تمیز کردن طلا( طلا زرد ، سفید و طلای رزگلد ) یکی از چالش‌هایی است که ممکن است برای هریک از ما پیش آمده باشد. سیاه شدن طلا برای هیچ کسی خوشایند نیست. هر فردی که با این مشکل مواجه می‌شود دوست دارد بسیار سریع در خانه از شر این سیاهی و کدر شدن خلاص شود و زیور آلات طلایی که دارد دوباره مثل روز اول براق و درخشان شوند.

برای اینکه بدانید چگونه می‌توان این کار را کرد تا انتهای این مطلب با گالری طلا و جواهر کیش طلا همراه باشید.

تمیز کردن طلا سیاه شده با مایع ظرفشویی

۱- برای پاک کردن هر نوع سیاهی از روی طلا می‌توانید چند قطره مایع ظرفشویی ملایم که فسفات ندارد را درون آب ولرم بریزید. هم بزنید. یک کاسه کوچک را با ۱ تا ۲ پیمانه آب ولرم (۲۴۰ تا ۴۷۰ میلی‌لیتر) پر کنید. چند قطره مایع ظرفشویی بریزید و حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانیه هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

۲- طلا را به مدت ۱۵ دقیقا درون کاسه قرار دهید تا خیس بخورد. این کار باعث می‌شود تا هر نوع کثیفی یا سیاهی از سطح طلا جدا و پاک شود. پس از ۱۵ دقیقه آن را با دستمال تمیز کنید.

۳- با مسواک بسیار نرم سطح طلا را برس بکشید. اگر سیاهی‌ها با دستمال پاک نشدند، مسواک نرم  را به محلول آب و مایع ظرفشویی آغشته کنید. آن را روی جاهایی که سیاه و کدر شده بکشید. فقط حواستان باشد که خیلی فشار نیاورید تا سطح طلا خراش برندارد.

۴- طلا را زیر آب شیر آبکشی کنید تا ریکا از سطح آن کاملا شسته و تمیز شود. برای اطمینان از نیفتادن طلا از دست و گیر نکردن آن در چاه سینک، توصیه می‌کنیم حتما یک آبکش یا سبد با سوراخ‌ها بسیار ریز درون سینگ بگذارید و سپس طلا را زیر شیر بشویید.

۵- پس از شستن طلا، آن را با دستمال نرم و بدون پرز (مثل دستمال عینک یا دستمال‌های جیر مخصوص جواهرات) خشک کنید. سپس طلا را در معرض هوا قرار دهید و بگذارید یک شب تا صبح بماند تا کاملا خشک شود.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید اینترنتی طلا