امروزه به دلیل گسترش زندگی ماشینی، مصرف بیش از حد غذاهای فست فودی و عدم تحرک، چاقی و اضافه وزن به یکی از بزرگ ترین مشکلات جوامع تبدیل شده است. به همین دلیل روش های زیادی برای کاهش وزن به وجود آمده است، اما بهترین روش لاغری چیست؟ یکی از روش های رایج برای کاهش وزن، انجام جراحی است که به نسبت داشتن رژیم غذایی و ورزش کردن، سرعت بیشتری برای کاهش وزن دارد. عمل اسلیو معده رایج ترین جراحی لاغری است که امروزه طرفداران زیادی دارد. اما با انجام این جراحی، کار شما تمام نمی شود؛ بلکه باید یک سری نکات و مراقبت های بعد از اسلیو معده را رعایت کنید تا به هدف لاغری خود برسید.

جراحی اسلیو معده چیست؟

لازم می دانیم تا قبل از پرداختن به موضوع مراقبت های بعد از عمل اسلیو، توضیح کوتاها درباره خود جراحی اسلیو بدهیم. اسلیو معده تحت بیهوشی عمومی و به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. در طول عمل، جراح لاغری 80% از حجم معده را برش داده و از بدن خارج می کند. در نتیجه این عمل و کم شدن حجم معده، غذای مصرفی فرد و میزان کالری دریافتی وی کاهش یافته و بعد از مدتی کاهش وزن اتفاق می افتد.

مهم ترین مراقبت های بعد از اسلیو معده  

بعد از جراحی اسلیو معده باید سبک جدیدی در زندگی خود پیش بگیرید. برخی از مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی اسلیو معده را در ادامه توضیح می دهیم:

مراقبت از زخم ها

مراقبت از زخم ها را می توان به عنوان اولین مراقبت بعد از اسلیو معده به حساب آورد. بعد از برش دادن معده، جراح لاغری معده را بخیه می زند. برای اینکه احتمال عفونت در محل بخیه به صفر برسد، باید نکاتی مثل شستن و خشک کردن زخم و تعویض پانسمان را رعایت کرد.

تغذیه بعد از عمل اسلیو معده

رعایت رژیم غذایی بعد از اسلیو معده در مراقبت های بعد از اسلیو نقش بسزایی دارد. در هفت روز اول عمل شما باید مایعات فراوانی میل کنید. باید در هفته دوم هم مانند هفته اول مصرف مایعات داشته باشید با این تفاوت که می توانید مایعات پروتئینی را هم به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

در هفت روز سوم و چهارم بعد از عمل شما می توانید در کنار مایعات، غذاهای جامد نرم و پوره شده استفاده کنید. فقط حواستان باشد که حجم غذایتان باید بسیار کم باشد و به مرور حجم آن را کمی افزایش دهید. با پایان هفته چهارم شما می توانید از غذاهای جامد استفاده کنید.

منبع: weightlossurgery.ir