طلای زرد و طلای سفید چیست؟

این دو رنگ طلا، هر دو از طلای خالص ساخته شده و در روند ساخت با آلیاژها مخلوط می‌شوند. چیزی به نام طلای سفید طبیعی وجود ندارد و طلایی که به صورت طبیعی استخراج می‌شود، رنگ طلایی دارد. طلا یک فلز گران‌بها است که بسیار نرم است، بنابراین هنگام ساخت جواهر و طلاهای زینتی باید با آلیاژها مخلوط شود تا به بتواند دوام و محکمی طلای ساخته شده را داشته باشد.

·        طلای زرد با مس، نقره، روی، نیکل و یا پالادیوم مخلوط می‌شود. از بین این آلیاژها، میزان مس برای حفظ رنگ طلایی بالاترین میزان را در این ترکیب دارد.

·        طلای سفید با آلیاژهای به رنگ نقره‌ای مانند پالادیوم و نیکل ترکیب می‌شود تا رنگ آن را کمتر کند و از میزان زردی آن کاسته شود. سپس با رودیم آبکاری می‌شود تا به آن طلا سفیدی که همه دیدیم، تبدیل شود.

بیشتر بخوانید : طلای ارزان

نقاط مثبت و منفی سرویس طلای سفید

طلا سفید رنگی است که معمولا در کل جهان همه آن را دوست دارند و بیشتر استفاده می‌شو، که دلیل اصلی آن نیز ست شدن راحت آن با لباس عروس و همچنین رنگ بیشتر پوست‌های صورت است. بنابراین اگر قصد دارید یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید و مطلقا برای عروسی ریسک نکنید، این رنگ سرویس طلا می‌تواند انتخاب مطمئنی باشد.

·        طلا سفید در سرویس طلا و هر نوع طلایی، معمولا ظاهری بسیار شیک‌تر از پلاتین دارد، اما از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه‌تر از پلاتین است. این دو از نظر ظاهری تقریبا ظاهری یکسان دارند، اما تنها تفاوت آنها همان میزان قیمت آنهاست

·        طلای سفید از طلای زرد دوام بیشتری دارد. این بخاطر این است که آلیاژهایی که با طلای سفید مخلوط می‌شوند، فلز بادوام‌تری نسبت به طلای زرد تولید می‌کند. طلای سفید به راحتی خراش برنمی‌دارد و فرو نمی‌رود.

·        طلای سفید نیاز به نگهداری بیشتری دارد. با گذشت زمان، روکش ردیم روی طلای سفید فرسوده می‌شود و کم کم رنگ زرد طلای زیرین آن نمایان می‌شود. بنابراین هر چند سال یکبار باید آن را دوباره در رودیم غوطه ور کنید. اما خبر خوب این است که با این کار سرویس طلای خود را نو می‌کنید و ظاهر آن را جلا می‌بخشید.

بیشتر بخوانید: طلای رزگلد

نقاط مثبت و منفی سرویس طلای زرد

سرویس طلای زرد کلاسیک و بدون تاریخ انقضا است. این رنگ سرویس طلا، به عنوان اولین سرویس‌ طلاهای عروسی استفاده می‌شد و برای همه ما حالت سنتی دارند.

·        سرویس طلای زرد برای عروس‌هایی که به دنبال سبک وینتج هستند، گزینه بسیار عالی است. طلای زرد ظاهر گرمی دارد و با لباس‌های عروس وینتج بسیار جذاب به نظر می‌رسند. این نوع رنگ سرویس طلا سال‌ها پیش به عنوان ترند استفاده می‌شد، اما امروزه افراد خاصی به دنبال این رنگ سرویس طلا هستند.

·        نگهداری سرویس طلای زرد آسان است و لازم نیست هر چند سال یک بار آن را در هر چیزی غوطه‌ور کنید. فقط به طور مرتب از سرویس طلای خود مراقبت کنید تا درخشش آن را حفظ کنید

·        تغییر اندازه گردنبند طلا ، انگشتر طلا و دستبند سرویس طلای زرد بسیار آسان‌تر و ساده انجام می‌شود. شاید ندانید، اما سایز انگشتان شما در طی سال‌ها تغییر می‌کند. تغییر اندازه طلای زرد برای جواهرسازان راحت‌تر است، زیرا نرم‌تر است و نیازی به آبکاری رودیم ندارند. همچنین، اگر به طور اتفاقی سرویس طلای شما آسیب ببیند، ترمیم طلای زرد راحت‌تر است.

اگر در بازار امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا اگر شما هم قصد خرید طلا به صورت اینترنتی دارید اینجا کلیک کنید.