انواع قفل زنجیر طلا

 قلاب یا قفل زنجیر به شکل‌های مختلفی ساخته می‌شود و هریک استحکام خاصی دارند. در زیر انواع قفل زنجیر طلا را معرفی کرده‌ایم که در تصمیم‌گیری بهتر به شما کمک می‌کند.

قفل خرچنگی (لابستر): این نوع قفل یادآور چنگک‌های خرچنگ است و حالت فنری دارد. یعنی اگر پس از باز کردن آن را رها کنید، به صورت خودکار بسته می‌شود. برای باز و بسته کردن این قفل باید اهرم فنری را بکشید تا قفل باز شود.

قفل زنجیر توپی: این نوع قفل مخصوص زنجیرهای توپی‌شکل است. برای بستن این قفل باید توپک انتهای زنجیر را وسط قفل که دارای فرورفتگی است قرار دهید. سپس با هدایت توپک در جهت چپ یا راست و داخل قسمت باریک‌تر، قفل را محکم کنید. از این نوع قفل در دستبند های ظریف استفاده می‌شود.

قفل حلقه‌ای فنری: این قفل شبیه قفل خرچنگی است. با این تفاوت که شکل دایره‌ای دارد و اغلب هم به‌وسیله‌ی حلقه‌های درشت به بدنه یا زنجیر گردنبند متصل می‌شود. این قفل هم ایمنی خوبی دارد اما برای بستن آن باید از کسی کمک بگیرید.     

قفل آهنربایی: همانطور که از نامش پیداست از دو قسمت آهنربایی تشکیل شده است. این دو قسمت روی هم قرار گرفته‌اند و اغلب زائده‌هایی هم دارند که مانع از لغزش آنها روی یکدیگر می‌شود تا کاملاً ثابت بمانند. این مگنت‌ها قوی هستند و باز و بسته کردن آنها آسان است، اما به اندازه قفل خرچنگی ایمنی ندارند.

قفل جعبه‌ای یا باکس: این قفل از دو بخش تیغه و شیار تشکیل شده است. برای بستن این قفل باید تیغه را درون شیار آن قرار دهید. برای باز کردنش هم دکمه‌ای در آن تعبیه شده که با فشار آن قفل باز می‌شود.

قفل پیچی: این قفل کاملاً شبیه پیچ است که در یک محفظه مارپیچی قرار می‌گیرد و با پیچاندن آن قفل بسته می‌شود. از آنجا که احتمال هرز شدن و باز شدن خودبه‌خود این قفل زیاد است، ایمنی زیادی ندارد.

قفل چرخان: قفل چرخان دارای دو بخش مجزاست که یکی حالت میله‌ای دارد و دیگری شکل لوله‌ی توخالی است. با قرار دادن میله داخل لوله و فشار دادن آن قفل محکم می‌شود. قفل چرخان اغلب در ساخت دستبندهای النگویی و النگو استفاده می‌شود.

قفل تاشو: قفل تاشو دارای یک بخش قفل و یک بخش حلقه است. بخش قفلی دو نیمه دارد که توسط لولای ظریفی به هم متصل شده‌اند. با قرار گرفتن بخش حلقه‌ای در میان دو نیمه‌ی قفل و فشار دادن آن، گیره بسته و قفل محکم می‌شود. از قفل تاشو اغلب در ساخت دستبند و گردنبند‌های ظریف و طرح جواهر استفاده می‌شود.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا

طلا

 طلا اولین فلز گرانبهایی بود که در صنعت جواهرسازی مورداستفاده قرار گرفت. احتمالا دلیل آن را می‌دانید! طلا هرگز زنگ نمی‌زد، سیاه نمی‌شود و همیشه مثل آفتاب درخشان است. در اسطوره‌های باستانی از طلا به عنوان نور خدایان یاد شده است و به همین خاطر طلا برای مردم عادی مورد استفاده قرار نمی‌گرفت. فقط فرعون و دیگر شخصیت‌های مهم مصر اجازه استفاده از طلا را داشتند.

طلا را می‌توان به صورت خالص در طبیعت به صورت دانه‌ای یا تکه‌ای در میان سنگ‌ها، کانی‌های بلوری شده و مواد ته نشینی آبرفتی پیدا کرد.

طلا به دلایل زیر ارزش بسیار بیشتری نسبت به دیگر فلزات دارد:

  • کمیابی
  • کاربردپذیری آسان
  • تصفیه راحت
  • مقاومت در مقابل زنگ زدن و خوردگی
  • رنگ متمایز
  • واکنش‌ناپذیری با دیگر عناصر

از این فلز قیمتی برای ساخت انواع وسایل زینتی، زیورآلات و حتی ابزار جنگی و پزشکی استفاده می‌شد.

طلا می‌تواند با بسیاری از فلزها آلیاژ شود. این آلیاژها عموما برای رسیدن به درجه‌های مختلف سختی و نرمی‌، دمای ذوب مناسب، ایجاد رنگ متفاوت تهیه می‌شوند. مس رایج‌ترین فلز در آلیاژهای طلاست و باعث قرمزتر شدن رنگ آلیاژ می‌شود. میزان طلای موجود در هر آلیاژ از واحد ۲۴ یا واحد ۱۰۰۰ محاسبه و مطرح می‌شود. طلای ۱۸ عیار به معنی ۱۸ واحد طلا و ۶ واحد فلز دیگر و طلای ۹۰۰ به معنی ۹۰۰ واحد طلا و ۱۰۰ واحد فلز دیگر است. شاید جالب باشد بدانید هند بزرگ‌ترین واردکننده طلا در جهان است به این خاطر که تقاضای جواهرات طلا در این کشور بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید : خرید آنلاین طلا  

طلای زرد

طلای ۲۴ عیار روشن‌ترین و درخشان‌ترین رنگ زرد طلایی را داراست. هر چه فلزات دیگری به آن اضافه شوند از درخشندگی و زردی آن بیشتر کاسته می‌شود. در صنعت جواهر سازی، اغلب از روکش طلای ۲۴ عیار روی مصنوعات استفاده می‌شود تا درخشندگی رنگ آن حفظ شود. دلیل اینکه از خود طلا به طور خالص در ساخت جواهرات استفاده نمی‌شود، نرمی زیاد آن است که باعث می‌شود استحکام کمتری داشته باشد. از این رو همیشه آن را با فلزات گرانبهای دیگر آلیاژ می‌کنند. هر چه عیار طلا بالاتر باشد، میزان سختی آن کمتر است اما در عوض خلوص بیشتری دارد

طلای رزگلد

رنگ قرمز این طلا از آلیاژ مس و طلای خالص حاصل می‌شود. هر چه قرمزی جواهرات طلا بیشتر باشد، یعنی مس بیشتری در آن استفاده شده و قیمت و ارزش آن کمتر است. در عوض، هر چه مس بیشتر باشد، رنگ رزگلد آن بیشتر خواهد بود. این طلا را با نام «طلای قرمز» هم یاد می‌کنند. البته اگر مس کمتری در ترکیب آن به کار رفته باشد، رنگ آلیاژ صورتی می‌شود که به آن «طلای صورتی» می‌گویند. رزگلد نسبت به طلای زرد و سفید امروزی‌تر است و طرفداران بیشتری دارد.

طلای سفید

طلای سفید همان طلای زرد است که یک لایه فلز سفید همچون نیکل، پالادیم یا پلاتین روی آن کشیده شده است. طلای سفید همیشه یک روکش رودیوم دارد تا علاوه بر حفظ سفیدی، براق و درخشان هم بماند. ازآنجا که برخی افراد به نیکل حساسیت دارند، به‌جای نیکل از پالادیوم استفاده می‌شود. این فلزاز نیکل گران‌تر است اما احتمال اینکه واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند کمتر است. اگر از پالادیوم در طلای سفید استفاده شود، دیگر نیازی به روکش رودیوم نیست زیرا پالادیوم نوعی رنگ خاکستری به طلا می‌دهد. معمولاً روکش رودیوم وقتی ساییده می‌شود طلا یه رنگ زرد کدر دیده می‌شود.

منبع : طلافروشی اینرنتی کیش طلا

دستبند را در کدام دست ببندیم بهتر است؟

 اگر احساس می‌کنید قرار دادن ساعت و دستبند در یک دست باعث می‌شود تا مچ دست خیلی شلوغ دیده شود، مشکلی نیست، می‌توانید دستبند را در دست دیگر خود ببندید. اگر ساعت در دست راست است، دستبند را به دست چپ و اگر ساعت در دست چپ است، دستبند را به دست راست ببندید. به همین راحتی می‌توانید تعادل هر دو دست را حفظ کرده و احساس شلوغی هم به شما دست ندهد. مخصوصاً اگر ساعت شما به رنگ دستبند طلا است، در کنار هم استفاده کردن آنها چندان جالب نخواهد شد.

بیشتر بخوانید :

دستبند در کنار ساعت لوکس

اگر ساعت لوکس و گران‌قیمتی دارید توصیه می‌کنیم هرگز آن را در معرض خراش برداشتن قرار ندهید. استفاده از دستبند طلا، دستبند مهره‌دار یا هر مدل دستبند در کنار ساعت‌های لاکچری چندان عاقلانه نیست. دستبند را می‌توانید در کنار ساعت‌های که بند چرمی دارند استفاده کنید، اما در ساعت‌های دیگر با بند و صفحه‌های فلزی، نه!

نمایش دادن دستبند طلا

اگر دوست دارید دستبند طلای شما دیده شود و بقیه متوجه وجود آن شوند، نباید آن را در کنار ساعت مچی استفاده کنید. اگر مثلاً ساعت را به مچ دست چپ می‌بیندید، دستبند را حتماً در دست راست استفاده کنید. پس فرقی نمی‌کند دستبند در کدام دست بسته شود. فقط کافی است به جلوه‌ی آن توجه کنید.

بالاخره دست چپ یا راست؟

توصیه ما این است که دستبند را به دست اصلی خود ببندید، یعنی همان دستی که همه کارهای خود را با آن انجام می‌دهید. اگر راست‌دست هستید، بهتر است دستبند طلا را هم در دست راست استفاده کنید. اگر چپ‌دست هستید، در دست چپ. اگر ساعت مچی خود را به دست اصلی می‌بیندید، استفاده از یک دستبند مهره‌دار در کنار آن می‌تواند بر زیبایی‌اش بیفزاید.

منبع : فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا 

انداختن دستبند در دست راست و مزایای آن

 دستبند طلا، الماس، چرم یا هر متریال ارزشمند دیگری که باشد، زینت‌بخش دست‌های زنان و مردان است. در زیبایی آن هیچ‌شکی وجود ندارد اما آیا می‌دانید که بنابر اعتقاد چینی‌های باستان نباید دستبند را به دست چپ خود ببندید؟

مراقب نقطه‌ی حساس Shenmen باشید

در طب سنتی و در شاخه‌ی طب سوزنیِ چینی‌ها فرضیه‌ای وجود دارد که می‌گوید بعضی از اعضای بدن انسان دارای نقطه‌ی «شِنمِن» هستند. Shenmen را «دروازه بهشت» یا «دروازه آسمان» هم می‌نامند و در طب سوزنی از آن برای درمان تقریباً همه‌چیز از استرس و اضطراب گرفته تا افسردگی و بیماری‌های التهابی بهره می‌گیرند. یکی از نقاط شن‌من در بدن در گوش‌ها قرار دارد و نقطه دیگر آن روی مچ دست چپ است.

بیشتر بخوانید :

در محل تلاقی کانال حرکتی مچ دست و تاندون‌ها، نقطه‌ای وجود دارد که در طب سنتی چینی به آن Shenmen می‌گویند. بر اساس این طب، اگر شما دستبند – هر چقدر هم که باریک و نازک باشد – را به دست چپ ببندید، باعث آسیب دیدن و رگ‌به‌رگ شدن رباط‌ها و تاندون‌های مچ دست می‌شود. در مواردی که این آسیب جدی شود، ممکن است به بیماری «سندرم کارپال تونل» منجر شود، که در نتیجه‌ی فشردگی عصب میانی در ناحیه تونل کارپال ایجاد می‌شود. به‌دنبال این عارضه، انگشتان دست دچار اختلالات حسی و حرکتی می‌شوند. به همین خاطر است که می‌گویند دستبند را در دست چپ استفاده نکنید.

یکی دیگر از دلایلی که گفته می‌شود نباید دستبند را به دست چپ بست این است که می‌گویند مردان باید ساعت و دستبند را به دست چپ و زنان به دست راست ببندند. در گذشته‌ها، نیاکان ما این قانون را رعایت می‌کردند زیرا به تفاوت آناتومی بدن زنان و مردان معتقد بودند. بنابراین شما اگر زن و مونث هستید، مهم نیست که دستبند طلا، دستبند چرم یا دستبند مهره‌دار استفاده می‌کنید، فقط مهم این است که آن را به مچ دست چپ خود نبندید.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا

دستبند طلا و جذابیت‌های آن

 همه‌ی مردم دوست دارند تیپ و ظاهر زیبا و جذابی داشته باشند و برای این منظور هم از انواع مختلف وسایل زینتی و لباس و اکسسوری کمک می‌گیرند. یکی از جواهراتی که مثل یک برند برای شخصیت شما عمل می‌کند دستبند است. بنابراین در پوشیدن آن باید دقت کنید تا پیوندی شیک با سایر تیپ شما داشته باشد. مثلاً همیشه سعی کنید دستبند و ساعت خود را از زیر آستین بیرون بیاورید تا دیده شود. یا اگر ساعت لوکس و گران‌قیمتی دارید پیشنهاد می‌کنیم آن را در معرض خراش برداشتن با دستبند طلا قرار ندهید. یعنی هر دو را به یک دست نبندید. اگر مثلاً ساعت را به مچ دست چپ می‌بیندید، دستبند را حتماً در دست راست استفاده کنید.

همچنین باید بدانید که دستبند طلا در اندازه‌ی استاندارد باید کاملاً روی مچ دست شما بنشیند و خیلی بالا و پایین نشود. توجه داشته باشید که اصولاً پهن‌ترین قسمت مچ دست یا قسمت پایین استخوان مچ که در کنار کف دست قرار دارد را برای سایز دستبند اندازه‌گیری می‌کنند. این قسمت را با نخ یا متر اندازه بگیرید و عدد دقیق آن را یادداشت کنید. هنگام خرید دستبند، شما باید ۱.۳ سانتی‌متر به اندازه‌ی دور مچ اضافه کنید تا دستبند طلا در دست خیلی تنگ نباشد. اگر دوست دارید که دستبند طلا در دستتان آزاد باشد و حرکت زیادی داشته باشد بهتر است حدود ۲.۵ سانتی‌متر به عدد مچ دست خود اضافه کنید نه ۱.۳ سانتی‌متر.

بیشتر بخوانید :

همچین توصیه می‌کنیم که زیورآلات خود را همیشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب کنید. اگر دست‌های بزرگی دارید، حتماً دستبند طلای درشت خریداری کنید. چون دستبندهای ظریف روی دست‌های شما جلوه‌ی چندان زیبایی ندارند و اصلاً به چشم نمی‌آیند.

منبع : کیش طلا

کاربرد پلاتین در جواهرات

 بر اساس اسناد تاریخی، اولین بار بومیان قاره آمریکا در کشور اکوادور کنونی پلاتین را از شن‌های رودخانه استخراج کردند. سپس از آلیاژ پلاتین و طلا برای ساخت زیورآلات استفاده کردند. از آنجا که پلاتین به طور طبیعی دارای رنگ سفید و درخشندگی زیاد است همیشه در طول تاریخ در جواهرات کاربرد زیادی داشته و دارد.

فلز پلاتین در مقایسه با طلا مقاومت بیشتر در برابر کدر شدن نشان می‌دهد و از طلا هم کمیاب‌تر است. شکل‌پذیری آن هم بالاتر از طلا و نقره و مس است. به همین دلیل، پلاتین گزینه‌ی مناسبی برای ساخت جواهرات محسوب می‌شود. جواهرات پلاتین عموماً با عیار ۹۵۰ از هزار ساخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید :

 

جواهراتی که از پلاتین خالص ساخته می شوند، به‌خاطر خلوص بالا برای افرادی که نسبت به طلا حساسیت دارند، بهترین گزینه هستند. حساسیت برخی از افراد نسبت به طلا به خاطر آلیاژهایی مثل نیکل است که در روند ساخت جواهر استفاده می‌شوند. از آنجائیکه جواهرات پلاتینی حاوی آلیاژهای بسیار کمتری نسبت به طلا هستند، انتخاب خوبی برای کسانی به‌شمار می‌روند که نسبت به فلزات حساسیت دارند. برای درک بهتر باید بگوئیم که جواهرات پلاتینی از پلاتین بسیار خالص ساخته می‌شوند. در مقایسه با طلا، پلاتین شامل ۹۵ درصد پلاتین و ۵ درصد سایر فلزات است. یعنی برای ساخت جواهر پلاتینی، به آلیاژ بسیار کمی برای ترکیب شدن نیاز است. اما جواهر ۱۸ عیار طلا ۷۵ درصد خالص است و ۲۵ درصد باقیمانده‌ی آن یک آلیاژ مثل نقره، روی یا مس است. پس برای افراد که نسبت به طلا حساسیت دارند خرید طلا پلاتین نسبت به خرید طلا انتخاب هوشمندانه تری است.

البته باید توجه داشته باشید که قیمت پلاتین نسبت به طلا نوسان بیشتری دارد. این فلز معمولاً در وضعیت ثبات و رشد اقتصادی گران‌تر از طلاست و قیمت آن تا دو برابر طلا می‌رسد. اما در دوره‌های بی‌ثباتی اقتصادی گاهی از طلا ارزانتر می‌شود. دلیلش هم این است که پلاتین در درجه‌ی اول کاربرد صنعتی دارد.

منبع : طلا فروشی آنلاین کیش طلا

فرق پلاتین با طلا سفید

 با اینکه پلاتین و طلای سفید هر دو سایه‌ی نقره‌ای رنگ مشابه دارند و ظاهراً شبیه هم هستند، اما در واقعیت هیچ شباهتی با هم ندارند. این دو فلز از نظر مقاومت، قیمت، رنگ و دیگر ویژگی‌ها کاملاً با هم تفاوت دارند. در نگاه کلی می‌توان گفت، پلاتین سفیدتر، درخشان‌تر، مقاوم‌تر و گران‌تر از طلا سفید است. در واقع سنگین‌ترین و سخت‌ترین فلز سفید موجود در طبیعت، پلاتین است اما طلای سفید ترکیبی از چندین فلز است. اگر قصد خرید طلای سفید یا پلاتین دارید در این مقاله همراه ما باشید.

حالا برای اینکه فرق بین طلای سفید و پلاتین را بهتر متوجه شوید در زیر این دو فلز را با هم مقایسه کرده‌ایم.

قیمت

در مقایسه پلاتین با طلا سفید باید بدانید که پلاتین بسیار کمیاب و بسیار متراکم است که آن را به گران‌ترین فلز تبدیل کرده است. قیمت پلاتین بین دو تا پنج برابر گران‌تر از طلای سفید است. در نتیجه، خرید جواهرات از جنس طلای سفید به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر از جواهرات پلاتینی است.

تراکم و استحکام

پلاتین حدود ۲۰ درصد از طلای سفید متراکم‌تر است. ساختار متراکم پلاتین باعث شده تا در برابر خط و خش بسیار مقاوم باشد. در واقع پلاتینوم یکی از بادوام‌ترین فلزات برای ساخت زیورآلات ‌قیمتی بشمار می‌رود. این فلز وقتی خراش بر می‌دارد، برخلاف طلا در طول زمان دچار خوردگی و فرسایش نمی‌شود. همچنین پلاتین قابلیت خم شدن دارد و به همین خاطر خیلی سخت دچار شکستگی می‌شود. برای این ویژگی‌ها، اغلب برای ساخت زنجیرهای حلقه‌ای از این فلز استفاده می‌شود.

طلای سفید نیز دوام و پایداری خوبی دارد. اما استحکام آن به عیار طلا بستگی دارد؛ هر چه عیارش پایین‌تر باشد به این خاطر که طلای کمتری در خود دارد، دوام بیشتری خواهد داشت. در مقابل، طلاهایی که عیار بالا دارند، چون میزان طلای مصرفی در آن‌ها بیشتر است و از آنجا که طلا فلز نرمی محسوب می‌شود، در نتیجه ممکن است استحکام چندان بالایی نداشته باشد. همچنین باید بدانید که طلای سفید در مجاورت مواد شیمیایی موجود در خانه بسیار آسیب‌پذیر است. اما پلاتین این مشکل را ندارد.

خلوص

طلای سفید از ترکیب طلا با فلزات سفید دیگری مثل نقره، پالادیوم و نیکل ساخته می‌شود. یعنی دارای ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد آلیاژ است. اما پلاتین شامل ۹۵ درصد پلاتین و ۵ درصد سایر فلزات است.

وزن

به‌صورت کلی، مصنوعاتی که با پلاتین ساخته می‌شوند سنگین‌تر از نمونه‌های ساخته شده با طلای سفید هستند. این مساله اهمیت چندانی ندارد مگر اینکه بخواهید مثلاً حلقه‌ی بزرگ‌تری بخرید که سنگی هم روی آن سوار شده باشد. بنابراین، پیش از خرید به این نکته توجه داشته باشید که قطعه طلای سفید یا پلاتین انتخابی خود را آیا قرار است هر روز استفاده کنید یا فقط برای مناسبت‌های خاص! مسلماً محصول سنگین برای استفاده روزانه چندان گزینه مناسبی نیست.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا

نکاتی که قبل از خرید جواهر باید بدانید

 جواهر چیست؟

جواهر همان طلاست با این تفاوت که روی آن سنگ و نگین قیمتی سوار می‌شود. در واقع این سنگ‌ها و نگین‌ها هستند که طلا و جواهر را از هم متمایز می‌کنند. در واقع، برای ساخت یک جواهر ابتدا برای آن قالب طلایی (پایه‌ی جواهر) ساخته می‌شود تا در مراحل بعدی، نگین و سنگ بر روی آن قرار دهند.

جواهرات ممکن است از طیف گسترده‌ای از مواد ساخته شوند. سنگ‌های قیمتی و مواد مشابه مانند کهربا و مرجان، فلزات گرانبها، مهره‌ها و پوست‌ها به طور گسترده در ساخت جواهر استفاده می‌شوند و در این میان الماس از بیشترین اهمیت در ساخت جواهر برخوردار است.

در گذشته جواهر مصارف مختلفی از جمله رفع بلا و جلوگیری از آسیب شیطان داشت. اغلب مردم دوران باستان بر این باور بودند که جواهرات قدرت اثبات بی‌گناهی دارند یا می‌توانند پیشگویی کنند.

بیشتر بخوانید :

جالب است بدانید که در گذشته‌های دور، دسته‌بندی جواهرات فقط از روی رنگ آنها صورت می‌گرفت؛ به این شکل که به تمامی جواهراتِ به رنگ قرمز یاقوت، به جواهرات سبزرنگ، زمرد و به جواهرات آبی‌رنگ، یاقوت کبود می‌گفتند. اما در حال حاضر، به طور کلی ۴ نوع سنگ قیمتی (الماس، زمرد، یاقوت کبود و یاقوت قرمز) و تعداد زیادی سنگ‌های نیمه‌قیمتی همچون آمیتیس، سیترین، توپاز و… داریم؛ که پیاده شدن این سنگ‌ها روی زیورآلات طلا آنها را به جواهر تبدیل می‌کند.

خرید طلا نگین‌دار می‌تواند قوانین خاص خود را داشته باشد و بسته به نوع نگین و وزن آن، بر روی قیمت طلا تاثیر بگذارد.

– از جواهر‌فروشی‌هایی خرید کنید که معتبر باشند و جنس خریداری شده را تضمین کنند. جواهر‌فروشی‌های معتبر هنگام فروش، تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول پرداختی شما را کسر می‌کنند، اما در غیر این صورت، هنگام فروش جواهر، ممکن است ضرر زیادی متحمل شوید.

– درست است که سنگ و نگین‌های زینتی بر زیبابی قطعه‌ی طلا تاثیر بسیاری دارد، ولی قیمت محصول را هم تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در نتیجه، در زمان فروش مبلغ بسیار پایین‌تری در انتظار شماست. بعلاوه، ممکن است به دلیل شناخت کم، سنگ و نگین تقلبی خریده باشید که در این صورت بیشتر ضرر خواهید کرد.

– حتماً از فروشنده فاکتور دریافت کنید. فاکتور برای فروش جواهرات بسیار مهم است زیرا ثابت می‌کند که طلا و جواهر شما سرقتی و جعلی نیست.

منبع : گالری طلا و جواهر کیش طلا

نحوه ضدعفونی کردن جواهرات

 برای اشنایی با روش ضد عفونی کردن جواهرات در این مقاله با طلا فروشی اینترنتی کیش طلا همراه باشید.

نصف یک کاسه را با آب ولرم پر کنید. ۱/۴ پیمانه آمونیاک درون آب بریزید و هم بزنید.

جواهر را درون محلول بگذارید و اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه در کاسه بماند.

با استفاده از دستکش، جواهر خود را از داخل محلول آمونیاک خارج کنید و درون یک کاسه آب معمولی قرار دهید.

یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. جواهر را درون کاسه حرکت دهید.

با کمک یک مسواک نرم و تمیز، روی سطح سنگ‌های قیمتی را برس بزنید.

با احتیاط و خیلی آرام درون پایه‌ها و تمامی حفره‌های پایه‌ی جواهرات را مسواک بکشید تا تمام آلودگی‌ها تمیز شوند.

در آخرین مرحله، جواهر را روی یک حوله‌ی نرم و تمیز بگذارید تا کاملاْ خشک شود.

بیشتر بخوانید : خرید حلقه ازدواج

پس از خشک شدن، آن را با دستمال جیر برق بیندازید.

– جواهراتی هم که سنگ‌ها با چسب روی آنها سوار شده است، نباید خیس شوند چون می‌تواند چسب نگین‌ها را شل کند. بنابراین برای تمیز کردن چنین جواهراتی باید حوله‌ی نرمی را به مایع ظرفشویی آغشته کنید و سپس آن را بر روی طلا بمالید. بعد از آن هم با یک حوله‌ی خیس، مایع را از روی طلا پاک کنید. در آخر هم آن را خشک کنید.

– برای ضدعفونی کردن جواهرات که دارای سنگ‌های قیمتی مانند عقیق، مروارید، اپال و …هستند، بهتر است از آب داغ یا آب گرم استفاده نکنید. چون باعث می‌شود که سنگ‌های قیمتی ترک بخورند یا دچار شکستگی شوند.

– جواهراتی که با مروارید همراه هستند را هرگز با مواد شیمیایی نشوئید. برای این منظور از محلول صابون مایع و آب ولرم کمک بگیرید. مروارید را حتماً پس از شستن خشک کنید تا لکه‌ای روی سطح آن باقی نماند.

بیشتر بخوانید : خرید طلا آنلاین

نکاتی درباره طلاهای رنگی

 آیا انواع مختلف طلا و انواع رنگ‌های طلا را برای خرید طلای اینترنتی می‌شناسید؟ آیا می‌دانید که در صنعت جواهرسازی از بیشتر از یک نوع طلا استفاده می‌شود؟ در این حرفه با افزودن فلزات دیگر به فلز طلا در واقع آلیاژی از طلا می‌سازند که درجه‌ی سختی، کیفیت، عیار و حتی رنگ محصول نهایی را معین می‌کند. برای آشنایی با انواع مختلف طلا از شما دعوت می‌کنیم تا ادامه‌ی مطلب را مطالعه کنید. با گالری پرسته همراه باشید.

انواع مختلف طلا و رنگ‌های آن

با اینکه رنگ رایج طلا زرد است، اما در رنگ‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. رنگ طلا به نوع فلز بستگی دارد که با هم آلیاژ شده‌اند. در زیر مواد تشکیل دهنده‌ی طلاهای رنگی را توضیح داده‌ایم. اما پیش از آن باید توجه داشته باشید که طلای رنگی به اندازه‌ی طلای زرد باارزش است و از نظر قیمتی فرقی با هم ندارند. تفاوت رنگ آنها فقط به‌دلیل آلیاژی است که با طلا ترکیب شده است.

·         طلای زرد

·         طلای سفید

·         طلای رزگلد

·         طلای سیاه

·         طلای سبز

·         طلای توسی

·         طلای بنفش

·         طلای آبی

بیشتر بخوانید :

·         خرید گردنبند طلا

در بالا هم به طور مفصل توضیح دادیم که طلای رنگی از جنش طلای خالص نیستند و در ترکیب آنها از دیگر فلزها هم استفاده شده است. طلای خالص رنگ زرد کمی مایل به قرمز دارد. اما خوشبختانه با ترکیب طلا و فلزات مختلف می‌توان طلاهای رنگی زیبائی ساخت. نکته‌ی قابل ذکر در مورد انواع رنگ‌های طلا این است که به سه روش مختلف ساخته می‌شود: آلیاژی، میان‌فلزی و سطوح کارشده مانند لایه‌های اکسید.

از آن‌جا که طلا در حالت خالص بسیار نرم است، در جواهرسازی با افزودن فلز دیگری آن را مقاوم‌تر می‌کنند. برای ساخت طلای زرد معمولاً از مس استفاده می‌شود اما برای طلای سفید از فلزی سفید یا نقره‌ای رنگ استفاده می‌شود. به طور مثال، آلیاژ طلا برای ساخت طلای سفید معمولاً نیکل، منگنز، و پالادیم و در مواردی نقره، روی، پلاتین، و مس است. یا مثلاً آلیاژ طلا و پالادیم نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر است و برای سرویس‌های جواهرات و سنگ‌های قیمتی کاربرد دارد.

توجه داشته باشید که در زبان عامیانه گاهی به پلاتین هم طلای سفید گفته می‌شود در حالی‌که پلاتین فلزی متفاوت است و در مقایسه با طلا مقاوم‌تر، کمیاب‌تر، و رنگ آن درخشان‌تر از طلای سفید است. همچنین الکتروم که آلیاژی از طلا و نقره است و به‌طور طبیعی نیز یافت می‌شود گاه طلای سفید نامیده شده‌است.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 صفحه بعد
<-blogads->