حتی اگر دندان های شما منظم و یکنواخت باشند، باز احتمال دارد طرح لبخند شما به خاطر ناهماهنگ بودن خط لثه یا پایین بودن زیاد لثه از خط لب، بد دیده شود. در دندانپزشکی زیبایی این حالت را لبخند لثه ای می نامند. در این حالات دندان های شما ریزتر دیده می شوند. در بهترین حالت باید بین لثه و دندان های شما هماهنگی برقرار باشد تا خنده شما زیباتر به نظر برسد.

در صورتی که از ظاهر لثه ها و خط لثه های خود رضایت چندانی ندارید، شاید تغییر فرم، شکل و رنگ لثه یا همان جراحی لثه رضایت شما جلب کند.

علل ناهماهنگ بودن لثه‌ ها

علت های زیادی می تواند در بالاتر و یا پایین تر بودن لثه ها تاثیرگذار باشد. لثه‌ هایی که دندان ها را پوشش می دهند، می توانند دندان ها را کوچک نشان دهند. علت آن هم می تواند ژنتیکی یا یک عارضه مربوط به سلامتی یا استفاده از برخی داروها باشد.

بالا بودگی خط لثه و بزرگ دیده شدن دندان‌ ها معمولا به خاطر نشست لثه‌ به وجود می آید که در این حالت ساختار لثه از سطح دندان به عقب تر حرکت می کند و ریشه‌ دندان را نمایان می کند. نشست لثه نه تنها باعث بزرگ دیده شدن دندان ها میشود، بلکه باعث مشکلات دندانی حادی مثل پوسیدگی و خرابی دندان هم می شود. همینطور احتمال دارد علامتی از انواع بیماری‌ های لثه باشد که به معنای خالی شدن بافت های محافظت کننده از دندان‌ ها (استخوان‌ ها و لثه‌ ها) هستند.

هزینه جراحی زیبایی لثه

هزینه تغییر فرم، شکل و رنگ لثه با لیزر با توجه به میزان لثه مورد عمل، تعیین می شود. اگر خط لثه فوقانی یک دندان، نیاز به عمل داشته باشد هزینه عمل کمتر خواهد بود ولی اگر همه خط لثه تحت عمل قرار گیرد و نیاز به استفاده از گرافت نیز باشد، قیمت جراحی زیبایی لثه بیشترین مقدار را خواهد داشت.

مزایای درمان لثه با لیزر

درمان لثه با لیزر، درمانی پیشرفته برای پیشگیری از بیماری‌ های لثه یا غیر همسانی لثه‌ ها است. درمان لیزری یک تکنیک خلاقانه و بی درد برای از بین بردن باکتری‌ های آسیب رسان به دهان و دندان است و همچنین محافظت از دندان‌ هایی که ممکن است با درمان‌ های رایج از بین بروند، در این روش آسان تر است. برتری های استفاده از لیزر نسبت به سایر درمان های لثه:

·         قطع فوری خونریزی لثه‌ ها

·         بسته شدن پاکت‌ های عمیق پریودنتال

·         حذف برش در لثه‌ ها، درد و بقیه نگرانی های مربوط به جراحی

·         کم شدن یا حذف احتمال لق شدن دندان‌ ها

·         درمان استخوان و ساختار رباط

منبع: https://www.chalava.ir/