ممکن است این سوال برای شما نیز به وجود آمده باشد که تفاوت نیم ست با سرویس طلا چیست؟ یا هر کدام چه مواردی دارند که آنها را از هم متفاوت می‌کند. حتی برخی افراد قبل از اینکه بخواهند بدانند که سرویس طلای عروس سفید بخریم یا زرد، به دنبال جوانب مثبت و منفی نیم ست و سرویس طلا می‌روند، تا خرید به صرفه و در عین حال خوبی داشته باشند.

در این مقاله  از طلا فروشی آنلاین کیش طلا قصد داریم تا در مورد تفاوت نیم ست با سرویس طلا صحبت کنیم و به شما بگوییم که هر کدام از چه اکسسوری‌هایی تشکیل شده‌اند. اما برای شروع حتما باید تعریفی از هر کدام داشته باشیم تا راحت‌تر بتوانیم تفاوت این دو را درک کنیم.

بیشتر بخوانید : بهترین زمان خرید طلا

نیم ست طلا

نیم ست طلا را، با توجه به نامی که دارد می‌توانیم مجموعه‌ای کوچک‌تر از سرویس طلا بدانیم. هنگام خرید سرویس طلا با مجموعه‌ای کامل که شامل دستبند، گردنبند و گوشواره می‌شود رو به رو هستیم ، اما نیم ست معمولا یکی از این موارد را ندارد و حتی در برخی موارد، دو مورد از اکسسوری‌های داخل سرویس طلا را ندارد.

معمولا افرادی که به دنبال خرید نیم ست طلا میٰ‌روند، به دنبال این هستند که خرید به صرفه‌تر داشته باشند و همچنین کالایی که می‌خرند به بزرگی سرویس طلا نباشد. نیم ست طلا و طرح‌های آن معمولا نسبت به سرویس طلا ظریف‌تر است و به همین خاطر، افرادی که به دنبال خرید نیم ست طلا هستند سن کمتری نسبت به سرویس طلا دوستان دارند و هنگام خرید به دنبال طلاهای ظریف هستند. حتی برخی افراد برای رسیدن به سوال چه سرویس طلایی برای دخترمان بخریم، تفاوت نیم ست با سرویس طلا را نیز بررسی می‌کنند.

سرویس طلا

سرویس طلا نیز با توجه به اسمی که دارد، مجموعه‌ای کامل‌تر نسبت به نیم ست طلا به شمار می‌آید و معمولا در آن گردنبند، گوشواره، دستبند و انگشتر دیده می‌شود که این کامل‌ترین نوع سرویس طلا می‌باشد. اما با این حال، این موارد در انواع سرویس طلا متغیر است و ممکن است در برخی انگشتر نباشد و در مدلی دیگر دستبند نباشد. اما باید عنوان کنیم که گردنبند و گوشواره جزء اصلی‌ترین موارد سرویس طلا هستند، که امکان حذف شدن آنها از سرویس خیلی کم است.

معمولا در ساخت سرویس طلا از سنگ‌ها و نگین‌ها مرغوب و اصل استفاده می‌شود، اما با این حال سرویس طلا با نگین اتم نیز در ایران پرطرفدار است، چرا که قیمت نگین اتم کمتر از برلیان و دیگر موارد است. در هر دو به کار رفته طلا ۱۸ عیار است و به ندرت عیار بالاتر و پایین‌تر پیدا می‌شود.

تفاوت نیم ست با سرویس طلا چیست؟

برای جمع بندی اگر بخواهیم بگوییم تفاوت نیم ست با سرویس طلا در چیست، باید بگوییم که اقلام موجود درد نیم ست طلا کمتر از سرویس طلاست و معمولا در نیم ست گردنبند و گوشواره وجود دارد که گاهی نیز انگشتر نیز اضافه می‌شود؛ اما در سرویس طلا تمام محصولاتی که با طلا ساخته می‌شود دیده می‌شود.

سرویس طلا معمولا توسط افراد میانسال مورد استفاده قرار می‌گیرد و مکانی که از آن استفاده می‌شود مراسم‌های عروسی و مهمانی‌های خاص است. اما نیم ست طلا معمولا توسط دختران جوان مورد استفاده قرار می‌گیرد و مورد استفاده آن به صورت روزمره و دورهمی‌ها و مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی است.

بیشتر بخوانید : خرید طلا