هنگامی که شما به دنبال جلوگیری از بیماری ورم لثه یا بیماری لثه هستید، مهم است که هر روز دهانشویه را در برنامه مراقبت از دهان خود قرار دهید. حین استفاده از دهانشویه ها متوجه خواهید شد که بعضی ها به جلوگیری از ورم لثه کمک می کنند.

بیماری لثه چیست؟

بیماری های لثه از شایعترین علل مراجعه افراد به کلینیک های دندانپزشکی هستند. این بیماری ها اغلب با ورم لثه و التهاب آن همراه هستتند. بیماری پریوودنتال مهمترین بیماری مربوط به لثه است. این بیماری باعث تخریب بافت لثه میشود و علاوه بر سلامتی عمومی بدن، تهدید جدی برای زیبایی طرح لبخند نیز به شمار میرود.

بهترین روش درمان بیماری لثه چیست؟

این بیماری را هرچه زودتر درمان کنیم بهتر است زیرا میتواند باعث عفونت لثه، استخوان فک و حتی مشکلات قلبی شود. درمان اولیه شامل پیشگیری است، درمان ثانویه شامل جرم گیری دندان و درمان نهایی شامل انواع جراحی های لثه است. گاهی اوقات در کنار این روش ها، برای بهبود طرح لبخند اقدامات زیر نیز در نظر گرفته میشود:

·         بلیچینگ دندان

·         لمینت دندان

·         کامپوزیت دندان

نکته: چنانچه نبود دندان یا از دست رفتن تعدادی از دندان ها باعث ایجاد بیماری لثه شده باشد، در کنار روش های درمان نام برده شده، از جایگزین کردن دندان مانند ایمپلنت دندان نیز استفاده میشود.

کدام دهانشویه برای شما بهترین است؟

یکی از کارهایی که افراد مبتلا باید انجام دهند تسکین و کاهش ورم لثه است که به روش های مختلفی انجام داده میشود. یکی از این روش ها استفاده از بهترین دهانشویه ها است. دهانشویه ها میتوانند تحریک لثه را کاهش داده و به درمان بیماری آن کمک کند. بهترین دهانشویه آن است که حاوی فلوراید باشد و میزان تحریک ساختارهای دهان توسط آن ناچیز و حداقلی باشد.

حین انتخاب بهترین دهانشویه برای کاهش ورم لثه، به نکته زیر توجع کنید:

شستشوی دهان با الکل

الکل یک جزء اصلی در بسیاری از دهان شویه ها است، که برخی از آنها باعث ایجاد احساس سوزش در دهان می شوند. در حالی که دهانشویه های مبتنی بر الکل کمک می کنند تا اثرات باکتری های را از بین ببرند، احساس سوزش باعث می شود دهانشویه های حاوی درصد بالای الکل را یک دهانشویه خوب در نظر نگیریم.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/