرید و نگهداری از کلاه‌گیس کمک کنیم. اولویت‌هایتان را مشخص کنید و سپس بهترین کلاه‌گیس مناسب خودتان را بخرید و لذت ببرید.

تشخیص سرطان پروستات

 

غده پروستات یک غده هورمونی است که در گردن مثانه و در اطراف مجرای ادراری وجود دارد، وظیفه اصلی غده پروستات ساختن مایع منی است. مایع منی مایع مغذی اسپرم ها می باشد. سرطان پروستات ممکن است هر رده سنی را درگیر نماید، اما اشخاص بالای 50 سال بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری می باشند. سرطان پروستات مانند هر سرطان دیگر علائمی دارد، بارزترین علامت ابتلا به سرطان پروستات سختی دفع ادرار، احساس درد هنگام دفع ادرار، ادرار بریده بریده، فشار یا قطر کم ادرار، ناتوانی جنسی، بی اختیاری ادراری، ورم غده پروستات، عفونت ادراری، خون در ادرار، خون در مایع منی، احساس درد در ناحیه کمر و لگن و احساس نیاز به دفع ادرار مکرر می باشد. توصیه می شود در صورت مشاهده هر کدام از علائم مذکور فورا جهت انجام آزمایش های تشخیصی نزد پزشک مراجعه نمایید.

پروستات در بدن ما چه می کند؟

وجود پروستات آنچنان برای ادامه زندگی عادی ضروری نیست ، اما برای روند تناسل (تولید مثل) به آن نیاز مبرم داریم. همانطور که می دانید وظیفه پروستات در بدن ،تولید و ترشح مایع منی سالم می باشد که دارای شرایط مناسب و قوام کافی جهت انتقال و بقای اسپرم در طول فرآیند هدف لقاح باشد.

پروستات به صورت عمومی در دوران نوجوانی و تحت کنترل هورمون مردانه تستوسترون و محصول جانبی آن دی هیدروتستوسترون (DHT) رشد می کند. تستوسترون عمدتاً در بیضه ها ساخته می شود ، اما مقدار کمتری از آن نیز در غدد فوق کلیوی ساخته می شود.

بیماری سرطان پروستات

پروستات یک غده به اندازه گردو است که قسمتی از مجرای ادرار را احاطه کرده است. به عبارتی دیگر، پروستات لوله‌ای است که ادرار و اسپرم را حمل می‌کند. کارکرد اصلی پروستات تولید مایعاتی است که اسپرم در آن شناور است. اسپرم در بیضه‌ها تولید می‌شود که حامل هورمون اصلی مردانه یعنی «تستوسترون» است. در دوران بلوغ، تستوسترون رشد و عملکرد پروستات را تحریک می‌کند و به تولید مایعات برای اسپرم‌ها کمک می‌کند.

در حین رسیدن به اوج مرحله جنسی، ماهیچه‌های پروستات محکم می‌شوند تا مایع منی را از طریق مجرای ادرار و از طریق آلت تناسلی بیرون بریزند (انزال). مجرای ادرار همچنین مملوء از بیشاب است که توسط کلیه‌ها ساخته شده و در مثانه ذخیره می‌شود. هنگامی که آلت تناسلی مردانه آماده مقاربت می‌شود، جریان ادرار از مجرایش مسدود می‌شود و این اطمینان را می‌دهد که فقط مایع منی است که در ارگاسم انزال می‌شود.

معاینات بالینی غده پروستات

معاینه انگشتی یکی از راه های تشخیص سرطان پروستات می باشد. در این روش از طریق مقعد اندازه و سفتی غده پروستات بررسی می شود. در صورتی که غده سرطانی باشد، این غده بسیار سفت می گردد.

آزمایش ادرار به منظور بررسی وجود خون یا عفونت ادراری

انجام آزمایش ادرار به منظور چک کردن وجود خون در ادرار یا وجود عفونت ادراری، یکی از راه های تشخیص سرطان پروستات است. می توان گفت 10 درصد از اشخاصی که از تورم پروستات رنج می برند دارای نارسایی کلیه می باشند. لذا ادرار توسط لوله های ادراری به کلیه برگشته و باعث افزایش میزان کراتین و اوره می شود.

کلاه گیس زنانه چیست؟

 

خرید کلاه گیس زنانه یکی از معظلاتی است که بیشتر خانم ها با آن درگیر هستند. انتخاب یک کلاه گیس متناسب با فرم چهره و رنگ صورت کاری بس دشوار است

خانم‌ها به طور ذاتی به زیبایی و زیبا دیده شدن علاقه‌ی زیادی دارند؛ به همین دلیل همواره در تلاشند که از بهترین لوازم آرایشی و بهترین لباس‌ها استفاده کنند. می توان گفت به طور کلی مو نقش بسیار مهمی در زیبایی ظاهر و تیپ و استایل افراد خواهد داشت. به گونه‌ای که آقایان و خانم ها به این بخش مهم از ظاهر همواره توجه دارند و به خصوص خانم ها در تلاشند که حداقل چند ماه یکبار و یا سالیانه موهای خود را رنگ کنند تا تغییر زیادی در ظاهرشان ایجاد شود. منتهی احتمالا شما عزیزان در مورد عوارض احتمالی رنگ کردن زیاد مو اطلاعاتی در اختیار داشته باشید، پس چه بهتر که این کار را سالی یک بار انجام دهید یا اگر هم تمایل بسیاری به تغییر ظاهر خود از طریق عوض کردن رنگ موهایتان دارید می‌توانید از کلاه گیس زنانه استفاده کنید.

انواع کلاه گیس

کلاه گیس‌ها دو نوع هستند. یا از الیاف مصنوعی درست می‌شوند یا از موهای طبیعی انسان. نمونه‌ای که در آن‌ها از موهای مصنوعی استفاده می‌شود، سبک‌تر و بهداشتی‌تر از آن‌هایی هستند که با موی طبیعی ساخته شده‌اند اما چون از نظر ظاهری مصنوعی به نظر می‌رسند، افراد معمولا تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارند. توجه داشته باشید که اگر کلاه گیس با موی طبیعی انسان درست شده باشد، دقیقا مانند موی طبیعی انسان، کم کم آلودگی محیط بر آن اثر می‌گذارد و ممکن است میکروب و قارچ به آن نفوذ کند و سلامت پوست را در معرض خطر قرار دهد بنابراین باید همانند حفظ بهداشت موهای طبیعی به آن‌ها توجه داشت. از این رو شامپو زدن و شستشوی مداوم آن‌ها به خصوص در فصل گرما که تعریق و امکان بروز آلودگی‌ها بیشتر است، ضروری است.

شیوه مراقبت از پوستیژ زنانه

برای مراقبت و شست و شوی کلاه گیس زنانه بخصوص کلاه گیس زنانه طبیعی نیاز به وسواس خاصی می باشد. شست و شوی کلاه گیس زنانه همانند شست و شوی موی طبیعی است. اگر می خواهید تعدا شست و شو را کم کنید، سعی کنید که کلاه گیس را در مقابل ذرات گرد و غبار محافظت کنید. برای نمونه چنانچه شما مراقبت را به خوبی انجام دهید، هر 2 الی 6 ماه یکبار شست وشو کفایت می کند.

به هنگام خرید کلاه گیس نحوه مراقبت و شست و شوی آن نیز توضیح داده خواهد شد و یا به صورت توصیه هایی در بروشور شرح داده می شود. اما در مجموع برای شستن کلاه گیس از یک شامپوی حاوی نرم کننده و روغن گیاهی استفاده می شود.  در برخی موارد دیده می شود که برای انواع کلاه گیس ها شامپوهای خاصی توصیه می کنند. کلاه گیس ها ظرافت خاصی دارند از این رو آن را به طور معمول با آب ولرم مایل به سرد می شویند.

اندازه‌های مختلف کلاه گیس زنانه:

کلاه گیس زنانه کوتاه: این مدل از کلاه گیس ها برای افرادی که به موی کوتاه علاقه دارند بسیار پر کاربرد خواهد بود، بلندی آن ها هم تا زیر گوش و یا روی گردن می باشد.

کلاه گیس زنانه متوسط: اگر جزو آن دسته از خانمهایی هستید که نه به موی بلند علاقه دارید و نه به موی خیلی کوتاه، پیشنهاد ما به شما خرید کلاه گیس متوسط می باشد؛ که اندازه آن هم تا روی شانه و یا تا حدی پایین‌تر خواهد بود.

کلاه گیس زنانه بلند: عده ای هم بر این عقیده اند که زن بودن یعنی موی بلند داشتن. در نتیجه ترجیح می‌دهند که همواره موهایشان بلند باشد و یا اینکه اگر از کلاه گیس زنانه استفاده می‌کنند خرید مدلهای بلند را ترجیح می‌دهند. اندازه این کلاه گیس ها تا روی کمر و یا زیر باسن می باشد.

آیا از هزینه بلیچینگ دندان اطلاع دارید؟

 

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که با رفتن به جلوی آینه و دیدن دندان‌های زرد شده خود ناراحت شوید؟ آیا شما نیز علاقه‌مند هستید که دندان‌های سفید و به تبع آن لبخندی زیبا داشته باشید؟ امروزه روش‌های متعددی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها دندان‌های خود را سفید نمود و اعتماد به نفس چند برابری پیدا کرد. از جمله این روش می‌توان لمینت، بلیچینگ دندان و کامپوزیت را نام برد، که در این میان بهترین روش برای سفید کردن دندان‌های طبیعی بلیچینگ خواهد بود. اگر شما نیز به فکر سفید کردن دندان‌های خود هستید با ما همراه باشید تا مطرح نماییم که هزینه بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان) به چه عواملی وابسته است و پاسخ دهیم که هزینه بلیچینگ دندان چیست و شامل چه مواردی است.

بلیچینگ دندان چیست؟

سفید کردن دندان ها همان بلیچینگ دندان است. بلیچینگ باعث از بین رفتن رنگ های می‌شود که به‌ مرور زمان بر روی دندان ها شکل‌ گرفته و دندان ها را زرد و بدرنگ کرده امد. جالب است بدانید که گاهی اوقات درمان سفیدی کردن دندانها (بلیچینگ) باعث از بین رفتن رنگ های نامناسب ژنتیکی نیز می‌شود.

بلیچینگ دندان به چه صورتی انجام می شود؟

بلیچینگ دندان در واقع نتیجه اکسید دندان با موادی است که بر روی دندان قرار میگیرد و این مواد در لابه لای دندان ها جذب می شود و باعث سفید شدن دندان ها می شود. جذب مواد در این روش از سفید کردن دندان با گذشت زمان باعث می شود که قسمت های زیرین دندان نیز سفید شوند. برای آنکه تاثیر پراکسید کربن که همان ماده اصلی بلیچینگ به شمار میرود بیشتر شود از نور یا گرما به وسیله دستگاه مخصوص می توان استفاده کرد.

چه عواملی باعث زرد شدن دندان می گردد؟

دندان ها ، به دلیل وجود رنگدانه هایی که در برخی از مواد خوراکی وجود دارند، مانند چای و قهوه و رنگدانه های مصنوعی که مانند نوشابه و عادت های روزمره برخی افراد مانند سیگار کشیدن ، باعث می شود که رنگ دندان افراد سفیدی خود را از دست بدهد و زرد رنگ بشود. افزایش سن و مرور زمان نیز دندان ها را زرد رنگ می کند و برخی افراد نیز به صورت ژنتیکی و مادرزادی رنگ دندان های آن زرد رنگ است.

بلیچینگ برای سفیدکردن دندان ها به کار می رود. از نظر دندان پزشکان یک درمان برای ظاهر زرد دندان است. در این درمان رنگدانه هایی که روی مینای دندان قرار گرفته اند و سبب بدرنگی آن شده اند را پاک می کنند. حتی در درمان بلیچینگ برخی از بدرنگی های ژنتیکی نیز درمان می شود. بلیچینگ سبب سفید شدن دندان ها و زیبایی آن ها می شود ، در نتیجه اعتماد به نفس و ظاهر زیبا را به فرد هدیه می کند.

* بلیچینگ بر روی دندان های عادی انجام می شود و بر روی دندان های روکش شده تاثیری ندارد.

قیمت معاینه و تشخیص دندانپزشکی سال ۱۴۰۲

برای تشخیص مشکلات دهان و دندان ابتدا دندانپزشک باید دندان‌ها را معاینه کند و در صورت نیاز عکس‌برداری از دندان تجویز می‌شود. در جدول زیر می‌توانید قیمت خدمات معاینه و تشخیص را مشاهده کنید.

·         معاینه و تشخیص     میانگین قیمت به تومان

·         ویزیت دندانپزشک عمومی      ۱۰۰٫۰۰۰

·         ویزیت دندانپزشک متخصص  ۱۵۰٫۰۰۰

·         گرافی پری اپیکال (عکس opg) – دکتر عمومی    ۶۰٫۰۰۰

·         گرافی پری اپیکال (عکس opg) – دکتر متخصص ۱۰۰٫۰۰۰

·         عکس بایت وینگ – دکتر عمومی          ۵۰٫۰۰۰

·         عکس بایت وینگ – دکتر متخصص      ۹۰٫۰۰۰

·         عکس اکلوزال – دکتر عمومی ۸۰٫۰۰۰

·         عکس اکلوزال – دکتر متخصص            ۱۰۰٫۰۰۰

قیمت معاینه و تشخیص دندانپزشکی در سال ۱۴۰۲

قیمت بلیچینگ دندان با لیزر

سفید کردن دندان با لیزر یکی از روش‌های بلیچینگ دندان است که موجب روشن شدن رنگ مینا و عاج دندان می‌شود. با استفاده از روش سفید کردن با لیزر می‌توانیم در عرض کمتر از یک ساعت و نیم، رنگ دندان‌ ها را بین دو تا شش درجه روشن‌ تر کنیم.

این روش در مطب ها و کلینیک های تخصصی زیبایی در داخل خود مطب انجام می شود. در این تری پلاستیکی فضای مناسب بین دندان و وسیله پلاستیکی پیشبینی شده که ژل‌های بلیچینگ را طبق دستور پزشک در آن قرار میدهید. در نهایت پس از گذشت چند هفته و پس از استفاده از ژل مربوطه طبق دستور العمل دندانپزشک، دندانها به سفیدی مورد نظر می‌رسند. ژل مورد استفاد ه در این روش بین ۱۶ تا بیست درصد غلظت دارند.

قیمت محصولات بلیچینگ دندان

در سال‌های اخیر محصولات زیادی نیز برای سفید کردن در داروخانه‌ها و سوپر مارکت‌ها ارائه می‌شوند که غلظتی کمتر از ده درصد دارند و به علت نظارت نداشتن دندانپزشک بر مراحل درمان و احتمال آسیب به لثه ها بعلت محافظت نشدن، استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌گردد.

معیارهای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی در کرج چیست؟

 

پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی خوب در کرج یکی از دغدغه های کرجی های عزیز است. داشتن مهارت و تخصص لازم برای انجام ارتودنسی، مهم ترین معیاری است که باید در هنگام انتخاب متخصص ارتودنسی در کرج در نظر گرفت. ما در این مقاله لیستی 3 تایی از بهترین متخصصین ارتودنسی در کرج و معیارهای انتخاب آن را برای شما آورده ایم.

نام متخصص ارتودنسی

آدرس مطب

شماره تماس

دکتر هادی درویش پور

تهران دهکده المپیک، میدان المپیک،ضلع جنوبی غربی، کوچه 27، پلاک 17

02144161120

02144161123

دکتر امیر کامیار خضری

کرج، چهار راه طالقانی

02632256075

دکتر حمید قاسمی

کرج، جهانشهر، خ شهید بهشتی، نرسیده به خ کسری، برج ولیعهد، طبقه 7

02634214455

02634214454

 

متخصص ارتودنسی چه کسی است؟

متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست دندانپزشکی است که بعد از به پایان رسیدن دوره دندانپزشکی عمومی،  دوره های تخصصی ارتودنسی را به مدت 3 الی 4 سال در دانشگاه می رساند. متخصص با گذراندن این دوره ها می تواند ارتودنسی را با مهارت و تبحر بالا انجام دهد.

معیارهای انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب

برای انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب یکسری معیارهایی وجود دارد که بیمار می تواند با بررسی آن ها، بهترین دندانپزشک متخصص ارتودنسی را انتخاب کند. این ملاک ها به شرح زیر هستند:

اولین ویژگی مهم برای یک متخصص ارتودنسی؛ تخصص و مهارت

برای انتخاب متخصص ارتودنسی باید تخصص، مهارت و تجربه دندانپزشک را در نظر گرفت. متخصص ارتودنسی با مهارت بالا و به صورت اصولی ارتودنسی را بر روی دندان‌ ها نصب می کند و نتیجه بهتری بدست می آورد.

داشتن امکانات پیشرفته در مطب

استفاده از دستگاه های پیشرفته و امکانات بالا در مطب دندانپزشکی به منظور بهتر انجام شدن ارتودنسی دندان و همینطور نتیجه بهتر، یکی دیگر از ملاک های انتخاب متخصص ارتودنسی است. افراد باید دندانپزشکی را انتخاب کنند که علاوه بر داشتن مدرک تخصصی ارتودنسی در کلینیک یا مطب خود، این امکانات را نیز داشته باشند.

خوش برخورد بودن

یک متخصص خوب باید با صبر و حوصله به تمام سوالات بیمار پاسخ بدهد. برخورد مناسب با بیمار، پیگیری روند درمان و اولویت قرار دادن سلامت بیمار از معیارهای انتخاب یک متخصص حرفه ای است و برای پیدا کردن متخصص ارتودنسی در کرج باید به این نکته نیز توجه کرد.

کیفیت مواد و لوازم مورد استفاده

استفاده از مواد و وسایل با کیفیت و ساخت کمپانی های معتبر بسیار مهم است و متخصص ارتودنسی خوب هیچ گاه کیفیت کار را فدای هزینه نمی کند و از مواد و وسایل استاندار و با کیفیت استفاده می کند.

صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 صفحه بعد
<-blogads->