برخی از مردم از عبارت «طلای رز گلد خالص» استفاده می‌کنند. اما این درست نیست. در واقعیت ما طلای قرمز خالص نداریم زیرا رز گلد یک «آلیاژ» است. یعنی از ترکیب دو یا سه فلز ساخته می‌شود. هر چه خلوصِ طلای مصنوعات رز گلد بیشتر باشد، رنگ صورتی آنها کمتر خواهد بود. به این خاطر که مس کمتری در ساخت آن استفاده شده است.

از کجا متوجه شویم انگشتر طلا عیار پایینی دارد؟

انگشتر طلارزگلدی که عیار و خلوص بالایی دارد، رنگ روشن‌تر و رنگ صورتی‌تری دارد. رز گلدی که خلوص طلای کمتری دارد، پررنگ‌تر و قرمزتر دیده می‌شود. به این دلیل که مس موجود در آن بیشتر است.

طلای رزگلد چگونه به این رنگ در می‌آید؟

وقتی مس با طلا آلیاژ می‌شود، طلا رنگ صورتی به خود می‌گیرد که به آن رزگلد می‌گویند. عدد یا فرمول مشخصی برای ترکیب مس و طلا به‌منظور ساخت و تهیه رزگلد وجود ندارد. اما این را در نظر داشته باشید که هر چه رنگ صورتی طلا پررنگ‌تر و محسوس‌تر باشد، یعنی مس بیشتری در ساخت آن استفاده شده است.

انگشتر طلای روسی چیست؟

طلای روسی یک نام تجاری است که به رز گلد داده شده است. دلیلش هم این است که این آلیاژ نخستین بار در قرن ۱۹ میلادی در کشور روسیه ساخته و عرضه شد. یعنی خاستگاه اصلی طلای صورتی به کشور روسیه بر میگردد.

قصد طلا دارید ؟

شما می توانید برای اطلاع از قیمت طلا 18 عیار و هم چنین خرید طلا کم اجرت  می توانید به فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.