خطای ECS هیوندای

 عبارت ECS مخفف Electronic Control Suspension یا کنترل الکترونیکی سیستم تعلیق است و در عمل بدین معنی است که سیستم تنظیم ارتفاع این خودرو دچار مشکل شده است.

بخش های مختلف سیستم Ecs جنسیس و سنتنیال

مهمترین بخش های سیستم تنظیم ارتفاع در جنسیس و سنتنیال عبارت اند از :

  • ECS
  • کمک های بادی در جلو
  • بالن ها در عقب
  • کمپرسور
  • سلونویید تقسیم
  • ریسرور
  • سنسور های ارتفاع سنج
  • سوپاپ تزریق فشار

بیشتر بخوانید :

راهنمای خرید قطعات هیوندا

 

مهمترین عوامل خرابی در سیستم ECS

شایع ترین حالت هایی که طی آن سیستم ecs دچار مشکل می شود عبارت اند از :

1. نشتی باد از کمک ها و بالن ها : در این وضعیت که به اصلاح پنچری بالن و کمک گفته می شود، باد سیستم خالی شده و خودرو میخوابد.

2. به هم ریختن تنظیمات سیستم، زمانی که خودرو دچار تعمیرات غیر اصولی شود و یا به دلیل خرابی یکی از کمک ها یا بالن ها به مدت طولانی و عدم رفع مشکل، خودرو از کالیبره خارج شده و کج و یا می خوابد.

3. آسیب هایی که در اثر خرابی شلگیر خودرو در سمت شاگرد به مجموعه کمپرسور و سلونویید تقسیم و سیم کشی این قسمت وارد می شود.

عیب یابی و تعمیرات اصولی تنظیم ارتفاع جنسیس و سنتنیال

زمانی که چراغ ECS در جنسیس و سنتنیال روشن می شود عموما عملکرد دکمه های تغییر ارتفاع از کار می افتد، برای شناسایی عیب و تعمیر آن باید با دیاگ های تخصصی ابتدا مورد را بررسی کرده و سپس اقدام به تست های فیزیکی نمایید.

منبع : فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استار پارت

مزیت های خرید آنلاین لوازم یدکی کیا

 خرید راحت تر

یکی از مهم ترین مزیت های خرید های اینترنتی این است که می توانید خیلی راحت و بی دردسر لوازم و قطعاتی که می خواهید را انتخاب کنید و سفارش دهید بدون اینکه در ترافیک بمانید و یا بخواهید در فروشگاه های مختلف به دنبال لوازم مورد نیازتان بگردید می توانید در خانه بنشینید و لوازم و قطعات مورد نظرتان را سفارش دهید. البته باید توجه داشته باشید که حتما از فروشگاه با کیفیتی لوازم و قطعات مورد نیازتان را تهیه کنید.

قیمت ارزان تر

معمولا خرید آنلاین اگر انجام دهید متوجه می شوید که در سایت می توانید با تخفیف بیشتری خرید خود را انجام دهید. برخی از فروشگاه های اینترنتی برای خرید انلاین تخفیف هایی را برایتان در نظر گرفته اند که بتوانید خرید راحت تر با قیمت منسب تری داشته باشید.

بیشتر بخوانید :

تنوع بیشتر

به طبع هنگامی که شما در خانه خود نشسته اید و با خیال راحت در حال بررسی محصولات آن فروشگاه می باشید می توانید بهترین انواع قطعات و لوازم یدکی کیا را انتخاب کنید.در این صورت راحت تر می توانید متوجه شوید که فروشگاه مورد نظر شما چه مدل از لوازم یدکی کیا و یا سایر خودرو ها را دارد.

مقایسه راحت تر قیمت ها

از دیگر مزیت های خرید آنلاین این است که به راحتی می توانید قیمت لوازم و قطعات را در فروشگاه های مختلف با هم مقایسه کنید.در هنگام خرید قطعات یدکی چه فاکتور هایی را باید در نظر بگیرید؟یکی از مهم ترین نکاتی که برای شناخت بهترین نمایندگی های فروش لوازم یدکی خودرو ها باید مورد بررسی قرار گیرد تحقیق در مورد آن فروشگاه می باشد.تحقیق خود را انجام دهید. از هر صاحب اتومبیل باتجربه ای که می شناسید بپرسید و او به شما خواهد گفت که بسیار مهم است که قبل از خرید یک قطعه خاص، باید حسابی دقت کنید.بنابراین پس از سؤال از شرکت سرویس دهنده اتومبیل که قطعات یدکی در خودروی شما نیاز به تعویض دارد یا خیر، لازم است تا تحقیق در مورد فروشگاه را شروع کنید.

منبع : فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو

تاریخچه شرکت خودرو سازی کیا

 شرکت خودرو سازی کیا موتورز به‌عنوﺍن قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کرهﺍی، در سال 1944 با موضوع ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی، شروع به کار نمود. در سال 1952، ﺍین شرکت نام خود رﺍ ﺍز «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا تغییر دﺍد و چندی بعد شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سوﺍری کرد. در سال 1986 و با همکاری شرکت فورد، کیا موتورز مبادرت به ساخت برخی ﺍز مدل‌های مزدا مانند مزدا فامیلا هم برﺍی بازﺍر دﺍخلی و هم برﺍی بازﺍر خارجی (جهت صادرات) نمود. ﺍین مدل‌ها همچنین شامل کیا پرﺍید (بر مبنای مدل مزدﺍ 121) و کیا ﺁوﻻ بودند، که در بازﺍر آمریکای شمالی و استرالیا با نام‌های فورد فستیوا و فورد ﺍسپایر به فروش رفت.

کیا موتورز که در سال 1986 تنها 26 دستگاه خودرو تولید کرده بود، در سال 1987 در فاصله تنها یک سال، تولیدش را به 95٫000 دستگاه افزایش داد. در سال 1992، کیا موتورز آمریکا، در ایالات متحده آمریکا شروع بکار نمود. ﺍولین خودروی دﺍرﺍی برند کیا، در ﺍیاﻻت متحده ﺍز طریق 4 شعبه نمایندگی فروش در پورتلند، اورگن و در فوریه 1994 به‌فروش رفت. ﺍز ﺁن زمان، کیا به صورتی روش‌مند فعالیت خود رﺍ توسعه دﺍد. نمایندگی‌های فروش در سال 1994 مدل کیا سفیا ﺍین شرکت رﺍ به فروش رساندند و بعد ﺍز مدتی، ﺍندک خط تولید محصول ﺍین شرکت، ﺍز طریق مدل کیا اسپورتیج، شرکت گسترش یافت.

با ﺍین حال، ورشکستگی شرکت کیا در سال 1997؛ که در جریان بحرﺍن مالی ﺁسیا رخ دﺍد، موجب گردید که ﺍین شرکت توسط دیگر شرکت خودروساز کرهﺍی، هیوندای موتور در سال 1998 ﺍز طریق خرید سهام شرکت فورد، که در سال 1986 بخشی ﺍز سهام ﺍین شرکت رﺍ خریدﺍری نموده بود، تصاحب گردد.در سال 1998، شرکت کیا موتورز با مدیریت هیوندای موتور گروپ، شروع به صادرﺍت خودروی کیا منتور نمود. این مدل از کیا رقیب مدل‌ها فورد ﺍسکورت و اپل ﺁسترﺍ در بازار اروپا بود، که به جهت قیمت پائین، فروش نسبتأ خوبی در اروپا داشت. سپس در اواسط دهه 1990 مدل هاچ‌بک منتور، با نام کیا شوما عرضه شد. تغییر ظاهری (فیس لیفت) که در سال 1999 صورت گرفت، کیا منتور رﺍ همچنان در رده سدان نگاه دﺍشت.

بیشتر بخوانید :

کیا به بازﺍر خودروهای خانوﺍدگی، تا زمانی که کیا کردوس رﺍ تولید نمود، وﺍرد نگردید. کردوس که ماشینی چهار در و در کلاس سدﺍن بود، در سال 1999 ﺍرﺍئه شد. ﺍین خودرو ﺍندﺍزه مشابهی با فورد موندئو دﺍشت، ﺍما در هنگام ارائه ﺁن به بازﺍر ﺍز نظر ﺍندﺍزه، کوچکتر فورد فوکوس بود. ﺍین خودرو دﺍرﺍی تزئینات دﺍخلی ویژه، محفظه صندوق عقب بزرگ، قیمت رقابتی و سطوح باﻻی تجهیزﺍت بود، ﺍما جذﺍبیت کمتری برﺍی بازارهای جهانی دﺍشت.

خودروی جانشین کیا برﺍی کردوس، یعنی کیا مجنتیس در سال 2001 نتوﺍنست محبوبیت کیا کردوس رﺍ ﺍحیا کند. کیا در سال 1999 با خودروی کیا سدونا وارد بازﺍر خودروهای ام‌پی‌وی شد. در زمان ﺍرﺍئه ﺍین خودرو به بازﺍر، ﺍرزﺍن‌ترین خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای کلاس ام‌پی‌وی در بریتانیا شناخته شد.ﺍین مدل‌ها تا سال 2004 که مدل کیا سرﺍتو به بازﺍر عرضه شد، به فروش رفت و همین ﺍمر سبب گردید تا شرکت کیا موتورز، به عنوﺍن یکی ﺍز خودروسازﺍن جدی، وﺍرد عرصه رقابت گردد. خودروی اس‌یووی کیا اسپورتیج در سرتاسر ﺍروپا عمومیت پیدﺍ کرد، ﺍما ﺍز سال 2002 بود که کیا فروش بیشتری رﺍ ﺍز طریق عرضه مدل کیا سورنتو در بازﺍر بدست ﺁورد.( جهت کیب اطلاعات بیشتر پیرامون خودرو کیا اسپورتیج اینجا کلیک کنید.)

منبع : https://www.star.parts/shop/

آشنایی با برخی از مهم ترین قطعات و لوازم یدکی خودرو

 استارت

وقتی شما کلید استارت خودروی خودتان را فشار می‌دهید ، موتور استارت که یک الکتروموتور است فعال شده و باعث روشن شدن ماشینتان می شود. تجربه نشان داده است که استارت بدون اطلاع قبلی و کاملا ناگهانی از کار می‌افتد.استارت خیلی گران قیمت نیست و تعویض آن در اکثر خودروها به سادگی امکان پذیر است. اگر استارت زدید و استارت خودروی شما کار نکرد به احتمال زیاد موتور آن سوخته و باید آن را تعویض کنید.

کمپرسور کولر

رایج ترین مشکلی که در سیستم کولر خودرو پیش می‌آید بروز نشتی در مدار کولر است. اگر نشتی کولر خودروی خود را چک کردید و از عدم نشتی در مدار کولر خودروی خود مطمئن شدید ، میتوانید به سراغ کمپرسور کولر خود بروید .اکثر کمپرسورهای کولر خودروها دارای یک کلاچ هستند که در هنگام نیاز کمپرسور را درگیر میکنند و در مواقع عدم نیاز کمپرسور کولر را غیر فعال مینمایند.اگر عمر این کلاچ تمام شده باشد می‌تواند سبب از کار افتادن کمپرسور شود.همچنین بروز ایراد در لوازم داخلی کمپرسور نیز می‌تواند باعث شود که کمپرسور فشار کافی را تولید نکند و افت فشار این قطعه نیز می‌تواند سبب کارنکردن سیستم کولر شود. به هر حال اگر هر کدام از این مشکلات برای کمپرسور خودرویتان پیش آمد نیاز خواهید داشت تا آن را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید که اگر نیاز به خرید لوازم یدکی برای این مشکل باشد به شما اعلام کند.

بیشتر بخوانید :

پلوس

نام اصلی پلوس خودرو Axle Shaft است وظیفه‌ی انتقال نیرو از دیفرانسیل به چرخ را دارد. بیشترین مورد خرابی که در پلوس خودروی شما پیش می‌آید، پاره شدن گردگیرهای آن است.

سیبک فرمان

سیبک فرمان خودرو یکی از انواع اتصالات است که حرکت سیستم فرمان را به چرخ‌های جلو منتقل میکند . اگر سیبک فرمان خودرویتان دچار مشکل شده، در هنگام افتادن خودرو در دست اندازها صدای بسیار بدی به گوش خواهد رسید و شما باید به یک تعمیرکار برای تعویض سیبک ها مراجعه کنید. همیشه به مشتریان محترم پیشنهاد میکنیم که حتما از قطعات اصلی استفاده کنند و به خاطر اندک تفاوت قیمت ، درگیر تعویض قطعات خودرویشان در فاصله زمانی نزدیک نشوند.خصوصا برای قطعاتی مانند سیبک و ….. که در دسته قطعات جلوبندی قرار میگیرد و معمولا به دلیل مصرف مداوم از خودرو دچار فرسودگی میشوند و نیاز به تعویض پیدا میکنند .

میل سوپاپ

میل سوپاپ با نام میل بادامک نیز شناخته می‌شود. کار میل سوپاپ باز و بسته کردن سوپاپ‌های ورودی و خروجی است. پیشرانه‌ی یک خودرو می تواند یک، دو، یا حتی چهار میل سوپاپ داشته باشد.میل سوپاپ‌ها قطعاتی هستند که عمر بالایی دارند و معمولا خراب نمی‌شوند اما افت فشار روغن و یا کمبود روغن در پیشرانه‌ی خودرو می تواند باعث آسیب به میل سوپاپ شود.اگر مکانیک به شما گفت که نیاز به تعویض میل سوپاپ وجود دارد مطمئن باشید که خودروی شما با مشکلی جدی مواجه شده است.

منبع : استارپات

رفرنس : نمایندگی فروش قطعات هیوندای

نحوه خرید لوازم یدکی هیوندای به صورت آنلاین

 همانطور که می دانید برای خرید لوازم یدکی هیوندای لازم است تا عوامل متعددی را مورد بررسی قرار دهید.در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص انواع قطعات هیوندای و همچنین نحوه خرید لوازم یدکی هیوندای اطلاعاتی را به دست آورید.

 راهنمای خرید آنلاین لوازم یدکی هیوندای

برای خرید لوازم یدکی هیوندای و همچنین سایر قطعات به صورت آنلاین لازم است تا چه عواملی را مورد بررسی قرار دهید؟

شناخت درست از قطعات و نیازتان

هنگامی که به فروشگاه قطعات و لوازم یدکی می روید لیستی تهیه کنید. ابتدا لازم است تا در مورد تمامی قطعات اطلاعات لازم را به دست آورید و اول از همه بدانید که به چه قطعاتی برای خودرویتان نیاز دارید سپس خرید لوازم یدکی هیوندای را انجام دهید.

در مورد فروشگاه های آنلاین تحقیق کنید.

یکی دیگر از عوامل مهمی که در هنگام خرید قطعات و لوازم یدکی باید مورد توجه قرار دهید انتخاب درست فروشگاه می باشد.فروشگاه های آنلاین انواع مختلفی دارند و شما ابتدا لازم است تا در مورد آن فروشگاه اطلاعات لازم را کسب کرده سپس اقدام به خرید قطعات یدکی کنید.

اهمیت خدمات پس از فروش

قبل از اینکه دکمه پرداخت و خرید قطعات یدکی را بزنید لازم است تا در مورد آن قطعات اطلاعات کافی را به دست آورید. همچنین از خدمات پس از فروش آن فروشگاه اطمینان پیدا کنید و اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید.

از فروشگاه های مطمئن خرید کنید

از جمله مهم ترین نکاتی که در مورد خرید لوازم یدکی هیوندای و همچنین سایر خودرو ها لازم است تا انجام دهید خرید لوازم یدکی از فروشگاه های معتبر و شناخته شده است.

حتما بخوانید :

تولیدات فعلی شرکت هیوندای

 هیوندای الانترا

هیوندای الانترا یکی از محبوب‌ترین خودروهای هیوندای موتور محسوب می‌شود، که تاکنون یک بار نیز بعنوان خودروی سال در آمریکای شمالی برگزیده شده است. الانترا بعنوان یک سدان کوچک و فشرده اما کامل و با موتورهای 1٫6 و 1٫8 لیتری عرضه می‌شود. این خودرو از سال 1990 در خط تولید هیوندای موتور قرار گرفته و تاکنون پنج نسل از آن، طراحی و تولید شده است.

هیوندای آی30

هیوندای آی30 اشتراکات فراوانی با الانترا دارد، اما بزرگترین تفاوت آن در سبک هاچ‌بک بدنه می‌باشد. در کانادا و ایالات متحده آمریکا با نام الانترای واگن یا نسل چهارم الانترا عرضه می‌شود. پلتفرم این اتومبیل با کیا سید یکسان و مشترک است. مشخصات این مدل شامل: طول*عرض*ارتفاع 430*178*148 سانتی‌متر، فاصله دو محور جلو و عقب 265 سانتی‌متر و وزن خالص آن معادل 1185 کیلوگرم می‌باشد.

هیوندای آی40

هیوندای آی40 یکی از جوانترین خودروهای هیوندای است، که در سال 2011 معرفی شد و در رده خودروهای خانوادگی متوسط و بزرگ قرار می‌گیرد. این خودرو در دو نوع سدان چهار در و واگن پنج در تولید می‌شود و در پلتفرم با سوناتا یکی است و آن را نسخه اروپایی سوناتا می‌دانند. مدل آی40 بجز اروپا، در استرالیا و نیوزیلند نیز به فروش می‌رسد.

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های کمپانی هیوندای موتور در سال‌های گذشته به‌شمار می‌آید. سابقه تولید این خودرو به سال 1985 بر می‌گردد. نسل ششم سوناتا دیگر یک خودرو فول سایز شناخته می‌شود. موتورهای 2 و 2٫4 لیتری روی این خودرو قرار می‌گیرند.

هیوندای آزرا

هیوندای آزرا سابقه‌ای طولانی دارد و از سال 1986 در خط تولید هیوندای قرار دارد و فاصله بین دو خودروی سوناتا و جنسیس سدان را پر می‌کند. این خودرو در کلاس لوکس قرار گرفته و در حال حاضر موتورهای 2٫4 لیتری، 3 لیتری و 3٫3 لیتری روی این اتومبیل قرار می‌گیرند.

هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای جنسیس کوپه را می‌توان تلاش هیوندای برای تمایز بین محصولات عادی و لوکس خود دانست. جنسیس کوپه از سال 2008 وارد بازار شد. این خودرو اولین مدل کوپه دیفرانسیل عقب هیوندای بود که در پلاتفرم با جنسیس سدان اشتراکاتی دارد. در حال حاضر دو موتور دو لیتری چهار سیلندر توین توربو و شش سیلندر 3٫8 لیتری روی جنسیس کوپه قابل انتخاب می‌باشند. مدل چهار سیلندر 274 اسب بخار نیرو و 275 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این اعداد برای مدل شش سیلندر به ترتیب 348 اسب و 295 پوند فوت می‌باشند.

هیوندای جنسیس سدان

هیوندای جنسیس سدان، یکی از خودروهای لوکس کره‌ای است، که برای رقابت با خودروهای لوکس اروپایی و ژاپنی وارد بازار شده است. جنسیس سدان فعلی، در سال 2008 رونمایی شد. سدان لوکس جنسیس همان راهی را می‌رود که نیسان با اینفینیتی و تویوتا با لکسوس پیموده‌اند.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه را باید محبوبترین شاسی بلند هیوندای دانست که با قیمت مقرون بصرفه و توانایی‌های مناسب و امکانات خوب خود، مشتریان زیادی را برای خود دست و پا کرده است. سانتافه در پلاتفرم با کیا سورنتو شریک می‌باشد. از ماه ژوئن نسل سوم سانتا فه در مدل 5 نفره و از ماه نوامبر مدل 7 نفره آن به بازار خواهند آمد. مدلهای با هفت صندلی از فاصله بین دو محور بیشتری برخوردارند و همچنین هواکش موتور، رینگهای 18 اینچی، اگزوز و فرم بدنه آنها متفاوت می‌باشد.

هیوندای توسان

هیوندای توسان فعلی اولین بار در سال 2009 در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآمد. هیوندای برای تولید این مدل 36 ماه زمان و 225 میلیون دلار صرف توسعه و تحقیق نموده است. موتورهای بنزینی 1٫6، 2 و 2٫4 لیتری روی توسان قابل نصب اند. موتور چهارسیلندر 2 لیتری 165 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و مدل 2٫4 لیتری هم 176 اسب بخار. هیوندای توسان، همانند برادر بزرگتر خود در دو نوع دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید قطعات هیوندا

منبع : فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو

بررسی خودرو هیوندای سانتافه 2019

 شناخت بیشتر خودرو هیوندای سانتافه 2019 (Hyundai Santa Fe 2019) و آپشن های این خودرو

خودرو هیوندای سانتافه 2019 (Hyundai Santa Fe 2019) با شکل ظاهری جدید و خاص راهی بازار شد.

این خودرو در تیپ های SE ، SEL ، SEL Plus ، Limited ، Limited 2.0T ، Ultimate ، Ultimate 2.0T تولید و عرضه گردیده است.

در این مبحث شکل ظاهری و آپشن های تیپ Ultimate 2.0T که نسخه کامل و آپشنال این خودرو است را بررسی می کنیم.

همچنین آپشن های این خودرو را بررسی و راجع به آن ها توضیح می دهیم.

شکل ظاهری خودرو

شکل ظاهری خودرو هیوندای سانتافه 2019 در تیپ های مختلف با هم متفاوت است اما به طوری کلی در بدنه این خودرو

تفاوت در پروژکتورها جلو پنجره و رینگ چرخ هاست

شکل ظاهری بدنه تیپ Ultimate 2.0T

نمای داخلی خودرو هیوندای سانتافه 2019 در تیپ های مختلف در شکل ظاهری داشبورد، دستگیره ها و ابعاد نمایشگر با هم متفاوت هستند.

نمای داخلی تیپ Ultimate 2.0T

این خودرو در رنگ های :

سفید مرواریدی، نقره ای، خاکستری، برنزی، نارنجی، قرمز، دودی، آبی کاربنی و مشکی تولید شده است.

بیشتر بخوانید :

آپشن های خودرو

این خودرو آپشن های جدید و جالبی دارد که بسیار کاربردی هستند و ایمنی سرنشینان و خودرو را افزایش می دهد.

دستیار خروج ایمن :

این آپشن به این گونه عمل می کند که پس از پارک کردن خودرو.

سنسوری فعال می شود که سرنشینان سمت خیابان اگر بخواهند پیاده شوند.

اطراف را اسکن می کند که اگر خودرویی از اطراف نزدیک شود درب قفل می شود که سرنشین نتواند پیاده شود.

این آپشن بیشتر برای زمانی است که کودک عقب خودرو نشسته باشد.

پیشگیری از برخورد :

این سنسور هنگام روشن شدن خودرو فعال می شود تا هنگام ترمز نگهانی خودرو جلویی

و یا عبور نگهانی عابر پیاده هشدار دهد و در صورت لزوم ترمز کند.

هشدار نقطه کور:

این سنسور با هشدار شنیداری و دیداری نزدیک شدن خودرو به نقاط کور را هشدار می دهد.

هشدار نگه دارنده در مسیر :

این سنسور در صورت خروج از لاین حرکتی خودرو به راننده هشدار می دهد.

دستیار پرتو نور :

این سنسور ترافیک روبرو را بررسی می کند و با توجه به آن نور بالا و یا نور پایین خودرو را تعویض می کند.

اخطار توجه راننده :

این سیستم با آنالیز کردن مدل رانندگی فرد، سرعت خودرو، زاویه فرمان و دیگر اطلاعات.

در صورت تشخیص خواب آلودگی و یا عدم توجه راننده به مسیر.

با هشدار صوتی و بصری راننده را هوشیار می کند.

کروز کنترل هوشمند :

با آنالیز ترافیک سرعت پیشنهادی برای کروز کنترل را برای راننده تعیین می کند.

هشدار برخورد از عقب :

این سنسور با پیشرفت نسبت به نسل های گذشته

زاویه بیشتری را تحت کنترل می گیرد و به شما هشدار نزدیک شدن اجسام از عقب خودرو را می دهد.

هشدار جا ماندن در خودرو :

این سنسور عقب خودرو را اسکن می کند.

در صورت جا ماندن کودک یا حیوان خانگی.

به موبایل راننده هشدار می فرستد و به او خبر می دهد.

منبع : نمایندگی رسمی فروش قطعات هیوندای

 

هیوندای i10 جدید به زودی عرضه می شود

 هیوندای i10 جدید در کمال ناباوری وارد بازار می شود. اما با چه آپشن هایی ؟؟ در این با استار پارت نمایندگی نمایندگی رسمیفروش قطعات هیوندای و کیا همراه باشید تا نسل جدید این خودرو بیشتر اشنا شوید.

شرکت هیوندای در بازاری که خودروهای شاسی بلند و سدان با امکانات و آپشن های جدید خارق العاده جولان می دهند.

اعلام کرد که طراحی جدید خودرو هاچ بک i10 با امکانات و آپشن های جدید وارد بازار می شود.

شرکت هیوندای اعلام کرد که تمامی آپشن هایی که در خودروهای جدید خود نظیر سانتافه 2019 قرار داده است در این خودرو نیز وجود دارد.

این تصمیم برای شرکت هیوندای یک ریسک بزرگ محسوب می شود.

این در حالی است که دیگر شرکت های سازنده خودرور تمایلی به تولید و عرضه خودروهای هاچ بک ندارند.

فورد، پژو، فولکس و دیگر شرکت های سازنده خودرو که در لیست خودروهای خود، خودرو هاچ بک را داشتند تصمیم بر این گرفتند که تولید این خودروها متوقف کنند.

رونمایی این خودرو چند روز دیگر در نمایشگاه خودرو فرانکفورت اتفاق می افتد.

با تمام این توضیحات تولید هاچ بک هیوندای i10 جدید برای این شرکت فوایدی هم دارد.

اول اینکه با توجه به مشخصات این خودرو هیچ رقیبی در کلاس خودروهای هاچ بک برای i10 وجود ندارد.

دوم اینکه این یک خودرو با امکانات است که نسبت به خودروهای دیگر اقتصادی تر است.

وم اینکه هیوندای با تولید این خودرو طرفداران هاچ بک را به سوی خود جذب می کن

حتما بخوانید :

مقایسه هیوندای پالیسید و کیا تلوراید؟

 بعد از معرفی تلوراید توسط کمپانی کیاموتورز، هیوندای نیز خودرویی در همان کلاس و طبقه بندی معرفی کرده است. هیوندای پالیسید خودروی عضولانی کمپانی هیوندای موتورز می باشد که برای دیگر خودروها رقیبی سر سخت به شمار می آید. در این با استار پارت نمایدنگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید تا به مقایسه این دو خودرو بی رغیب از دو کمپانی هیوندای و کیا بپردازیم.

پیشرانه

هیوندای پالیسید از پلتفرم یکسان با کیا تلوراید بهره می ‌برد، همچنین این دو خودروی کره ‌ای دارای موتور یکسان نیز هستند.

در هر دو خودرو از یک موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری استفاده شده است که قادر به تولید 291 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور است.

جعبه دنده بکار برده شده در این خودروها نیز یکسان و از نوع 8 سرعته اتوماتیک می باشد.

هیوندای پالیسید به دلیل وزن بیشترش نسبت به تلوراید مصرف سوخت بیشتری نیز دارد، به طوری که در هر صد کیلومتر مصافت شهری 12.38 لیتر بنزین مصرف می کند ولی رقیب آن 11.76 لیتر بنزین مصرف می کند. مصرف سوخت غول هیوندای در جاده و سیکل ترکیبی به ترتیب 9.04 و 10.7 لیتر و برای غول کیا 9.04 و 10.26 لیتر می باشد.

بیشتر بخوانید :

طراحی

در طراحی دو خودرو هر دو کمپانی موفق ظاهر شدند و به شکل ویژه ای خودروی خود را طراحی نموده اند. کیا تلوراید یک خودروی عضلانی و آفرود است، در حالی که هیوندای پالیسید به صورت یک خودروی لوکس طراحی شده است.

هیوندای در طراحی خود سعی داشته خودروی خود را عضلانی تر نشان دهد و کیا طراحی شبیه به محصولات رنجرور داشته که به نظر کیا محصولی جوان پسند تر را راهی بازار کرده است.

در طراحی داخلی هیوندای و کیا عملکرد خوبی داشته اند و هر دو از کیفیت بالایی برخوردارند و راحتی سر نشینان را فراهم می کنند.

در آخر، خودروها، شاسی بلندهای بی‌ نظیری هستند که با انتخاب هر یک از آن ‌ها پشیمان نخواهید شد و به نظر می‌ رسد کیا تلوراید و هیوندای پالیسید دو خودروی بی رقیب حداقل در بازه زمانی کنونی باشند.

منبع

بررسی آپشن های هیوندای توسان

 هیوندای توسان نخستین بار در سال 2004 معرفی و در بازارهای جهانی عرضه شد. تاکنون سه نسل از این کراس‌ اوور کامپکت به بازار آمده است که هر سه نسل به بازار ایران نیز راه پیدا کرده ‌اند.

آپشن های توسان

سیستم اتوپارک در هیوندای توسان

سیستم اتوپارک که تنها در برخی نسخه ‌های فول ‌آپشن هیوندای توسان وجود دارد؛ بدین صورت عمل می ‌کند که ابتدا راننده، خودرو را در نزدیکی مکان مورد نظر برای پارک‌ کردن متوقف می ‌کند، سپس سیستم با بهره‌گیری از سنسورهای روی سپرها، فضای مورد نظر را بررسی می‌ کند. در صورتی که فضا از سوی سیستم مناسب ارزیابی شد، دستورالعمل های لازم به صورت صوتی و تصویری به راننده داده می ‌شود تا فرآیند پارک ‌کردن کامل شود.

در طی فرآیند پارک‌کردن، کنترل گاز، ترمز و حالت گیربکس، برعهده راننده است و تنها عملکرد فرمان به صورت خودکار خواهد بود.

سیستم کنترل ترمز در سراشیبی (DBC) و سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)

سیستم DBC در هنگام پایین‌ آمدن از تپه‌ هایی با شیب تند، ترمز خودرو را به صورت اتوماتیک کنترل می‌ کند تا تمرکز راننده به صورت کامل روی کنترل فرمان باشد و در نتیجه، از بروز حادثه جلوگیری شود.

سیستم HAC نیز زمانی وارد عمل می ‌شود که راننده قصد خارج‌ کردن خودرو از پارک و شروع حرکت در یک سربالایی را داشته باشد. در این هنگام، سیستم مذکور با نگه ‌داشتن ترمز تا زمان فشردن پدال گاز از سوی راننده، از عقب ‌رفتن ناخواسته خودرو جلوگیری می ‌کند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید لوازم یدکی هیوندای

سیستم شناسایی و هشدار نقاط کور (BSD)

BSD یکی دیگر از آپشن های هیوندای توسان است. هنگامی ‌که وسیله نقلیه ‌ای در نقاط کور آینه‌ ها قرار داشته باشد و یا با سرعت زیادی به خودرو نزدیک شود؛ سیستم BSD وارد عمل می ‌شود و با روشن‌ کردن یک چراغ هشدار درون آینه جانبی و همچنین هشدار صوتی، راننده را از وجود خطر آگاه می ‌کند.

گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو توسان

صندلی ‌های جلوی هیوندای توسان علاوه بر تنظیم برقی، به گرمکن سه‌ حالته و سردکن نیز مجهز هستند. با فعال کردن گرم کن، المنت‌ های موجود درون صندلی گرم می‌ شوند و در سرمای زمستان، دمایی مطلوب را برای سرنشینان به ارمغان می‌ آورند.

در فصل گرم سال نیز با فعال کردن سرد کن، فن های موجود درون صندلی روشن شده و هوا را از درون روزنه‌ های ریز روکش چرمی صندلی، به بیرون می‌ دمند؛ این عمل مانع از عرق کردن بدن سرنشین خواهد شد. در برخی از نسخه‌ های توسان، صندلی ‌های عقب نیز به گرم کن دوحالته مجهز هستند.

منبع

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 صفحه بعد
<-blogads->