طلا علاوه  بر ارزشی که دارد بیشتر برای زیبایی بخشیدن به بدن ما استفاده می شود. اما این زیبایی تنها زمانی جلوه می کند که به طور مرتب و منظم طلاهای خود را تمیز کنیم. با توجه به اینکه گردنبند ها بیشتر و زودتر از گوشواره و انگشتر کثیف می شوند و درخشش خود را از دست می دهند در این مقاله درباره نحوه تمیز کردن گردنبند طلا اطلاعاتی در اختیارتان قرار خواهیم داد.

جواهرات طلا خود به خود لکه دار نمی شوند ولی کدر شدن طلا بر اثر برخی عوامل امکان پذیر است. در اغلب اوقات و مخصوصا در خانم ها، استفاده مداوم از مواد آرایشی شیمیایی، انوع ادکلن ها و یا مرطوب کننده های پوست یا سایر کرم ها، موجب کدر شدن طلا و جواهرات دیگر می شود. همچنین شستشوی ظروف با مواد و محلول های پاک کننده در کدر شدن طلا موثر است.

مراحل تمیز کردن گردنبند طلا

در صورتی که گردنبند شما هیچ سنگ قیمتی ندارد و یا چندان روی آن کار نشده است برای تمیز کردن آن مشکل زیادی نخواهید داشت. به راحتی میتوانید گردنبند را داخل یک ظرف پر از آب سرد ریخته و چند قطره مایع ظرفشویی داخل ظرف بریزید و با آرامی گردنبند را تمیز کنید.

اگر گردنبند شما خیلی کثیف است

حتما لازم است که گردنبند دست کم 15 دقیقه در آب خیسانده شود سپس آن را شست.

اگر زنجیر گردنبندتان ضخیم است

اگر گردنبند طلا ظریف دارید تنها کافیست که گردنبد را به آرامی خیسانده و مالش دهید. اما اگر ضخیم بود باید از برس کوچکی مانند مسواک نرم استفاده شود. اما دقت کنید که برس کاملا نرم باشد تا باعث خراشیده شدن آن نشود.

آب کشیدن گردنبند طلا

قبل از خشک کردن گردنبند حتما آن را زیر آب سرد قرار دهید تا کاملا از کف و مواد پاک کننده پاک شود. اگر زنجیر یا گردنبند شما فرورفتگی و برآمدگی زیادی دارد حتما به مدت یک دقیقه با آب سرد گردنبند را بشویید.

خشک کردن گردنبند

بهتر است که بعد از شستشوی کامل و ملایم گردنبند طلا آن را سریع با یک دستمال یا حوله نرم و لطیف خشک کنید. حوله ها یا دستمال هایی که پرز دارند یا چسپندگی ایجاد میکنند میتوانند باعث سایش گردنبند شوند بنابراین از آن ها استفاده نکنید. استفاده از پارچه ها یا حوله های میکروفایبر میتواند در این خصوص موثر باشد. استفاده از میکروفایبر باعث درخشان تر شدن جواهرات شما میشود.

منبع: https://www.asby.ir/