دقیق‌ترین روش برای تعیین سایز انگشتر مراجعه به یک مغازه یا گالری طلا و جواهر نزدیک محل زندگی‌تان است. شما در طلافروشی می‌توانید با چندین ابزار مختلف و خاص برای تعیین اندازه حلقه و انگشتر آشنا شوید.

اگر انگشتر طلا شما به خوبی اندازه دستتان است و می‌خواهید بدانید سایز آن چند است، بهتر است بدانید طلافروشان از یک قالب استیل حلقه برای این کار استفاده می‌کنند. حلقه قبلی شما روی قالب حلقه طلافروش قرار داده می‌شود و شماره‌ای که پایین قالب حلقه حک شده درست هم‌اندازه سایز حلقه شماست. در پایین، می‌توانید تصویر قالب حلقه را مشاهده کنید.

تعیین سایز انگشتر با کمک اندازه‌گیرهایِ قابل چاپ

در تصویر پایین، یک نمودار سایز حلقه که قابل چاپ است را مشاهده می‌کنید که می‌توان از آن برای تعیین اندازه حلقه استفاده کرد. برای مشخص کردن دقیق‌ترین اندازه، حلقه باید دایره را پوشش دهد به طوری که دایره سیاه مماس با داخل حلقه باشد.

لطفا توجه داشته باشید که احتمال دارد از این اندازه‌گیرهای حلقه برای تعیین اندازه «نسبتا» دقیق انگشتر طلا استفاده کنید. بنابراین، همیشه توصیه می‌شود که اندازه حلقه را توسط طلا و جواهرفروش حرفه‌ای و با وسایلی که در بالا گفته و نشان داده شد، یعنی قالب حلقه و اندازه‌گیر فلزی حلقه اندازه بگیرید تا سایز دقیق انگشتر طلا مشخص شود.

تعیین اندازه انگشتر با کمک نمودار اندازه حلقه

آن چه در قسمت پایین مشاهده می کنید، جدول اندازه انگشتر است که قطر انگشتر (اندازه سرتاسر حلقه) و محیط انگشتر (اندازه دور تا دور حلقه) را برای هر اندازه می سنجد. این ابعاد هم به واحد اینچ هستند و هم میلی‌متر. با این حال، استفاده از سیستم متریک به میلی‌متر با خط‌کش استاندارد خیلی آسان‌تر خواهد بود. تفاوت در قطر بین هر اندازه سوراخ حلقه ۰٫۸ میلی‌متر و هر نصف اندازه حلقه ۰٫۴ میلی‌متر است.

عوامل تاثیرگذار در نحوه اندازه‌گیری سایز حلقه طلا

عوامل بسیار زیادی در تعیین سایز انگشتر طلا تاثیرگذار هستند. این عوامل که می‌تواند از شب به روز و از فصلی به فصل دیگر تغییر کند عبارت‌اند از:

دما: انگشتان در هوای سرد قطر کمتر و در هوای گرم قطر بیشتری دارند

رطوبت: باعث تورم انگشتان می‌شود

رژیم غذایی: نمک و دیگر مواد غذایی می‌توانند منجر به حبس مایعات بدن و تورم شوند

کاهش یا افزایش وزن

ورزش

بارداری

زمان روز: انگشتان صبح‌ها قطر کمتر و شب‌ها قطر بیشتری دارند.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید اینترنتی طلا