در این مقاله با گالری طلا و جواهر کیش طلا همراه باشید تا به همه سوالات شما برای خرید طلا ( نیم ست طلا و تفاوت آن با سرویس طلا )  پاسخ داده شود.

آیا در نیم‌ست طلا دستبند هم وجود دارد؟

نیم ست معمولا شامل یک جفت گوشواره و یک گردنبند است که ممکن است یک انگشتر را هم شامل شود. اما در اکثر موارد دستبند طلا از نیم‌ست حذف شده است. یعنی تقریبا هیچ وقت در نیم‌ست دستبند نمی‌بینید.

نیم‌ست طلا و سرویس طلا چه فرقی دارند؟

به جز تعداد قطعات طلا که در نیم‌ست کمتر است، در اغلب موارد نیم‌ست‌ها ساده‌تر و اسپرت هستند و برای مراسم نیمه رسمی و دوستانه مناسبند. اما سرویس طلا برای مناسبت‌های تشریفاتی و خیلی رسمی کاربرد دارد و اغلب هم پر از نگین است یا روی قطعات طلا  ظریف‌کاری‌های زیادی انجام شده است.

سرویس طلا مناسب چه مراسمی است و با چه لباسی باید پوشیده شود؟

سرویس طلا چون درخشندگی زیادی دارد و شامل گردنبند، گوشواره انگشتر و دستبند طلا می‌شود بهتر است فقط در مناسبت‌های رسمی همچون عروسی یا مهمانی‌های خاص خانوادگی مورداستفاده قرار بگیرد. بهترین لباس برای ست شدن با سرویس طلا، لباس‌های شب است.

نیم ست طلا حدودا چه قیمتی دارد؟

به این سوال به هیچ عنوان نمی‌توان پاسخ قطعی دارد. موارد متعددی در تعیین قیمت نهایی طلا نقش دارند از وزن و جنس طلا گرفته تا نگین‌های کار شده روی آن. حتی دست‌ساز یا کارخانه‌ای بودن طلا هم در تعیین قیمت طلا موثر است.