اگر قصد خرید طلا برای همسر یا پدر خود دارید ، خرید دستیند طلا یه انتخاب هوشمندانه است اما نیاز به اطلاعاتی دارد که در ادامه این مقاله به شما توضیح خواهیم داد.

جنس دستبند را انتخاب کنید

دستبند طلای مردانه در انواع مختلفی عرضه می‌شود؛ از دستبند زنجیری ساده گرفته تا انواع دستبند سنگی، مهره‌ای، بافت، چرمی و … برای تعیین جنس دستبند باید به سبک زندگی و تیپ و لباس‌های او توجه کنید. اگر تیپ کلاسیک و کاملا مردانه دارد، دستبندهای بافت برای شما مناسب نیست. چرا؟ چون اغلب این دستبندها رنگارنگ هستند و برای تیپ‌های هنری، هیپی و تیپ‌های اسپرت طراحی شده‌اند و با کت‌وشلوار چندان سنخیتی ندارند. برای تیپ کلاسیک بهتر است زیورآلات هم کلاسیک باشد.

خرید دستبند مردانه بر اساس سایز مچ دست

یکی از اولین قدم‌ها برای خرید دستبند مردانه، تعیین سایز مچ دست است. برای اندازه‌گیری مچ می‌توانید از متر پارچه‌ای یا روبان استفاده کنید. اصولا پهن‌ترین قسمت مچ دست یا قسمت پایین استخوان مچ که در کنار کف دست قرار دارد را برای سایز دستبند اندازه‌گیری می‌کنند. این قسمت را با نخ یا متر اندازه بگیرید و عدد دقیق آن را یادداشت کنید. سپس ۱٫۳ سانتی‌متر به عدد به دست آمده اضافه کنید تا دستبند طلا خیلی تنگ نباشد.

خرید دستبند طلا مردانه بر اساس رنگ پوست

به صورت کلی، رنگ پوست به دو دسته‌ی سرد (با ته‌مایه‌ی صورتی، قرمز و آبی) و گرم (با ته‌مایه‌ی زرد، هلویی و طلایی) تقسیم می‌شود.

اگر رنگ پوستتان سرد است، برای خرید دستبند طلا سراغ طلای سفید، نقره، استیل، پلاتین و زیورآلات سفید و روشن بروید.

اما اگر پوستی با تناژ گرم دارید، باید سراغ دستبند طلا به رنگ زرد، نارنجی، عسلی و موارد مشابه باشید.

چگونه می‌توانید رنگ پوست خود را تشخیص دهید؟ بخش داخلی مچ دست خود را زیر نور لامپ یا خورشید بگیرید و ببینید آیا ته‌رنگ رگ‌های دستتان آبی است یا سبز! اگر رگ‌ها ته‌رنگ آبی دارند یعنی رنگ پوست شما سرد است و اگر رگ‌ها ته‌رنگ سبز دارند یعنی رنگ پوست شما گرم است.

افرادی که دارای رنگ پوست خنثی هستند در انتخاب‌های خود آزاد هستند. یعنی هر رنگی برای دستبند طلا انتخاب کنند، برایشان مناسب خواهد بود و از این بابت لازم نیست نگرانی به دل خود راه دهند.

اگر در شرایط امروز با وجود کرونا امکان خرید حضوری برای شما میسر نمی باشد برای خرید اینترنتی طلا اینجا کلیک کنید.