دستبند النگویی در سال‌های اخیر بسیار طرفدار پیدا کرده است و هر روز زنان بیشتری به سمت خرید این اکسسوری زیبا می‌روند.

خوبی دستبند النگویی این است که خلاقیت شما را برانگیخته می‌کنند؛ یعنی باعث می‌شوند برای بهره بردن از زیبایی این مدل دستبند ایده‌های متفاوتی را در سر بپرورانید و آنها را به روش‌های مختلفی استفاده کنید.  

اما برای اینکه بتوانید انتخاب درست و مناسبی داشته باشید، باید پیش از خرید دستبند النگویی به یک‌سری نکته و فاکتور توجه داشته باشید. گالری طلا و جواهر کیش طلا در ادامه این مطلب راهنمای خرید دستبند النگویی را در اختیار شما قرار داده است تا مطمئن باشید پولی که برای خرید طلا آن هم این نوع دستبند هزینه می‌کنید، ارزشش را دارد.

انتخاب دستبند النگویی بر اساس جنس آن

در بیشتر موارد، دستبندهای النگویی از جنس طلای زرد، نقره، پلاتین یا فلزهای گرانبهای دیگر ساخته و عرضه می‌شوند. برای اینکه بدانید هر کدام از این فلزها با دیگری چه فرقی دارد و برای اینکه بدانید طریقه‌ی استفاده هر کدام از آنها چگونه است و در چه مجالسی باید استفاده‌شان کرد، در زیر به صورت مفصل مشخصات هر کدام از آنها را برایتان توضیح داده‌ایم.

دستبند النگویی از جنس طلا

دستبند طلا بیشتر برای مجالس رسمی مناسب است. بیشتر النگوهای شیک و امروزی از جنس طلا ساخته شده‌اند یا حداقل دارای روکش طلا هستند. همان‌طور که می‌دانید طلا در رنگ‌ها و عیارهای متنوعی موجود است. برای دستبند النگویی بهترین گزینه طلای ۱۸ عیار است اما می‌توانید نمونه‌های ۲۲ عیار یا حتی دستبند طلا با عیار ۱۰ یا ۱۴ را انتخاب کنید. طلای ۲۴ عیار یعنی طلای ۱۰۰ درصد خالص. اما با این عیار از طلا نمی‌توان مصنوعات طلا و جواهر ساخت زیرا طلای خالص بسیار نرم است و قابلیت چکش‌کاری و شکل گرفتن را ندارد. به همین خاطر آن را با دیگر فلزات ارزشمند آلیاژ می‌کنند تا بتوانند از آن مصنوعات طلا بسازند.

دستبند النگویی از جنس طلا نقره

النگو از جنس نقره را به خاطر رنگ روشن و براقی که دارد، بهتر است با تی‌شرت و یک شلوار جین شیک بپوشید. قبل از خرید این را بدانید که نقره فلز بسیار نرمی است و خیلی سریع هم سیاه می‌شود. به همین خاطر شما بعد از خرید باید دایما دستبند النگویی نقره خود را تمیز کنید و هرگونه گرد و غبار و سیاهی را از سطح آن بزدایید.

دستبند النگویی از جنس پلاتین

پلاتین یکی از فلزات بسیار گرانبها و لوکس است. اگر النگو از پلاتین ساخته شده، توصیه می‌کنیم آن را فقط در مجالس و مناسب‌های خاص و رسمی استفاده کنید تا جذاب و خاص دیده شوید. برخلاف طلای سفید، پلاتین به صورت طبیعی سفید است. در دستبند و النگوهای پلاتینی بیشتر از طلای ۲۲ عیار از فلز پلاتین استفاده شده است. این را هم در نظر داشته باشید که پلاتین را نمی‌توان آب و دوباره از آن برای ساخت مصنوع دیگری استفاده کرد.