ممکن است برای بسیاری از مردم، خرید طلای دست دوم با طلای نو فرقی نداشته باشد و آنها این فلز را می‌خرند تا سرمایه‌ای برای آینده داشته باشند. اما همان‌گونه که در تیتر مشخص شده است، طلای دست دوم دیگر اجرت ساخت طلا ندارد و این تفاوت بزرگ بین طلای نو و دست دوم می‌تواند خیلی روی قیمت آن اثر بگذارد. بنابراین این سوال که آیا طلای دست دوم بخریم یا نه و به ذهن رسیدن آن، چیزی است که ممکن است برای همه پیش بیاید و به دنبال جواب آن باشند.

طلا فلزی برای سرمایه گذاری

از قدیم الایام به یاد داریم که مردم و خصوصا خانم‌ها علاقه زیادی به خرید طلا و جواهرات داشتند و آن را هم به عنوان وسیله‌ای زینتی و هم به عنوان سرمایه‌ای برای روز مبادا می‌دانستند. زمان قدیم که قیمت طلا به اندازه امروز سیر صعودی نداشت، مردم با هر اندوخته‌ای از درآمدشان سراغ خرید طلا می‌رفتند و در آن زمان خیلی به انتخاب بین خرید طلای دست دوم و طلای نو فکر نمی‌کردند.

آیا خرید طلای دست دوم ایده خوبی است؟

بزرگترین مشکل طلای دست دوم این است، که خب قبل از شما توسط شخصی دیگر استفاده شده است. این بدان معناست که ظاهر آن کم و بیش کهنه شده است، بنابراین باید در نظر داشته باشید که بندها، گیره‌ها، زنجیرها، رینگ انگشتر و غیره شکل ظاهری خوبی ندارند و در ظاهر زرق و برق طلای نو را ندارند.

قبل از خرید طلا هدف خود را مشخص کنید

حالا که با خرید طلای دست دوم کنار آمدید و مشکلی با کهنه بودن آن ندارید، زمان آن رسیده است که هدف خود را از خرید این نوع طلای مشخص کنید. هدف از خرید طلای دست دوم و کم اجرت فرد به فرد فرق می‌کند و هر فرد بسته به نوع نیاز خود، این مدل طلا را انتخاب می‌کند.

قبل از خرید طلا حتما مشخص کنید که می‌خواهید طلا را به عنوان وسلیه‌ای زینتی بخرید، یا می‌خواهید این فلز گرانبها را برای آینده و روز مبادا داشته باشید و به چشم سرمایه به آن نگاه می‌کنید. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که طلا را وسیله‌ای زینتی می‌‌دانند و هدف اصلی آنها از خرید طلا، ظاهر زیبا و پر زرق و برق آن است، به هیچ عنوان سراغ خرید طلای دست دوم نروید.

اما اگر در دسته افرادی قرار می‌گیرید که به طلا به عنوان پول و سرمایه نگاه می‌کنند و ظاهر آن خیلی برایشان مهم نیست، شک نکنید که می‌توانید سرمایه خوبی با خرید طلای کم اجرت به دست آورید.

آیا طلای دست دوم بخریم

ممکن است برای شما پیش بیاید که از خرید وسایل دست دوم دل چرکین باشید و علاقه‌ای به این کار نداشته باشید. ممکن است ترجیح بدهید که از خرید طلای پر زرق و برق لذت ببرید، تا اینکه سراغ طلایی بروید که قبلا توسط فردی دیگر استفاده شده است.

باید عنوان کنیم که، درست است طلای دست دوم هیچ وقت جای طلای نو را در درخشش نمی گیرد، اما می‌تواند پول بیشتری در جیب شما باقی بگذارد و در آینده نیز برای فروختن آن بیشتر سود کنید.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا