سوناتا 2020

نسل جدید هیوندای سوناتا به‌عنوان یکی از موفق‌ترین خودروهای کره‌ای بازار در سال ۲۰۲۰ به بازار آمده است. هیوندای اطلاعات اولیه‌ی سوناتا هیبریدی 2020 را منتشر کرده است.

چندی پیش، تصاویر واضحی از نمای بیرونی و داخلی این خودرو منتشر شد و حالا نوبت به اطلاعات فنی و مشخصات، رسیده است.

مشخصات فنی سوناتا 2020

سوناتا 2020 به سیستم‌های کمکی رانندگی جدیدی نیز مجهز شده است. پیشرانه هیوندای سوناتا هیبریدی نمونه‌ای 4 سیلندر و 2 لیتری بوده که 150 اسب‌بخار قدرت و 188 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

اگر درباره قدرت موتور برقی این خودرو سوال دارید، باید بگوییم که قدرت خروجی آن 51 اسب‌بخار و گشتاور تولید شده نیز 250 نیوتن‌متر خواهد بود. درنتیجه این سدان هیبریدی مجموعاً نیرویی برابر با 192 اسب‌بخار در اختیار دارد که از طریق جعبه‌دنده شش سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

برای هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ دو نوع قوای فنی در نظر گرفته شده است که هر دوی آن‌ها از سری موتورهای Smartstream هستند. اولین پیشرانه با ۱.۶ لیتر حجم و ۴ سیلندر دارای کد T-GDi است. این موتور توربو می‌تواند ۱۷۹ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.

خریدارانی که به پیشرانه‌های توربو علاقه ندارند، هم می‌توانند نوع تنفس طبیعی انتخاب کنند. این مدل نیز با آنکه دارای ۴ سیلندر است؛ ۲.۵ لیتر حجم دارد و با کد GDi عرضه می‌شود.

این موتور به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است و می‌تواند ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. هر دو موتوری که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد، به‌همراه یک جعبه‌دنده‌ی ۸ دنده‌ای خودکار به‌صورت استاندارد عرضه شد.

بیشتر بدانیم :

طراحی بیرونی سوناتا 2020

آقای سانگ لی (Sang Yup Lee) مدیر مرکز طراحی و معاون طراح ارشد هیوندای نیز با اشاره به استایل کوپه‌مانند سوناتای 2020، معتقد است که اورهنگ‌های کوتاه جلو، شیب سقف و صندوق عقب کم‌عرض، سه ویژگی مهمی هستند که طراحی سوناتای 2020 را متحول کرده‌اند.

همچنین زه‌های کرومی روی سپر و جلوپنجره نیز باعث شده تا ظاهر سوناتای جدید، کشیده‌تر از گذشته به نظر برسد.

البته سوناتا به لحاظ طولی، واقعا بزرگتر شده؛ طول کلی خودرو 45 میلی‌متر، فاصله محوری 35 میلی‌متر و عرض خودرو نیز 25 میلی‌متر بزرگتر شده و فقط ارتفاع خودرو 30 میلی‌متر کاهش یافته است.

کابین سوناتا هیبریدی 2020

کابین سوناتا هم از تغییرات در امان نمانده است. کنسول مرکزی، داشبورد، فرمان و حتی صفحه کیلومتر خودرو که تماما دیجیتالی شده، همگی جدیدند.

درباره صفحه کیلومتر بد نیست بدانید که هیوندای می‌گوید آن را با الهام از گیج‌های کابین هواپیماها طراحی کرده است!

روکش چرم روی داشبورد، حذف فیزیکی اهرم دنده، طراحی ساده و البته کلاسیک پنل سیستم تهویه و مانیتور عریضی که در بالای کنسول جاخوش کرده، از دیگر ویژگی‌های کابین جدید این خودروست.

از کجا قطعات هیوندای را خریداری کنیم ؟

فروشگاه لوازم یدکی خودرو استارپارتس در بازار امروز کشور ایران که دستیابی به قطعات اورجینال هیوندای و کیا کار مشکلی است اقدام به فروش قطعات کیا و هیوندای کرده است و تمامی قطعات هیوندای و کیا را هم به صورت مجازی و هم حضوری در اختیار مشتری قرار می دهد.