گاهی ممکن است در اثر عادات غذایی غلط، عدم رعایت بهداشت، پوسیدگی دندان، بیماری‌های پریودنتیت و یا وارد شدن ضربه، لثه و دندان ‌ها شکل اولیه خود را از دست بدهند و زیبایی را از لبخند فرد بگیرند. اینجاست که اهمیت اصلاح طرح لبخند مشخص می ‌شود. طرح لبخند یک نوع درمان بسیار مهم در حوزه دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می‌باشد و شامل هر نوع درمانی می ‌باشد که بر زیباتر شدن لبخند تاثیر دارند.

روش‌ های طبیعی اصلاح طرح لبخند

روش‌ های مختلفی برای اصلاح طرح لبخند در دندانپزشکی وجود دارد که بسیار هم پر طرفدار هستند. ما در این مقاله می‌خواهیم از راهکارهای طبیعی و ساده برای بهبود و مراقبت از طرح لبخند در اختیارتان بگذاریم.

مسواک زدن دو بار در روز

بهداشت دهان و دندان برای داشتن دهان و لبخندی سالم ضروری است. دندان‌ها باید حداقل دو بار در روز مسواک زده شوند و کمتر از دو بار در روز مسواک زدن ابتلا به پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد. در هر بار مسواک زدن حداقل دو دقیقه زمان لازم است تا دندان‌ ها به خوبی تمیز شوند. توصیه می‌شود قبل از مسواک زدن ابتدا نخ دندان کشیده و سپس مسواک بزنید تا از شر پلاک ‌های دندان خلاص شوید.

مراجعه به دندانپزشکی

مراجعه منظم به دندانپزشکی یکی از مهمترین مسائلی است که در خصوص حفظ بهداشت دهان و دندان و در نهایت طرح لبخند باید به آن توجه کرد. انتخاب زمان مناسب برای مراجعه به دندانپزشک از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل است که متخصصان دندانپزشکی مراجعه هر 6 ماه یک بار را به دندانپزشکی لازم و ضروری می‌ دانند. در صورتی که به طور مرتب به دندانپزشکی مراجعه نکنید ممکن است باعث خونریزی و تحلیل لثه شده و عواقب جدی ‌تری را به دنبال داشته باشد.

ترک سیگار

همه ما از مضرات سیگار در بروز مشکلات ریوی، تنفسی و انواع سرطان‌ها آگاه هستیم. سیگار علاوه بر این مضرات، آثار مخربی را هم بر روی سلامت دهان و دندان دارد. سموم موجود در دود سیگار باعث بد رنگ شدن دندان‌ها، بیماری‌ های لثه، لقی دندان‌ها و در موارد حاد به سرطان دهان منجر می‌شود.

دندانهای افراد سیگاری معمولا ترک های بسیاری دارند. این ترک‌ها زمانی به وجود می‌آیند که به علت دمای بالای سیگار و بعد استفاده از مایعات خنک با دمای پایین یک اختلاف دمایی به وجود می ‌آید و منجر به ایجاد ترک روی دندان‌ها می ‌شود. وجود این ترک‌ها باعث ایجاد محلی برای تجمع میکروب‌ها و رنگدانه‌ها می‌شوند و راه ورود میکروب را باز کرده و نهایتا ناراحتی‌های بعدی را به دنبال دارد.

منبع: https://www.chalava.ir/