1. نشت روغن از خنک کننده روغن موتور یا رادیاتور روغن

یکی از مهمترین بخش  های سیستم خنک کننده خودروی شما آداپتور خنک کننده روغن است. آداپتور خطوط روغن را به خود کولر وصل می کند و یک آداپتور دیگر روغن “خنک شده” را به داخل روغن تابه ارسال می کند. درون آداپتور حلقه واشر یا لاستیک O شکل قرار دارد. اگر آداپتور خنک کننده روغن در خارج خراب شود، ممکن است روغن موتور از موتور خارج شود. اگر میزان نشت کم باشد، ممکن است متوجه وجود یک لکه روغن موتور روب زمین زیر خودرو خود شوید یا احتمالاً جریان روغن ریخته شده از ماشین را حین حرکت از پشت خواهید دید.

برای مطالعه بیشتر : راهنمای خرید واتر پمپ آوانته

2. نشت مایع خنک کننده موتور از کولر روغن

مشابه با کاهش یا از بین رفتن روغن، خرابی خنک کننده روغن خارجی ممکن است تمام مایع خنک کننده موتور را از داخل موتور خارج کند. نشت خنک کننده چه زیاد باشد چه کم، در نهایت اگر سریع تعمیر نشود، موتور را بیش از حد گرم می کند.

3. وجود روغن در سیستم خنک کننده

اگر آداپتور خنک کننده روغن از داخل خراب شود، ممکن است در سیستم خنک کننده خود متوجه وجود روغن موتور شوید. این اتفاق هنگام کار موتور و زمانی رخ میدهد که فشار روغن بیشتر از فشار سیستم خنک کننده است. در این حالت روغن وارد سیستم خنک کننده می شود. این موضوع در نهایت باعث عدم روغن کاری کافی موتور می شود و می تواند موتور خودرو  شما را به شدت خراب کند.

4. وجود مایع خنک کننده در روغن

هنگامی که موتور در حال کار نباشد و سیستم خنک کننده تحت فشار قرار گیرد، مایع خنک کننده از سیستم خنک کننده خودرو به داخل تابه روغن موتور وارد میشود. سطح بالای تابه روغن موتور می تواند با چرخاندن میل لنگ در هنگام چرخش روغن، به موتور آسیب برساند.

از کجا رادیاتور خنک کننده روغن موتور بخرم؟

زمانی که با هر یک از علائم بالا روبرو شدید حتما با یک مکانیک خوب تماس بگیرید. اگر ماشین شما یکی از محصولات کیا یا هیوندای است میتوانید برای خرید رادیاتور روغن موتور یا خنک کننده روغن موتور یا سایر  قطعات کیا و هیوندا  با فروشگاه مجازی لوازم یدکی استارپارتس تماس بگیرید