خرید طلا آن هم  گردنبند به آن آسانی که تصور می‌کنید نیست. شما باید سایز درست گردنبند را برای خود انتخاب کنید. با اینکه ۵ اندازه‌ی استاندارد برای گردنبند زنانه و ۴ سایز استاندارد برای گردنبند مردانه وجود دارد، اما برای اینکه مطمئن باشید این اکسسوری دقیقا اندازه گردن شما و متناسب با فرم صورت و اندامتان است باید یک‌سری نکات را در نظر داشته باشید

ست کردن لباس با سایز درست گردنبند

با توجه به لباسی که پوشیده‌اید شاید لازم باشد زنجیر را دو لایه استفاده کنید. برخی از گردنبندها در اندازه‌های بسیار بلند و غیر استاندارد عرضه می‌شوند. اگر شما عاشق یکی از این زنجیرهای طلا بلند شده‌اید و آن را خریداری کرده‌اید، می‌توانید با توجه به لباس‌های متنوعی که دارید از زیبایی آن لذت ببرید. اما استفاده از این گردنبند اصول و نکاتی دارد که ما برایتان توضیح می‌دهیم. زیرا گاهی لازم است یک گردنبند را یک، دو یا سه بار دور گردن خود بتابانید تا جلوه زیبایی داشته باشد و منطبق بر اصول و قواعد خوش‌پوشی باشد.

 سایز و قد گردنبند را با توجه به لباس‌هایی که برای مناسب‌های مختلف می‌پوشید، انتخاب کنید. بارها این جمله را به شما گفته‌ایم که طلا، جواهر و زیورآلات، تکمیل کننده تیپ و استایل شما هستند؛ باز هم تکرار می‌کنیم که با کمک زیور آلات می‌توانید تیپ خود را کامل کنید.

برای استفاده از گردنبند مروارید حتما اندازه کوتاه این زیور را انتخاب کنید. گردنبند مروارید بهتر است اندازه چوکر نباشد، خیلی بلند و دراز هم نباشد. بهترین و ایده‌آل‌ترین اندازه برای گردنبند مروارید، سایز پرنسس است که بالای یقه قرار می‌گیرد: یعنی زیر گردن و بالای خطی که یقه لباس جا دارد. از نظر عدد، اندازه ایده‌آل گردنبند مروارید ۱۸ اینچ معادل ۴۶ سانتی‌متر است.

این را در خاطر داشته باشید که مدال یا آویز باعث بلندتر دیده شدن گردنبند می‌شود. آویزها و مدال‌های گردنبند نه تنها به اندازه و قد آن اضافه می‌کنند، بلکه وزن گردنبند را هم سنگین‌تر می‌کنند. به این معنی که سنگینی آویز، باعث می‌شود تا زنجیر گردنبند پایین‌تر از جایی قرار بگیرد که زنجیر گردنبند را به تنهایی و بدون مدال استفاده می‌کنید. یعنی اگر یک آویز ۵ سانتی‌متری (۲ اینچ) را در یک گردنبند ۴۵ سانتی‌متری (۱۸ اینچی) آویزان کنید، این گردنبند حدود ۵ سانتی‌متر (۲ اینچ) پایین‌تر از یقه لباس قرار می‌گیرد.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید اینترنتی طلا