طلای ۱۸ عیار بهترین فرم طلا به لحاظ پایداری و خلوص است. برای اینکه دقیقا بدانید طلای ۱۸ قطراتی چیست و چرا باید برای خرید طلا این عیار را در اولویت قرار دهید از شما دعوت می‌کنیم در ادامه مطلب با گالری طلا کیش طلا همراه باشید.

طلا ۱۸ عیار چه مقدار طلا در خود دارد؟

عیار طلا در واقع تعیین کننده میزان طلای موجود در مصنوعاتی است که خریداری می‌کنید.

به زبان دیگر باید گفت، طلای ۱۸ عیار یعنی ۱۸ بخش از ۲۴ بخش یک قطعه طلا از این فلز گرانبها تهیه شده است و ۶ بخش دیگر آن از فلزات دیگر ساخته شده است. افزودن فلزات دیگر به مصنوعات طلایی برای افزایش استحکام و پایداری آن جواهر است زیرا طلای خالص بسیار نرم است و نمی‌توان به تنهایی از آن در ساخت مصنوعات طلایی استفاده کرد. بد نیست بدانید که طلای ۲۴ عیار بسیار نرم است.

اگر بخواهیم به صورت درصدی این مقوله را توضیح دهیم، طلا ۱۸ عیار یعنی جواهر موردنظر ۷۵ درصد طلای خالص در خود دارد. ۲۵ درصد باقی‌مانده آن حاوی فلزات دیگری همچون زینک، مس، نیکل و … است.

معایب و مزایای طلای ۱۸ عیار: طلا ۱۸ عیار در مقابل طلای ۱۴ عیار و ۱۰ عیار

اگر بخواهیم طلای ۱۸ عیار را با عیارهای پایین‌تر مقایسه کنیم، بدون شک مزایای بسیار زیادی دارد. ساده‌ترین مثال این ادعا این است که هر چه طلا خالص‌تر باشد، حساسیت‌زا بودن آن کمتر است. برخی از مردم به نیکل حساسیت زیادی دارند و اگر طلایی با عیار پایین استفاده کنند، دچار ناراحتی پوستی می‌شوند. پس بهتر است از طلاهایی با قیراط بالاتر استفاده کنند.

طلایی که عیار ۱۰ دارد حاوی نیکل است و احتمال بروز حساسیت در فردی که از این جواهرات استفاده می‌کند، بیشتر خواهد بود.

از دیگر مزیت‌های خرید طلا ۱۸ عیار این است که رنگ آن به رنگ طلای معمولی نزدیک‌تر است. این در حالیست است که عیارهای ۱۰ یا ۱۴ زردی کمتری دارند.

طلای عیار ۱۰ حاوی ۴۱٫۷ درصد طلاست. یعنی وقتی این مصنوعات یا جواهرات را خریداری می‌کنید، یعنی در واقع پول دیگر فلزات – غیر از طلا – را می‌دهید.

از معایب ۱۸ عیار بودن طلا، پایداری کم آن نسبت به طلاهایی است که عیار پایین‌تری دارند. این طلا در مقابل خراش یا ضربه مقاومت کمتری دارد و بنابراین توصیه می‌شود برای استفاده روزمره از طلاهای ۱۰ یا ۱۴ عیار بهره بگیرید.

چگونه می‌توان عیار طلا را تشخیص داد؟

بدون شک با مهری که روی طلا حک می‌شود می‌توان این موضوع را تشخیص داد. عیار طلا به صورت ۱۸K ،۱۸Kt 18ctیا ۱۸k مشخص می‌شود. البته بعضا با علامت‌های ۷۵۰ یا ۰٫۷۵ هم نمایش داده می‌شود. به این معنی که این قطعه حاوی ۷۵ درصد طلای خالص است.

چه زمانی بهتر است عیار ۱۸ خریداری کنیم؟

این نوع طلا یک انتخاب خوب برای خرید طلا بشمار می‌رود. مصنوعاتی که با عیار ۱۸ ساخته می‌شوند اغلب دوام و استحکام بسیار خوبی دارند. همچنین ارزش قیمتی بالایی نیز دارند. البته، طلای ۱۴ عیار از نظر استحکام بسیار بهتر از ۱۸ عیار است. اما در عوض، بهای کمتری دارد و خطر حساسیت‌زا بودنش نیز بالاتر است.

جهت کسب اطلاعات جامع در مورد خرید اینترنتی طلا کلیک کنید.